Uppsala: Erfaren personaladministratör till myndighet i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren personaladministratör till myndighet i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-10 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren personaladministratör.

Omfattning: Heltid 100% (viss deltid är även möjlig)
Start: Omgående eller så snart som möjligt.
Längd: 2024-09-30

Viss del distansarbete är möjligt, men i huvudsak på plats hos kund i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a:
- Att handlägga ärenden i löne- och tidrapporteringssystemet Primula.
- Att stötta medarbetare med Primula-rapporteringen och ha kontakt med SSC, handlägga anställningsärenden, vara behjälplig vid
rekryteringar och stötta kundens rekryteringskonsulter med intern administration.
- Välkomna eventuella nya medarbetare till arbetsplatsen och vara behjälplig med myndighetens telefoni.

Det ingår också ta fram personalstatistik till årsredovisningen.

Även ingår en del enklare arbetsmiljöfrågor som t.ex. innebär att genomföra/skicka ut en medarbetarenkät, insatser som att upprätthålla rutiner kring brandskyddsarbetet och hantering av personalförmåner som frukt, kaffe, etc.



Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• Kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Observera!
Kunskaper i Primula är ett måste

Meriterande är erfarenhet av statlig/offentlig verksamhet.


Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag för dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Välkommen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Personaladministratör/Personalassistent.

Erfaren personaladministratör till myndighet i Uppsala.

Läs mer Apr 10
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren personaladministratör.

Omfattning: Heltid 100% (viss deltid är även möjlig)
Start: Omgående eller så snart som möjligt.
Längd: 2024-09-30

Viss del distansarbete är möjligt, men i huvudsak på plats hos kund i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I dina arbetsuppgifter ingår bl.a:
- Att handlägga ärenden i löne- och tidrapporteringssystemet Primula.
- Att stötta medarbetare med Primula-rapporteringen och ha kontakt med SSC, handlägga anställningsärenden, vara behjälplig vid
rekryteringar och stötta kundens rekryteringskonsulter med intern administration.
- Välkomna eventuella nya medarbetare till arbetsplatsen och vara behjälplig med myndighetens telefoni.

Det ingår också ta fram personalstatistik till årsredovisningen.

Även ingår en del enklare arbetsmiljöfrågor som t.ex. innebär att genomföra/skicka ut en medarbetarenkät, insatser som att upprätthålla rutiner kring brandskyddsarbetet och hantering av personalförmåner som frukt, kaffe, etc.



Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, Primula m.fl.)
• Kännedom om lagar och förordningar på området
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Observera!
Kunskaper i Primula är ett måste

Meriterande är erfarenhet av statlig/offentlig verksamhet.


Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag för dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Välkommen!

Ansök nu

Proaktiv och serviceinriktad HR-administratör

Läs mer Mar 4
Vill du arbeta med HR-administration, med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en internationell miljö? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som HR-administratör på Uppsala universitet.

Institutionen för medicinska vetenskaper är en stor klinisk institution med ca 250 anställda och över 900 personer som är anknutna via Akademiska Sjukhuset. Institutionen har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inom en rad områden. Forskningen äger rum i nära anslutning till den kliniska verksamheten vid Akademiska sjukhuset och omfattar såväl grundläggande studier kring sjukdomsorsaker som utveckling och utvärdering av förbättrad diagnostik och nya behandlingsmetoder. Mer om institutionens verksamhet finns på http://www.medsci.uu.se

Då vår nuvarande kollega går i pension, söker vi nu en engagerad och erfaren HR-administratör som arbetar tillsammans med vår HR-samordnare och HR-generalist. Du kommer att ingå i stödverksamhetens team som består av HR-, ekonomi-, forskarutbildnings- och kursadministration som i nära samarbete ger stöd och service till ledning och personal i verksamheten.

Arbetet är serviceinriktat med många kontaktytor, såsom chefer och medarbetare i verksamheten och andra aktörer inom och utanför universitetet. Arbetet är varierande och stimulerande eftersom du är delaktig i arbetsuppgifter inom hela HR-området.

Arbetsuppgifter

- Rekryteringsadministration, inklusive publicering av annonser och hantering av anställningsavtal  
- Introduktion av medarbetare
- Mottagande av internationella medarbetare och information kring tex. uppehållstillstånd, bankkonto, boende, folkbokföring, försäkringar
- Avslut av tidsbegränsade anställningar
- Löpande kontakt med medarbetare inklusive frågor kring villkorsavtalet, tex. registrering av semester, VAB, föräldraledighet
- Administration av institutionens katalog- och behörighetssystem
- Diarieföring
- Handläggning av timersättningar och engångsersättning
- Delaktig i handläggning av reseräkningar och utlägg
- Övrigt personaladministrativt arbete

Även andra administrativa arbetsuppgifter kan komma att ingå samt visst utvecklingsarbete.

Kvalifikationskrav

- Eftergymnasial utbildning inom HR eller löneadministration eller motsvarande erfarenhet
- Några års erfarenhet av HR-administration
- Grundläggande kunskap om arbetsrätt
- Vana av att arbeta i flera administrativa system samtidigt
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi vill att du som person är prestigelös, har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta. Du är strukturerad, noggrann och har hög integritet då arbetet innebär att du hanterar känslig information. Vidare har du en stark kommunikationsförmåga och är van att arbeta självständigt.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Meriterande för anställningen är erfarenhet av HR- eller löneadministration inom högskolesektorn eller annan statlig myndighet. Erfarenhet av att arbeta i Primula, Varbi, AKKA, W3D3 samt andra administrativa system som används vid Uppsala universitet ses också som meriterande.

Om anställningen 
Anställningen är tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde 19 augusti 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: HR-samordnare, gabriella.widerberg@medsci.uu.se, tel: 073-4697949, HR-generalist, alzbeta.opletalova@uu.se, tel. 073-4697863.

I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan senast den 2 april 2024, UFV-PA 2024/719.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

HR-administratör

Läs mer Feb 28
HR-avdelningen vid Uppsala universitet har utfört ett förändringsarbete med syfte att öka kvaliteten, effektiviteten och stödet inom HR-området till universitets chefer och medarbetare.

Vi söker nu en eller flera medarbetare till HR-enhet Universitetsförvaltningen som vill utgöra ett aktivt stöd till verksamheten och bidra till HR-avdelningens fortsatta utveckling.

Som HR-administratör medverkar du till HR-avdelningens övergripande mål att aktivt bidra till att Uppsala universitet vidareutvecklar sin ställning som en attraktiv arbetsgivare. Uppsala universitet erbjuder dig möjligheten att utvecklas i din roll som HR-administratör tillsammans med engagerade kollegor.

Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera allmänt förekommande HR-administration inom ramen för HR-avdelningens uppdrag, med tyngdpunkt på rekryteringsadministration i rekryteringssystemet Varbi. Förutom annonspublicering och administration ingår utbildning och support till användare av systemet, samt uppdatering av manualer. Vidare ingår andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter på avdelningen där du arbetar nära och tillsammans med andra HR-administratörer och HR-specialister.

Avdelningen arbetar kontinuerligt med att utveckla processer och rutiner för ett mer effektivt och enhetligt stöd inom uppdraget, i rollen som HR-administratör ingår att vid behov delta i detta arbete. Arbetsuppgifterna varierar och kan komma att förändras inom ramen för HR-avdelningens uppdrag.

Kvalifikationskrav

- Eftergymnasial utbildning inom HR eller administration, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Vi söker dig som har relevant arbetslivserfarenhet.
- Mycket goda språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.
- Mycket goda datorkunskaper i MS Office.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet så som att du är en serviceinriktad person med god samarbetsförmåga. Du är en ansvarstagande person som stimuleras av utveckling och förbättringar som ger mervärde i verksamheten. Vidare ser vi att du är en strukturerad person med förmåga att se helheten och kan organisera i flera processer samtidigt. Du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbete.

Önskvärt/meriterande i övrigt

- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet är meriterande.
- Tidigare erfarenhet av arbete i Varbi är meriterande.
- Tidigare erfarenhet av arbete inom HR-området.

Om anställningen 
Anställningen är tidsbegränsad, 12 månader. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Enhetschef Sandra Isberg, sandra.isberg@uu.se

I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan senast den 13 mars 2024, UFV-PA 2024/451.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

HR-administratör sökes till F 16 – vikariat

Läs mer Feb 29
Befattningen erbjuder

En befattning med varierande arbetsuppgifter i såväl enskilt arbete som i grupp. Ett roligt uppdrag där du får vara med att utvecka andra såväl dig själv.

Om enheten

F 16 flottiljstab levererar styrning, stöd och beredning med högsta kvalitet genom
professionell, serviceinriktad och kompetent personal. Inom flottiljstaben finns avdelningen
för HR/ personalfrågor, A1. Avdelningen ansvarar för konsultativt stöd till förbandets chefer i
olika typer av personalärenden, förhandling, långsiktig personalplanering, lönebildning,
rekrytering, krigsplanläggning, livs- och karriärutveckling, utbildning, arbetsmiljö,
rehabilitering- och veteranstöd m.m. Avdelningen består av 12 medarbetare och ingår som
en del i krigsförbandet 16. Flygflottiljen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Du stödjer chefer och personalavdelningen med administrativa uppgifter. Det kan
exempelvis innebära administration av underlag såsom anställningsbeslut, semesterlistor och krigsplacering. Hantering av arkiv och personakter, behörighetsbeställningar,
skiftesplanering, rekryteringsannonser, skicka ut kallelser och upprätta protokoll. Du tycker det är kul att agera i en servicefunktion och trivs med ett stundtals högt tempo.


KRAV
Kvalifikationer
 •  Gymnasieexamen
 •  Aktuell erfarenhet av arbete av administrativ karaktär
 •  Goda kunskaper inom Officepaketet
 •  God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
 •  Mycket god administrativ förmåga
 •  Körkort B

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har förmåga att arbeta i team såväl som självständigt. Du är mycket strukturerad och trivs med att ha många bollar i luften samtidigt. En förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna på ett bra sätt är att du är flexibel och ordningsam. Du behöver vara bekväm med att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

MERITERANDE 
 •  Aktuell erfarenhet av arbete med administration inom offentlig sektor
 • Erfarenhet av arbete inom Försvarsmakten. 


För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).


Övrigt
Anställningsform: Tidsbegränsat vikariat fram till 2024-12-31
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Uppsala
Tillträdesdatum: snarast


För upplysningar om befattningen eller information om rekryteringsprocessen kontakta:
HR-generalist, Amanda Rahlén
Tel: 072-388 07 52, mejl: F16-A1-adm@mil.se


Fackliga företrädare:
OFR/O Ärna Peter Oscarson, tfn 018-19 63 68.
OFR/S Håkan Wedin, tfn 070-351 96 40.
SACO Mikko Aarnio, tfn 070-849 55 06.
SEKO, nås via växeln 018-19 60 00.

Sista ansökningsdag

Välkommen med din ansökan senast 2024-03-11. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.




Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Bemanningsassistent till akutmottagningen

Läs mer Feb 21
Verksamhetsområde ambulans- och akutsjukvård

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Verksamhetsområde ambulans- och akutsjukvård vid Akademiska sjukhuset är en verksamhet som kännetecknas av specialkompetens i handläggningen av akuta sjukdomstillstånd hos vuxna och barn inom ett flertal medicinska och kirurgiska områden. Akutsjukvården är ett område under snabb utveckling och förändring. Området omfattar prioritering, diagnostik och behandling av patienter med akuta sjukdomstillstånd.

Akutmottagningen har drygt 120 anställda sjuksköterskor, undersköterskor och sekreterare. Förutom avdelningschef finns biträdande avdelningschefer, utbildningssjuksköterskor, utbildningsundersköterskor, en klinisk adjunkt samt ett stort antal personer med specialuppdrag som garanterar att avdelningen ständigt utvecklas och förbättras. Nu söker vi en bemanningsassistent till vår verksamhet, som kan arbeta för att mottagning har fullvärdig bemanning varje dag året om.

Ditt uppdrag
Som en av tre bemanningsassistenter ansvarar du tillsammans med avdelningschef och biträdande avdelningschefer för den dagliga och långsiktiga bemanningen på avdelningen. Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot sjukanmälan, täcka sjukluckor, göra dagliga ändringar och konteringar i schemat. Du kommer att arbeta i vårt personaladministrativa system Heroma.

Du har ansvar för ordinarie schemaläggning, inskolningsscheman och är tillgänglig för frågor från personalen angående ledigheter och schemaläggning. Du har tät kontakt med ny personal och semestervikarier. För inplanering av praktiska detaljer, scheman under inskolning och semesterperioder. Du har ansvar för den dagliga driften på arbetsplatsen vad gäller att täcka luckor på grund av korttidsfrånvaro.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av bemanning och schemaläggning i Heroma. Du bör både ha en god datavana och problemlösningsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och utbildning inom personaladministrativa system. Har du även jobbat inom akutsjukvård och är erfaren i att hantera mer akuta och plötsliga situationer, är det en fördel.

Din kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är lyhörd, utåtriktad, strukturerad och har lätt för att kommunicera. Vidare ska du kunna arbeta självständigt och ha ett intresse för bemanning och schemaläggning.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning på 6 månader.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Tillförordnad avdelningschef Madeleine Ödman, 018-611 91 92
Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB .

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom logistik & inköp

Logistiker
Läs mer Mar 11
Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom logistik, orderhantering & inköp för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
- Lageradministratör
- Inköpare
- Produktionsplanerare
- Logistiker
- Orderspecialist
- Transportplanerare
- Koordinator

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi. Du kanske har arbetat några år inom logistik/orderhantering/inköp eller så har du precis påbörjat din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. Du har goda kunskaper i Office-paketet, såsom Excel. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något eller några större affärssystem.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom HR

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom HR?

Vi söker ständigt efter nya talanger inom HR för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning och arbetsuppgifter. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Vanligt förekommande tjänster:
– HR-specialist
– HR-generalist
– HR-administratör
– HR-koordinator
– HR-konsult
– HR-chef

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom Ekonomi

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom ekonomi?

Vi söker ständigt efter grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Momsredovisning och deklarationer
• Lönehantering
• Inkassohantering och påminnelser
• Rapportering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har gärna arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan, men vi söker även dig som är nyexaminerad med viljan att utvecklas inom din yrkesroll. Det är mycket meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom ekonomi. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom IT och teknik

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom IT och teknik?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor som är intresserad av framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
• IT-support
• IT-tekniker
• 1st, 2nd, 3d- line
• Helpdeskmedarbetare
• On-site tekniker
• Säkerhet- och nätverkstekniker
• Systemutvecklare

Vem är du?
Vi ser att du som söker har utbildning inom IT eller har skaffat dig motsvarande kunskaper genom arbete.

För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig, du har framför allt en positiv attityd och ett stort intresse för IT. Du skall vara van att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser att du har en god samarbetsförmåga och är mycket serviceinriktad. Vidare är du flexibel, lösningsorienterad och har ett öppet sinne som gör dig lättplacerad på olika typer av arbetsplatser. Vi ser även att du bemöter med god service och är driven som person.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom IT och teknik. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom administration

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom administration?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom administration för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Planering och organisering
• Ansvara för telefon
• Konferens- och resebokningar
• Mötesdokumentation
• Allmän administration
• Reseadministration
• Posthantering
• Protokollföring
• Diarieföring
• Rapportskrivning

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta inom administration. Har du en eftergymnasial utbildning inom relevant område ser vid det som väldigt meriterande. Du har god vana att arbeta i system och har tidigare arbetat i bland annat Officepaketet. Du kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att trivas i denna roll ser vi att du är ambitiös, strukturerad, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande, lösningsorienterad och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom administration. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Order Fulfillment Specialist in Uppsala

Logistiker
Läs mer Maj 3
We are now looking for an Order Fulfillment Specialist to our client in Uppsala. For this assignment you will be employed by Poolia as one of our consultants. The assignment is full time and expected to start in the beginning of June and continue until the end of June 2025. After this there is an opportunity for the assignment to be extended.

We are reviewing applications on the go so do not wait with sending in your application!

Responsibilities
• Coordinate transactions for the delivery of Radio Pharmacy equipment from multiple factories across Europe (including Uppsala) to global regions
• Operate within the OTR (Order Through Remittance) organization, collaborating with Supply Chain, Logistics, and Regional teams
• Ensure timely production and shipment of equipment by aligning with Supply Chain procedures
• Collaborate with regional teams to address any potential discrepancies in orders
• Liaise with the Logistics team to optimize transportation from factories to end customers
• Maintain communication with Project Managers to align with customer-requested delivery dates
• Facilitate order management processes, including intake and input into internal systems
• Interface with customer portals and systems as required
• Potentially assist with forecasting, billing, and collection activities

Your profile
We are looking for you who have previous experience working with similar tasks as described above, preferably with knowledge in international logistics. You have demonstrated operational rigor, with the ability to follow processes and comply with measures. Furthermore, you have the capacity to learn efficiently and operate effectively within ERP software systems, preferably ORACLE, and have good proficiency in Excel. You can communicate fluently in English, both verbally and in writing.

As a person, you have excellent communication skills and possess a proactive mindset with a focus on continuous improvement.

Does this sound like a role for you? Apply for the position today!

About the organisation
Please apply by registering your CV here on our website. Click on the "Ansök" button to the right. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV-document. Please check that your correct e-mail address is registered.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by Kompetensföretagen - the Swedish Association of Staffing Agencies.

Ansök nu