Uppsala: Administratör till socialförvaltningen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till socialförvaltningen i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-15 // Varaktighet: Heltid

Familjeenheten Ling, familjestödsgruppen och Trappan

Är du en strukturerad person som trivs i en roll med varierande arbetsuppgifter? Har du dessutom lätt för att lära dig nya system? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som administratör hos oss på socialförvaltningen!

Som administratör kommer du vara en viktig del i ett större sammanhang. Din arbetsplats kommer vara Von Bahrs väg 3 och du kommer att serva familjeenheten Ling, familjestödsgruppen och Trappan.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/stod-och-omsorg/stod-till-barn-ungdom-och-familj/)

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att ge administrativt stöd, administrera inköp, sakgranskning av fakturor, närvarolistor och sammanställningar samt ha kontakt med externa aktörer såsom fastighetsskötare och städbolag. Det ingår även att skapa struktur och ordning på arbetsplatsens kommunikationsytor, bidra till att effektivisera administrationsdelen inom valda processer samt besvara inkommande telefonsamtal och e-postmeddelanden. Därutöver ingår att hantera och ansvara för nycklar och busskort med mera samt hantera beställningar av behörigheter i verksamhetssystem vid nyanställningar.

Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har administrativ utbildning. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete som administratör. Det är en fördel om du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor. Har du erfarenhet av arbete med barn och ungdomar eller av att arbeta i Heroma ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha goda systemkunskaper och goda kunskaper i Microsoft 365. Har du goda kunskaper i Excel ses det som positivt.

Som person är du flexibel och kan se möjligheter i förändringar. Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Sofia Bucht, enhetschef familjestödsgruppen och Trappan, 018-727 55 04
Susanne Widerlöf, enhetschef familjeenheten Ling, 018-727 57 44.

Facklig företrädare: Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Utredare Medicinteknik

Läs mer Apr 26
Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet, där du har nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över vårt viktiga samhällsuppdrag: att bidra till den svenska folk- och djurhälsan. Har du erfarenhet inom området e-hälsa? Sök jobb hos oss när vi nu förstärker vår Medicinteknikenhet inom området!

Se även våra andra annonser inom medicinteknik för Tillsynsutredare respektive Inspektör här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/lediga-jobb

Vår verksamhet
Enheten för medicinteknik svarar för kontroll och tillsyn av medicintekniska produkter och deras tillverkare. Ledstjärnan i vår verksamhet är att patienter ska ha tillgång till medicintekniska produkter som är säkra för sin avsedda användning. Idag räknar man med att det finns mer än 800 000 medicintekniska produkter på marknaden och dessa produkters betydelse för vården ökar ständigt. Enheten för medicinteknik består av en bred sammansättning av kompetenser, vilket ger oss en god förmåga att se helheten i de frågor vi hanterar och skapar därigenom en stimulerande miljö för kompetensöverföring. Tillsyn inom medicinteknik är en internationell angelägenhet, varför en del av arbetet görs i samarbete med kollegor vid andra europeiska myndigheter. Enheten representerar Sverige som medicinteknisk expert i ett flertal EU-arbetsgrupper.

Vi söker en utredare till gruppen Regelverk och vägledning som idag består av 18 personer.

Läs mer om vårt uppdrag och vad det innebär att arbeta på Läkemedelsverket här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket 

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med frågor inom framför allt E-hälsoområdet. Det kan handla om frågor rörande E-hälsa utifrån de regelverk som berör området, exempelvis i arbete med vägledningar, i granskning av remisser och i samverkan med andra myndigheter kring utveckling av området. I arbetet ingår även att förmedla kunskap om regelverk till aktörer och användare framför allt gällande medicinteknisk programvara och nationella medicinska informationssystem (NMI) men även andra produktområden. Du kan också utifrån dina kunskaper och enfarenhet av programvara och informationssystem komma att medverka i bedömningar av ansökan om kliniska prövning och ansökan om dispenser från regelverkets krav. 

I tjänsten ingår även att bidra i enhetens marknadskontroll avseende medicintekniska produkter. Marknadskontrollen bedrivs bland annat genom att begära in dokumentation från tillverkaren som sedan bedöms tillsammans med andra utredare. 

Arbetet ställer höga krav på förmåga att kunna analysera, bedöma och formulera slutsatser framför allt ur ett regulatoriskt och ett risk/nytta-perspektiv. Du kommer att arbeta både självständigt och i team. Du kommer även att delta i olika forum med målgrupper och samverkansparter varpå en mycket god kommunikativ förmåga är viktig i rollen.

Enheten har ett process- och uppdragsorienterat arbetssätt och det pågår utveckling av såväl våra interna processer som våra IT-stöd där vi hoppas att du vill bidra utifrån din tidigare erfarenhet och dina tidigare roller.

Din bakgrund
Du har en högskoleutbildning med teknisk, medicinsk, naturvetenskaplig inriktning eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom området medicinteknik, in vitro diagnostik eller informationssystem inom hälso- och sjukvård. Detta kan omfatta arbete inom industri, hälso- och sjukvård, myndighet eller liknande. Du är en god datoranvändare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du har:


• arbetat med informationssystem till exempel inom utveckling eller förvaltning.
• kunskap om medicinteknisk programvara.
• arbetat med regelverksfrågor inom medicinteknik, in vitro diagnostik, cybersäkerhet eller informationssäkerhet.
• erfarenhet av myndighetsarbete.
• erfarenhet av arbete i nationella- och/eller internationella samordnings-/samverkansgrupper.



Dina personliga egenskaper
Du är initiativtagande, strukturerad samt har en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du besitter en god samarbetsförmåga, men kan även arbeta självständigt. Du arbetar målinriktat, sätter upp tidsramar och har förmåga att avsluta uppgifter enligt plan eller kan omprioritera på ett motiverat sätt. Du är flexibel och har lätt att anpassa sig till förändrade omständigheter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Bra att veta
Sista ansökningsdag: 2024-05-20
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Medicinteknik
Diarienummer: 2.4.1-2024-038378

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.

På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef.

Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss 

Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten.

Kontakt
Du är välkommen att kontakta tillförordnad gruppchef Ola Philipson. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se.

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Tillsynsutredare Medicinteknik

Läs mer Apr 26
Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet, där du har nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över vårt viktiga samhällsuppdrag: att bidra till den svenska folk- och djurhälsan. Har du erfarenhet inom området e-hälsa? Sök jobb hos oss när vi nu förstärker vår Medicinteknikenhet inom området!

Se även våra andra annonser inom medicinteknik för Utredare respektive Inspektör här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/lediga-jobb

Vår verksamhet
Enheten för medicinteknik svarar för kontroll och tillsyn av medicintekniska produkter och deras tillverkare. Ledstjärnan i vår verksamhet är att patienter ska ha tillgång till medicintekniska produkter som är säkra för sin avsedda användning. Idag räknar man med att det finns mer än 800 000 medicintekniska produkter på marknaden och dessa produkters betydelse för vården ökar ständigt. Enheten för medicinteknik består av en bred sammansättning av kompetenser, vilket ger oss en god förmåga att se helheten i de frågor vi hanterar och skapar därigenom en stimulerande miljö för kompetensöverföring. Tillsyn inom medicinteknik är en internationell angelägenhet, varför en del av arbetet görs i samarbete med kollegor vid andra europeiska myndigheter. Enheten representerar Sverige som medicinteknisk expert i ett flertal EU-arbetsgrupper.

Vi söker en utredare till gruppen Säkerhetsövervakning som idag består av 21 personer.

Läs mer om vårt uppdrag och vad det innebär att arbeta på Läkemedelsverket här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket 

Dina arbetsuppgifter
Säkerhetsövervakning bedrivs bland annat genom att övervaka och följa upp tillbudsrapportering från främst tillverkare av medicintekniska produkter och hälso- och sjukvård. Arbetet innefattar bedömning av tillverkares utredningar för att identifiera eventuella brister i deras produkter och/eller kvalitetssystem. I tjänsten ingår även att medverka i marknadskontroll avseende medicintekniska produkter. Marknadskontrollen bedrivs bland annat genom att begära in dokumentation från tillverkaren som sedan bedöms tillsammans med andra utredare. Du kommer att arbeta både självständigt och i team. I arbetet ingår att besvara interna och externa frågor inom sakområdet. Du kommer även att delta i olika forum med målgrupper och samverkansparter varpå en mycket god kommunikativ förmåga är viktig i rollen.

Enheten har ett process- och uppdragsorienterat arbetssätt och det pågår utveckling av såväl våra interna processer som våra IT-stöd där vi hoppas att du vill bidra utifrån din tidigare erfarenhet och dina tidigare roller.

Din bakgrund
Du har en högskoleutbildning med teknisk, medicinsk, naturvetenskaplig inriktning eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom området medicinteknik, in vitro diagnostik eller informationssystem inom hälso- och sjukvård. Detta kan omfatta arbete inom industri, hälso- och sjukvård, myndighet eller liknande. Du är en god datoranvändare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du har:


• arbetat med informationssystem till exempel inom utveckling eller förvaltning.
• kunskap om medicinteknisk programvara.
• arbetat med regelverksfrågor inom medicinteknik, in vitro diagnostik, cybersäkerhet eller informationssäkerhet.
• erfarenhet av arbete med kvalitetsgranskning och avvikelsehantering (CAPA).

Dina personliga egenskaper
Du är initiativtagande, strukturerad samt har en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du besitter en god samarbetsförmåga, men kan även arbeta självständigt. Du arbetar målinriktat, sätter upp tidsramar och har förmåga att avsluta enligt plan eller kan omprioritera på ett motiverat sätt. Du är flexibel och har lätt att anpassa sig till förändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Bra att veta
Sista ansökningsdag: 2024-05-20
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Medicinteknik
Diarienummer: 2.4.1-2024-038370

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.

På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef.

Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss 

Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten.

Kontakt
Du är välkommen att kontakta gruppchef Helena Henriksson. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se.

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Programme Manager at the Dag Hammarskjöld Foundation

Läs mer Maj 3
The Dag Hammarskjöld Foundation, (Stiftelsen Dag Hammarskjölds Minnesfond), is a non-governmental organisation established in 1962 in memory of the second Secretary-General of the United Nations. It aims to advance dialogue and policy for sustainable development and peace. The Foundation is not a grant-giving institution, and is autonomous and unaffiliated with any political, religious or ideological groups. Its work is guided by respect for and alignment to the principles outlined in the UN Charter.
The Foundation is governed by a Board of Trustees. The work of the Foundation is carried out by a permanent Secretariat based in Uppsala. The work of the Dag Hammarskjöld Foundation is anchored in its Statutes and guided by a Strategic Framework with three thematic areas to focus its engagement. The Dag Hammarskjöld Foundation is a values-based organisation, and its employees should share its vision and ideals and understand what it means to work in and represent Hammarskjöld’s legacy in an international context. The working language is English. For more information about the Foundation see: http://www.daghammarskjold.se.
Organisational Setting
Dag Hammarskjold Foundation is a “think-and-do-tank” with a focus on effective multilateralism with the UN at the center. The Foundation works in the legacy of the second Secretary General Dag Hammarskjöld to advance dialogue and policy for sustainable development and peace. The Foundation works with the UN, its Member States and other key stakeholders required to make the UN’s work effective, transparent and accountable.
The main roles of the Foundation are as producer of evidence-based knowledge, facilitatator of key stakeholder dialogues and trainer of multilateral leaders.
We recognise that development action must result in change where it is most needed – at local and country level ­and that it must be driven by local actors with support from multilateral stakeholders. Therefore, we work to actively link global policy and implementation through analysis and facilitation, exchange, learning and inclusive dialogue.
As a small organisation the Foundation strives to balance clarity and predictability of work, with agility, responsiveness and relevance in delivery. All staff have a focus in one project area and should be prepared to support others. The priorities and distribution of tasks and designated human resources are agreed in the Annual Work Programme, approved by the Board of the Foundation.
Description of the position
The Programme Manager will work on the Foundation’s core programmatic activities as laid out in the Strategic Framework 2022­2025 and the Annual Work Programme in place. The position will have a focus in supporting the Foundation’s capacity to formulate and implement work related to the following issues:
Accountability and change related to the UN’s work on peacebuilding and sustaining peace including reforms to the Peace and Security pillar and a particular focus on the work of the Peacebulding Architecture.
Advancing implementation of agreed Member State and UN commitments on peace and security, and strengthening related policy.
Advancing effective and quality financing for peacebuilding and prevention.
Advancing implementation of the Youth, Peace and Security Agenda.


Responsibilities and Tasks
Implementing the Foundation’s Strategic Framework through development and coordination of activities and projects on Peace and Security.
Managing and coordinating programmatic work, including planning, budgeting, implementation, monitoring, evaluation and learning of the assigned projects and activities.
Coordinating the multi-stakeholder group Investing and Partnering with Youth for Peace.
Organising and facilitating seminars and meetings in relation to assigned projects(s).
Authoring and editing of material (articles, policy papers, reports) related to the assigned projects.
Ensuring that programmatic operations and activities adhere to policies and guidelines of the Foundation.
Participating and representing the Foundation in official meetings.

Qualifications
Master’s degree in a relevant field (eg social or political science, global studies), or similar qualifications otherwise acquired.
Minimum of 10 years work experience relevant to the mandate of the position.
Experience applying UN human rights norms and principles, including a human rights based approach.
Professional experience in project and programme management, implementation and support from working with the UN system or civil society engagement with multilateralism, UN reform, the 2030 Agenda and development cooperation.
Excellent oral and written communication skills in English are required. Proficiency in Swedish and other languages are desired.
Ability to maintain professionalism, creativity, and enthusiasm while working in a fast-paced international environment with limited supervision.
Detail-oriented skills and the ability to take initiative to develop activities and programmatic work.
Open-mindedness, flexibility, the ability to be a good team player, and an understanding of the work of a values-based organisation.
Willingness and ability to participate in limited international travel.

Merits
Field experience from multilateral and bilateral development cooperation.
Experience with the Youth, Peace and Security agenda.
Experience from working with private sector engagement for sustainable development or peacebuilding.

Reporting and Relations:
· The Programme Manager will report to a Programme Director.
· Internal: Support to staff engaged in programmatic work. Collaboration takes place mostly within project teams, but the Programme Manager will also work closely with the Communications Team and administrative staff.
· External: Collaboration with partners and external consultants as relevant to programmatic work.
Terms of employment
· The Programme Manager will be based at the Foundation’s office in Uppsala, Sweden.
· The Foundation has a collective agreement through Fremia, for Salaried employees in civil society
· Salary upon agreement

Ansök nu

Policyexpert

Läs mer Apr 25
Vill du arbeta med ReAct-Action on Antibiotic Resistance och vara del i att brygga mellan vetenskap och policy och skapa förändring vad gäller en av världens största folkhälsoutmaningar? Vill du vara del av ett internationellt nätverk med kompetenta och drivna kollegor vid Uppsala Universitet och på andra platser i världen? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart och inkluderande medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som policyexptert hos ReAct på Uppsala universitet.

Institutionen för medicinska vetenskaper är en stor klinisk institution med ca 250 anställda och över 900 personer som är anknutna via Akademiska Sjukhuset. Institutionen har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inom en rad områden. Mer om institutionens verksamhet finns på http://www.medsci.uu.se

Den aktuella anställningen tillhör enheten ReAct. Enheten samarbetar nära med andra delar av universitetet, och med ReAct-nätverkets andra regionala center genom utbyte med en rad olika institutioner och civilsamhället både i Sverige och globalt. Mer information om ReAct hittar du här  https://www.reactgroup.org/

Arbetsuppgifter
Bland arbetsuppgifterna ingår att strategiskt utveckla samt genomföra ReActs policy- och påverkansarbete. Detta innfattar framtagande av policyrekommendationer och positioner som bygger på god vetenskaplig grund, bidra i politiska processer, representera ReAct vid möten, utveckla och skriva underlag, utforma kommunikationsmaterial samt anordna aktiviteter som internationella möten, webinarium mm. I tjänsten ingår också att delta och ibland även leda ReActs interna arbetsgrupper och möten. Vidare är tjänsten en viktig del i ReActs mobilisering och administrering av finansiella resurser och i arbetsbeskrivningen ingår specifika ansvarsområden inom detta.

Kvalifikationskrav
Vi söker en Expert med en gedigen erfarenhet från internationella sammanhang inom global hälsa och antibiotikaresistens. Akademisk examen (minimum Masternivå) inom global hälsa eller annat medicinskt område, statsvetenskap, internationella relationer, kommunikation eller annat relevant för tjänster är ett krav. Flerårig erfarenhet av policy eller påverkansarbete samt tidigare erfarenhet av mobilisera medel för internationella projekt (inom forskning alt ideell verksamhet) krävs. Personen bör ha en mycket väl utvecklad förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska. Svenska samt andra språkkunskaper är meriterande. Vi söker en person som kan arbeta självständigt, ta sig an komplexa utmaningar och leda initiativ och projekt av olika karaktär. Vidare ska kandidaten trivas i multidisciplinära och internationella team. Övriga viktiga personliga egenskaper är god analytisk förmåga, initiativtagande, flexibilitet, kreativitet, uthållighet och god samarbetsförmåga. Arbetsspråket är engelska och i tjänsten ingår resor både inom och utanför Europa.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Svenska och andra språkkunskaper samt tidigare arbetserfarenhet från låg- eller medelinkomstland.

Om anställningen 
Anställningen är tillsvidare. Omfattningen är 100 %. Tillträde 1 juli 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Anna Sjöblom, enhetschef ReAct, anna.k.sjoblom@medsci.uu.se +46739866637

Välkommen med din ansökan senast den 10 Maj 2024, UFV-PA 2024/1353.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Utredningsingenjör med fokus på material- och avfallshantering

Läs mer Apr 5
Samhällsutveckling

Vill du jobba med cirkulär ekonomi och vara med och driva en hållbar samhällsutveckling i Uppsala? Avdelningen Samhällsutveckling och sektionen Affärs- och anläggningsutveckling söker nu en Utredningsingenjör med fokus på material- och avfallshantering.

Om tjänsten
Som Utredningsingenjör så kommer du att arbete med utredningar och förstudier kopplat till att utveckla bolagets avfallsverksamhet. Arbetet omfattar kortare och längre utredningsprojekt inom material- och avfallshantering, tex utveckling av koncept för insamlings- och återvinningstjänster, lokaliserings- och tillståndsfrågor för nya insamlingsanläggningar.

I tjänsten ligger ett delprocessansvar där du ansvarar för att planera för genomförandet av kommunens avfallsplan. Du samordnar även en utvecklingsgrupp inom avfallsområdet för att främja forskning och utveckling i bolaget. Arbetet sker i nära samarbete med avfallsavdelningen och arbetsuppgifterna sker till stor del som ett stöd till avfallsavdelningens utvecklingsarbete.

Utöver samarbetet med avfallsavdelningen arbetar du nära övriga strateger och utredningsingenjörer inom och utanför sektionen samt med flera delar av kommunen.

Vi finns i nyrenoverade lokaler i Uppsala Business Park och det finns möjlighet till distansarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant högskole- eller universitetsutbildning alternativt annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.
• Erfarenhet av arbete inom avfallsområdet och/eller cirkulär ekonomi
• Erfarenhet av projektledning.
• Erfarenhet från kommunal eller statlig verksamhet är meriterande.

Som person är ser vi att du är ansvarstagande och självständig och kan på ett strukturerat sätt leda projekt fram till beslut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med flera olika kompetenser, från driftnära experter till strateger. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som initiativförmåga och strategiskt tänkande. Du är transparent, lyhörd och kommunikativ och har god förmåga att skapa och utveckla goda relationer såväl inom som utom den egna verksamheten. Då kommunikation, både muntlig och skriftlig, är en viktig del i rollen vill vi att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska.

Kontakt och ansökan
Vi gör löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-05-01. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

För mer information om tjänsten kontakta
Rekryterande chef Mikael Ekhagen, mikael.ekhagen@uppsalavatten.se, 018-7271801.
HR-partner Towe Wahlnäs, towe.wahlnas@uppsalavatten.se, 018-7279301.

Övrig information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. För denna tjänst kommer säkerhetsprövning att genomföras före anställning. Du ska även vara beredd att krigsplaceras inom ramen för Uppsala Vatten och Avfalls roll i totalförsvaret. Uppsala Vatten tillämpar 6 månaders provanställning.

Om Uppsala Vatten
Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt.

Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/)
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Sjuksköterska till hemsjukvården

Sjuksköterska, geriatrik/Sjuksköterska, äldreomsorg och äldrevård
Läs mer Jan 15
Avdelning Hälsa- och sjukvård

Vi har världens roligaste arbete, men vi saknar kollegor!
Är du erfaren sjuksköterska och gillar att arbeta självständigt, ta egna beslut och själv styra din arbetsdag, kanske hemsjukvården är något för dig?

Hela Uppsala stad och vår vackra landsbygd kan bli din arbetsplats. Vi arbetar i våra brukares hem, ofta i team tillsammans med fysioterapeut och arbetsterapeut. Vi har också ett nära samarbete med hemvården och primärvården. Som sjuksköterska är du en del av teamet som får allt att rulla på kring vårdtagaren och i hemsjukvården har du ofta tid att göra det där lilla extra för patienten. Samtidigt har du genom din organisatoriska placering i avdelning Hälso- och sjukvård nära till både andra sjuksköterskor, fysio- och arbetsteraputer och din egen (legitimerade) chef.

Utöver en trygg anställning och konkurrensmässig grundlön erbjuder vi:

• Dagtid och var 8:onde helg.
• Individanpassad inskolning/intro efter behov, möjlighet att få en mentor.
• Friskvårdsbidrag 3000kr/år.
• Förmånscykel, tillgång till tjänstefordon, digitala hjälpmedel och arbetskläder.
• Möjlighet till individuell arbetstid inom vissa gränser. Din önskade semester är prioriterad.
• Kompetensutveckling, som vi tycker är viktigt och satsar på.
• Möjlighet till pensionssparande via bruttolöneavdrag.
• Kollektivavtal med tjänstepension, sjuklön, semesteravtal och försäkringar.
• Försäkring under arbetstid och resa till och från arbetet genom AFA.
• Extra ersättning vid föräldraledighet.

Ditt uppdrag
Vi behöver dig som vill arbeta patientcentrerat, som ser helhet och samband, är positiv och lösningsorienterad och som vill vara med och bygga upp och utveckla hemsjukvården. Du får en närvarande chef, arbetskamrater som är engagerade, drivna och kompetenta och som kommer att ge dig en bra inskolning.

I hemsjukvården kommer du att möta allt möjligt och den ena dagen är aldrig lik den andra. Du kommer att lära dig nya saker och bredda din kompetens. Just nu bygger vi upp och organiserar om, så hos oss har du chans att påverka, förbättra och utforma verksamheten!

Din bakgrund
Vi välkomnar dig som är erfaren legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård är en merit, liksom relevant vidareutbildning. Du måste kunna tala, läsa och skriva obehindrat på svenska och ha god datorvana. För att kunna arbeta hos oss i hemsjukvården måste du ha B-körkort.

Är du en person som är bra på att samarbeta och har lätt för att sätta dig in i någon annans perspektiv och situation? Tycker du om att ta ansvar? Är överblick och riskanalys en naturlig utgångspunkt när du prioriterar i ditt arbete? Då kommer du att trivas hos oss!

Ansök redan idag! Vi intervjuar och anställer löpande!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller vår verksamhet? Välkommen att kontakta verksamhetschef Andrea Frestadius, 018 726 1244. Har du frågor ang. rekryteringsprocessen eller problem att registrera din ansökan? Välkommen att kontakta HR-specialist Britt Pedersen, 018-727 6712.

Facklig företrädare: Vårdförbundet, 0771-42 04 20.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Sjuksköterska till Svartbäcksgården och Nora korttidsvård

Sjuksköterska, geriatrisk vård
Läs mer Apr 10
Avdelning Hälsa- och sjukvård

Intresserad av att jobba med korttidsvård? Välkommen till Svartbäcksgården och Nora!

Som sjuksköterska hos oss jobbar du dagtid och är en del av teamet som får allt att rulla på kring vårdtagaren. Du arbetar tillsammans med fysio- och arbetsterapeut, omvårdnadspersonal och chef för respektive boende. Samtidigt har du genom din organisatoriska placering i avdelning Hälso- och sjukvård nära till både andra sjuksköterskor, fysio- och arbetsteraputer och din egen (legitimerade) chef. På Svartbäcksgården är ni totalt 10 sjuksköterskor och på Nora 6.

Utöver en trygg anställning och konkurrensmässig grundlön erbjuder vi:

• Individanpassad inskolning/intro efter behov, möjlighet att få en mentor.
• Friskvårdsbidrag 3000kr/år.
• Förmånscykel, tillgång till tjänstefordon, digitala hjälpmedel och arbetskläder.
• Möjlighet till individuell arbetstid inom vissa gränser. Din önskade semester är prioriterad.
• Kompetensutveckling tycker vi är viktigt och att satsar på det.
• Möjlighet till pensionssparande via bruttolöneavdrag.
• Kollektivavtal med tjänstepension, sjuklön, semesteravtal och försäkringar.
• Försäkring under arbetstid och resa till och från arbetet genom AFA.
• Extra ersättning vid föräldraledighet.

Ditt uppdrag
Vi behöver dig som vill arbeta patientcentrerat, som ser helhet och samband, är positiv och lösningsorienterad och som vill vara med och bygga upp och utveckla vår korttids- och växelvårdvård. Du får en närvarande chef, arbetskamrater som är engagerade, drivna och kompetenta och som kommer att ge dig en bra inskolning.

Som sjuksköterska ansvarar du för det som berör patientens medicinska behov såväl som omvårdnadsbehov. Arbetet är varierat och innehåller allt från in- och utskrivning av patienter, läkemedelshantering, såromläggning och kateterbyte till att förskriva medicintekniska produkter eller utfärda intyg och arbeta med avvikelse. Du genomför regelbundna Teams- eller fysiska möten med omsorgspersonal och ditt egna HS-team och har även kontinuerlig läkarkontakt liksom kontakt med anhöriga och andra aktörer. I rollen ingår också att arbeta med Senior alert på individnivå och ta emot sjuksköterskestudenter.

Hos oss är den ena dagen sällan lik den andra. Du kommer att bredda din kompetens och vi vill ta del av dina erfarenheter. Hos oss har du chans att påverka, förbättra och utforma verksamheten!

Nora korttidsboende
Ett boende för patienter med demensdiagnos eller kognitiv svikt. Patienterna kommer antingen från sjukhuset eller hemmet. Hälso- och sjukvårdsbehovet varierar hos patienterna och det görs alltid en individuell bedömning.

Svartbäcksgården
Ett korttidsboende med inriktning somatik. Patienterna kommer antingen från sjukhuset eller hemmet. Hälso- och sjukvårdsbehovet varierar hos patienterna och det görs alltid en individuell bedömning.

Din bakgrund
Vi välkomnar både dig som är erfaren och dig som är nyexaminerad legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård eller geriatrik är en merit, liksom relevant vidareutbildning. Du måste kunna tala, läsa och skriva obehindrat på svenska och ha god datorvana. Vi arbetar bland annat i LifeCare journal- och avvikelsesystem, senior alert och palliativa registret så det är en fördel om du har erfarenhet av dessa. För att kunna arbeta hos oss i särskilt boende är det önskvärt att du har B-körkort.

Är du en flexibel person som är bra på att samarbeta och har lätt för att sätta dig in i någon annans perspektiv och situation? Är du lösningsorienterat och tycker om att ta ansvar? Är överblick och riskanalys en naturlig utgångspunkt när du prioriterar i ditt arbete? Då kommer du att trivas hos oss!

Ansök idag!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller vår verksamhet? Välkommen att kontakta verksamhetschef Emil Mattsson, 018-726 0309. Har du frågor ang. rekryteringsprocessen eller problem att registrera din ansökan? Välkommen att kontakta HR-specialist Britt Pedersen, 018-727 6712.

Facklig företrädare: Vårdförbundet, 0771-42 04 20.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Vårdbiträde/undersköterska till särskilt boende - sommarvikariat

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 24
Särskilt boende

Har du ett genuint intresse för människor och är nyfiken på äldreomsorgen? Är du intresserad av att göra skillnad för våra äldre? Då kan du vara en av de sommarvikarier vi söker!

Vi har 23 vård- och omsorgsboenden som är placerade runtom i kommunen med inriktning mot demens, omvårdnad och psykiatri. Vi söker sommarvikarier till alla våra boenden men främst i ytterområdena. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad!

Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent.
Här kan du läsa mer om undersköterska blir skyddad yrkestitel (https://utforarevard.uppsala.se/kompetensutveckling-och-kompetensforsorjning/kompetensutveckling/underskoterska-blir-skyddad-yrkestitel)

Ditt uppdrag
Dina arbetsuppgifter innebär att ge våra brukare omsorg, hjälp och stöd utifrån deras individuella behov. Vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du utför dem på ett professionellt sätt. I uppdraget ingår att du har ett gott och serviceinriktat bemötande gentemot brukare, anhöriga, arbetskamrater och andra samarbetspartners.

I ditt arbete ingår att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal, utveckla verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor samt dokumentera enligt socialtjänstlagen. Du förväntas skapa och upprätthålla god kontakt med brukare, anhöriga, legitimerad personal och för brukaren andra viktiga kontakter. Det ingår även att arbeta med palliativ vård i livets slutskede samt att aktivt delta i teamarbetet runt brukarna.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Har du utbildning till vårdbiträde eller undersköterska ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av äldreomsorg, arbete på äldreboende eller inom liknande verksamheter och/eller arbete med personer med demenssjukdom. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha god dokumentations- och datorvana. Det är en fördel om du har goda systemkunskaper och är van att använda digitala hjälpmedel.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Jobbet passar dig som är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Maria Wendel, verksamhetschef, 018-727 76 55
Tobias Molander, verksamhetschef, 018-727 06 29.

Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Sommarvikarier till hemvården - Uppsala kommun

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 15
Hemvården

Har du erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller annat serviceyrke? Vill du ha ett meningsfullt jobb där du får hjälpa människor i deras vardag? Då kan det vara dig vi till sommaren!

Hemtjänsten ger service och vård till äldre och personer med funktionsnedsättning som bor kvar i det egna hemmet. Vi har fjorton hemtjänstkontor runt om i centrala Uppsala och på landsbygden. Ett blir basen som du utgår från i ditt arbete. Du ger service, vård och omsorg till personer som har hemtjänst. Arbetsuppgifterna kan också innebära delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter, till exempel att du ger medicin eller sköter om sår med stöd av sjuksköterska. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med andra undersköterskor och vårdbiträden i ditt område. Du har även stöd av sjuksköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast och planerare. Här blir du uppskattad för din vilja att ta dig an och lära dig nya arbetsuppgifter och för ditt fina sätt att bemöta människor. Du tar dig mellan hemmen med hjälp av cykel, elcykel eller bil. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällar och helger om du inte arbetar i nattpatrullen då arbetstiden är förlagt nattetid.

Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent.

Här kan du läsa mer om undersköterska blir skyddad yrkestitel (https://utforarevard.uppsala.se/kompetensutveckling-och-kompetensforsorjning/kompetensutveckling/underskoterska-blir-skyddad-yrkestitel)

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att delta i den praktiska dagliga omvårdnaden genom att ge en god omvårdnad med stor hänsyn till brukarnas individuella behov. Du förväntas verka för att brukaren kan leva ett självständigt, aktivt och meningsfullt liv utifrån hans eller hennes förutsättningar och behov. Det ingår även att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal, dokumentera enligt socialtjänstlagen samt utföra personlig omvårdnad inklusive munvård.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Har du utbildning till vårdbiträde eller undersköterska ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller av annat arbete inom serviceyrke. Det är en fördel om du har erfarenhet av äldreomsorg, arbete med äldre inom hemvård eller inom liknande verksamheter och/eller av arbete med personer med demenssjukdom.

Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha god cykelvana och vara bekväm med att cykla i alla väder. Vi ser gärna att du har goda dokumentationskunskaper. Det är även meriterande om du har B-körkort.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Robin Fält, övergripande samordnare, 018-727 63 97.

Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socialsekreterare med fokus på barnet

Socialsekreterare
Läs mer Maj 2
Barn och ungdom myndighet, område utredning och uppföljning

Är du vår nästa handläggare inom barn & unga som vill arbeta med kvalificerad handläggning och fortsätta utveckla din kompetens?
Vill du dessutom arbeta i en verksamhet som gjort stora satsningar på både lön och kompetensutveckling– då vill vi välkomna dig till vår socialtjänst!

Vi söker dig som vill arbeta med utredning och uppföljning av insatser för barn, ungdomar och deras familjer. Ett arbete som kännetecknas av mycket samarbete och stora utvecklingsmöjligheter.

I utredningsarbetet arbetar vi i nära samverkan med barnet och nätverket runtomkring. I Uppsala kommun har vi satsat på specialiserade insatser i egen regi utifrån barnets och ungdomens behov – vi driver bland annat egna HVB-hem. Och till skillnad från de flesta andra kommuner ökar vi våra insatser inom öppenvården. Målet är att bedriva ett socialt arbete av hög kvalitet.
Läs vad socialsekreteraren Oskar säger om jobbet (https://www.uppsala.se/socialsekreterare).

Bra lön från start och en plan för din löne- och kompetensutveckling
Inom avdelningen barn och ungdom myndighet vill vi förverkliga morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar.
Här kan du läsa mer om kompetens- och befogenhetstrappan 2024 (https://www.uppsala.se/contentassets/29eb46da587245019262b9fad9ecbf1b/kompetens--och-befogenhetstrappa-2024_scf_bou-mynd.pdf).

Arbeta i centrala Uppsala eller i Gottsunda
Område utredning och uppföljning består av fyra enheter. I varje enhet arbetar cirka 20 socialsekreterare, två teamledare och en enhetschef. Tre av enheterna sitter centralt i Uppsala på Svartbäcksgatan 44 och en enhet arbetar riktat mot ett så kallat socialt utsatt område och sitter i Gottsunda centrum, här får du möjlighet att arbeta lokalt nära de vi är tillför men med de fördelar som kommer av att arbeta i en stor kommun. Båda kontoren är lätta att ta sig till och har bra bussförbindelser till och från Uppsalas resecentrum.

Det här är vi också stolta över:
Att arbeta hos oss innebär bland annat:

• Flexibel arbetstid som kan bidra till trivsel på jobbet och en balans mellan arbete och privatliv.
• Möjlighet till kompetensutveckling oavsett var du jobbar i kommunen. (Som socialsekreterare inom utredning och uppföljning barn och ungdom finns en kompetens- och befogenhetstrappa.)
• 3 000 kronor i friskvårdsbidrag varje år.
• Möjlighet att växla en del av din bruttolön mot pensionssparande eller el- cykel.
• Vara med på kostnadsfria aktiviteter som fotokurs, körsång, joggingturer och mycket mer genom personalföreningen PULS.

Det här söker vi hos dig
Vi söker dig som har socionomexamen och gärna tidigare erfarenhet av socialt arbete eller utredningsarbete inom barn och ungdom. Du är flytandei svenska i både tal och skrift och behöver både vara van vid och tycka det är roligt att dokumentera. Eftersom resor och hembesök ingår i tjänsten behöver du också ha B-körkort.

Du är bra på att sätta dig in i och förstå andras perspektiv och situation. Du är lugn och samlad i situationer som kräver det och fokuserar på rätt saker. Du har god samarbetsförmåga och är bra på att bygga professionella allianser. Som handläggare inom barn och unga myndighet behöver du även självständigt kunna söka information, organisera, planera och skapa struktur i ditt arbete.

Skicka din ansökan så snart du kan
Vi läser ansökningar löpande och intervjuar redan under annonseringstiden. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att få ta del av den!

Hör av dig om du har några frågor
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Siri Hallstan, områdeschef, 018-727 14 37.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Legitimerad sjuksköterska till vikariat!

Sjuksköterska, geriatrik/Sjuksköterska, äldreomsorg och äldrevård
Läs mer Feb 5
Hälso- och sjukvård

Dags att testa något annat? Varför inte prova på om du trivs hos oss? Vi tycker själva vi har världens bästa arbete och vill gärna ge dig chansen att känna som vi.

Vi på hälso- och sjukvård i Uppsala kommun, är en avdelning på frammarsch vad gäller fast anställda sjuksköterskor med bred kompetens!

Vi erbjuder:
• En härlig patientgrupp, hjälpsamma och trevliga kollegor, tillgänglig och närvarande chef
• Individanpassad inskolning/intro efter behov, möjlighet att få en mentor.
• Dagtid och var 4-5e eller var 8:onde eller var 12e helg – beroende på verksamhet.
• Friskvårdsbidrag 3000 kr/år
• Förmånscykel, tillgång till tjänstefordon, digitala hjälpmedel och arbetskläder.
• Möjlighet till individuell arbetstid inom vissa gränser.
• Kompetensutveckling.
• Kollektivavtal med tjänstepension, sjuklön, semesteravtal och försäkringar.
• Försäkring under arbetstid och resa till och från arbetet genom AFA.
• Extra ersättning vid föräldraledighet.
• Möjlighet till förlängning/ fast anställning

Vi söker nu sjuksköterskor till vikariat inom verksamheterna:

Svartbäcksgårdens (https://vardochomsorg.uppsala.se/personligt-stod/korttidsvard/svartbacksgarden/?_t_id=lG6ozX4px5ijUFUvRGCONQ==&_t_uuid=0EMycyc0SCWCMFZEYOsoBA&_t_q=svartbäcksgården&_t_tags=language:sv,siteid:bf4e82ee-4d9c-48a3-9cf9-bdda2c677062,andquerymatch,andquerymatch&_t_hit.id=Uppsala_ModulWebb_Models_Pages_StandardPage/_b72d7add-4307-4414-b58a-99ab294be617_sv&_t_hit.pos=1)korttidsvård 1 vikariat from omgående tom 8/9
Ett centralt beläget korttidsboende med inriktning somatik. Patientgruppen är mellan 17-100 år och kommer antingen från sjukhuset eller hemmet. Du kommer att arbeta i en stor HS arbetsgrupp (18 kollegor) och jobba helg var 4e-5e vecka.

Hemsjukvården; 1 vikariat from 240401 tom 250401 i område Svartbäcken
Vi arbetar i våra brukares (65+) hem, ofta i team tillsammans med fysioterapeut och arbetsterapeut. Vi har också ett nära samarbete med hemvården och primärvården. Genom din organisatoriska placering i avdelning Hälso- och sjukvård får du också nära till både andra sjuksköterskor, fysio- och arbetsteraputer och din egen (legitimerade) chef. Vi arbetar var 12e helg.

Ditt uppdrag
Vi arbetar patientcentrerat, hälsofrämjande, förebyggande och rehabiliterande med högkvalitativ vård efter behov, där brukaren är delaktig och medskapare i sin vård.

Läs mer om sjuksköterskeuppdragen i våra verksamheter här (https://www.uppsala.se/sjukskoterska)!

Din bakgrund
Vi välkomnar dig som är erfaren, men även du som är nyexaminerad legitimerad sjuksköterska kan vara aktuell. Erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård är en merit, liksom relevant vidareutbildning. Du måste kunna tala, läsa och skriva obehindrat på svenska och ha god datorvana. Vi arbetar bland annat i LifeCare journal- och avvikelsesystem, senior alert och palliativa registret så det är en fördel om du har erfarenhet av dessa. För att kunna arbeta i vissa verksamheter måste du ha B-körkort.

Är du en positiv och flexibel person som är duktig på att prioritera, bra på att samarbeta och har lätt för att sätta dig in i någon annans perspektiv och situation? Är du lösningsorienterat och tycker om att ta ansvar? Är överblick och riskanalys en naturlig utgångspunkt när du prioriterar i ditt arbete? Då kommer du att trivas hos oss!

Ansök redan idag! Vi intervjuar och anställer löpande!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller vår verksamhet? Välkommen att kontakta:
Svartbäcksgården: verksamhetschef Emil Mattsson, 0738-676435
Hemsjukvården: verksamhetschef Håkan Von Eichwald, 0765-173698.

Har du frågor ang. rekryteringsprocessen eller problem att registrera din ansökan? Välkommen att kontakta HR-specialist Britt Pedersen, 018-727 6712.

Facklig företrädare: Vårdförbundet, 0771-42 04 20.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Beroende på verksamhet och om du kommer i kontakt med barn, kan vi komma att begära utdrag ur belastningsregistret.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu