Uppsala: EHS Specialist till GE HealthCare

Hitta ansökningsinfo om jobbet EHS Specialist till GE HealthCare i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-05-03 // Varaktighet: Heltid

Just nu söker vi en EHS Specialist till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som är strukturerad, kommunikativ och brinner för arbetsmiljö- och miljöarbete. Här får du möjligheten att fortsätta din karriär på en spännande arbetsplats samtidigt som du jobbar med en livräddande produkt!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som EHS Specialist hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

Som EHS Specialist är du ett viktigt stöd till verksamheten i arbetsmiljöfrågor och frågor kopplade till GE HealthCares operativa miljöprestanda. Du kommer driva ständiga förbättringar inom arbetsmiljö och miljöprestanda enligt gällande lagstiftning och övriga regulationer samt medvetandegöra och följa upp på utvecklingen. Rollen innebär stora kontaktytor internt både lokalt men även företagsöverspännande i koncernen globalt.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med god möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Att vara en del av ett ledande globalt företag
- Bidra till arbetet med en meningsfull och livräddande produkt
- Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla det systematiska arbetsmiljö- och miljöarbetet både operativt och strategiskt
* Stöd till anläggningens ledning i frågor gällande arbetsmiljö och miljö
* Organisera och leda relevanta revisioner och tillsynsbesök
* Förbättringsarbete, övningar, riskanalyser samt utredningar inom miljö och arbetsmiljöområdet
* Samverka med kollegor centralt och lokalt utveckla instruktioner inom området och implementera dem i verksamheten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet inom arbetsmiljö och miljö, med fördel inom produktionsindustrin
- Har kunskap om arbetsmiljö- och miljölagstiftning
- Har erfarenhet av riskanalyser samt grundorsaksutredningar
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då både språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ISO 14001 och ISO 45001

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om GE HealthCare här!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Miljöingenjör

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Miljöingenjör.

LCA Analyst

Läs mer Feb 7
About the role

Join our dynamic team at Altris, a leading Sodium Ion Cathode Material manufacturer and battery developer, as a Life Cycle Assessment (LCA) Specialist. In this pivotal role, you will spearhead the development of LCAs across our portfolio of products, driving sustainability and innovation within our organization. Your responsibilities will include crafting LCA strategies, collaborating with internal teams and external partners, and guiding the implementation of decarbonization and recycled content roadmaps. With your expertise, you will play a crucial role in shaping our sustainability initiatives, contributing to strategic decision-making, and ensuring our company remains at the forefront of environmental responsibility. If you're passionate about making a difference and thrive in a fast-paced, cutting-edge environment, we invite you to join us in revolutionizing the future of battery technology.

What you will do

- Lead entire Life Cycle Assessments across Altris’ portfolio of products within both cathode and cell development

- Develop sustainability and LCA strategies and approaches

- Work with internal teams to roll out Altris’ sustainability strategy

- Train the suppliers in performing LCA’s and manage suppliers specific needs with regards to LCA and sustainability topics

- Conduct adhoc LCA’s to support strategic decision making within the company

- Work with external collaborators (including Universities) to strengthen the data and evaluation of LCAs

- Lead the development of decarbonization roadmaps and recycled content roadmaps

- Prepare regular updates and present these updates cross company to inform on the status of our LCA, targets and approach to achieve the targets

- Keep up to date with the latest developments in the field of LCA including competitor analysis and regulations

- Contribute to the development of related policy frameworks and regulations globally

Qualifications

- Bachelors or Master’s Degree in a Relevant Field (i.e. Sustainability, Chemical Engineering, Environmental Engineering, Mechanical Engineering)

- 3+ years post graduation working experience working within Life Cycle Assessments

Specific skills:

- Understanding of life cycle assessments and demonstrated ability to conduct life cycle assessments

- Experience with conducting LCA’s according to European Standards

- A strong interest in supply chain sustainability and demonstrated ability to work with suppliers internationally to assess their life cycle assessment and sustainability targets

- Experience championing sustainability across an organizations

- An analytical mindset and ability to tackle complex issues in a structured and logical way

- Ability to work effectively in a team environment and cross functionally, as well as independently

- Excellent communicator in English, both written and oral skills

Personal success factors:

- Creativity and GRIT with a can-do attitude

- Accountability and responsibility

- Organizational skills

- Openness for people’s ideas

Ansök nu

EHS Specialist till GE HealthCare!

Läs mer Maj 3
Just nu söker vi en EHS Specialist till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som är strukturerad, kommunikativ och brinner för arbetsmiljö- och miljöarbete. Här får du möjligheten att fortsätta din karriär på en spännande arbetsplats samtidigt som du jobbar med en livräddande produkt!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som EHS Specialist hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

Som EHS Specialist är du ett viktigt stöd till verksamheten i arbetsmiljöfrågor och frågor kopplade till GE HealthCares operativa miljöprestanda. Du kommer driva ständiga förbättringar inom arbetsmiljö och miljöprestanda enligt gällande lagstiftning och övriga regulationer samt medvetandegöra och följa upp på utvecklingen. Rollen innebär stora kontaktytor internt både lokalt men även företagsöverspännande i koncernen globalt.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med god möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Att vara en del av ett ledande globalt företag
- Bidra till arbetet med en meningsfull och livräddande produkt
- Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla det systematiska arbetsmiljö- och miljöarbetet både operativt och strategiskt
* Stöd till anläggningens ledning i frågor gällande arbetsmiljö och miljö
* Organisera och leda relevanta revisioner och tillsynsbesök
* Förbättringsarbete, övningar, riskanalyser samt utredningar inom miljö och arbetsmiljöområdet
* Samverka med kollegor centralt och lokalt utveckla instruktioner inom området och implementera dem i verksamheten


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet inom arbetsmiljö och miljö, med fördel inom produktionsindustrin
- Har kunskap om arbetsmiljö- och miljölagstiftning
- Har erfarenhet av riskanalyser samt grundorsaksutredningar
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då både språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av ISO 14001 och ISO 45001

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om GE HealthCare här!

Ansök nu

Miljökonsult inom Livscykelanalys till Sweco!

Läs mer Feb 13
Hos Sweco finns cirka 6500 medarbetare som ständigt vill utvecklas. Med mottot "Ingen kan allt, men tillsammans hanterar vi alla uppdrag inom samhällsutveckling" får du möjlighet till bred kompetensutveckling samtidigt som du får vara med och arbeta i projekt inom varierande uppdrag i Sverige. Drivs du även av att arbeta med miljöfrågor? Nu finns chansen att bli Swecos nya Miljökonsult inom livscykelanalys, miljövarudeklarationer och klimatberäkningar! Vill du samarbeta med erfarna kollegor för att utforma framtidens hållbara samhällen? Sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN

Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Vatten- och miljökonsulter genomför utredningar, analyser och projekteringsuppdrag inom området vatten och miljö. Tjänsteutbudet är brett och omfattar exempelvis lösningar för vattenförsörjning, infrastruktur samt hantering av förorenade områden. Sweco utför även olika typer av miljöutredningar och miljökonsekvensbeskrivningar.

Nu söker vi dig som kommer arbeta med livscykelanalyser, miljövarudeklarationer och klimatberäkningar. Du kommer att ingå i ett team med inriktning infrastruktur och stadsplanering, men kommer att jobba brett i samarbete med Swecos olika divsioner.







Som Miljökonsult inom Livscykelanalys blir du en del av ett team som består av mycket engagerade, nyfikna och drivna medarbetare. I teamet finns såväl mycket erfarna som mediora och juniora konsulter, och du kommer få stora möjligheter att utvecklas, ta ansvar och forma din roll och framtid tillsammans med Sweco.

Din närmsta chef heter Fredrik, kanske är du nyfiken på vem han är? Kika in hans LinkedIn HÄR! Han beskriver sig själv som en närvarande ledare som är rättvis och stöttande. Framför allt vill han att du ska trivas på jobbet och få den utvecklingsresa du strävar efter!



Du erbjuds:
- Möjligheten att utvecklas hos ett företag som värdesätter sina medarbetare och en flexibel arbetsplats där du får styra dina dagar själv
- Ett nätverk av erfarna kollegor med mycket kompetens, samt en mentor som kommer stötta dig och din utveckling under din första tid hos Sweco
- Att bli en del av ett företag som 2023 rankades högst när yrkesverksamma Civil- och Högskoleingenjörer valde sin drömarbetsgivare - Läs mer om det här!

Du kommer bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos Sweco. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med livscykelanalyser och miljövarudeklarationer
* Delta i infrastrukturuppdrag arbeta med klimatkalkyler
* Arbeta i bla Excel och kalkyleringsverktyg för att beräkna klimatpåverkan för exempelvis organisationer och projekt


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom Miljövetenskap eller lämplig Ingenjörsutbildning
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med LCA-mjukvara, såsom SimaPro eller GaBi
- Är intresserad av att arbeta med beräkningar och har goda kunskaper i Officepaketet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet



Det är även meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med klimatkalkyler
- Har tidigare erfarenhet av att arbete i GHG Protocol



För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en nyfiken person som värderar samarbete och engagemang. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att dessa blir gjorda på ett kvalitetsmedvetet sätt. På grund av arbetets karaktär krävs det att du är analytisk och noggrann och besitter goda kommunikativa förmågor.



Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Kontor centralt beläget i Uppsala

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med Swecos kunder utvecklar 17 500 arkitekter, ingenjörer och andra specialister lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 20,6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

EHS SITE LEAD

Läs mer Feb 12
Job Description
We are looking for an Environmental Health and Safety site lead to our client in Uppsala.

In this role, you are responsible for the site-level environmental health and safety infrastructure. Depending on risk/size of facility, this role will possibly manage/coordinate a team within the facility. You are responsible for ensuring the local facility EHS operations are in compliance with federal, state, and local EHS regulations, as well as the company’s EHS Standards. You will partner with site leadership teams to establish and implement site EHS strategy and Management Action Plan (MAP) in alignment with the company and/or franchise commercial strategic imperatives and R&D.

Duties & responsibilities:
- Share responsibility with site Plant Manager for EHS performance at the site.
- Partner with local management to develop and implement a site MAP to address EHS program deficiencies and ensure EHS regulatory compliance.
- Develop EHS objectives for the site - auditing, analyzing, documenting, and reporting on their implementation and effectiveness to management via dashboards & reports.
- Manage site EHS professionals/contacts. Set and monitor goals/objectives/assignments, provide adequate support/coaching/counseling, develop, and monitor employee development plans, and provide recommendations as part of the succession planning, appraisal, and budget planning process.
- Monitor and evaluate EHS risks of operations, including change management, ensuring continuous improvement of the EHS program to make it leaner and more efficient.
- Provides upper management with ongoing consultation pertaining to environmental, health and safety regulations identifying the impacts of changes to regulations on key business objectives.
- Develop and implement EHS training strategy for the site, ensuring key risk and regulatory requirements are addressed for appropriate audiences, including new hires.
- Support and facilitate site EHS committees/teams to ensure implementation of the EHS program.
- Maintain local ISO certifications (and other voluntary certifications, VPP/OHSAS) by ensuring site EHS management systems are aligned & maintained consistent with ISO and/or program standards.
- Collaborate with other functions to manage EHS aspects of external manufacturers, suppliers, and contractor programs e.g., GHS/E&PS;/Fac. Mgmt. etc.

In this role, you will work closely with various internal and external stakeholders, such as Supply Chain leaders, Commercial partners, Quality and other site functional leaders as well as Regulators and 3rd party consultants or assessors.

Company Description
Our client is a multinational company from the USA that operates in pharmaceuticals, health care and medical equipment. They are located in Uppsala, Stockholm and Helsingborg.

About JobBusters
JobBusters is an authorized staffing and recruitment company targeting white-collar workers and was started in 2011. We at JobBusters care about our consultants and our goal is always to build long-term relationships with both consultants and clients. Our goal is always to match our clients' dream candidates with our candidates' dream jobs!


Qualifications
- You have a university degree.
- You have several years of EHS experience, including extensive experience in an FDA regulated environment.
- You have demonstrated project management skills.
- You have technical/working knowledge of federal, state and local regulations.
- You are fluent in Swedish and English, both oral and written.
- Meritorious: Technical experience in diverse EHS areas including but not limited to air, water, hazardous and medical waste, machine safety, ergonomics, industrial hygiene and chemical handling.

When you join JobBusters
As a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us and we offer, among other things, a digital solution that helps our employees find tools to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life.

Personal qualities
You have excellent interpersonal, communication, problem-solving, influence, planning, organizing, and time management skills. You are a superior team player!

Admission and Application
Full time position, 40 hours per week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run for 10 months, with possible extension. For this assignment you will be employed by JobBusters as a consultant at our client in Uppsala. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

Ansök nu

Miljökonsult inom Livscykelanalys till Sweco!

Läs mer Dec 2
Hos Sweco finns cirka 6500 medarbetare som ständigt vill utvecklas. Med mottot "Ingen kan allt, men tillsammans hanterar vi alla uppdrag inom samhällsutveckling" får du möjlighet till bred kompetensutveckling samtidigt som du får vara med och arbeta i projekt inom varierande uppdrag i Sverige. Drivs du även av att arbeta med miljöfrågor? Nu finns chansen att bli Swecos nya Miljökonsult inom livscykelanalys, miljövarudeklarationer och klimatberäkningar! Vill du samarbeta med erfarna kollegor för att utforma framtidens hållbara samhällen? Sök tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN

Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Vatten- och miljökonsulter genomför utredningar, analyser och projekteringsuppdrag inom området vatten och miljö. Tjänsteutbudet är brett och omfattar exempelvis lösningar för vattenförsörjning, infrastruktur samt hantering av förorenade områden. Sweco utför även olika typer av miljöutredningar och miljökonsekvensbeskrivningar.

Nu söker vi dig som kommer arbeta med livscykelanalyser, miljövarudeklarationer och klimatberäkningar. Du kommer att ingå i ett team med inriktning infrastruktur och stadsplanering, men kommer att jobba brett i samarbete med Swecos olika divsioner.







Som Miljökonsult inom Livscykelanalys blir du en del av ett team som består av mycket engagerade, nyfikna och drivna medarbetare. I teamet finns såväl mycket erfarna som mediora och juniora konsulter, och du kommer få stora möjligheter att utvecklas, ta ansvar och forma din roll och framtid tillsammans med Sweco.

Din närmsta chef heter Fredrik, kanske är du nyfiken på vem han är? Kika in hans LinkedIn HÄR! Han beskriver sig själv som en närvarande ledare som är rättvis och stöttande. Framför allt vill han att du ska trivas på jobbet och få den utvecklingsresa du strävar efter!



Du erbjuds:
- Möjligheten att utvecklas hos ett företag som värdesätter sina medarbetare och en flexibel arbetsplats där du får styra dina dagar själv
- Ett nätverk av erfarna kollegor med mycket kompetens, samt en mentor som kommer stötta dig och din utveckling under din första tid hos Sweco
- Att bli en del av ett företag som 2023 rankades högst när yrkesverksamma Civil- och Högskoleingenjörer valde sin drömarbetsgivare - Läs mer om det här!

Du kommer bli anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos Sweco. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbeta med livscykelanalyser och miljövarudeklarationer
* Delta i infrastrukturuppdrag arbeta med klimatkalkyler
* Arbeta i bla Excel och kalkyleringsverktyg för att beräkna klimatpåverkan för exempelvis organisationer och projekt


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom Miljövetenskap eller lämplig Ingenjörsutbildning
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med LCA-mjukvara, såsom SimaPro eller GaBi
- Är intresserad av att arbeta med beräkningar och har goda kunskaper i Officepaketet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet



Det är även meriterande om du:
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med klimatkalkyler
- Har tidigare erfarenhet av att arbete i GHG Protocol



För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en nyfiken person som värderar samarbete och engagemang. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att dessa blir gjorda på ett kvalitetsmedvetet sätt. På grund av arbetets karaktär krävs det att du är analytisk och noggrann och besitter goda kommunikativa förmågor.



Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Kontor centralt beläget i Uppsala

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sweco planerar och utformar framtidens hållbara samhällen och städer. Tillsammans med Swecos kunder utvecklar 17 500 arkitekter, ingenjörer och andra specialister lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringens möjligheter och göra framtidens samhällen mer hållbara. Sweco är det ledande konsultföretaget inom teknik och arkitektur i Europa med en omsättning på cirka 20,6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

Värd på deltid till Nybygget!

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 14
Just nu söker Nybygget en student i rollen som värd på deltid till deras husutställning i Arlandastad. Här är du ansiktet utåt för deras verksamhet och din uppgift är att göra det lilla extra för att gästernas upplevelse ska kännas personlig och välkomnande.

OM TJÄNSTEN
Nybygget är ett permanent visningshusområde beläget i Arlandastad med hus från Sveriges ledande hustillverkare. Hos Nybygget kan du finna information och inspiration inför ditt framtida husbygge eller renovering genom deras breda portfölj bestående av bland annat villor, fritidshus och attefallshus.

Som värd är din huvudsakliga uppgift att vara Nybyggets ansikte utåt och välkomna alla besökare för att de ska få en så bra upplevelse som möjligt. Utöver detta kommer du även hålla ordning i lokalerna samt vara behjälplig med uppgifter kopplade till deras självbetjäningscafé. Du kommer att arbeta deltid fördelat över varannan helg samt efterföljande onsdag med undantag för bland annat sommar- och julledighet då Nybygget håller stängt. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult.

Du erbjuds
- En varm arbetsplats med trevlig atmosfär
- En perfekt möjlighet att kombinera studier med arbete

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Välkomna och ge information till besökare
* Vara behjälplig med uppgifter kopplat till självbetjäningscaféet
* Ansvara för öppning och stängning
* Hålla ordning i lokalerna
* Övriga serviceinriktade uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på högskola eller universitet om minst 50% och har minst två år kvar av studierna
- Har tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat arbete
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nybygget här!

Ansök nu

Orderspecialist till GE HealthCare!

Orderplanerare
Läs mer Maj 15
Just nu söker vi en orderspecialist till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som är anpassningsbar, kommunikativ och trivs i en koordinerande roll. Här får du möjligheten att fortsätta din karriär på en spännande arbetsplats samtidigt som du jobbar med en livräddande produkt!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som orderspecialist hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

Som orderspecialist kommer du att tillhöra order through remittance-teamet vilka ansvarar för att en order fullföljs från försäljning hela vägen till att den är implementerad hos slutkunden. Teamet består bland annat av en order fulfillment leader samt projektledare som alla har jobbat länge och besitter hög kompetens inom området. I rollen kommer du huvudsakligen att samarbeta nära andra avdelningar som supply chain och logistik för att säkerställa att beställd utrustning produceras och levereras enligt tidsplanen. Tjänsten innebär stora kontaktytor framförallt internt men även externt då GEs kunder befinner sig över hela världen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med god möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Att vara en del av ett ledande globalt företag
- Bidra till arbetet med en meningsfull och livräddande produkt
- Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för att GE HealthCares produkter produceras och levereras enligt tidsplanen
* Samarbeta nära avdelningar som supply chain, produktion och logistik
* Hantera och koordinera problemlösning gällande potentiella saknade artiklar
* Stödja effektiva transporter från fabrik till slutkund
* Övriga uppgifter kopplat till orderhantering


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av orderhantering i en koordinerande roll
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Kunskap om internationell logistik
- Kunskap i Excel
- Erfarenhet av ett ERP-system, exempelvis ORACLE

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om GE HealthCare här!

Ansök nu

Junior IT-projektledare till SwedeTime

Projektledare, IT
Läs mer Maj 4
Vill du vara en del av ett familjärt IT-företag där du får arbeta kundnära och driva egna projekt? I rollen som junior IT-projektledare får du en varierad roll där du säkerställer kundernas framgång med hjälp av SwedeTimes produkt. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

"SwedeTime är ett mindre bolag med alla de fördelar detta medför. Hos oss blir du delaktig i ett drivet team där ingen är rädd för att ta i där det behövs. Du jobbar nära målet och får en tydlig bild av vad alla gör och hur viktig varje medarbetare är. Organisationen är platt och kamratskapen stor. Om du har en idé eller förslag går den lätt att testa, utan långa processer. Hos oss kan du utmana din kreativitet, vi vågar ta risker och lyssnar alltid på våra anställda. Alla framgångar firas tillsammans."

Så beskriver Ida Bidevind på SwedeTime bolaget. SwedeTime erbjuder ett komplett system för schemaläggning, bemanning och tidrapportering som används på över 2500 arbetsplatser i Sverige idag. Företaget expanderar och söker nu en junior IT-projektledare som kommer leda och drivna egna kundprojekt, från uppstart till driftsättning och användning. Rollen som junior IT-projektledare är varierad, och du kommer genom projektens gång att arbeta med att såväl etablera och förvalta kundrelationer, planera och genomföra försäljningsaktiviteter, samt vara kundens kontaktperson vid enklare tekniska frågor. I din roll har du kundnöjdheten i fokus där du säkerställer att systemen används på bästa möjliga sätt för att skapa värde i kundens verksamhet.

Du erbjuds
- Stor delaktighet i företaget och produktens framtid
- Arbete i en platt och familjär organisation med goda möjligheter till utveckling
- Arbete i moderna lokaler mitt i centrala Uppsala
- En trygg anställning med fina förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera, leda och driva implementeringen av projekt
* Säkerställa tidsplan och kvalitet i projekt
* Konfigurera och utbilda i produkten SwedeTime WFM
* Ansvara för 1st line support
* Arbeta aktivt för att säkerställa förväntningar och kundnöjdhet
* Kommunicera kring SwedeTimes erbjudande
* Samverka med strategiska partners och leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete i en kundnära roll, B2B
- Har erfarenhet av att medverka i projekt där du fått insyn i projektmetodik och struktur
- Har en god teknisk förståelse för digitala system och infrastruktur
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom IT
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av projektledning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För rollen som junior IT-projektledare lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har god möjlighet att förstå komplexa sammanhang och navigera i dessa, hela tiden med fokus på affärsnytta och kundnöjdhet. Du är förtroendeskapande och ansvarstagande. Slutligen är du lyhörd och nyfiken, med god förmåga att arbeta både självständigt och med andra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SwedeTime är ett fristående IT-företag med egenutvecklad molntjänst för schemaläggning och bemanning med exceptionell funktionalitet, av högsta kvalité som utvecklats i långvariga relationer med kunderna. Företaget skapar värde till sina kunder genom sin produkt, personal och leverantörsnätverk.

Ansök nu

Teknikinformatör till AFRY

Teknikinformatör
Läs mer Maj 17
Nytt
Är du passionerad när det kommer till språk och texter, och besitter även ett stort tekniskt intresse? Nu har du möjlighet att bli en del av global organisation som är ledande inom teknik- och konsulttjänster som har ett enastående engagemang för innovation och hållbarhet. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
AFRYs affärssegment Teknisk Kommunikation växer och vi söker nu teknikinformatörer där du kommer ha en viktig roll i länken mellan teknik och människa. Du arbetar med framtagande av manualer, kataloger, instruktionsguider och e-learning. Du är proffs på att förklara hur produkter och processer fungerar och är duktig på att strukturera och selektera stora mängder information så att det blir lättillgängligt och tydligt att ta till sig.

AFRY är ledande inom sitt område och har en global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. De arbetar för att skapa hållbara lösningar inom infrastruktur, industri och energi för kommande generationer, och erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning för att accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle.

Som konsult hos AFRY får möjligheten att arbeta hos massor av spännande företag. De utför uppdrag gentemot ett stort antal olika branscher, detta innebär att vi kan erbjuda dig en stor variation av arbetsuppgifter med möjligheter att jobba inom t.ex. fordonsindustrin, medicinteknik, försvarsindustrin eller andra intressanta tillverkande industrier av bl.a. konsumentprodukter från kända varumärken.

Du erbjuds:
- En flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid
- En stark företagskultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner

Arbetsbeskrivning

Att förklara hur någonting fungerar, på ett sätt så alla berörda förstår, det är en konst. I den här rollen kommer du huvudsakligen arbeta med framtagande av manualer, kataloger, instruktionsguider och e-learning. Du behöver vara drivande i att samla in nödvändig information för att skapa dokumentation för projekt. Exempel på uppdrag du och teamet du tillhör jobbar med:
- Produktdokumentation
- Utbildningsmaterial kring produkt/tjänst/process
- Sammanställning, strukturering och förbättring av redan producerat material
- Koordinering och projektledning inom dessa områden

VI SÖKER DIG SOM

Vi söker dig som har ett intresse för teknik, pedagogik och är duktig på att uttrycka dig i skrift. Kan du även göra enklare illustrationer är detta ett stort plus. Är teknisk illustration din huvudkompetens är även du intressant.
Du är duktig på att strukturera och koka ner stora mänger information till korta tydliga budskap.
Vi söker efter dig som vill bidra och jobba i en positiv arbetsmiljö och värdesätter att arbeta i team. Förmågan att förstå kundernas behov och fokusera på att lösa deras problem kommer vara en självklarhet i din vardag.

Du har:
- Utbildning inom området/några års erfarenhet av en motsvarande roll
- Erfarenhet av att arbeta i XML-baserade system
- Mycket god pedagogisk förmåga och att formulera dig i text
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av flertalet XML-baserade system
- Arbetat inom Life Science-branschen tidigare
- Erfarenhet av e-learning produktioner

Som person är du självgående, lösningsorienterad och kommunikativ. Du har en förmåga att uppmärksamma detaljer och trivs med att lösa problem. Du arbetar strukturerat, är självständig och driver ditt arbete framåt. Vidare har du förmågan att betrakta uppgifter med ett helhetsperspektiv.

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltider, kontorstider
- Placering: Uppsala
- Övrigt: Du kommer att bli anställd som konsult hos Academic Work och utföra uppdrag till AFRY's kunder. Det finns mycket goda möjligheter till överrekrytering, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och AFRY's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Klicka HÄR om du är nyfiken på att veta mer om AFRY!

Ansök nu

Dansktalande Backoffice Medarbetare till Bridgestone i Uppsala!

Backofficepersonal
Läs mer Maj 17
Nytt
Vi söker just nu en driven och metodisk Backoffice Medarbetare med ett öga för detaljer och service! Som en del av teamet i Uppsala jobbar du även tätt med våra kollegor i Danmark, för att säkerställa att varje arbetsorder hanteras smidigt och att Bridgestones kunder och återförsäljare är mer än nöjda. Taler du dansk? Velkommen med din ansøgning allerede i dag!

OM TJÄNSTEN

Bridgestone är en av världens största tillverkare av däck och gummiprodukter, och har även en stark inriktning på forskning och utveckling för att driva innovation inom branschen och säkerställa säkra, pålitliga och hållbara produkter. Nu söker teamet i Uppsala en administrativ backoffice-medarbetare, som blir en viktig nyckelspelare i teamet för att effektivt hantera och övervaka alla aspekter av våra arbetsordrar, från skapandet till faktureringen. Din roll kommer att vara central i att säkerställa smidiga operationer och överensstämmelse med våra kunder och återförsäljare.

Du kommer framförallt att jobba i Bridgestones webbaserade program och ärendehanteringssystem, där din primära uppgift är att registrera och hantera arbetsordrar och arbetet kring dessa. Du behöver därför ha en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. I rollen har du även daglig kontakt med kunder och återförsäljare, och vi ser därför att du är serviceminded och problemlösande i ditt arbetssätt.

Som en del av Uppsalakontoret får du chansen att jobba i nära relation med ett glatt och sammansvetsat gäng, samtidigt som ni är en del av ett globalt företag med spännande framtidsvisioner. Du kommer även att ha löpande kontakt med våra kollegor och kontoret i Danmark, och vi söker därför dig som talar och skriver obehindrat på både svenska och danska.

Du erbjuds
- Att bli en del av ett spännande bolag som arbetar med att utveckla och testa nya däckprodukter samt att förbättra befintliga teknologier för att möta kundernas behov och de krav som ställs på moderna däck inom fordonsindustrin
- Att bli en del av ett härligt gäng på kontoret i Uppsala, samtidigt som du har nära kontakt med kollegorna i Danmark
- Möjligheten att utvecklas internt och ta dig an mer avancerade arbetsuppgifter på sikt



VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver flytande på danska och svenska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration, support, backoffice eller liknande roller
- Har god datorvana och grundläggande kunskaper i Excel
- Har en god känsla för service och som trivs med att hantera många kontaktytor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceminded
- Samarbetsförmåga
- Självgående
- Metodisk

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bridgestone är en av världens största tillverkare av däck och gummiprodukter. Företaget producerar och säljer däck för bilar, lastbilar, motorcyklar, jordbruksfordon, samt andra industriella och off-road tillämpningar. Utöver däck tillverkar Bridgestone även diverse gummi- och kemiprodukter, inklusive industriella produkter, sportartiklar och olika typer av transportband.

Ansök nu

Processledare till Svenska kyrkan

Processansvarig, ITIL
Läs mer Apr 20
Drivs du av att arbeta med kontinuerlig förbättring och utveckling utav processer? I rollen som processledare hos Svenska kyrkan får du tillsammans med dina kollegor vara med och bidra i ett meningsfullt och samhällsviktigt uppdrag, varje dag. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
”Som processledare på Svenska kyrkan erbjuds du en unik möjlighet att påverka och göra ditt avtryck i en operativ och stöttande roll med massor av utvecklingspotential. Ta ledningen i att förvalta vår nyimplementerade problem process och ansvara för att utveckla vår CMDB i en roll som innebär att driva förbättringsarbeten, säkerställa god datakvalitet och stödja förvaltningsledare IT på vår IT-sektion. Om du är redo att utmana dig själv och bidra till en meningsfull och samhällsviktig organisation varje dag, då är detta din chans att göra verklig skillnad." - Malin Ylander, Enhetschef på Svenska kyrkan.

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av cirka 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Nu söker enheten för IT-support och utbildning en processledare som kommer arbeta med de ITIL-processer som Svenska kyrkan implementerat, med fokus på problem- och configuration management. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara att leda och förbättra processerna, samt utbilda exempelvis förvaltningsledare. Du har såväl förmågan att arbeta med förbättringar på lång sikt samtidigt som du agerar stöttande och drivande i att aktiviteter genomförs och följs upp på. Tillsammans med din kollega inom processledning kommer du att spela en avgörande roll i att driva stödprocesser framåt för att uppnå en effektiv och värdeskapande tjänsteleverans, på en IT-sektion med stark framåtanda.

Du erbjuds
- Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
- Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla, implementera och förbättra processer inom problem- och configuration management där du driver och koordinera problemutredningar samt arbetar med att hålla en god datakvalitet i CMDB
* Agera stöttande och utbildande för förvaltningsledare IT för att säkerställa att metoder efterföljs
* Genomföra kvalitetskontroller på ärenden
* Publicera temporära lösningar och informera berörda supportgrupper


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet utav processledning för problem management eller configuration management
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet/kunskap i pm3 eller annan förvaltningsstyrningsmodell
- Har goda kunskaper och arbetserfarenheter av ITIL. Certifiering är meriterande
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av processledning inom knowledge management

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Pedagogisk och kommunikativ
- Självständig
- Initiativtagande
- Ansvarstagande

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
- Intervjuer med Svenska kyrkan
- Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu