Uppsala: Bygglovschef till Stadsbyggnadsförvaltningen i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bygglovschef till Stadsbyggnadsförvaltningen i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-15 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi en Bygglovschef till ett uppdrag i Uppsala på ett år med start i augusti!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i augusti 2024 tom aug 2025. Du kommer att arbeta på enhetens kontor och det finns möjlighet till distansarbete 2 dagar i veckan.
Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp bestående av enområdeschef samt trebygglovschefer. Chefsansvaret innebär att ta hand om verksamhetsuppdraget och att samarbeta med de andra två cheferna.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som du kommer att arbeta med handlar om att:
Stötta medarbetarna i uppdraget att ge bygglov.
Ge startbesked och slutbesked.
Handlägga tillsynsärenden.
Stötta tillsynshandläggarna.

I uppgiften ingår också att hålla APT, föredra ärenden på nämnden samt hålla koll på arbetsmiljön.


Dina kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av att vara chef och erfarenhet av bygglov mm.
Erfarenhet av myndighetsutövning.
Kunnig i plan- och bygglagen (PBL).
God kunskap i arbetsmiljöansvar.
Mycket goda kunskaper i Svenska, i tal och skrift.

För att axla rollen på bästa sätt ser viatt du som person hargod förmåga att etablera och underhålla relationer både internt och externt. Vi ser vidare att du arbetarnära gruppen, agerar bollplank och är vägledande i det dagliga arbetet med kommunens bästa i agerande och beslut.

Meriterande
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och förmågan att framgångsrikt leda utvecklings- och förändringsarbete är meriterande.


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22/4.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Platschef, bygg

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Platschef, bygg.

Platschef till Bro & Väg

Läs mer Apr 16
Välkommen till Bro & Väg - med fokus på Mälardalen, Uppland, Stockholm och Gävleområdet, och med ett högt engagemang och kompetens, men med det personliga hos ett mindre bolag som vill arbeta nära våra kunder. Vi söker nu en passionerad Platschef till vårt växande team med placering vid Uppsalakontoret.
Bro och väg utför de flesta typer av anläggningsprojekt åt både offentliga och privata kommersiella uppdragsgivare. Ofta handlar det om utbyggnad av vatten-, avlopps- och vägnät eller grundläggning av en ny byggnad. Vi utför betongarbeten, grundläggning, bergsprängning, finplanering, schakt, kabel- och markarbeten. Vårt fokus ligger på uppdrag inom Mälardalen, Uppland, Stockholm samt Gävleområdet. Samtidigt är vi en del av koncernen EA-gruppen och har det stora företagets resurser i ryggen.
Rollen som platschef hos oss:
Som platschef ansvarar du för projektets planering, produktion och ekonomi såväl som miljö och arbetsmiljö. Utöver det är du den som leder och fördelar arbetet samt coachar ditt team. Du arbetar väl tillsammans med interna funktioner samtidigt som du värnar och förvaltar våra kundrelationer. Som platschef rapporterar du till Arbetschef/Projektchef.
För att lyckas i din roll som platschef tror vi att du har erfarenhet av en liknande tjänst, erfarenhet av digitala plattformar och god kunskap inom branschen som du gärna delar med dig av. Vi söker efter en driven och ansvarsfull person med ett helhetsperspektiv som är redo att driva projekt från start till slut.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Uppstart, genomförande och avslut av projekt
Upprättande av tidplan, projektkalkyl och andra projektrelaterade dokument
Planera och fördela personal- och maskinresurser för genomförande av projekt samt driftåtgärder med avhjälpande underhåll
Projektekonomi
Systematiskt arbetsmiljö- och säkerhetsarbete
Hålla i kontraktsfrågor mot kund och delta på projektmöten
Personalfrågor

Vi söker dig som har:
Erfarenhet av rollen som platschef
Under ett antal år inom mark- och anläggning
Erfarenhet av VA-arbeten
Har goda kunskaper inom entreprenadjuridik och mängdreglering



Vad vi erbjuder:
Korta beslutsvägar och utrymme för personlig utveckling.
En spännande chefsroll där du är spindeln i nätet.
Frihet under ansvar och möjlighet till karriär inom bolaget.
En familjär företagskultur med stöd från en stark koncern.


Övrig information
Urval och intervjuer sker löpande. Tillträde sker per omgående, men med hänsyn till eventuell semesterplanering och uppsägningstid. Anställningen är en tillsvidareanställning med placering i Uppsala.
Kontakt
Har du några frågor eller funderingar kring rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Runberg, VD, 070-353 45 91 anders.runberg@brovag.se eller Simon Åström, Projektchef Uppsala, 070-378 47 03 simon.astrom@brovag.se
Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna dig till vårt team!
EA-koncernen
EA-koncernen (entreprenad och anläggningsgruppen) tillhör en välrenommerad företagsgrupp där ett antal bolag ingår. EA-gruppens entreprenadföretag är Frijo med dotterbolaget Bygg och Berglaget, Broby spår med dotterbolaget Westins kraft och Bro & Väg. Du kan läsa mer på vår hemsida om våra bolag, www.eagruppen.com

Ansök nu

Servicechef bygg

Läs mer Mar 26
Uppsala Fastighetstjänst AB är ett mångsidigt och innovativt familjeföretag som verkar inom fastighetsskötsel, trädvård och bygg. Vi arbetar på uppdrag av såväl bostadsrättsföreningar, företag, kommun som privatpersoner vilket gör oss till ett mångfacetterat företag. Vårt motto och affärsidé är att tillhandahålla kompetent utförda tjänster med högsta kvalitet och garanterad kundnöjdhet då återkommande kunder är de bästa. För mer information om företaget se vår hemsida http://www.uppsalafastighetstjanst.se eller besök oss på facebook, http://www.facebook.com/uppsalafastighetstjanst.
Vi söker nu Servicechef till vår Byggavdelning.
Kompetensprofil
Yrkeserfarenhet, God kommunikationsförmåga, både att lyssna och informera, Bra organisatorisk förmåga, Drivande av projekten, stora som små, Leda och stötta andra i deras arbeten, Problemlösare, Resultatorienterad
Minst B-körkort
Arbetsuppgifter
Träffa kunder och räkna på jobb, Kommunicera med medarbetare inom respektive verksamhetsområde, Planera och genomföra jobb, Fakturera löpande, Medverka till god stämning i yrkesgruppen, Hantera offerter, Genomföra medarbetarsamtal.
Ansvarsområden
Personalansvar för verksamhetsområde service innehållandes både byggservice 6 personer och måleriservice 4 personer.
Ansvara för material och verktygsinköp, Ekonomiskt ansvar för verksamhetsområde, Uppföljning tidplaner, Fördela resurser, Uppföljning att vi håller vad vi lovar, Hantera offerter, Medarbetarsamtal, Fakturering.
Befogenheter
Besluta om materialval, Styra planering och genomförande av jobb inom verksamhetsområde service, Hantera offerter, Relevanta inköp för verksamhetsområdet.
Vi vill helst att du har dokumenterad utbildning eller motsvarande kompetens och har några års arbetslivserfarenhet inom området. Du kommer att ingå i Byggavdelningen. Utöver dagliga sysslor kommer du ha kontakt med våra kunder internt och externt skriftligt och muntligt. Då företaget expanderar förekommer många olika typer av arbete varför vi söker dig som är flexibel och inte rädd för förändring och nya uppgifter.
Personliga egenskaper:
Du liksom alla andra som arbetar på Uppsala Fastighetstjänst är företagets ansikte mot kunden varför en av dina viktigaste egenskaper måste vara att du är positiv, utåtriktad och engagerad. Varje person du möter under arbetsdagen kan vara en tänkbar kund eller uppdragsgivare.
Vi lägger även extremt stor vikt vid noggrannhet och flexibilitet, då även detta är egenskaper som ger kundnöjdhet.
Du ska ha vana av att leda en grupp i arbete,
B-körkort är ett krav.
Att arbeta på Uppsala Fastighetstjänst innebär att vara en i laget. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig för oss då det är något som får alla att trivas, såväl anställda som kunder. Våra anställda har även stora möjligheter att påverka sin arbetssituation och sina arbetsuppgifter då vi månar om tillfredsställd personal, att gå till jobbet ska inte kännas tungt och tråkigt utan vara roligt och tillfredsställande.
Uppsalafastighetstjänst eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden gått ut.

Ansök nu

Avdelningschef

Läs mer Mar 21
Arbetsbeskrivning
Som ett av Sveriges största fastighetsbolag möter vi våra kunder och partners där de är. I förvaltning och utveckling av effektiva och attraktiva kunskapsmiljöer, genom tjänster och produkter som förenklar för studenter och forskare, och i skapandet av hållbara campus som en tillgång för hela samhället. Genom erfarenhet och innovation skapar vi förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning. Tillsammans lyfter vi Sverige som kunskapsnation.
Till Akademiska Hus söker vi nu en avdelningschef till enheten Teknik & Service. Du kommer att ansvara för ett starkt team av tekniska förvaltare, drifttekniker och en teknikspecialist. Har du fastighetsteknisk kompetens och brinner för att driva underhåll och fastighetsutveckling med hög kvalitet i kombination med smarta energilösningar? Vill du bidra till att stärka vår leverans genom att förbättra och effektivisera våra arbetssätt samt skapa möjligheter för ökad hållbarhet? Då kan rollen som avdelningschef för Teknik & Service vara något för dig!
Tjänsten är placerad i Uppsala. Du leder det operativa arbetet och stöttar de tekniska förvaltarna i deras uppgift att leda och styra driftteknikerna i det dagliga arbetet. Fastigheter som din avdelning tar sig an är utöver lärosalar, kontor och utemiljöer även forskningsmiljöer och labb. I ditt ansvarsområde ingår bland annat utvecklingen av BMC, Biomedicinskt Centrum i Uppsala.

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden som Avdelningschef:
·        Bolagsövergripande uppdrag att bidra till att utveckla vår tekniska förvaltning.
·        Leda din avdelning inom ditt geografiska område mot bolagets och avdelningens mål.
·        Personalansvar för cirka 13 personer.
·        Styrning av planerat underhåll, tillsyn & skötsel samt driftoptimering.
·        Ha hand om stora investeringar och underhållsbudgetar för stora projekt som tillexempel energiprojekt.
·        Säkerställa avdelningens genomförande av energiplan och underhållsplan.
·        Implementera förbättringar och förändringar inom avdelningen.
·        Kostnadsansvar för avdelningen och fastigheterna inom ditt område liksom delegerat arbetsmiljöansvar och lönesättande ansvar.
 
Varmt välkommen med din ansökan, dock senast den 2024-04-17. Urval kommer att ske löpande. Denna rekrytering är ett samarbete mellan Akademiska Hus och Randstad AB. Har du frågor om tjänsten och processen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Linnea Holmström linnea.holmstrom@randstad.se , alternativt rekryteringskonsult Kristina Rostedt, kristina.rostedt@randstad.se 070-1464185. I stället för personligt brev uppskattar vi dina svar på urvalsfrågorna under "Ansök", som är utvalda och relevanta specifikt för den här tjänsten.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Kvalifikationer
För att bli aktuell i rollen som vår nya avdelningschef letar vi efter dig som har:
Tidigare ledarskapserfarenhet som tex teamledare, projektledare. Även erfarenhet av stora tekniska fastighetsprojekt.  
Erfarenhet av att driva förändrings- och implementeringsarbete.
Högt tekniskt kunnande och ett starkt intresse för ny teknik och digitalisering.
Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik.
God ekonomisk förståelse (budget, prognos, uppföljning) och erfarenhet av att jobba kundfokuserat.
Förståelse för ingående processer i teknisk förvaltning kopplat till fastighet.
Svenska och engelska obehindrat i tal som skrift.

Det är meriterande om du som avdelningschef har:
Akademisk ingenjörsutbildning inom relevant område som tex hållbarhet, energi eller teknik. 

För att du ska trivas i den här rollen som avdelningschef ser vi att du är en person som kan komma in och sätta ditt eget avtryck och få ihop gruppen. Det är viktigt att du är trygg i dig själv som ledare och vågar ta initiativ. Att bygga relationer och vara kommunikativ är en mycket viktig del i det dagliga arbetet då du kommer finnas med i många samarbetsytor och ha flera dialoger både internt med kollegor och även externt ut mot kunder. Eftersom rollen innebär stora mandat så är det även viktigt att du kan tänka affärsmässigt vid beslutsfattande, ser lösningar och är handlingskraftig. 

Om företaget

Akademiska Hus
På Akademiska Hus blir du välkomnad in i en stimulerande miljö med en vänlig företagskultur och spännande arbetsuppgifter. Du ges från början ett stort ansvar på vägen mot vårt gemensamma mål – att skapa attraktiva kunskapsmiljöer. Här får du en unik chans att påverka och bidra till framtidens utveckling av campus och du får möjlighet att växa i en kunskapsstark organisation.?
Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Därför har alla våra kollegor tydliga uppdrag och genom samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Vi har ett stort nationellt utbyte och du får tillgång till ett stort kontaktnät med både kollegor och kunskaper från Luleå i norr till Malmö i söder. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans.?Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och?erbjuder därför?alla?olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa.?
Akademiska Hus är ett statligt ägt bolag som är en betydande aktör inom det spännande segmentet samhällsfastigheter. Vi har en finansiellt stabil grund och arbetar långsiktigt och hållbart och är således inte lika påverkade av marknadens konjunktursvängningar.
Vill du veta mer om Akademiska Hus - gå in på vår hemsida https://www.akademiskahus.se/

Ansök nu

Senior Platschef

Läs mer Feb 14
Nu har vi flera nya spännande projekt i startgroparna och vi behöver förstärka vår organisation med dig som är en erfaren Platschef. Tillsammans bygger vi framtidens hus på ett ansvarsfullt och hållbart sätt.
Som Platschef hos oss på ByggConstructs entreprenadavdelning kommer du att leda, driva och ansvara för större byggentreprenader och har engagemang för hållbarhetsfrågor. I dina projekt ansvarar du för ekonomin, produktion, tidplan, kvalitet, miljö och arbetsmiljö. I dina projekt arbetar du tillsammans med entreprenadingenjör, arbetsledare, vår maskinavdelning och egna hantverkare samt i nära samarbete med din projektchef.
Kvalifikationer
Efter ett stort antal år i branschen har du goda byggkunskaper. Du som söker ska ha flera års erfarenhet från en arbetsledande befattning inom byggbranschen. Vi ställer höga krav på affärsmässighet och ledarskap.
Som person är du prestigelös, ödmjuk och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är strukturerad och har god förmåga att prioritera, arbeta systematiskt och balansera strategiskt och operativt arbete. Du är kvalitetsmedveten, kreativ och ambitiös och trivs i en roll med många kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Du talar svenska och engelska obehindrat och är en utmärkt kommunikatör, förhandlare och förstår vikten av ett gott samarbete för att nå goda resultat. B-körkort är ett krav för tjänsten.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten och eller rekryteringen, hör av dig till:
HR-ansvarig Anna Lindgren anna.lindgren@byggconstruct.se
Avdelningschef Entreprenad Martin Huss martin.huss@byggconstruct.se
Vi behandlar ansökningar löpande, ansök så snart som möjligt, dock senast den 17 mars 2024.
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Om arbetsgivaren - ByggConstruct AB
ByggConstruct AB är ett av Mellansveriges större ägarledda byggföretag. Vi är en samhällsbyggare specialiserade på byggnationer inom vård, skola och bostäder, samt byggservice. Vi ligger långt fram gällande energieffektivisering och hållbarhetsfrågor. Tillsammans med vårt dotterbolag FÖ Bygg i Sala har vi idag en omsättning på ca 1 miljard kronor och är drygt 200 egna anställda. Vi är ett engagerat team med god sammanhållning och en företagskultur som präglas av prestigelöshet, hjälpsamhet och frihet under ansvar med fokus på långsiktighet, goda kundrelationer och kvalitet!
Vi vill gärna bli fler som bygger ansvarsfullt och hållbart, och som har roligt när vi gör det.
Nyfiken? Läs mer på vår hemsida - https://byggconstruct.se

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB .

Ekonomiassistent till Tierp sökes

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 19
Är du en driven ekonomiassistent med en gymnasial ekonomiutbildning? Sök till tjänsten redan idag.

Om uppdraget

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund Tierpsbyggen för ett längre konsultuppdrag via oss på Bemannia. Arbetet sker på plats vid Tierpsbyggens huvudkontor tillsammans med 3-5 ekonomiassistenter som arbetar i team, med olika ansvarsområden. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå fram till 2025-01-31. Tjänstgöringsgrad: heltid, 100%. Placeringsort: Tierp.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att hantera sedvanliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent tillsammans med ditt team där ansvarsområden är fördelat. Det innebär att man ibland får vara beredd att rycka in i olika områden på ekonomiavdelningen som man normalt inte arbetar med. Du kommer främst att hantera följande områden:

- Kundreskontra

- Hyresavisering

- Fakturering

- Autogiro

- Inkassohantering (Avtal med inkassobolag finns)

- Leverantörsreskontra

- Avstämningar

- Bokföring

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet och ekonomiska kunskaper inom bokföring

- En gymnasial ekonomiutbildning

- Några års arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning

- Du är driven, engagerad, strukturerad, noggrann, stresstålig, kan ha många bollar i luften, är glad och positiv

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-22.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson på elvira.henningsson@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-konsult till Tierpsbyggen

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 20
Nu söker vi en HR-konsult till Tierpsbyggen

Om uppdraget

Vi söker nu en HR-konsult till Tierpsbyggen för ett längre uppdrag. Uppdraget är på heltid och sker till största delen på plats. Start är så fort som möjligt och minst 6 månader. För rätt person finns möjlighet att bli anställd hos Tierpsbyggen efter uppdraget.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR-konsult kommer du att hantera en mängd arbetsuppgifter inom HR-området. Du kommer att ansvara för 106 anställda. Du kommer att stötta chefer i hela HR-hjulet.
Som HR-konsult rapporterar du direkt till VD:n.

Du kommer bl a att arbeta med:

- Arbetsrätt

- Rehabilitering

- Personalpolicys

- Lönebildning

- Rekrytering

- Arbetsmiljö

Förutom dessa arbetsuppgifter kommer du även att arbeta med:

- Utveckla, implementera, följa upp och effektivisera bolagets
HR-processer.

- Tillse att lagar, avtal och policys efterlevs i verksamheten.

- Utbilda, coacha och agera rådgivande part till ledare när det kommer till HR-relaterade frågor.

- Driva arbetsrättsliga ärenden och medverka vid förhandlingar relaterade till personalärenden.

- Ansvara för uppföljning av nyckeltal inom HR-området.

- Säkra den strategiska kompetensförsörjningen inom bolaget.



Dina kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet inom offentlig sektor.

- Relevant högskoleutbildning, gärna inom personal- och arbetslivsfrågor.

Viktigt ha erfarenhet av och förståelse för kommunal sektor och kollektivavtalsområdet.

Meriterande

Det är meriterande med flera års erfarenhet av HR och arbetsrättsliga frågor samt erfarenhet av att stötta chefer i personalfrågor.

Du har erfarenhet av att arbeta operativt inom HR, inklusive hantering av rehabiliteringsärenden och svåra samtal

Gå gärna in på https://www.tierpsbyggen.se (https://www.tierpsbyggen.se/) och läs mer.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240315

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-partner till Akademiska sjukhuset

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Feb 15
Nu söker vi för kunds räkning en erfaren senior HR-partner till Akademiska sjukhuset i Uppsala med start omgående och till och med 240831.

Om uppdraget

Vi söker nu en HR-partner till Akademiska sjukhuset.

Du arbetar i ett gemensamt HR-team för Akademiska sjukhuset och Lasarettet i Enköping bestående av 24 HR-partners. Din huvudsakliga placering kommer att vara vid Akademiska sjukhuset i Uppsala.

Teamet är en del av Region Uppsalas HR-avdelning som leds av HR-direktör och består av totalt 125 medarbetare. Avdelningen är organiserad i funktionsområdena Arbetsmiljö och hälsa, Lag och avtal, Kompetens och ledarskap, Analys och planering, Processtöd och utveckling samt Verksamhetsstöd. HR-avdelningens uppdrag är att med utgångspunkt från den arbetsgivarpolitiska strategin utveckla och tillhandahålla ett kvalitativt och verksamhetsnära HR-stöd.

Uppdraget avser starta omgående och beräknas pågå till 31/8-2024.

Tjänstgöringsgraden är 100%.

Mer information kan tillkomma vid telefonintervju.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR-partner ansvarar för HR-stödet till ett eller flera verksamhetsområden och ingår i lednings- och samverkansgrupper med uppdrag att stötta chefsledet med kompetensförsörjning, personalärenden, arbetsrättsfrågor, rehabilitering, lönebildning, samverkan och systematiskt arbetsmiljöarbete.

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för tjänsten ser vi att du har följande kompetenser och erfarenheter:

- Kandidatexamen inom relevant område gärna personalvetarprogrammet
- Flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en liknande roll

- Mycket god kunskap och erfarenhet kopplat till lag och avtal samt arbetsrätt

- Mycket goda kunskaper kring rehabilitering, förhandlingar samt arbetsmiljöfrågor

- Meriterande om man har kunskaper /erfarenheter av gällande kollektivavtal, i detta fall Allmänna bestämmelser


Vi söker dig som är duktig på att ta beslut och prioritera samt är bra på att bygga relationer och se behovet i verksamheten. Du bör vara trygg i din roll och delar gärna med dig av din kunskap. I din arbetsroll har du god förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa miljöer och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat inom hälso- och sjukvård.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-administratör i Uppsala

HR-assistent
Läs mer Sep 12
Har du en utbildning inom HR- området och erfarenhet inom en offentlig organisation? Då tror vi att det här är ett uppdrag för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om uppdraget
Vi söker nu en HR-administratör, till vår kund i Uppsala detta är ett konsultuppdrag på 100% till och med 31 mars 2024. Arbetet sker på plats i kundens lokal i Uppsala. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kunden.

Dina arbetsuppgifter

Som HR-administratör kommer du ge stöd till HR-partner och HR-chef i administrativa uppgifter. Vidare kommer du arbeta med hantering av HR-avdelningens funktions brevlåda och administrativ hantering inför anställningar såsom anställningar- och sakkunnig prövningar. Administration kring LAS- och ATL-hantering, utdrag ut belastningsregister samt andra administrativa arbetsuppgifter.



Dina kvalifikationer

- Utbildning inom HR-området eller annan utbildning som är relevant

- Meriterande med erfarenhet av likande arbetsuppgifter

- Aktuell erfarenhet av att arbeta i olika IT-system såsom Excel, Word

- Erfarenhet av administrativt arbete

- Lätt för att formulera sig väl i både tal och skrift i det svenska språket

Erfarenhet av att arbeta i Heroma är meriterande

För att passa i denna tjänst ser vi att du tidigare har erfarenhet av att arbete i en offentlig organisation. Rollen kräver hög grad av serviceförmåga, flexibilitet och lösnings fokus. Mycket stor vikt vid personlig lämplighet.


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-09-21

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Administratör till kommunal verksamhet

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Feb 19
Har du administrativ erfarenhet och arbetat med registrering i digitala system, då har vi uppdraget för dig!

Om uppdraget

Vi söker en administratör till en kommunal verksamhet i Uppsala, uppdraget förväntas starta omgående och preliminärt pågå till och med 31 maj. Omfattningen väntas vara en 100% av en heltid. Arbetet sker på plast i kundens lokaler i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör arbetar du med administrering och registrering i digitala system. Arbete sker bland annat i Microsoft 365, och det förkommer mycket kommunikation i arbetet. Du arbetar både självständigt och i team.

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet av att arbeta som administratör

- Erfarenhet av att arbeta med registrering i digitala system

- God kunskap och erfarenhet av att arbeta i Microsoft 365

- God system- och datorkunskap

- Erfarenhet av administrativa uppgifter i en myndighet eller liknande kommun

- Läsa, skriva och tala svenska mycket bra

Meriterande

- God kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet

- God samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt

- Bra på att strukturera, planera och prioritera arbetet och sätter gärna i gång aktiviteter för att uppnå resultat

- Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 februari

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu