Uppsala: 2nd Line Support Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet 2nd Line Support Specialist i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-18 // Varaktighet: Heltid

Om Caspeco Dagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg.
Idag erbjuder Caspeco ett restaurangsystem för krogar- och upplevelseindustrin. Våra produkter består av Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 180 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en 2nd line support specialist inom området Guest för vår fortsatta tillväxtresa.
Din rollSom 2nd Line Support Specialist kommer du att spela en nyckelroll i att leverera högkvalitativ teknisk support och kundservice för våra produkter inom bokning och kassa, det vi kallar Guest. Du kommer att vara den primära kontaktpunkten för mer komplexa tekniska ärenden och vara ansvarig för att utföra djupare felsökning och utredning för att säkerställa snabba och effektiva lösningar åt våra kunder.
Ansvarsområden inkluderar:
Leverera 2nd line support för våra kunder inom områdena kassa och bokning, inklusive vår moderna iPad-baserade kassalösning, våra beställningslösningar i app och på webb samt vårt avancerade bokningssystem.
Utföra djupare felsökning och utredning av tekniska problem, agera som eskaleringspunkt till 3rd line support eller Research & Development (R&D).
Genomföra kundutbildningar vid förfrågan för att säkerställa att kunderna är bekanta med systemets funktioner och användning.

KvalifikationerVi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är utåtriktad och brinner för kundkontakt och support. Du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ och prioritera för att hjälpa kunden på bästa sätt. Rollen kräver att du är flexibel och pedagogisk och kan arbeta i ett stundvis högt tempo. Andra personliga egenskaper som vi värdesätter högt till denna roll är strukturerad, samarbetsvillig, noggrann, nyfiken och prestigelös. Vi ser även att du har:
Erfarenhet av arbete med boknings- och kassasystem är starkt meriterande, särskilt om du har erfarenhet av vårt eget system.
Förmåga att undersöka och lösa avvikelser i rapporter och annat material.
Stark teknisk förståelse och felsökningsfärdigheter krävs, inklusive arbete med olika system och nätverksmiljöer.
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav för att hantera internationella kunder.
Erfarenhet från besöksnäringen och tidigare arbete med automationer av arbetsuppgifter är meriterande.

Vårt erbjudandeVi erbjuder en bred och utvecklande roll där du får möjlighet att växa och utmanas i din yrkesroll. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med god stämning och högt i tak. Ni delar erfarenheter med varandra och har ett nära samarbete. Hos oss på Caspeco är varje individ en viktig pelare till vår framgång och vi ger stor frihet under ansvar i din yrkesroll. Vi har kollektivavtal och erbjuder bra och marknadsmässiga villkor.
Tycker du att det låter som en roll för dig? Välkommen med din ansökan idag. Urval sker löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare.

Världens bästa kundtjänstjobb för dig som talar Finska

Läs mer Apr 12
Är du taggad på att tala i & ?
Talar och skriverdu på finska & svenska?
Vill du ha ett roligt jobb i en grym organisation?
Är du hyfsat trevlig? Bra! Nu snackar vi!
Prodea är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi rekryterar och bemannar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.
Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi år efter år blirDi Gaseller och får jobba med bransch ledande kunder.
Här erbjuder vi möjligheten att jobba på kanske Sveriges bästa kundtjänstavdelning. Du kommer att jobba inom e-handel med områdetförbruknings material.
ARBETSUPPGIFTERDina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att svara på kunders frågor via mejl,sociala medier och per telefon. På ett engagerat sätt ska du bidra till att e-handelskunder blir nöjda med hela sin köp upplevelse.
Övriga arbetsuppgifter kan innebära allt från order- och fakturahantering samt till att bidra till utvecklingen av kundservicen. Vi söker dig som är yrkesstolt och som bryr dig om kunderna, du bör klara av att hålla ett högt tempo ochvara fokuserad på dina arbetsuppgifter.
Ingen tidigare erfarenhet krävs för detta jobb men du måste vara flexibel och med känsla för service.
Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommeratt genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen
Benhårda krav
Har lätt att formulera dig i skrift & tal.
Läs och skrivförståelse i svenska & finska.
Är ordningsam och stresstålig, då arbetstempot ibland är högt.
Serviceminded.

Starkt meriterande
Tidigare arbete med kundtjänst.
Koll på något av följande system. Magento.
KlarnaCheckout.
Visma Business.
Tidigare erfarenhet av service.


Arbetsort: Uppsala C

Ansök nu

Servicerådgivare BMW

Läs mer Apr 2
Vi söker fler medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse.Här kommer du ingå i ett team bestående av 4 Servicerådgivare som rapporterar till Teamledare – ett mindre team då vi tror på närhet till chef, löpande feedback och att varje medarbetares bidrag syns och uppmärksammas. Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work- ta chansen och bli en del av vårt härliga team!
Rollen
Du kommer ha en viktig roll i mötet med våra kunder och leverans av högkvalitativt servicearbete, där du har ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a:
Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner.
Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt prissättning och fakturering.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från motorbranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet ser ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Kobra och/eller Cabas.
Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt – alltid. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Viktigt är också att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.
Om du blir en av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder:
En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
Kontinuerlig och utveckling i rollen och inom organisationen.
Personalförmåner i form av bl.a. friskvårdsbidrag, förskottssemester, personalrabatter etc.
Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 20240505.Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader Björn Jangborg via bjorn.jangborg@bavariabil.se, 018-4184546 eller Servicechef Ilkka Gumse via ilkka.gumse@bavariabil.se, 018-4184518.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundmottagare / Servicerådgivare / Frontmedarbetare

Ansök nu

Världens bästa kundtjänstjobb för dig som talar Finska

Läs mer Mar 4
Är du taggad på att tala i ???? & ???

Talar och skriver du på finska & svenska?

Vill du ha ett roligt jobb i en grym organisation?

Är du hyfsat trevlig? Bra! Nu snackar vi!

Prodea (https://www.prodea.se/) är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi rekryterar och bemannar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi år efter år blir ????Di Gaseller???? och får jobba med bransch ledande kunder.

Här erbjuder vi möjligheten att jobba på kanske Sveriges bästa kundtjänstavdelning. Du kommer att jobba inom e-handel med området förbruknings material.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att svara på kunders frågor via mejl,
sociala medier och per telefon. På ett engagerat sätt ska du bidra till att e-
handelskunder blir nöjda med hela sin köp upplevelse.

Övriga arbetsuppgifter kan innebära allt från order- och fakturahantering samt till att bidra till utvecklingen av kundservicen. Vi söker dig som är yrkesstolt och som bryr dig om kunderna, du bör klara av att hålla ett högt tempo och
vara fokuserad på dina arbetsuppgifter.

Ingen tidigare erfarenhet krävs för detta jobb men du måste vara flexibel och med känsla för service.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer
att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen

Benhårda krav

- Har lätt att formulera dig i skrift & tal.

- Läs och skrivförståelse i svenska & finska.

- Är ordningsam och stresstålig, då arbetstempot ibland är högt.

- Serviceminded.

Starkt meriterande

- Tidigare arbete med kundtjänst.

- Koll på något av följande system????.
- Magento.

- KlarnaCheckout.

- Visma Business.

- Tidigare erfarenhet av service.

Arbetsort: Uppsala C

Ansök nu

Världens bästa kundtjänstjobb för dig som talar Finska

Läs mer Mar 8
Är du taggad på att tala i ???? & ???

Talar och skriver du på finska & svenska?

Vill du ha ett roligt jobb i en grym organisation?

Är du hyfsat trevlig? Bra! Nu snackar vi!

Prodea (https://www.prodea.se/) är ett auktoriserat bemanningsföretag med AAA rating. Vi väljer omsorgsfullt våra kunder där vi rekryterar och bemannar guldkorn med stort hjärta. Vi är inga unika snöflingor med flashiga presentationer, fet hemsida eller en unik hisspitch men däremot jobbar vi hårt och tar aldrig kortsiktiga beslut. Det är därför vi har Sveriges bästa kunder och kanske världens bästa kollegor.

Vi gör det enkelt för våra kunder att köpa våra tjänster, utmanar de stora trötta bemanningsföretagen och tar marknadsandelar dagligen och det är därför vi år efter år blir ????Di Gaseller???? och får jobba med bransch ledande kunder.

Här erbjuder vi möjligheten att jobba på kanske Sveriges bästa kundtjänstavdelning. Du kommer att jobba inom e-handel med området förbruknings material.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att svara på kunders frågor via mejl,
sociala medier och per telefon. På ett engagerat sätt ska du bidra till att e-
handelskunder blir nöjda med hela sin köp upplevelse.

Övriga arbetsuppgifter kan innebära allt från order- och fakturahantering samt till att bidra till utvecklingen av kundservicen. Vi söker dig som är yrkesstolt och som bryr dig om kunderna, du bör klara av att hålla ett högt tempo och
vara fokuserad på dina arbetsuppgifter.

Ingen tidigare erfarenhet krävs för detta jobb men du måste vara flexibel och med känsla för service.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer
att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen

Benhårda krav

- Har lätt att formulera dig i skrift & tal.

- Läs och skrivförståelse i svenska & finska.

- Är ordningsam och stresstålig, då arbetstempot ibland är högt.

- Serviceminded.

Starkt meriterande

- Tidigare arbete med kundtjänst.

- Koll på något av följande system????.
- Magento.

- KlarnaCheckout.

- Visma Business.

- Tidigare erfarenhet av service.

Arbetsort: Uppsala C

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Caspeco AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Caspeco AB .

Systemadministratör

Systemadministratör
Läs mer Apr 4
Om CaspecoDagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg.
Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en engagerad systemadministratör som vill vara med på vår resa framåt.
Din roll Som systemadministratör hos oss kommer du ha en central roll där du ansvarar för att hantera och underhålla våra IT-system och nätverk. Du kommer att ha en stöttande funktion gentemot dina kollegor och hjälpa dem med eventuella tekniska problem. Du kommer att ingå i ett kunnigt it-team som tillsammans verkar för att den dagliga driften fungerar som den ska och du rapporterar till vår COO.
Som Systemadministratör är du ansvarig för att säkerställa systemens tillförlitlighet, säkerhet och prestanda genom underhåll, konfiguration, felsökning och användarsupport. Det innebär att regelbundet uppdatera och konfigurera system, hantera servrar och nätverksinfrastruktur, implementera säkerhetsåtgärder och erbjuda användarsupport. Du kommer också att delta i samarbete med andra avdelningar för att stödja organisationens mål och initiativ.
KvalifikationerVi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är lyhörd och problemlösande som person. För att lyckas i den här rollen behöver du även vara kommunikativ och bra på att förmedla information. Du trivs att arbeta både självständigt och i team. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.Vi ser även att du har kunskap och tidigare erfarenhet inom:
Användarsupport och felsökning
Kunskap i Windows AD
Systemadministration, helst inom en liknande miljö
Operativsystem, både klient och server, som Windows och gärna MacOS-miljöer
Mjukvarudistribution
Nätverksadministration och kunskap om nätverksprotokoll och -teknik
Programmering eller/och att skriva script för att automatisera eller dokumentera uppgifter
Sharepoint samt molnbaserade plattformar som Azure
Säkerhetsarbete är ett plus

Vårt erbjudandeHos oss får du en viktig och utmanande roll i ett snabbväxande mjukvarubolag i framkant. Vi har fina lokaler i centrala Uppsala där du kommer att arbeta med trevliga och kunniga kollegor i alla olika roller och funktioner. Ditt välmående är viktigt för oss och vi erbjuder stor flexibilitet i ditt arbete och arbetar aktivt för personlig utveckling i jobbet. Vi erbjuder bra och marknadsmässiga villkor och förmåner.
Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan idag. Urval sker löpande.

Ansök nu

Systemadministratör

Systemadministratör
Läs mer Mar 19
Om Caspeco
Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en engagerad systemadministratör som vill vara med på vår resa framåt.

Din roll

Som systemadministratör hos oss kommer du ha en central roll där du ansvarar för att hantera och underhålla våra IT-system och nätverk. Du kommer att ha en stöttande funktion gentemot dina kollegor och hjälpa dem med eventuella tekniska problem. Du kommer att ingå i ett kunnigt it-team som tillsammans verkar för att den dagliga driften fungerar som den ska och du rapporterar till vår COO.

