Uppsala: HR - och Löneadministratör

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR - och Löneadministratör i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-27 // Varaktighet: Heltid

Joina vårt härliga adminteam som håller på att utvecklas till något riktigt häftigt!
Som HR -och löneadministratör kommer du främst att arbeta operativt i processer knutna till våra system inom både Lönehantering (Flex HRM) och HR-administration (Workday).
Du arbetar som en viktig del av teamet kring ekonomi men också väldigt nära våra HR-kollegor. Meliva befinner sig i början av en spännande tillväxtresa och för oss är det viktigaste att du som person vill vara med och utveckla vår HR-och löne-administration till den världsklassnivå vi vill att det ska vara.
Meliva har för tillfället 500 anställda men har en del av lönekörningen utlagd på externa partners. Under hösten kommer vi arbeta med att ta över all hantering internt och parallellt med det också implementera Workday som HR system för hela koncernen. Din tid kommer att delas mellan dessa två större projekt och vi ser fram emot att tillsammans med dig och ditt team bygga bra processer och administrativa rutiner för att kunna skala upp volymen de kommande åren.
Arbetsuppgifter - ett axplock
Förberedande lönearbete som kontroll av tidrapporter och underlag för lön
Lönekörning för våra bolag i Flex HRM
Hantera reseräkningar
HR-administration i Workday (nyanställd, ändring anställd, avslut, onboarding, talent etc etc)
Övrig HR administration såsom arbetsgivarintyg
Stöd i löne-frågor och i viss mån enklare HR-frågor från chefer och personal
Säkerställa efterlevnad av kollektivavtal gällande ersättning och avtal
Bidra med att uppdatera innehåll på tex intranätet

Vi söker dig som…
…trivs i en roll där utveckling och tillväxt är i fokus. Rollen ställer stora krav på att du kan växla mellan att vara noggrann och specifik när det behövs till att vara bred och se helhetslösningar när det behövs. Du bjuds in att delta i utvecklingen i några av våra viktigaste processer samtidigt som du varje dag kommer att arbeta i samma processer. Det ställer krav på att du löpande förhåller dig kritiskt till dina arbetsuppgifter och sättet du utför dem i syfte att varje dag göra något lite bättre än dagen innan. För oss är dina egenskaper och ditt sätt att förhålla dig till din omgivning och dina kollegor av yttersta vikt för att vi ska lyckas ta oss dit vi vill.
Vi ser gärna att du förutom ovan har:
Minst 3-årig gymnasieexamen
Gått vidareutbildning inom HR och/eller löneadminstration
Arbetat som löneadministratör alternativt HR-administratör, gärna både och
Arbetat i Workday och/eller Flex HRM
Goda kunskaper i svenska och engelska båda i tal och skrift

Vi erbjuder
Provanställning heltid med start så snart som möjligt.
__
Om arbetsgivaren - Meliva
Meliva är en bred vårdgrupp som växer på den svenska marknaden med primärvård, BVC och företagshälsa i fokus. Med innovativa vårdlösningar och en stark närvaro både fysiskt och digitalt, har vi ambitionen och kunskapen att bidra till utvecklingen av ett hållbart svenskt vårdsystem med patienten, kunden och vårdpersonalen i centrum.
Melivas resa i Sverige började under 2020 i samgåendet med ett flertal erfarna vårdgivare, och är redan en av landets allra största aktörer inom primärvård med omkring 90 000 listade patienter. Vi har en gedigen erfarenhet bakom oss med rötter från den finska vårdgivaren Mehiläinen, som sedan 1909 varit ledande inom sjuk- och hälsovården i vårt nordiska grannland. Mehiläinen var också tidigt drivande i digitaliseringen av vård i mobilen och datorn, en utveckling Meliva fortsätter att driva i Sverige.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Personaladministratör/Personalassistent.

Erfaren personaladministratör till myndighet i Uppsala.

Läs mer Apr 10
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren personaladministratör.

Omfattning: Heltid 100% (viss deltid är även möjlig)
Start: Omgående eller så snart som möjligt.
Längd: 2024-09-30

Viss del distansarbete är möjligt, men i huvudsak på plats hos kund i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a:
- Att handlägga ärenden i löne- och tidrapporteringssystemet Primula.
- Att stötta medarbetare med Primula-rapporteringen och ha kontakt med SSC, handlägga anställningsärenden, vara behjälplig vid
rekryteringar och stötta kundens rekryteringskonsulter med intern administration.
- Välkomna eventuella nya medarbetare till arbetsplatsen och vara behjälplig med myndighetens telefoni.

Det ingår också ta fram personalstatistik till årsredovisningen.

Även ingår en del enklare arbetsmiljöfrågor som t.ex. innebär att genomföra/skicka ut en medarbetarenkät, insatser som att upprätthålla rutiner kring brandskyddsarbetet och hantering av personalförmåner som frukt, kaffe, etc.



Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• Kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Observera!
Kunskaper i Primula är ett måste

Meriterande är erfarenhet av statlig/offentlig verksamhet.


Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag för dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Välkommen!

Ansök nu

Proaktiv och serviceinriktad HR-administratör

Läs mer Mar 4
Vill du arbeta med HR-administration, med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en internationell miljö? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som HR-administratör på Uppsala universitet.

Institutionen för medicinska vetenskaper är en stor klinisk institution med ca 250 anställda och över 900 personer som är anknutna via Akademiska Sjukhuset. Institutionen har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inom en rad områden. Forskningen äger rum i nära anslutning till den kliniska verksamheten vid Akademiska sjukhuset och omfattar såväl grundläggande studier kring sjukdomsorsaker som utveckling och utvärdering av förbättrad diagnostik och nya behandlingsmetoder. Mer om institutionens verksamhet finns på http://www.medsci.uu.se

Då vår nuvarande kollega går i pension, söker vi nu en engagerad och erfaren HR-administratör som arbetar tillsammans med vår HR-samordnare och HR-generalist. Du kommer att ingå i stödverksamhetens team som består av HR-, ekonomi-, forskarutbildnings- och kursadministration som i nära samarbete ger stöd och service till ledning och personal i verksamheten.

Arbetet är serviceinriktat med många kontaktytor, såsom chefer och medarbetare i verksamheten och andra aktörer inom och utanför universitetet. Arbetet är varierande och stimulerande eftersom du är delaktig i arbetsuppgifter inom hela HR-området.

Arbetsuppgifter

- Rekryteringsadministration, inklusive publicering av annonser och hantering av anställningsavtal  
- Introduktion av medarbetare
- Mottagande av internationella medarbetare och information kring tex. uppehållstillstånd, bankkonto, boende, folkbokföring, försäkringar
- Avslut av tidsbegränsade anställningar
- Löpande kontakt med medarbetare inklusive frågor kring villkorsavtalet, tex. registrering av semester, VAB, föräldraledighet
- Administration av institutionens katalog- och behörighetssystem
- Diarieföring
- Handläggning av timersättningar och engångsersättning
- Delaktig i handläggning av reseräkningar och utlägg
- Övrigt personaladministrativt arbete

Även andra administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå samt visst utvecklingsarbete.

Kvalifikationskrav

- Eftergymnasial utbildning inom HR eller löneadministration eller motsvarande erfarenhet
- Några års erfarenhet av HR-administration
- Grundläggande kunskap om arbetsrätt
- Vana av att arbeta i flera administrativa system samtidigt
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi vill att du som person är prestigelös, har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta. Du är strukturerad, noggrann och har hög integritet då arbetet innebär att du hanterar känslig information. Vidare har du en stark kommunikationsförmåga och är van att arbeta självständigt.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Meriterande för anställningen är erfarenhet av HR- eller löneadministration inom högskolesektorn eller annan statlig myndighet. Erfarenhet av att arbeta i Primula, Varbi, AKKA, W3D3 samt andra administrativa system som används vid Uppsala universitet ses också som meriterande.

Om anställningen 
Anställningen är tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde 19 augusti 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: HR-samordnare, gabriella.widerberg@medsci.uu.se, tel: 073-4697949, HR-generalist, alzbeta.opletalova@uu.se, tel. 073-4697863.

I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan senast den 2 april 2024, UFV-PA 2024/719.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

HR-administratör

Läs mer Feb 28
HR-avdelningen vid Uppsala universitet har utfört ett förändringsarbete med syfte att öka kvaliteten, effektiviteten och stödet inom HR-området till universitets chefer och medarbetare.

Vi söker nu en eller flera medarbetare till HR-enhet Universitetsförvaltningen som vill utgöra ett aktivt stöd till verksamheten och bidra till HR-avdelningens fortsatta utveckling.

Som HR-administratör medverkar du till HR-avdelningens övergripande mål att aktivt bidra till att Uppsala universitet vidareutvecklar sin ställning som en attraktiv arbetsgivare. Uppsala universitet erbjuder dig möjligheten att utvecklas i din roll som HR-administratör tillsammans med engagerade kollegor.

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera allmänt förekommande HR-administration inom ramen för HR-avdelningens uppdrag, med tyngdpunkt på rekryteringsadministration i rekryteringssystemet Varbi. Förutom annonspublicering och administration ingår utbildning och support till användare av systemet, samt uppdatering av manualer. Vidare ingår andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter på avdelningen där du arbetar nära och tillsammans med andra HR-administratörer och HR-specialister.

Avdelningen arbetar kontinuerligt med att utveckla processer och rutiner för ett mer effektivt och enhetligt stöd inom uppdraget, i rollen som HR-administratör ingår att vid behov delta i detta arbete. Arbetsuppgifterna varierar och kan komma att förändras inom ramen för HR-avdelningens uppdrag.

Kvalifikationskrav

- Eftergymnasial utbildning inom HR eller administration, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet.
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.
- Mycket goda datorkunskaper i MS Office.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet så som att du är en serviceinriktad person med god samarbetsförmåga. Du är en ansvarstagande person som stimuleras av utveckling och förbättringar som ger mervärde i verksamheten. Vidare ser vi att du är en strukturerad person med förmåga att se helheten och kan organisera i flera processer samtidigt. Du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbete.

Önskvärt/meriterande i övrigt

- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet är meriterande.
- Tidigare erfarenhet av arbete i Varbi är meriterande.
- Tidigare erfarenhet av arbete inom HR-området.

Om anställningen 
Anställningen är tidsbegränsad, 12 månader. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Enhetschef Sandra Isberg, sandra.isberg@uu.se

I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan senast den 13 mars 2024, UFV-PA 2024/451.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

HR-administratör sökes till F 16 – vikariat

Läs mer Feb 29
Befattningen erbjuder

En befattning med varierande arbetsuppgifter i såväl enskilt arbete som i grupp. Ett roligt uppdrag där du får vara med att utvecka andra såväl dig själv.

Om enheten

F 16 flottiljstab levererar styrning, stöd och beredning med högsta kvalitet genom
professionell, serviceinriktad och kompetent personal. Inom flottiljstaben finns avdelningen
för HR/ personalfrågor, A1. Avdelningen ansvarar för konsultativt stöd till förbandets chefer i
olika typer av personalärenden, förhandling, långsiktig personalplanering, lönebildning,
rekrytering, krigsplanläggning, livs- och karriärutveckling, utbildning, arbetsmiljö,
rehabilitering- och veteranstöd m.m. Avdelningen består av 12 medarbetare och ingår som
en del i krigsförbandet 16. Flygflottiljen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du stödjer chefer och personalavdelningen med administrativa uppgifter. Det kan
exempelvis innebära administration av underlag såsom anställningsbeslut, semesterlistor och krigsplacering. Hantering av arkiv och personakter, behörighetsbeställningar,
skiftesplanering, rekryteringsannonser, skicka ut kallelser och upprätta protokoll. Du tycker det är kul att agera i en servicefunktion och trivs med ett stundtals högt tempo.


KRAV
Kvalifikationer
 •  Gymnasieexamen
 •  Aktuell erfarenhet av arbete av administrativ karaktär
 •  Goda kunskaper inom Officepaketet
 •  God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
 •  Mycket god administrativ förmåga
 •  Körkort B

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har förmåga att arbeta i team såväl som självständigt. Du är mycket strukturerad och trivs med att ha många bollar i luften samtidigt. En förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna på ett bra sätt är att du är flexibel och ordningsam. Du behöver vara bekväm med att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

MERITERANDE 
 •  Aktuell erfarenhet av arbete med administration inom offentlig sektor
 • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten. 


För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).


Övrigt
Anställningsform: Tidsbegränsat vikariat fram till 2024-12-31
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Uppsala
Tillträdesdatum: snarast


För upplysningar om befattningen eller information om rekryteringsprocessen kontakta:
HR-generalist, Amanda Rahlén
Tel: 072-388 07 52, mejl: F16-A1-adm@mil.se


Fackliga företrädare:
OFR/O Ärna Peter Oscarson, tfn 018-19 63 68.
OFR/S Håkan Wedin, tfn 070-351 96 40.
SACO Mikko Aarnio, tfn 070-849 55 06.
SEKO, nås via växeln 018-19 60 00.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2024-03-11. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.




Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Bemanningsassistent till akutmottagningen

Läs mer Feb 21
Verksamhetsområde ambulans- och akutsjukvård

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Verksamhetsområde ambulans- och akutsjukvård vid Akademiska sjukhuset är en verksamhet som kännetecknas av specialkompetens i handläggningen av akuta sjukdomstillstånd hos vuxna och barn inom ett flertal medicinska och kirurgiska områden. Akutsjukvården är ett område under snabb utveckling och förändring. Området omfattar prioritering, diagnostik och behandling av patienter med akuta sjukdomstillstånd.

Akutmottagningen har drygt 120 anställda sjuksköterskor, undersköterskor och sekreterare. Förutom avdelningschef finns biträdande avdelningschefer, utbildningssjuksköterskor, utbildningsundersköterskor, en klinisk adjunkt samt ett stort antal personer med specialuppdrag som garanterar att avdelningen ständigt utvecklas och förbättras. Nu söker vi en bemanningsassistent till vår verksamhet, som kan arbeta för att mottagning har fullvärdig bemanning varje dag året om.

Ditt uppdrag
Som en av tre bemanningsassistenter ansvarar du tillsammans med avdelningschef och biträdande avdelningschefer för den dagliga och långsiktiga bemanningen på avdelningen. Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot sjukanmälan, täcka sjukluckor, göra dagliga ändringar och konteringar i schemat. Du kommer att arbeta i vårt personaladministrativa system Heroma.

Du har ansvar för ordinarie schemaläggning, inskolningsscheman och är tillgänglig för frågor från personalen angående ledigheter och schemaläggning. Du har tät kontakt med ny personal och semestervikarier. För inplanering av praktiska detaljer, scheman under inskolning och semesterperioder. Du har ansvar för den dagliga driften på arbetsplatsen vad gäller att täcka luckor på grund av korttidsfrånvaro.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av bemanning och schemaläggning i Heroma. Du bör både ha en god datavana och problemlösningsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och utbildning inom personaladministrativa system. Har du även jobbat inom akutsjukvård och är erfaren i att hantera mer akuta och plötsliga situationer, är det en fördel.

Din kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är lyhörd, utåtriktad, strukturerad och har lätt för att kommunicera. Vidare ska du kunna arbeta självständigt och ha ett intresse för bemanning och schemaläggning.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning på 6 månader.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Tillförordnad avdelningschef Madeleine Ödman, 018-611 91 92
Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Ls Jobbet AB .

Lackerare, Toyota Uppsala

Fordonslackerare
Läs mer Apr 22
Har du erfarenhet av lackering och vill bli en del av vårt glada gäng här på Biltrean skadecenter i Uppsala? Är du är en positiv och utåtriktad person som brinner för hög kvalité och gott samarbete? Då ska du söka rollen som lackerare hos oss. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om tjänsten
Som lackerare hos oss jobbar du med hela lackeringsprocessen och du blir en viktig spelare i vår skadereparationskedja. Du ingår i ett team av totalt 13 personer med 6 skadetekniker, 3 lackerare och 2 skaderådgivare, reservdelsrådgivare samt skadechef. Tillsammans i teamet är ni nyckelpersoner för att vi ska hålla våra löften och kvalité till våra kunder. Vi jobbar med Toyota och Lexus som varumärken.
För att kunna uppnå optimalt resultat och smidig hantering har ni hjälp av vår nya färgblandningsrobot från PPG (Moonwalk). Allt för att få en så perfekt blandning som möjligt som kan ge dig som lackerare de bästa förutsättningarna att få en effektiv färghantering.
Vi har en toppmodern anläggning med ny utrustning och vi erbjuder dessutom utbildningar tillsammans med PPG för att du och dina kollegor ska kunna utföra ert arbete på bästa sätt.
Din profil
Vi förväntar oss att du som söker har goda kunskaper inom hela lackprocessen, dvs slipning, grundning, maskering, lackering samt polering. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift samt goda datorkunskaper. B-körkort är ett krav för tjänsten.
För att trivas hos oss är du noggrann som person med sinne och känsla för detaljer. Då vi idag är ett tight team som skapar en rolig arbetsmiljö tillsammans förväntas du även vara en lagspelare som stöttar och bidrar till gott samarbete mellan skadetekniker, lackerare och administration.
Vårt erbjudande
Hos oss får du arbeta i ett tryggt, varmt och öppet familjeföretag som värnar om våra anställda och teamkänslan. Vi jobbar mycket med personalevent och strävar alltid efter en god arbetsmiljö med bra sammanhållning. Du blir snabbt en i gänget av positiva medarbetare som tar hand om varandra. Som anställd erbjuds du även andra förmåner såsom friskvårdsbidrag och ett fördelaktigt bilägande.
Övrigt
Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.
Placering: På vårt nyöppnade skadecenter på Edvard Berlingsgatan 5, Uppsala
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta John Juhlin, Skadechef via mail: john.juhlin@toyotauppsala.se eller via telefon: 018-65 99 86
Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av fordonslackering
Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Goda datorkunskaper
B-körkort



Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala
Med ett 70-tal anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 70-talet varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.
I sann japansk anda, genom en ständig strävan efter att bli bättre, vann vi på Biltrean i Uppsala år 2022 priset Ichiban, ett ärofyllt pris som tilldelas den bästa Toyota-återförsäljaren i Sverige utifrån ett stort antal kriterier.

Ansök nu

Fordonstekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 9
Vi fortsätter att växa och behöver ytterligare förstärkning till vår verkstad! Har du ett tekniskt intresse och en vilja att leverera en högklassig kundupplevelse? Sök till oss på Bilomatic! Vi är stolta över att vara en trygg arbetsgivare som med god ekonomi har kunnat bibehålla personalstyrkan även under tuffare tider.
Arbetsuppgifter
Som fordonstekniker hos oss kommer du att utföra service, reparationer och felsökningsarbeten främst på Opel, Mitsubishi och Citroën person- och transportbilar, men även övriga märken på begagnade bilar. Du får utrymme att ta ansvar och ta egna beslut i ditt dagliga arbete. Inom servicemarknad är vi tio personer som sköter verkstad, reservdelar och kundmottagning.
Din profil
Arbetet kräver att du har en god servicekänsla. Du är ambitiös och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar. Du är noggrann och är van vid att ta eget ansvar och du trivs i en rörlig miljö med ibland högt tempo.
Du har minst ett par års erfarenhet från en liknande yrkesroll och har du en fordonsteknisk utbildning i grunden ser vi det som ett plus. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med våra märken, men inget krav. God svenska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten samt att du har körkort för personbil.
Vad får du hos oss?
Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet - våra medarbetare stannar länge. Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer att få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner. Vi har friskvårdsbidrag, på våra meckarkvällar kan du jobba med din egen bil i vår verkstad och vi rabatterar köp i vår reservdelsbutik.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid. Arbetstid mån-fre.
Din ansökan vill vi ha senast den 12 maj, men intervjuer sker löpande så skicka gärna in sin ansökan så snart som möjligt.
Vi är medlemmar i fackförbundet Metall.
Hos oss finns ett härligt gäng som väntar på din ansökan. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mats@bilomatic.com
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Minst ett par års erfarenhet av liknande yrkesroll
God svenska i både tal och skrift
Körkort för personbil

Meriterande
Fordonsteknisk utbildning
Tidigare arbetat med Opel, Mitsubishi och Citroën



Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB
Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Ansök nu

Säljare Citroën, Opel & Mitsubishi

Bilförsäljare
Läs mer Apr 9
Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet. Våra medarbetare stannar länge. Nu utökar vi med ytterligare en säljare till teamet!
Arbetsuppgifter
Som säljare är du ansiktet utåt mot både våra privat- och företagskunder, du ger service i världsklass och hjälper kunden hela vägen fram till bilköpet. Du är kundens rådgivare i allt från frågor om bilarna till finansieringslösningar.
Du kommer att arbeta mot både privat- och företagskunder med hela personbils- och transportbilssortimentet.
Din profil
Du som söker har tidigare erfarenhet av bilförsäljning. Eftersom du sköter kommunikationen med kunderna är god svenska i tal och skrift ett krav.
Körkort är också ett krav för tjänsten.
Som person drivs du både av service och försäljningsresultat. För att trivas hos oss är du en öppen och positiv person med stort engagemang för ditt arbete. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad får du hos oss?
Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer också få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Vi har friskvårdsbidrag.
Självklart har vi också ett bra provisionssystem.
Annat viktigt att veta:
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning, garantilön under provanställning.
Arbetstid måndag-fredag och varannan lördag.
Din ansökan vill vi ha senast den 12 maj, men rekryteringen sker löpande så observera att tjänsten kan tillsättas redan innan sista ansökningsdag!
Ev frågor skickas till mats@bilomatic.com men du skickar in din ansökan via "Sök detta jobb"-knappen.

Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av bilförsäljning
Körkort för personbil
God svenska i både tal och skrift



Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB
Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Ansök nu

Ekonomiadministratör, 80%

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 11
Vill du vara en viktig kugge i ett familjärt företag med möjlighet att utvecklas i din roll? Hos oss på Näsström Maskin blir du en del i ett socialt, produktivt och härligt gäng där vår förhoppning är att du ska känna dig hemma.
Om tjänsten
Vi är en platt organisation med ett prestigelöst klimat. Som ekonomiadministratör får du en bred och omväxlande roll som innefattar allt från administrativa kontorsgöromål till ekonomi. Du genomför den löpande bokföringen men bokslut hanteras av vår externa partner. Du rapporterar direkt till VD.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Kund- och leverantörsreskontra
Fakturering/betalning
Hantering av påminnelser
Upprätta skatte- och momsredovisning
Kontoavstämningar
Hantera serviceordrar
Intrastat
Prisinläsning i vårt system

Därtill har du mycket intern kontakt, samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och en ekonomisk utbildning i grunden. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Pyramid eller liknande ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift och du har även goda kunskaper i engelska.
Som person är du strukturerad och prestigelös med ett genuint intresse av administration och ekonomi. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som god samarbetsförmåga och flexibilitet är en självklarhet för dig.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på deltid, 80% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor på Iduns väg 80.
Frågor om tjänsten besvaras av Daniel Näsström på 070-0034000 eller daniel@nasstrommaskin.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av liknande arbete
Ekonomisk utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi/administration
Goda systemkunskaper
Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i engelska



Om arbetsgivaren - Näsström Maskin
Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

Ansök nu

Fullstackutvecklare med fokus på frontend och JavaScript

Fullstack-utvecklare
Läs mer Mar 22
På LeanOn utvecklar vi avancerade systemlösningar som idag används av några av Nordens största banker, börser och värdepappersbolag. Nu behöver vi förstärka teamet av utvecklare. Har du erfarenhet av såväl backend- som frontendutveckling? Vill du dessutom arbeta på ett företag som blivit utsedd till en av såväl Sveriges som Europas bästa arbetsplatser? Då kanske du är vår nya kollega!
Din vardag
Vi befinner oss just nu i en spännande fas med flera satsningar både hos våra kunder och inom vårt egna produktutbud. Som Fullstackutvecklare kommer du att ha din tyngd på frontendutveckling men vid behov stötta upp på backendsidan.
Du ingår du i ett av våra team där du deltar i alla delar av utvecklingsprocessen; från kundmöten, kravställning, utveckling, testning, och produktionssättning med stöd av backendutvecklare och UX designers. Tillsammans tar vi oss an projekt, som exempelvis kan innebära att utveckla i någon av våra produktmiljöer eller bygga en onlineplattform för någon av våra kunder. Hos oss på LeanOn får du en varierad och utvecklande roll genom våra olika interna kundprojekt men även genom möjlighet till konsultuppdrag hos våra kunder.
Vad kan vi erbjuda dig?
En arbetsplats som befinner sig i en spännande utvecklingsfas där dina idéer värderas
Flexibla arbetstider och hybridkontor
Individuell kompetensutvecklingspott där du sätter agendan, ex kurs eller internationell teknikkonferens
Månadsvisa aktivitetsbaserade AW:s och företagsgemensamma konferenser varje år
5000kr i friskvårdsbidrag
Möjlighet att välja din egen arbetsutrustning
Möjlighet att bli en del av ett bra gäng, där man oavsett roll tar sig tiden att lära/hjälpa/prata med varandra

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av såväl backend- som frontendutveckling och med det ser vi att du har:
Djupa kunskaper inom JavaScript, Typescript, React, HTML och CSS
Goda kunskaper inom Java och Spring framework
Det är meriterande om du dessutom har kunskaper inom Node.js, Svelte och testning med verktyg såsom testing-library, jest eller vitest.

Som person trivs du med ansvar och har förmågan att effektivt prioritera och driva ditt arbete framåt. Du har lätt för samarbete med kollegor inom olika kompetensområden. Vidare känner du dig trygg med att uttrycka dina åsikter och vara rådgivande, särskilt när det gäller teknikval och design, för att på bästa sätt möta kunders önskemål.
På LeanOn bygger vi företaget tillsammans och värderar varje individs bidrag. Vi söker därför en person som inte bara uppskattar att bidra till förbättring utan också har förmågan att lyfta och driva igenom olika idéer. Din entusiasm och ditt engagemang kommer att vara en viktig del av vårt team och bidra till vår gemensamma framgång!
Övrig information
Tjänsten är på heltid med placering på något av våra kontor i Stockholm eller Uppsala.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta jobb@leanon.se. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan och bli en del av ett växande Great Place to Work-företag!


Om arbetsgivaren - LeanOn
Sedan LeanOn grundades 1998 har fokus varit att utveckla avancerade systemlösningar för finansbranschen. Därför säger vi att vi arbetat med fintech sedan 1998. Vi utvecklar systemlösningar som idag används hos några av Nordens största banker, börser och värdepappersbolag. Finansbranschen står inför ett kontinuerligt digitaliseringsarbete för att möta krav från kunder och myndigheter samt för att skydda sin verksamhet från morgondagens cyberhot. I det sammanhanget spelar LeanOn en viktig roll där vi med hög teknisk kompetens och domänkunskap bidrar till våra kunders lösningar!?
Läs mer om oss här: https://www.leanon.se/om-leanon/

Ansök nu

Fordonstekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Mar 20
Det går bra för oss på Dahlgrens Auto och nu ser teamet fram emot att välkomna en ny kollega. Är du en fordonstekniker som vill jobba i en bred roll tillsammans med ett glatt gäng? Då är du välkommen med din ansökan till oss!
Om oss
Hos oss på Dahlgrens Auto kommer du att arbeta i vår verkstad med både personbilar och lättare lastbilar. Vi är auktoriserade på Fiat person- och transportbilar, Iveco, Alfa Romeo och Saab men vi utför även reparationer på alla bilmärken. Vi utför allt från service till större reparationer och felsökningar. Vi gör även hjulinställningar, däckomläggningar/däckhotell och AC-reparationer. Hos oss får du möjlighet att bredda din kompetens då du får jobba med många olika fordon.
Teamet består av tio medarbetare som ser fram emot att träffa sin nya kollega!
Om dig
Vi ser att du har tidigare erfarenhet som fordonstekniker, men du behöver inte vara senior. Det viktigaste är att du tycker om rollen, är nyfiken och lösningsorienterad. Självklart är du även serviceinriktad och förstår vikten av hög kundnöjdhet. God svenska och engelska i tal och skrift är krav för tjänsten, likaså B-körkort.
Vårt erbjudande
På Dahlgrens Auto blir du en del av ett härligt och prestigelöst gäng som har roligt på jobbet. Du får möjlighet att utveckla dina kunskaper och växa tillsammans med oss. Vi har kollektivavtal och du erbjuds trygga anställningsvillkor.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning.
Vår verkstad ligger centralt i Uppsala på Vimpelgatan 8.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Philip Selmeryd på philip@dahlgrensauto.se eller på telefon 018-714400.
Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet som fordonstekniker
God svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort



Om arbetsgivaren - Dahlgrens Auto
Dahlgrens Auto grundades 1996 och är auktoriserade att utföra service och reparationer samt garantiarbete på Alfa Romeo, Fiat person- hus- och transportbilar samt Saab och Iveco. Vi månar om våra kunder och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. I dagsläget är vi tio medarbetare och vår verkstad finns placerad i centrala Uppsala på Vimpelgatan 8.
Läs gärna mer om oss på: https://dahlgrensauto.se/

Ansök nu