Uppsala: Utredare/projektledare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utredare/projektledare i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-20 // Varaktighet: Heltid

Hälso- och sjukvårdsavdelningen vid Regionkontoret stödjer den politiska ledningen så att målen och inriktningen för hälso- och sjukvården uppnås, till nytta för invånare och patienter. Inom vårduppdragsenheten vid hälso- och sjukvårdsavdelningen arbetar ett 15-tal medarbetare med verksamhetsstöd, utredningar, utveck­lings­arbete, vårdupphandlingar och uppföljning. I arbetsgruppen möter du kollegor från skiftande kunskapsområden med bakgrund inom bland annat medicin, tandvård, samhälls­vetenskap och ekonomi.
Ditt uppdrag
Vårduppdragsenheten arbetar nära den politiska ledningen, och lämnar inte sällan tjänsteutredningar eller svar till initiativ av flera olika delar inom hälso- och sjukvårdsområdet. Det arbetet sker ofta under begränsad tid, och mot fastställda tidsramar. Vi har en tydlig och ständigt pågående förbättringskultur med fokus på medborgarnytta.
I rollen som utredare/projektledare ansvarar du för de avtal som tecknas med privata vårdgivare inom olika vårdområden och som är upphandlade enligt LOU och LOV. Du har rollen som regionens kontaktperson för upphandlade leverantörer. Du fungerar också som projektledare när Region Uppsala upphandlar nya vårdavtal. I rollen ingår uppföljning av den upphandlade vårdtjänsten som du genomför tillsammans med vårduppdragsteamet. Utöver ditt avtalsansvar förväntas du också delta i utvecklingsarbeten eller fungera som samordnare/projektledare i sådana arbeten.
Vem är du?
Du är van att ta ansvar för ditt arbete, som hos oss ofta genomförs såväl i team som självständigt. Det är naturligt för dig att jobba tillsammans med andra samtidigt som du har ett eget driv och är nyfiket lagd. Du trivs med analytiska uppgifter och har förmåga att ta till dig komplex information. Du är van att analysera och redovisa effekter av förslag och genomförda åtgärder för att kunna bidra till utveckling. Är du bekväm med att presentera och kommunicera resultat för politik, ledningsfunktioner och vårdgivare ser vi det som meriterande, men det är inget krav. Du har erfarenhet av att bygga hållbara och goda relationer med olika människor. Region Uppsala är en stor organisation, det är viktigt att du kan förhålla dig till förutsättningar i en politiskt styrd organisation som är både komplex och föränderlig.
Din kompetens
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning och något års erfarenhet av en liknande roll inom utredningsarbete, projektledning och uppföljning.
Du kan bearbeta större textmängder och analysera statistik och rapporter i siffror. Då arbetet innefattar muntlig och skriftlig presentation och dialog med ledning, vårdgivare och medarbetare är det en förutsättning att du har erfarenhet av och trivs med att uttrycka dig både skriftligt och muntligt i grupp. Dina datorkunskaper är goda inom Office 365 och du sätter dig snabbt in i nya systemstöd som du behöver i ditt arbete.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom hälso- och sjukvårdsområdet.
Välkommen till en vänlig arbetsplats mitt i Uppsala där vi skapar samhällsnytta. Vårt ljusa fina kontor finns intill Resecentrum – att pendla hit är enkelt.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här: https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/
Vill du veta mer?
Kontakta rekryteringskonsult Sofie Skaränger, 0703-426600
Facklig företrädare nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00.
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 17 april 2024, men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Krav
Relevant högskoleutbildning alt annan utbildning och erfarenhet som kan anses likvärdig
Minst något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Mycket god svenska i tal och skrift
God engelska i tal och skrift
Goda datorkunskaper i Office 365

Meriterande
Erfarenhet av offentligt styrd verksamhet
Erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvårdsområdet



Om arbetsgivaren - Region Uppsala
Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab.
Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning.

Utredare Medicinteknik

Läs mer Apr 26
Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet, där du har nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över vårt viktiga samhällsuppdrag: att bidra till den svenska folk- och djurhälsan. Har du erfarenhet inom området e-hälsa? Sök jobb hos oss när vi nu förstärker vår Medicinteknikenhet inom området!

Se även våra andra annonser inom medicinteknik för Tillsynsutredare respektive Inspektör här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/lediga-jobb

Vår verksamhet
Enheten för medicinteknik svarar för kontroll och tillsyn av medicintekniska produkter och deras tillverkare. Ledstjärnan i vår verksamhet är att patienter ska ha tillgång till medicintekniska produkter som är säkra för sin avsedda användning. Idag räknar man med att det finns mer än 800 000 medicintekniska produkter på marknaden och dessa produkters betydelse för vården ökar ständigt. Enheten för medicinteknik består av en bred sammansättning av kompetenser, vilket ger oss en god förmåga att se helheten i de frågor vi hanterar och skapar därigenom en stimulerande miljö för kompetensöverföring. Tillsyn inom medicinteknik är en internationell angelägenhet, varför en del av arbetet görs i samarbete med kollegor vid andra europeiska myndigheter. Enheten representerar Sverige som medicinteknisk expert i ett flertal EU-arbetsgrupper.

Vi söker en utredare till gruppen Regelverk och vägledning som idag består av 18 personer.

Läs mer om vårt uppdrag och vad det innebär att arbeta på Läkemedelsverket här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket 

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med frågor inom framför allt E-hälsoområdet. Det kan handla om frågor rörande E-hälsa utifrån de regelverk som berör området, exempelvis i arbete med vägledningar, i granskning av remisser och i samverkan med andra myndigheter kring utveckling av området. I arbetet ingår även att förmedla kunskap om regelverk till aktörer och användare framför allt gällande medicinteknisk programvara och nationella medicinska informationssystem (NMI) men även andra produktområden. Du kan också utifrån dina kunskaper och enfarenhet av programvara och informationssystem komma att medverka i bedömningar av ansökan om kliniska prövning och ansökan om dispenser från regelverkets krav. 

I tjänsten ingår även att bidra i enhetens marknadskontroll avseende medicintekniska produkter. Marknadskontrollen bedrivs bland annat genom att begära in dokumentation från tillverkaren som sedan bedöms tillsammans med andra utredare. 

Arbetet ställer höga krav på förmåga att kunna analysera, bedöma och formulera slutsatser framför allt ur ett regulatoriskt och ett risk/nytta-perspektiv. Du kommer att arbeta både självständigt och i team. Du kommer även att delta i olika forum med målgrupper och samverkansparter varpå en mycket god kommunikativ förmåga är viktig i rollen.

Enheten har ett process- och uppdragsorienterat arbetssätt och det pågår utveckling av såväl våra interna processer som våra IT-stöd där vi hoppas att du vill bidra utifrån din tidigare erfarenhet och dina tidigare roller.

Din bakgrund
Du har en högskoleutbildning med teknisk, medicinsk, naturvetenskaplig inriktning eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom området medicinteknik, in vitro diagnostik eller informationssystem inom hälso- och sjukvård. Detta kan omfatta arbete inom industri, hälso- och sjukvård, myndighet eller liknande. Du är en god datoranvändare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du har:


• arbetat med informationssystem till exempel inom utveckling eller förvaltning.
• kunskap om medicinteknisk programvara.
• arbetat med regelverksfrågor inom medicinteknik, in vitro diagnostik, cybersäkerhet eller informationssäkerhet.
• erfarenhet av myndighetsarbete.
• erfarenhet av arbete i nationella- och/eller internationella samordnings-/samverkansgrupper.



Dina personliga egenskaper
Du är initiativtagande, strukturerad samt har en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du besitter en god samarbetsförmåga, men kan även arbeta självständigt. Du arbetar målinriktat, sätter upp tidsramar och har förmåga att avsluta uppgifter enligt plan eller kan omprioritera på ett motiverat sätt. Du är flexibel och har lätt att anpassa sig till förändrade omständigheter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Bra att veta
Sista ansökningsdag: 2024-05-20
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Medicinteknik
Diarienummer: 2.4.1-2024-038378

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.

På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef.

Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss 

Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten.

Kontakt
Du är välkommen att kontakta tillförordnad gruppchef Ola Philipson. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se.

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Tillsynsutredare Medicinteknik

Läs mer Apr 26
Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet, där du har nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över vårt viktiga samhällsuppdrag: att bidra till den svenska folk- och djurhälsan. Har du erfarenhet inom området e-hälsa? Sök jobb hos oss när vi nu förstärker vår Medicinteknikenhet inom området!

Se även våra andra annonser inom medicinteknik för Utredare respektive Inspektör här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/lediga-jobb

Vår verksamhet
Enheten för medicinteknik svarar för kontroll och tillsyn av medicintekniska produkter och deras tillverkare. Ledstjärnan i vår verksamhet är att patienter ska ha tillgång till medicintekniska produkter som är säkra för sin avsedda användning. Idag räknar man med att det finns mer än 800 000 medicintekniska produkter på marknaden och dessa produkters betydelse för vården ökar ständigt. Enheten för medicinteknik består av en bred sammansättning av kompetenser, vilket ger oss en god förmåga att se helheten i de frågor vi hanterar och skapar därigenom en stimulerande miljö för kompetensöverföring. Tillsyn inom medicinteknik är en internationell angelägenhet, varför en del av arbetet görs i samarbete med kollegor vid andra europeiska myndigheter. Enheten representerar Sverige som medicinteknisk expert i ett flertal EU-arbetsgrupper.

Vi söker en utredare till gruppen Säkerhetsövervakning som idag består av 21 personer.

Läs mer om vårt uppdrag och vad det innebär att arbeta på Läkemedelsverket här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket 

Dina arbetsuppgifter
Säkerhetsövervakning bedrivs bland annat genom att övervaka och följa upp tillbudsrapportering från främst tillverkare av medicintekniska produkter och hälso- och sjukvård. Arbetet innefattar bedömning av tillverkares utredningar för att identifiera eventuella brister i deras produkter och/eller kvalitetssystem. I tjänsten ingår även att medverka i marknadskontroll avseende medicintekniska produkter. Marknadskontrollen bedrivs bland annat genom att begära in dokumentation från tillverkaren som sedan bedöms tillsammans med andra utredare. Du kommer att arbeta både självständigt och i team. I arbetet ingår att besvara interna och externa frågor inom sakområdet. Du kommer även att delta i olika forum med målgrupper och samverkansparter varpå en mycket god kommunikativ förmåga är viktig i rollen.

Enheten har ett process- och uppdragsorienterat arbetssätt och det pågår utveckling av såväl våra interna processer som våra IT-stöd där vi hoppas att du vill bidra utifrån din tidigare erfarenhet och dina tidigare roller.

Din bakgrund
Du har en högskoleutbildning med teknisk, medicinsk, naturvetenskaplig inriktning eller annan för tjänsten relevant utbildning. Du har några års aktuell arbetslivserfarenhet inom området medicinteknik, in vitro diagnostik eller informationssystem inom hälso- och sjukvård. Detta kan omfatta arbete inom industri, hälso- och sjukvård, myndighet eller liknande. Du är en god datoranvändare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Det är meriterande om du har:


• arbetat med informationssystem till exempel inom utveckling eller förvaltning.
• kunskap om medicinteknisk programvara.
• arbetat med regelverksfrågor inom medicinteknik, in vitro diagnostik, cybersäkerhet eller informationssäkerhet.
• erfarenhet av arbete med kvalitetsgranskning och avvikelsehantering (CAPA).

Dina personliga egenskaper
Du är initiativtagande, strukturerad samt har en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du besitter en god samarbetsförmåga, men kan även arbeta självständigt. Du arbetar målinriktat, sätter upp tidsramar och har förmåga att avsluta enligt plan eller kan omprioritera på ett motiverat sätt. Du är flexibel och har lätt att anpassa sig till förändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Bra att veta
Sista ansökningsdag: 2024-05-20
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Medicinteknik
Diarienummer: 2.4.1-2024-038370

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.

På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef.

Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss 

Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten.

Kontakt
Du är välkommen att kontakta gruppchef Helena Henriksson. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se.

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Policyexpert

Läs mer Apr 25
Vill du arbeta med ReAct-Action on Antibiotic Resistance och vara del i att brygga mellan vetenskap och policy och skapa förändring vad gäller en av världens största folkhälsoutmaningar? Vill du vara del av ett internationellt nätverk med kompetenta och drivna kollegor vid Uppsala Universitet och på andra platser i världen? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart och inkluderande medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som policyexptert hos ReAct på Uppsala universitet.

Institutionen för medicinska vetenskaper är en stor klinisk institution med ca 250 anställda och över 900 personer som är anknutna via Akademiska Sjukhuset. Institutionen har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inom en rad områden. Mer om institutionens verksamhet finns på http://www.medsci.uu.se

Den aktuella anställningen tillhör enheten ReAct. Enheten samarbetar nära med andra delar av universitetet, och med ReAct-nätverkets andra regionala center genom utbyte med en rad olika institutioner och civilsamhället både i Sverige och globalt. Mer information om ReAct hittar du här  https://www.reactgroup.org/

Arbetsuppgifter
Bland arbetsuppgifterna ingår att strategiskt utveckla samt genomföra ReActs policy- och påverkansarbete. Detta innfattar framtagande av policyrekommendationer och positioner som bygger på god vetenskaplig grund, bidra i politiska processer, representera ReAct vid möten, utveckla och skriva underlag, utforma kommunikationsmaterial samt anordna aktiviteter som internationella möten, webinarium mm. I tjänsten ingår också att delta och ibland även leda ReActs interna arbetsgrupper och möten. Vidare är tjänsten en viktig del i ReActs mobilisering och administrering av finansiella resurser och i arbetsbeskrivningen ingår specifika ansvarsområden inom detta.

Kvalifikationskrav
Vi söker en Expert med en gedigen erfarenhet från internationella sammanhang inom global hälsa och antibiotikaresistens. Akademisk examen (minimum Masternivå) inom global hälsa eller annat medicinskt område, statsvetenskap, internationella relationer, kommunikation eller annat relevant för tjänster är ett krav. Flerårig erfarenhet av policy eller påverkansarbete samt tidigare erfarenhet av mobilisera medel för internationella projekt (inom forskning alt ideell verksamhet) krävs. Personen bör ha en mycket väl utvecklad förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska. Svenska samt andra språkkunskaper är meriterande. Vi söker en person som kan arbeta självständigt, ta sig an komplexa utmaningar och leda initiativ och projekt av olika karaktär. Vidare ska kandidaten trivas i multidisciplinära och internationella team. Övriga viktiga personliga egenskaper är god analytisk förmåga, initiativtagande, flexibilitet, kreativitet, uthållighet och god samarbetsförmåga. Arbetsspråket är engelska och i tjänsten ingår resor både inom och utanför Europa.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Svenska och andra språkkunskaper samt tidigare arbetserfarenhet från låg- eller medelinkomstland.

Om anställningen 
Anställningen är tillsvidare. Omfattningen är 100 %. Tillträde 1 juli 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Anna Sjöblom, enhetschef ReAct, anna.k.sjoblom@medsci.uu.se +46739866637

Välkommen med din ansökan senast den 10 Maj 2024, UFV-PA 2024/1353.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Utredningsingenjör med fokus på material- och avfallshantering

Läs mer Apr 5
Samhällsutveckling

Vill du jobba med cirkulär ekonomi och vara med och driva en hållbar samhällsutveckling i Uppsala? Avdelningen Samhällsutveckling och sektionen Affärs- och anläggningsutveckling söker nu en Utredningsingenjör med fokus på material- och avfallshantering.

Om tjänsten
Som Utredningsingenjör så kommer du att arbete med utredningar och förstudier kopplat till att utveckla bolagets avfallsverksamhet. Arbetet omfattar kortare och längre utredningsprojekt inom material- och avfallshantering, tex utveckling av koncept för insamlings- och återvinningstjänster, lokaliserings- och tillståndsfrågor för nya insamlingsanläggningar.

I tjänsten ligger ett delprocessansvar där du ansvarar för att planera för genomförandet av kommunens avfallsplan. Du samordnar även en utvecklingsgrupp inom avfallsområdet för att främja forskning och utveckling i bolaget. Arbetet sker i nära samarbete med avfallsavdelningen och arbetsuppgifterna sker till stor del som ett stöd till avfallsavdelningens utvecklingsarbete.

Utöver samarbetet med avfallsavdelningen arbetar du nära övriga strateger och utredningsingenjörer inom och utanför sektionen samt med flera delar av kommunen.

Vi finns i nyrenoverade lokaler i Uppsala Business Park och det finns möjlighet till distansarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Relevant högskole- eller universitetsutbildning alternativt annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig.
• Erfarenhet av arbete inom avfallsområdet och/eller cirkulär ekonomi
• Erfarenhet av projektledning.
• Erfarenhet från kommunal eller statlig verksamhet är meriterande.

Som person är ser vi att du är ansvarstagande och självständig och kan på ett strukturerat sätt leda projekt fram till beslut. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med flera olika kompetenser, från driftnära experter till strateger. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som initiativförmåga och strategiskt tänkande. Du är transparent, lyhörd och kommunikativ och har god förmåga att skapa och utveckla goda relationer såväl inom som utom den egna verksamheten. Då kommunikation, både muntlig och skriftlig, är en viktig del i rollen vill vi att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska.

Kontakt och ansökan
Vi gör löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt dock senast 2025-05-01. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

För mer information om tjänsten kontakta
Rekryterande chef Mikael Ekhagen, mikael.ekhagen@uppsalavatten.se, 018-7271801.
HR-partner Towe Wahlnäs, towe.wahlnas@uppsalavatten.se, 018-7279301.

Övrig information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. För denna tjänst kommer säkerhetsprövning att genomföras före anställning. Du ska även vara beredd att krigsplaceras inom ramen för Uppsala Vatten och Avfalls roll i totalförsvaret. Uppsala Vatten tillämpar 6 månaders provanställning.

Om Uppsala Vatten
Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt.

Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/)
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Infrastrukturhandläggare

Läs mer Mar 20
Försvarsmakten har till uppgift att försvara Sverige mot väpnat angrepp samt att stödja samhället i olika typer av krissituationer. Detta ställer krav på olika former av infrastruktur och förutsättningarna för varje enskilt objekt kommer därför att skilja sig åt och bidra till en spännande vardag.
OM BEFATTNINGEN


Flygvapnet växer och nu söker vi dig som vill arbeta som infrastrukturhandläggare med områdesansvar för Flygstabens byggnadsbestånd främst vid Uppsala garnison men även vid övriga flygflottiljer.

Vi erbjuder ett omväxlande och varierande arbete med stora möjligheter att påverka din egen arbetsdag. Din roll som infrastrukturhandläggare innebär mycket kontakter med människor. Vi använder oss av flexibel arbetstid och erbjuder möjligheter till friskvård på arbetstid.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som infrastrukturhandläggare ska du verka inom Uppsala garnison men även stödja Flygstabens verksamhet vid övriga flygflottiljer baserade vid Ronneby, Såtenäs, Linköping och Luleå. Du ansvarar för dialoger och uppföljning av vidmakthållandet av befintligt fastighetsbestånd i samverkan med Försvarsmaktens verksamhet samt Fortifikationsverket som är statens ägarrepresentant för försvarsfastigheter.

Infrastrukturhandläggaren utgör Flygstabens lokala kontakt mot Fortifikationsverket inom vidmakthållandeprocessen. I arbetsuppgifterna ingår bland annat granskning av avtal, dialog av underhållsplaner, hyresfördelning, avrop av fastighetsnära tjänster och anpassningar samt utarbetande av underlag för beslut av högre chef.

Du kommer att ansvara för kontakter med andra myndigheter samt övriga organisationsenheter inom Försvarsmakten. Du medverkar i arbetet med att ta fram och upprätthålla garnisonsplaner och deltar i utredningar avseende effektivt lokalnyttjande. Du medverkar även vid nyanskaffning och avveckling av lokaler.

Arbetet innebär omfattande personkontakter och att leda möten samt mindre projektgrupper.

Tjänsten omfattar tjänsteresor över riket.

KRAV
Kvalifikationer


• Fastighetsinriktad eftergymnasial utbildning med examen alternativ erfarenhet som bedöms likvärdig.
• God förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
• Förmåga att uttrycka dig i engelska i tal och skrift.
• B-körkort.
• Svensk medborgare (krav).

MERITERANDE


• Kännedom om Försvarsmaktens verksamhet och dess struktur.
• Arbetslivserfarenhet från liknande arbete vid statlig myndighet.
• Kännedom om fastighetsrätt.
• Erfarenhet av lokalplanering, ekonomi, miljö- och arbetsmiljökrav
• Erfarenhet av samhällsbyggnadsprocessen.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi söker dig som trivs att arbeta varierat med flera uppgifter samtidigt. Du har lätt för att skapa nätverk och samarbetar effektivt med andra. Du är bra på att organisera och prioritera och att på egen hand bereda dokument och underlag. Du arbetar självständigt, tar initiativ och driver arbetet framåt. Du har förmågan att växla mellan enskilt arbete och arbete i grupp. Du delar med dig av dina kunskaper, erfarenheter och information.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

ÖVRIGT

Anställningsform: Civil tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. 
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Arbetsort: Uppsala.
Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse.

Upplysningar om befattningen
Chef Logistiksektion, Övlt Ylva Ohlsson tel: 070-305 75 05

Fackliga företrädare

OFR/O? - Anders Wedin
OFR/S - ?Caroline Nilsson
SACO - ?Borka Medjed Hedlund
SEKO? - Jan Salomonsson

Samtliga nås via växeln på telefonnummer 08-788 75 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-04-30. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 250 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 4000 medarbetare, civila och militära.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB .

Lackerare, Toyota Uppsala

Fordonslackerare
Läs mer Apr 22
Har du erfarenhet av lackering och vill bli en del av vårt glada gäng här på Biltrean skadecenter i Uppsala? Är du är en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som lackerare hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som lackerare hos oss jobbar du med hela lackeringsprocessen och du blir en viktig spelare i vår skadereparationskedja. Du ingår i ett team av totalt 13 personer med 6 skadetekniker, 3 lackerare och 2 skaderådgivare, reservdelsrådgivare samt skadechef. Tillsammans i teamet är ni nyckelpersoner för att vi ska hålla våra löften och kvalité till våra kunder. Vi jobbar med Toyota och Lexus som varumärken.
För att kunna uppnå optimalt resultat och smidig hantering har ni hjälp av vår nya färgblandningsrobot från PPG (Moonwalk). Allt för att få en så perfekt blandning som möjligt som kan ge dig som lackerare de bästa förutsättningarna att få en effektiv färghantering.
Vi har en toppmodern anläggning med ny utrustning och vi erbjuder dessutom utbildningar tillsammans med PPG för att du och dina kollegor ska kunna utföra ert arbete på bästa sätt.
Din profil
Vi förväntar oss att du som söker har goda kunskaper inom hela lackprocessen, dvs slipning, grundning, maskering, lackering samt polering. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift samt goda datorkunskaper. B-körkort är ett krav för tjänsten.
För att trivas hos oss är du noggrann som person med sinne och känsla för detaljer. Då vi idag är ett tight team som skapar en rolig arbetsmiljö tillsammans förväntas du även vara en lagspelare som stöttar och bidrar till gott samarbete mellan skadetekniker, lackerare och administration.
Vårt erbjudande
Hos oss får du arbeta i ett tryggt, varmt och öppet familjeföretag som värnar om våra anställda och teamkänslan. Vi jobbar mycket med personalevent och strävar alltid efter en god arbetsmiljö med bra sammanhållning. Du blir snabbt en i gänget av positiva medarbetare som tar hand om varandra. Som anställd erbjuds du även andra förmåner såsom friskvårdsbidrag och ett fördelaktigt bilägande.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: På vårt nyöppnade skadecenter på Edvard Berlingsgatan 5, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta John Juhlin, Skadechef via mail: john.juhlin@toyotauppsala.se eller via telefon: 018-65 99 86
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av fordonslackering
Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Goda datorkunskaper
B-körkort



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ett 70-tal anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 70-talet varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
I sann japansk anda, genom en ständig strävan efter att bli bättre, vann vi på Biltrean i Uppsala år 2022 priset Ichiban, ett ärofyllt pris som tilldelas den bästa Toyota-återförsäljaren i Sverige utifrån ett stort antal kriterier.

Ansök nu

Fordonstekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 9
Vi fortsätter att växa och behöver ytterligare förstärkning till vår verkstad! Har du ett tekniskt intresse och en vilja att leverera en högklassig kundupplevelse? Sök till oss på Bilomatic! Vi är stolta över att vara en trygg arbetsgivare som med god ekonomi har kunnat bibehålla personalstyrkan även under tuffare tider.
Arbetsuppgifter
Som fordonstekniker hos oss kommer du att utföra service, reparationer och felsökningsarbeten främst på Opel, Mitsubishi och Citroën person- och transportbilar, men även övriga märken på begagnade bilar. Du får utrymme att ta ansvar och ta egna beslut i ditt dagliga arbete. Inom servicemarknad är vi tio personer som sköter verkstad, reservdelar och kundmottagning.
Din profil
Arbetet kräver att du har en god servicekänsla. Du är ambitiös och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar. Du är noggrann och är van vid att ta eget ansvar och du trivs i en rörlig miljö med ibland högt tempo.
Du har minst ett par års erfarenhet från en liknande yrkesroll och har du en fordonsteknisk utbildning i grunden ser vi det som ett plus. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med våra märken, men inget krav. God svenska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten samt att du har körkort för personbil.
Vad får du hos oss?
Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet - våra medarbetare stannar länge. Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer att få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner. Vi har friskvårdsbidrag, på våra meckarkvällar kan du jobba med din egen bil i vår verkstad och vi rabatterar köp i vår reservdelsbutik.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid. Arbetstid mån-fre.
Din ansökan vill vi ha senast den 12 maj, men intervjuer sker löpande så skicka gärna in sin ansökan så snart som möjligt.
Vi är medlemmar i fackförbundet Metall.
Hos oss finns ett härligt gäng som väntar på din ansökan. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mats@bilomatic.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Minst ett par års erfarenhet av liknande yrkesroll
God svenska i både tal och skrift
Körkort för personbil

Meriterande
Fordonsteknisk utbildning
Tidigare arbetat med Opel, Mitsubishi och Citroën



Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB
Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Ansök nu

Säljare Citroën, Opel & Mitsubishi

Bilförsäljare
Läs mer Apr 9
Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet. Våra medarbetare stannar länge. Nu utökar vi med ytterligare en säljare till teamet!
Arbetsuppgifter
Som säljare är du ansiktet utåt mot både våra privat- och företagskunder, du ger service i världsklass och hjälper kunden hela vägen fram till bilköpet. Du är kundens rådgivare i allt från frågor om bilarna till finansieringslösningar.
Du kommer att arbeta mot både privat- och företagskunder med hela personbils- och transportbilssortimentet.
Din profil
Du som söker har tidigare erfarenhet av bilförsäljning. Eftersom du sköter kommunikationen med kunderna är god svenska i tal och skrift ett krav.
Körkort är också ett krav för tjänsten.
Som person drivs du både av service och försäljningsresultat. För att trivas hos oss är du en öppen och positiv person med stort engagemang för ditt arbete. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad får du hos oss?
Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer också få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Vi har friskvårdsbidrag.
Självklart har vi också ett bra provisionssystem.
Annat viktigt att veta:
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning, garantilön under provanställning.
Arbetstid måndag-fredag och varannan lördag.
Din ansökan vill vi ha senast den 12 maj, men rekryteringen sker löpande så observera att tjänsten kan tillsättas redan innan sista ansökningsdag!
Ev frågor skickas till mats@bilomatic.com men du skickar in din ansökan via "Sök detta jobb"-knappen.

Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av bilförsäljning
Körkort för personbil
God svenska i både tal och skrift



Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB
Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Ansök nu

Ekonomiadministratör, 80%

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 11
Vill du vara en viktig kugge i ett familjärt företag med möjlighet att utvecklas i din roll? Hos oss på Näsström Maskin blir du en del i ett socialt, produktivt och härligt gäng där vår förhoppning är att du ska känna dig hemma.
Om tjänsten
Vi är en platt organisation med ett prestigelöst klimat. Som ekonomiadministratör får du en bred och omväxlande roll som innefattar allt från administrativa kontorsgöromål till ekonomi. Du genomför den löpande bokföringen men bokslut hanteras av vår externa partner. Du rapporterar direkt till VD.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering/betalning
Hantering av påminnelser
Upprätta skatte- och momsredovisning
Kontoavstämningar
Hantera serviceordrar
Intrastat
Prisinläsning i vårt system

Därtill har du mycket intern kontakt, samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och en ekonomisk utbildning i grunden. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Pyramid eller liknande ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift och du har även goda kunskaper i engelska.
Som person är du strukturerad och prestigelös med ett genuint intresse av administration och ekonomi. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som god samarbetsförmåga och flexibilitet är en självklarhet för dig.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på deltid, 80% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor på Iduns väg 80.
Frågor om tjänsten besvaras av Daniel Näsström på 070-0034000 eller daniel@nasstrommaskin.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av liknande arbete
Ekonomisk utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi/administration
Goda systemkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i engelska



Om arbetsgivaren - Näsström Maskin
Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

Ansök nu

Fullstackutvecklare med fokus på frontend och JavaScript

Fullstack-utvecklare
Läs mer Mar 22
På LeanOn utvecklar vi avancerade systemlösningar som idag används av några av Nordens största banker, börser och värdepappersbolag. Nu behöver vi förstärka teamet av utvecklare. Har du erfarenhet av såväl backend- som frontendutveckling? Vill du dessutom arbeta på ett företag som blivit utsedd till en av såväl Sveriges som Europas bästa arbetsplatser? Då kanske du är vår nya kollega!
Din vardag
Vi befinner oss just nu i en spännande fas med flera satsningar både hos våra kunder och inom vårt egna produktutbud. Som Fullstackutvecklare kommer du att ha din tyngd på frontendutveckling men vid behov stötta upp på backendsidan.
Du ingår du i ett av våra team där du deltar i alla delar av utvecklingsprocessen; från kundmöten, kravställning, utveckling, testning, och produktionssättning med stöd av backendutvecklare och UX designers. Tillsammans tar vi oss an projekt, som exempelvis kan innebära att utveckla i någon av våra produktmiljöer eller bygga en onlineplattform för någon av våra kunder. Hos oss på LeanOn får du en varierad och utvecklande roll genom våra olika interna kundprojekt men även genom möjlighet till konsultuppdrag hos våra kunder.
Vad kan vi erbjuda dig?
En arbetsplats som befinner sig i en spännande utvecklingsfas där dina idéer värderas
Flexibla arbetstider och hybridkontor
Individuell kompetensutvecklingspott där du sätter agendan, ex kurs eller internationell teknikkonferens
Månadsvisa aktivitetsbaserade AW:s och företagsgemensamma konferenser varje år
5000kr i friskvårdsbidrag
Möjlighet att välja din egen arbetsutrustning
Möjlighet att bli en del av ett bra gäng, där man oavsett roll tar sig tiden att lära/hjälpa/prata med varandra

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av såväl backend- som frontendutveckling och med det ser vi att du har:
Djupa kunskaper inom JavaScript, Typescript, React, HTML och CSS
Goda kunskaper inom Java och Spring framework
Det är meriterande om du dessutom har kunskaper inom Node.js, Svelte och testning med verktyg såsom testing-library, jest eller vitest.

Som person trivs du med ansvar och har förmågan att effektivt prioritera och driva ditt arbete framåt. Du har lätt för samarbete med kollegor inom olika kompetensområden. Vidare känner du dig trygg med att uttrycka dina åsikter och vara rådgivande, särskilt när det gäller teknikval och design, för att på bästa sätt möta kunders önskemål.
På LeanOn bygger vi företaget tillsammans och värderar varje individs bidrag. Vi söker därför en person som inte bara uppskattar att bidra till förbättring utan också har förmågan att lyfta och driva igenom olika idéer. Din entusiasm och ditt engagemang kommer att vara en viktig del av vårt team och bidra till vår gemensamma framgång!
Övrig information
Tjänsten är på heltid med placering på något av våra kontor i Stockholm eller Uppsala.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta jobb@leanon.se. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av ett växande Great Place to Work-företag!


Om arbetsgivaren - LeanOn
Sedan LeanOn grundades 1998 har fokus varit att utveckla avancerade systemlösningar för finansbranschen. Därför säger vi att vi arbetat med fintech sedan 1998. Vi utvecklar systemlösningar som idag används hos några av Nordens största banker, börser och värdepappersbolag. Finansbranschen står inför ett kontinuerligt digitaliseringsarbete för att möta krav från kunder och myndigheter samt för att skydda sin verksamhet från morgondagens cyberhot. I det sammanhanget spelar LeanOn en viktig roll där vi med hög teknisk kompetens och domänkunskap bidrar till våra kunders lösningar!?
Läs mer om oss här: https://www.leanon.se/om-leanon/

Ansök nu

Fordonstekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Mar 20
Det går bra för oss på Dahlgrens Auto och nu ser teamet fram emot att välkomna en ny kollega. Är du en fordonstekniker som vill jobba i en bred roll tillsammans med ett glatt gäng? Då är du välkommen med din ansökan till oss!
Om oss
Hos oss på Dahlgrens Auto kommer du att arbeta i vår verkstad med både personbilar och lättare lastbilar. Vi är auktoriserade på Fiat person- och transportbilar, Iveco, Alfa Romeo och Saab men vi utför även reparationer på alla bilmärken. Vi utför allt från service till större reparationer och felsökningar. Vi gör även hjulinställningar, däckomläggningar/däckhotell och AC-reparationer. Hos oss får du möjlighet att bredda din kompetens då du får jobba med många olika fordon.
Teamet består av tio medarbetare som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om dig
Vi ser att du har tidigare erfarenhet som fordonstekniker, men du behöver inte vara senior. Det viktigaste är att du tycker om rollen, är nyfiken och lösningsorienterad. Självklart är du även serviceinriktad och förstår vikten av hög kundnöjdhet. God svenska och engelska i tal och skrift är krav för tjänsten, likaså B-körkort.
Vårt erbjudande
På Dahlgrens Auto blir du en del av ett härligt och prestigelöst gäng som har roligt på jobbet. Du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och växa tillsammans med oss. Vi har kollektivavtal och du erbjuds trygga anställningsvillkor.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning.
Vår verkstad ligger centralt i Uppsala på Vimpelgatan 8.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Philip Selmeryd på philip@dahlgrensauto.se eller på telefon 018-714400.
Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet som fordonstekniker
God svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort



Om arbetsgivaren - Dahlgrens Auto
Dahlgrens Auto grundades 1996 och är auktoriserade att utföra service och reparationer samt garantiarbete på Alfa Romeo, Fiat person- hus- och transportbilar samt Saab och Iveco. Vi månar om våra kunder och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. I dagsläget är vi tio medarbetare och vår verkstad finns placerad i centrala Uppsala på Vimpelgatan 8.
Läs gärna mer om oss på: https://dahlgrensauto.se/

Ansök nu