Uppsala: Teknisk support för kliniska studier till UCR

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk support för kliniska studier till UCR i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-26 // Varaktighet: Heltid

Vill du bidra till förbättrad hälsa hos människor över hela världen i ditt arbete? UCR söker en medarbetare för teknisk support där du arbetar i en bred roll med olika typer av kliniska studier. Har du erfarenhet av att arbeta med utveckling och anpassning samt validering av digitala system? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
UCR består idag av ca 140 medarbetare varav merparten arbetar med klinisk forskning inom flertalet olika roller. De arbetar i tvärfunktionella team med olika typer av kliniska studier och projekt på uppdrag från både akademi och industri. Tillsammans har de en bred kompetens inom klinisk forskning. Deras studier och projekt är av varierande omfattning och inriktning. De arbetar med såväl stora som små, lokala, regionala och internationella projekt. Hos dem får du verkligen vara med i helheten!

Som teknisk support för kliniska studier hos UCR får du arbeta i en bred roll med olika typer av studier (kliniska interventionsstudier, observationsstudier, registerbaserade kliniska studier och decentraliserade studier). Du arbetar i nära samarbete med många andra funktioner såsom kliniska prövnings- och projektledare, data managers, biostatistiker, systemutvecklare, CRA/monitorer och vetenskapliga experter.

Du kommer vara central och ha en viktig roll i arbetet med digitala infrastrukturer för kliniska studier. Du kommer aktivt bidra till förbättring och utveckling, både i UCRs studier och av interna rutiner och processer. Positionen är ny och inrymmer stora möjligheter att tillsammans med övriga medarbetare forma och utveckla rollen.

Arbetsuppgifter:
- Delta i utvecklingen och implementeringen av processförbättringar i det dagliga arbetet, samt utveckla kvalitetsdokumentation för dessa
- Identifiera behov samt ta fram kravspecifikation för systemutveckling
- Stödja valideringsprocessen av specifika system och mellan olika system

I de specifika studierna medverkar du i planering och genomförande, utifrån studiens behov av systemstöd. Du medverkar också i analys och hantering av potentiella datarisker i nära samarbete med projektdeltagare och UCRs informationssäkerhetsansvarig.

Du erbjuds
- Ett spännande och omväxlande arbete i en forskningsnära miljö
- Stort utrymme att påverka såväl ditt dagliga arbete, din egen samt hela organisationens utveckling
- Vara en del av en organisation som förbättrar människors liv och hälsa

VI SÖKER DIG SOM
- Har bred erfarenhet av digitala system
- Har erfarenhet av arbete i en kvalitetsstyrd verksamhet
- Har erfarenhet av genomförande av riskanalyser
- Har en avslutad teknisk utbildning från universitet/högskola, förslagsvis inom medicin, biomedicin eller annan som ses som relevant för tjänsten.
- Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat, då arbetet sker på båda språken

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete inom området för kliniska studier inom läkemedels-/medicinteknisk industri, hälso-sjukvård eller akademisk verksamhet
- Erfarenhet av valideringsprocesser
- Kunskap om tillämpliga regelverk för klinisk forskning såsom GAMP, GDPR och GCP

Vi ser att du har en personlig mognad/trygghet i en roll med många kontakter, såväl internt som externt. Vidare tar du ett stort ansvar för ditt arbete och har ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självständig
- Trygg
- Lösningsfokuserad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna med om UCR på deras hemsida

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Kvalitetssamordnare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Kvalitetssamordnare.

Skolfastigheter rekryterar en Verksamhetskoordinator

Läs mer Maj 10
Är du intresserad av kvalitets- och verksamhetsutveckling? Drivs du av att arbeta strukturerat och systematiskt? Vill du vara en del av en spännande nystartad enhet? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Skolfastigheter växer och rekryterar nu en verksamhetskoordinator.
Skolfastigheter befinner sig i en spännande fas med att förse Uppsala kommun med lokaler och miljöer för pedagogisk verksamhet. Det är tack vare sina medarbetare verksamheten kan göra gott för Uppsalas skolor och förskolor. På Skolfastigheter värdesätts trivsel, öppenhet och ärlighet på arbetsplatsen. Du blir en del av en engagerad organisation som står inför spännande utmaningar.

Det här är en tillsvidareanställning hos Skolfastigheter, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Skolfastigheters utvecklings- och analysteam redan idag.

Om tjänsten
I rollen som verksamhetskoordinator har du en central roll i att effektivt koordinera Skolfastigheters processorienterade ledningssystem. Genom att upprätthålla strukturer för ledning och styrning och genomföra kontinuerliga förbättringar säkerställer du att Skolfastigheters arbetsprocesser är optimerade för framgång och tillväxt.

Du blir en del av den nybildade enheten utveckling och analys som förutom denna tjänst består av chef, en verksamhetsutvecklare och en verksamhetscontroller. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill vara med på en utvecklande resa från start.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som verksamhetskoordinator kommer du bland annat arbeta med att:

• Bidra aktivt till förvaltningen av Skolfastigheters ledningssystem i SharePoint-miljö, inklusive säkerställa att beslutade arbetssätt beskrivs och hålls uppdaterade
• Ge stöd till verksamhetsutvecklare och se till att alla medarbetare kontinuerligt får information och utbildning om ledningssystemet
• Stödja verksamhetscontroller i utformningen och uppföljningen av bolagets affärs- och verksamhetsplaner
• Delta i och samordna uppföljningen av Skolfastigheters internkontrollplan och riskregister
• Samordna och följa upp Skolfastigheters mål och verksamhetsplaner
• Utveckla det processorienterade arbetssättet, driva förbättringsarbete och genomföra utvärderingar
• Skapa förståelse och kunskap om det processorienterade arbetssättet genom utbildnings- och kommunikationsinsatser
• Delta i interna verksamhetsutvecklingsprojekt och aktivt bidra med omvärldsbevakning inom kvalitet- och verksamhetsutveckling

Vem är du?
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För rollen är det avgörande att du snabbt kan sätta dig in i verksamheten och förstå dess behov. Din lösningsorienterade inställning gör att du ser möjligheter till förbättring och kan driva förändringar för att nå resultat. Din förmåga att se större sammanhang och ett proaktivt arbetssätt gör att du har förmågan att omsätta analyser och strategier till konkreta åtgärder och aktiviteter.

Vi ser även att du har en stark förmåga att samarbeta med olika intressenter och kollegor. Tillsammans med din kommunikationsförmåga och pedagogiska skicklighet kan du inte bara väcka intresse för verksamhetsutveckling utan också skapa en positiv arbetsmiljö där gemensamma mål kan uppnås. Ditt öga för detaljer tillsammans med din helhetssyn gör dig till en värdefull resurs för att säkerställa att både små och stora mål uppnås.

För att trivas i rollen som verksamhetskoordinator söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt.

Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling och ledningssystem, samt tidigare arbete som koordinator eller i liknande roller, gärna inom offentlig sektor. I rollen förekommer mycket analys och formulering av text, vilket ställer krav på att du är skicklig på att upprätta rapporter och styrdokument. För att göra detta ser vi att du är flytande i svenska, både tal och skrift. Arbetet kräver även god dator- och systemvana där vi ser att du har goda kunskaper i MS Excel, Powerpoint och Word. Har du dessutom jobbat i MS SharePoint ser vi detta som en fördel.

Om verksamheten
Uppsala Kommun Skolfastigheter AB är ett helägt kommunalt bolag som äger majoriteten av Uppsala kommuns skolor och förskolor. Genom fastigheterna bidrar vi till barn och ungas utveckling. Vårt uppdrag är att skapa ekonomiskt effektiva pedagogiska miljöer som stödjer verksamheternas behov. Skolfastigheter strävar efter att vara i framkant när det gäller både hållbarhet och innovation och har flera samarbeten med både näringslivet och akademin. Vi vill bli bäst i klassen när det gäller trygga och hållbara lärmiljöer!

Idag ingår totalt cirka 140 fastigheter över hela kommunen. Bolaget har haft en stark tillväxt sedan det grundades 2013 och består nu av cirka 95 medarbetare. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång, och det är viktigt för oss att du trivs i vår organisation. Vi är övertygade om att en nöjd och balanserad medarbetare är en framgångsrik medarbetare.

Vi erbjuder våra medarbetare en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framgångsrika utveckling. Hos oss har du möjlighet att balansera arbetsliv och privatliv genom flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete. Dessutom kan du investera i din hälsa och välbefinnande genom vår hälsoförmån, som ger dig möjlighet att träna till dig ledighet.

Vårt kontor är beläget i nya centrala och moderna lokaler som ger en trivsam och inspirerande arbetsmiljö. Dessa lokaler är utformade för att främja samarbete och kreativitet.

Du kan läsa mer om Skolfastigheter på http://www.skolfastigheter.uppsala.se

Ansök nu

Quality Assurance / QA till Läkemedelsföretag i Stockholm

Läs mer Maj 6
Har du tidigare yrkeserfarenhet av att arbeta med QC eller QA inom Life Science?


Academic Resource söker nu efter Kvalitetsvärderare / QA till vår kund, ett läkemedelsföretag i Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag till 13:e September, med möjlighet till förlängning. Start omgående eller inom 1 månad.


Om rollen
• Frisläppa inkommande material (råvaror, förpackningsmaterial, filter, slangar mm) i LIMS-system
• Utfärda LIMS-specifikationer, utfärda inspection plans, utfärda specifikationer som skickas till myndighet eller tillverkare


Utvecklingsmöjligheter finns i rollen om uppdraget blir förlängt.


Kvalifikationer
• Relevant naturvetenskaplig utbildning från Högskola/Universitet
• Minst 3-5 års yrkeserfarenhet inom jämförbar industri inom t ex laborativt arbete och/eller QA
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Personen ska arbeta självständigt, vara uppmärksam på detaljer, lätt sätt sig in i olika arbetsuppgifter


Är du den vi söker?


Som konsult hos Academic Resource erbjuds du
• Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön.
• Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.
• En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats!
• Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.




Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OKV0424


Kontaktperson för tjänsten: Carin Helander Elmblad


rekrytering.lifescience@academicresource.se


Observera att vi tar ej tar emot ansökningar via mail/e-post.


we take you further

Ansök nu

Kvalitetssamordnare / Granskare / QA till Läkemedelsföretag

Läs mer Mar 15
Är du intresserad av att arbeta med kvalitetssäkring inom läkemedelsindustrin?


Academic Resource söker efter en Kvalitetssamordnare till vår kund, ett Läkemedelsföretag i Uppsala. Tjänsten är ett konsultuppdrag under 6 månader, med möjlighet till förlängning. Star omgående enligt överenskommelse.


Ansvarsområden
Generellt
• Säkerställa att alla arbetsuppgifter sker enligt gällande regler för GMP, miljö och säkerhet
• Rapportera avvikelser och kvalitetsbrister enligt gällande rutin
• Delta och bistå vid inspektioner samt följa upp och åtgärda ev anmärkningar


Kvalitet
• Driva avvikelseutredningar och CAPA och CC enligt gällande rutin samt åtgärdsplaner och förebyggande åtgärder
• Revidering och granskning av kvalitetsdokumentation (rutiner, loggböcker)
• Orderdragning, beredning, granskning och avbokning av satsdokumentation (back-up)
• Samordning/kontakt med kringfunktioner avs avvikelseutredningar, rutiner, metoder, kvalitetsdokumentation och inspektionshantering
• Utfärda, arkivera, koordinera utbildningskort


Om dig - din profil
• Kemisk/naturvetenskaplig/farmaceutisk högskoleutbildning alternativt lång erfarenhet inom området
• Erfarenhet av arbete i GMP-styrd miljö
• Erfarenhet av arbete inom tillverkande industri/processindustri
• Datorvana: Affärssystem, Processtyrningssystem, Dokumenthanteringssystem, Office
• Meriterande med erfarenhet av arbete med Lean och förbättringsarbete
• Flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift.


Som konsult hos Academic Resource erbjuds du
• Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön.
• Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester.
• En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats!
• Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag.


Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska eller engelska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: RKS0324


Vid frågor kontakta:
rekrytering.lifescience@academicresource.se


Observera att vi tar ej tar emot ansökningar via mail/e-post.


we take you further

Ansök nu

QA System Manager konsult

Läs mer Mar 22
Arbetsbeskrivning


Vi på Randstad Life Sciences söker nu en driven QA System Manager för spännande uppdrag hos kund i Uppsala med start omgående och 6 månader till att börja med.


Hos Randstad Life Sciences står din personliga utveckling i fokus. Vi erbjuder ett kompetenserbjudande som innebär att du har möjlighet att kompetensutveckla dig och/eller ta ut extra ledighet efter en tid hos oss. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag och tillsammans med dig bygger upp karriärsmål och utvecklingsplan anpassad för just dig.


För oss är det viktigt att du trivs och har roligt på jobbet!
  
Sista ansökningsdag: 2024-03-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så tveka inte att ansöka redan idag. På grund av GDPR tar vi inte emot ansökningar via post eller e-mail.
För frågor, kontakta Patricia Torregrosa, Senior Konsultchef, patricia.torregrosa@randstad.se

Ansvarsområden


Supportera organisationen i GxP arbete
Övervaka och implementera regulatoriska krav, standarder och riktlinjer i kvalitetsledningssystem.
Leda och driva kvalitetsprocesserna och se till att verksamheten följer rutiner, instruktioner, föreskrifter och lagstiftning inom området.
Granska och godkänna dokument i kvalitetssystem.
Planera och utföra internrevisioner inklusive utfärdande av revisionsplan, förbereda och , leda revisioner, koordinera inspektionsanmärkningar samt skriva rapporter.
QA representant i Risk management grupp.

Det finns möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan.

Kvalifikationer


Naturvetenskaplig utbildning inom Bioteknik, Biokemi, Analytisk kemi, läkemedelskemi eller motsvarande.
Du har minst 5 års erfarenhet av liknande QA arbete
Erfarenhet från medtech- eller läkemedelsbranschen.
Mycket goda kunskaper i GMP
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Teknisk support för kliniska studier till UCR!

Läs mer Jan 26
Vill du bidra till förbättrad hälsa hos människor över hela världen i ditt arbete? UCR söker en medarbetare för teknisk support där du arbetar i en bred roll med olika typer av kliniska studier. Har du erfarenhet av att arbeta med utveckling och anpassning samt validering av digitala system? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
UCR består idag av ca 140 medarbetare varav merparten arbetar med klinisk forskning inom flertalet olika roller. De arbetar i tvärfunktionella team med olika typer av kliniska studier och projekt på uppdrag från både akademi och industri. Tillsammans har de en bred kompetens inom klinisk forskning. Deras studier och projekt är av varierande omfattning och inriktning. De arbetar med såväl stora som små, lokala, regionala och internationella projekt. Hos dem får du verkligen vara med i helheten!

Som teknisk support för kliniska studier hos UCR får du arbeta i en bred roll med olika typer av studier (kliniska interventionsstudier, observationsstudier, registerbaserade kliniska studier och decentraliserade studier). Du arbetar i nära samarbete med många andra funktioner såsom kliniska prövnings- och projektledare, data managers, biostatistiker, systemutvecklare, CRA/monitorer och vetenskapliga experter.

Du kommer vara central och ha en viktig roll i arbetet med digitala infrastrukturer för kliniska studier. Du kommer aktivt bidra till förbättring och utveckling, både i UCRs studier och av interna rutiner och processer. Positionen är ny och inrymmer stora möjligheter att tillsammans med övriga medarbetare forma och utveckla rollen.

Arbetsuppgifter:
- Delta i utvecklingen och implementeringen av processförbättringar i det dagliga arbetet, samt utveckla kvalitetsdokumentation för dessa
- Identifiera behov samt ta fram kravspecifikation för systemutveckling
- Stödja valideringsprocessen av specifika system och mellan olika system

I de specifika studierna medverkar du i planering och genomförande, utifrån studiens behov av systemstöd. Du medverkar också i analys och hantering av potentiella datarisker i nära samarbete med projektdeltagare och UCRs informationssäkerhetsansvarig.

Du erbjuds
- Ett spännande och omväxlande arbete i en forskningsnära miljö
- Stort utrymme att påverka såväl ditt dagliga arbete, din egen samt hela organisationens utveckling
- Vara en del av en organisation som förbättrar människors liv och hälsa

VI SÖKER DIG SOM
- Har bred erfarenhet av digitala system
- Har erfarenhet av arbete i en kvalitetsstyrd verksamhet
- Har erfarenhet av genomförande av riskanalyser
- Har en avslutad teknisk utbildning från universitet/högskola, förslagsvis inom medicin, biomedicin eller annan som ses som relevant för tjänsten.
- Talar och skriver både svenska och engelska obehindrat, då arbetet sker på båda språken

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av arbete inom området för kliniska studier inom läkemedels-/medicinteknisk industri, hälso-sjukvård eller akademisk verksamhet
- Erfarenhet av valideringsprocesser
- Kunskap om tillämpliga regelverk för klinisk forskning såsom GAMP, GDPR och GCP

Vi ser att du har en personlig mognad/trygghet i en roll med många kontakter, såväl internt som externt. Vidare tar du ett stort ansvar för ditt arbete och har ett strukturerat arbetssätt. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självständig
- Trygg
- Lösningsfokuserad
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna med om UCR på deras hemsida

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

DevOps-utvecklare till Kodstudion i Knivsta!

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Apr 24
Kodstudion söker en passionerad DevOps-konsult som vill ansluta till deras team i Knivsta. Här får du möjligheten att bli en del av en platt och familjär organisation där du spelar en viktig roll i företagets, och dina kunders, utveckling. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Kodstudion är ett engagerat team som brinner för att hjälpa kunder att förverkliga sina appdrömmar och optimera sin utvecklingsprocess. De strävar efter att skapa användarvänliga appar som inte bara imponerar, utan också levererar konkreta resultat och värde till sina kunder. Kodstudion består idag av två experter inom DevOps och en inom apputveckling. Företaget grundades i slutet av 2022 i Knivsta med visionen att etablera sig som en ledande aktör inom teknik- och apputveckling i området. Deras målsättning är att bygga upp en stark lokal närvaro och skapa en arbetsmiljö där du som medarbetare ska trivas och växa.

Din närmsta chef heter Fredrik, kanske är du nyfiken på vem han är? Kika in hans LinkedIn HÄR! Såhär beskriver han sig själv och sitt ledarskap: ''Jag är en person med starkt driv och en outsinlig ström av nya idéer. Jag är positiv till min natur och engagerar mig helhjärtat i de projekt och de människor jag arbetar med. För mig är det viktigt att jag själv och mina medarbetare känner sig värderade och inspirerade varje dag. Jag tror på att balansen mellan arbete och fritid är avgörande för både personlig och professionell utveckling - Därför strävar jag alltid efter att skapa en arbetsmiljö där denna balans står i centrum, vilket bidrar till ett mer kreativt och produktivt team. Utöver det så är jag alltid redo för en pingismatch. ''

Som DevOps-konsult kommer du att ansvara för att designa och implementera skräddarsydda DevOps-lösningar för dina kunder. Du kommer att ha möjlighet att bygga och hantera CI/CD-flöden, automatisera manuellt arbete i leveranskedjan och utveckla och underhålla molninfrastruktur för att stödja kundernas applikationer. Dessutom kommer du att arbeta med att effektivisera utvecklingsflöden och säkerställa hög kvalitet på den mjukvara ni levererar.

Du erbjuds
- En dynamisk och familjär arbetsmiljö där vi lägger stor vikt vid kompetensutveckling och kunskapsdelning
- Möjlighet att vara med och forma Kodstudions tillväxtresa och bidra till att sätta Knivsta på kartan inom tech-branschen
- Sociala aktiviteter såsom after works, tech talks och konferensresor där du får möjlighet att vara med och påverka aktiviteterna
- En dedikerad konsultchef och karriärpartner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Designa och implementera DevOps-lo?sningar som a?r skra?ddarsydda fo?r varje kunds krav
* Ansvara fo?r att bygga och hantera CI/CD flo?den och automatisera manuellt arbete i leveranskedjan
* Utveckla och underha?lla molninfrastruktur och plattformar fo?r att sto?dja kundernas applikationer
* Flödeseffektivisera, hitta vinster för att snabbare utveckla mjukvara och skapa en robust utvecklingsmiljö i syfte att minska admin


VI SÖKER DIG SOM
- Har utbildning inom relevant område såsom System- eller Datavetenskap eller annan likvärdig utbildning
- Har några års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
- Har goda kunskaper inom någon molnplattform såsom AWS, Azure eller Google Cloud Platform
- Har erfarenhet av IAC-verktyg såsom Ansible och Terraform
- Har erfarenhet och kunskap i Python, Bash och Powershell
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har:
- Erfarenhet inom driftsystem Windows och/eller Linux
- Arbetat mot kunder inom telecom, life science eller bank och finans
- Kunskaper i C# .NET, Java och

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du trivs i en familjär företagskultur och har en egen drivkraft för att lösa problem. Du är kommunikativ och har en förmåga att sälja in dig och ditt arbete till kund. Du trivs i sociala sammanhang och är positiv inför att knyta nya kontakter. Vidare ser vi att du är:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Nätverkande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Fullstack-utvecklare till världsledande Radonova!

Frontend-utvecklare
Läs mer Maj 21
Nytt
Just nu söker det världsledande företaget Radonova en fullstack-utvecklare med gedigen kunskap inom Java och React till deras huvudkontor i Uppsala! Tjänsten passar dig som brinner för utveckling och gillar att tänka kreativt på ett företag med korta beslutsvägar.

OM TJÄNSTEN
Radonova grundades 1986 på uppdrag av Sveriges regering i samband med Tjernobylolyckan och bestod då av en forskargrupp om fyra personer. Idag har de vuxit till globala ledare inom radonmätning med kunder i över 80 länder och kontor i stora delar av världen. De har en bred verksamhet inom området med bland annat produktion, analys, support och forskning samt erbjuder radonmätning till både bostäder, arbetsplatser, myndigheter, större anläggningar och mark.

I rollen som fullstack-utvecklare kommer du att tillhöra Radonovas huvudkontor i Uppsala som består av ca 25 andra kollegor. Du kommer att driva samt vara delaktig i utvecklingsprojekt, primärt mot webb men delvis även applikation. Arbetet erbjuder hög grad av självständighet och kreativitet där egna initiativ uppmuntras och förbättringsförslag tas i åtanke. Initialt är tjänsten ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter till fast anställning direkt hos Radonova om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Mycket goda utvecklingsmöjligheter på ett nytänkande företag
- En kultur som genomsyras av sammanhållning och högt i tak
- Fräscha lokaler och flexibilitet kopplat till arbetsupplägg

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbete med programmering och utveckling i olika projekt
* Ta fram kravspecifikationer och planera tekniska lösningar
* Ge support till medarbetare internt men även till viss del externt
* Delta i interna uppföljningsmöten


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett par/några års erfarenhet med utveckling i programmeringsspråket Java samt ramverken React och JavaScript
- Har goda kunskaper i
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- En högskole- eller universitetsutbildning inom ett tekniskt område, exempelvis teknisk fysik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Radonova här!

Ansök nu

Elektronikingenjör till världsledande Radonova!

Civilingenjör, produktion, elektronik
Läs mer Maj 21
Nytt
Just nu söker det världsledande företaget Radonova en elektronikingenjör till huvudkontoret i Uppsala som vill vara med på deras fortsatta utvecklingsresa! Tjänsten passar dig som gillar att ta stort eget ansvar, tänka kreativt och få stora möjligheter till professionell utveckling på ett företag med korta beslutsvägar.



OM TJÄNSTEN
Radonova grundades 1986 på uppdrag av Sveriges regering i samband med Tjernobylolyckan och bestod då av en forskargrupp om fyra personer. Idag har de vuxit till globala ledare inom radonmätning med kunder i över 80 länder och kontor i stora delar av världen. De har en bred verksamhet inom området med bland annat produktion, analys, support och forskning samt erbjuder radonmätning till både bostäder, arbetsplatser, myndigheter, större anläggningar och mark.

I rollen som elektronikingenjör kommer du att tillhöra Radonovas huvudkontor i Uppsala som består av ca 25 andra kollegor. Du kommer att spela en betydande roll i olika projekt kopplat till elektronik och arbeta med allt från CAD till lödning av kretskort samt utveckling och forskning på deras instrument. Arbetet erbjuder hög grad av självständighet och kreativitet där egna initiativ uppmuntras och förbättringsförslag tas i åtanke. Initialt är tjänsten ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter till fast anställning direkt hos Radonova om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Mycket goda utvecklingsmöjligheter på ett nytänkande företag
- En kultur som genomsyras av sammanhållning och högt i tak
- Att vara en del av ett världsledande företag inom sitt område som ständigt är i utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Felsökning och utveckling av instrument
* Lödning av kretskort
* Vara drivande i samt leda projekt
* Arbeta med CAD
* Delta i interna möten
* Dokumentation


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis elektroteknik eller teknisk fysik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har kunskap inom CAD
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Något/några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av mekatronik och mekanik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Radonova här!

Ansök nu

Värd på deltid till Nybygget!

Kontorsreceptionist
Läs mer Maj 14
Just nu söker Nybygget en student i rollen som värd på deltid till deras husutställning i Arlandastad. Här är du ansiktet utåt för deras verksamhet och din uppgift är att göra det lilla extra för att gästernas upplevelse ska kännas personlig och välkomnande.

OM TJÄNSTEN
Nybygget är ett permanent visningshusområde beläget i Arlandastad med hus från Sveriges ledande hustillverkare. Hos Nybygget kan du finna information och inspiration inför ditt framtida husbygge eller renovering genom deras breda portfölj bestående av bland annat villor, fritidshus och attefallshus.

Som värd är din huvudsakliga uppgift att vara Nybyggets ansikte utåt och välkomna alla besökare för att de ska få en så bra upplevelse som möjligt. Utöver detta kommer du även hålla ordning i lokalerna samt vara behjälplig med uppgifter kopplade till deras självbetjäningscafé. Du kommer att arbeta deltid fördelat över varannan helg samt efterföljande onsdag med undantag för bland annat sommar- och julledighet då Nybygget håller stängt. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult.

Du erbjuds
- En varm arbetsplats med trevlig atmosfär
- En perfekt möjlighet att kombinera studier med arbete

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Välkomna och ge information till besökare
* Vara behjälplig med uppgifter kopplat till självbetjäningscaféet
* Ansvara för öppning och stängning
* Hålla ordning i lokalerna
* Övriga serviceinriktade uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på högskola eller universitet om minst 50% och har minst två år kvar av studierna
- Har tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat arbete
- Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Ansvarstagande
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Nybygget här!

Ansök nu

Orderspecialist till GE HealthCare!

Orderplanerare
Läs mer Maj 15
Just nu söker vi en orderspecialist till GE HealthCares sajt GEMS PET Systems i Uppsala. Denna roll passar dig som är anpassningsbar, kommunikativ och trivs i en koordinerande roll. Här får du möjligheten att fortsätta din karriär på en spännande arbetsplats samtidigt som du jobbar med en livräddande produkt!

OM TJÄNSTEN
GEMS PET Systems är en del av GE HealthCare och världsledande inom tillverkning av cyklotroner till PET-kameror som, med dess unika teknologi, används för att upptäcka cancer i ett tidigt skede. Som orderspecialist hos GEMS får du chansen att utföra ett betydelsefullt arbete som gör skillnad i kriget mot cancer.

Som orderspecialist kommer du att tillhöra order through remittance-teamet vilka ansvarar för att en order fullföljs från försäljning hela vägen till att den är implementerad hos slutkunden. Teamet består bland annat av en order fulfillment leader samt projektledare som alla har jobbat länge och besitter hög kompetens inom området. I rollen kommer du huvudsakligen att samarbeta nära andra avdelningar som supply chain och logistik för att säkerställa att beställd utrustning produceras och levereras enligt tidsplanen. Tjänsten innebär stora kontaktytor framförallt internt men även externt då GEs kunder befinner sig över hela världen.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Academic Work med god möjlighet till överrekrytering om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Att vara en del av ett ledande globalt företag
- Bidra till arbetet med en meningsfull och livräddande produkt
- Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för att GE HealthCares produkter produceras och levereras enligt tidsplanen
* Samarbeta nära avdelningar som supply chain, produktion och logistik
* Hantera och koordinera problemlösning gällande potentiella saknade artiklar
* Stödja effektiva transporter från fabrik till slutkund
* Övriga uppgifter kopplat till orderhantering


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av orderhantering i en koordinerande roll
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Kunskap om internationell logistik
- Kunskap i Excel
- Erfarenhet av ett ERP-system, exempelvis ORACLE

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om GE HealthCare här!

Ansök nu

Junior IT-projektledare till SwedeTime

Projektledare, IT
Läs mer Maj 4
Vill du vara en del av ett familjärt IT-företag där du får arbeta kundnära och driva egna projekt? I rollen som junior IT-projektledare får du en varierad roll där du säkerställer kundernas framgång med hjälp av SwedeTimes produkt. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

"SwedeTime är ett mindre bolag med alla de fördelar detta medför. Hos oss blir du delaktig i ett drivet team där ingen är rädd för att ta i där det behövs. Du jobbar nära målet och får en tydlig bild av vad alla gör och hur viktig varje medarbetare är. Organisationen är platt och kamratskapen stor. Om du har en idé eller förslag går den lätt att testa, utan långa processer. Hos oss kan du utmana din kreativitet, vi vågar ta risker och lyssnar alltid på våra anställda. Alla framgångar firas tillsammans."

Så beskriver Ida Bidevind på SwedeTime bolaget. SwedeTime erbjuder ett komplett system för schemaläggning, bemanning och tidrapportering som används på över 2500 arbetsplatser i Sverige idag. Företaget expanderar och söker nu en junior IT-projektledare som kommer leda och drivna egna kundprojekt, från uppstart till driftsättning och användning. Rollen som junior IT-projektledare är varierad, och du kommer genom projektens gång att arbeta med att såväl etablera och förvalta kundrelationer, planera och genomföra försäljningsaktiviteter, samt vara kundens kontaktperson vid enklare tekniska frågor. I din roll har du kundnöjdheten i fokus där du säkerställer att systemen används på bästa möjliga sätt för att skapa värde i kundens verksamhet.

Du erbjuds
- Stor delaktighet i företaget och produktens framtid
- Arbete i en platt och familjär organisation med goda möjligheter till utveckling
- Arbete i moderna lokaler mitt i centrala Uppsala
- En trygg anställning med fina förmåner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera, leda och driva implementeringen av projekt
* Säkerställa tidsplan och kvalitet i projekt
* Konfigurera och utbilda i produkten SwedeTime WFM
* Ansvara för 1st line support
* Arbeta aktivt för att säkerställa förväntningar och kundnöjdhet
* Kommunicera kring SwedeTimes erbjudande
* Samverka med strategiska partners och leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av arbete i en kundnära roll, B2B
- Har erfarenhet av att medverka i projekt där du fått insyn i projektmetodik och struktur
- Har en god teknisk förståelse för digitala system och infrastruktur
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- En eftergymnasial utbildning inom IT
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av projektledning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

För rollen som junior IT-projektledare lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du har god möjlighet att förstå komplexa sammanhang och navigera i dessa, hela tiden med fokus på affärsnytta och kundnöjdhet. Du är förtroendeskapande och ansvarstagande. Slutligen är du lyhörd och nyfiken, med god förmåga att arbeta både självständigt och med andra.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SwedeTime är ett fristående IT-företag med egenutvecklad molntjänst för schemaläggning och bemanning med exceptionell funktionalitet, av högsta kvalité som utvecklats i långvariga relationer med kunderna. Företaget skapar värde till sina kunder genom sin produkt, personal och leverantörsnätverk.

Ansök nu