Uppsala: Junior IT-projektledare till SwedeTime

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior IT-projektledare till SwedeTime i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-04 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en del av ett familjärt IT-företag där du får arbeta kundnära och driva egna projekt? I rollen som junior IT-projektledare får du en varierad roll där du säkerställer kundernas framgång med hjälp av SwedeTimes produkt. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

"SwedeTime är ett mindre bolag med alla de fördelar detta medför. Hos oss blir du delaktig i ett drivet team där ingen är rädd för att ta i där det behövs. Du jobbar nära målet och får en tydlig bild av vad alla gör och hur viktig varje medarbetare är. Organisationen är platt och kamratskapen stor. Om du har en idé eller förslag går den lätt att testa, utan långa processer. Hos oss kan du utmana din kreativitet, vi vågar ta risker och lyssnar alltid på våra anställda. Alla framgångar firas tillsammans."

Så beskriver Ida Bidevind på SwedeTime bolaget. SwedeTime erbjuder ett komplett system för schemaläggning, bemanning och tidrapportering som används på över 2500 arbetsplatser i Sverige idag. Företaget expanderar och söker nu en junior IT-projektledare som kommer leda och drivna egna kundprojekt, från uppstart till driftsättning och användning. Rollen som junior IT-projektledare är varierad, och du kommer genom projektens gång att arbeta med att såväl etablera och förvalta kundrelationer, planera och genomföra försäljningsaktiviteter, samt vara kundens kontaktperson vid enklare tekniska frågor. I din roll har du kundnöjdheten i fokus där du säkerställer att systemen används på bästa möjliga sätt för att skapa värde i kundens verksamhet.

Du erbjuds
- Stor delaktighet i företaget och produktens framtid
- Arbete i en platt och familjär organisation med goda möjligheter till utveckling
- Arbete i moderna lokaler mitt i centrala Uppsala
- En trygg anställning med fina förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera, leda och driva implementeringen av projekt
* Säkerställa tidsplan och kvalitet i projekt
* Konfigurera och utbilda i produkten SwedeTime WFM
* Ansvara för 1st line support
* Arbeta aktivt för att säkerställa förväntningar och kundnöjdhet
* Kommunicera kring SwedeTimes erbjudande
* Samverka med strategiska partners och leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete i en kundnära roll, B2B
- Har erfarenhet av att medverka i projekt där du fått insyn i projektmetodik och struktur
- Har en god teknisk förståelse för digitala system och infrastruktur
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom IT
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av projektledning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För rollen som junior IT-projektledare lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har god möjlighet att förstå komplexa sammanhang och navigera i dessa, hela tiden med fokus på affärsnytta och kundnöjdhet. Du är förtroendeskapande och ansvarstagande. Slutligen är du lyhörd och nyfiken, med god förmåga att arbeta både självständigt och med andra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SwedeTime är ett fristående IT-företag med egenutvecklad molntjänst för schemaläggning och bemanning med exceptionell funktionalitet, av högsta kvalité som utvecklats i långvariga relationer med kunderna. Företaget skapar värde till sina kunder genom sin produkt, personal och leverantörsnätverk.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Projektledare, IT

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Projektledare, IT.

Project Manager for AI-Powered Support Chatbot

Läs mer Apr 11
Project Manager for AI-Powered Support Chatbot
Project Insight:
Vidhance, a global leader in video enhancement software, embarks on an ambitious initiative to revolutionize our internal support system. We're developing an LLM (Large Language Model)-based chatbot that will harness an extensive array of data—source code, documentation, chat logs, and more—to provide timely and nuanced guidance to our customer support engineers. This project is designed to significantly enhance the support workflow's efficiency and effectiveness.
Role Outline:
We're seeking a Student Project Manager who is passionate about artificial intelligence and machine learning. This role is a perfect blend of academic application and practical experience, offering part-time engagement during the academic year and full-time during the summer. It's an exceptional opportunity for those looking to make a significant impact in the AI domain within the tech industry.
Key Responsibilities:
Lead the project from concept to deployment, ensuring all milestones are met with precision.
Collaborate with our engineering teams to integrate comprehensive, application-specific knowledge into the chatbot.
Oversee the ethical collection and analysis of training data, maintaining the highest standards of privacy and security.
Oversee thorough testing to ensure the chatbot provides accurate and contextually relevant guidance to support engineers.
Manage the chatbot's integration into existing support workflows, prioritizing a seamless user experience for the support engineers.
Continuously refine the chatbot's functionality based on feedback, aiming for ongoing enhancement and effectiveness.

Who We’re Looking For:
Students currently pursuing a degree in Computer Science, AI, Machine Learning, or related fields, with a keen interest in Large Language Models.
Demonstrated project management skills, preferably with experience in tech or AI-centric projects.
Strong problem-solving capabilities, innovative thinking, and a collaborative mindset.
Excellent communication skills to effectively coordinate between technical teams and ensure the chatbot meets the support team's needs.

What Vidhance Offers:
A pivotal role in a pioneering project with the potential to transform Vidhance’s approach to internal support using state-of-the-art AI technology.
Practical experience in AI and machine learning applications, within a globally recognized leader in video enhancement software.
Flexible work arrangements to accommodate your academic schedule, with both part-time and full-time opportunities.
Competitive compensation in a dynamic and supportive workplace.

Application Process:
Eager to apply your AI and machine learning expertise to real-world challenges? We invite you to submit your application, including a CV and a personal letter highlighting why you’re the ideal candidate for this role. Focus on your passion for AI, relevant projects or coursework, and how you envision contributing to Vidhance’s innovative project.

Ansök nu

Product Manager

Läs mer Mar 12
About Wehype:

At Wehype, our mission is to empower Creators and Games to collaborate seamlessly and grow together. We achieve this by providing a platform that connects Creators and Games from all corners of the world through a rich product experience that supports various activations, including paid sponsorships, rewards, exclusive content and giveaways.

Job Description:

As a Product Manager at Wehype, you will work closely with your design and engineering counterparts to lead a cross-functional team. Your role encompasses the entire Wehype platform, supporting Creators, Games, talent managers, and internal operation teams.

In this position, you will own and lead key strategic product opportunities, guiding them from ideation to delivery. Your responsibility includes daily engagement with multiple internal and external stakeholders. As an influential leader and coach, you must be coordinated, structured, and catalyzing. Your role is crucial in representing the team and stakeholders, ensuring clarity, enabling efficient decision-making, and facilitating effective prioritization.

Responsibilities:

As a Product Manager, you will have the following responsibilities:

- Know your customers: Understand how Wehype can better drive collaboration between Creators and Games to build stronger communities of Gamers, both today and in the future, and turn that knowledge into product opportunities.

- Vision, strategy, and prioritization: You will contribute to your product area’s vision and outcome-based roadmap. In doing so, you need to understand “what is important” and contribute to making the right choices and priorities. You will own the product narrative towards the tech teams and help them prioritize their backlogs.

- Communication: You are responsible for ensuring that your objectives and priorities are well-grounded and communicated to all relevant stakeholders; primarily other product teams, commercial teams, customers, and leaders within Wehype.

- Grow yourself and the team: Being a Product Manager requires strong self-confidence as well as the ability to influence, lead, and inspire other individuals, especially in cases of ambiguity. This job is an ever-ongoing journey of dialogue, discovery, and learning.



Who you are:

You are proactive and highly self-sufficient, thrive in fast-moving environments, and inspire and lead people through change. As you will be interfacing with many different stakeholders, both from within the Wehype organization as well as external partners and customers, you are expected to exercise strong leadership and stakeholder management skills.

Success in this Role requires:

To succeed in this role, you should have the following skills:

- A result-driven approach in leading diverse cross-functional teams.

- A passion for understanding customer needs and transforming them into actionable and innovative solutions for Games and Creators.

- An ability to identify and act on new opportunities based on market research, trends, and best practices.

- Skill in quantifying opportunities by analyzing customer needs, market trends, and competitive threats.

- Experience in creating and managing product roadmaps, setting priorities, and navigating constraints from concept to launch.

- Expertise in defining products and customer experiences through detailed requirements and user stories.

- A talent for driving team progress with quick, clear decision-making and problem-solving.

- Excellent communication and presentation skills, capable of engaging effectively with engineers, designers, sales teams, and partners.

The Skills That Set You Apart:

The following skills set you apart from other candidates:

- Experience working with gaming and/or influencer marketing

- Experience with high-speed product and platform development in a growing organization.

- Excellent analytical skills with strong technical understanding and experience with metrics-driven work.

Qualifications:

To apply for this role, you should have the following qualifications:

- 3-5 years of Product Management experience

- Strong execution skills to successfully drive cross-functional teams

- Demonstrated success in creating and delivering innovative products with user experience in mind

For more information, please visit www.Wehype.com (http://www.wehype.com/)

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Apr 26
Senior Projektledare
Är du nyfiken, motiveras av utmaningar och en driven projektledare som har förmåga att se helheten och kan inspirera och engagera andra? Då kan du vara den projektledare vi söker.
Vilka är vi?
Kan man ha roligt på jobbet och samtidigt lösa morgondagens utmaningar? Ja, det kan man! Hos oss får du tillsammans med kunniga och trevliga kollegor bidra till vår vision om att skapa en hållbar värld genom att utveckla digitala lösningar för våra kunder. Som teknikoberoende it-konsultbolag kan vi erbjuda dig varierade och utvecklande uppdrag som framtidssäkrar ditt CV. Bra arbetsvillkor och en sund balans mellan arbete och fritid ingår såklart!
Vi är idag drygt 300 medarbetare worldwide med kontor i Skellefteå, Stockholm, Uppsala, Malmö, Luleå, Boston, Longmont, Dallas, Singapore/Indonesien.
Om rollen
Som senior projektledare på Ductus driver du spännande och komplexa förändrings- eller utvecklingsprojekt hos våra kunder. Du får en nyckelroll för att skapa bestående resultat och teamet du leder kan bestå av kollegor, kundens personal eller konsulter från andra bolag.
Våra uppdrag är i stor utsträckning inom den offentliga och den ideella sektorn i Uppsala och vi erbjuder våra projektledande tjänster i allt ifrån mindre förstudier till större projekt.
Du bör ha:
Erfarenhet från stora organisationer eller konsultrollen.
Längre erfarenhet av att leda projekt, både mindre och större och gärna it-projekt, från start till mål.
God förmåga att kommunicera och leda förändringsarbete.
Kunskap om en eller flera projekt- och förändringsledningsmodeller.
Erfarenhet av dokumentation så som presentationsmaterial för styr- och ledningsgrupper.

Meriterande:
Flerårig erfarenhet som konsult
Erfarenhet från offentlig sektor
Certifiering inom projektledning, till exempel PMI, IPMA eller SAFe.
Certifiering inom förändringsledning, till exempel PROSCI.

Vem söker vi?
Vi söker dig som gillar teknik, människor och hållbarhet. Som person är du en ödmjuk och ansvarstagande lagspelare som med ett stort mått nyfikenhet både lär av andra och delar med dig av kunskaper. Att bemöta kunder och kollegor på ett vänligt och proffsigt tycker du är självklart. Lika självklart är det att du delar vår värdegrund som vi har sammanfattat i det vi kallar vårt Ductus-hjärta: Trustworthiness, Collaboration, Empathy, Innovation.
I rollen som projektledare hos Ductus behöver du vara driven, strukturerad, målorienterad och ha god förståelse för både it och verksamhet. Du är förtroendeingivande, bra på att hantera människor och du vågar ta beslut när situationen så kräver. Ditt ledarskap kännetecknas av att du tar ansvar och skapar struktur samtidigt som du engagerar och motiverar medarbetarna i din projektgrupp så att ni tillsammans kan överträffa kundens förväntningar.
På Ductus är vi övertygade om att en inkluderande och diversifierad arbetsplats ger bäst förutsättningar att möta våra kunders behov. Vi strävar efter att spegla samhällets mångfald och därför välkomnar vi verkligen ALLA som känner igen sig i vår värdegrund.
Vad erbjuder vi?
Hos oss får du en arbetsplats där du får utrymme att växa. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling som du själv är med och påverkar och du har alltid tillgång till företagets samlade kunskapsbas som stöd i ditt arbete. Din närmaste chef kommer att stötta dig genom frekventa 1:1-samtal där ni stämmer av läget.
Du kommer att ha din hemmabas i teamet Lead and architecture tillsammans med andra projektledare, tekniska projektledare, it-arkitekter, förändringsledare och verksamhetsutvecklare. I teamet bidrar vi till varandras utveckling och framgång i uppdragen.
För oss är gemenskap och sammanhållning viktigt. Förutom att vi har väldigt roligt tillsammans på jobbet så arrangerar vi också sociala aktiviteter utanför arbetstid för de som kan och vill.
Vi vet att en trevlig arbetsmiljö, balans i livet och god hälsa är en förutsättning för att du ska må bra och nå din fulla potential. Våra kontor är därför alltid central belägna och vi erbjuder flexibla arbetstider och bra förmåner som exempelvis kollektivavtal och friskvårdsbidrag.
Om tjänsten
Ort: Uppsala
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
För mer information
Kontakta gärna Magnus Edin på vårt Uppsala-kontor?om du vill veta mer om företaget eller om möjligheten till jobb på Ductus. Du når Magnus enklast på mail: magnus.edin@ductus.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.ductus.global/careers. Urval sker löpande, så hör av dig redan idag!

Ansök nu

Projektledare vid NBIS

Läs mer Apr 26
Vi på National Bioinformatics Infrastructure Sweden (NBIS) söker en projektledare.

Tjänsten är placerad vid Uppsala universitet i BMC, Navet, Science for Life Laboratory’s (SciLifeLab) nod i Uppsala. Den person vi so?ker kommer att vara anställd vid Institutionen fo?r cell- och molekyla?rbiologi (ICM) och knuten till NBIS och SciLifeLab.

ICM är en av de mest internationella, breda och framstående biomolekyla?ra institutionerna i Europa. Institutionens forskningsområden a?r indelade i sju forskningsprogram som täcker allt från cellbiologi till biofysik av enskilda molekyler.

NBIS är en nationell organisation vars syfte är att tillhandahålla support och infrastruktur inom bioinformatik till forskare inom livsvetenskaperna. NBIS utgör även den svenska noden i den europeiska infrastrukturen ELIXIR för biologiska data. NBIS har över 120 experter o?ver hela landet inom olika omra?den såsom DNA-, RNA- och proteinanalyser, systembiologi, genetisk analys, masspektrometri, proteomik och metabolomik. NBIS arbetar också inom systemutveckling och datahantering. Mer information om NBIS finns pa? https://nbis.se.

NBIS deltar i ett flertal internationella projekt och mjukvaruutvecklings­aktiviteter, utöver våra interna utvecklings- och förbättringsprojekt. Projekten handlar ofta om att möjliggöra delning av biomedicinska data för att underlätta forskning om sjukdomar och förbättrad hälsa. Scrum tillämpas i det lokala arbetet och vi tar med oss det agila tankesättet i internationella projekt. Vi söker nu en erfaren projektledare för att förstärka NBIS projektledningskompetens.

Arbetsuppgifter 

- Kontinuerligt arbete med att leda ett flertal olika utvecklings- och förbättringsprojekt, såväl nationella som internationella, däribland flera EU-projekt
- Tätt samarbete med nuvarande projektledare i större projekt
- Representera NBIS i olika nationella och internationella projekt
- Representera NBIS vid nationella och internationella konferenser
- Bygga vidare på samarbetet med svenska hälsorelaterade myndigheter och/eller infrastrukturer

Kvalifikationskrav


- Den sökande skall ha universitetsexamen i ämne med anknytning till tjänsten.
- Dokumenterad erfarenhet av praktisk projektledning; minst 3 års erfarenhet.
- Dokumenterad projektledarutbildning
- God förmåga att ge presentationer på svenska och engelska
- Stor vikt kommer att la?ggas vid personlig la?mplighet, den so?kande ska ha mycket god samarbetsfo?rma?ga, initiativfo?rma?ga och goda kommunikativa kvaliteter. Som person bo?r du vara flexibel och serviceinriktad. Du bo?r a?ven vara kvalitetsmedveten samt ma?l- och resultatinriktad.
- Du ska kunna uttrycka dig obehindrat pa? såväl svenska som engelska i ba?de skrift och tal.

Önskvärt/meriterande i övrigt


- Erfarenhet av arbete i en agil utvecklingsorganisation.
- Certifiering i en projektledningsmetodologi, t.ex. Agile, PPS, Lean.
- Erfarenhet av internationella samarbeten.
- Erfarenhet av stora projekt.
- Erfarenhet från samverkan med hälso- och sjukvård.

Om anställningen 
Anställningen är tillsvidare, provanställning kan tillämpas. Omfattningen är 100 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av projektledare Anna Hagwall, 072 9999 608, anna.hagwall@nbis.se, och NBIS föreståndare Bengt Persson, 0704 250 230, bengt.persson@nbis.se

Välkommen med din ansökan senast den 22 maj 2024, UFV-PA 2024/1464.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

Värd på deltid till Nybygget!

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 14
Just nu söker Nybygget en student i rollen som värd på deltid till deras husutställning i Arlandastad. Här är du ansiktet utåt för deras verksamhet och din uppgift är att göra det lilla extra för att gästernas upplevelse ska kännas personlig och välkomnande.

OM TJÄNSTEN
Nybygget är ett permanent visningshusområde beläget i Arlandastad med hus från Sveriges ledande hustillverkare. Hos Nybygget kan du finna information och inspiration inför ditt framtida husbygge eller renovering genom deras breda portfölj bestående av bland annat villor, fritidshus och attefallshus.

Som värd är din huvudsakliga uppgift att vara Nybyggets ansikte utåt och välkomna alla besökare för att de ska få en så bra upplevelse som möjligt. Utöver detta kommer du även hålla ordning i lokalerna samt vara behjälplig med uppgifter kopplade till deras självbetjäningscafé. Du kommer att arbeta deltid fördelat över varannan helg samt efterföljande onsdag med undantag för bland annat sommar- och julledighet då Nybygget håller stängt. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult.

Du erbjuds
- En varm arbetsplats med trevlig atmosfär
- En perfekt möjlighet att kombinera studier med arbete

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Välkomna och ge information till besökare
* Vara behjälplig med uppgifter kopplat till självbetjäningscaféet
* Ansvara för öppning och stängning
* Hålla ordning i lokalerna
* Övriga serviceinriktade uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på högskola eller universitet om minst 50% och har minst två år kvar av studierna
- Har tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat arbete
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nybygget här!

Ansök nu

Orderspecialist till GE HealthCare!

Orderplanerare
Läs mer Maj 15
Just nu söker vi en orderspecialist till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som är anpassningsbar, kommunikativ och trivs i en koordinerande roll. Här får du möjligheten att fortsätta din karriär på en spännande arbetsplats samtidigt som du jobbar med en livräddande produkt!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som orderspecialist hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

Som orderspecialist kommer du att tillhöra order through remittance-teamet vilka ansvarar för att en order fullföljs från försäljning hela vägen till att den är implementerad hos slutkunden. Teamet består bland annat av en order fulfillment leader samt projektledare som alla har jobbat länge och besitter hög kompetens inom området. I rollen kommer du huvudsakligen att samarbeta nära andra avdelningar som supply chain och logistik för att säkerställa att beställd utrustning produceras och levereras enligt tidsplanen. Tjänsten innebär stora kontaktytor framförallt internt men även externt då GEs kunder befinner sig över hela världen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med god möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Att vara en del av ett ledande globalt företag
- Bidra till arbetet med en meningsfull och livräddande produkt
- Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för att GE HealthCares produkter produceras och levereras enligt tidsplanen
* Samarbeta nära avdelningar som supply chain, produktion och logistik
* Hantera och koordinera problemlösning gällande potentiella saknade artiklar
* Stödja effektiva transporter från fabrik till slutkund
* Övriga uppgifter kopplat till orderhantering


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av orderhantering i en koordinerande roll
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Kunskap om internationell logistik
- Kunskap i Excel
- Erfarenhet av ett ERP-system, exempelvis ORACLE

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om GE HealthCare här!

Ansök nu

Teknikinformatör till AFRY

Teknikinformatör
Läs mer Maj 17
Nytt
Är du passionerad när det kommer till språk och texter, och besitter även ett stort tekniskt intresse? Nu har du möjlighet att bli en del av global organisation som är ledande inom teknik- och konsulttjänster som har ett enastående engagemang för innovation och hållbarhet. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
AFRYs affärssegment Teknisk Kommunikation växer och vi söker nu teknikinformatörer där du kommer ha en viktig roll i länken mellan teknik och människa. Du arbetar med framtagande av manualer, kataloger, instruktionsguider och e-learning. Du är proffs på att förklara hur produkter och processer fungerar och är duktig på att strukturera och selektera stora mängder information så att det blir lättillgängligt och tydligt att ta till sig.

AFRY är ledande inom sitt område och har en global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. De arbetar för att skapa hållbara lösningar inom infrastruktur, industri och energi för kommande generationer, och erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning för att accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle.

Som konsult hos AFRY får möjligheten att arbeta hos massor av spännande företag. De utför uppdrag gentemot ett stort antal olika branscher, detta innebär att vi kan erbjuda dig en stor variation av arbetsuppgifter med möjligheter att jobba inom t.ex. fordonsindustrin, medicinteknik, försvarsindustrin eller andra intressanta tillverkande industrier av bl.a. konsumentprodukter från kända varumärken.

Du erbjuds:
- En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid
- En stark företagskultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner

Arbetsbeskrivning

Att förklara hur någonting fungerar, på ett sätt så alla berörda förstår, det är en konst. I den här rollen kommer du huvudsakligen arbeta med framtagande av manualer, kataloger, instruktionsguider och e-learning. Du behöver vara drivande i att samla in nödvändig information för att skapa dokumentation för projekt. Exempel på uppdrag du och teamet du tillhör jobbar med:
- Produktdokumentation
- Utbildningsmaterial kring produkt/tjänst/process
- Sammanställning, strukturering och förbättring av redan producerat material
- Koordinering och projektledning inom dessa områden

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har ett intresse för teknik, pedagogik och är duktig på att uttrycka dig i skrift. Kan du även göra enklare illustrationer är detta ett stort plus. Är teknisk illustration din huvudkompetens är även du intressant.
Du är duktig på att strukturera och koka ner stora mänger information till korta tydliga budskap.
Vi söker efter dig som vill bidra och jobba i en positiv arbetsmiljö och värdesätter att arbeta i team. Förmågan att förstå kundernas behov och fokusera på att lösa deras problem kommer vara en självklarhet i din vardag.

Du har:
- Utbildning inom området/några års erfarenhet av en motsvarande roll
- Erfarenhet av att arbeta i XML-baserade system
- Mycket god pedagogisk förmåga och att formulera dig i text
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av flertalet XML-baserade system
- Arbetat inom Life Science-branschen tidigare
- Erfarenhet av e-learning produktioner

Som person är du självgående, lösningsorienterad och kommunikativ. Du har en förmåga att uppmärksamma detaljer och trivs med att lösa problem. Du arbetar strukturerat, är självständig och driver ditt arbete framåt. Vidare har du förmågan att betrakta uppgifter med ett helhetsperspektiv.

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltider, kontorstider
- Placering: Uppsala
- Övrigt: Du kommer att bli anställd som konsult hos Academic Work och utföra uppdrag till AFRY's kunder. Det finns mycket goda möjligheter till överrekrytering, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och AFRY's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Klicka HÄR om du är nyfiken på att veta mer om AFRY!

Ansök nu

Dansktalande Backoffice Medarbetare till Bridgestone i Uppsala!

Backofficepersonal
Läs mer Maj 17
Nytt
Vi söker just nu en driven och metodisk Backoffice Medarbetare med ett öga för detaljer och service! Som en del av teamet i Uppsala jobbar du även tätt med våra kollegor i Danmark, för att säkerställa att varje arbetsorder hanteras smidigt och att Bridgestones kunder och återförsäljare är mer än nöjda. Taler du dansk? Velkommen med din ansøgning allerede i dag!

OM TJÄNSTEN

Bridgestone är en av världens största tillverkare av däck och gummiprodukter, och har även en stark inriktning på forskning och utveckling för att driva innovation inom branschen och säkerställa säkra, pålitliga och hållbara produkter. Nu söker teamet i Uppsala en administrativ backoffice-medarbetare, som blir en viktig nyckelspelare i teamet för att effektivt hantera och övervaka alla aspekter av våra arbetsordrar, från skapandet till faktureringen. Din roll kommer att vara central i att säkerställa smidiga operationer och överensstämmelse med våra kunder och återförsäljare.

Du kommer framförallt att jobba i Bridgestones webbaserade program och ärendehanteringssystem, där din primära uppgift är att registrera och hantera arbetsordrar och arbetet kring dessa. Du behöver därför ha en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. I rollen har du även daglig kontakt med kunder och återförsäljare, och vi ser därför att du är serviceminded och problemlösande i ditt arbetssätt.

Som en del av Uppsalakontoret får du chansen att jobba i nära relation med ett glatt och sammansvetsat gäng, samtidigt som ni är en del av ett globalt företag med spännande framtidsvisioner. Du kommer även att ha löpande kontakt med våra kollegor och kontoret i Danmark, och vi söker därför dig som talar och skriver obehindrat på både svenska och danska.

Du erbjuds
- Att bli en del av ett spännande bolag som arbetar med att utveckla och testa nya däckprodukter samt att förbättra befintliga teknologier för att möta kundernas behov och de krav som ställs på moderna däck inom fordonsindustrin
- Att bli en del av ett härligt gäng på kontoret i Uppsala, samtidigt som du har nära kontakt med kollegorna i Danmark
- Möjligheten att utvecklas internt och ta dig an mer avancerade arbetsuppgifter på sikt



VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver flytande på danska och svenska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration, support, backoffice eller liknande roller
- Har god datorvana och grundläggande kunskaper i Excel
- Har en god känsla för service och som trivs med att hantera många kontaktytor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceminded
- Samarbetsförmåga
- Självgående
- Metodisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bridgestone är en av världens största tillverkare av däck och gummiprodukter. Företaget producerar och säljer däck för bilar, lastbilar, motorcyklar, jordbruksfordon, samt andra industriella och off-road tillämpningar. Utöver däck tillverkar Bridgestone även diverse gummi- och kemiprodukter, inklusive industriella produkter, sportartiklar och olika typer av transportband.

Ansök nu

Processledare till Svenska kyrkan

Processansvarig, ITIL
Läs mer Apr 20
Drivs du av att arbeta med kontinuerlig förbättring och utveckling utav processer? I rollen som processledare hos Svenska kyrkan får du tillsammans med dina kollegor vara med och bidra i ett meningsfullt och samhällsviktigt uppdrag, varje dag. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
”Som processledare på Svenska kyrkan erbjuds du en unik möjlighet att påverka och göra ditt avtryck i en operativ och stöttande roll med massor av utvecklingspotential. Ta ledningen i att förvalta vår nyimplementerade problem process och ansvara för att utveckla vår CMDB i en roll som innebär att driva förbättringsarbeten, säkerställa god datakvalitet och stödja förvaltningsledare IT på vår IT-sektion. Om du är redo att utmana dig själv och bidra till en meningsfull och samhällsviktig organisation varje dag, då är detta din chans att göra verklig skillnad." - Malin Ylander, Enhetschef på Svenska kyrkan.

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av cirka 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Nu söker enheten för IT-support och utbildning en processledare som kommer arbeta med de ITIL-processer som Svenska kyrkan implementerat, med fokus på problem- och configuration management. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara att leda och förbättra processerna, samt utbilda exempelvis förvaltningsledare. Du har såväl förmågan att arbeta med förbättringar på lång sikt samtidigt som du agerar stöttande och drivande i att aktiviteter genomförs och följs upp på. Tillsammans med din kollega inom processledning kommer du att spela en avgörande roll i att driva stödprocesser framåt för att uppnå en effektiv och värdeskapande tjänsteleverans, på en IT-sektion med stark framåtanda.

Du erbjuds
- Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
- Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla, implementera och förbättra processer inom problem- och configuration management där du driver och koordinera problemutredningar samt arbetar med att hålla en god datakvalitet i CMDB
* Agera stöttande och utbildande för förvaltningsledare IT för att säkerställa att metoder efterföljs
* Genomföra kvalitetskontroller på ärenden
* Publicera temporära lösningar och informera berörda supportgrupper


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet utav processledning för problem management eller configuration management
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet/kunskap i pm3 eller annan förvaltningsstyrningsmodell
- Har goda kunskaper och arbetserfarenheter av ITIL. Certifiering är meriterande
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av processledning inom knowledge management

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Pedagogisk och kommunikativ
- Självständig
- Initiativtagande
- Ansvarstagande

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
- Intervjuer med Svenska kyrkan
- Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu