Uppsala: Driftchef till Apotea i Morgongåva

Hitta ansökningsinfo om jobbet Driftchef till Apotea i Morgongåva i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-30 // Varaktighet: Heltid

Sveriges största nätapotek Apotea är just nu i en spännande tillväxtfas, och söker därför en Driftchef till logistikcentret i Morgongåva! Som Driftchef ser du till att ditt team alltid levererar med hög kvalitet gentemot Apoteas kunder. Skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av framgångssagan och var med att forma framtidens Apotea!

OM TJÄNSTEN

Apoteas uppdrag är att alltid göra det yttersta för att hålla deras kundlöften. Som driftchef ser du till att dina anställda alltid levererar med hög kvalitet och tillsammans med fem andra driftchefskollegor för andra avdelningar arbetar ni för kostnadseffektiva arbetsprocesser och resultat. Om du är en resultatinriktad ledare med starkt fokus på effektivitet och kvalitet, och trivs i en dynamisk arbetsmiljö med snabba förändringar, är detta en utmärkt möjlighet för dig.

Som driftchef för Apoteas logistik krävs det att du arbetar mycket självständigt i din roll samt brinner för att utveckla och motivera dina medarbetare. Du rapporterar till Logistikchefen som du tillsammans med sätter upp mål och KPI:er för enheten. Som driftchef arbetar du till största delen operativt, men behöver samtidigt fastställa strategier för att nå långsiktiga mål. Du har 4-6 direktrapporterande gruppchefer som du leder för att nå högt uppsatta mål. I samarbete med andra funktioner inom företaget arbetar du även med schemaläggning, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering samt annan tillhörande personaladministration.

Arbetet sker på plats i Morgongåva och är fördelat i tvåskift inklusive helgarbete.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för att produktionen i plock och pack följer uppsatta rutiner och håller avgångstider
* Följa upp och utvärdera KPI:er för att säkerställa hög produktivitet och kvalitet
* Planera och vidareutveckla produktionen tillsammans med övriga chefer för ökad effektivitet, kvalitet och säkerhet
* Säkerställa en trygg och säker arbetsplats enligt lagar och regelverk
* Aktivt arbeta för en positiv arbetskultur och efterlevnad av företagets riktlinjer och ordningsregler
* Snabbt ställa om i produktionen vid snabba förändringar och tillämpa ett agilt arbetssätt
* Leda och coacha gruppchefer för att optimera arbetsledningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom operativa verksamheter, gärna inom logistik och e-handel
- Har tidigare erfarenhet av ledande befattningar med personalansvar för stora arbetsgrupper
- Har erfarenhet av att hantera personalärenden och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Detta är en direktrekrytering och du kommer anställas direkt av Apotea.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Apotea är det största nätapoteket i Sverige. Vi har det bredaste sortimentet med över 21 000 receptfria produkter och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för både människor och djur. Enligt Sustainable Brand Index 2020 är vi Sveriges mest hållbara e-handel. Med snabba leveranser och kundsupport via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan vår start år 2011 har vår försäljning ökat från cirka 12 miljoner kronor till 4,5 miljarder 2021. Apotea.se har cirka 1000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information besök apotea.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Logistikchef

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Logistikchef.

Driftchef till Apotea i Morgongåva!

Läs mer Apr 30
Sveriges största nätapotek Apotea är just nu i en spännande tillväxtfas, och söker därför en Driftchef till logistikcentret i Morgongåva! Som Driftchef ser du till att ditt team alltid levererar med hög kvalitet gentemot Apoteas kunder. Skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av framgångssagan och var med att forma framtidens Apotea!

OM TJÄNSTEN

Apoteas uppdrag är att alltid göra det yttersta för att hålla deras kundlöften. Som driftchef ser du till att dina anställda alltid levererar med hög kvalitet och tillsammans med fem andra driftchefskollegor för andra avdelningar arbetar ni för kostnadseffektiva arbetsprocesser och resultat. Om du är en resultatinriktad ledare med starkt fokus på effektivitet och kvalitet, och trivs i en dynamisk arbetsmiljö med snabba förändringar, är detta en utmärkt möjlighet för dig.

Som driftchef för Apoteas logistik krävs det att du arbetar mycket självständigt i din roll samt brinner för att utveckla och motivera dina medarbetare. Du rapporterar till Logistikchefen som du tillsammans med sätter upp mål och KPI:er för enheten. Som driftchef arbetar du till största delen operativt, men behöver samtidigt fastställa strategier för att nå långsiktiga mål. Du har 4-6 direktrapporterande gruppchefer som du leder för att nå högt uppsatta mål. I samarbete med andra funktioner inom företaget arbetar du även med schemaläggning, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering samt annan tillhörande personaladministration.

Arbetet sker på plats i Morgongåva och är fördelat i tvåskift inklusive helgarbete.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för att produktionen i plock och pack följer uppsatta rutiner och håller avgångstider
* Följa upp och utvärdera KPI:er för att säkerställa hög produktivitet och kvalitet
* Planera och vidareutveckla produktionen tillsammans med övriga chefer för ökad effektivitet, kvalitet och säkerhet
* Säkerställa en trygg och säker arbetsplats enligt lagar och regelverk
* Aktivt arbeta för en positiv arbetskultur och efterlevnad av företagets riktlinjer och ordningsregler
* Snabbt ställa om i produktionen vid snabba förändringar och tillämpa ett agilt arbetssätt
* Leda och coacha gruppchefer för att optimera arbetsledningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom operativa verksamheter, gärna inom logistik och e-handel
- Har tidigare erfarenhet av ledande befattningar med personalansvar för stora arbetsgrupper
- Har erfarenhet av att hantera personalärenden och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Detta är en direktrekrytering och du kommer anställas direkt av Apotea.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Apotea är det största nätapoteket i Sverige. Vi har det bredaste sortimentet med över 21 000 receptfria produkter och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för både människor och djur. Enligt Sustainable Brand Index 2020 är vi Sveriges mest hållbara e-handel. Med snabba leveranser och kundsupport via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan vår start år 2011 har vår försäljning ökat från cirka 12 miljoner kronor till 4,5 miljarder 2021. Apotea.se har cirka 1000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information besök apotea.se.

Ansök nu

Driftchef till Apotea i Morgongåva!

Läs mer Mar 25
Sveriges största nätapotek Apotea är just nu i en spännande tillväxtfas, och söker därför en Driftchef till logistikcentret i Morgongåva! Som Driftchef ser du till att ditt team alltid levererar med hög kvalitet gentemot Apoteas kunder. Skicka in din ansökan redan idag för att bli en del av framgångssagan och var med att forma framtidens Apotea!

OM TJÄNSTEN

Apoteas uppdrag är att alltid göra det yttersta för att hålla deras kundlöften. Som driftchef ser du till att dina anställda alltid levererar med hög kvalitet och tillsammans med fem andra driftchefskollegor för andra avdelningar arbetar ni för kostnadseffektiva arbetsprocesser och resultat. Om du är en resultatinriktad ledare med starkt fokus på effektivitet och kvalitet, och trivs i en dynamisk arbetsmiljö med snabba förändringar, är detta en utmärkt möjlighet för dig.

Som driftchef för Apoteas logistik krävs det att du arbetar mycket självständigt i din roll samt brinner för att utveckla och motivera dina medarbetare. Du rapporterar till Logistikchefen som du tillsammans med sätter upp mål och KPI:er för enheten. Som driftchef arbetar du till största delen operativt, men behöver samtidigt fastställa strategier för att nå långsiktiga mål. Du har 4-6 direktrapporterande gruppchefer som du leder för att nå högt uppsatta mål. I samarbete med andra funktioner inom företaget arbetar du även med schemaläggning, medarbetar- och lönesamtal, rekrytering samt annan tillhörande personaladministration.

Arbetet sker på plats i Morgongåva och är fördelat i tvåskift inklusive helgarbete.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för att produktionen i plock och pack följer uppsatta rutiner och håller avgångstider
* Följa upp och utvärdera KPI:er för att säkerställa hög produktivitet och kvalitet
* Planera och vidareutveckla produktionen tillsammans med övriga chefer för ökad effektivitet, kvalitet och säkerhet
* Säkerställa en trygg och säker arbetsplats enligt lagar och regelverk
* Aktivt arbeta för en positiv arbetskultur och efterlevnad av företagets riktlinjer och ordningsregler
* Snabbt ställa om i produktionen vid snabba förändringar och tillämpa ett agilt arbetssätt
* Leda och coacha gruppchefer för att optimera arbetsledningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom operativa verksamheter, gärna inom logistik och e-handel
- Har tidigare erfarenhet av ledande befattningar med personalansvar för stora arbetsgrupper
- Har erfarenhet av att hantera personalärenden och systematiskt arbetsmiljöarbete
- Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Detta är en direktrekrytering och du kommer anställas direkt av Apotea.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Apotea är det största nätapoteket i Sverige. Vi har det bredaste sortimentet med över 21 000 receptfria produkter och nästan 15 000 receptbelagda läkemedel för både människor och djur. Enligt Sustainable Brand Index 2020 är vi Sveriges mest hållbara e-handel. Med snabba leveranser och kundsupport via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan vår start år 2011 har vår försäljning ökat från cirka 12 miljoner kronor till 4,5 miljarder 2021. Apotea.se har cirka 1000 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information besök apotea.se.

Ansök nu

Sektionschef förråd

Läs mer Dec 18
Är du en trygg och tydlig ledare med intresse för logistik? Som sektionschef inom Försvarsmaktens förråd ansvar du för den operativa driften och får chansen att påverka och förbättra logistikprocesserna på lokal nivå, samtidigt som du aktivt bidrar till att stärka Sveriges försvarsförmåga.

 

Om enheten

Du kommer att arbeta på FMLOG Försörjning, som anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige. Det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar av vårt arbete.

Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och här får du både eget ansvar och goda möjligheter till kompetensutveckling. Våra medarbetare är viktiga för oss, och hos oss kommer du att ha möjlighet att upprätthålla en bra balans mellan arbetsliv och privatliv.

 

Försvarsmaktens Förråd är en del av FMLOG Försörjning och skapar möjligheter för Försvarsmakten genom att ta emot och leverera materiel i tid och med hög kvalitet. Genom kunskap om hur materielen tas emot, lagras, förrådsunderhålls, levereras och avvecklas är vi delaktiga i att göra Försvarsmaktens verksamhet möjlig. Våra attityder och arbetssätt präglas av ömsesidigt förtroende för att kunna leverera försvarslogistik när och där den behövs. Förråd finns på flera platser i landet och innehåller ett brett sortiment av Försvarsmaktens materiel, och vi verkar inom flera logistikflöden.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som sektionschef leder du ett team med medarbetare som ofta är på resande fot, vilket ställer höga krav på din förmåga att leda såväl på plats som på distans.

Ansvaret som sektionschef innebär bland annat att:


• Du leder den operativa driften på din sektion. 
• Du säkerställer att sektionen fungerar effektivt och levererar med hög kvalitet, enligt uppsatta mål och i enlighet med fastställda processer.
• Du ansvarar för planering, verkställande och uppföljning av verksamheten samt ser till att nödvändiga prioriteringar görs.
• Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och samverkar med övriga sektionschefer för att nå övergripande mål.
• Du har personal- och arbetsmiljöansvar för sektionen.
• Du säkerställer att rätt bemanning och kompetens finns på plats och att kompetensutvecklingen sker på ett strukturerat sätt. 

 

KRAV

Kvalifikationer


• Dokumenterad utbildning inom ledarskap eller motsvarande kompetens enligt arbetsgivarens bedömning.
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en chefsroll med personalansvar, där du ansvarat för processer som löne- och medarbetarsamtal, rehabiliteringsprocesser och systematiskt arbetsmiljöarbete eller motsvarande kompetens enligt arbetsgivarens bedömning.
• Goda kunskaper inom logistik.
• Goda kunskaper inom Officepaketet.
• B-körkort, manuell.
• Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift.

 

Personliga egenskaper

Strukturerad: Skapar och upprätthåller en organiserad arbetsmiljö genom noggrann planering och systematiskt tillvägagångssätt.

Resultatorienterad: Driver teamet mot framgång genom att tydligt fokusera på och överträffa uppsatta mål.

Stabil: Behåller lugnet i pressade situationer och förmedlar stabilitet till teamet, skapar därmed en trygg arbetsmiljö.

Trygg: Tar sig an utmaningar med självsäkerhet och skapar ömsesidigt förtroende genom en öppen inställning och feedback.

Analytisk: Utvärderar komplexa situationer, fattar välgrundade beslut och säkerställer effektiv verksamhetsdrift i linje med övergripande strategier.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Meriterande


• Tidigare arbete i ledningsgrupp.
• Tidigare arbete inom Försvarsmakten.
• Erfarenhet av ledarskap i förändringsprocesser. 

 

Övrigt

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning sex månader

Sysselsättningsgrad: Heltid

Arbetsort: Uppsala

Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Arbetet innebär resor i tjänsten.

 

Upplysningar om befattningen

Mikael Andersson, Chef Förråd

 

För information om rekryteringsprocessen

Joakim Kinnander, HR Administratör

 

Fackliga företrädare

OFR/S Håkan Antonsson

SACO Pernilla Kjellgren

SEKO Ola Andersson 

Samtliga fackliga företrädare nås via växeln 0589-40 400 

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2024-01-15.

Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter.

FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet.

Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Gruppchef / Lagerchef Warehouse & Logistics till Octapharma i Arlanda Stad

Läs mer Aug 2
Vill du kombinera möjligheterna, som ett globalt företag ger, med fördelarna som ett familjeföretag har? Octapharma är ett bioteknologiskt läkemedelsföretag med storskalig tillverkning på nordvästra Kungsholmen - med vision att förbättra människors hälsa och liv. Här erbjuds du en ansvarsfull roll som passar dig som har ett coachande och utvecklande ledarskap samt drivs av att utveckla och förbättra processer.


Academic Resource söker en Gruppchef till W&L (Warehouse and Logistics) till logistikcentret hos läkemedelsföretaget Octapharma. Gruppen består idag av 14 personer och du rapporterar till chefen för Logistikcenter Arlandastad. Tjänsten är en direktrekrytering för kunds räkning. Start enligt överenskommelse. Placering i Arlanda Stad.


Vad kommer du att få göra som Gruppchef W&L?
• Planering, ledning och uppföljning av personalen i din grupp på daglig basis
• Du kommer att ha löneansvar för din personal.
• Ansvara för säkra leveranser av material till produktionen i rätt tid.
• Utveckling av verksamhet och personal
• Ansvara för GxP inom eget avsnitt
• Operativt delta i gruppens verksamhet med lager och logistik
• Delta i projekt inom avdelningen och inom Logistikcentret.
• Samverka med övriga avdelningar inom Octapharma såväl som mot externa intressenter.
• Arbetstiden är Ca 08-1630


Vem är du?
• Relevant utbildning från gymnasium (t.ex. teknik) eller YH-utbildning
• Minst 2-3 års ledaskapserfarenhet med personalansvar inom jämförbar verksamhet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt


Det är meriterande om du har erfarenheter av läkemedelsbranschen och arbete med GxP verksamhet. Även truckkort är meriterande


Som person är du öppen, social, och prestigelös. Du drivs av en vilja att utveckla och förbättra processer. Du är en lagspelare men kan även driva saker framåt på egen hand. Vidare är du kommunikativ och en bra lyssnare. Du bör ha ett coachande och utvecklande ledarskap.


Warehouse and Logistics inom Supply Chain
• Supply Chain är indelad i tre huvudområden: Inköp, Material Management och Logistik.
• Avdelningen är mångfacetterad med länkar och gränssnitt till hela organisationen
• Supply Chain styr materialflödet genom hela företaget: ser till så att rätt vara, med rätt kvalité, finns på rätt plats, i rätt tid.
• Logistikcentret i Arlanda stad är en viktig del av siten i Hornsberg samt partner mot produktion. Här finns ett gott kamratskap och vänlig atmosfär
• Gruppen består idag av 14 personer och du rapporterar till chefen för Logistikcenter Arlandastad
• Warehouse & Logistics utgör första steget i verksamheten.


Vad är det bästa med att jobba hos Octapharma?
• Du bidrar till att rädda liv - Varje dag är meningsfull då Octapharma tillverkar livräddande läkemedel
• Förmåner – Bonusprogram, förmånsportal med förmånliga deals och erbjudanden samt naprapat på arbetsplatsen med flera
• Familjära värderingar - Långsiktigt perspektiv gällande personal och relationer
• Kompetensutveckling - Octapharma erbjuder bland annat flertalet olika medarbetar- och ledarskapsutbildningar, både interna och externa, trainee-program samt digitala lösningar


Ansökan
Kompetensbaserade intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV PDF/Word format. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OWL0523


Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att maila:
carin.helander@academicresource.se


we take you further

Ansök nu

Gruppchef / Lagerchef W&B Nattskift till Octapharma i Arlanda Stad

Läs mer Aug 2
Vill du kombinera möjligheterna, som ett globalt företag ger, med fördelarna som ett familjeföretag har? Octapharma är ett bioteknologiskt läkemedelsföretag med storskalig tillverkning på nordvästra Kungsholmen - med vision att förbättra människors hälsa och liv. Här erbjuds du en ansvarsfull roll som passar dig som har ett coachande och utvecklande ledarskap samt drivs av att utveckla och förbättra processer.


Academic Resource söker en Gruppchef nattskift till W&L (Warehouse and Logistics) till logistikcentret hos läkemedelsföretaget Octapharma. Gruppen består idag av 14 personer och du rapporterar till chefen för Logistikcenter Arlandastad. Tjänsten är en direktrekrytering för kunds räkning. Start enligt överenskommelse. Placering i Arlanda Stad.


Vad kommer du att få göra som Gruppchef nattskift W&L?
• Planering, ledning och uppföljning av personalen i din grupp på daglig basis
• Du kommer att ha löneansvar för din personal.
• Ansvara för säkra leveranser av material till produktionen i rätt tid.
• Utveckling av verksamhet och personal
• Ansvara för GxP inom eget avsnitt
• Operativt delta i gruppens verksamhet med lager och logistik
• Delta i projekt inom avdelningen och inom Logistikcentret.
• Samverka med övriga avdelningar inom Octapharma såväl som mot externa intressenter.
• Arbetstiden är förlagd till nattskift.


Vem är du?
• Relevant utbildning från gymnasium (t.ex. teknik) eller YH-utbildning
• Minst 2-3 års ledaskapserfarenhet med personalansvar inom jämförbar verksamhet
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt
• Erfarenhet av arbete på nattskift.


Det är meriterande om du har erfarenheter av läkemedelsbranschen och arbete med GxP verksamhet. Även truckkort är meriterande


Som person är du öppen, social, och prestigelös. Du drivs av en vilja att utveckla och förbättra processer. Du är en lagspelare men kan även driva saker framåt på egen hand. Vidare är du kommunikativ och en bra lyssnare. Du bör ha ett coachande och utvecklande ledarskap.


Warehouse and Logistics inom Supply Chain
• Supply Chain är indelad i tre huvudområden: Inköp, Material Management och Logistik.
• Avdelningen är mångfacetterad med länkar och gränssnitt till hela organisationen
• Supply Chain styr materialflödet genom hela företaget: ser till så att rätt vara, med rätt kvalité, finns på rätt plats, i rätt tid.
• Logistikcentret i Arlanda stad är en viktig del av siten i Hornsberg samt partner mot produktion. Här finns ett gott kamratskap och vänlig atmosfär
• Gruppen består idag av 14 personer och du rapporterar till chefen för Logistikcenter Arlandastad
• Warehouse & Logistics utgör första steget i vår verksamhet.


Vad är det bästa med att jobba hos Octapharma?
• Du bidrar till att rädda liv - Varje dag är meningsfull då Octapharma tillverkar livräddande läkemedel
• Förmåner – Bonusprogram, förmånsportal med förmånliga deals och erbjudanden samt naprapat på arbetsplatsen med flera
• Familjära värderingar - Långsiktigt perspektiv gällande personal och relationer
• Kompetensutveckling - Octapharma erbjuder bland annat flertalet olika medarbetar- och ledarskapsutbildningar, både interna och externa, trainee-program samt digitala lösningar


Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV PDF/Word format. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OWLN0523
Kompetensbaserade intervjuer och urval kommer ske löpande.




Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att maila:
carin.helander@academicresource.se


we take you further

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

DevOps-utvecklare till Kodstudion i Knivsta!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 24
Kodstudion söker en passionerad DevOps-konsult som vill ansluta till deras team i Knivsta. Här får du möjligheten att bli en del av en platt och familjär organisation där du spelar en viktig roll i företagets, och dina kunders, utveckling. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Kodstudion är ett engagerat team som brinner för att hjälpa kunder att förverkliga sina appdrömmar och optimera sin utvecklingsprocess. De strävar efter att skapa användarvänliga appar som inte bara imponerar, utan också levererar konkreta resultat och värde till sina kunder. Kodstudion består idag av två experter inom DevOps och en inom apputveckling. Företaget grundades i slutet av 2022 i Knivsta med visionen att etablera sig som en ledande aktör inom teknik- och apputveckling i området. Deras målsättning är att bygga upp en stark lokal närvaro och skapa en arbetsmiljö där du som medarbetare ska trivas och växa.

Din närmsta chef heter Fredrik, kanske är du nyfiken på vem han är? Kika in hans LinkedIn HÄR! Såhär beskriver han sig själv och sitt ledarskap: ''Jag är en person med starkt driv och en outsinlig ström av nya idéer. Jag är positiv till min natur och engagerar mig helhjärtat i de projekt och de människor jag arbetar med. För mig är det viktigt att jag själv och mina medarbetare känner sig värderade och inspirerade varje dag. Jag tror på att balansen mellan arbete och fritid är avgörande för både personlig och professionell utveckling - Därför strävar jag alltid efter att skapa en arbetsmiljö där denna balans står i centrum, vilket bidrar till ett mer kreativt och produktivt team. Utöver det så är jag alltid redo för en pingismatch. ''

Som DevOps-konsult kommer du att ansvara för att designa och implementera skräddarsydda DevOps-lösningar för dina kunder. Du kommer att ha möjlighet att bygga och hantera CI/CD-flöden, automatisera manuellt arbete i leveranskedjan och utveckla och underhålla molninfrastruktur för att stödja kundernas applikationer. Dessutom kommer du att arbeta med att effektivisera utvecklingsflöden och säkerställa hög kvalitet på den mjukvara ni levererar.

Du erbjuds
- En dynamisk och familjär arbetsmiljö där vi lägger stor vikt vid kompetensutveckling och kunskapsdelning
- Möjlighet att vara med och forma Kodstudions tillväxtresa och bidra till att sätta Knivsta på kartan inom tech-branschen
- Sociala aktiviteter såsom after works, tech talks och konferensresor där du får möjlighet att vara med och påverka aktiviteterna
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Designa och implementera DevOps-lo?sningar som a?r skra?ddarsydda fo?r varje kunds krav
* Ansvara fo?r att bygga och hantera CI/CD flo?den och automatisera manuellt arbete i leveranskedjan
* Utveckla och underha?lla molninfrastruktur och plattformar fo?r att sto?dja kundernas applikationer
* Flödeseffektivisera, hitta vinster för att snabbare utveckla mjukvara och skapa en robust utvecklingsmiljö i syfte att minska admin


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom relevant område såsom System- eller Datavetenskap eller annan likvärdig utbildning
- Har några års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
- Har goda kunskaper inom någon molnplattform såsom AWS, Azure eller Google Cloud Platform
- Har erfarenhet av IAC-verktyg såsom Ansible och Terraform
- Har erfarenhet och kunskap i Python, Bash och Powershell
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har:
- Erfarenhet inom driftsystem Windows och/eller Linux
- Arbetat mot kunder inom telecom, life science eller bank och finans
- Kunskaper i C# .NET, Java och

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du trivs i en familjär företagskultur och har en egen drivkraft för att lösa problem. Du är kommunikativ och har en förmåga att sälja in dig och ditt arbete till kund. Du trivs i sociala sammanhang och är positiv inför att knyta nya kontakter. Vidare ser vi att du är:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Nätverkande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Fullstack-utvecklare till världsledande Radonova!

Frontend-utvecklare
Läs mer Maj 21
Nytt
Just nu söker det världsledande företaget Radonova en fullstack-utvecklare med gedigen kunskap inom Java och React till deras huvudkontor i Uppsala! Tjänsten passar dig som brinner för utveckling och gillar att tänka kreativt på ett företag med korta beslutsvägar.

OM TJÄNSTEN
Radonova grundades 1986 på uppdrag av Sveriges regering i samband med Tjernobylolyckan och bestod då av en forskargrupp om fyra personer. Idag har de vuxit till globala ledare inom radonmätning med kunder i över 80 länder och kontor i stora delar av världen. De har en bred verksamhet inom området med bland annat produktion, analys, support och forskning samt erbjuder radonmätning till både bostäder, arbetsplatser, myndigheter, större anläggningar och mark.

I rollen som fullstack-utvecklare kommer du att tillhöra Radonovas huvudkontor i Uppsala som består av ca 25 andra kollegor. Du kommer att driva samt vara delaktig i utvecklingsprojekt, primärt mot webb men delvis även applikation. Arbetet erbjuder hög grad av självständighet och kreativitet där egna initiativ uppmuntras och förbättringsförslag tas i åtanke. Initialt är tjänsten ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter till fast anställning direkt hos Radonova om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Mycket goda utvecklingsmöjligheter på ett nytänkande företag
- En kultur som genomsyras av sammanhållning och högt i tak
- Fräscha lokaler och flexibilitet kopplat till arbetsupplägg

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med programmering och utveckling i olika projekt
* Ta fram kravspecifikationer och planera tekniska lösningar
* Ge support till medarbetare internt men även till viss del externt
* Delta i interna uppföljningsmöten


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett par/några års erfarenhet med utveckling i programmeringsspråket Java samt ramverken React och JavaScript
- Har goda kunskaper i
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- En högskole- eller universitetsutbildning inom ett tekniskt område, exempelvis teknisk fysik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Radonova här!

Ansök nu

Elektronikingenjör till världsledande Radonova!

Civilingenjör, produktion, elektronik
Läs mer Maj 21
Nytt
Just nu söker det världsledande företaget Radonova en elektronikingenjör till huvudkontoret i Uppsala som vill vara med på deras fortsatta utvecklingsresa! Tjänsten passar dig som gillar att ta stort eget ansvar, tänka kreativt och få stora möjligheter till professionell utveckling på ett företag med korta beslutsvägar.



OM TJÄNSTEN
Radonova grundades 1986 på uppdrag av Sveriges regering i samband med Tjernobylolyckan och bestod då av en forskargrupp om fyra personer. Idag har de vuxit till globala ledare inom radonmätning med kunder i över 80 länder och kontor i stora delar av världen. De har en bred verksamhet inom området med bland annat produktion, analys, support och forskning samt erbjuder radonmätning till både bostäder, arbetsplatser, myndigheter, större anläggningar och mark.

I rollen som elektronikingenjör kommer du att tillhöra Radonovas huvudkontor i Uppsala som består av ca 25 andra kollegor. Du kommer att spela en betydande roll i olika projekt kopplat till elektronik och arbeta med allt från CAD till lödning av kretskort samt utveckling och forskning på deras instrument. Arbetet erbjuder hög grad av självständighet och kreativitet där egna initiativ uppmuntras och förbättringsförslag tas i åtanke. Initialt är tjänsten ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter till fast anställning direkt hos Radonova om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Mycket goda utvecklingsmöjligheter på ett nytänkande företag
- En kultur som genomsyras av sammanhållning och högt i tak
- Att vara en del av ett världsledande företag inom sitt område som ständigt är i utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Felsökning och utveckling av instrument
* Lödning av kretskort
* Vara drivande i samt leda projekt
* Arbeta med CAD
* Delta i interna möten
* Dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis elektroteknik eller teknisk fysik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har kunskap inom CAD
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Något/några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av mekatronik och mekanik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Radonova här!

Ansök nu

Värd på deltid till Nybygget!

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 14
Just nu söker Nybygget en student i rollen som värd på deltid till deras husutställning i Arlandastad. Här är du ansiktet utåt för deras verksamhet och din uppgift är att göra det lilla extra för att gästernas upplevelse ska kännas personlig och välkomnande.

OM TJÄNSTEN
Nybygget är ett permanent visningshusområde beläget i Arlandastad med hus från Sveriges ledande hustillverkare. Hos Nybygget kan du finna information och inspiration inför ditt framtida husbygge eller renovering genom deras breda portfölj bestående av bland annat villor, fritidshus och attefallshus.

Som värd är din huvudsakliga uppgift att vara Nybyggets ansikte utåt och välkomna alla besökare för att de ska få en så bra upplevelse som möjligt. Utöver detta kommer du även hålla ordning i lokalerna samt vara behjälplig med uppgifter kopplade till deras självbetjäningscafé. Du kommer att arbeta deltid fördelat över varannan helg samt efterföljande onsdag med undantag för bland annat sommar- och julledighet då Nybygget håller stängt. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult.

Du erbjuds
- En varm arbetsplats med trevlig atmosfär
- En perfekt möjlighet att kombinera studier med arbete

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Välkomna och ge information till besökare
* Vara behjälplig med uppgifter kopplat till självbetjäningscaféet
* Ansvara för öppning och stängning
* Hålla ordning i lokalerna
* Övriga serviceinriktade uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på högskola eller universitet om minst 50% och har minst två år kvar av studierna
- Har tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat arbete
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nybygget här!

Ansök nu

Orderspecialist till GE HealthCare!

Orderplanerare
Läs mer Maj 15
Just nu söker vi en orderspecialist till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som är anpassningsbar, kommunikativ och trivs i en koordinerande roll. Här får du möjligheten att fortsätta din karriär på en spännande arbetsplats samtidigt som du jobbar med en livräddande produkt!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som orderspecialist hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

Som orderspecialist kommer du att tillhöra order through remittance-teamet vilka ansvarar för att en order fullföljs från försäljning hela vägen till att den är implementerad hos slutkunden. Teamet består bland annat av en order fulfillment leader samt projektledare som alla har jobbat länge och besitter hög kompetens inom området. I rollen kommer du huvudsakligen att samarbeta nära andra avdelningar som supply chain och logistik för att säkerställa att beställd utrustning produceras och levereras enligt tidsplanen. Tjänsten innebär stora kontaktytor framförallt internt men även externt då GEs kunder befinner sig över hela världen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med god möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Att vara en del av ett ledande globalt företag
- Bidra till arbetet med en meningsfull och livräddande produkt
- Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för att GE HealthCares produkter produceras och levereras enligt tidsplanen
* Samarbeta nära avdelningar som supply chain, produktion och logistik
* Hantera och koordinera problemlösning gällande potentiella saknade artiklar
* Stödja effektiva transporter från fabrik till slutkund
* Övriga uppgifter kopplat till orderhantering


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av orderhantering i en koordinerande roll
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Kunskap om internationell logistik
- Kunskap i Excel
- Erfarenhet av ett ERP-system, exempelvis ORACLE

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om GE HealthCare här!

Ansök nu

Junior IT-projektledare till SwedeTime

Projektledare, IT
Läs mer Maj 4
Vill du vara en del av ett familjärt IT-företag där du får arbeta kundnära och driva egna projekt? I rollen som junior IT-projektledare får du en varierad roll där du säkerställer kundernas framgång med hjälp av SwedeTimes produkt. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

"SwedeTime är ett mindre bolag med alla de fördelar detta medför. Hos oss blir du delaktig i ett drivet team där ingen är rädd för att ta i där det behövs. Du jobbar nära målet och får en tydlig bild av vad alla gör och hur viktig varje medarbetare är. Organisationen är platt och kamratskapen stor. Om du har en idé eller förslag går den lätt att testa, utan långa processer. Hos oss kan du utmana din kreativitet, vi vågar ta risker och lyssnar alltid på våra anställda. Alla framgångar firas tillsammans."

Så beskriver Ida Bidevind på SwedeTime bolaget. SwedeTime erbjuder ett komplett system för schemaläggning, bemanning och tidrapportering som används på över 2500 arbetsplatser i Sverige idag. Företaget expanderar och söker nu en junior IT-projektledare som kommer leda och drivna egna kundprojekt, från uppstart till driftsättning och användning. Rollen som junior IT-projektledare är varierad, och du kommer genom projektens gång att arbeta med att såväl etablera och förvalta kundrelationer, planera och genomföra försäljningsaktiviteter, samt vara kundens kontaktperson vid enklare tekniska frågor. I din roll har du kundnöjdheten i fokus där du säkerställer att systemen används på bästa möjliga sätt för att skapa värde i kundens verksamhet.

Du erbjuds
- Stor delaktighet i företaget och produktens framtid
- Arbete i en platt och familjär organisation med goda möjligheter till utveckling
- Arbete i moderna lokaler mitt i centrala Uppsala
- En trygg anställning med fina förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera, leda och driva implementeringen av projekt
* Säkerställa tidsplan och kvalitet i projekt
* Konfigurera och utbilda i produkten SwedeTime WFM
* Ansvara för 1st line support
* Arbeta aktivt för att säkerställa förväntningar och kundnöjdhet
* Kommunicera kring SwedeTimes erbjudande
* Samverka med strategiska partners och leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete i en kundnära roll, B2B
- Har erfarenhet av att medverka i projekt där du fått insyn i projektmetodik och struktur
- Har en god teknisk förståelse för digitala system och infrastruktur
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom IT
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av projektledning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För rollen som junior IT-projektledare lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har god möjlighet att förstå komplexa sammanhang och navigera i dessa, hela tiden med fokus på affärsnytta och kundnöjdhet. Du är förtroendeskapande och ansvarstagande. Slutligen är du lyhörd och nyfiken, med god förmåga att arbeta både självständigt och med andra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SwedeTime är ett fristående IT-företag med egenutvecklad molntjänst för schemaläggning och bemanning med exceptionell funktionalitet, av högsta kvalité som utvecklats i långvariga relationer med kunderna. Företaget skapar värde till sina kunder genom sin produkt, personal och leverantörsnätverk.

Ansök nu