Uppsala: Incident & Problem manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Incident & Problem manager i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-19 // Varaktighet: Heltid

IT-stödet är en viktig del av Region Uppsalas verksamhet och har höga krav på tillgänglighet och tillförlitlighet. För att kunna arbeta än mer proaktivt och höja kvaliteten ytterligare söker vi nu två personer till vår nya nyckelposition Incident & Problem manager! Har du flerårig erfarenhet av processarbete inom IT i stora organisationer och är kvalitetsmedveten, självgående och driven? Då ska du ta chansen att söka denna spännande tjänst - där du får stort eget ansvar att utveckla och forma rollens innehåll. Varmt välkommen till oss!
Arbetsuppgifter
Rollen som Incident & Problem manager är ny hos oss och vi söker två personer som kommer jobba tätt tillsammans.
I rollen ansvarar du för att vår incident- och problemprocess utvecklas, följs upp, kommuniceras samt efterlevs. Du kommer att både stötta i pågående ärenden samt arbeta proaktivt för att minska risken för återkommande incidenter. Du identifierar och presenterar trender genom att följa upp och analysera ärendehantering och arbetsflöden. Vidare tar du fram statistik, skapar rapporter och för att förbättra vår leverans och hur vi arbetar med incidenter i våra samhällsviktiga system. Det ingår även att kommunicera och informera verksamheterna om pågående incidenter och lösningar. Eftersom rollen är ny ges du stort eget ansvar och utrymme att forma din arbetsvardag.
IT-centrum inom Region Uppsala består av fyra avdelningar och du ingår i avdelningen IT-support. Du kommer ha många kontaktytor såväl internt inom IT-centrum som med andra förvaltningar inom övriga regionen. Vi arbetar enligt ett ITIL-baserat arbetssätt.
Din profil
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av processarbete inom IT och är van att navigera i stora organisationer. Du har kunskap inom ITIL eller ISO 20000 och det är starkt meriterande om du arbetat med incident- och problemprocessen. Har du erfarenhet att arbeta med arbetsflöden och att arbeta kvalitetshöjande är även det plus. Mycket god svenska och god engelska i tal och skrift är krav för tjänsten.
Som person är du lösningsorienterad, självgående och initiativtagande - du gillar att få saker att hända, vågar prova nya lösningar och är duktig på att driva dina egna processer. Du är analytisk och har ett helhetsperspektiv i ditt arbete. Då du har många kontaktytor ser vi att du är relationsskapande och trivs med att samarbeta med andra. I din kommunikation är du pedagogisk, förtroendeingivande och stöttande.
Övrig information
Tjänsterna är heltid tillsvidare. Tillsättning enligt överenskommelse. Du är placerad på Akademiska sjukhusets område, vi tillämpar Region Uppsalas princip om flexibelt distansarbete. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här: https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Matilda Festin på 072-0503217 eller Hanna Koponen på 073-5920393. Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel på 018-611 00 00.
På grund av jul- och nyårshelgerna har vi lång ansökningstid men inkommande ansökningar behandlas löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Krav
Relevant högskoleutbildning alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet
Flerårig erfarenhet av processarbete inom IT
Van att navigera i stora organisationer
Kunskap inom ITIL eller ISO 20000
Mycket god svenska och god engelska i tal och skrift

Meriterande
Tidigare arbetat med incident- och problemprocessen
Erfarenhet av att arbeta med arbetsflöden och kvalitetshöjande



Om arbetsgivaren - Resurscentrum
Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 270 medarbetare och verksamma inom områdena IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Processansvarig, ITIL

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Processansvarig, ITIL.

Processledare till Svenska kyrkan

Läs mer Apr 20
Drivs du av att arbeta med kontinuerlig förbättring och utveckling utav processer? I rollen som processledare hos Svenska kyrkan får du tillsammans med dina kollegor vara med och bidra i ett meningsfullt och samhällsviktigt uppdrag, varje dag. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
”Som processledare på Svenska kyrkan erbjuds du en unik möjlighet att påverka och göra ditt avtryck i en operativ och stöttande roll med massor av utvecklingspotential. Ta ledningen i att förvalta vår nyimplementerade problem process och ansvara för att utveckla vår CMDB i en roll som innebär att driva förbättringsarbeten, säkerställa god datakvalitet och stödja förvaltningsledare IT på vår IT-sektion. Om du är redo att utmana dig själv och bidra till en meningsfull och samhällsviktig organisation varje dag, då är detta din chans att göra verklig skillnad." - Malin Ylander, Enhetschef på Svenska kyrkan.

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av cirka 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Nu söker enheten för IT-support och utbildning en processledare som kommer arbeta med de ITIL-processer som Svenska kyrkan implementerat, med fokus på problem- och configuration management. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara att leda och förbättra processerna, samt utbilda exempelvis förvaltningsledare. Du har såväl förmågan att arbeta med förbättringar på lång sikt samtidigt som du agerar stöttande och drivande i att aktiviteter genomförs och följs upp på. Tillsammans med din kollega inom processledning kommer du att spela en avgörande roll i att driva stödprocesser framåt för att uppnå en effektiv och värdeskapande tjänsteleverans, på en IT-sektion med stark framåtanda.

Du erbjuds
- Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
- Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla, implementera och förbättra processer inom problem- och configuration management där du driver och koordinera problemutredningar samt arbetar med att hålla en god datakvalitet i CMDB
* Agera stöttande och utbildande för förvaltningsledare IT för att säkerställa att metoder efterföljs
* Genomföra kvalitetskontroller på ärenden
* Publicera temporära lösningar och informera berörda supportgrupper


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet utav processledning för problem management eller configuration management
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet/kunskap i pm3 eller annan förvaltningsstyrningsmodell
- Har goda kunskaper och arbetserfarenheter av ITIL. Certifiering är meriterande
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av processledning inom knowledge management

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Pedagogisk och kommunikativ
- Självständig
- Initiativtagande
- Ansvarstagande

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
- Intervjuer med Svenska kyrkan
- Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Problem Manager

Läs mer Dec 11
Om Avdelningen
Vid universitetsgemensam IT på Uppsala universitet möter teknik och nytänkande gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet.

Du får chansen att utvecklas i en organisation som tar tillvara på kompetens, initiativkraft och samarbetsförmåga. Tillsammans är vi en framtidsinriktad IT-organisation som utvecklar tjänster i världsklass och som erbjuder ett efterfrågat och verksamhetsnära IT-stöd.

Avdelningen för universitetsgemensam IT arbetar med strategiska IT-frågor och är en serviceorganisation för gemensamma tjänster där uppdraget innefattar infrastruktur, förvaltning, service och support. Avdelningen har omkring 200 anställda uppdelat på fem enheter.

Universitetsgemensam IT (UIT) har fem enheter varav fyra enheter som utför utveckling, drift, underhåll och Support av samtliga administrativa IT system. Enheten Infrastruktur och drift (IOD) är en av dem som omfattar lagringssystem, virtuella servermiljöer, datacenter, datakom- och telekomnätverk. Enheten IOD arbetar med behovsfångst, utveckling, avveckling, installation, support, drift och underhåll av alla infrastruktur tjänster samt fysiska IT driftmiljöer. IOD arbetar processorienterat och söker nu Problem Manager som vill hjälpa oss att ta nästa steg att bygga upp ITSM inom ITIL ramverket.

Arbetsuppgifter
Problem Manager är en viktig del av Universitetsgemensam IT kvalitets och säkerhetsarbete och har till uppgift att förhindra att incidenter uppstår samt att minimera effekten av incidenter som inte kan förhindras genom att analysera incidenttrender, identifiera upprepade incidenter och bedöma var användningen av problemlösning medför störst fördelar för organisationen. Som problem manager arbetar du med hela organisationen och använder olika resurser för kunskap, färdigheter och hjälp för den diagnostiska processen. Övriga uppgifter som ingår är bl.a. att säkerställa att systemen har rätt säkerhetsnivå och att ingen oönskad aktivitet förekommer i våra system. I din roll som problem manager identifierar, prioriterar och tilldelar du ansvar för problem. Sedan hanterar du problemen genom hela processen till en färdig lösning. En viktig del av rollen är att skapa och hantera en kunskapsdatabas för information om kända fel och tillfälliga lösningar. Du ansvarar även för att utveckla processer och rutiner samt uppföljning kopplat till processerna. Tjänsteresor till andra orter kan förekomma inom ramen för arbetsuppgifterna.

Kvalifikationskrav

- Certifiering inom ITIL eller relevant utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Akademisk examen med inriktning IT, datakommunikation eller motsvarande som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Minst 3 års erfarenhet av rollen Problem Manager eller motsvarande ITSM roller eller som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med rotorsaksanalyser, IT-incidenter, kommunikation, dokumentation och rapportering
- Kommunicerar tydligt och sakligt både på svenska och engelska, både i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du strukturerar själv ditt angreppsätt och driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp, kommunicerar och håller överenskomna tidsramar. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Önskvärt/meriterande i övrigt

- Erfarenheter av att jobba inom en komplex driftsorganisation
- Erfarenhet av att bygga ITIL-processer
- Erfarenhet av att bygga kunskapsdatabaser

Om anställningen
Din formella titel är Koordinator. Anställningen är tillsvidare, provanställning kan tillämpas. Omfattning är 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Rolf Springfeldt Enhetschef Infrastruktur och drift, 070-425 00 04 / rolf.springfeldt@uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 29 januari 2024, UFV-PA 2023/4693.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 500 anställda och 54 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

IT-Projektkoordinator

Läs mer Jul 3
I rollen som IT-Projektkoordinator kommer du ansvara för att driva flertalet leveranser för driftsättning inom datakommunikationslösningar. Du kommer att vara en del av en flexibel arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och bra sammanhållning mellan kollegorna.

Som IT-Projektkoordinator styr du din arbetsdag mycket själv och slutresultatet är beroende av ditt engagemang. Här kommer du få vara med under hela leveransen från planeringsstadiet till slutförandet. Du kommer ha mycket kontakt med kunder, interna avdelningar, leverantörer och deras partners.

Därutöver kommer din vardag att bland annat bestå av:

- Arbete i tekniska och komplexa leveranser självständigt och i samarbete med andra

- Genomföra interna och externa avstämningar i leveranser

- Säkerställa att deadlines följs och att saker görs i tid

Vi söker dig som har erfarenhet från telecom. Du har stor förståelse och kunskap kring tekniskt komplexa leveranser där du jobbat som exempelvis projektledare, IT-koordinator, projektadministratör, projektledare eller dylikt.

Tjänsten innefattar många kontaktytor där du behöver kunna kommunicera obehindrat på engelska och/eller svenska.

Som person är du framåtlutad, kommunikativ och ansvarsfull. Du arbetar strukturerat och lösningsfokuserat samt att du har ett start teknikintresse. För att lyckas i den här rollen behöver du tycka om att sätta dig in i nya områden och driva ditt arbete framåt.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Uppsala

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Operations specialist/Operations expert to Recipharm

Läs mer Dec 28
About Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

About the job:

This is a direct recruitment, which means that the recruitment process takes place through Bravura and you are employed directly by Recipharm.

About the company:

In this role Recipharm offers you the possibility to work from their office in Stockholm full time, fully remote or a hybrid between the two. The company operates development and manufacturing facilities in France, Germany, India, Israel, Italy, Portugal, Spain, Sweden, the UK and the US and is headquartered in Stockholm, Sweden. Recipharm's mission is to offer its expertise and facilities in the development, production and supply of pharmaceuticals to demanding customers for global use. Recipharm manufactures several hundred different products to customers ranging from big pharma to smaller research and development companies. They are a leading Contract Development and Manufacturing Organisation (CDMO) in the pharmaceutical industry employing almost 9,000 employees. The IT department globally consists of around 150 employees and the Group IT you will be a part of consists of around 30 employees. You can learn more about the company here.

Tasks and responsibilities:

In the role of Operations expert at the service area Collaboration you will be responsible for ongoing daily operations within Recipharm IT and provide qualified technical support. You also work proactively with improvement actions and evaluation of new technology and features within the life cycle of Microsoft 365 services. Furthermore, you are responsible for making sure that documentation is in place and follow guidelines.

• Daily operations and maintenance within Recipharm’s Active Directory and Microsoft 365 services
• Proactive improvement actions and evaluation of Microsoft 365 services
• Responsible for service operations uptime and continuous service improvement
• Technical support to IT colleagues
• Ensure SLA/OLA service fulfillment
• Responsible for proper documentation

Education, Experience and Personal characteristics:

• A couple of years of experience in operating and configuring services within Microsoft 365 cloud services
• Knowledge in administering Microsoft Exchange Online, SharePoint Online and Teams
• Experience in IT Service Management ITIL processes
• Verbal and written communication in English

We are looking for you who have a solution oriented mind set and appreciate getting to use your problem solving skills at the workplace. You value a job well done and you take great ownership of your tasks, making sure everything is done correctly and efficiently. In times where the work load builds up you have no problem keeping calm and focused. You are the one who makes sure that things get done and you're not afraid to take own initiatives and share ideas. Furthermore, you have excellent communication skills, and know how to get your point across.

Other information:

Start date: Upon agreement
Location: Flexible - Remote or from one of Recipharm's offices
Salary: Upon agreement

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ITIL, Microsoft 365, Sharepoint, ServiceNow, Exchange online, 2nd line, second line, 3rd line, third line, IT, support, documentation, operations expert, operations specialist, Recipharm, hybrid, remote, full time, flex, English

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB .

Serviceelektriker för servicearbeten och mindre ombyggnader

Serviceelektriker, installation
Läs mer Maj 17
Nytt
Är du serviceelektriker och vill bredda dina kunskaper? Eller jobbar du med entreprenad, bostad eller installation och vill testa något nytt? Vi på ELAK har under de senaste åren varit under stark tillväxt och ökat omsättningen med ca 30%. Vi har hela tiden fyllt på med kompetenta medarbetare och behöver bli ännu fler för att kunna fortsätta leverera hög kvalitet och goda resultat!
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Sköta underhåll och ombyggnationer åt våra kunder. Arbetet är varierande och du rör dig mellan olika arbetsplatser.
Följa upp och återkoppla till kunder.
Sköta om våra uppdrag enligt eget ansvar samt rapportera till arbetsledare.

Krav:
ECY-certifikat för fullgjord lärlingstid och ett par års erfarenhet som elektriker
B-körkort
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
God datorvana

Vårt erbjudande
Med närhet till kunder och ägare kan vi erbjuda ett bolag där alla är med och påverkar företaget. Tillsammans bygger vi för framtiden och skapar en trivsam miljö för våra medarbetare. Vill du utvecklas som person och gillar att jobba under eget ansvar är vi företaget för dig.
Vi kan erbjuda våra anställda utmärkta karriärmöjligheter och möjlighet att arbeta med många spännande projekt och serviceåtaganden. Hos oss kan du förvänta dig engagerade ledare, kompetenta kollegor och en god sammanhållning. Vi ser fram emot att få välkomna vår nya kollega!
Vill du veta mer om ELAK AB, besök vår hemsida www.elakab.se
Annat viktigt att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringsort är Uppsala.
För att underlätta din ansökan så är det ej obligatoriskt att bifoga CV, utan vi ställer några korta frågor för att vi ska få en bild av vem du är och vad du söker.
Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande och ev. anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Lön/förmåner - Fast lön och företagsbil.
Du är självklart välkommen att höra av dig till oss direkt:
Linus Löfqvist, Affärsområdeschef service ELAK AB på 070-8873309

Ansök nu

Håltagare

Betonghåltagare
Läs mer Maj 14
Vill du ha ett omväxlande jobb hos ett stabilt företag där personalen trivs och stannar länge? Då är du välkommen till oss på Betonghål- med mer än 50 års erfarenhet ser vi tryggt på framtiden!
Som håltagare hjälper du våra kunder, ofta byggföretag, med håltagning. Uppdragen kan pågå både under kortare och längre tid och kan gälla allt från mindre servicearbeten till stora totalentreprenader. Vår maskinpark är bred och modern för att kunna passa olika uppdrag och för att tillgodose en god arbetsmiljö, vilket är viktigt för oss. Arbetet är varierande och innehåller mycket problemlösning. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp.
Du arbetar tillsammans med trevliga kollegor som har mycket kunskap och lång erfarenhet. Eftersom vi arbetar både med service och stora projekt så blir arbetsuppgifterna väldigt varierande.
Vi är stolta över vårt goda rykte, vår långa erfarenhet och våra nöjda kunder och nu hoppas vi att du ska vilja vara med oss på vår fortsatta resa!
Vid intresse finns det möjlighet att vara ledande i större och utmanande projekt. Har du vana av maskinrivning så finns det även möjlighet att vara delaktig i olika typer av tungrivning.
Om dig
Vi ser att du har tidigare erfarenhet som håltagare. Yrkesbevis för håltagning är meriterande men inget krav, liksom utbildning i "Heta Arbeten", "Säkra Lyft", "Fallskydd" och Mobila arbetsplattformar. God svenska i tal och skrift samt B-körkort är krav för tjänsten.
Du kommer att genomföra dina uppdrag ute hos våra kunder och behöver därför ha en god social kompetens samtidigt som du är serviceinriktad. För att passa in hos oss bör du även vara engagerad, positiv och ha en god samarbetsförmåga. Eftersom vi är ett maskinintensivt företag är det naturligtvis även viktigt att du har ”maskinöra”.
Vi tror att du bor i Uppsala, Norrtälje, Enköping eller norra Stockholm.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid och tillsvidare med sex månaders provanställning.
Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Stefan Sandberg på stefan.sandberg@betonghal.se
Vi hälsar dig välkommen till ett marknadsledande, proaktivt och resursstarkt företag med mycket god samhörighet som är mån om sin personal.
Krav
Tidigare erfarenhet som håltagare
God svenska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Yrkesbevis för håltagning
Utbildning i "Heta Arbeten", "Säkra Lyft" och "Fallskydd"
Utbildningsintyg Mobila arbetsplattformar



Om arbetsgivaren - Betonghål
Betonghål är Sveriges äldsta numera verksamma håltagningsföretag. Företaget bildades 1972, har ca 30 anställda och omsätter cirka 45 Mkr. Vi har för avsikt att stärka vår redan starka marknadsposition genom att både höja kompetensen och rekrytera nya duktiga och motiverade medarbetare.

Ansök nu

Gruppchef fastighetsskötsel

Gruppchef, teknik
Läs mer Maj 14
Uppsala Fastighetstjänst fortsätter att expandera och behöver nu stärka upp med en tredje gruppchef för fastighetsskötseln. Om du är en lösningsorienterad person med några års erfarenhet inom fastighetsskötsel och ledarskap ser vi fram mot din ansökan. Hos oss möter du en organisation med stort driv och ett öppet och trevligt klimat!
Om tjänsten
Som gruppchef ansvarar du för att kundrelationerna utvecklas på rätt sätt och leder din personalgrupp mot uppsatta mål. Du säkerställer att det finns ett gott arbetsklimat och trivsel inom arbetsgruppen. Din grupp består av ca 10 medarbetare inom fastighetsskötsel och trädgård. En stor del av ditt arbete är kundkontakt och dina kunder består både av bostadsrättsföreningar och kommersiella fastighetsägare. Du jobbar med att utveckla nya affärer och har ett stort fokus på kvalitét och försäljning. I arbetsuppgifterna ingår även många administrativa uppgifter, från offerter till tidsrapportering. Till din hjälp har du två erfarna kollegor i samma roll som du. Du rapporterar direkt till VD.
Om dig
Du som söker har en bakgrund inom fastighetsskötsel och har goda kunskaper inom området i kombination med mycket god administrativ förmåga. Du har erfarenhet av ledarskap och kundkontakt, men du behöver inte nödvändigtvis ha haft ett formellt personalansvar tidigare. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och vi ser gärna att du behärskar det engelska språket. God systemvana och B-körkort är krav för tjänsten. Skulle du dessutom ha goda kunskaper om maskiner och inköp är det ett plus.
Som person är du lösningsorienterad och har ett driv att förbättra och utveckla. Du har ett ekonomiskt sinne och affärsmässighet kommer naturligt för dig. Du är tillgänglig för såväl din personal som dina kunder och hanterar relationer på ett serviceinriktat sätt. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet och flexibilitet, då även detta är egenskaper som ger kundnöjdhet. Vidare är du positiv och gör ditt bästa för att bidra till god stämning.
Vårt erbjudande
Att arbeta på Uppsala Fastighetstjänst innebär att vara en i laget. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig för oss då det är något som får alla att trivas, såväl anställda som kunder. Våra anställda har även stora möjligheter att påverka sin arbetssituation och sina arbetsuppgifter då vi månar om tillfredsställd personal, att gå till jobbet ska inte kännas tungt och tråkigt utan vara roligt och tillfredsställande. Fast vi är ett företag under stark utveckling behåller vi vår platta organisation och säkerställer att det aldrig är långt till beslut.
Uppsala Fastighetstjänst eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid.
Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsulter Andrea Hartwig på 076-7230727.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet från fastighetsskötsel.
Erfarenhet från administratvt arbete.
Ledarskap.
Svenska i tal och skrift.
Systemvana.
B-körkort.

Meriterande
Kunskaper om maskiner.
Kunskaper om inköp.



Om arbetsgivaren - Uppsala Fastighetstjänst
Uppsala Fastighetstjänst AB är ett mångsidigt och innovativt familjeföretag som verkar inom fastighetsskötsel, trädvård, mark & entreprenad och bygg. Vi arbetar på uppdrag av såväl bostadsrättsföreningar, kommun som privatpersoner vilket gör oss till ett flerfacetterat företag. Uppsala Fastighetstjänsts motto och affärsidé är att tillhandahålla kompetent utförda tjänster med högsta kvalitet och garanterad kundnöjdhet då återkommande kunder är de bästa.

Ansök nu

Personbilstekniker, Toyota Uppsala

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Maj 13
Har du erfarenhet av service och reparationer av personbilar och lätta lastbilar samt vill bli en del av vårt glada gäng här på Toyota Uppsala? Är du dessutom en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som personbilstekniker hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som tekniker hos oss arbetar du med service och reparationer samt felsökning och nymontering av tillbehör på såväl personbilar som lätta lastbilar. Du ingår i ett team på 16 tekniker som arbetar självständigt och ansvarsfullt med kunden i fokus. Till din hjälp har du verkstadschef, verkstadscoach samt kundmottagning. Vi jobbar med Toyota och Lexus som varumärken.
Vi erbjuder dig ett självständigt och tryggt arbete på ett spännande och expansivt företag med mycket bra gemenskap, kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag och eget gym på anläggningen. Vidare får du möjlighet att arbeta med starka varumärken och kontinuerligt utbildas för din utveckling i yrket. Vi anordnar dessutom hobbykvällar på verkstaden.
Din profil
Vi söker dig som har fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande och minst några års arbetslivserfarenhet som personbilstekniker/mekaniker. Erfarenhet av arbete med PSA produkter ser vi som starkt meriterande. Du behärskar det svenska språket både i tal och skrift,
och innehar god förståelse för engelska då mycket av vår tekniska litteratur är skriven på engelska. B-körkort är krav för tjänsten.
Som person har du ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar. Du är noggrann och kvalitetsmedveten. Då du ingår i ett team med bra gemenskap förväntas du även vara en lagspelare samtidigt som du trivs med att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och arbeta självständigt.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: Kumlagatan 8, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta verkstadschef Örjan Sjöberg på 018-66 07 32 eller mail orjan.sjoberg@toyotauppsala.se alternativt verkstadscoach Reda El Boussettaoui på 018-66 07 32 eller mail reda.elboussettaoui@toyotauppsala.se.
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Fordonsteknisk gymnasieutbildning eller motsvarande
Några års arbetslivserfarenhet som personbilstekniker/mekaniker
Behärskar det svenska språket både i tal och skrift samt god förståelse för engelska
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av arbete med PSA produkter



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ett 70-tal anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 70-talet varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
I sann japansk anda, genom en ständig strävan efter att bli bättre, vann vi på Biltrean i Uppsala år 2022 priset Ichiban, ett ärofyllt pris som tilldelas den bästa Toyota-återförsäljaren i Sverige utifrån ett stort antal kriterier.

Ansök nu

Lackerare, Toyota Uppsala

Fordonslackerare
Läs mer Apr 22
Har du erfarenhet av lackering och vill bli en del av vårt glada gäng här på Biltrean skadecenter i Uppsala? Är du är en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som lackerare hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som lackerare hos oss jobbar du med hela lackeringsprocessen och du blir en viktig spelare i vår skadereparationskedja. Du ingår i ett team av totalt 13 personer med 6 skadetekniker, 3 lackerare och 2 skaderådgivare, reservdelsrådgivare samt skadechef. Tillsammans i teamet är ni nyckelpersoner för att vi ska hålla våra löften och kvalité till våra kunder. Vi jobbar med Toyota och Lexus som varumärken.
För att kunna uppnå optimalt resultat och smidig hantering har ni hjälp av vår nya färgblandningsrobot från PPG (Moonwalk). Allt för att få en så perfekt blandning som möjligt som kan ge dig som lackerare de bästa förutsättningarna att få en effektiv färghantering.
Vi har en toppmodern anläggning med ny utrustning och vi erbjuder dessutom utbildningar tillsammans med PPG för att du och dina kollegor ska kunna utföra ert arbete på bästa sätt.
Din profil
Vi förväntar oss att du som söker har goda kunskaper inom hela lackprocessen, dvs slipning, grundning, maskering, lackering samt polering. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift samt goda datorkunskaper. B-körkort är ett krav för tjänsten.
För att trivas hos oss är du noggrann som person med sinne och känsla för detaljer. Då vi idag är ett tight team som skapar en rolig arbetsmiljö tillsammans förväntas du även vara en lagspelare som stöttar och bidrar till gott samarbete mellan skadetekniker, lackerare och administration.
Vårt erbjudande
Hos oss får du arbeta i ett tryggt, varmt och öppet familjeföretag som värnar om våra anställda och teamkänslan. Vi jobbar mycket med personalevent och strävar alltid efter en god arbetsmiljö med bra sammanhållning. Du blir snabbt en i gänget av positiva medarbetare som tar hand om varandra. Som anställd erbjuds du även andra förmåner såsom friskvårdsbidrag och ett fördelaktigt bilägande.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: På vårt nyöppnade skadecenter på Edvard Berlingsgatan 5, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta John Juhlin, Skadechef via mail: john.juhlin@toyotauppsala.se eller via telefon: 018-65 99 86
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av fordonslackering
Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Goda datorkunskaper
B-körkort



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ett 70-tal anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 70-talet varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
I sann japansk anda, genom en ständig strävan efter att bli bättre, vann vi på Biltrean i Uppsala år 2022 priset Ichiban, ett ärofyllt pris som tilldelas den bästa Toyota-återförsäljaren i Sverige utifrån ett stort antal kriterier.

Ansök nu

Fordonstekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Maj 13
Vi fortsätter att växa och behöver ytterligare förstärkning till vår verkstad! Har du ett tekniskt intresse och en vilja att leverera en högklassig kundupplevelse? Sök till oss på Bilomatic! Vi är stolta över att vara en trygg arbetsgivare som med god ekonomi har kunnat bibehålla personalstyrkan även under tuffare tider.
Arbetsuppgifter
Som fordonstekniker hos oss kommer du att utföra service, reparationer och felsökningsarbeten främst på Opel, Mitsubishi och Citroën person- och transportbilar, men även övriga märken på begagnade bilar. Du får utrymme att ta ansvar och ta egna beslut i ditt dagliga arbete. Inom servicemarknad är vi tio personer som sköter verkstad, reservdelar och kundmottagning.
Din profil
Arbetet kräver att du har en god servicekänsla. Du är ambitiös och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar. Du är noggrann och är van vid att ta eget ansvar och du trivs i en rörlig miljö med ibland högt tempo.
Du har minst ett par års erfarenhet från en liknande yrkesroll och har du en fordonsteknisk utbildning i grunden ser vi det som ett plus. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med våra märken, men inget krav. God svenska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten samt att du har körkort för personbil.
Vad får du hos oss?
Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet - våra medarbetare stannar länge. Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer att få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner. Vi har friskvårdsbidrag, på våra meckarkvällar kan du jobba med din egen bil i vår verkstad och vi rabatterar köp i vår reservdelsbutik.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid. Arbetstid mån-fre.
Din ansökan vill vi ha senast den 22 maj, men intervjuer sker löpande så skicka gärna in sin ansökan så snart som möjligt.
Vi är medlemmar i fackförbundet Metall.
Hos oss finns ett härligt gäng som väntar på din ansökan. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mats@bilomatic.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Minst ett par års erfarenhet av liknande yrkesroll
God svenska i både tal och skrift
Körkort för personbil

Meriterande
Fordonsteknisk utbildning
Tidigare arbetat med Opel, Mitsubishi och Citroën



Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB
Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Ansök nu