Uppsala: Hållbarhetssamordnare till Uppsala kommuns upphandlingsstab

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hållbarhetssamordnare till Uppsala kommuns upphandlingsstab i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-29 // Varaktighet: Heltid

Stab upphandling, enheten för inköp

Är det dags för dig att ta dig an en ny utmaning? Vill du arbeta i en ambitiös, strategisk och dynamisk organisation? Vill du driva samhällsutvecklingen i en mer hållbar riktning och bidra till uppfyllnad av Agenda 2030-målen? Skicka din ansökan till oss!

Som hållbarhetssamordnare på upphandlingsstaben får du en nyckelroll i att stötta och utveckla Uppsala kommuns arbete med hållbar upphandling!

Uppsala kommun har ambitiösa mål inom miljö- och klimatområdet och i samband med att nya lagar och styrdokument träder i kraft behöver vi säkerställa att den offentliga upphandlingen bidrar till dessa mål. Inom social hållbarhet i upphandling ligger fokus på att utveckla arbetet med sysselsättningsfrämjande insatser, skapa förutsättningar för socialt företagande och säkerställa hållbarhet i leverantörskedjorna.

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Det gör upphandling till ett av kommunens viktigaste strategiska verktyg för att nå hållbarhetsmålen i Agenda 2030 och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på upphandlingsstaben ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp. Upphandlingsstaben stöttar även de kommunala bolagen. Denna tjänst är placerad på enheten för inköp.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling2/riktlinjer-for-upphandling-och-inkop/).

Ditt uppdrag
I tjänsten kommer du ingå i ett team av experter som arbetar nära de upphandlande verksamheterna med att driva arbetet med hållbar upphandling. Du kommer att ta fram och följa upp hållbarhetskrav, genomföra omvärldsbevakning och delta i marknadsdialoger, utveckla stödmaterial och rutiner och sprida kunskap om hållbar upphandling internt och externt. Tjänsten innebär även att delta i kommunens övergripande hållbarhetsarbete inom till exempel olika utvecklingsprojekt, remissvar och utredningar som har kopplingar till hållbar upphandling.

I arbetet ingår att:

• tillsammans med beställare, upphandlare och referensgrupper ta fram hållbarhetskrav i prioriterade upphandlingar
• stödja i anbudsutvärderingar
• genomföra avtalsuppföljningar av hållbarhetskrav
• stödja verksamheter och kommunala bolag i hållbarhetsfrågor kopplat tillupphandling och inköp
• driva och utveckla Uppsala kommuns arbete inom hållbar upphandling
• utveckla rutiner utifrån nya lagkrav och antagna styrdokument
• delta i nätverk inom hållbar offentlig upphandling
• informera och sprida kunskap både internt och externt
• delta i och driva hållbarhetsprojekt.

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk examen, gärna tvärvetenskaplig, och erfarenhet av hållbarhetsfrågor. Du ska ha kunskap om offentlig upphandling och gärna praktisk erfarenhet av hållbar offentlig upphandling - inom offentlig eller privat sektor. Vi ser det som en fördel om du är van att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och att ta fram stödjande material, hålla föreläsningar och utbilda andra. Har du erfarenhet av att ha arbetat med hållbarhetskrav inom fastighet och entreprenad är det meriterande. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket är ett krav.

Du är en person som du egna initiativ och driver arbetet självständigt och har en vilja att ge god service. Då arbetet innebär många kontakter är det viktigt med god samarbetsförmåga och att du är tillmötesgående i ditt bemötande. Vi värdesätter att du är flexibel och lösningsorienterad och har en förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa frågor.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, 018-727 21 24.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Upphandlare.

Upphandlare till myndighet i Uppsala

Läs mer Maj 16
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som kan jobbet som upphandlare och som har tidigare erfarenheter från det offentliga.

Omfattning: Heltid 100%, deltid kan också vara aktuellt.
Start: 2024 06 03
Längd: 2024 08 31, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt kan möjlighet finnas att fakturera från eget bolag.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vår kund är i behov av upphandlingsstöd under några månader. Arbetsuppgifterna kommer att vara att tillsammans med inköps- och upphandlingsansvarig genomföra direktupphandlingar, inköp och vara delaktig i upphandlingar inom myndigheten. Uppdatering i proceedo gällande avtal och beställningar.

• Göra självständiga upphandlingar
• Göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
• Göra självständiga direktupphandlingar och inköp
• Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
• Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
• Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
• Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer


Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från
liknande arbete.
• Goda kunskaper inom LOU/LUF
• Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig? Då tycker jag att du söker via länken i annonsen.
Observera kort svarstid och att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Ansök nu

Upphandlare till stab upphandling, Uppsala kommun

Läs mer Maj 20
Nytt
KLK Stab Upphandling

Har du erfarenhet av inköpsarbete och vill ta dig an en ny utmaning? Vill du ha en trevlig arbetsplats som erbjuder goda möjligheter till utveckling? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som upphandlare hos oss på stab upphandling. Vi ser fram emot din ansökan!

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling.

Vi på stab upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av drygt 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp. Upphandlarna jobbar inom olika kategoriteam fördelade på två enheter: enhet fastighet och entreprenad, som består av 3 kategorier: fastighet & entreprenad, fordon & transport samt livsmedel och enhet varor och tjänster, som består av 4 kategorier: it, tjänster, varor samt vård & omsorg.

Vi söker medarbetare till enhet fastighet och entreprenad.

Ditt uppdrag
I arbetet som upphandlare ingår det att genomföra upphandlingar självständigt, delta i planering och paketering av upphandlingsuppdrag samt upprätta kontrakt till berörda verksamheter.

Övriga uppgifter som ingår i rollen:

• förhandla med leverantörer
• upphandla ramavtal och kontrakt
• bevaka ny lagstiftning
• ta fram upphandlingsstrategier
• delta i leverantörsmöten.



Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi, KY/YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du utbildning inom projektledning eller LOU (lag om offentlig upphandling) ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av inköpsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation eller inom offentlig sektor. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha genomfört upphandlingar självständigt. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha goda kunskaper i Microsoft 365. Har du kunskaper om upphandling av entreprenader, tekniska konsulter eller kategoribaserat arbetssätt ses även det som meriterande.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Linnéa Sundstedt, enhetschef, 018-727 21 21.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Upphandlare

Läs mer Maj 17
Regioninköp och upphandling

Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region – en region för alla.

Vår verksamhet
Region Uppsala har en centraliserad inköps- och upphandlingsenhet som förutom Regionens egna upphandlingar också ansvarar för att på uppdrag från Varuförsörjningsnämnden genomföra upphandlingar och försörja fem regioner med förbrukningsmaterial. Regioninköp och upphandling finns organisatoriskt placerad på Ledningskontoret inom Avdelningen för ekonomi och styrning. På enheten arbetar i dag ett fyrtiotal medarbetare fördelat på tre grupper och en stab, varav drygt 20 är upphandlare. Totalt uppgår inköpen till ca 8 miljarder kronor per år.
Regioninköp och upphandling kommer under våren att fortsätta ett arbete med att förflytta sig mot ett strategiskt arbetssätt. Tycker du, som vi, att inköpsprocessen är en viktig pusselbit för att klara samhällsuppdraget? Vill du medverka till att vi får bästa möjliga sjukvård, medicinteknik och material? Nu söker vi upphandlare till Varuförsörjningsuppdraget där du får genomföra upphandlingar och förvalta avtal till fem regioner.

Ditt uppdrag
Arbetet som upphandlare är stimulerande och omväxlande med många kontakter och du blir en central person i arbetet. Arbetet innebär att leda och styra grupper samt att samarbeta med referensgrupper bestående av olika professioner.
Som upphandlare genomför du och driver självständigt upphandlingar för regionernas verksamheter. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från framtagande av kravspecifikation, upprättande av upphandlingsdokument, avtalstecknande och förvaltning av avtal.
I upphandlarrollen ingår också att vara stöd i upphandlingsfrågor och att tillsammans med dina kollegor på enheten utveckla inköps- och upphandlingsverksamheten.

Dina kvalifikationer

• Högskoleutbildning inom naturvetenskap, teknik eller samhällsvetenskap med relevant erfarenhet från arbete inom inköp och/eller försäljning.
• YH-utbildning med inriktning mot upphandling alternativt motsvarande kunskap inhämtad genom lång yrkeserfarenhet från arbete inom inköp och/eller försäljning.
• Erfarenhet av Sälj- eller avtalsansvar från den privata sektorn är meriterande
• Erfarenhet av Mercell TendSign är också meriterande.
• Du har goda kunskaper i Officepaketet samt mycket god svenska i tal och skrift. Du behärskar även engelska.

Din kompetens
Rollen som upphandlare ställer krav på affärsmässighet och analytisk förmåga. Du tar ansvar för dina uppgifter och strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer vidare på ett effektivt sätt. Du kan prioritera och hantera flera olika typer av uppdrag samtidigt, vilket inkluderar att planera, sätta upp och hålla tidsramar.
Du har erfarenhet av att leda grupper och kan anpassa dig till situationen och ditt bemötande utifrån mottagaren på ett lyhört, tydligt och smidigt sätt. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt.

Vi erbjuder
Tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Inom ramen för ditt uppdrag har du möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan eftersom Region Uppsala tillämpar flexibel arbetsplats.
Vårt ljusa fina kontor finns intill Resecentrum.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Sahlstedt, gruppchef, 018-611 26 62.
Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Vendor Manager/Leverantörsansvarig till Svenska kyrkan

Läs mer Apr 20
Trivs du i en mångsidig roll med fokus på relationer, strategi och affärsnytta? Som leverantörsansvarig blir du en viktig del i IT-sektionens fortsatta expansion, i en organisation som arbetar för ett bättre samhälle. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av cirka 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar. Många nya initiativ kommer att tas kommande år för att digitalisera och effektivisera administrationen, varpå leverantörshantering blir en avgörande del i det arbetet. Nu söker därför IT-sektionen två leverantörsansvariga som kommer att bidra med stort värde i organisationen framåt.

I rollen som leverantörsansvarig kommer du ditt huvudsakliga ansvarsområde vara att skapa, upprätthålla och hantera långsiktiga relationer med IT-sektionens leverantörer. Du kommer att sätta en struktur och strategi för leverantörshantering och arbetar sedan aktivt för att det efterföljs. Detta innebär att du kommer att vara delaktig i allt från upphandlingar, avtalsskrivningar och utvärdering av leverantörer löpande, där du arbetar tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från bland annat IT-sektionen, rättsavdelningen och inköp. Rollen är ny i organisationen, vilket innebär att du kommer att kunna påverka rollens utformning framåt och bli en viktig del i hur organisationen arbetar nationellt med leverantörer och avtal. För dig som har erfarenhet inom området och är redo för nästa steg är detta en roll där du får chans att påverka, utvecklas och arbeta i en stor organisation som gör skillnad.

Du erbjuds:


* En chans att forma din arbetsroll
* Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
* Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
* En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som leverantörsansvarig är ditt huvudsakliga ansvarsområde att utveckla och genomföra strategier för leverantörshantering. I detta arbete kommer du exempelvis att...
* Förhandla och hantera avtal
* Övervaka, identifiera och hantera risker i leverantörskedjan
* Arbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att säkerställa att leverantörernas produkter och tjänster uppfyller önskat behov
* Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta strategiskt och strukturerat med leverantörsstrategier, samt ansvarat för dess genomförande
- Har erfarenhet av förhandling och avtalsförvaltning
- Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiska data för att underbygga beslut
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, juridik eller liknande, alternativt väger upp med relevant arbetslivserfarenhet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet/kompetens inom IT-området
- Erfarenhet av upphandlingar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Strukturerad
- Affärsinriktad
- Självgående

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
- Intervjuer med Svenska kyrkan
- Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Sjuksköterska till hemsjukvården

Sjuksköterska, geriatrik/Sjuksköterska, äldreomsorg och äldrevård
Läs mer Jan 15
Avdelning Hälsa- och sjukvård

Vi har världens roligaste arbete, men vi saknar kollegor!
Är du erfaren sjuksköterska och gillar att arbeta självständigt, ta egna beslut och själv styra din arbetsdag, kanske hemsjukvården är något för dig?

Hela Uppsala stad och vår vackra landsbygd kan bli din arbetsplats. Vi arbetar i våra brukares hem, ofta i team tillsammans med fysioterapeut och arbetsterapeut. Vi har också ett nära samarbete med hemvården och primärvården. Som sjuksköterska är du en del av teamet som får allt att rulla på kring vårdtagaren och i hemsjukvården har du ofta tid att göra det där lilla extra för patienten. Samtidigt har du genom din organisatoriska placering i avdelning Hälso- och sjukvård nära till både andra sjuksköterskor, fysio- och arbetsteraputer och din egen (legitimerade) chef.

Utöver en trygg anställning och konkurrensmässig grundlön erbjuder vi:

• Dagtid och var 8:onde helg.
• Individanpassad inskolning/intro efter behov, möjlighet att få en mentor.
• Friskvårdsbidrag 3000kr/år.
• Förmånscykel, tillgång till tjänstefordon, digitala hjälpmedel och arbetskläder.
• Möjlighet till individuell arbetstid inom vissa gränser. Din önskade semester är prioriterad.
• Kompetensutveckling, som vi tycker är viktigt och satsar på.
• Möjlighet till pensionssparande via bruttolöneavdrag.
• Kollektivavtal med tjänstepension, sjuklön, semesteravtal och försäkringar.
• Försäkring under arbetstid och resa till och från arbetet genom AFA.
• Extra ersättning vid föräldraledighet.

Ditt uppdrag
Vi behöver dig som vill arbeta patientcentrerat, som ser helhet och samband, är positiv och lösningsorienterad och som vill vara med och bygga upp och utveckla hemsjukvården. Du får en närvarande chef, arbetskamrater som är engagerade, drivna och kompetenta och som kommer att ge dig en bra inskolning.

I hemsjukvården kommer du att möta allt möjligt och den ena dagen är aldrig lik den andra. Du kommer att lära dig nya saker och bredda din kompetens. Just nu bygger vi upp och organiserar om, så hos oss har du chans att påverka, förbättra och utforma verksamheten!

Din bakgrund
Vi välkomnar dig som är erfaren legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård är en merit, liksom relevant vidareutbildning. Du måste kunna tala, läsa och skriva obehindrat på svenska och ha god datorvana. För att kunna arbeta hos oss i hemsjukvården måste du ha B-körkort.

Är du en person som är bra på att samarbeta och har lätt för att sätta dig in i någon annans perspektiv och situation? Tycker du om att ta ansvar? Är överblick och riskanalys en naturlig utgångspunkt när du prioriterar i ditt arbete? Då kommer du att trivas hos oss!

Ansök redan idag! Vi intervjuar och anställer löpande!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller vår verksamhet? Välkommen att kontakta verksamhetschef Andrea Frestadius, 018 726 1244. Har du frågor ang. rekryteringsprocessen eller problem att registrera din ansökan? Välkommen att kontakta HR-specialist Britt Pedersen, 018-727 6712.

Facklig företrädare: Vårdförbundet, 0771-42 04 20.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Sjuksköterska till Svartbäcksgården och Nora korttidsvård

Sjuksköterska, geriatrisk vård
Läs mer Apr 10
Avdelning Hälsa- och sjukvård

Intresserad av att jobba med korttidsvård? Välkommen till Svartbäcksgården och Nora!

Som sjuksköterska hos oss jobbar du dagtid och är en del av teamet som får allt att rulla på kring vårdtagaren. Du arbetar tillsammans med fysio- och arbetsterapeut, omvårdnadspersonal och chef för respektive boende. Samtidigt har du genom din organisatoriska placering i avdelning Hälso- och sjukvård nära till både andra sjuksköterskor, fysio- och arbetsteraputer och din egen (legitimerade) chef. På Svartbäcksgården är ni totalt 10 sjuksköterskor och på Nora 6.

Utöver en trygg anställning och konkurrensmässig grundlön erbjuder vi:

• Individanpassad inskolning/intro efter behov, möjlighet att få en mentor.
• Friskvårdsbidrag 3000kr/år.
• Förmånscykel, tillgång till tjänstefordon, digitala hjälpmedel och arbetskläder.
• Möjlighet till individuell arbetstid inom vissa gränser. Din önskade semester är prioriterad.
• Kompetensutveckling tycker vi är viktigt och att satsar på det.
• Möjlighet till pensionssparande via bruttolöneavdrag.
• Kollektivavtal med tjänstepension, sjuklön, semesteravtal och försäkringar.
• Försäkring under arbetstid och resa till och från arbetet genom AFA.
• Extra ersättning vid föräldraledighet.

Ditt uppdrag
Vi behöver dig som vill arbeta patientcentrerat, som ser helhet och samband, är positiv och lösningsorienterad och som vill vara med och bygga upp och utveckla vår korttids- och växelvårdvård. Du får en närvarande chef, arbetskamrater som är engagerade, drivna och kompetenta och som kommer att ge dig en bra inskolning.

Som sjuksköterska ansvarar du för det som berör patientens medicinska behov såväl som omvårdnadsbehov. Arbetet är varierat och innehåller allt från in- och utskrivning av patienter, läkemedelshantering, såromläggning och kateterbyte till att förskriva medicintekniska produkter eller utfärda intyg och arbeta med avvikelse. Du genomför regelbundna Teams- eller fysiska möten med omsorgspersonal och ditt egna HS-team och har även kontinuerlig läkarkontakt liksom kontakt med anhöriga och andra aktörer. I rollen ingår också att arbeta med Senior alert på individnivå och ta emot sjuksköterskestudenter.

Hos oss är den ena dagen sällan lik den andra. Du kommer att bredda din kompetens och vi vill ta del av dina erfarenheter. Hos oss har du chans att påverka, förbättra och utforma verksamheten!

Nora korttidsboende
Ett boende för patienter med demensdiagnos eller kognitiv svikt. Patienterna kommer antingen från sjukhuset eller hemmet. Hälso- och sjukvårdsbehovet varierar hos patienterna och det görs alltid en individuell bedömning.

Svartbäcksgården
Ett korttidsboende med inriktning somatik. Patienterna kommer antingen från sjukhuset eller hemmet. Hälso- och sjukvårdsbehovet varierar hos patienterna och det görs alltid en individuell bedömning.

Din bakgrund
Vi välkomnar både dig som är erfaren och dig som är nyexaminerad legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård eller geriatrik är en merit, liksom relevant vidareutbildning. Du måste kunna tala, läsa och skriva obehindrat på svenska och ha god datorvana. Vi arbetar bland annat i LifeCare journal- och avvikelsesystem, senior alert och palliativa registret så det är en fördel om du har erfarenhet av dessa. För att kunna arbeta hos oss i särskilt boende är det önskvärt att du har B-körkort.

Är du en flexibel person som är bra på att samarbeta och har lätt för att sätta dig in i någon annans perspektiv och situation? Är du lösningsorienterat och tycker om att ta ansvar? Är överblick och riskanalys en naturlig utgångspunkt när du prioriterar i ditt arbete? Då kommer du att trivas hos oss!

Ansök idag!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller vår verksamhet? Välkommen att kontakta verksamhetschef Emil Mattsson, 018-726 0309. Har du frågor ang. rekryteringsprocessen eller problem att registrera din ansökan? Välkommen att kontakta HR-specialist Britt Pedersen, 018-727 6712.

Facklig företrädare: Vårdförbundet, 0771-42 04 20.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Legitimerad fysioterapeut

Fysioterapeut
Läs mer Maj 20
Nytt
Avdelning Hälsa- och sjukvård

Vill du prova på att jobba hos oss? Vi letar efter dig som är legitimerad fysioterapeut och som vet att arbetet ibland kan innehålla komplexa processer och svåra beslut men att det också ger tillbaka i form av många spännande utmaningar och givande arbetsdagar.

Vi har nu en föräldraledighet med start augusti/ september inom Säbo LSS/Socialpsykiatri som behöver ersättas och erbjuder därför ett årslångt vikariat som eventuellt kan övergå i fast tjänst.

Tjänsten passar dig som gillar att arbeta självständigt och i nära samarbete med arbetsterapeut och sjuksköterska samt vårdpersonal på boenden. Känns det intressant? Välkommen med din ansökan!

Vi håller till på Fyrisborgsgatan 1, i ett öppet kontorslandskap. Här samlas omsorgsnämndens hälso- och sjukvård. De gemensamma lokalerna ger unika möjligheter till samarbete, kontakter, stöd och utvecklingsarbete inom såväl som mellan professionerna. Den gemensamma lokalen och närheten till kollegorna underlättar då vi träffas i professionsgrupper, olika arbetsgrupper och för gemensam utveckling/utbildning. I samarbete med Region Uppsala genomför vi förändringsresan mot Effektiv och nära vård 2030.

Ditt uppdrag
Som fysioterapeut inom Säbo LSS/Socialpsykiatri kommer du att arbeta med rehabiliteringsinsatser för personer med funktionsnedsättning i grupp- eller servicebostad och på Daglig verksamhet enligt LSS-beslut. Arbetet innebär övergripande att ansvara för utredning, bedömning, hjälpmedelsförskrivning, behandling och uppföljning inom fysioterapeutens professionsområde. Du har nära kontakt med anhöriga och du deltar aktivt i möten med boendepersonal. Du samarbetar med arbetsterapeut, sjuksköterska, omvårdnadspersonal, boendestöd, biståndshandläggare samt andra interna och externa kollegor.

Din bakgrund
För att vara aktuell för den här tjänsten måste du vara legitimerad fysioterapeut - flerårig erfarenhet är meriterande liksom erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård. Då du kommer att möta många olika brukare med varierande diagnoser är även annan bred kompetens värdefull. Du har B-körkort och god dokumentations- och datorvana.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation samtidigt som du är lugn och samlad i olika situationer och kan fokusera på rätt saker. Du ser förändringar som möjligheter och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta Jan Inge Letto, verksamhetschef inom Säbo LSS/ Socialpsykiatri, 018-726 02 27.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta rekryterare Britt Pedersen, 018-727 6712.
Facklig företrädare: Fysioterapeuterna, Ewa Larsson, 018-727 72 01.

Vill du veta vad andra tycker om att jobba hos oss? klicka på Möt dina nya kollegor (https://vardochomsorg.uppsala.se/karriar/mot-dina-nya-medarbetare/).

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Avlösare till barn och ungdomar - Uppsala kommun

Ledsagare
Läs mer Maj 20
Nytt
Stödjande insatser

Är du en person som är engagerad och vill hjälpa andra? Kan tänka dig ett långsiktigt uppdrag? Är ansvarsfull, flexibel och trygg? Då vill vi gärna träffa dig!

Stödjande insatser arbetar med insatserna avlösarservice, ledsagarservice samt kontaktperson.

Att arbeta som avlösare innebär att du är i hemmet hos en person med funktionsnedsättning ett antal timmar i månaden, det kan vara regelbundet eller vid enstaka tillfällen. Du stödjer personen vid aktivitet i närområdet utefter dennes önskemål. Detta gör det möjligt för anhöriga att få tid till egna aktiviteter. Arbetet som avlösare kan innebära viss form av omvårdnad.

Ditt uppdrag
I uppdraget ingår att ge stöd till barn och ungdomar med funktionsvariation utifrån biståndsbeslut. Du arbetar utifrån barnets genomförandeplan samt ger barnet/ungdomen stöd och omvårdnad utifrån barnets behov. Du kommer att arbeta i barnets/ungdomens hem för att ge avlastning åt övriga i familjen.

Du arbetar i barnets hem eller närområdet och ni kan till exempel pyssla, titta på film, spela spel eller besöka en lekplats i närområdet. Under tiden kan föräldrarna uträtta ärenden, genomföra egna aktiviteter, umgås med syskon eller bara vila.

Din bakgrund
Vi söker dig som med fördel gått omvårdnadsprogrammet, barn och fritid eller annan utbildning inom vård och omsorg. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av utmanande beteende .Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med barn och unga med funktionsvariation och av arbete utifrån ett lågaffektivt bemötande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Har du kunskap om bildkommunikation ses det som meriterande.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är lugn och samlad i olika situationer och kan fokusera på rätt saker. Vidare är du tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt. Sist men inte minst är du en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jennie Visén, verksamhetschef, 018-727 64 76.

Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 04.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Modersmålslärare i koreanska till enheten för flerspråkighet

Modersmålslärare i grundskolan
Läs mer Maj 16
Enheten för flerspråkighet

Har du koreanska som ditt modersmål? Vill du vara med och bidra i arbetet med modersmålsundervisning för barn och unga i Uppsala kommuns skolor? Vi ser fram emot din ansökan!

Enheten för flerspråkighet är en central enhet för modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmål i ett 6-19 årsperspektiv: i förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. I enhetens uppdrag ingår att samordna och organisera verksamhet i såväl kommunala som fristående skolor.

Våra administrativa lokaler ligger på Fyrisborgsgatan 1, den pedagogiska verksamheten sker ute på kommunens skolor.

Ditt uppdrag
Du kommer att undervisa grundskoleelever i ämnet modersmål enligt gällande styrdokument. Att ge studiehandledning på modersmålet kan ingå. Undervisningen sker på kommunens skolor.

Din bakgrund
Vi söker dig som har lärarutbildning eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Arbetet kräver att du har koreanska som modersmål och mycket goda kunskaper i svenska. Du behöver även ha god datorvana.

Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Jobbet passar dig som är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Malin Tyberg, biträdande enhetschef, 018-727 14 79.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Pradip Datta, 018-727 20 26.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Upphandlare till stab upphandling, Uppsala kommun

Upphandlare
Läs mer Maj 20
Nytt
KLK Stab Upphandling

Har du erfarenhet av inköpsarbete och vill ta dig an en ny utmaning? Vill du ha en trevlig arbetsplats som erbjuder goda möjligheter till utveckling? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som upphandlare hos oss på stab upphandling. Vi ser fram emot din ansökan!

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling.

Vi på stab upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av drygt 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp. Upphandlarna jobbar inom olika kategoriteam fördelade på två enheter: enhet fastighet och entreprenad, som består av 3 kategorier: fastighet & entreprenad, fordon & transport samt livsmedel och enhet varor och tjänster, som består av 4 kategorier: it, tjänster, varor samt vård & omsorg.

Vi söker medarbetare till enhet fastighet och entreprenad.

Ditt uppdrag
I arbetet som upphandlare ingår det att genomföra upphandlingar självständigt, delta i planering och paketering av upphandlingsuppdrag samt upprätta kontrakt till berörda verksamheter.

Övriga uppgifter som ingår i rollen:

• förhandla med leverantörer
• upphandla ramavtal och kontrakt
• bevaka ny lagstiftning
• ta fram upphandlingsstrategier
• delta i leverantörsmöten.



Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi, KY/YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du utbildning inom projektledning eller LOU (lag om offentlig upphandling) ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av inköpsarbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation eller inom offentlig sektor. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha genomfört upphandlingar självständigt. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha goda kunskaper i Microsoft 365. Har du kunskaper om upphandling av entreprenader, tekniska konsulter eller kategoribaserat arbetssätt ses även det som meriterande.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Du har en god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Linnéa Sundstedt, enhetschef, 018-727 21 21.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu