Uppsala: Talent Acquisition Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Talent Acquisition Specialist i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-07 // Varaktighet: Heltid

Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en Talent Acquisition Specialist i vår fortsatta tillväxtresa!

Din roll som Talent Acquisition Specialist

I rollen som Talent Acquisition Specialist kommer du att tillhöra Talent & People där ditt yttersta fokus kommer vara att säkerställa vår fortsatta tillväxtresa genom att hitta nya talanger till olika avdelningar. Du kommer att arbeta tätt ihop med HR & Talent Manager där dina främsta ansvarsområden kommer att vara att bedriva rekryteringsprocessen tillsammans med chefer från ax till limpa. I rollen får du möjlighet att vara delaktig genom hela processen för att på så sätt få en god kunskap kring hela vår rekryteringsprocess. Vi söker dig som vill utveckla en gedigen kunskapsbank och vara rådgivande till hela organisationen i kompetensförsörjningen. Tjänsten som Talent Acquisition Specialist innefattar:

- Kravprofiler

- Annonsskrivning

- Search/headhunting av potentiella kandidater

- Telefonintervjuer

- Intervjubokning/ Intervjuer

- Referenstagning

Dina kvalifikationer

- Har ca 3 års erfarenhet från rekrytering och Talent Management

- Är prestations- och målinriktad

- Har en god känsla när det kommer till service (drivs av att vilja göra det lilla extra)

- Är nyfiken och har ett driv att vilja utvecklas
- Har en akademisk utbildning (PA, Beteendevetenskap, sociologi, pedagogik, ekonomi eller liknande)

Vad Caspeco erbjuder dig

- Generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr/år

- Ett unikt utformat program för coaching och personlig utveckling i din roll

- Korta beslutsvägar där du som medarbetare har mycket att säga till om vad gäller arbetssätt och nya ideér

- Du får vara del i ett växande bolag som är ledande i sin bransch när det gäller att skapa lönsamma och effektiva IT lösningar för besöksnäringen

- Work-life balance, där vi har en hybridlösning för dig som vill jobba hemifrån när det passar



Övrigt

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Plats: Uppsala

Låter rollen som Talent Acquisition Specialist intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

ValueOne söker rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 16
Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? ValueOne söker en engagerad rekryterare till vårt kontor i Uppsala för att fortsätta driva vår framgångsrika interimkonsult- och rekryteringsverksamhet framåt.

Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad.

Om rollen

Rekryteraren är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med rekrytering, search samt urval av kandidater och konsulter inom supply chain. Tillsammans med regionchefen och vår researcher är ni ett engagerat team i Uppsala och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser i region Nord håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vid behov upprätta kravspecifikationer tillsammans med kundansvarig
Skriva och publicera jobbannonser
Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier
Läsa och granska CV
Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter
Genomföra telefon- och Teamsintervjuer
Genomföra intervjuer
Upprätta kandidat- och konsultpresentationer för presentation till kund
Boka intervjuer hos kunder
Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller
Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater

Erfarenheter och kompetens

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och minst två års erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för intervjuprocessen och affärsaspekterna. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad och har en stark drivkraft att nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du resa 2–5 dagar per månad bl.a. till vårt kontor i Stockholm och våra andra kontor i Sverige.

Vi erbjuder:

En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team och ha möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder utrymme för tillväxt baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 786 80 99 alternativt Christer Atterström 070 219 13 66.

Ansök nu

Rekryterare

Läs mer Apr 26
Vill du bli en del av vårt HR-team där vi varje dag delar kompetens, stödjer och utvecklar varandra och våra processer? Är samhällsuppdraget viktigt för dig? Vi stärker tillsammans Livsmedelsverkets varumärke som attraktiv arbetsgivare och söker nu dig som har erfarenhet av rekrytering och som vill jobba med oss under ett år.

Varför Livsmedelsverket?
Intresset för frågor om mat och dricksvatten är idag stort. Frågor kring mat och dricksvatten berör alla på ett eller annat sätt. På Livsmedelsverket bidrar vi till att maten och dricksvattnet är säkert för Sveriges konsumenter, till att ingen blir lurad om vad maten innehåller och till en hållbar livsmedelskonsumtion. Livsmedelsverket är med och bygger Sveriges civila försvar och har en nyckelroll för en robust livsmedels- och dricksvattenförsörjning.

På Livsmedelsverket arbetar vi effektivt och kvalitetssäkert för att leverera våra uppdrag. För att vara framgångsrika arbetar vi tillsammans som medarbetare, ledare och chefer för att ta ansvar för verksamhetens uppdrag och utveckling ur ett helhetsperspektiv. Genom vårt medledarskap främjar vi engagemang och lärande.

Enheten för HR
Som ett stöd i myndighetens ledningsarbete och verksamhet finns avdelningen för myndighetsstöd, där bland annat enheten för HR ingår. Vårt uppdrag är att stödja Livsmedelsverkets chefer, så att organisationen har den kompetens som krävs för att utföra vårt gemensamma uppdrag och utveckla organisationen för framtida verksamhetsbehov. Enheten för HR består idag av åtta medarbetare och vi drivs alla av utveckling och är lösningsorienterade för verksamhetens bästa. Vi stödjer varandra och är måna om att utvecklas tillsammans i det dagliga arbetet.

Din roll
Vi stärker nu upp vår enhet med en tidsbegränsad tjänst som HR-specialist med inriktning rekrytering. Hos oss får du ett självständigt och utvecklande arbete i en organisation som växer. Du kommer att stötta våra chefer genom hela rekryteringsprocessen från annonsering, urval, telefonavstämningar, intervjuer och referenstagning. I uppdraget ingår även att delta i uppbyggnad av vårt arbete med studenter och utveckling av vårt arbetsgivarvarumärke.

I arbetsuppgifterna ingår även HR-relaterad administration. Du kan även komma att arbeta med övriga frågor inom HR-området.

Din kompetens
Vi söker dig som högskoleutbildad inom HR/personalvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års aktuell erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och har god erfarenhet av att arbeta med chefsstöd. Har du kunskap om och erfarenhet av rekrytering inom staten samt erfarenhet av arbete med övriga HR-frågor är det meriterande. Erfarenhet och goda kunskaper i Officepaketet är självklart. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. 

Du tar tillsammans med dina kollegor ansvar för verksamhetens gemensamma uppdrag och resurser samt målgruppers behov. Vidare gör du genomtänkta prioriteringar i arbetet och levererar i enlighet med uppsatta mål. Du omvärldsbevakar för att inhämta nya perspektiv, upprätthåller relevant kompetens och anpassar ditt arbete till verksamhetens krav och förutsättningar. 

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och som har en förmåga att se helheten i ditt arbete. Du är strukturerad och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna kommunicera med olika målgrupper. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

För att lyckas i ditt arbete agerar du ansvarstagande, samarbetsinriktat och utvecklande. Du är lösningsfokuserad och bjuder in till och är öppen för samarbeten och nya perspektiv som förbättrar våra leveranser. Du trivs med att arbeta i team och du är öppen för nya arbetssätt och delar kompetens och lärdomar för att stärka vår gemensamma förmåga.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Välkommen att kontakta oss
Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Gabriella Åkesson. Representant för Saco-S är Anna Carlbom Härd och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00.

Sista ansökningsdag är 2024-05-12. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/01760.

Ansökan ska vara skriven på svenska.

Mer information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 12 månader, heltid.

Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse

Organisationstillhörighet: Avdelningen för myndighetsstöd/enheten för HR

Placeringsort: Uppsala

Inför intervju
Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.

Vi gör vår bedömning grundat på den information som finns i ansökningshandlingarna, var därför tydlig med att beskriva hur du uppfyller kvalifikationerna.

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Om Livsmedelsverket
Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt,
och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris.
Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll.
Totalt är vi cirka 630 medarbetare, varav drygt 330 i Uppsala och ytterligare 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.

Ansök nu

Rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 11
Vi söker nu för vår kunds räkning en driven Rekryterare!
Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med och tillsammans med dem fortsätta utveckla den framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden. Detta är ett konsultuppdrag med stor chans till anställning. Start omgående!
Du arbetar med search för kandidater och konsulter till våra uppdrag inom vårt specialområde supply chain management. Du arbetar nära rekryterare, kundansvarig samt har viss kontakt med kund. Tillsammans ingår du i ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan.

Arbetsuppgifter
• Söka kandidater/konsulter
• Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater
• Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning
• Genomföra intervjuer
• Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler
• Utföra referenstagningar och andra kontroller
• Granska, upprätta och utveckla kravprofiler
• Skriva jobbannonser
• Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter

Din bakgrund
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet
• Gärna erfarenhet från bemanning, rekrytering och/eller search
• Gärna erfarenhet av Supply Chain-inköp och logistik
• Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller starkt intresse av affärer
• Vi ser gärna sökande med en universitetsutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande.

Personliga egenskaper
• Resultatorienterad, utmanar gärna befintliga arbetssätt
• Utåtriktad med en säljande personlighet
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Du har ett starkt driv och vilja att nå dina mål
• Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande

Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst vår region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från vårt kontor i Nacka Strand vid behov.


Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en dynamisk och spännande miljö med nära och snabba beslutsvägar där tempot är högt. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, personligt bemötande, ständig utveckling och förändring för att möta krav från våra kunder, konsulter och kandidater.
Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 26
Vi söker nu för vår kunds räkning en driven Rekryterare!
Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med och tillsammans med dem fortsätta utveckla den framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden. Detta är ett konsultuppdrag med stor chans till anställning. Start omgående!
Du arbetar med search för kandidater och konsulter till våra uppdrag inom vårt specialområde supply chain management. Du arbetar nära rekryterare, kundansvarig samt har viss kontakt med kund. Tillsammans ingår du i ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan.

Arbetsuppgifter
• Söka kandidater/konsulter
• Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater
• Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning
• Genomföra intervjuer
• Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler
• Utföra referenstagningar och andra kontroller
• Granska, upprätta och utveckla kravprofiler
• Skriva jobbannonser
• Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter

Din bakgrund
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet
• Gärna erfarenhet från bemanning, rekrytering och/eller search
• Gärna erfarenhet av Supply Chain-inköp och logistik
• Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller starkt intresse av affärer
• Vi ser gärna sökande med en universitetsutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande.

Personliga egenskaper
• Resultatorienterad, utmanar gärna befintliga arbetssätt
• Utåtriktad med en säljande personlighet
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Du har ett starkt driv och vilja att nå dina mål
• Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande

Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst vår region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från vårt kontor i Nacka Strand vid behov.


Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en dynamisk och spännande miljö med nära och snabba beslutsvägar där tempot är högt. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, personligt bemötande, ständig utveckling och förändring för att möta krav från våra kunder, konsulter och kandidater.
Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Researcher/Rekryterare till kund i Uppsala!

Läs mer Apr 5
Vill du vara med på en förändringsresa och bida med din expertis inom rekrytering?

Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som är en driven researcher som vill vara med och fortsätta utveckla deras framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. De erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden! Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Vår kund har sitt kontor i centrala Uppsala. Du kommer att få en god introduktion i samband med start. Detta är ett konsultuppdrag via oss på TNG där du kommer att vara konsult 6 månader med chans till överrekrytering hos kund. 

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Hos oss kommer du:

• Trivas på jobbet! Våra konsulter 2019 gav oss ett nöjdhetsindex (Employee Net Promoter Score) på 55 i samband med årets medarbetarundersökning. En siffra som motsvarar "världsklass".
• Personligen bli stöttad och peppad av din egen konsultchef – allt för att du ska få utvecklade uppdrag på trivsamma arbetsplatser.
• Knipa en plats i vårt nätverk med TNG-konsulter inom kundservice. Här får du också möjlighet att utbyta erfarenheter och träffa andra konsulter på sociala aktiviteter som vi återkommande arrangerar.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som rekryterare kommer du att:

• Söka kandidater/konsulter
• Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater
• Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning
• Genomföra intervjuer
• Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler
• Utföra referenstagningar och andra kontroller
• Granska, upprätta och utveckla kravprofiler
• Skriva jobbannonser
• Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter

Värt att veta

Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst deras region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från deras kontor i Nacka Strand vid behov. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med mycket goda chanser till en överrekrytering hos kunden.

Våra förväntningar

Vi söker en driven researcher med minst 2 års erfarenhet inom liknande roller. Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet är en fördel, liksom kunskap inom bemanning, rekrytering och/eller search. Om du även har erfarenhet inom Supply Chain-inköp och logistik ser vi det som mycket positivt. Att ha erfarenhet eller ett starkt intresse för affärer är också meriterande.

Vi letar efter dig som är resultatorienterad och gärna utmanar befintliga arbetssätt. Med din utåtriktade och säljande personlighet är du en viktig tillgång för vårt team. Din förmåga att samarbeta och skapa struktur är avgörande för att lyckas i denna roll. Med ett starkt driv och en vilja att nå uppsatta mål tar du dig an utmaningarna med entusiasm. Du trivs i mötet med människor och värdesätter mångfald. För dig är dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara spännande, utan också en förutsättning för framgång.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Caspeco AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Caspeco AB .

2nd Line Support Specialist

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 18
Om Caspeco Dagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg.
Idag erbjuder Caspeco ett restaurangsystem för krogar- och upplevelseindustrin. Våra produkter består av Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 180 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en 2nd line support specialist inom området Guest för vår fortsatta tillväxtresa.
Din rollSom 2nd Line Support Specialist kommer du att spela en nyckelroll i att leverera högkvalitativ teknisk support och kundservice för våra produkter inom bokning och kassa, det vi kallar Guest. Du kommer att vara den primära kontaktpunkten för mer komplexa tekniska ärenden och vara ansvarig för att utföra djupare felsökning och utredning för att säkerställa snabba och effektiva lösningar åt våra kunder.
Ansvarsområden inkluderar:
Leverera 2nd line support för våra kunder inom områdena kassa och bokning, inklusive vår moderna iPad-baserade kassalösning, våra beställningslösningar i app och på webb samt vårt avancerade bokningssystem.
Utföra djupare felsökning och utredning av tekniska problem, agera som eskaleringspunkt till 3rd line support eller Research & Development (R&D).
Genomföra kundutbildningar vid förfrågan för att säkerställa att kunderna är bekanta med systemets funktioner och användning.

KvalifikationerVi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är utåtriktad och brinner för kundkontakt och support. Du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ och prioritera för att hjälpa kunden på bästa sätt. Rollen kräver att du är flexibel och pedagogisk och kan arbeta i ett stundvis högt tempo. Andra personliga egenskaper som vi värdesätter högt till denna roll är strukturerad, samarbetsvillig, noggrann, nyfiken och prestigelös. Vi ser även att du har:
Erfarenhet av arbete med boknings- och kassasystem är starkt meriterande, särskilt om du har erfarenhet av vårt eget system.
Förmåga att undersöka och lösa avvikelser i rapporter och annat material.
Stark teknisk förståelse och felsökningsfärdigheter krävs, inklusive arbete med olika system och nätverksmiljöer.
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav för att hantera internationella kunder.
Erfarenhet från besöksnäringen och tidigare arbete med automationer av arbetsuppgifter är meriterande.

Vårt erbjudandeVi erbjuder en bred och utvecklande roll där du får möjlighet att växa och utmanas i din yrkesroll. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med god stämning och högt i tak. Ni delar erfarenheter med varandra och har ett nära samarbete. Hos oss på Caspeco är varje individ en viktig pelare till vår framgång och vi ger stor frihet under ansvar i din yrkesroll. Vi har kollektivavtal och erbjuder bra och marknadsmässiga villkor.
Tycker du att det låter som en roll för dig? Välkommen med din ansökan idag. Urval sker löpande.

Ansök nu

Systemadministratör

Systemadministratör
Läs mer Apr 4
Om CaspecoDagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg.
Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en engagerad systemadministratör som vill vara med på vår resa framåt.
Din roll Som systemadministratör hos oss kommer du ha en central roll där du ansvarar för att hantera och underhålla våra IT-system och nätverk. Du kommer att ha en stöttande funktion gentemot dina kollegor och hjälpa dem med eventuella tekniska problem. Du kommer att ingå i ett kunnigt it-team som tillsammans verkar för att den dagliga driften fungerar som den ska och du rapporterar till vår COO.
Som Systemadministratör är du ansvarig för att säkerställa systemens tillförlitlighet, säkerhet och prestanda genom underhåll, konfiguration, felsökning och användarsupport. Det innebär att regelbundet uppdatera och konfigurera system, hantera servrar och nätverksinfrastruktur, implementera säkerhetsåtgärder och erbjuda användarsupport. Du kommer också att delta i samarbete med andra avdelningar för att stödja organisationens mål och initiativ.
KvalifikationerVi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är lyhörd och problemlösande som person. För att lyckas i den här rollen behöver du även vara kommunikativ och bra på att förmedla information. Du trivs att arbeta både självständigt och i team. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.Vi ser även att du har kunskap och tidigare erfarenhet inom:
Användarsupport och felsökning
Kunskap i Windows AD
Systemadministration, helst inom en liknande miljö
Operativsystem, både klient och server, som Windows och gärna MacOS-miljöer
Mjukvarudistribution
Nätverksadministration och kunskap om nätverksprotokoll och -teknik
Programmering eller/och att skriva script för att automatisera eller dokumentera uppgifter
Sharepoint samt molnbaserade plattformar som Azure
Säkerhetsarbete är ett plus

Vårt erbjudandeHos oss får du en viktig och utmanande roll i ett snabbväxande mjukvarubolag i framkant. Vi har fina lokaler i centrala Uppsala där du kommer att arbeta med trevliga och kunniga kollegor i alla olika roller och funktioner. Ditt välmående är viktigt för oss och vi erbjuder stor flexibilitet i ditt arbete och arbetar aktivt för personlig utveckling i jobbet. Vi erbjuder bra och marknadsmässiga villkor och förmåner.
Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan idag. Urval sker löpande.

Ansök nu

Systemadministratör

Systemadministratör
Läs mer Mar 19
Om Caspeco
Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en engagerad systemadministratör som vill vara med på vår resa framåt.

Din roll

Som systemadministratör hos oss kommer du ha en central roll där du ansvarar för att hantera och underhålla våra IT-system och nätverk. Du kommer att ha en stöttande funktion gentemot dina kollegor och hjälpa dem med eventuella tekniska problem. Du kommer att ingå i ett kunnigt it-team som tillsammans verkar för att den dagliga driften fungerar som den ska och du rapporterar till vår COO.

Som Systemadministratör är du ansvarig för att säkerställa systemens tillförlitlighet, säkerhet och prestanda genom underhåll, konfiguration, felsökning och användarsupport. Det innebär att regelbundet uppdatera och konfigurera system, hantera servrar och nätverksinfrastruktur, implementera säkerhetsåtgärder och erbjuda användarsupport. Du kommer också att delta i samarbete med andra avdelningar för att stödja organisationens mål och initiativ.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är lyhörd och problemlösande som person. För att lyckas i den här rollen behöver du även vara kommunikativ och bra på att förmedla information. Du trivs att arbeta både självständigt och i team.

Vi ser även att du har kunskap och tidigare erfarenhet inom:

- Användarsupport och felsökning

- Kunskap i Windows AD

- Systemadministration, helst inom en liknande miljö

- Operativsystem, både klient och server, som Windows och gärna MacOS-miljöer

- Mjukvarudistribution

- Nätverksadministration och kunskap om nätverksprotokoll och -teknik

- Programmering eller/och att skriva script för att automatisera eller dokumentera uppgifter

- Sharepoint samt molnbaserade plattformar som Azure

- Säkerhetsarbete är ett plus

Vårt erbjudande
Hos oss får du en viktig och utmanande roll i ett snabbväxande mjukvarubolag i framkant. Vi har fina lokaler i centrala Uppsala där du kommer att arbeta med trevliga och kunniga kollegor i alla olika roller och funktioner. Ditt välmående är viktigt för oss och vi erbjuder stor flexibilitet i ditt arbete och arbetar aktivt för personlig utveckling i jobbet. Vi erbjuder bra och marknadsmässiga villkor och förmåner.

Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan idag.

Urval sker löpande.

Ansök nu

Lönespecialist- Norsk lön

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Feb 27
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en lönespecialist i vår fortsatta tillväxtresa!

Din roll som Lönespecialist - Norsk lön

Vi söker en lönespecialist, med inriktning mot norsk lön, till vårt Expert Services-team! Ett roligt och omväxlande arbete med mycket kundkontakt i form av uppstarter och utbildning på Caspecos egenutvecklade affärssystem. Vårt molnbaserade system hanterar på ett effektivt sätt administrativa rutiner, hela vägen från schemaläggning, lönehantering och budgetering till löneutbetalningar, bokföringsunderlag och skattedeklarationer. Våra system används i dag av såväl små som stora företag, främst inom besöksnäringen i branscher som restaurang, arenor och hotell i syfte att optimera lönsamheten genom en rationell verksamhetsstyrning.

Huvuduppgifter:

- Leverans och uppstart av nya kunder och tilläggsbeställningar för befintliga kunder, detta arbete inkluderar bl.a. konfiguration/uppsättning, utbildningar, vägledning i lönerelaterade frågor och lönekörningar

- Resurs i migreringsprojekt från gammal till ny plattform och i teamet kring vår tjänst för att hantera lön åt våra kunder

- Konsulterande roll i syfte att guida och säkerställa att kunden använder våra system på rätt sätt och utvecklas med produkten

- 2nd-line support av norska lönekunder

I onboardingen av tjänsten ingår all utbildning och introduktion i system och verktyg som krävs för att lyckas i rollen. Varje nyanställd får även en dedikerad handledare som gör sitt yttersta för att du ska komma in på företaget och i din roll på bästa sätt.

Dina kvalifikationer

Din profil kommer att vara riktad mot lönefrågor och du måste därför ha god kompetens om lönerelaterade frågor och gärna ha ett sinne för siffror och ekonomi. Kunderna som frågar om lön arbetar oftast själva på lönekontor, ekonomiavdelningar eller med HR-funktioner.

- Utbildning inom lön alternativt arbetat några år i yrket, du behöver kunna löneadministration, meriterande om du är auktoriserad som specialist

- Ha god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system och plattformar, gärna ha arbetat med support sedan tidigare

- Kunskap om norska lagar och kollektivavtal

- Meriterande om du har arbetat med internationella lönesystem, framförallt norska

- Talar och skriver flytande svenska, norska samt goda kunskaper i engelska språket då vi har internationella kunder

- Har personliga egenskaper såsom strukturerad, samarbetsvillig, lättlärd, noggrann, pedagogisk, prestigelös och utåtriktad

Övrigt

Plats: Utgår från huvudkontoret i Uppsala, med möjlighet till viss hybridarbete

Låter rollen som lönespecialist intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig

Ansök nu

Analysspecialist -Leverans och Support

Finansanalytiker
Läs mer Feb 26
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 100 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter två analysspecialister i vår fortsatta tillväxtresa!

Din roll som Analysspecialist

I rollen arbetar du som specialist inom området Analys & Integrationer. Du arbetar nära kunder och partners och med olika team internt på företaget. Området Analys är navet i vårt affärssystem där produkten AIR är ett verktyg som är branschledande och ständigt utvecklas med kunderna och omvärlden. Vi ligger i framkant med tekniska lösningar som t.ex. AI-prognos, jämförelsetjänster och dashboards där krögaren kan generera rapporter och insights för att få koll på sin lönsamhet. Du förstår vilka siffror som är viktiga att ha koll på och varför men även vad du kan göra för att åtgärda dem.

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av två delar:

- Installation och leverans; omfattar uppgifter såsom utbildningar, uppsättning av rapporter och dashboards, konfigurering av importer och integrationer. Du fördelar eller tilldelas uppgifterna och är en nyckelperson i att rutiner, processer och verktyg tas fram och utvecklas för att vi ska kunna överträffa kundens förväntningar.

- Eftermarknad och support; omfattar fördjupad/2nd-line support, specialist på felsökningar, utredningar och mer avancerade frågor. Du bevakar ärenden i ärendehanteringssystemet, ser till att de fördelas och löses i rätt tid och att återkoppling till kund, partner och kollega sker på ett korrekt sätt.

Dina kvalifikationer

För att lyckas i rollen som analysspecialist ser vi att du är en naturlig kontakt för vår interna organisation och vår säljavdelning i synnerhet, du är den första de ringer om de har frågor kring leveransen, vill boka en utbildningsinsats eller specialdemo hos våra kunder. Du har en allmänt konsulterande roll när det gäller att hitta lösningar på förfrågningar gällande kundernas verksamhet.

- Vi söker dig som arbetat i liknande tjänst och/eller verksamhet tidigare. Som kollega på företag specialiserat på analysverktyg eller inom branschen på ett företag som ligger i framkant med att använda rapporter och analyser som ett verktyg i framdriften av företaget

- Du har mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system och plattformar, du behöver även en god teknisk förståelse och kompetens då en del av arbetet kräver djupare felsökning mellan support och utveckling

- Du är en utåtriktad person som bl.a. drivs av att ta egna initiativ till att förbättra, du är bekväm i att ha kontakt med både kunder och partners och ställa de krav som är nödvändiga

- Talar och skriver flytande svenska samt goda kunskaper i engelska språket då vi har internationella kunder

- Har personliga egenskaper såsom strukturerad, samarbetsvillig, lättlärd, noggrann, pedagogisk, prestigelös och utåtriktad

Låter rollen intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

BI Analyst

Företagsrådgivare
Läs mer Jan 25
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat Excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en BI Analyst för vår fortsatta tillväxtresa! Vi letar efter en analytisk och kommunikativ person som älskar att dyka in i siffror och skapa ordning och reda. Som en nyckelmedlem i vårt team kommer du att vara hjärnan bakom analysen och uppföljningen av våra SaaS KPI:er på ledningsnivå, samt avdelningsspecifika och projektspecifika KPI:er.

Dina roll som BI Analyst inkluderar:

-
Kontinuerlig analys och uppföljning:
Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att analysera och följa upp verksamhetsnära KPI:er samt säkerställa att vi alltid är ett steg före i vår strategiska planering.

-
Skapa och utveckla KPI:er och dashboards: Genom att använda din erfarenhet av Excel, PowerPoinrt och PowerBI kommer du att skapa och utveckla kraftfulla verktyg för att mäta framsteg och framhäva framgångar.

-
Utveckla ett datadrivet arbetssätt mellan avdelningar: Din expertis kommer att vara avgörande för att stödja och utveckla hur vi arbetar över avdelningar och system, vilket ger oss en fördel i den datadrivna eran.

-
Utvärdering och implementering av tilläggsförvärv: Du kommer att vara delaktig i utvärdering och implementering av tilläggsförvärv, och därigenom bidra till vår tillväxtstrategi.

-
Bygga en BI-funktion med marknadsintelligence:
Du kommer vara central i att forma och bygga vår BI-funktion och bidra till att upprätta en marknadsintelligencefunktion som ger oss insikter för framtiden.

Dina kvalifikationer:

För att trivas och blomstra i denna roll ser vi att du har:

-
Erfarenhet: 4-5 års erfarenhet från management consulting eller liknande, vilket ger dig en solid grund för att tackla utmaningarna som BI analytiker.

-
Struktur och öga för detaljer:
Du är känd för din strukturerade och detaljorienterade approach, samtidigt som du har utmärkta kommunikations- och samarbetsfärdigheter.

-
Analys: Din starka analysförmåga gör att du kan processa stora och komplexa datamängder, samt prioritera och arbeta med parallella arbetsströmmar, vilket är avgörande för att driva verksamheten framåt.

-
Lösningsorienterad: Din pragmatiska och proaktiva inställning gör dig till en lösningsorienterad problemlösare som tar initiativ och ansvar.

-
Teknisk expertis: Du har omfattande erfarenhet av Excel, Powerpoint och PowerBI, och din förmåga att hantera dessa verktyg på en hög nivå kommer att vara en viktig tillgång.

-
Språkkunskaper: Flytande svenska och engelska i både tal och skrift för att effektivt kommunicera och samarbeta över gränserna.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma företagets framtid? Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team där innovation, kvalitet och datadriven framgång står i fokus!

Ansök nu