Uppsala: Kommunikatör med flerårig erfarenhet i ledande ställning sökes i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunikatör med flerårig erfarenhet i ledande ställning sökes i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-08-02 // Varaktighet: Heltid

Har du arbetat i en ledande ställning inom kommunikation och har erfarenhet av kontakt med experter? Sök redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om uppdraget

Vår kund som är en statlig förvaltningsmyndighet söker en kommunikatör omgående, till och med 31 december. Tjänsten är på heltid. Placeringsort: Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Internt och externt kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå
- Planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser
- Marknadsundersökningar och omvärldsanalyser
- Utforma informationsmaterial
- Rådgivning till kollegor i kommunikationsfrågor
- Varumärkesarbete
- Uppdatera information på extern och intern webbplats
- Arbete med digitala kanaler och sociala medier


Dina kvalifikationer

Krav för tjänsten:

- Akademisk utbildning med inriktning på strategisk kommunikation
- Flerårig erfarenhet i ledande ställning inom kommunikation
- Mångårig erfarenhet av att leda stora projekt
- Erfarenhet av arbete med strategiska kommunikationsfrågor inom life science, offentlig verksamhet eller hälso- och sjukvården
- Mycket god erfarenhet av kontakt med experter inom olika områden
- Flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete på strategisk såväl som på operativ nivå
- Kunskap om digital kommunikation, sociala medier och varumärkesbyggande
- Du ska vara en dokumenterat god skribent
- Mycket god svenska och förmåga att på kort tid skriva målgruppsanpassade texter
- Mycket god förmåga att uttrycka sig på engelska i tal och skrift
- Goda kunskaper i MS Office, redigeringsverktyg samt webbpubliceringsverktyg
- Erfarenhet av att arbeta med enkäter


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Informatör/Kommunikatör.

Webbkommunikatör sökes till Adeccos kund Swedavia

Läs mer Apr 26
Om uppdraget
Adeccos kund Swedavia söker nu en extra resurs till en spännande och varierande tjänst som webbkommunikatör i team Externa digitala kanaler. Här blir du erbjuden en händelserik arbetsplats i ett engagerat team.

Swedavia håller just nu på att byta leverantör för förbokning av parkering, ett stort projekt som pågår under en längre tid. Detta gör att vi under projektets gång behöver hjälp med ordinarie arbetsuppgifter så att en av våra webbkommunikatörer kan fokusera på projektet. Arbetsuppgifterna är varierande då vi jobbar med flera olika kanaler som till exempel webb, app och chatbot, både med informativt och kommersiellt innehåll. Exempel på arbetsuppgifter kan innefatta att skapa innehåll till Swedavias webbar, appar och övriga digitala plattformar men även skriva texter och copy, anpassa bilder, publicera och säkra att Swedavias kanaler är löpande uppdaterade. Vi vänder oss dessutom till en rad olika målgrupper såsom resenärer, flygbolag och hyresgäster.

Du blir en del av ett engagerat team som har högt i tak, samarbetar, stöttar och hjälper varandra. Teamet har dagliga avstämningar vilket gör att man vet vad som händer, vad som ska göras och känner gemenskap även de dagar man arbetar hemifrån.

Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid, med start omgående. Det beräknas pågå fram till och med 2025-03-31. Arbetsställe: Arlanda flygplats. 

Om dig
- Relevant utbildning med inriktning kommunikatör/digitala kanaler eller likvärdig arbetserfarenhet samt erfarenhet av webbkommunikatörsjobb.
- Du är en van användare av CMS-verktyg, gärna Optimizely/EpiServer.
- Du har erfarenhet av att skriva både informativa och säljande texter för webb.
- Bekant med Google Analytics och kan utföra enklare analyser i verktyget.
- Rollen kräver att du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift.
- Meriterande med erfarenhet av Marketing Automation/nyhetsbrev, grafisk form samt arbete i Adobe Creative Cloud.

Som person är du strukturerd och noggrann med ett pedagogiskt och kommunikativt förhållningssätt och har lätt att få kontakt med människor. Du är van att arbeta självständigt men kan samtidigt koordinera jobbet löpande. Arbetet innebär många kontaktytor och för att lyckas i rollen är du bra på att samarbeta, skapa nätverk samt arbeta gränsöverskridande i stora organisationer.

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utlandsstudieambassadör

Läs mer Apr 12
Är du Uppsala universitets nya utlandsstudieambassadör?

Just nu söker Enheten för internationell mobilitet en ny utlandsstudieambassadör som under läsåret 2024/2025 kan hjälpa oss marknadsföra och informera om de utlandsmöjligheter som erbjuds på Uppsala universitet.

Arbetsuppgifter 
Som utlandsstudieambassadör arbetar du tillsammans i ett team om två utlandsstudieambassadörer, i samarbete med Enheten för internationell mobilitet, med att genomföra informationsinsatser riktade mot studenter som ännu inte deltagit i någon utlandsaktivitet som t.ex. utbyte, utlandspraktik eller blandad mobilitet/fristående kurs utomlands. Ni kommer ansvara för att planera och genomföra olika fysiska och digitala event med syfte att informera om utlandsstudiemöjligheter. Vidare ansvarar ni utlandsstudieambassadörer för våra sociala mediekanaler.

Kvalifikationskrav
För att söka dig till teamet av utlandsstudieambassadörer behöver du ha för avsikt att vara registrerad student vid Uppsala universitet under läsåret 2024/2025, kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska samt uppfylla något av följande krav:

- Du har avslutat ett akademiskt utbyte på en eller två terminer vid något av Uppsala universitets partneruniversitet.
- Du har avslutat en Erasmuspraktik.
- Du har avslutat en blandad mobilitet/fristående kurs genom ENLIGHT

Önskvärt/meriterande i övrigt
Du har erfarenhet av att arbeta med sociala medier och/eller Canva samt att du har goda muntliga presentationskunskaper.

Om anställningen 
Anställningen är tidsbegränsad. Arbetet utförs kontinuerligt under terminen och du får fast ekonomisk ersättning per arbetad timme. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala.

Ansökan
Din ansökan ska bestå av följande två delar:

- Curriculum Vitae
- Personligt brev på maximalt två sidor. Följande information ska finnas lättillgängligt i ditt brev:
- Vilket ovan nämnda kriterier du möter
- I vilket land/partneruniversitet/organisation du gjorde ditt utbyte/praktik/blandad mobilitet
- Hur du tror att en internationell erfarenhet har en positiv påverkan på din utbildning/förutsättning för ditt framtida yrkesliv.
- Förslag på aktiviteter/event som skulle bidra till att öka medvetenheten bland studenter om deras möjligheter till utlandsstudier. Titta gärna på vår hemsida om internationella möjligheter och vårt Instagramkonto @studyabroadfromuu för att se det arbetet som görs idag.

Upplysningar om anställningen lämnas av: Sandra Johansson på sandra.l.johansson@uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 3 maj 2024, UFV-PA 2024/1179.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Kommunikatör

Läs mer Mar 27
Kansliet för teknik och naturvetenskap svarar för verksamhetsstöd och service till fakultetsnämnden samt institutioner och centrumbildningar inom vetenskapsområdet.

Enheten för kommunikation och skolsamverkan är en del av kansliet som framförallt arbetar med marknadsföring, rekrytering av studenter, alumnfrågor, intern kommunikation, samt är ett stöd för samverkan med skolan.

Vill du arbeta med synlighet och utbildningskommunikation med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en dynamisk miljö? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som kommunikatör på Uppsala universitet.

Arbetsuppgifter 
Som kommunikatör får du möjlighet att utforska en mångfald av spännande uppgifter som sträcker sig från att ge stöd och rådgivning inom kommunikation, skapande av engagerande texter och filmer, till att skapa webb och innehåll för sociala medier. Din förmåga att samarbeta med olika människor och lösa både stora och små kommunikationsutmaningar kommer att vara i centrum för ditt arbete.

På kansliet ingår du i ett team av kommunikatörer och projektledare där du tar en ledande roll för den internationella studentrekryteringen inom teknik och naturvetenskap. Arbetet innebär kontakt med våra internationella studenter och låta dem bli våra ambassadörer. Genom att skapa inspirerande filmer om våra internationella masterprogram och utforma programtexter på både svenska och engelska, kommer du att vara en nyckelperson i att locka nya studenter från hela världen.

Ditt arbete innebär exempelvis att planera och genomföra rekryteringsevent, men även att fungera som stöd för en mängd olika aktiviteter inom nationell studentrekrytering. Du kommer att vara i kontakt med studenter, programansvariga, forskare och lärare, samt samarbeta med andra kommunikatörer runt universitetet för att skapa en sammanhållen och kraftfull kommunikationsstrategi.

Med möjligheten att både arbeta självständigt och i team kommer denna roll att utmana dig att växa och utvecklas som kommunikatör. Detta är en roll med stort nätverk och din primära arbetsplats är det moderna och inspirerande Segerstedthuset.  

Några få tillfällen per år kan arbetet ske på helg eller kvällstid. Stimulerande och mångsidig roll där du får chansen att göra skillnad.  Du förväntas också kunna bistå i andra arbetsuppgifter på kansliet. 

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som

- har högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig i kombination med för anställningen relevant arbetslivserfarenhet.
- har minst ett års erfarenhet av att jobba med brett kommunikationsarbete, inom ett flertal områden, exempelvis sociala medier, webbpublicering, skriva för webb, bild- och filmproduktion samt planera och genomföra event.
- har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet så som att du är flexibel och serviceinriktad. Även tydlighet och en mycket god samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. Du är självgående och tar ansvar för att själv driva dina arbetsuppgifter framåt.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Det är önskvärt/meriterande att ha:

- väl vitsordad erfarenhet av att planera och genomföra event.
- har goda kunskaper i att använda digitala verktyg för kommunikationsarbete.
- du har mycket goda kunskaper i att jobba med kommunikationsarbete i sociala medier.
- administrativ arbetslivserfarenhet inom svensk statlig myndighet, särskilt meriterande inom universitet eller högskola.

Om anställningen 
Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. 30 juli 2025. Omfattningen är heltid. Tillträde 1 juni 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: enhetschef Johanna Lundmark, e-post johanna.lundmark@uadm.uu.se, telefon 018-471 1949, eller Madeleine Jansson e-post madeleine.jansson@uadm.uu.se telefon 018-471 5218.

Välkommen med din ansökan senast den 22 april 2024, UFV-PA 2024/1049.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Spännande roll som presskommunikatör till vår kund Swedavia Arlanda

Läs mer Apr 9
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Enligt Bolagsverket tillhör vi bemanningsbranschen men vi ser det inte som att vi arbetar med bemanning (inte bekvinning heller, för den delen) – vi jobbar med människor! Visst, vi rekryterar chefer och specialister, vi kompetens försörjer industrier, teknikbolag, handelsföretag och andra, vi hjälper skolor att höja sin kompetens och vi matchar talanger och förmågor mot arbetsmarknadens behov. Men vårt erbjudande handlar egentligen om en enda sak: kraften att gå framåt. Därför säger vi hellre att vi är i ”bättre-framtids-branschen”. Med hög kompetens, personligt engagemang och ett prestigelöst arbetssätt är det vår ambition att varje dag vara en ladd station för människor och företag som vill utvecklas. Du kan hämta kraft hos oss i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se

Om företaget
Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan.

Dina arbetsuppgifter
Swedavia söker nu en resurs till press- och kommunikationsteamet under våren/sommaren för att stötta upp deras bemanning med möjlighet att även stötta under början av hösten vid behov.
Uppdragets start är omgående och förväntas pågå till 31 juli 2024.
Arbetet sker i huvudsak på plats på Arlanda i första hand, men kan även skötas på distans vid vissa tillfällen.

Uppdraget innebär att aktivt stärka och vårda Swedavias varumärke genom daglig support, utveckling och förstärkning av mediarelationer. Du kommer att arbeta nära pressteamet för att strategiskt och operativt hantera både planerad och spontan mediekommunikation. Din roll innefattar att självständigt och i teamet stödja Swedavias talespersoner, formulera budskap och hantera media i olika situationer, inklusive krissituationer.

Dina ansvarsområden omfattar att skapa snabba sammanställningar, medierapporter, analyser och publicering av pressmeddelanden samt andra relevanta nyheter och innehåll. Dessutom ingår det att aktivt delta i planering och prioritering av Swedavias kommunikationsinsatser tillsammans med övriga kollegor.

Vidare kommer du att vara en viktig del av Swedavias krisberedskapsverksamhet utanför ordinarie arbetstid. Det innebär att du kommer att agera som jourhavande kommunikationschef (JK) eller pressjour enligt ett rullande schema, vilket inkluderar kvällar och helger, för att säkerställa att organisationen får kommunikativt stöd vid kritiska händelser och frågor.

Din profil
•Utbildning inom press/media, journalistik och/eller strategisk kommunikation.
•Erfarenhet av presstjänst och pressjoursarbete, både reaktivt och proaktivt.
•Kompetens att kommunicera flytande på både engelska och svenska, skriftligt som muntligt, med hänsyn till både svensk och internationell media.
•Erfarenhet av användning av publiceringsverktyg för pressarbete, inklusive press- och nyhetsrum samt omvärldsbevakning.

Meriterande krav:

•Erfarenhet av finansiell kommunikation och kriskommunikation.

Personliga egenskaper är av avgörande betydelse för att lyckas i rollen. Du förväntas uppvisa hög integritet och vara stresstålig, vilket är särskilt viktigt i en miljö med högt tempo där dagliga prioriteringar och omprioriteringar är vanliga företeelser. Denna förmåga att anpassa sig till föränderliga förhållanden krävs för att effektivt hantera arbetsbördan.

Det förväntas också att du kan arbeta både självständigt och i grupp, och vara villig att bidra till olika uppgifter med korta deadlines. En noggrann och strukturerad arbetsmetod, kombinerat med god samarbetsförmåga och relationsbyggande kompetens, är avgörande för att säkerställa effektivitet och framgång i rollen.

Dessutom är förmågan att hantera och underhålla många kontaktytor, både externt och internt, av stor betydelse för att navigera framgångsrikt inom ramen för uppdraget. Det krävs således en kommunikativ och relationsorienterad inställning för att etablera och upprätthålla värdefulla samarbeten och nätverk.

Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.

Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Tamara Mudric via mejl: tamara.mudric@clwork.se eller telefon 073 351 27 81. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.

Ansök nu

Kommunikatör med fokus på extern kommunikation till SGU

Läs mer Mar 22
Vill du arbeta med webb, sociala medier och pressfrågor på en statlig expertmyndighet med ett samhällsviktigt uppdrag? Är du en skicklig skribent som tycker om att skapa intressant innehåll för webb och sociala medier? Då kan vi erbjuda dig ett intressant och utvecklande arbete som kommunikatör på SGU.
Arbetsuppgifter
Som kommunikatör på SGU ingår du i kommunikations- och marknadsstaben, men samarbetar med hela organisationen i frågor som rör webb, sociala medier och press. Du arbetar i team med övriga kommunikatörskollegor och bidrar i det arbetet till att SGU:s kommunikation blir sammanhållen och enhetlig. Tjänsten har ett särskilt fokus på extern kommunikation och att lyfta kommunikationen inom mineralresursområdet. Arbetet innebär bland annat att leda och driva innehållsarbete på SGU:s webbplatser, skriva och publicera texter och nyheter på webben och i sociala medier samt ingå i SGU:s pressjour, där du ger service till journalister via telefon och e-post. Du bevakar även sociala medier och ser till att experter svarar på de frågor som ställs i myndighetens sociala medie-konton. Du förväntas ha kunskap och förmåga att bildsätta artiklar, vid behov göra redigering av visuellt material och ta fram presentationsmaterial. Du publicerar webbtexter, nyheter och annan information på SGU:s webbplatser i webbpubliceringsverktyget Optimizely (tidigare Episerver). Även andra arbetsuppgifter inom kommunikations- och marknadsstabens ansvarsområden kan bli aktuella.
På kommunikations- och marknadsstaben arbetar i dagsläget tio personer. Staben har det övergripande ansvaret för myndighetens externa och interna kommunikation samt myndighetens externa kundtjänst, i nära samarbete med den övriga organisationen.
Kompetens
Vi söker dig som har:
en akademisk utbildning inom området information/kommunikation, journalistik, eller annan eftergymnasial utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig
har minst två års dokumenterad och aktuell erfarenhet av att arbeta med webbtexter och sociala medier
har efterfarenhet av arbete med pressfrågor och/eller arbete som journalist
är en dokumenterat skicklig skribent som kan konsten att uttrycka dig enkelt och begripligt om komplexa frågor för olika målgrupper
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande erfarenheter och kompetens:
erfarenhet av kommunikationsarbete i statlig myndighet
erfarenhet av kommunikationsarbete inom det naturvetenskapliga området

Personliga kvalifikationer
Du har lätt att se helheten, är bra på att prioritera och kan snabbt sätta dig in i nya sammanhang och ämnen. Som person är du driven och handlingskraftig, serviceinriktad och har ett mycket gott omdöme. Du är skicklig på att ta fram budskap och sätta dem i sitt sammanhang. Du trivs med att jobba både i team tillsammans med andra och med att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.
Om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid ,där vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningsort: Uppsala
På SGU tillämpar vi distansavtal, som tillåter oss att vara flexibla för både verksamhetens såväl som medarbetares behov, med möjlighet att arbeta hemifrån! Vi erbjuder även dig som anställd, generösa förmåner gällande flexibilitet, semester och friskvård.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 14 april 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats.
Vill du veta mer, hör av dig via SGU:s växel, 018-17 90 00, till:
Rekryterande chef Charlotte Nilsson Kylesten
Våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar, ordförande för Saco-S och Annika Törnkvist, ordförande för ST-geologiska.

Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se
Diarienummer: 411-745/2024

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB .

Bygglovschef till Stadsbyggnadsförvaltningen i Uppsala

Platschef, bygg
Läs mer Apr 15
Nu söker vi en Bygglovschef till ett uppdrag i Uppsala på ett år med start i augusti!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i augusti 2024 tom aug 2025. Du kommer att arbeta på enhetens kontor och det finns möjlighet till distansarbete 2 dagar i veckan.
Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp bestående av enområdeschef samt trebygglovschefer. Chefsansvaret innebär att ta hand om verksamhetsuppdraget och att samarbeta med de andra två cheferna.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som du kommer att arbeta med handlar om att:
Stötta medarbetarna i uppdraget att ge bygglov.
Ge startbesked och slutbesked.
Handlägga tillsynsärenden.
Stötta tillsynshandläggarna.

I uppgiften ingår också att hålla APT, föredra ärenden på nämnden samt hålla koll på arbetsmiljön.


Dina kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av att vara chef och erfarenhet av bygglov mm.
Erfarenhet av myndighetsutövning.
Kunnig i plan- och bygglagen (PBL).
God kunskap i arbetsmiljöansvar.
Mycket goda kunskaper i Svenska, i tal och skrift.

För att axla rollen på bästa sätt ser viatt du som person hargod förmåga att etablera och underhålla relationer både internt och externt. Vi ser vidare att du arbetarnära gruppen, agerar bollplank och är vägledande i det dagliga arbetet med kommunens bästa i agerande och beslut.

Meriterande
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och förmågan att framgångsrikt leda utvecklings- och förändringsarbete är meriterande.


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22/4.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Tierp sökes

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 19
Är du en driven ekonomiassistent med en gymnasial ekonomiutbildning? Sök till tjänsten redan idag.

Om uppdraget

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund Tierpsbyggen för ett längre konsultuppdrag via oss på Bemannia. Arbetet sker på plats vid Tierpsbyggens huvudkontor tillsammans med 3-5 ekonomiassistenter som arbetar i team, med olika ansvarsområden. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå fram till 2025-01-31. Tjänstgöringsgrad: heltid, 100%. Placeringsort: Tierp.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att hantera sedvanliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent tillsammans med ditt team där ansvarsområden är fördelat. Det innebär att man ibland får vara beredd att rycka in i olika områden på ekonomiavdelningen som man normalt inte arbetar med. Du kommer främst att hantera följande områden:

- Kundreskontra

- Hyresavisering

- Fakturering

- Autogiro

- Inkassohantering (Avtal med inkassobolag finns)

- Leverantörsreskontra

- Avstämningar

- Bokföring

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet och ekonomiska kunskaper inom bokföring

- En gymnasial ekonomiutbildning

- Några års arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning

- Du är driven, engagerad, strukturerad, noggrann, stresstålig, kan ha många bollar i luften, är glad och positiv

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-22.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson på elvira.henningsson@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-konsult till Tierpsbyggen

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 20
Nu söker vi en HR-konsult till Tierpsbyggen

Om uppdraget

Vi söker nu en HR-konsult till Tierpsbyggen för ett längre uppdrag. Uppdraget är på heltid och sker till största delen på plats. Start är så fort som möjligt och minst 6 månader. För rätt person finns möjlighet att bli anställd hos Tierpsbyggen efter uppdraget.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR-konsult kommer du att hantera en mängd arbetsuppgifter inom HR-området. Du kommer att ansvara för 106 anställda. Du kommer att stötta chefer i hela HR-hjulet.
Som HR-konsult rapporterar du direkt till VD:n.

Du kommer bl a att arbeta med:

- Arbetsrätt

- Rehabilitering

- Personalpolicys

- Lönebildning

- Rekrytering

- Arbetsmiljö

Förutom dessa arbetsuppgifter kommer du även att arbeta med:

- Utveckla, implementera, följa upp och effektivisera bolagets
HR-processer.

- Tillse att lagar, avtal och policys efterlevs i verksamheten.

- Utbilda, coacha och agera rådgivande part till ledare när det kommer till HR-relaterade frågor.

- Driva arbetsrättsliga ärenden och medverka vid förhandlingar relaterade till personalärenden.

- Ansvara för uppföljning av nyckeltal inom HR-området.

- Säkra den strategiska kompetensförsörjningen inom bolaget.



Dina kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet inom offentlig sektor.

- Relevant högskoleutbildning, gärna inom personal- och arbetslivsfrågor.

Viktigt ha erfarenhet av och förståelse för kommunal sektor och kollektivavtalsområdet.

Meriterande

Det är meriterande med flera års erfarenhet av HR och arbetsrättsliga frågor samt erfarenhet av att stötta chefer i personalfrågor.

Du har erfarenhet av att arbeta operativt inom HR, inklusive hantering av rehabiliteringsärenden och svåra samtal

Gå gärna in på https://www.tierpsbyggen.se (https://www.tierpsbyggen.se/) och läs mer.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240315

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-partner till Akademiska sjukhuset

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Feb 15
Nu söker vi för kunds räkning en erfaren senior HR-partner till Akademiska sjukhuset i Uppsala med start omgående och till och med 240831.

Om uppdraget

Vi söker nu en HR-partner till Akademiska sjukhuset.

Du arbetar i ett gemensamt HR-team för Akademiska sjukhuset och Lasarettet i Enköping bestående av 24 HR-partners. Din huvudsakliga placering kommer att vara vid Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Teamet är en del av Region Uppsalas HR-avdelning som leds av HR-direktör och består av totalt 125 medarbetare. Avdelningen är organiserad i funktionsområdena Arbetsmiljö och hälsa, Lag och avtal, Kompetens och ledarskap, Analys och planering, Processtöd och utveckling samt Verksamhetsstöd. HR-avdelningens uppdrag är att med utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd.

Uppdraget avser starta omgående och beräknas pågå till 31/8-2024.

Tjänstgöringsgraden är 100%.

Mer information kan tillkomma vid telefonintervju.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR-partner ansvarar för HR-stödet till ett eller flera verksamhetsområden och ingår i lednings- och samverkansgrupper med uppdrag att stötta chefsledet med kompetensförsörjning, personalärenden, arbetsrättsfrågor, rehabilitering, lönebildning, samverkan och systematiskt arbetsmiljöarbete.

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för tjänsten ser vi att du har följande kompetenser och erfarenheter:

- Kandidatexamen inom relevant område gärna personalvetarprogrammet
- Flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en liknande roll

- Mycket god kunskap och erfarenhet kopplat till lag och avtal samt arbetsrätt

- Mycket goda kunskaper kring rehabilitering, förhandlingar samt arbetsmiljöfrågor

- Meriterande om man har kunskaper /erfarenheter av gällande kollektivavtal, i detta fall Allmänna bestämmelser


Vi söker dig som är duktig på att ta beslut och prioritera samt är bra på att bygga relationer och se behovet i verksamheten. Du bör vara trygg i din roll och delar gärna med dig av din kunskap. I din arbetsroll har du god förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa miljöer och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom hälso- och sjukvård.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-administratör i Uppsala

HR-assistent
Läs mer Sep 12
Har du en utbildning inom HR- området och erfarenhet inom en offentlig organisation? Då tror vi att det här är ett uppdrag för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget
Vi söker nu en HR-administratör, till vår kund i Uppsala detta är ett konsultuppdrag på 100% till och med 31 mars 2024. Arbetet sker på plats i kundens lokal i Uppsala. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kunden.

Dina arbetsuppgifter

Som HR-administratör kommer du ge stöd till HR-partner och HR-chef i administrativa uppgifter. Vidare kommer du arbeta med hantering av HR-avdelningens funktions brevlåda och administrativ hantering inför anställningar såsom anställningar- och sakkunnig prövningar. Administration kring LAS- och ATL-hantering, utdrag ut belastningsregister samt andra administrativa arbetsuppgifter.



Dina kvalifikationer

- Utbildning inom HR-området eller annan utbildning som är relevant

- Meriterande med erfarenhet av likande arbetsuppgifter

- Aktuell erfarenhet av att arbeta i olika IT-system såsom Excel, Word

- Erfarenhet av administrativt arbete

- Lätt för att formulera sig väl i både tal och skrift i det svenska språket

Erfarenhet av att arbeta i Heroma är meriterande

För att passa i denna tjänst ser vi att du tidigare har erfarenhet av att arbete i en offentlig organisation. Rollen kräver hög grad av serviceförmåga, flexibilitet och lösnings fokus. Mycket stor vikt vid personlig lämplighet.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-09-21

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Administratör till kommunal verksamhet

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Feb 19
Har du administrativ erfarenhet och arbetat med registrering i digitala system, då har vi uppdraget för dig!

Om uppdraget

Vi söker en administratör till en kommunal verksamhet i Uppsala, uppdraget förväntas starta omgående och preliminärt pågå till och med 31 maj. Omfattningen väntas vara en 100% av en heltid. Arbetet sker på plast i kundens lokaler i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör arbetar du med administrering och registrering i digitala system. Arbete sker bland annat i Microsoft 365, och det förkommer mycket kommunikation i arbetet. Du arbetar både självständigt och i team.

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet av att arbeta som administratör

- Erfarenhet av att arbeta med registrering i digitala system

- God kunskap och erfarenhet av att arbeta i Microsoft 365

- God system- och datorkunskap

- Erfarenhet av administrativa uppgifter i en myndighet eller liknande kommun

- Läsa, skriva och tala svenska mycket bra

Meriterande

- God kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet

- God samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt

- Bra på att strukturera, planera och prioritera arbetet och sätter gärna i gång aktiviteter för att uppnå resultat

- Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 februari

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu