Uppsala: Nämndsekreterare till Ledningskontoret

Hitta ansökningsinfo om jobbet Nämndsekreterare till Ledningskontoret i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-26 // Varaktighet: Heltid

Ledningskontoret

Är du nämndsekreterare och söker nya utmaningar? Vi söker nu en nämndsekreterare som drivs av att bidra i kvalitets- och utvecklingsarbete.

I Region Uppsala växer kunskap och människor. Ungefär 12 000 medarbetare jobbar med såväl hälso- och sjukvård som kollektivtrafik, kultur och regional utveckling. Vårt syfte är att skapa förutsättningar för hälsa, hållbarhet och utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft.
Ledningskontoret är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare.

Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt regiondirektörens stab.

Vår verksamhet
Nämndkansliet är en enhet på Ledningskontoret och i Regiondirektörens stab. Enhetens uppdrag är att tillse att Region Uppsalas beredningsprocess till nämnder och styrelser är ändamålsenlig och kvalitetssäkrad så att den politiska viljan får genomslagskraft.
Kansliet ger även administrativt stöd till förtroendemannaorganisationen och arbetar med att utveckla Region Uppsalas ägarstyrning. Vi strävar efter ständig utveckling av rutiner och arbetssätt. Vi arbetar agilt och teamorienterat, vi är serviceinriktade och generösa med vår kunskap till andra.

Ditt uppdrag
Du arbetar självständigt med att samordna hela beredningsprocessen för det område du ansvarar för, från planering och ärendebevakning till utskick av kallelse och skrivning av protokoll. Du förbereder och deltar i beredningsmöten och har nära kontakt med handläggare och övriga funktioner. Du säkerställer att beslutsunderlag kommer in i tid och lever upp till beslutade standarder. I arbetet ingår att ge kontorets medarbetare stöd i hur beslutsunderlag tas fram och utformas. Du kommer även bli delaktig i uppgifter rörande de förtroendevaldas arvoden och ersättningar.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för utveckling, samordning och kvalitetssäkring. Du arbetar digitalt i dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360.
Du förutsätts kunna bidra med kontinuerlig utveckling och förbättring av rutiner och arbetssätt, tillsammans med kollegorna på enheten.

Dina kvalifikationer
Du bör ha erfarenhet av nämnd- och ärendehantering i kommun eller region. Du har en relevant högskoleexamen med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om kommunallagen och förvaltningsrätt. Erfarenhet och intresse för utvecklingsarbete är ett krav, samt har god datorvana och behärskar Microsoft 365. Det är meriterande om du kan hantera ärende- och dokumenthanteringssystemet Public360.

Din kompetens
Som person är du strukturerad, noggrann och har god administrativ förmåga. Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad, ansvarsfull och har förmåga att leverera i tid. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men också disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat. För att lyckas i rollen behöver du kunna hantera flera uppgifter parallellt och ibland inom snäva tidsramar. Du är pedagogisk, tydlig i din kommunikation och har mycket god förmåga att utrycka dig korrekt i tal och skrift.

Vi erbjuder
Tjänsten är på 100 procent, tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Vårt moderna kontor ligger mitt i centrala Uppsala, i direkt anslutning till Uppsala resecentrum.
Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också våra medarbetare en flexibel arbetsplats, med möjlighet att arbeta delvis på distans utifrån överenskommelse.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Kontakta Kanslichef Jessica Bräck, telefon 070-611 27 17.
Fackliga representanter
Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51.
SACO - Leif Sandberg, 0706-741088.
Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Nämndsekreterare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Nämndsekreterare.

Nämndsekreterare till Uppsala kommun

Läs mer Dec 14
Enheten för nämndsekretariat, avdelningen för kansli, kommunledningskontoret

Är du en person som drivs av att få ta ett stort eget ansvar och att lära dig nya saker? Då kan du vara den vi letar efter till tjänsten som nämndsekreterare. Vi på enheten för nämndsekretariat erbjuder en mångsidig och trevlig arbetsplats där du får ta dig an nya utmaningar. Låter detta lockande och intressant? Sök tjänsten som nämndsekreterare redan idag!

Avdelningen för kansli har till uppdrag att utifrån kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens helhetsperspektiv stödja nämnder, förvaltningar och de kommunala bolagen. Här finns kommunens samlade resurser för nämndadministration, registratur, stadsarkiv och juridik till kommunens nämnder och förvaltningar. Avdelningen stödjer dessutom de kommunala bolagen inom vissa av avdelningens verksamhetsområden. Vi är cirka 80 medarbetare och vi arbetar i moderna lokaler i Uppsala kommuns stadshus precis intill centralstationen i Uppsala centrum.

Vi erbjuder dig ett lärorikt och mångsidigt arbete på en arbetsplats där vi stöttar varandra i stort och smått samtidigt som vi drivs av kontinuerlig utveckling och förbättring. Tillsammans med kompetenta och ansvarstagande kollegor blir du en viktig del i enhetens arbete. Vi gör verksamheten bättre varje dag med engagemang, glädje och vilja framåt.

Ditt uppdrag
Du kommer att arbeta åt en eller flera nämnder/politiska organ och vara ett stöd för dina kollegor inom olika arbetsområden. Att vara nämndsekreterare i Uppsala kommun innebär ett nära samarbete med såväl politiker som tjänstepersoner och kontakter med allmänheten. Genom koordinering och praktisk planering samt genomförande av nämndens och utskottens sammanträden, inklusive både för- och efterarbete, ansvarar du för att nämndprocessen är effektiv, kvalitetssäkrad och rättssäker. Du ger också råd och stöd i nämndformalia och andra frågor som rör hanteringen av ärenden till nämnd, utskott och ansvarar för arvodeshanteringen.

I Uppsala kommun är nämndprocessen till stora delar digital och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla effektiviteten och kvalitetssäkringen. Tillsammans med dina kollegor inom enheten, avdelningen för kansli och i kommunen deltar du i det fortlöpande arbetet med att utveckla gemensamma rutiner och arbetssätt.

Tjänstgöring sker i huvudsak på kontorstid men kvällstjänstgöring kan förekomma.

Din bakgrund
Vi söker dig som har universitets-/högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. För att lyckas i arbetet ser vi att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, goda IT-kunskaper samt goda kunskaper i Microsoft 365.

Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare, juridisk utbildning med förvaltningsrättslig inriktning och av arbete inom offentlig administration, gärna i kommunal verksamhet. Det är en fördel om du har erfarenhet av projekt- och utvecklingsarbete samt av att utbilda.

Har du vana att arbeta i ärendehanteringssystemet Public360, vana att arbeta i digitala dokument- och ärendehanteringssystem, kunskaper inom förvaltnings- och kommunallagen och inom offentlighets- och sekretesslagen samt kunskap i sammanträdesformalia och mötesteknik ses det som meriterande.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du är en flexibel person som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Jobbet passar dig som är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är bra på att se sammanhang och lösa uppkomna frågor och problem på ett smidigt sätt. Sist men inte minst tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Martina Bruzelius, enhetschef, 018-727 84 19.

Fackliga företrädare:
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Handläggare

Läs mer Sep 18
Arbetsbeskrivning
Randstad söker för Svenska kyrkans räkning en erfaren verksamhetshandläggare. Avdelningen ansvarar för övergripande samordning och stöd inom områdena fastighet, kulturarv och service. I rollen förväntas du kunna bidra till att driva utveckling, tillhandahållande av strategisk kunskap och kommunikation till stöd och inspiration för stiften och församlingarna i deras arbete med kulturarvet samt lokalförsörjning och fastighetsförvaltning.

Detta är ett konsultuppdrag på inledningsvis 6 månader och för rätt person finns det stor chans till förlängning och/eller övertag för direkt anställning hos Svenska kyrkan. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Du ansöker på www.randstad.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta jennifer.campos@randstad.se.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen som verksamhetshandläggare kommer du att:
- Sammanställa och följa upp nyckeltal.
- Budgetarbete samt uppföljning av detta.
- Hantera remisser, skriva rapporter, bereda beslutsunderlag. 
- Ansvara för och planera och olika aktiviteter och projekt inom verksamhetsområdet.
- Hantera ekonomiska frågor, samarbeta med olika församlingar eller organisationer inom kyrkan

Kvalifikationer
För att du ska lyckas i rollen som verksamhetshandläggare tror vi att du har:
- Universitetsutbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
- Flerårig erfarenhet av arbete som handläggare inom statlig myndighet eller liknande. 
- Svenska obehindrat i tal och skrift.
- God datavana.
- Erfarenhet av ekonomiarbete.

Det är även meriterande och du också har:
- Tidigare erfarenhet inom fastighetsbranschen.
-  Engelska obehindrat i tal och skrift.  
- Tidigare erfarenhet av budgetsystem.

Som person ser vi att du har ett naturligt driv och är prestigelös i ditt sätt.  Du har en god självinsikt,  är trygg i dig själv och kan snabbt komma in och förstå komplexitet och skapa effektiva lösningar och arbetssätt. Vi tror också att du har en god kommunikativ förmåga, kan lyssna in och skapa förståelse för olika situationer och ha en god förmåga att sätta dig in i verksamhetens behov.  Du bör ha  god vana av att arbeta självständigt och driva dina ärenden framåt. 

Erfarenhet
Minst tre års erfarenhet av liknande arbete är ett krav.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Nämndsekreterare till Enheten för nämndsekretariat

Läs mer Sep 20
Enheten för nämndsekretariat

Har du erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och vill ta dig an en ny utmaning? Då kan du vara den vi letar efter till tjänsten som nämndsekreterare. Vi på enheten för nämndsekretariat erbjuder både en mångsidig och trevlig arbetsplats där du har goda möjligheter till utveckling. Välkommen med din ansökan senast 2023-10-03!

Avdelningen för kansli har till uppdrag att utifrån kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens helhetsperspektiv stödja nämnder, förvaltningar och de kommunala bolagen. Här finns kommunens samlade resurser för nämndadministration, registratur, stadsarkiv och juridik till kommunens nämnder och förvaltningar. Avdelningen stödjer dessutom de kommunala bolagen inom vissa av avdelningens verksamhetsområden. Vi är cirka 80 medarbetare och vi arbetar i moderna lokaler i Uppsala kommuns stadshus precis intill centralstationen i Uppsala centrum.

Vi erbjuder dig ett lärorikt och mångsidigt arbete på en arbetsplats där vi stöttar varandra i stort och smått samtidigt som vi drivs av kontinuerlig utveckling och förbättring. Tillsammans med kompetenta och ansvarstagande kollegor får du möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.

Jag som blir din chef heter Martina Bruzelius. För mig är det viktigt att du och dina kollegor känner arbetsglädje och samtidigt kan prestera på jobbet. Därför coachar jag gärna och ger stöd när du behöver det. I gruppen visar vi tillit till varandra och tar vara på gruppens förmågor. Vi gör verksamheten bättre varje dag med glädje, engagemang och vilja framåt.

Ditt uppdrag
Du kommer att arbeta åt en eller flera nämnder/politiska organ. Att vara nämndsekreterare i Uppsala kommun innebär ett nära samarbete med såväl politiker som tjänstepersoner och kontakter med allmänheten. Genom beredning, koordinering och praktisk planering och genomförande av nämndens sammanträden, inklusive både för- och efterarbete, ansvarar du för att nämndprocessen är effektiv, kvalitetssäkrad och rättssäker. Du ger också råd och stöd i nämndformalia och andra frågor som rör hanteringen av ärenden till nämnd och ansvarar för arvodeshanteringen.

I Uppsala kommun är nämndprocessen till stora delar digital och vi arbetar kontinuerligt med att utveckla effektiviteten och kvalitetssäkringen. Tillsammans med dina kollegor inom enheten, avdelningen för kansli och i kommunen deltar du i aktuella utvecklingsarbeten och i det fortlöpande arbetet med att utveckla gemensamma rutiner och arbetssätt.

Din bakgrund
Vi söker dig som har universitets-/högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. För att lyckas i arbetet ser vi att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, goda IT-kunskaper samt goda kunskaper i Office-paketet.

Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete som nämndsekreterare, juridisk utbildning med förvaltningsrättslig inriktning, av arbete i liknande tjänst i kommun eller offentlig förvaltning och av arbete inom offentlig administration, gärna i kommunal verksamhet. Det är en fördel om du har erfarenhet av projekt- och utvecklingsarbete, av arbete inom en politiskt styrd organisation samt av att utbilda.

Har du vana att arbeta i ärendehanteringssystemet Public360, vana att arbeta i digitala dokument- och ärendehanteringssystem, kunskaper inom förvaltnings- och kommunallagen, kunskaper inom offentlighets- och sekretesslagen samt kunskap i sammanträdesformalia och mötesteknik ses det som meriterande.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Vi ser även att du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat samt är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Vidare är du flexibel och du ser möjligheter i förändringar samt har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Martina Bruzelius, enhetschef, 018-727 84 19

Fackliga företrädare:
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Erfaren nämndsekreterare sökes för spännande uppdrag!

Läs mer Jul 6
Har du tidigare arbetat inom offentlig sektor? Har du erfarenhet av kvalificerad administration och diarieföring? Då kan denna roll vara något för dig!

Vi söker nu en nämndsekreterare till vår kund i Enköping. Tjänstens omfattning är på heltid med beräknad start i början av augusti och kommer att pågå i 2 månader, med eventuellt möjlighet till förlängning.

Under denna period kommer du bli anställd som konsult via oss på Poolia. Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Om tjänsten
I rollen som nämndsekreterare kommer du att arbeta i en stor variation av arbetsuppgifter. Du kommer vara ett stöd till handläggare och chefer i arbetet att ta fram beslutsunderlag kring en rad olika frågor. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter innebära att:
• Ansvara för verksamhetens övergripande administration
• Ta emot, hantera, registrera och diarieföra inkommande dokument och ärenden
• Sammanställa underlag och skicka kallelser inför sammankomster
• Protokollföring under sammankomster

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning, exempelvis inom statsvetenskap eller juridik
• Några års erfarenhet av att arbeta som nämndsekreterare
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Kan kommunicera obehindrat på svenska, både i tal och skrift

Som person är du noggrann, ansvarstagande och serviceinriktad. Du driver ditt arbete framåt och har en god förmåga att arbeta självständigt såväl tillsammans som med andra. Du trivs i en roll där du får ha många kontaktytor och att hjälpa andra. Vidare har du god kommunikativ förmåga och är professionell i ditt bemötande.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från REGION UPPSALA

Nedan visas andra jobb i Uppsala från REGION UPPSALA .

Sjuksköterska med intresse för akut infektionssjukvård

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 24
Verksamhetsområde infektionssjukdomar

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vi söker dig som är sjuksköterska med intresse för akut infektionssjukvård!

Vår verksamhet
På infektion vårdas vuxna patienter med svåra infektioner, smittsamma sjukdomar, tropikmedicinska sjukdomar och immunbristsjukdomar. Infektionssjukdomar har en intressant aspekt i att vi kan följa utvecklingen genom människans historia samt dess globala anknytning där man får träffa patienter både i olika åldrar och faser i livet. Vi är en akutvårdsavdelning där alla patienter kommer in via akutmottagningen eller via infektionsmottagningen. Infektionssjukvård handlar ofta om att lösa gåtor i team utifrån ett personscentrerat perspektiv. Se gärna filmen om vårt arbete på infektion här – Infektion - ett detektivarbete med global anknytning | Akademiska (https://www.akademiska.se/for-vardgivare/verksamhetsomraden/infektion/infektion---ett-detektivarbete-med-global-anknytning/)

Verksamhetsområde infektionssjukdomar står inför en spännande utvecklingsfas där vi söker fler engagerade medarbetare som är redo att tänka nytt. Vi har i början av året infört förändringar på avdelningen så som effektivisering av rond, daglig styrning samt hälsosammare arbetstider som en del i att skapa en ännu bättre arbetsmiljö.

Vi arbetar i team kring patienten och på avdelningen finns flera funktioner som stöttar i arbetet kring patienten. På avdelningen finns undersköterskor, sjuksköterskor, läkare, klinikapotekare, avdelningsfarmaceut, dietist, köksbiträde, kurator, medicinska sekreterare, receptionist, bemanningsassistent, utbildningssjuksköterskor, omvårdnadsledande sjuksköterska samt kvalitetsansvarig sjuksköterska. Dessa professioner kan avlasta med exempelvis beredning av antibiotika, läkemedelsfrågor, ADL – bedömningar, utskrivningsplanering samt rådfrågning och bollplank vid komplexa omvårdnadsbedömningar.

Ditt uppdrag
Som sjuksköterska på infektionsavdelningen ansvarar du för vården av 5-6 patienter med varierande övervakningsbehov tillsammans med 2 undersköterskor. Våra patienter har ett växlande omvårdnadsbehov som ger ett varierande arbetstempo med stundtals snabba förändringar i patienternas mående. Här är ingen dag den andra lik. Som sjuksköterska så ansvarar du för att leda och fördela arbetet inom teamet och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för en god arbetsmiljö. Vi har nära samarbete med våra läkare som finns till hands på avdelningen under hela dagen.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du kan vara helt ny i yrket eller ha arbetat som sjuksköterska under en längre tid. Vi ser dig som en viktig person i vår verksamhet där vi värdesätter ett positivt arbetsklimat där alla medarbetare trivs och känner sig trygga. Är du nyfiken, initiativtagande och samarbetsvillig då passar det här jobbet dig perfekt!

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstiden är förlagd till dag, kväll och helg. Nattrotation är möjlig men inte ett krav.

• Välstrukturerad introduktion på minst 4 veckor bestående av både kliniska och teoretiska pass som utformas individuellt tillsammans med våra utbildningssjuksköterskor
• Hälsosam schemaläggning med fokus på återhämtning. Till exempel så börjar dagpasset från 07.30 på morgonen och kvällspasset slutar 21.30
• Ett slutenvårdstillägg på 2000kr/månad för en 100% tjänstgöringsgrad erhålls utöver grundlön. Det tillkommer även en ersättning till de medarbetare som roterar mellan dag/kväll och natt på upp till 2000kr/månad.
• Ett kliniskt utvecklingsår (KUÅ) (20% av din arbetstid) ingår för alla nyutexaminerade sjuksköterskor, där man får fördjupa sina kunskaper.
• Utbildningstillfällen sker regelbundet i den utökade överlappningstiden med övriga i personalgruppen. Det finns även möjlighet att gå vår interna utbildning inom infektionssjukvård
• För dig som är intresserad av specialistutbildning inom Infektionssjukvård finns möjlighet att utbilda dig på arbetstid. Du studerar 50% på universitetet och arbetar 50% kliniskt under två läsår och erhåller heltidslön för detta.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Tveka inte att höra av dig till någon av våra chefer:
Avdelningschef Ellen Gessbo Tiusanen, 018-611 43 15
Biträdande Avdelningschef Sandra Egegren, 018-617 00 38
biträdande avdelningschef Malin Hållinder, 018-611 56 09.
Facklig representant nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi intervjuar och tillsätter fortlöpande så tveka inte att skicka in din ansökan!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Lungavdelning 50 E saknar dig! Sjuksköterska se hit!

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 28
Verksamhetsområde hjärt- och lungsjukdomar

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

INTE UTAN DINA ANDETAG- VI BEHÖVER JUST DIG!

Vår verksamhet
Lungavdelning 50 E2 är en slutenvårdsavdelning som ingår i verksamhetsområdet hjärt- och lungsjukdomar.
Avdelningen har tretton vårdplatser där vården spänner mellan akutsjukvård och palliativ vård. De vanligaste diagnoserna är KOL, lungfibros, respiratorisk insufficiens, sömnapné och lungcancer. Vi bedriver avancerad och specialiserad andningsvård med både t.ex bipap och noninvasiv ventilation.

Vår sektion, som är relativt liten, kännetecknas av en god stämning, ett gott och nära samarbete mellan olika yrkesgrupper och korta beslutsvägar.

Ditt uppdrag
Som sjuksköterska på lungmedicinavdelningen har du en viktig roll, ditt dagliga arbete kommer att utveckla din kliniska blick och dina medicintekniska kunskaper. Du kommer att komma i kontakt med centrala infarter, artärgaser, cytostatika, dränage, patienter med trakeostomi och olika andningshjälpmedel som bipap, NIV och optiflow.Du kommer också ha möjlighet att fokusera på omvårdnadsperspektivet tillsammans med undersköterskor, läkare och andra professioner som ingår i teamet kring patienten. Har du ett specialintresse inom dokumentation, studenthandledning, läkemedel, HLR, smärta, nutrition eller annat område finns det möjlighet att redan från start arbeta med ditt favoritområde parallellt med kliniskt arbete.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Erfarenhet från patienter med lungsjukdom är meriterande men inget krav. Du är en trevlig, trygg och driven person som är intresserad av att ingå i en arbetsgrupp med ett gott kollegialt bemötande. Du behåller lugn och fokus oavsett situation. Du har ett flexibelt och nyfiket förhållningssätt och god samarbetsförmåga. Avdelningen erbjuder varierande och stimulerande arbetsuppgifter för dig som sjuksköterska, här finns det utvecklingsmöjligheter oavsett om du är ny i yrket eller har arbetat i flera år.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som sjuksköterska där tjänstgöringsgraden kan diskuteras. Det är rotationstjänst med kväll/dag samt nattjänstgöring. Som nyanställd får du en individuellt anpassad introduktion utifrån tidigare erfarenhet, vanligtvis 4 veckor.
Som anställd på Akademiska sjukhuset har du flera personalförmåner, t.ex friskvårdsbidrag, skobidrag, möjlighet att använda dig av Friskhusets tjänster samt subventionerat UL-kort.

Vill du veta mer?
Avdelningschef Åsa Norlander, 018-611 40 74
Biträdande avdelningschef Pernilla Wahlgren, 018-611 41 18
Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Sjuksköterskor till hjärtavdelningarna 50 F/G

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 18
Verksamhetsområde hjärt- och lungsjukdomar

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Välkommen till våra hjärtavdelningar som bedriver högspecialiserad vård inom arytmi, hjärtsvikt och ischemi!

Vårt verksamhetsområde hjärt- och lungsjukdomar innefattar hjärt-och lungmedicin, klinisk fysiologi samt thoraxkirurgi. Hjärtsjukvården inom vårt verksamhetsområde bedrivs på två vårdavdelningar. Inom vårt verksamhetsområde sker det mycket utveckling och forskning som är spännande att få vara med i!

Våra Hjärtavdelningar, 50F och 50G, bedriver högspecialiserad vård inom arytmi, hjärtsvikt och ischemi. På avdelning 50G vårdar, behandlar, undersöker och utreder vi akut sjuka hjärtpatienter dygnet runt på 26st vårdplatser. Patienterna kommer in med ex hjärtinfarkt, rytmrubbning i hjärtat och hjärtsvikt. Avdelning 50F består av vecko/dagvård med planerade ingrepp för hjärtpatienter. Detta innebär att patienter kallas till avdelningen från hemmet och genomgår sin behandling eller undersökning under dagen, alternativt sover över en natt om så behövs.

Ditt uppdrag
Som sjuksköterska hos oss har du möjlighet att arbeta på båda våra avdelningar. På 50G arbetar sjuksköterska och undersköterska tillsammans i team och ansvarar för 5-6 patienter på ett vårdlag. Våra patienter är ofta i behov av hjärtövervakning. Vi har ett vårdlag med högre vårdnivå där patienter som har behov av icke invasivt andningsunderstöd och artärnål kan behandlas.

På 50F tar vi i dagsläget emot upp till ca 10 patienter per dag för ett ingrepp, undersökning eller medicinsk behandling. Det kommer även patienter som skrivs in inför ingrepp nästkommande dag. Arbetet fördelas på morgonen mellan sjuksköterskor, undersköterskor och läkare.

Dina kvalifikationer
Du är välkommen att arbeta hos oss både som nyutbildad sjuksköterska och som sjuksköterska med mer erfarenhet.

Din kompetens
Vi vill att du är motiverad och ansvarsfull i ditt arbete och att du gillar ett växlande arbetstempo. Vi vill att du har god förmåga att samarbeta och vill bidra till en god arbetsmiljö. Trivseln är viktig och vi värderar personlig lämplighet högt i rekryteringen.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en fast anställning med tillträde enligt överenskommelse. När man börjar som ny sjuksköterska på avdelningarna får du sex veckors inskolning samt fyra dagar med teoretisk utbildning där du får undervisning i relevanta ämnen som rör hjärtsjukvård. Vi har specialistutbildade sjuksköterskor som ger klinisk handledning till nya medarbetare. Om du är nyutexaminerad sjuksköterska deltar du i KUÅ (Kliniskt Utvecklings År) som är ett sjukhusövergripande program på 20% av arbetstiden.

Fortbildning är viktig för oss och det finns ett utarbetat introduktionsprogram med undervisning.

Hos oss finns det många vägar att välja när du sen känner dig redo för nästa steg. En väg kan vara att lära upp sig till koordinator på avdelningen men det finns också möjligheter att få börja med rotationstjänst på någon annan av våra enheter inom vårt spännande verksamhetsområde. Dessutom arbetar vi med mycket forskning och utveckling så där finns det också möjlighet att hitta nya utmaningar. Eftersom utbildning och klinisk handledning är viktig hos oss är det förstås också en möjlig väg att välja. Utöver det finns det också möjlighet att söka specialistutbildning i hjärtsjukvård med studielön.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Anna Länsberg, 018-617 44 91
Facklig kontaktperson nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Sjuksköterska akutmottagningen

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 5
Verksamhetsområde ambulans- och akutsjukvård

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
På akutmottagningen möter vi människor i livsavgörande ögonblick. I vårt dagliga arbete ligger fokus på att bedöma och vårda patienter som söker akut hjälp. Är du intresserad av en karriär inom ett brett område, där du personligen kommer att utvecklas i din roll som sjuksköterska, då ska du arbeta på akutmottagningen. Hos oss får du en bred grund och ett individanpassat introduktionsprogram.

Vi erbjuder kompentensutveckling i form av bl.a. ATSS (Akut Trauma Sjukvård för Sjuksköterskor), AMLS (Advanced Medical Life Support), studiedagar 2ggr/termin med bla A-HLR/Barn-HLR, CBRNE (sanering vid farliga ämnen tex kemolyckor ) etc . Du har även möjlighet till studielön vid vidareutbildning till specialistsjuksköterska inom akutsjukvård.

Ditt uppdrag
Som sjuksköterska hos oss på akutmottagningen arbetar du med omvårdnad och behandling av den akut sjuka patienten. Vi arbetar i team bestående av sjuksköterska och undersköterska i nära samarbete med läkare och tillsammans tar vi ansvar för det första akuta omhändertagandet av svårt sjuka eller skadade patienter.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet inom yrket. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom akutsjukvård ser vi det som meriterande. Som person ser vi gärna att du är flexibel, kan omprioritera snabbt, trivs med tempoväxlingar och varierande arbetsuppgifter. Du bör tycka om att arbeta i team där patienten är i fokus och det är viktigt att du har en positiv inställning och vill bidra till ett gott arbetsklimat.

Vi erbjuder
På akutmottagningen arbetar vi rotation enligt poängmodell med arbetstidsförkortning. Vi kan erbjuda både tidsbegränsade och tillsvidareanställningar. Tjänstgöringsgrad enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Vill du komma och hospitera eller har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss!
Avdelningschef Viktor Ekström, 018-611 92 75
Biträdande avdelningschef Madeleine Ödman, 018-611 91 92
Facklig kontaktperson Vårdförbundet Daniel Johansson 018-611 00 00

Läs gärna mer om vår verksamhet på www.akademiska.se (http://www.akademiska.se/)

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Sjuksköterska till onkologisk- endokrinologisk mottagning

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 20
Verksamhetsområde blod- och tumörsjukdomar

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Sektionen för onkologisk endokrinologi inom verksamhetsområdet blod- och tumörsjukdomar bedriver högspecialiserad vård, utredning och behandling. På sektionen bedrivs utbildning av flera olika yrkesgrupper och forskning om tumörsjukdomar och nya behandlingar. Vår verksamhet växer och därför har vi nyligen flyttat upp och delar våningsplan med vår slutenvårdsavdelning 100 A, där vi fått flera rum till läkarmottagningen.

Ditt uppdrag
Enligt vårdprogrammen för de olika cancersjukdomarna ska alla patienter som utreds och behandlas för cancer ha en kontaktsjuksköterska på den klinik de tillhör. I din roll som sjuksköterska ingår förutom sedvanliga arbetsuppgifter som sjuksköterska, även att förbättra informationen och kommunikationen mellan vården, patienten och närstående. Detta sker bland annat genom att informera om kommande steg i vårdkedjan och förmedla kontakt med andra yrkesgrupper/vårdgivare utifrån patientens behov. Du ger stöd åt våra patienter och anhöriga samt bevakar ledtider och gör uppföljningar. Vi ger även vissa cytostatikabehandlingar. Vi har också nyligen börjat poliklinisera patienter som får lutetiumbehandlingar, en typ av målinriktad strålbehandling som ges intravenöst. Dessa patienter låg tidigare i slutenvården men är nu utflyttat till öppenvården. Vi har ett tätt samarbete med nuclearmedicin som ger dessa behandlingar.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av onkologisk endokrinologi, kontaktsjuksköterskeutbildning, eller erfarenhet från allmän endokrinologi/onkologi.

Din kompetens
Vi söker dig som alltid sätter patienten i fokus, är ansvarstagande och motiverad i ditt arbete. Detta visar sig inte bara i din höga arbetsmoral utan också i ditt orädda och målmedvetna sätt. Du är en skicklig sjuksköterska och en engagerad och positiv kollega, har förmåga att arbeta självständigt och ett intresse av att utveckla vår verksamhet tillsammans med oss och som bidrar till en god arbetsmiljö. Har du erfarenhet av journalsystemet Cosmic eller tidigare mottagningsarbete är det ett plus. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning, tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Arbetstiderna är förlagda till dagtid, måndag till fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Avdelningschef Catharina ”Nina” Lundberg, catharina.lundberg@akademiska.se
Biträdande avdelningschef Louise Blom, louise.blom@akademiska.se
Biträdande avdelningschef Sofie Wirén, sofie.wiren@akademiska.se (sofie.wiren@akademiska.se)
Facklig representant nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

100A söker sjuksköterska till onkendo, en medicinteknisk avdelning

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Mar 20
Verksamhetsområde blod- och tumörsjukdomar

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Hos oss värdesätter vi ett positivt arbetsklimat där alla medarbetare trivs och känner sig trygga. Här sätter vi alltid patienten i fokus och ser helhetsbilden kring denne. Är god sammanhållning och högt i tak viktigt för dig? Vill du ha roligt på jobbet? Söker du utmaningar? Då är vi rätt för dig!

Varmt välkommen att skicka in din ansökan, så berättar vi mer om våra behandlingar och vår avdelning.

Vår verksamhet
Endokrina onkologen är en avdelning inom verksamhetsområdet blod- och tumörsjukdomar som finns i 100-huset. Avdelningen har idag 16 vårdplatser på vardagar samt 12 platser under helgen. Hos oss kommer du att få ett varierande arbete där du får kombinera omvårdnad med viss akutsjukvård som kan uppstå i samband med behandlingar. Avdelningen har ett tätt samarbete med övriga avdelningar/mottagningar inom vårt verksamhetsområde.

Några av de vanligaste diagnoserna är neuroendokrina tumörer (NET), thyreoideacancer samt lymfom. Vi strävar efter ständig utveckling och att vara en del av den högspecialiserade cancervården. Vi har en högspecialiserad vård, vilket gör att vi är sjukskötersketäta.

Ditt uppdrag
Du kommer att arbeta tillsammans i vårdlag med en undersköterska där ni ansvarar för vården kring patienterna. Det är ett spännande arbete där du får möta människor i många olika skeden av sin sjukdom. Vi arbetar främst med utredning och behandling. Vid utredning av en patient består arbetet till stor del av anamnes, klinisk bedömning, provtagning samt förberedelser inför undersökningar. Handhavande av centrala infarter samt mycket insättning av perifera infarter har vi här. Vi har många patienter som kommer från andra delar av Sverige men också Europa. Våra behandlingspatienter kommer regelbundet för infusionsbehandlingar så som cytostatika/immunterapi och som sjuksköterska har man då fokus på övervakning och medicinteknik. Specifikt för 100A är även att vi ger olika former av målinriktad strålbehandling samt en avancerad onkologisk behandling med CAR-T. Du blir också en del av ett skickligt team som stöttar och hjälper varandra samtidigt som du kommer arbeta självständigt.

Dina kvalifikationer
Du är legitimerad sjuksköterska. Du kan vara helt ny i yrket eller ha arbetat som sjuksköterska under en längre tid.

Vi erbjuder
Tillsvidaretjänst, tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till rotation..

• 4 till 5 veckor introduktion med erfaren sjuksköterska samt regelbundna avstämningar med handledare/chef
• Hospitering på andra enheter inom vår verksamhet
• Interna föreläsningar och schemalagda utbildningstillfällen
• Patientfria dagar där du tex får fokusera på att arbeta med ansvarsområden.
• Ett kliniskt utvecklingsår (KUÅ) (20% av din arbetstid) ingår för alla nyutexaminerade sjuksköterskor, där man får fördjupa sina kunskaper.
• Möjlighet att delta i cancervårdsakademin vilket är vårt utvecklingsprogram som genererar i en betald specialistutbildning.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Välkommen att höra av dig till oss:
Avdelningschef Nina Lundberg, 018-617 08 67, catharina.lundberg@akademiska.se
Biträdande avdelningschef Sofie Wirén, 018-617 04 60, sofie.wiren@akademiska.se
Facklig kontaktperson Vårdförbundet nås via växeln, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och tillsättning kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med att skicka din ansökan till oss!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu