Samhällsvägledare jobb i Uppsala

Hitta lediga jobb som Samhällsvägledare i Uppsala. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet. Du kan också klicka på en arbetsgivare och se alla jobben i Uppsala från den arbetsgivaren.

Vägledare till nystartad ungdomsverksamhet i Gränby

Samhällsvägledare
Läs mer Sep 1
Om oss
Uppsala Stadsmission arbetar för människor som lever i utsatthet och utanförskap. Vi bygger på en kristen värdegrund och är en ideell förening. I våra verksamheter erbjuds bla öppna mötesplatser, enskilt stöd, arbetsträning och socialt företagande. Vi vill att människor ska återfå kontrollen över sina liv, känna hopp och livsglädje, samt tillhörighet i samhället. Uppsala Stadsmission strävar efter att skapa jämlika möjligheter och förutsättningar för alla deltagare oavsett ålder, kön, etnicitet, religion, sexuell läggning eller funktionshinder.
Om tjänsten
Uppsala Stadsmission startar en ungdomsverksamhet i Gränby med syfte att stötta ungdomar i utanförskap. Syftet är att i öka antalet ungdomar som klarar skolan med godkända betyg, går vidare till högre studier eller arbete. Vi vill också minska den psykiska ohälsan genom att bland annat öka antalet ungdomar som har en givande fritidssysselsättning. Vi kommer att erbjuda stöd i myndighetskontakter, läxläsning och att hitta fritidsaktiviteter. Vi kommer också att ha grupper med olika teman, individuella samtal och anordna evenemang. Vi vill sprida hopp, glädje och visa på möjliga vägar framåt. Unga Station – Gränby ska vara en trygg plats med trygga vuxna för ungdomar 13-19 år i de berörda kvarteren.
Tjänsten är på heltid och 1 år men ev. förlängning. Arbetet sker både dag, kväll och vissa helger. Tillträde efter överenskommelse.
Arbetsuppgifter:
Som vägledare inom ungdomsverksamheten i Gränby har du möjlighet att göra skillnad för målgruppen. Du kommer att arrangera och delta i träffar och enskilda möten med ungdomarna. Du kommer även att nätverka med myndigheter, civilsamhälle och andra organisationer i området. Du kommer att arbeta nära projektledaren och samarbeta med många olika parter både inom organisationen och utanför.
Kvalifikationer:
Relevant högskoleutbildning. Stor kännedom om svenska samhällets funktioner och myndigheter. Erfarenhet av ungdomar i utsatta situationer. Erfarenhet av att leda grupper och individer
Personliga egenskaper:
Vi tror att du är en glad, positiv och nyfiken person som lätt får kontakt med människor. Du är trygg, lugn, ödmjuk och kreativ. Du har erfarenhet av att arbeta med samtalet som redskap (genom ex. MI och Låg-Affektivt bemötande). Du är initiativtagande, lyhörd och kan sätta gränser. Du delar Uppsalas Stadsmissions värdegrund.
Kontaktperson:
Projektledare Lisa Rahbek 073–3867677, lisa.rahbek@uppsalastadsmission.se
Socialchef Johanna Rudmark Hagström 076-140 34 07 johanna.r.hagstrom@uppsalastadsmission.se
Ansökan
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden utgång.

Ansök nu

Kommunvägledare med språkkunskaper och erfarenhet av service

Samhällsvägledare
Läs mer Aug 13
Kontaktcenter

Är du intresserad av och kunnig om hur samhället fungerar och trivs med att ge utmärkt service? Vi bygger ett Kontaktcenter för att underlätta invånarnas kontaktbehov. Vi behöver bli fler, vill du vara med?

Välkommen till en av Sveriges mest expansiva kommuner!

Som ett led i Uppsalas utveckling bygger vi nu ett Kontaktcenter. Att arbeta i Uppsala kommuns Kontaktcenter är ett omväxlande och spännande yrke som passar den som är kommunikativ och serviceinriktad och gillar att ha många kontakter med olika människor. Uppbyggnaden av Kontaktcenter innebär möjligheter till nya, utvecklande och intressanta arbetsuppgifter allt eftersom vi utökar vårt tjänsteutbud. Att arbeta inom Kontaktcenter innebär nyskapande genom att tillsammans med teamet och övriga organisationen utveckla nya tjänster. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare.

Ditt uppdrag
Idag sköter enheten kommunens växel, Kommuninformation, boendeparkering samt felanmälan för offentlig miljö. Vi söker nu fler kompetenta medarbetare som kommer att arbeta inom dessa områden samt inom en nära framtid också med nya tjänster som Kontaktcenter kommer att hantera för kommunens räkning.

Som medarbetare i Kontaktcenter arbetar du med:

•Information och upplysning
•Vägledning (t ex att fylla i blanketter, välja rätt e-tjänst)
•Administrativ hantering (t ex ärendestatus, felanmälningar, synpunktshantering)
•Rutin och regelstyrd handläggning (t ex ansökan om boendeparkering)

Arbetsuppgifterna är omväxlande och du ingår i ett team med flera kollegor som tillsammans bidrar till att utveckla Uppsala Kommuns service till invånarna. Arbetssätt och kanaler varierar mellan telefon, e-post, personliga möten, sociala medier och andra digitala forum.

De som lever, verkar och vistas i Uppsala ska kunna förvänta sig effektiv service i hanteringen av sina vardagsärenden. Det ska vara enkelt att ta kontakt med oss. Vi har som mål att Kontaktcenter ska vara en kvalitativ kontaktväg in till den kommunala organisationen för alla typer av ärenden enligt tanken "en väg in" och ska utgå från kommuninvånarnas behov av service, vägledning och information.

Verksamheten ska arbeta i nära samarbete med hela den kommunala organisationen och andra samhällsaktörer i syfte att underlätta invånarnas kontaktbehov genom hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vi ska sträva efter att minska den tid det tar från en första kontakt med kommunen tills dess att man fått hjälp med att lösa sitt ärende.

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av serviceyrke och som har god grundläggande kunskap om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner och institutioner fungerar. Du har gymnasial utbildning i kombination med erfarenhet av arbete i kundtjänst eller motsvarande. Vidare har du god allmänbildning och stort intresse av att följa med i vad som händer i kommunen.

Det är viktigt att du har ett dokumenterat professionellt och bra bemötande och är van att arbeta med och för människor. Du är duktig på informationssökning via internet, har en god förmåga att arbeta med sociala medier, stor IT-mognad och nyfikenhet inför nya verktyg.

Utbildning inom kundservice, tex certifiering/diplomering, är meriterande liksom om du har en eftergymnasial utbildning.

För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt och enkelt i tal och skrift med en god ton och en positiv anda. Mycket goda kunskaper i svenska krävs, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska. Är du dessutom flytande i arabiska är det starkt meriterande. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Då verksamheten befinner sig under förändring och utveckling är det extra viktigt att du är en person som snarare ser möjligheter i förändring än det omvända och trivs med en bredd av uppgifter. Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Att se sammanhang och lösa mer eller mindre komplexa frågor är något du stimuleras av. Vidare söker vi dig som är intresserad av att samarbeta med andra och ingå i ett team.

Upplysningar
I din ansökan vill vi att du kortfattat beskriver på vilket sätt på vilket sätt du har arbetat professionellt med bemötande av andra människor och att ge god service. Beskriv även på vilket sätt du har god grundläggande kunskap om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner och institutioner fungerar, samt hur van du är att hantera sociala medier.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Lena Forssell, kontaktcenterchef, 018-727 4553 (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#), eller Kajsa Angerdal Skoglund, HR-specialist, 072-593 28 06.

Facklig företrädare: Vision: Pernilla Rengart 018-727 7000 (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#)

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och upphandling samt avdelningarna kvalitet och planering, utveckling och utredning, hållbarhet, säkerhet och beredskap samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Samhällsvägledare med kunskaper i finska i tal och skrift

Samhällsvägledare
Läs mer Feb 14
Kontaktcenter

Är du kunnig och intresserad av samhällsfrågor, serviceinriktad och dessutom finskspråkig?

Som ett led i Uppsalas utveckling bygger vi nu ett Kontaktcenter. Att arbeta i Uppsala kommuns Kontaktcenter är ett omväxlande och spännande yrke som passar den som är kommunikativ och serviceinriktad och gillar att ha många kontakter med olika människor. Att arbeta inom Kontaktcenter innebär nyskapande genom att tillsammans med teamet och övriga organisationen utveckla nya tjänster. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare. Uppsala kommun är förvaltningsområde för finska, vilket innebär att kommunen måste tillhandahålla service på finska.

Uppsalan kunta on suomen kielen hallintoalue. Se merkitsee sitä, että ruotsinsuomalaisilla on kunnassa vahvistettu suoja ja erityisiä vähemmistöoikeuksia. Ruotsinsuomalaisilla kunnan asukkailla on esimerkiksi oikeus suomenkieliseen esikoulutoimintaan ja oikeus suomenkieliseen vanhustenhuoltoon. Koska ruotsinsuomalaisilla kunnan asukkailla on myös oikeus käyttää suomea ollessaan yhteydessä kuntaan, edellytämme että sinulla, joka haet tätä paikkaa, on hyvä sekä suullinen että kirjallinen suomen kielen taito.

Ditt uppdrag
Idag sköter enheten kommunens växel, Kommuninformation, boendeparkering samt felanmälan för offentlig miljö. Vi söker nu fler kompetenta medarbetare som kommer att arbeta inom dessa områden samt inom en nära framtid också med nya tjänster som Kontaktcenter kommer att hantera för kommunens räkning.

Som medarbetare i Kontaktcenter arbetar du med:
• Information och upplysning
• Vägledning (t ex att fylla i blanketter, välja rätt e-tjänst)
• Administrativ hantering (t ex ärendestatus, felanmälningar, synpunktshantering)
• Rutin och regelstyrd handläggning (t ex ansökan om boendeparkering)

Arbetsuppgifterna är omväxlande och du ingår i ett team med flera kollegor som tillsammans bidrar till att utveckla Uppsala Kommuns service till invånarna. Arbetssätt och kanaler varierar mellan telefon, e-post, personliga möten, sociala medier och andra digitala forum.

De som lever, verkar och vistas i Uppsala ska kunna förvänta sig effektiv service i hanteringen av sina vardagsärenden. Det ska vara enkelt att ta kontakt med oss. Vi har som mål att Kontaktcenter ska vara en kvalitativ kontaktväg in till den kommunala organisationen för alla typer av ärenden enligt tanken "en väg in" och ska utgå från kommuninvånarnas behov av service, vägledning och information. Verksamheten ska arbeta i nära samarbete med hela den kommunala organisationen och andra samhällsaktörer i syfte att underlätta invånarnas kontaktbehov genom hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vi ska sträva efter att minska den tid det tar från en första kontakt med kommunen tills dess att man fått hjälp med att lösa sitt ärende.

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av serviceyrke och som har god grundläggande kunskap om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner och institutioner fungerar. Du har relevant eftergymnasial utbildning, alternativt likvärdig erfarenhet, i kombination med erfarenhet av arbete i kundtjänst eller motsvarande. Vidare har du god allmänbildning och stort intresse av att följa med i vad som händer i kommunen. Det är viktigt att du har ett dokumenterat professionellt och bra bemötande och är van att arbeta med och för människor. Du är duktig på informationssökning via internet, har en god förmåga att arbeta med sociala medier, stor IT-mognad och nyfikenhet inför nya verktyg.

Utbildning inom kundservice, tex certifiering/diplomering, är meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt och enkelt i tal och skrift med en god ton och en positiv anda. Mycket goda kunskaper i svenska krävs, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska. Vi söker dig som även har goda kunskaper i finska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Att se sammanhang och lösa mer eller mindre komplexa frågor är något du stimuleras av. Du ser snarare möjligheter i förändring än det omvända och trivs med en bredd av uppgifter. Vidare söker vi dig som är intresserad av att samarbeta med andra och ingå i ett team.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Lena Forssell, kontaktcenterchef, 018-727 4553 (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (https://uppsala.powerinit.com/Modules/JobPositions/Edit.aspx?Id=26699) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#), eller Kajsa Angerdal Skoglund, HR-specialist, 072-593 28 06.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och upphandling. På kommunledningskontoret ligger även organisationen för kansli, strategi och planering, näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Samhällsvägledare med goda kunskaper i finska

Samhällsvägledare
Läs mer Nov 27
Kontaktcenter

Är du kunnig och intresserad av samhällsfrågor, serviceinriktad och dessutom finskspråkig? Vi bygger ett Kontaktcenter för att underlätta invånarnas kontaktbehov. Vi söker dig som vill vara med och bygga vårt nya Kontaktcenter. Välkommen till en av Sveriges mest expansiva kommuner!

Som ett led i Uppsalas utveckling bygger vi nu ett Kontaktcenter. Att arbeta i Uppsala kommuns Kontaktcenter är ett omväxlande och spännande yrke som passar den som är kommunikativ och serviceinriktad och gillar att ha många kontakter med olika människor. Uppbyggnaden av Kontaktcenter innebär möjligheter till nya, utvecklande och intressanta arbetsuppgifter allt eftersom vi utökar vårt tjänsteutbud. Att arbeta inom Kontaktcenter innebär nyskapande genom att tillsammans med teamet och övriga organisationen utveckla nya tjänster. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare.

Ditt uppdrag
Idag sköter enheten kommunens växel, Kommuninformation, boendeparkering samt felanmälan för offentlig miljö. Vi söker nu fler kompetenta medarbetare som kommer att arbeta inom dessa områden samt inom en nära framtid också med nya tjänster som Kontaktcenter kommer att hantera för kommunens räkning.

Som medarbetare i Kontaktcenter arbetar du med:
• Information och upplysning
• Vägledning (t ex att fylla i blanketter, välja rätt e-tjänst)
• Administrativ hantering (t ex ärendestatus, felanmälningar, synpunktshantering)
• Rutin och regelstyrd handläggning (t ex ansökan om boendeparkering)

Arbetsuppgifterna är omväxlande och du ingår i ett team med flera kollegor som tillsammans bidrar till att utveckla Uppsala Kommuns service till invånarna. Arbetssätt och kanaler varierar mellan telefon, e-post, personliga möten, sociala medier och andra digitala forum.

De som lever, verkar och vistas i Uppsala ska kunna förvänta sig effektiv service i hanteringen av sina vardagsärenden. Det ska vara enkelt att ta kontakt med oss. Vi har som mål att Kontaktcenter ska vara en kvalitativ kontaktväg in till den kommunala organisationen för alla typer av ärenden enligt tanken "en väg in" och ska utgå från kommuninvånarnas behov av service, vägledning och information. Verksamheten ska arbeta i nära samarbete med hela den kommunala organisationen och andra samhällsaktörer i syfte att underlätta invånarnas kontaktbehov genom hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vi ska sträva efter att minska den tid det tar från en första kontakt med kommunen tills dess att man fått hjälp med att lösa sitt ärende. Uppsala är förvaltningsområde för finska.

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av serviceyrke och som har god grundläggande kunskap om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner och institutioner fungerar. Du har relevant eftergymnasial utbildning, alternativt likvärdig erfarenhet, i kombination med erfarenhet av arbete i kundtjänst eller motsvarande. Vidare har du god allmänbildning och stort intresse av att följa med i vad som händer i kommunen. Det är viktigt att du har ett dokumenterat professionellt och bra bemötande och är van att arbeta med och för människor. Du är duktig på informationssökning via internet, har en god förmåga att arbeta med sociala medier, stor IT-mognad och nyfikenhet inför nya verktyg.

Utbildning inom kundservice, tex certifiering/diplomering, är meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt och enkelt i tal och skrift med en god ton och en positiv anda. Mycket goda kunskaper i svenska krävs, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska. Vi söker dig som även har goda kunskaper i finska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Att se sammanhang och lösa mer eller mindre komplexa frågor är något du stimuleras av. Du ser snarare möjligheter i förändring än det omvända och trivs med en bredd av uppgifter. Vidare söker vi dig som är intresserad av att samarbeta med andra och ingå i ett team.

Upplysningar
I din ansökan vill vi att du kortfattat beskriver på vilket sätt du har god grundläggande kunskap om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner och institutioner fungerar. Beskriv även på vilket sätt du arbetat professionellt med bemötande av andra människor och hur van du är att använda sociala medier.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Lena Forssell, kontaktcenterchef, 018-727 4553 (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#), eller Kajsa Angerdal Skoglund, HR-specialist, 072-593 28 06.

Fackliga företrädare: Vision: Laura Wikström 018-727 2294 (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) Vision: Vincent Awde 018-727 0000 (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#)

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, kansli, HR, IT, ekonomi, kvalitet och utveckling och gemensam service samt våra tre hållbarhetsavdelningar. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Samhällsvägledare med fokus på service och utveckling

Samhällsvägledare
Läs mer Nov 27
Kontaktcenter

Är du intresserad av och kunnig om hur samhället fungerar och trivs med att ge utmärkt service? Vi bygger ett Kontaktcenter för att underlätta invånarnas kontaktbehov. Vill du vara med? Välkommen till en av Sveriges mest expansiva kommuner!

Som ett led i Uppsalas utveckling bygger vi nu ett Kontaktcenter. Att arbeta i Uppsala kommuns Kontaktcenter är ett omväxlande och spännande yrke som passar den som är kommunikativ och serviceinriktad och gillar att ha många kontakter med olika människor. Uppbyggnaden av Kontaktcenter innebär möjligheter till nya, utvecklande och intressanta arbetsuppgifter allt eftersom vi utökar vårt tjänsteutbud. Att arbeta inom Kontaktcenter innebär nyskapande genom att tillsammans med teamet och övriga organisationen utveckla nya tjänster. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare.

Ditt uppdrag
Idag sköter enheten kommunens växel, Kommuninformation, boendeparkering samt felanmälan för offentlig miljö. Vi söker nu fler kompetenta medarbetare som kommer att arbeta inom dessa områden samt inom en nära framtid också med nya tjänster som Kontaktcenter kommer att hantera för kommunens räkning.

Som medarbetare i Kontaktcenter arbetar du med:


• Information och upplysning
• Vägledning (t ex att fylla i blanketter, välja rätt e-tjänst)
• Administrativ hantering (t ex ärendestatus, felanmälningar, synpunktshantering)
• Rutin och regelstyrd handläggning (t ex ansökan om boendeparkering)


Arbetsuppgifterna är omväxlande och du ingår i ett team med flera kollegor som tillsammans bidrar till att utveckla Uppsala Kommuns service till invånarna. Arbetssätt och kanaler varierar mellan telefon, e-post, personliga möten, sociala medier och andra digitala forum.

De som lever, verkar och vistas i Uppsala ska kunna förvänta sig effektiv service i hanteringen av sina vardagsärenden. Det ska vara enkelt att ta kontakt med oss. Vi har som mål att Kontaktcenter ska vara en kvalitativ kontaktväg in till den kommunala organisationen för alla typer av ärenden enligt tanken "en väg in" och ska utgå från kommuninvånarnas behov av service, vägledning och information. Verksamheten ska arbeta i nära samarbete med hela den kommunala organisationen och andra samhällsaktörer i syfte att underlätta invånarnas kontaktbehov genom hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vi ska sträva efter att minska den tid det tar från en första kontakt med kommunen tills dess att man fått hjälp med att lösa sitt ärende.

Din bakgrund
Vi söker dig med erfarenhet av serviceyrke och som har god grundläggande kunskap om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner och institutioner fungerar. Du har relevant eftergymnasial utbildning, alternativt likvärdig erfarenhet, i kombination med erfarenhet av arbete i kundtjänst eller motsvarande. Vidare har du god allmänbildning och stort intresse av att följa med i vad som händer i kommunen. Det är viktigt att du har ett dokumenterat professionellt och bra bemötande och är van att arbeta med och för människor. Du är duktig på informationssökning via internet, har en god förmåga att arbeta med sociala medier, stor IT-mognad och nyfikenhet inför nya verktyg.

Utbildning inom kundservice, tex certifiering/diplomering, är meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt och enkelt i tal och skrift med en god ton och en positiv anda. Mycket goda kunskaper i svenska krävs, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande, främst finska och arabiska.

Som person är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Att se sammanhang och lösa mer eller mindre komplexa frågor är något du stimuleras av. Du ser snarare möjligheter i förändring än det omvända och trivs med en bredd av uppgifter. Vidare söker vi dig som är intresserad av att samarbeta med andra och ingå i ett team.

Upplysningar
I din ansökan vill vi att du kortfattat beskriver på vilket sätt du har god grundläggande kunskap om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner och institutioner fungerar. Beskriv även på vilket sätt du arbetat professionellt med bemötande av andra människor och hur van du är att använda sociala medier.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Lena Forssell, kontaktcenterchef, 018-727 4553 (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#), eller Kajsa Angerdal Skoglund, HR-specialist, 072-593 28 06.

Fackliga företrädare:
Vision: Laura Wikström 018-727 2294 (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#)
Vision: Vincent Awde 0771-13 10 20 (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#) (#)

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, kansli, HR, IT, ekonomi, kvalitet och utveckling och gemensam service samt våra tre hållbarhetsavdelningar. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu