Uppsala: Operations specialist/Operations expert to Recipharm

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operations specialist/Operations expert to Recipharm i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-28 // Varaktighet: Heltid

About Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

About the job:

This is a direct recruitment, which means that the recruitment process takes place through Bravura and you are employed directly by Recipharm.

About the company:

In this role Recipharm offers you the possibility to work from their office in Stockholm full time, fully remote or a hybrid between the two. The company operates development and manufacturing facilities in France, Germany, India, Israel, Italy, Portugal, Spain, Sweden, the UK and the US and is headquartered in Stockholm, Sweden. Recipharm's mission is to offer its expertise and facilities in the development, production and supply of pharmaceuticals to demanding customers for global use. Recipharm manufactures several hundred different products to customers ranging from big pharma to smaller research and development companies. They are a leading Contract Development and Manufacturing Organisation (CDMO) in the pharmaceutical industry employing almost 9,000 employees. The IT department globally consists of around 150 employees and the Group IT you will be a part of consists of around 30 employees. You can learn more about the company here.

Tasks and responsibilities:

In the role of Operations expert at the service area Collaboration you will be responsible for ongoing daily operations within Recipharm IT and provide qualified technical support. You also work proactively with improvement actions and evaluation of new technology and features within the life cycle of Microsoft 365 services. Furthermore, you are responsible for making sure that documentation is in place and follow guidelines.

• Daily operations and maintenance within Recipharm’s Active Directory and Microsoft 365 services
• Proactive improvement actions and evaluation of Microsoft 365 services
• Responsible for service operations uptime and continuous service improvement
• Technical support to IT colleagues
• Ensure SLA/OLA service fulfillment
• Responsible for proper documentation

Education, Experience and Personal characteristics:

• A couple of years of experience in operating and configuring services within Microsoft 365 cloud services
• Knowledge in administering Microsoft Exchange Online, SharePoint Online and Teams
• Experience in IT Service Management ITIL processes
• Verbal and written communication in English

We are looking for you who have a solution oriented mind set and appreciate getting to use your problem solving skills at the workplace. You value a job well done and you take great ownership of your tasks, making sure everything is done correctly and efficiently. In times where the work load builds up you have no problem keeping calm and focused. You are the one who makes sure that things get done and you're not afraid to take own initiatives and share ideas. Furthermore, you have excellent communication skills, and know how to get your point across.

Other information:

Start date: Upon agreement
Location: Flexible - Remote or from one of Recipharm's offices
Salary: Upon agreement

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ITIL, Microsoft 365, Sharepoint, ServiceNow, Exchange online, 2nd line, second line, 3rd line, third line, IT, support, documentation, operations expert, operations specialist, Recipharm, hybrid, remote, full time, flex, English

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Processansvarig, ITIL

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Processansvarig, ITIL.

Processledare till Svenska kyrkan

Läs mer Apr 20
Drivs du av att arbeta med kontinuerlig förbättring och utveckling utav processer? I rollen som processledare hos Svenska kyrkan får du tillsammans med dina kollegor vara med och bidra i ett meningsfullt och samhällsviktigt uppdrag, varje dag. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
”Som processledare på Svenska kyrkan erbjuds du en unik möjlighet att påverka och göra ditt avtryck i en operativ och stöttande roll med massor av utvecklingspotential. Ta ledningen i att förvalta vår nyimplementerade problem process och ansvara för att utveckla vår CMDB i en roll som innebär att driva förbättringsarbeten, säkerställa god datakvalitet och stödja förvaltningsledare IT på vår IT-sektion. Om du är redo att utmana dig själv och bidra till en meningsfull och samhällsviktig organisation varje dag, då är detta din chans att göra verklig skillnad." - Malin Ylander, Enhetschef på Svenska kyrkan.

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av cirka 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar.

Nu söker enheten för IT-support och utbildning en processledare som kommer arbeta med de ITIL-processer som Svenska kyrkan implementerat, med fokus på problem- och configuration management. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara att leda och förbättra processerna, samt utbilda exempelvis förvaltningsledare. Du har såväl förmågan att arbeta med förbättringar på lång sikt samtidigt som du agerar stöttande och drivande i att aktiviteter genomförs och följs upp på. Tillsammans med din kollega inom processledning kommer du att spela en avgörande roll i att driva stödprocesser framåt för att uppnå en effektiv och värdeskapande tjänsteleverans, på en IT-sektion med stark framåtanda.

Du erbjuds
- Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
- Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla, implementera och förbättra processer inom problem- och configuration management där du driver och koordinera problemutredningar samt arbetar med att hålla en god datakvalitet i CMDB
* Agera stöttande och utbildande för förvaltningsledare IT för att säkerställa att metoder efterföljs
* Genomföra kvalitetskontroller på ärenden
* Publicera temporära lösningar och informera berörda supportgrupper


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet utav processledning för problem management eller configuration management
- Har en eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet/kunskap i pm3 eller annan förvaltningsstyrningsmodell
- Har goda kunskaper och arbetserfarenheter av ITIL. Certifiering är meriterande
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av processledning inom knowledge management

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Pedagogisk och kommunikativ
- Självständig
- Initiativtagande
- Ansvarstagande

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
- Intervjuer med Svenska kyrkan
- Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Problem Manager

Läs mer Dec 11
Om Avdelningen
Vid universitetsgemensam IT på Uppsala universitet möter teknik och nytänkande gamla traditioner och vår uppgift är att bidra till att skapa fungerande samspel mellan IT och verksamhet.

Du får chansen att utvecklas i en organisation som tar tillvara på kompetens, initiativkraft och samarbetsförmåga. Tillsammans är vi en framtidsinriktad IT-organisation som utvecklar tjänster i världsklass och som erbjuder ett efterfrågat och verksamhetsnära IT-stöd.

Avdelningen för universitetsgemensam IT arbetar med strategiska IT-frågor och är en serviceorganisation för gemensamma tjänster där uppdraget innefattar infrastruktur, förvaltning, service och support. Avdelningen har omkring 200 anställda uppdelat på fem enheter.

Universitetsgemensam IT (UIT) har fem enheter varav fyra enheter som utför utveckling, drift, underhåll och Support av samtliga administrativa IT system. Enheten Infrastruktur och drift (IOD) är en av dem som omfattar lagringssystem, virtuella servermiljöer, datacenter, datakom- och telekomnätverk. Enheten IOD arbetar med behovsfångst, utveckling, avveckling, installation, support, drift och underhåll av alla infrastruktur tjänster samt fysiska IT driftmiljöer. IOD arbetar processorienterat och söker nu Problem Manager som vill hjälpa oss att ta nästa steg att bygga upp ITSM inom ITIL ramverket.

Arbetsuppgifter
Problem Manager är en viktig del av Universitetsgemensam IT kvalitets och säkerhetsarbete och har till uppgift att förhindra att incidenter uppstår samt att minimera effekten av incidenter som inte kan förhindras genom att analysera incidenttrender, identifiera upprepade incidenter och bedöma var användningen av problemlösning medför störst fördelar för organisationen. Som problem manager arbetar du med hela organisationen och använder olika resurser för kunskap, färdigheter och hjälp för den diagnostiska processen. Övriga uppgifter som ingår är bl.a. att säkerställa att systemen har rätt säkerhetsnivå och att ingen oönskad aktivitet förekommer i våra system. I din roll som problem manager identifierar, prioriterar och tilldelar du ansvar för problem. Sedan hanterar du problemen genom hela processen till en färdig lösning. En viktig del av rollen är att skapa och hantera en kunskapsdatabas för information om kända fel och tillfälliga lösningar. Du ansvarar även för att utveckla processer och rutiner samt uppföljning kopplat till processerna. Tjänsteresor till andra orter kan förekomma inom ramen för arbetsuppgifterna.

Kvalifikationskrav

- Certifiering inom ITIL eller relevant utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Akademisk examen med inriktning IT, datakommunikation eller motsvarande som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Minst 3 års erfarenhet av rollen Problem Manager eller motsvarande ITSM roller eller som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med rotorsaksanalyser, IT-incidenter, kommunikation, dokumentation och rapportering
- Kommunicerar tydligt och sakligt både på svenska och engelska, både i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du strukturerar själv ditt angreppsätt och driver dina processer vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp, kommunicerar och håller överenskomna tidsramar. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Önskvärt/meriterande i övrigt

- Erfarenheter av att jobba inom en komplex driftsorganisation
- Erfarenhet av att bygga ITIL-processer
- Erfarenhet av att bygga kunskapsdatabaser

Om anställningen
Din formella titel är Koordinator. Anställningen är tillsvidare, provanställning kan tillämpas. Omfattning är 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Rolf Springfeldt Enhetschef Infrastruktur och drift, 070-425 00 04 / rolf.springfeldt@uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 29 januari 2024, UFV-PA 2023/4693.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 500 anställda och 54 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Incident & Problem manager

Läs mer Dec 19
IT-stödet är en viktig del av Region Uppsalas verksamhet och har höga krav på tillgänglighet och tillförlitlighet. För att kunna arbeta än mer proaktivt och höja kvaliteten ytterligare söker vi nu två personer till vår nya nyckelposition Incident & Problem manager! Har du flerårig erfarenhet av processarbete inom IT i stora organisationer och är kvalitetsmedveten, självgående och driven? Då ska du ta chansen att söka denna spännande tjänst - där du får stort eget ansvar att utveckla och forma rollens innehåll. Varmt välkommen till oss!
Arbetsuppgifter
Rollen som Incident & Problem manager är ny hos oss och vi söker två personer som kommer jobba tätt tillsammans.
I rollen ansvarar du för att vår incident- och problemprocess utvecklas, följs upp, kommuniceras samt efterlevs. Du kommer att både stötta i pågående ärenden samt arbeta proaktivt för att minska risken för återkommande incidenter. Du identifierar och presenterar trender genom att följa upp och analysera ärendehantering och arbetsflöden. Vidare tar du fram statistik, skapar rapporter och för att förbättra vår leverans och hur vi arbetar med incidenter i våra samhällsviktiga system. Det ingår även att kommunicera och informera verksamheterna om pågående incidenter och lösningar. Eftersom rollen är ny ges du stort eget ansvar och utrymme att forma din arbetsvardag.
IT-centrum inom Region Uppsala består av fyra avdelningar och du ingår i avdelningen IT-support. Du kommer ha många kontaktytor såväl internt inom IT-centrum som med andra förvaltningar inom övriga regionen. Vi arbetar enligt ett ITIL-baserat arbetssätt.
Din profil
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av processarbete inom IT och är van att navigera i stora organisationer. Du har kunskap inom ITIL eller ISO 20000 och det är starkt meriterande om du arbetat med incident- och problemprocessen. Har du erfarenhet att arbeta med arbetsflöden och att arbeta kvalitetshöjande är även det plus. Mycket god svenska och god engelska i tal och skrift är krav för tjänsten.
Som person är du lösningsorienterad, självgående och initiativtagande - du gillar att få saker att hända, vågar prova nya lösningar och är duktig på att driva dina egna processer. Du är analytisk och har ett helhetsperspektiv i ditt arbete. Då du har många kontaktytor ser vi att du är relationsskapande och trivs med att samarbeta med andra. I din kommunikation är du pedagogisk, förtroendeingivande och stöttande.
Övrig information
Tjänsterna är heltid tillsvidare. Tillsättning enligt överenskommelse. Du är placerad på Akademiska sjukhusets område, vi tillämpar Region Uppsalas princip om flexibelt distansarbete. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om dem här: https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Matilda Festin på 072-0503217 eller Hanna Koponen på 073-5920393. Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel på 018-611 00 00.
På grund av jul- och nyårshelgerna har vi lång ansökningstid men inkommande ansökningar behandlas löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Krav
Relevant högskoleutbildning alternativt motsvarade arbetslivserfarenhet
Flerårig erfarenhet av processarbete inom IT
Van att navigera i stora organisationer
Kunskap inom ITIL eller ISO 20000
Mycket god svenska och god engelska i tal och skrift

Meriterande
Tidigare arbetat med incident- och problemprocessen
Erfarenhet av att arbeta med arbetsflöden och kvalitetshöjande



Om arbetsgivaren - Resurscentrum
Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 270 medarbetare och verksamma inom områdena IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.

Ansök nu

IT-Projektkoordinator

Läs mer Jul 3
I rollen som IT-Projektkoordinator kommer du ansvara för att driva flertalet leveranser för driftsättning inom datakommunikationslösningar. Du kommer att vara en del av en flexibel arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och bra sammanhållning mellan kollegorna.

Som IT-Projektkoordinator styr du din arbetsdag mycket själv och slutresultatet är beroende av ditt engagemang. Här kommer du få vara med under hela leveransen från planeringsstadiet till slutförandet. Du kommer ha mycket kontakt med kunder, interna avdelningar, leverantörer och deras partners.

Därutöver kommer din vardag att bland annat bestå av:

- Arbete i tekniska och komplexa leveranser självständigt och i samarbete med andra

- Genomföra interna och externa avstämningar i leveranser

- Säkerställa att deadlines följs och att saker görs i tid

Vi söker dig som har erfarenhet från telecom. Du har stor förståelse och kunskap kring tekniskt komplexa leveranser där du jobbat som exempelvis projektledare, IT-koordinator, projektadministratör, projektledare eller dylikt.

Tjänsten innefattar många kontaktytor där du behöver kunna kommunicera obehindrat på engelska och/eller svenska.

Som person är du framåtlutad, kommunikativ och ansvarsfull. Du arbetar strukturerat och lösningsfokuserat samt att du har ett start teknikintresse. För att lyckas i den här rollen behöver du tycka om att sätta dig in i nya områden och driva ditt arbete framåt.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Uppsala

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bravura Sverige AB .

Operatör inom tillverkning till Recipharm

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Maj 15
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Recipharm har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Recipharm en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har nära 9 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, farmaceutisk produktutveckling samt utveckling och tillverkning av medel för läkemedelsadministration. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 11 miljarder kronor per år och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige.

Hos Recipharm arbetar du i en organisation där sammanhållning och ett öppet klimat står högt i prioritet. du möjlighet att förbättra vardagen och höja livskvalitén för patienter över hela världen! Som operatör är du en del av avancerad maskinpark med maskiner, robotar, transportsystem och annan teknisk utrustning. I ditt arbete följer du noga utvecklade standarder för säkerhet, kvalitet, leverans.

Arbetsuppgifter:

I rollen som operatör har du en varierad och central roll inom avdelningen för tillverkning. I ditt arbete följer du noga utvecklade standarder för säkerhet, kvalitet och leverans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att övervaka och säkerställa smidig drift på produktionslinjerna där tillverkning av dragéer, tabletter och kärnor med högsta kvalitet står i fokus. Ditt dagliga ansvar inkluderar drift och övervakning av processutrustning, utförande av processkontroller, förebyggande underhåll samt avvikelserapportering. Du kommer även vara delaktig i LEAN-arbete och bidra till avvikelse- och reklamationsutredningar. Ditt ansvarar också för rensning och rengöring av utrustning samt rapportering produktionsstyrningssystemet. I enlighet med GMP-standarder har du ansvar över korrekt dokumentation vid varje steg i processen för att säkerställa att rutiner efterföljs. Du ges i tjänsten möjlighet till utveckling.

Du har ett nära samarbete med ditt team som består av sex kollegor. Du arbetar intermittent treskift med följande arbetstider: 05:45-18:00 eller 17:45-06:00 med undantag för söndagspasset som är mellan 08:45-18:00.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Driva, övervaka och underhålla produktionslinjerna
• Avvikelse- och reklamationsutredningar
• Ansvar för din och alla andras säkerhet i produktionen
• Dokumentation och rapportering i produktionsstyrningssystem

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Krav:
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom mekanik/teknik/automation eller liknande
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom tillverkningsindustri/lager eller motsvarande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Kunskap i Officepaketet
Meriterande:
• Truckkort
• Erfarenhet inom läkemedelsindustrin och GMP

För att trivas i denna roll är du en person som är flexibel och prestigelös och gillar att göra många saker samtidigt och du har ett helikopterperspektiv över ditt arbete. Du uppskattar att jobba både självständigt och i grupp samt trivs med ansvar och kan jobba strukturerat även när tempot är högt. Du är kommunikativ och har lätt för att föra dialog med kollegor och samarbetar gärna med andra. Du är noggrann och strukturerad och ser det som en självklarhet att utföra arbeten med stort kvalitetstänk.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operatör till Recipharm

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Maj 14
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Recipharm har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Recipharm en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Recipharm är ett ledande CDMO-företag (Contract Development and Manufacturing Organisation) inom läkemedelsindustrin och har nära 9 000 anställda. Recipharm erbjuder tillverkningstjänster av läkemedel, produktion av material till kliniska prövningar och API:er, farmaceutisk produktutveckling samt utveckling och tillverkning av medel för läkemedelsadministration. Recipharm tillverkar flera hundra olika produkter åt såväl stora läkemedelsföretag som mindre utvecklingsbolag. Bolaget omsätter cirka 11 miljarder kronor per år och har utvecklings- och tillverkningsanläggningar i Frankrike, Indien, Israel, Italien, Portugal, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA med huvudkontor i Stockholm, Sverige.

Hos Recipharm arbetar du i en organisation där sammanhållning och ett öppet klimat står högt i prioritet. du möjlighet att förbättra vardagen och höja livskvalitén för patienter över hela världen! Som operatör är du en del av avancerad maskinpark med maskiner, robotar, transportsystem och annan teknisk utrustning. I ditt arbete följer du noga utvecklade standarder för säkerhet, kvalitet, leverans.

Arbetsuppgifter:

I rollen som operatör har du en varierad och central roll på två produktionslinjer med inriktning på förpackningsprocessen. Du är en del av avancerad maskinpark med maskiner, robotar, transportsystem och annan teknisk utrustning. I ditt arbete följer du noga utvecklade standarder för säkerhet, kvalitet, leverans. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att övervaka och säkerställa smidig drift på produktionslinjerna, där mekanisk hantering och materialpåfyllnad står i fokus. Du är även delaktig i enklare mekaniskt underhåll och felsökning för att säkerställa maskinernas drift. Ditt dagliga ansvar inkluderar att fylla på maskinerna med olika material, såsom bland annat burkar, etiketter, kapslar och bruksanvisningar. Vidare ansvarar du också för att utföra noggranna rensningskontroller för att säkerställa renhet och kvalitet i produktionen. I enlighet med GMP-standarder har du ansvar över korrekt dokumentation vid varje steg i processen. Du ges möjlighet till utveckling och på sikt finns det i tjänsten möjlighet att kliva in i en ledarroll. Du har ett nära samarbete med ditt team som består av sex kollegor. I rollen arbetar du veckovis i tvåskift med följande arbetstider: 06.00-14.00 (måndag-fredag) eller 13.30-22.30 (måndag-torsdag).

• Driva, övervaka och underhålla produktionslinjerna
• Materialpåfyllning och kvalitetskontroll
• Felsöka och lösa eventuella problem som uppstår under produktionen
• Dokumentation samt utveckla arbetsmetoder, SMED, 5s och standarder

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

Krav:
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna inom mekanik/teknik/automation eller liknande
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom tillverkningsindustri/lager eller motsvarande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Kunskap i Officepaketet
Meriterande:
• Truckkort
• Erfarenhet inom läkemedelsindustrin och GMP
• Ledarerfarenhet

För att trivas i denna roll är du en person som är flexibel och prestigelös och gillar att göra många saker samtidigt och du har ett helikopterperspektiv över ditt arbete. Du uppskattar att jobba både självständigt och i grupp samt trivs med ansvar och kan jobba strukturerat även när tempot är högt. Du är kommunikativ och har lätt för att föra dialog med kollegor och samarbetar gärna med andra. Du är noggrann och strukturerad och ser det som en självklarhet att utföra arbeten med stort kvalitetstänk. Slutligen är du initiativtagande och självgående i din roll, där du tar stort ansvar och har engagemang i ditt arbete!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Resande servicetekniker inom kantpress till TRUMPF

Underhållsmekaniker
Läs mer Apr 5
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TRUMPF.

Om företaget:


TRUMPF Maskin AB grundades 1984 och är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller verktygsmaskiner och plåtbearbetningsmaskiner av högsta kvalité och service till sina kunder. De tillhör den tyska och familjeägda koncernen TRUMPF GmbH, och som ett oberoende familjeföretag erbjuder de dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill de driva på digitaliseringen av tillverkningsindustrin. Deras passion och kreativa drivkraft med egenutvecklad teknik säkerställer att de är en innovativ kraft – med närmare 18?000 anställda på över 70 platser över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Alingsås och kunderna finns i Sverige och Norge. Idag arbetar runt 70 personer i den nordiska verksamheten. De värdesätter sina medarbetares kompetensutveckling högt och erbjuder konkurrenskraftiga villkor och attraktiva förmåner. TRUMPF agerar som marknadsledare i en växande marknad med stor tillväxt och goda framtidsutsikter! Läs gärna mer på deras hemsida här

Arbetsuppgifter:

Som resande servicetekniker tillhör du ett team om 40 resande servicetekniker med support från inhousetekniker samt gruppchef. I rollen arbetar du ute på fält och är ansiktet utåt hos kund, där du ansvarar för förebyggande underhåll, reparation och installationer av TRUMPFs teknologi inom kantpress- hos kund. Dina reparations- och serviceuppdrag är oftast kortare ärenden på några dagar och vid installationer är du delaktig i projekt som ligger mellan 2-7 veckor. Du arbetar med mekanik, elektronik, installation av mjukvara och binder samman system. Du utgår hemifrån och är ute på fältet under veckorna i ditt arbetsområde som täcker Sverige och Norge. Eftersom det är en resande tjänst erbjuds du tjänstebil, alternativt förmånsbil, samt traktamente och reseersättning.

Din introduktion börjar med en gedigen utbildning, dels med en kollega ute på fält, samt med företagets introduktionsutbildningar i Tyskland, Österrike eller Schweiz tillsammans med teknikerkollegor från hela världen. TRUMPF erbjuder dig en långsiktig och löpande teknisk kompetensutveckling och du kommer genom utökade arbetsuppgifter och utbildningar ta dig an alltmer komplicerade uppdrag på ett självständigt sätt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom el, mekanik eller automation
• Arbetslivserfarenhet av tekniskt arbete inom el, laser, mekanik, automation eller hydraulik
• Du har erfarenhet av att tolka elschema
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom svets- och plåtbearbetning som operatör/underhållstekniker
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Örebro eller Norrköping är önskvärt men närliggande städer fungerar också eftersom tjänsten är resande
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Finsktalande supporttekniker till GlobalConnect

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Feb 26
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att GlobalConnect har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och GlobalConnect en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Med 20 års erfarenhet av att bygga digital infrastruktur är GlobalConnect Carrier idag den ledande leverantören av fiberbaserad datakommunikation och datacenter. De har ett omfattande fibernätverk och 20 datacenter i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland och utökar ständigt med nya rutter in och ut ur regionen vilket framtidssäkrar norra Europa med digital infrastruktur för kommande generationer.

På GlobalConnect värdesätts ambition och passion. De främjar målmedvetenhet kombinerat med ansvar och vill att du ska få rätt förutsättningar att utvecklas, och kanske viktigast av allt – trivas på jobbet. De strävar efter att alla medarbetare, genom sitt dagliga jobb, ska få möjlighet att växa och bli ännu bättre.

Arbetsuppgifter:

Som finsktalande supporttekniker på GlobalConnect spelar du en central roll i företagets expansion på den finska marknaden. Du fungerar som en viktig brygga mellan det svenska kontoret i Uppsala och det finska kontoret i Helsingfors. Ditt uppdrag är att ge tekniskt stöd och support till den finska marknaden, vilket inkluderar resor till Helsingfors cirka 1-2 gånger i månaden för att nära samarbeta med det finska teamet. I ditt dagliga arbete kommer du att vara i direkt kontakt med GlobalConnects företagskunder via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du tar hand om olika inkommande problem och har ansvaret att självständigt hitta och implementera lösningar. Det innebär att du tar ägandeskap för tilldelade ärenden och ansvarar för analys, bedömning och felsökning från början till slut. Vid mer komplexa ärenden är du ansvarig för att eskalera dem till GlobalConnects second line. Dessutom kommer du att stödja fälttekniker och tjänsteleverantörer med felsökning via telefon.

På supportavdelningen i Uppsala är du en del av en grupp om nio personer där en positiv stämning och samarbete präglar arbetsmiljön. Du kommer att genomgå en grundlig introduktion för att skapa en djup förståelse för GlobalConnects arbetsmetoder. Ni arbetar i moderna lokaler som ligger ett stenkast från Uppsala centralstation. Denna roll erbjuder goda möjligheter till att aktivt bidra till skapandet och implementeringen av processer som är anpassade för den finska marknaden.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning med inriktning inom teknik, nätverk eller liknade
• Arbetserfarenhet av IT-support alternativt eftergymnasial utbildning inom data eller nätverk

• Du har ett stort tekniskt intresse
• Du har goda kunskaper i finska och engelska, i både tal och skrift. Meriterande med kunskaper i svenska
• Meriterande med kunskaper i CCNA

I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team. Därför är det viktigt att du gillar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge kunderna förstklassig service. Du är en handlingskraftig och företagsam person som gör saker direkt istället för att skjuta på dem.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare till innovativa BioCell Analytica

Account manager
Läs mer Feb 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos BioCell Analytica.

Om företaget:

BioCell Analytica är en forskningsbaserad startup som erbjuder en ny innovativ analystjänst för att upptäcka hälso- och miljöfarliga kemiska föroreningar i miljön. Bolaget grundades 2019 och är baserat i Uppsala, med både kontor och laboratorium. Den stora styrkan med deras effektbaserade metoder är att de kan upptäcka såväl kända som okända miljöföroreningar liksom blandningseffekter. Bland deras kunder finns några av Sveriges största dricksvattenproducenter och avloppsreningsverk, teknikkonsulter och teknikleverantörer.

BioCell Analytica söker nu en eller flera säljare, för att introducera och sprida användandet av dessa analysmetoder i Sverige och på de nordeuropeiska marknaderna. I rollen som säljare arbetar du med stor frihet under ansvar och utgår hemifrån men med möjlighet att åka in till kontoret.

Som en del av BioCell Analyticas team får du:
• Möjligheten att vara med och göra dricksvattnet säkrare och miljön renare
• Arbeta inom en forskningsnära verksamhet och ständigt utveckla din kunskap
• Samarbeta med kunniga och stöttande kollegor
• Flexibilitet i arbetsformer, arbetstider och arbetsplats

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare på BioCell Analytica är ditt huvudansvar att sälja innovativa analyser för att säkerställa att deras kunder upprätthåller hög vattenkvalitet. Du kommer att vara aktiv i prospekteringen av nya kunder. Detta inkluderar att planera och genomföra webbinarier riktade mot olika kundsegment, annonsering på plattformar som LinkedIn, nyhetsbrev och liknande metoder för att nå ut till potentiella kunder. Omvärldsbevakning och att sammanställa kontaktuppgifter är också en del av det praktiska arbetet. Ditt arbetsområde sträcker sig över hela Sverige, och du kommer att utforska och undersöka utländska marknader som Storbritannien, Finland, Tyskland, Frankrike, Danmark och Norge. Du får tillfälle att kartlägga och bearbeta nya marknader, vilket kan innebära resor till dessa länder. Ditt arbete kommer att involvera samarbete med lokala organisationer för att hitta samarbetspartners och kunder.

• Sälja innovativa analyser
• Introducera och marknadsföra analysmetoder på nordeuropeiska marknader
• Proaktivt prospektera och hitta nya kunder, inklusive att arrangera webbinarier och använda digital annonsering
• Rikta din försäljning mot beslutsfattare inom VA-branschen
• Delta i webbinarier, konferenser och på mässor
• Utforska och expandera på utländska marknader

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet inom B2B-försäljning och affärsutveckling. Meriterande med erfarenhet från ett företag i startup- eller scaleup-fasen
• Meriterande med erfarenhet av försäljning mot kunder i den offentliga sektorn
• Meriterande med erfarenhet av försäljning på andra nordeuropeiska marknader än den svenska
• Intresse för miljö och naturvetenskap. Meriterande med erfarenhet inom tech, laboratoriumanalyser eller vatten- och miljöbranschen
• Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande med kunskaper i finska, tyska eller franska

För att lyckas i rollen som säljare hos BioCell Analytica trivs du i en forskningsnära arbetsmiljö och tycker det är spännande att jobba inom vatten- och miljöbranschen. Du är självgående och räds inte att ta egna initiativ för att hitta nya affärsmöjligheter och tillvägagångssätt. Vidare är du prestigelös samt flexibel och trivs i en dynamisk miljö. Till sist är du lyhörd och relationsbyggande och har en förmåga att lyssna in kundernas behov och anpassa din försäljning efter olika förutsättningar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mälardalen, med möjlighet att ta dig till Uppsala minst 1-2 gånger/vecka
Lön: Fast grundlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Account Manager till ESK Solar

Account manager
Läs mer Feb 13
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ESK Solar.

Om företaget:

Energisparkonsult [ESK] är ett välrenommerat familjeföretag i tredje generationen. Ända sedan starten 1979 har de hjälpt bostadsrättföreningar och fastighetsbolag i Stockholm, Uppsala och Mälardalen att utföra energieffektiviserande åtgärder i sina fastigheter. Som experter inom detta område är det därför en självklarhet för dem att vara med och bidra till ett hållbart samhälle och boosta resan mot ett klimatneutralt Sverige. Den ambitionen har de förstärkt genom att erbjuda villa- och fastighetsägare möjligheten till egenproducerad och förnybar el via solenergi. ESK Solar levererar kompletta och kvalificerade installationer av solpaneler, laddboxar batterier och tjänster för frekvens- och balansreglering av elnätet.

ESK Solar är ett nystartat systerbolag till Energisparkonsulten, och sysselsätter idag fyra medarbetare och väl inarbetade partners och leverantörer. Sammantaget sysselsätter bolagen 17 personer, och sitter i gemensamma lokaler vid Arlandastaden.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Account Manager hos ESK Solar har du ett ansvar att vidareutveckla och bredda ESK Solars kundstock inom solcellsförsäljning, kopplat till villasegmentet. Du har ett helhetsansvar för säljprocessen, och ansvarar huvudsakligen för att bevaka inkommande leads, till att bearbeta och stänga affärer på ett snabbt och effektivt sätt.

Du tillhör ett team om fyra personer, som tillsammans tillhandahåller kompetens inom försäljning, projektering och projektledning. I takt med att du blivit bekväm i rollen kommer det finnas goda utvecklingsmöjligheter att anamma en ledande roll i vidareutveckling av ESK Solars säljteam. I samråd med VD kommer du vara ansvarig för att leda, expandera och utveckla ett växande försäljningsteam med ambitiösa målsättningar.

Centrala arbetsuppgifter
• Helhetsansvar för ESK Solars försäljningsprocess gentemot villasegmentet
• Bevaka inkommande leads från marknadsbevakning och agera snabbt och effektivt därefter
• På sikt, vidareutveckla och leda ESK Solars försäljningsteam

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Viss erfarenhet av försäljning inom solcellsbranschen
• Goda ledarskapsegenskaper
• Obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift
• B-körkort

För att passa i rollen ser vi att du är en resultatorienterad och tävlingsinriktad person med stort driv. Vi ser att du är en strukturerad och noggrann person som tar ett stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Med hänvisning till de utvecklingsmöjligheter inom ledarskap som rollen erbjuder ser vi även att du är en handlingskraftig person med goda ledarskapskvalitéer. Avslutningsvis ser vi att du är en samarbetsvillig lagspelare som trivs i ett mindre team som står inför en tillväxtresa. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Voltgatan 24, Arlandastad
Lön: Grund- och provisionslön. Tjänstebil ingår i tjänsten.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu