Uppsala: Kvalificerad handläggare till enheten mot hedersrelaterat våld och förtryck

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalificerad handläggare till enheten mot hedersrelaterat våld och förtryck i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-19 // Varaktighet: Heltid

Enheten mot hedersrelaterat våld och förtryck

Enheten mot hedersrelaterat våld och förtryck utökar nu sitt uppdrag i samband med den nya lagen om placering av barn i skyddat boende. Vi söker därför trygga och erfarna socionomer som vill bidra med sin expertis till enhetens utveckling och nya samverkansformer. Hos oss blir du en del av ett engagerat team och får möjlighet att fördjupa dig i ett av de viktigaste områdena inom barn och ungdom idag. Välkommen med din ansökan!

Enheten för hedersrelaterat våld och förtryck handlägger alla inkomna ärenden med hedersrelaterad problematik inom åldersspannet 0–20 år. Enheten har sitt kontor i centrala Uppsala. Tillsammans eftersträvar vi ett teambaserat arbetssätt som genomsyras av kollegialt stöd, lärande, gemensamt ansvar och en uppskattande intern kultur.

På vår enhet får du

• Fördjupa din kompetens inom området hedersrelaterad problematik och bidra till att skapa en tryggare tillvaro för barn och ungdomar som är drabbade.
• En stimulerande och meningsfull arbetsmiljö där vi tillsammans utvecklar enheten i takt med nya uppdrag.
• Professionell handledning och utbildning tillsammans med andra kvalificerade handläggare.
• Bra lön från start, god löneutveckling och tydliga karriärvägar.
• Flexibla arbetssätt med möjlighet till distansarbete för att bidra till en bra balans mellan arbete och privatliv.
• Friskvårdsbidrag på 3000 kr per år för att främja ditt välmående.

Läs mer om våra satsningar:
Här kan du läsa mer om socialförvaltningens kompetens- och befogenhetstrappa (https://www.uppsala.se/contentassets/29eb46da587245019262b9fad9ecbf1b/kompetens--och-befogenhetstrappa-2023_socialforvaltningen_57fb.pdf)).

Här kan du läsa mer om lönelyft och tydliga karriärvägar i Uppsala (https://socionomkarriar.se/2023/09/20/lonelyft-och-tydliga-karriarvagar-i-uppsala/).

Ditt uppdrag
Med anledning av den nya lagen om placering av barn i skyddat boende utökar vi vår enhet som idag består av nio socialsekreterare, två teamledare och en enhetschef. Som erfaren handläggare kommer du att ha ett uppdrag som består av flera delar. Du kommer att arbeta med utredning av riskfaktorer och skyddsbehov hos barn och ungdomar som är utsatta för hedersrelaterat våld och förtryck samt planering och genomförande av insatser för att skydda och stödja dem. Utredning och uppföljning av insatser för barn i skyddat boende sker i samhandläggning med vuxenenheten och du kommer att bidra med din kompetens till utformandet av effektiva arbetssätt och metoder för att skapa en god samverkan mellan enheterna.

En annan del av ditt uppdrag är att bistå professionella och allmänheten med rådgivning och stöd i frågor om hedersrelaterat våld och förtryck. Vi arbetar nära samarbetspartners inom skolan, vården och andra relevanta instanser. Du kommer även att delta i utbildning och handledning tillsammans med andra kvalificerade handläggare på avdelningen för att kontinuerligt förbättra och utveckla din kompetens. Det är ett uppskattat forum för att kunna träffas och utvecklas tillsammans med erfarna kollegor.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen med flerårig erfarenhet av myndighetsarbete med barn och ungdomar. Det är meriterande om du har erfarenhet av barnens situation i ärenden gällande hedersrelaterad problematik, våld i nära relation och/eller krishantering och om du har erfarenhet av samtal med barn/unga och deras familjer. Du är van vid att dokumentera, skriva utredningar och att arbeta med olika digitala verktyg. Du har en hög kompetens inom utrednings- och uppföljningsarbete och är trygg i alla delar av handläggningsprocessen. Vi ser gärna att du har utbildning inom systemteori, Signs of safety och barnens behov i centrum (BBIC). Eftersom resor och hembesök ingår i tjänsten behöver du också ha B-körkort.

Som person är du bra på att sätta dig in i och förstå andras perspektiv och situation. Du lyssnar, kommunicerar och vägleder andra på ett lyhört och konstruktivt sätt. Vidare är du lugn och samlad i situationer som kräver det och fokuserar på rätt saker. Du kommer att ha många olika kontakter i den här rollen och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är flexibel med förmåga att ställa om och se lösningar. Du trivs även med att självständigt organisera, planera och skapa struktur i ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Britt Qahoush, enhetschef, 018-727 99 12.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Socionom

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Socionom.

Kvalificerad handläggare till resursteamet, barn och ungdom myndighet

Läs mer Apr 30
Nytt
Resursteamet- Riktat stöd 2, barn och ungdom myndighet

Vi behöver fortfarande bli fler till vårt nystartade resursteam! Är du en trygg och erfaren socionom som har förmåga att dela med dig av din kompetens så att andra växer och utvecklas? Varmt välkommen att söka detta viktiga, roliga och spännande uppdrag som kvalificerad handläggare! Hos oss får du möjlighet att vara med och utforma och utveckla en nystartad verksamhet.

Riktat stöd 2 arbetar mot hela barn och ungdom myndighet och har i uppdrag att förstärka och utbilda där behoven finns. Resursteamet, som är en del av riktat stöd 2, består av medarbetare med lång erfarenhet och hög kompetens inom barn och ungdom. Teamets arbetsuppgifter är förstärkning till övriga enheter, introduktion av nya kollegor och implementering av olika metoder och arbetssätt.

Avdelning barn och ungdom myndighet satsar nu på morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar.

Här kan du läsa mer om socialförvaltningens kompetens- och befogenhetstrappa. (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/publikationer/2023/kompetens-och-befogenhetstrappa-2024-socialforvaltningen/)

Här kan du läsa mer om lönelyft och tydliga karriärvägar i Uppsala. (https://socionomkarriar.se/2023/09/20/lonelyft-och-tydliga-karriarvagar-i-uppsala/)

Ditt uppdrag
Uppdragen som resursteamet hanterar kan vara kortare eller upp till fyra månader som längst. Som kvalificerad handläggare kommer du med din erfarenhet att gå in och stärka upp myndighetsarbetet vid avdelningens enheter. Du handlägger individärenden tillsammans med handläggare på aktuell enhet. Det kan gälla såväl korta akuta ärenden som mer komplexa ärenden som kräver omfattande erfarenhet. En viktig del i din roll är att coacha och vägleda andra och bidra till att de växer och utvecklas som handläggare. I uppdraget ligger att implementera Signs of safety och stötta upp i nätverksarbete. Arbete utanför kontorstid förekommer utifrån uppdragens behov. I rollen kan det också komma att ingå att hålla i internutbildningar och workshops för kollegor.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen och flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och ungdom. Har du utbildning inom systemteori, Signs of safety eller BBIC ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av alla delar av handläggningsprocessen, skriva utredningar, arbeta med olika digitala verktyg och dokumentera. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta utifrån Signs of safety och av säkerhetsplanering enligt Signs of safety. Arbetet kräver att du har B-körkort och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du behöver även ha mycket goda kunskaper i utrednings- och uppföljningsarbete.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Jobbet passar dig som är en flexibel person och kan se möjligheter i förändringar. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Katrin Larsson, enhetschef, 018-727 52 13.

Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socialsekreterare till boendeenhet 2 - Uppsala kommun

Läs mer Apr 25
Boendeenhet 2

Är du intresserad av att arbeta med uppföljningen av bistånd med bostadssociala lägenheter? Vill du ha ett omväxlande arbete med myndighetsutövning, hembesök och samverkan? Då kan det här vara jobbet för dig!

Inom boendeenhet 2 finns uppföljning av bistånd med bostadssociala lägenheter, myndighetsutövning i bostad först och administrativt stöd mot flera verksamheter inom avdelning vuxen. Boendeenhet 2 består av totalt 15 medarbetare med olika professioner. Vi arbetar i nära samverkan med boendeenhet 1 som hanterar nyansökan av bostadssociala lägenheter och akut tillfälligt boende.

Vi har flexibla arbetstidsavtal med möjlighet till distansarbete en dag i veckan.

Ditt uppdrag
På boendeenhet 2 hamnar du i en mycket erfaren arbetsgrupp med kompetenta kollegor. Du får en gedigen introduktion som ny på arbetet tillsammans med en mentor. Utöver din mentor har du även stöd löpande av din teamledare. Den ena dagen är aldrig den andra lik och du lägger upp dina dagar till största del själv utifrån hembesök, dokumentation och annat som ryms i tjänsten.

I tjänsten ingår:

• myndighetsutövning
• klientsamtal
• dokumentation
• hembesök
• samverkan med kommuninterna och externa parter.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig utbildning såsom beteendevetare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete eller av arbete med myndighetsutövning. Har du erfarenhet av samtalsmetoder såsom MI (motiverande samtal) och lågaffektivt bemötande ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha god datorvana och B-körkort. Det är en fördel om du har kunskaper inom digitalisering, kunskaper i Lifecare och god kännedom om socialtjänstlagen.

Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Jobbet passar dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Aleksander Opgenoorth, enhetschef, 018-727 14 01.

Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socialsekreterare till placeringsenheterna

Läs mer Apr 24
Barn och ungdom placering

Har du erfarenhet av arbete med myndighetsutövning och är tydlig i din kommunikation? Vill du ha ett arbete där du får göra stor skillnad och påverka barn och ungdomars liv? Då kan rollen som socialsekreterare hos oss på barn och ungdom placering vara något för dig! Vi satsar på morgondagens arbetsliv och erbjuder flexibla arbetssätt. Varmt välkommen med din ansökan!

Inom område barn och ungdom placering arbetar drygt 60 medarbetare i olika roller. Våra socialsekreterare följer upp barnets vård och har kontakt med biologisk familj/nätverk. Våra familjehemssekreterare rekryterar, utreder och handleder våra uppdragstagare. Vårt skolteam med specialpedagoger och psykolog stöttar barnet i skolan. Vårt arbete har stor betydelse för barn- och ungdomars liv och känslan av att skapa värde och göra konkret skillnad är påtaglig. Många av oss är erfarna och har arbetat flera år inom området placering.

Hos oss får du stöd och daglig arbetsledning av våra teamledare och våra kvalificerade handläggare. Utöver detta finns det 2 enhetschefer samt en områdeschef som ansvarar för medarbetare, deras arbetsmiljö och enheternas budget.

Avdelning barn och ungdom myndighet satsar nu på morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar. Vi arbetar med tillitsbaserad arbetstid och har flexibla arbetstider och det finns möjligheter att förlägga sin arbetstid på annan plats. Vi sitter i fräscha, nyrenoverade lokaler på Bolandsgatan 10.

Vår helt nya vision är: "Att bedriva rättssäker familjehemsvård med hjärta".

Här kan du läsa mer om avdelningens kompetens och befogenhetstrappa (https://www.uppsala.se/contentassets/29eb46da587245019262b9fad9ecbf1b/kompetens--och-befogenhetstrappa-2023_socialforvaltningen_57fb.pdf).

Här kan du läsa mer om lönelyft och tydliga karriärvägar i Uppsala (https://socionomkarriar.se/2023/09/20/lonelyft-och-tydliga-karriarvagar-i-uppsala/).

Ditt uppdrag
Som socialsekreterare inom område placering är du främst ansvarig för att följa upp det placerade barnet/den unges vård. Du träffar bland annat våra placerade barn och gör hembesök hos dem i deras familjehem. Du håller barnsamtal utifrån barnets ålder och mognad, du skriver övervägningar/omprövningar av vården och du utreder behov och fattar myndighetsbeslut (utifrån delegation) kring det placerade barnet.

Vi arbetar med barn/unga som är placerade utifrån både socialtjänstlagen (SoL) och lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU) och du kommer att göra bedömningar och analyser kring barnens behov utifrån dessa och andra relevanta lagrum. Arbete med barnet/den unges biologiska föräldrar samt nätverk är även det en stor del av din tjänst där till exempel fråga om umgänge kan komma att vara en del av dina arbetsuppgifter. Även andra arbetsuppgifter relevanta för tjänsten förekommer. Resor i hela Sverige är också en del av tjänsten.

Vi arbetar med längre placeringar och jobbar (förutom med rättssäkerheten som första rättesnöre) på att bygga tillit och skapa relationer till våra barn/unga/uppdragstagare samt deras biologiska nätverk.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. En förutsättning för den här tjänsten är att du ska ha mycket god kännedom om socialtjänstlagen och goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av barnens behov i centrum (BBiC) och Signs of Safety. Har du goda kunskaper om de utredningsmetoder och bedömningsinstrument som används inom socialtjänsten är det meriterande. Eftersom resor i hela Sverige ingår i tjänsten är det ett krav att du har B-körkort.

Som person är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Jobbet passar dig som är kommunikativ och tydlig och som anpassar ditt sätt att kommunicera så att dina budskap når fram på rätt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Anna Lindsjö, enhetschef placeringsenhet 1, 018-727 64 72
Anna Engqvist, enhetschef placeringsenhet 2, 018-265 59 01.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Socionomkonsulter till Uppsala!

Läs mer Feb 7
Prime söker socionomkonsulter till kommande uppdrag i Uppsala!

Uppdragsperioder och arbetstider varierar beroende på förfrågan och vi söker därför dig som kan jobba både långa och korta perioder samt hel- eller deltid.

Arbetsuppgifter
Uppdrag finns bland annat som handläggare, socialsekreterare, utredare m.m. och innefattar sedvanliga arbetsuppgifter.

Vem är du?
För att passa som socionomkonsult efterfrågar vi följande erfarenhet:

- Utbildad socionom
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet som socionom
- Är självgående och trygg i din roll som socionom
- Du är flexibel och kan lätt sätta dig in i nya rutiner och arbetsplatser.
- B-körkort

Företagsbeskrivning
Prime Professional bemannar och rekryterar till arbetstillfällen inom Sociala tjänster, Ekonomi, HR/Lön, Administration och Reception i hela Sverige.

Att arbeta som konsult hos oss innebär att du får chansen att bredda din kompetens och arbeta inom olika områden hos både privata och offentliga arbetsgivare efter dina önskemål. Att bli rekryterad innebär att du blir direktanställd hos något av våra kundföretag och får möjligheten att utvecklas inom just ditt område. Prime Professional är ett auktoriserat bemannings-och rekryteringsföretag som erbjuder delaktighet, trivsel, gemenskap med aktiviteter och stärkande konsultträffar. Vi arbetar nära våra konsulter och ger kontinuerlig handledning och uppföljning.

Är du en engagerad och driven person? Vi ser fram mot att få kontakt med dig.

Besök gärna vår hemsida www.primeprofessional.se

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Vårdbiträde/undersköterska till särskilt boende - sommarvikariat

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 24
Särskilt boende

Har du ett genuint intresse för människor och är nyfiken på äldreomsorgen? Är du intresserad av att göra skillnad för våra äldre? Då kan du vara en av de sommarvikarier vi söker!

Vi har 23 vård- och omsorgsboenden som är placerade runtom i kommunen med inriktning mot demens, omvårdnad och psykiatri. Vi söker sommarvikarier till alla våra boenden men främst i ytterområdena. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad!

Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent.
Här kan du läsa mer om undersköterska blir skyddad yrkestitel (https://utforarevard.uppsala.se/kompetensutveckling-och-kompetensforsorjning/kompetensutveckling/underskoterska-blir-skyddad-yrkestitel)

Ditt uppdrag
Dina arbetsuppgifter innebär att ge våra brukare omsorg, hjälp och stöd utifrån deras individuella behov. Vi förväntar oss att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och att du utför dem på ett professionellt sätt. I uppdraget ingår att du har ett gott och serviceinriktat bemötande gentemot brukare, anhöriga, arbetskamrater och andra samarbetspartners.

I ditt arbete ingår att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal, utveckla verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor samt dokumentera enligt socialtjänstlagen. Du förväntas skapa och upprätthålla god kontakt med brukare, anhöriga, legitimerad personal och för brukaren andra viktiga kontakter. Det ingår även att arbeta med palliativ vård i livets slutskede samt att aktivt delta i teamarbetet runt brukarna.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Har du utbildning till vårdbiträde eller undersköterska ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av äldreomsorg, arbete på äldreboende eller inom liknande verksamheter och/eller arbete med personer med demenssjukdom. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha god dokumentations- och datorvana. Det är en fördel om du har goda systemkunskaper och är van att använda digitala hjälpmedel.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Jobbet passar dig som är en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Maria Wendel, verksamhetschef, 018-727 76 55
Tobias Molander, verksamhetschef, 018-727 06 29.

Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Sommarvikarier till hemvården - Uppsala kommun

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Apr 15
Hemvården

Har du erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller annat serviceyrke? Vill du ha ett meningsfullt jobb där du får hjälpa människor i deras vardag? Då kan det vara dig vi till sommaren!

Hemtjänsten ger service och vård till äldre och personer med funktionsnedsättning som bor kvar i det egna hemmet. Vi har fjorton hemtjänstkontor runt om i centrala Uppsala och på landsbygden. Ett blir basen som du utgår från i ditt arbete. Du ger service, vård och omsorg till personer som har hemtjänst. Arbetsuppgifterna kan också innebära delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter, till exempel att du ger medicin eller sköter om sår med stöd av sjuksköterska. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med andra undersköterskor och vårdbiträden i ditt område. Du har även stöd av sjuksköterska, arbetsterapeut, sjukgymnast och planerare. Här blir du uppskattad för din vilja att ta dig an och lära dig nya arbetsuppgifter och för ditt fina sätt att bemöta människor. Du tar dig mellan hemmen med hjälp av cykel, elcykel eller bil. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällar och helger om du inte arbetar i nattpatrullen då arbetstiden är förlagt nattetid.

Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent.

Här kan du läsa mer om undersköterska blir skyddad yrkestitel (https://utforarevard.uppsala.se/kompetensutveckling-och-kompetensforsorjning/kompetensutveckling/underskoterska-blir-skyddad-yrkestitel)

Ditt uppdrag
I arbetet ingår att delta i den praktiska dagliga omvårdnaden genom att ge en god omvårdnad med stor hänsyn till brukarnas individuella behov. Du förväntas verka för att brukaren kan leva ett självständigt, aktivt och meningsfullt liv utifrån hans eller hennes förutsättningar och behov. Det ingår även att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal, dokumentera enligt socialtjänstlagen samt utföra personlig omvårdnad inklusive munvård.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning. Har du utbildning till vårdbiträde eller undersköterska ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete inom vård och omsorg eller av annat arbete inom serviceyrke. Det är en fördel om du har erfarenhet av äldreomsorg, arbete med äldre inom hemvård eller inom liknande verksamheter och/eller av arbete med personer med demenssjukdom.

Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha god cykelvana och vara bekväm med att cykla i alla väder. Vi ser gärna att du har goda dokumentationskunskaper. Det är även meriterande om du har B-körkort.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Robin Fält, övergripande samordnare, 018-727 63 97.

Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/arbeta-inom-vard-och-omsorg/)
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Kvalificerad handläggare till resursteamet, barn och ungdom myndighet

Socionom
Läs mer Apr 30
Nytt
Resursteamet- Riktat stöd 2, barn och ungdom myndighet

Vi behöver fortfarande bli fler till vårt nystartade resursteam! Är du en trygg och erfaren socionom som har förmåga att dela med dig av din kompetens så att andra växer och utvecklas? Varmt välkommen att söka detta viktiga, roliga och spännande uppdrag som kvalificerad handläggare! Hos oss får du möjlighet att vara med och utforma och utveckla en nystartad verksamhet.

Riktat stöd 2 arbetar mot hela barn och ungdom myndighet och har i uppdrag att förstärka och utbilda där behoven finns. Resursteamet, som är en del av riktat stöd 2, består av medarbetare med lång erfarenhet och hög kompetens inom barn och ungdom. Teamets arbetsuppgifter är förstärkning till övriga enheter, introduktion av nya kollegor och implementering av olika metoder och arbetssätt.

Avdelning barn och ungdom myndighet satsar nu på morgondagens arbetsliv och arbetsmiljö genom att anställa fler socialsekreterare och erbjuda flexibla arbetssätt, bra balans mellan arbetsliv och privatliv samt ett höjt friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Som medarbetare är du vår främsta och viktigaste tillgång och vi har därför satsat på höjda löner och tydliga karriärvägar.

Här kan du läsa mer om socialförvaltningens kompetens- och befogenhetstrappa. (https://www.uppsala.se/kommun-och-politik/publikationer/2023/kompetens-och-befogenhetstrappa-2024-socialforvaltningen/)

Här kan du läsa mer om lönelyft och tydliga karriärvägar i Uppsala. (https://socionomkarriar.se/2023/09/20/lonelyft-och-tydliga-karriarvagar-i-uppsala/)

Ditt uppdrag
Uppdragen som resursteamet hanterar kan vara kortare eller upp till fyra månader som längst. Som kvalificerad handläggare kommer du med din erfarenhet att gå in och stärka upp myndighetsarbetet vid avdelningens enheter. Du handlägger individärenden tillsammans med handläggare på aktuell enhet. Det kan gälla såväl korta akuta ärenden som mer komplexa ärenden som kräver omfattande erfarenhet. En viktig del i din roll är att coacha och vägleda andra och bidra till att de växer och utvecklas som handläggare. I uppdraget ligger att implementera Signs of safety och stötta upp i nätverksarbete. Arbete utanför kontorstid förekommer utifrån uppdragens behov. I rollen kan det också komma att ingå att hålla i internutbildningar och workshops för kollegor.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen och flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och ungdom. Har du utbildning inom systemteori, Signs of safety eller BBIC ses det som meriterande. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av alla delar av handläggningsprocessen, skriva utredningar, arbeta med olika digitala verktyg och dokumentera. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta utifrån Signs of safety och av säkerhetsplanering enligt Signs of safety. Arbetet kräver att du har B-körkort och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du behöver även ha mycket goda kunskaper i utrednings- och uppföljningsarbete.

Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker. Jobbet passar dig som är en flexibel person och kan se möjligheter i förändringar. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Sist men inte minst samarbetar och relaterar du till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Katrin Larsson, enhetschef, 018-727 52 13.

Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Hållbarhetssamordnare till Uppsala kommuns upphandlingsstab

Upphandlare
Läs mer Apr 29
Stab upphandling, enheten för inköp

Är det dags för dig att ta dig an en ny utmaning? Vill du arbeta i en ambitiös, strategisk och dynamisk organisation? Vill du driva samhällsutvecklingen i en mer hållbar riktning och bidra till uppfyllnad av Agenda 2030-målen? Skicka din ansökan till oss!

Som hållbarhetssamordnare på upphandlingsstaben får du en nyckelroll i att stötta och utveckla Uppsala kommuns arbete med hållbar upphandling!

Uppsala kommun har ambitiösa mål inom miljö- och klimatområdet och i samband med att nya lagar och styrdokument träder i kraft behöver vi säkerställa att den offentliga upphandlingen bidrar till dessa mål. Inom social hållbarhet i upphandling ligger fokus på att utveckla arbetet med sysselsättningsfrämjande insatser, skapa förutsättningar för socialt företagande och säkerställa hållbarhet i leverantörskedjorna.

Uppsala är med sina över 230 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Det gör upphandling till ett av kommunens viktigaste strategiska verktyg för att nå hållbarhetsmålen i Agenda 2030 och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på upphandlingsstaben ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av cirka 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp. Upphandlingsstaben stöttar även de kommunala bolagen. Denna tjänst är placerad på enheten för inköp.

Här kan du läsa mer om vår verksamhet (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/leverantor-och-utforare/upphandling2/riktlinjer-for-upphandling-och-inkop/).

Ditt uppdrag
I tjänsten kommer du ingå i ett team av experter som arbetar nära de upphandlande verksamheterna med att driva arbetet med hållbar upphandling. Du kommer att ta fram och följa upp hållbarhetskrav, genomföra omvärldsbevakning och delta i marknadsdialoger, utveckla stödmaterial och rutiner och sprida kunskap om hållbar upphandling internt och externt. Tjänsten innebär även att delta i kommunens övergripande hållbarhetsarbete inom till exempel olika utvecklingsprojekt, remissvar och utredningar som har kopplingar till hållbar upphandling.

I arbetet ingår att:

• tillsammans med beställare, upphandlare och referensgrupper ta fram hållbarhetskrav i prioriterade upphandlingar
• stödja i anbudsutvärderingar
• genomföra avtalsuppföljningar av hållbarhetskrav
• stödja verksamheter och kommunala bolag i hållbarhetsfrågor kopplat tillupphandling och inköp
• driva och utveckla Uppsala kommuns arbete inom hållbar upphandling
• utveckla rutiner utifrån nya lagkrav och antagna styrdokument
• delta i nätverk inom hållbar offentlig upphandling
• informera och sprida kunskap både internt och externt
• delta i och driva hållbarhetsprojekt.

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk examen, gärna tvärvetenskaplig, och erfarenhet av hållbarhetsfrågor. Du ska ha kunskap om offentlig upphandling och gärna praktisk erfarenhet av hållbar offentlig upphandling - inom offentlig eller privat sektor. Vi ser det som en fördel om du är van att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra och att ta fram stödjande material, hålla föreläsningar och utbilda andra. Har du erfarenhet av att ha arbetat med hållbarhetskrav inom fastighet och entreprenad är det meriterande. Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket är ett krav.

Du är en person som du egna initiativ och driver arbetet självständigt och har en vilja att ge god service. Då arbetet innebär många kontakter är det viktigt med god samarbetsförmåga och att du är tillmötesgående i ditt bemötande. Vi värdesätter att du är flexibel och lösningsorienterad och har en förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa frågor.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43
Helena Sköld Lövgren, upphandlingschef, 018-727 21 24.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Återvinningsarbetare till Elektronikåtervinningen

Demontör, återvinning
Läs mer Apr 24
Elektronikåtervinningen

Som återvinningsarbetare hos Elektronikåtervinningen är du en viktig person. Du och dina kollegor ser till att det finns elektronikprodukter att demontera och stöttar med den dagliga driften i verksamheten. Låter det som ett spännande jobb för dig? Välkommen med din ansökan!

Elektronikåtervinningen är en av Utbildning och jobbcenters praktiska verksamheter. Vårt uppdrag är att stötta och hjälpa arbetssökande som kommer till vår verksamhet att nå en egen hållbar försörjning. Vi tillhandahåller platser för arbetsmarknadsanställningar och arbetsträning. Vi demonterar och sorterare elektronik och bidrar till ett miljövänligt samhälle. Våra arbetstider är 7-16.

Ditt uppdrag
Som återvinningsarbetare på Elektronikåtervinningen ser du till att det finns elektronikprodukter att demontera och stöttar med den dagliga driften i verksamheten. Ditt utökande ansvar innebär att du sköter kök och tvätt samt enklare vaktmästeriuppgifter. Även arbete utomhus kan förekomma.

Vidare kan tjänsten kan komma att innehålla en del beställningar och därför är det viktigt att du har god datavana. Det är även viktigt att du har god fysik då tunga lyft och fysiskt ansträngande moment förekommer.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och god datavana. Har du B-körkort och/eller truckkörkort så är det en fördel.

Som person är du flexibel med förmågan att se möjligheter i förändringar samt tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vi ser även att du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst så är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt ser vi att du har en god förståelse för vårt uppdrag.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Enhetschef Anna-Maja Tegebro 018-727 16 24

Facklig företrädare:
Kommunal, 010-442 82 09
Vision Tommy Törnberg, 018-727 17 44

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 92

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Träslöjdslärare åk 3-9 till von Bahrs skola

Lärare i praktiska och estetiska ämnen
Läs mer Apr 26
von Bahrs skola

Är du trä- och metallslöjds lärare? Vill du undervisa årskurs 3-9 i en fullt utrustad träslöjdssal? Då kan det här vara jobbat för dig!

Von Bahrs skola är en kommunal F-9 skola belägen i Lötenområdet. På von Bahrs skola går barn och ungdomar i åldrarna 6-16 år. Totalt är vi cirka 600 elever och 90 anställda på skolan. Alla lärare som undervisar på skolan följer von Bahrs modellen som är en pedagogisk modell som skolan har utarbetat för att skapa en tillgänglig lärmiljö för alla elever. Skolan har ett komplett elevhälsoteam som arbetar nära elever och lärare för att ge skolans elever de bästa förutsättningar de kan för att lyckas.

Här kan du läsa mer om von Bahrs skola (https://vonbahrsskola.uppsala.se/)

Ditt uppdrag
Som lärare i denna tjänst undervisar du i träslöjd i årskurs 3-9. I tjänsten ingår planering, undervisning och bedömning. Du får möjligheten att göra skillnad för våra elever genom att bidra med din kompetens, kunnande och ditt engagemang för att med eleven i centrum verka för att skolan når sina mål. Du planerar, genomför, utvärderar och utvecklar det pedagogiska arbetet enligt läroplan och övriga styrdokument.

Vi strävar efter ett kollegialt lärande där du i nära samarbete med dina kollegor utvecklar verksamheten. Tillsammans arbetar ni för att alla elever ska trivas och utvecklas utifrån sina individuella förutsättningar.

Din bakgrund
Vi söker dig som har lärarlegitimation, alternativt inväntar legitimation, med behörighet att undervisa i årskurs 3-9 i trä- och metallslöjd. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med språkutvecklande arbetssätt. För att lyckas i arbetet behöver du ha god kännedom om skolans styrdokument samt grundskolans läroplan. Du behöver även ha goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Har du IT-kunskaper med inriktning mot pedagogiskt arbete ses det som meriterande.

Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du har lätt för att ta egna initiativ och sätta igång aktiviteter. Vidare är du bra på att skapa nya kontakter samt att underhålla och utveckla relationer. Sist men inte minst är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Marie Eriksson, biträdande rektor, 018-727 58 42.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Helena Dübeck, 018-727 24 23 och Elisa Eriksson, 018- 727 81 00.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu