Uppsala: Processledare till Svenska kyrkan

Hitta ansökningsinfo om jobbet Processledare till Svenska kyrkan i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-20 // Varaktighet: Heltid

Drivs du av att arbeta med kontinuerlig förbättring och utveckling utav processer? I rollen som processledare hos Svenska kyrkan får du tillsammans med dina kollegor vara med och bidra i ett meningsfullt och samhällsviktigt uppdrag, varje dag. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
”Som processledare på Svenska kyrkan erbjuds du en unik möjlighet att påverka och göra ditt avtryck i en operativ och stöttande roll med massor av utvecklingspotential. Ta ledningen i att förvalta vår nyimplementerade problem process och ansvara för att utveckla vår CMDB i en roll som innebär att driva förbättringsarbeten, säkerställa god datakvalitet och stödja förvaltningsledare IT på vår IT-sektion. Om du är redo att utmana dig själv och bidra till en meningsfull och samhällsviktig organisation varje dag, då är detta din chans att göra verklig skillnad." - Malin Ylander, Enhetschef på Svenska kyrkan.

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av cirka 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Nu söker enheten för IT-support och utbildning en processledare som kommer arbeta med de ITIL-processer som Svenska kyrkan implementerat, med fokus på problem- och configuration management. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara att leda och förbättra processerna, samt utbilda exempelvis förvaltningsledare. Du har såväl förmågan att arbeta med förbättringar på lång sikt samtidigt som du agerar stöttande och drivande i att aktiviteter genomförs och följs upp på. Tillsammans med din kollega inom processledning kommer du att spela en avgörande roll i att driva stödprocesser framåt för att uppnå en effektiv och värdeskapande tjänsteleverans, på en IT-sektion med stark framåtanda.

Du erbjuds
- Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
- Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla, implementera och förbättra processer inom problem- och configuration management där du driver och koordinera problemutredningar samt arbetar med att hålla en god datakvalitet i CMDB
* Agera stöttande och utbildande för förvaltningsledare IT för att säkerställa att metoder efterföljs
* Genomföra kvalitetskontroller på ärenden
* Publicera temporära lösningar och informera berörda supportgrupper


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet utav processledning för problem management eller configuration management
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet/kunskap i pm3 eller annan förvaltningsstyrningsmodell
- Har goda kunskaper och arbetserfarenheter av ITIL. Certifiering är meriterande
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av processledning inom knowledge management

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Pedagogisk och kommunikativ
- Självständig
- Initiativtagande
- Ansvarstagande

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
- Intervjuer med Svenska kyrkan
- Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Processansvarig, ITIL

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Processansvarig, ITIL.

Problem Manager

Läs mer Dec 11
Om Avdelningen
Vid universitetsgemensam IT på Uppsala universitet möter teknik och nytänkande gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet.

Du får chansen att utvecklas i en organisation som tar tillvara på kompetens, initiativkraft och samarbetsförmåga. Tillsammans är vi en framtidsinriktad IT-organisation som utvecklar tjänster i världsklass och som erbjuder ett efterfrågat och verksamhetsnära IT-stöd.

Avdelningen för universitetsgemensam IT arbetar med strategiska IT-frågor och är en serviceorganisation för gemensamma tjänster där uppdraget innefattar infrastruktur, förvaltning, service och support. Avdelningen har omkring 200 anställda uppdelat på fem enheter.

Universitetsgemensam IT (UIT) har fem enheter varav fyra enheter som utför utveckling, drift, underhåll och Support av samtliga administrativa IT system. Enheten Infrastruktur och drift (IOD) är en av dem som omfattar lagringssystem, virtuella servermiljöer, datacenter, datakom- och telekomnätverk. Enheten IOD arbetar med behovsfångst, utveckling, avveckling, installation, support, drift och underhåll av alla infrastruktur tjänster samt fysiska IT driftmiljöer. IOD arbetar processorienterat och söker nu Problem Manager som vill hjälpa oss att ta nästa steg att bygga upp ITSM inom ITIL ramverket.

Arbetsuppgifter
Problem Manager är en viktig del av Universitetsgemensam IT kvalitets och säkerhetsarbete och har till uppgift att förhindra att incidenter uppstår samt att minimera effekten av incidenter som inte kan förhindras genom att analysera incidenttrender, identifiera upprepade incidenter och bedöma var användningen av problemlösning medför störst fördelar för organisationen. Som problem manager arbetar du med hela organisationen och använder olika resurser för kunskap, färdigheter och hjälp för den diagnostiska processen. Övriga uppgifter som ingår är bl.a. att säkerställa att systemen har rätt säkerhetsnivå och att ingen oönskad aktivitet förekommer i våra system. I din roll som problem manager identifierar, prioriterar och tilldelar du ansvar för problem. Sedan hanterar du problemen genom hela processen till en färdig lösning. En viktig del av rollen är att skapa och hantera en kunskapsdatabas för information om kända fel och tillfälliga lösningar. Du ansvarar även för att utveckla processer och rutiner samt uppföljning kopplat till processerna. Tjänsteresor till andra orter kan förekomma inom ramen för arbetsuppgifterna.

Kvalifikationskrav

- Certifiering inom ITIL eller relevant utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Akademisk examen med inriktning IT, datakommunikation eller motsvarande som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Minst 3 års erfarenhet av rollen Problem Manager eller motsvarande ITSM roller eller som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med rotorsaksanalyser, IT-incidenter, kommunikation, dokumentation och rapportering
- Kommunicerar tydligt och sakligt både på svenska och engelska, både i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du strukturerar själv ditt angreppsätt och driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp, kommunicerar och håller överenskomna tidsramar. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Önskvärt/meriterande i övrigt

- Erfarenheter av att jobba inom en komplex driftsorganisation
- Erfarenhet av att bygga ITIL-processer
- Erfarenhet av att bygga kunskapsdatabaser

Om anställningen
Din formella titel är Koordinator. Anställningen är tillsvidare, provanställning kan tillämpas. Omfattning är 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Rolf Springfeldt Enhetschef Infrastruktur och drift, 070-425 00 04 / rolf.springfeldt@uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 29 januari 2024, UFV-PA 2023/4693.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 500 anställda och 54 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Incident & Problem manager

Läs mer Dec 19
IT-stödet är en viktig del av Region Uppsalas verksamhet och har höga krav på tillgänglighet och tillförlitlighet. För att kunna arbeta än mer proaktivt och höja kvaliteten ytterligare söker vi nu två personer till vår nya nyckelposition Incident & Problem manager! Har du flerårig erfarenhet av processarbete inom IT i stora organisationer och är kvalitetsmedveten, självgående och driven? Då ska du ta chansen att söka denna spännande tjänst - där du får stort eget ansvar att utveckla och forma rollens innehåll. Varmt välkommen till oss!
Arbetsuppgifter
Rollen som Incident & Problem manager är ny hos oss och vi söker två personer som kommer jobba tätt tillsammans.
I rollen ansvarar du för att vår incident- och problemprocess utvecklas, följs upp, kommuniceras samt efterlevs. Du kommer att både stötta i pågående ärenden samt arbeta proaktivt för att minska risken för återkommande incidenter. Du identifierar och presenterar trender genom att följa upp och analysera ärendehantering och arbetsflöden. Vidare tar du fram statistik, skapar rapporter och för att förbättra vår leverans och hur vi arbetar med incidenter i våra samhällsviktiga system. Det ingår även att kommunicera och informera verksamheterna om pågående incidenter och lösningar. Eftersom rollen är ny ges du stort eget ansvar och utrymme att forma din arbetsvardag.
IT-centrum inom Region Uppsala består av fyra avdelningar och du ingår i avdelningen IT-support. Du kommer ha många kontaktytor såväl internt inom IT-centrum som med andra förvaltningar inom övriga regionen. Vi arbetar enligt ett ITIL-baserat arbetssätt.
Din profil
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av processarbete inom IT och är van att navigera i stora organisationer. Du har kunskap inom ITIL eller ISO 20000 och det är starkt meriterande om du arbetat med incident- och problemprocessen. Har du erfarenhet att arbeta med arbetsflöden och att arbeta kvalitetshöjande är även det plus. Mycket god svenska och god engelska i tal och skrift är krav för tjänsten.
Som person är du lösningsorienterad, självgående och initiativtagande - du gillar att få saker att hända, vågar prova nya lösningar och är duktig på att driva dina egna processer. Du är analytisk och har ett helhetsperspektiv i ditt arbete. Då du har många kontaktytor ser vi att du är relationsskapande och trivs med att samarbeta med andra. I din kommunikation är du pedagogisk, förtroendeingivande och stöttande.
Övrig information
Tjänsterna är heltid tillsvidare. Tillsättning enligt överenskommelse. Du är placerad på Akademiska sjukhusets område, vi tillämpar Region Uppsalas princip om flexibelt distansarbete. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här: https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Matilda Festin på 072-0503217 eller Hanna Koponen på 073-5920393. Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel på 018-611 00 00.
På grund av jul- och nyårshelgerna har vi lång ansökningstid men inkommande ansökningar behandlas löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Krav
Relevant högskoleutbildning alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet
Flerårig erfarenhet av processarbete inom IT
Van att navigera i stora organisationer
Kunskap inom ITIL eller ISO 20000
Mycket god svenska och god engelska i tal och skrift

Meriterande
Tidigare arbetat med incident- och problemprocessen
Erfarenhet av att arbeta med arbetsflöden och kvalitetshöjande



Om arbetsgivaren - Resurscentrum
Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 270 medarbetare och verksamma inom områdena IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.

Ansök nu

IT-Projektkoordinator

Läs mer Jul 3
I rollen som IT-Projektkoordinator kommer du ansvara för att driva flertalet leveranser för driftsättning inom datakommunikationslösningar. Du kommer att vara en del av en flexibel arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och bra sammanhållning mellan kollegorna.

Som IT-Projektkoordinator styr du din arbetsdag mycket själv och slutresultatet är beroende av ditt engagemang. Här kommer du få vara med under hela leveransen från planeringsstadiet till slutförandet. Du kommer ha mycket kontakt med kunder, interna avdelningar, leverantörer och deras partners.

Därutöver kommer din vardag att bland annat bestå av:

- Arbete i tekniska och komplexa leveranser självständigt och i samarbete med andra

- Genomföra interna och externa avstämningar i leveranser

- Säkerställa att deadlines följs och att saker görs i tid

Vi söker dig som har erfarenhet från telecom. Du har stor förståelse och kunskap kring tekniskt komplexa leveranser där du jobbat som exempelvis projektledare, IT-koordinator, projektadministratör, projektledare eller dylikt.

Tjänsten innefattar många kontaktytor där du behöver kunna kommunicera obehindrat på engelska och/eller svenska.

Som person är du framåtlutad, kommunikativ och ansvarsfull. Du arbetar strukturerat och lösningsfokuserat samt att du har ett start teknikintresse. För att lyckas i den här rollen behöver du tycka om att sätta dig in i nya områden och driva ditt arbete framåt.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Uppsala

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Operations specialist/Operations expert to Recipharm

Läs mer Dec 28
About Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

About the job:

This is a direct recruitment, which means that the recruitment process takes place through Bravura and you are employed directly by Recipharm.

About the company:

In this role Recipharm offers you the possibility to work from their office in Stockholm full time, fully remote or a hybrid between the two. The company operates development and manufacturing facilities in France, Germany, India, Israel, Italy, Portugal, Spain, Sweden, the UK and the US and is headquartered in Stockholm, Sweden. Recipharm's mission is to offer its expertise and facilities in the development, production and supply of pharmaceuticals to demanding customers for global use. Recipharm manufactures several hundred different products to customers ranging from big pharma to smaller research and development companies. They are a leading Contract Development and Manufacturing Organisation (CDMO) in the pharmaceutical industry employing almost 9,000 employees. The IT department globally consists of around 150 employees and the Group IT you will be a part of consists of around 30 employees. You can learn more about the company here.

Tasks and responsibilities:

In the role of Operations expert at the service area Collaboration you will be responsible for ongoing daily operations within Recipharm IT and provide qualified technical support. You also work proactively with improvement actions and evaluation of new technology and features within the life cycle of Microsoft 365 services. Furthermore, you are responsible for making sure that documentation is in place and follow guidelines.

• Daily operations and maintenance within Recipharm’s Active Directory and Microsoft 365 services
• Proactive improvement actions and evaluation of Microsoft 365 services
• Responsible for service operations uptime and continuous service improvement
• Technical support to IT colleagues
• Ensure SLA/OLA service fulfillment
• Responsible for proper documentation

Education, Experience and Personal characteristics:

• A couple of years of experience in operating and configuring services within Microsoft 365 cloud services
• Knowledge in administering Microsoft Exchange Online, SharePoint Online and Teams
• Experience in IT Service Management ITIL processes
• Verbal and written communication in English

We are looking for you who have a solution oriented mind set and appreciate getting to use your problem solving skills at the workplace. You value a job well done and you take great ownership of your tasks, making sure everything is done correctly and efficiently. In times where the work load builds up you have no problem keeping calm and focused. You are the one who makes sure that things get done and you're not afraid to take own initiatives and share ideas. Furthermore, you have excellent communication skills, and know how to get your point across.

Other information:

Start date: Upon agreement
Location: Flexible - Remote or from one of Recipharm's offices
Salary: Upon agreement

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ITIL, Microsoft 365, Sharepoint, ServiceNow, Exchange online, 2nd line, second line, 3rd line, third line, IT, support, documentation, operations expert, operations specialist, Recipharm, hybrid, remote, full time, flex, English

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

EHS Specialist till GE HealthCare!

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Maj 3
Just nu söker vi en EHS Specialist till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som är strukturerad, kommunikativ och brinner för arbetsmiljö- och miljöarbete. Här får du möjligheten att fortsätta din karriär på en spännande arbetsplats samtidigt som du jobbar med en livräddande produkt!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som EHS Specialist hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

Som EHS Specialist är du ett viktigt stöd till verksamheten i arbetsmiljöfrågor och frågor kopplade till GE HealthCares operativa miljöprestanda. Du kommer driva ständiga förbättringar inom arbetsmiljö och miljöprestanda enligt gällande lagstiftning och övriga regulationer samt medvetandegöra och följa upp på utvecklingen. Rollen innebär stora kontaktytor internt både lokalt men även företagsöverspännande i koncernen globalt.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med god möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Att vara en del av ett ledande globalt företag
- Bidra till arbetet med en meningsfull och livräddande produkt
- Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla det systematiska arbetsmiljö- och miljöarbetet både operativt och strategiskt
* Stöd till anläggningens ledning i frågor gällande arbetsmiljö och miljö
* Organisera och leda relevanta revisioner och tillsynsbesök
* Förbättringsarbete, övningar, riskanalyser samt utredningar inom miljö och arbetsmiljöområdet
* Samverka med kollegor centralt och lokalt utveckla instruktioner inom området och implementera dem i verksamheten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet inom arbetsmiljö och miljö, med fördel inom produktionsindustrin
- Har kunskap om arbetsmiljö- och miljölagstiftning
- Har erfarenhet av riskanalyser samt grundorsaksutredningar
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då både språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ISO 14001 och ISO 45001

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om GE HealthCare här!

Ansök nu

DevOps-utvecklare till Kodstudion i Knivsta!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 24
Kodstudion söker en passionerad DevOps-konsult som vill ansluta till deras team i Knivsta. Här får du möjligheten att bli en del av en platt och familjär organisation där du spelar en viktig roll i företagets, och dina kunders, utveckling. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Kodstudion är ett engagerat team som brinner för att hjälpa kunder att förverkliga sina appdrömmar och optimera sin utvecklingsprocess. De strävar efter att skapa användarvänliga appar som inte bara imponerar, utan också levererar konkreta resultat och värde till sina kunder. Kodstudion består idag av två experter inom DevOps och en inom apputveckling. Företaget grundades i slutet av 2022 i Knivsta med visionen att etablera sig som en ledande aktör inom teknik- och apputveckling i området. Deras målsättning är att bygga upp en stark lokal närvaro och skapa en arbetsmiljö där du som medarbetare ska trivas och växa.

Din närmsta chef heter Fredrik, kanske är du nyfiken på vem han är? Kika in hans LinkedIn HÄR! Såhär beskriver han sig själv och sitt ledarskap: ''Jag är en person med starkt driv och en outsinlig ström av nya idéer. Jag är positiv till min natur och engagerar mig helhjärtat i de projekt och de människor jag arbetar med. För mig är det viktigt att jag själv och mina medarbetare känner sig värderade och inspirerade varje dag. Jag tror på att balansen mellan arbete och fritid är avgörande för både personlig och professionell utveckling - Därför strävar jag alltid efter att skapa en arbetsmiljö där denna balans står i centrum, vilket bidrar till ett mer kreativt och produktivt team. Utöver det så är jag alltid redo för en pingismatch. ''

Som DevOps-konsult kommer du att ansvara för att designa och implementera skräddarsydda DevOps-lösningar för dina kunder. Du kommer att ha möjlighet att bygga och hantera CI/CD-flöden, automatisera manuellt arbete i leveranskedjan och utveckla och underhålla molninfrastruktur för att stödja kundernas applikationer. Dessutom kommer du att arbeta med att effektivisera utvecklingsflöden och säkerställa hög kvalitet på den mjukvara ni levererar.

Du erbjuds
- En dynamisk och familjär arbetsmiljö där vi lägger stor vikt vid kompetensutveckling och kunskapsdelning
- Möjlighet att vara med och forma Kodstudions tillväxtresa och bidra till att sätta Knivsta på kartan inom tech-branschen
- Sociala aktiviteter såsom after works, tech talks och konferensresor där du får möjlighet att vara med och påverka aktiviteterna
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Designa och implementera DevOps-lo?sningar som a?r skra?ddarsydda fo?r varje kunds krav
* Ansvara fo?r att bygga och hantera CI/CD flo?den och automatisera manuellt arbete i leveranskedjan
* Utveckla och underha?lla molninfrastruktur och plattformar fo?r att sto?dja kundernas applikationer
* Flödeseffektivisera, hitta vinster för att snabbare utveckla mjukvara och skapa en robust utvecklingsmiljö i syfte att minska admin


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom relevant område såsom System- eller Datavetenskap eller annan likvärdig utbildning
- Har några års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
- Har goda kunskaper inom någon molnplattform såsom AWS, Azure eller Google Cloud Platform
- Har erfarenhet av IAC-verktyg såsom Ansible och Terraform
- Har erfarenhet och kunskap i Python, Bash och Powershell
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har:
- Erfarenhet inom driftsystem Windows och/eller Linux
- Arbetat mot kunder inom telecom, life science eller bank och finans
- Kunskaper i C# .NET, Java och

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du trivs i en familjär företagskultur och har en egen drivkraft för att lösa problem. Du är kommunikativ och har en förmåga att sälja in dig och ditt arbete till kund. Du trivs i sociala sammanhang och är positiv inför att knyta nya kontakter. Vidare ser vi att du är:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Nätverkande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior IT-projektledare till SwedeTime

Projektledare, IT
Läs mer Maj 4
Nytt
Vill du vara en del av ett familjärt IT-företag där du får arbeta kundnära och driva egna projekt? I rollen som junior IT-projektledare får du en varierad roll där du säkerställer kundernas framgång med hjälp av SwedeTimes produkt. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

"SwedeTime är ett mindre bolag med alla de fördelar detta medför. Hos oss blir du delaktig i ett drivet team där ingen är rädd för att ta i där det behövs. Du jobbar nära målet och får en tydlig bild av vad alla gör och hur viktig varje medarbetare är. Organisationen är platt och kamratskapen stor. Om du har en idé eller förslag går den lätt att testa, utan långa processer. Hos oss kan du utmana din kreativitet, vi vågar ta risker och lyssnar alltid på våra anställda. Alla framgångar firas tillsammans."

Så beskriver Ida Bidevind på SwedeTime bolaget. SwedeTime erbjuder ett komplett system för schemaläggning, bemanning och tidrapportering som används på över 2500 arbetsplatser i Sverige idag. Företaget expanderar och söker nu en junior IT-projektledare som kommer leda och drivna egna kundprojekt, från uppstart till driftsättning och användning. Rollen som junior IT-projektledare är varierad, och du kommer genom projektens gång att arbeta med att såväl etablera och förvalta kundrelationer, planera och genomföra försäljningsaktiviteter, samt vara kundens kontaktperson vid enklare tekniska frågor. I din roll har du kundnöjdheten i fokus där du säkerställer att systemen används på bästa möjliga sätt för att skapa värde i kundens verksamhet.

Du erbjuds
- Stor delaktighet i företaget och produktens framtid
- Arbete i en platt och familjär organisation med goda möjligheter till utveckling
- Arbete i moderna lokaler mitt i centrala Uppsala
- En trygg anställning med fina förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera, leda och driva implementeringen av projekt
* Säkerställa tidsplan och kvalitet i projekt
* Konfigurera och utbilda i produkten SwedeTime WFM
* Ansvara för 1st line support
* Arbeta aktivt för att säkerställa förväntningar och kundnöjdhet
* Kommunicera kring SwedeTimes erbjudande
* Samverka med strategiska partners och leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete i en kundnära roll, B2B
- Har erfarenhet av att medverka i projekt där du fått insyn i projektmetodik och struktur
- Har en god teknisk förståelse för digitala system och infrastruktur
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom IT
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av projektledning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För rollen som junior IT-projektledare lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har god möjlighet att förstå komplexa sammanhang och navigera i dessa, hela tiden med fokus på affärsnytta och kundnöjdhet. Du är förtroendeskapande och ansvarstagande. Slutligen är du lyhörd och nyfiken, med god förmåga att arbeta både självständigt och med andra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SwedeTime är ett fristående IT-företag med egenutvecklad molntjänst för schemaläggning och bemanning med exceptionell funktionalitet, av högsta kvalité som utvecklats i långvariga relationer med kunderna. Företaget skapar värde till sina kunder genom sin produkt, personal och leverantörsnätverk.

Ansök nu

Produktionsoperatör till internationellt automationsbolag!

Elektronikmontör
Läs mer Apr 12
Nu söker PRECIBEO en Produktionsoperatör som kommer att arbeta i en spännande roll med hög delaktighet i företagets tillväxtresa. Vi söker dig som har stort tekniskt intresse, är kvalitetsmedveten och tycker om att arbeta lösningsorienterat. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Det Uppsalabaserade företaget PRECIBEO utvecklar, tillverkar och säljer automationslösningar för rörelser med nanometerprecision till kunder inom konsumentelektronikindustrin, halvledarindustrin och life science. De modulära produkterna erbjuder en unik kombination av kraft, precision och rörelselängd, och kan snabbt kombineras ihop till kundspecifika lösningar i ett kompakt och användarvänligt format. PRECIBEO befinner sig på en stark tillväxtresa, och ska nu utöka teamet med en produktionsoperatör på heltid.

Som produktionsoperatör kommer du vara en viktig del av den dagliga driften. Du kommer arbeta med montering och testning av högprecisionsprodukter. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att bestå av manuellt arbete, samt säkerställa att produkterna håller rätt kvalitet. Du kommer även arbeta med leveranstestning, paketering och skeppning av produkterna till slutkund.

Du erbjuds
- Arbete i ett växande företag med välkända kunder runtom i världen inom konsumentelektronikindustrin, halvledarindustrin och life science
- Arbete i ett mindre företag där du kommer få en god insyn i hela verksamheten
- En arbetsplats med familjär organisationskultur med kompetenta kollegor

Några ord från Karen Forslund, Production Operations Engineer, om varför hon trivs hos PRECIBEO: ''Min roll innefattar många roliga och utmanande arbetsuppgifter, detta eftersom vi jobbar med spännande och avancerade produkter. Vi är ett kompetent team som brinner för att hjälpa varandra där vi gemensamt jobbar mot samma mål i företagets tillväxtresa.''



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Montering och testning av elektromekaniska högprecisionsprodukter för nanometerprecisionsrörelser
* Montering och testning av elektroniska produkter från kretskortsmoduler och kablar till färdig produkt
* Leveranstestning, paketering och skeppning till kund av färdigproducerade system


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad teknisk gymnasieutbildning
- Har en grundläggande förståelse för mekanik och maskinutrustning
- Har goda datorkunskaper
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då arbetet sker på båda språken
- Har ett stort tekniskt intresse och gillar att arbeta med händerna

Vi ser det som meriterande om du är utbildad processoperatör, alternativt har arbetslivserfarenhet av en liknande roll.

I den här processen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du är prestigelös, ansvarstagande och gillar att ta initiativ. Du har lätt att ta dig an nya arbetsuppgifter, är kommunikativ och anpassningsbar inför din och produktionens utveckling. Vi ser även att du har ett genuint tekniskt intresse. Vidare ser vi att du är:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
PRECIBEO utvecklar, tillverkar och säljer modulära automationslösningar för rörelser med nanometerprecision till kunder inom konsumentelektronikindustrin, halvledarindustrin och life science. PRECIBEO säljer de användarvänliga modulerna i partnerskap med återförsäljare världen över, som i sin tur kombinerar modulerna till kundspecifika lösningar med en unik kombination av kraft, precision och rörelselängd, i ett kompakt och användarvänligt format. Klicka HÄR för att läsa mer om PRECIBEO på företagets hemsida.

Ansök nu

Processoperatör till ledande Thermo Fisher Scientific

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Apr 9
Det har nu öppnats upp en möjlighet för dig med starkt engagemang och ett genuint tekniskt intresse. I rollen som processoperatör erbjuds du en stimulerande roll hos en stor organisation som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Vi söker dig som är kvalitetsmedveten, tycker om att arbeta lösningsorienterat och som vill utvecklas tillsammans med Thermo Fisher Scientific. Ta chansen och sök en roll där dina timmar på jobbet faktiskt bidrar till att förbättra människors hälsa. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Thermo Fisher Scientifics ImmunoDiagnostics Division (IDD) utvecklar, tillverkar och marknadsfo?r diagnostiska test fo?r allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Med 1 900 ansta?llda globalt a?r IDD va?rldsledande inom in vitrodiagnostik av allergi och en ledare inom autoimmundiagnostik i Europa. I Uppsala, med drygt 750 medarbetare, finns divisionens globala huvudkontor med ba?de utveckling och tillverkning. Som processoperatör inom Tillverkning Matris är du en del av den dagliga driften. Du kommer att göra förberedelser, maskininställningar, fylla på maskinerna, övervaka maskinerna, rensa och rengöra maskinerna och sammanställa dokumentation kopplat till produktionspartierna. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att bestå av manuellt arbete, hantering av maskinerna, samt säkerställa att produkterna håller rätt kvalitet. Gruppen består av ca 40 personer och utgör slutsteget i produktionskedjan. Arbetet är i två-skiftsform vilket innebär kl. 6-14 varannan vecka måndag till fredag och kl. 14-23 varannan vecka måndag till torsdag. Arbetet kan även innehålla en del moment med tunga lyft.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Thermo Fisher Scientific. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst 6 månader via oss. Efter det finns goda möjligheter till överrekrytering, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
- Ett meningsfullt jobb på ett internationellt företag där dina initiativ och idéer värdesätts
- Arbete i en engagerad grupp där klimatet är öppet och hjälpsamt
- En gedigen introduktion för att ge dig de bästa förutsättningarna att få en bra start

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra maskininställningar
* Utföra packning och övervakning
* Resning och rengöring av maskinerna
* Fylla på material
* Kvalitetsarbete
* Dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning alternativt har relevant erfarenhet
- Har arbetat i en process/maskinoperatörsroll tidigare
- Har god vana av att ställa maskiner och hantera mekanisk utrustning
- Har ett genuint tekniskt intresse
- Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du har:
- Erfarenhet av en process/maskinoperatörsroll inom life science-branschen
- Erfarenhet av att arbeta enligt GMP
- Erfarenhet av att lära upp andra i en liknande roll tidigare
- Arbetat i ärendehanteringssystem tidigare

Som person är du kvalitetsmedveten, noggrann och prestigelös. Du är drivande i ditt arbetssätt och tycker om problemlösning. Vidare bör du ha en positiv grundinställning och eftersom du kommer att arbeta i team är det viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga.

Övrig information
- Start: Omgående (max 1 månads uppsägningstid)
- Omfattning: Heltid, 2-skift (mån-tors kl.06.00-14:05 fre kl.06.00-13.40 och mån-tors kl.13:50-22.50)
- Placering: Fyrislund, Uppsala
- Övrigt: Som en del av processen kommer det genomföras ett drogtest

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Thermo Fisher Scientific presenteras sig på deras hemsida - HÄR!

Ansök nu

Driftchef till Apotea i Morgongåva!

Logistikchef
Läs mer Apr 30
Sveriges största nätapotek Apotea är just nu i en spännande tillväxtfas, och söker därför en Driftchef till logistikcentret i Morgongåva! Som Driftchef ser du till att ditt team alltid levererar med hög kvalitet gentemot Apoteas kunder. Skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av framgångssagan och var med att forma framtidens Apotea!

OM TJÄNSTEN

Apoteas uppdrag är att alltid göra det yttersta för att hålla deras kundlöften. Som driftchef ser du till att dina anställda alltid levererar med hög kvalitet och tillsammans med fem andra driftchefskollegor för andra avdelningar arbetar ni för kostnadseffektiva arbetsprocesser och resultat. Om du är en resultatinriktad ledare med starkt fokus på effektivitet och kvalitet, och trivs i en dynamisk arbetsmiljö med snabba förändringar, är detta en utmärkt möjlighet för dig.

Som driftchef för Apoteas logistik krävs det att du arbetar mycket självständigt i din roll samt brinner för att utveckla och motivera dina medarbetare. Du rapporterar till Logistikchefen som du tillsammans med sätter upp mål och KPI:er för enheten. Som driftchef arbetar du till största delen operativt, men behöver samtidigt fastställa strategier för att nå långsiktiga mål. Du har 4-6 direktrapporterande gruppchefer som du leder för att nå högt uppsatta mål. I samarbete med andra funktioner inom företaget arbetar du även med schemaläggning, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering samt annan tillhörande personaladministration.

Arbetet sker på plats i Morgongåva och är fördelat i tvåskift inklusive helgarbete.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för att produktionen i plock och pack följer uppsatta rutiner och håller avgångstider
* Följa upp och utvärdera KPI:er för att säkerställa hög produktivitet och kvalitet
* Planera och vidareutveckla produktionen tillsammans med övriga chefer för ökad effektivitet, kvalitet och säkerhet
* Säkerställa en trygg och säker arbetsplats enligt lagar och regelverk
* Aktivt arbeta för en positiv arbetskultur och efterlevnad av företagets riktlinjer och ordningsregler
* Snabbt ställa om i produktionen vid snabba förändringar och tillämpa ett agilt arbetssätt
* Leda och coacha gruppchefer för att optimera arbetsledningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom operativa verksamheter, gärna inom logistik och e-handel
- Har tidigare erfarenhet av ledande befattningar med personalansvar för stora arbetsgrupper
- Har erfarenhet av att hantera personalärenden och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Detta är en direktrekrytering och du kommer anställas direkt av Apotea.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Apotea är det största nätapoteket i Sverige. Vi har det bredaste sortimentet med över 21 000 receptfria produkter och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för både människor och djur. Enligt Sustainable Brand Index 2020 är vi Sveriges mest hållbara e-handel. Med snabba leveranser och kundsupport via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan vår start år 2011 har vår försäljning ökat från cirka 12 miljoner kronor till 4,5 miljarder 2021. Apotea.se har cirka 1000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information besök apotea.se.

Ansök nu