Som Systemadministratör är du ansvarig för att säkerställa systemens tillförlitlighet, säkerhet och prestanda genom underhåll, konfiguration, felsökning och användarsupport. Det innebär att regelbundet uppdatera och konfigurera system, hantera servrar och nätverksinfrastruktur, implementera säkerhetsåtgärder och erbjuda användarsupport. Du kommer också att delta i samarbete med andra avdelningar för att stödja organisationens mål och initiativ.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs att arbeta i en dynamisk miljö med varierande arbetsuppgifter. Du är lyhörd och problemlösande som person. För att lyckas i den här rollen behöver du även vara kommunikativ och bra på att förmedla information. Du trivs att arbeta både självständigt och i team.

Vi ser även att du har kunskap och tidigare erfarenhet inom:

- Användarsupport och felsökning

- Kunskap i Windows AD

- Systemadministration, helst inom en liknande miljö

- Operativsystem, både klient och server, som Windows och gärna MacOS-miljöer

- Mjukvarudistribution

- Nätverksadministration och kunskap om nätverksprotokoll och -teknik

- Programmering eller/och att skriva script för att automatisera eller dokumentera uppgifter

- Sharepoint samt molnbaserade plattformar som Azure

- Säkerhetsarbete är ett plus

Vårt erbjudande
Hos oss får du en viktig och utmanande roll i ett snabbväxande mjukvarubolag i framkant. Vi har fina lokaler i centrala Uppsala där du kommer att arbeta med trevliga och kunniga kollegor i alla olika roller och funktioner. Ditt välmående är viktigt för oss och vi erbjuder stor flexibilitet i ditt arbete och arbetar aktivt för personlig utveckling i jobbet. Vi erbjuder bra och marknadsmässiga villkor och förmåner.

Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan idag.

Urval sker löpande.

Ansök nu

Lönespecialist- Norsk lön

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Feb 27
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en lönespecialist i vår fortsatta tillväxtresa!

Din roll som Lönespecialist - Norsk lön

Vi söker en lönespecialist, med inriktning mot norsk lön, till vårt Expert Services-team! Ett roligt och omväxlande arbete med mycket kundkontakt i form av uppstarter och utbildning på Caspecos egenutvecklade affärssystem. Vårt molnbaserade system hanterar på ett effektivt sätt administrativa rutiner, hela vägen från schemaläggning, lönehantering och budgetering till löneutbetalningar, bokföringsunderlag och skattedeklarationer. Våra system används i dag av såväl små som stora företag, främst inom besöksnäringen i branscher som restaurang, arenor och hotell i syfte att optimera lönsamheten genom en rationell verksamhetsstyrning.

Huvuduppgifter:

- Leverans och uppstart av nya kunder och tilläggsbeställningar för befintliga kunder, detta arbete inkluderar bl.a. konfiguration/uppsättning, utbildningar, vägledning i lönerelaterade frågor och lönekörningar

- Resurs i migreringsprojekt från gammal till ny plattform och i teamet kring vår tjänst för att hantera lön åt våra kunder

- Konsulterande roll i syfte att guida och säkerställa att kunden använder våra system på rätt sätt och utvecklas med produkten

- 2nd-line support av norska lönekunder

I onboardingen av tjänsten ingår all utbildning och introduktion i system och verktyg som krävs för att lyckas i rollen. Varje nyanställd får även en dedikerad handledare som gör sitt yttersta för att du ska komma in på företaget och i din roll på bästa sätt.

Dina kvalifikationer

Din profil kommer att vara riktad mot lönefrågor och du måste därför ha god kompetens om lönerelaterade frågor och gärna ha ett sinne för siffror och ekonomi. Kunderna som frågar om lön arbetar oftast själva på lönekontor, ekonomiavdelningar eller med HR-funktioner.

- Utbildning inom lön alternativt arbetat några år i yrket, du behöver kunna löneadministration, meriterande om du är auktoriserad som specialist

- Ha god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system och plattformar, gärna ha arbetat med support sedan tidigare

- Kunskap om norska lagar och kollektivavtal

- Meriterande om du har arbetat med internationella lönesystem, framförallt norska

- Talar och skriver flytande svenska, norska samt goda kunskaper i engelska språket då vi har internationella kunder

- Har personliga egenskaper såsom strukturerad, samarbetsvillig, lättlärd, noggrann, pedagogisk, prestigelös och utåtriktad

Övrigt

Plats: Utgår från huvudkontoret i Uppsala, med möjlighet till viss hybridarbete

Låter rollen som lönespecialist intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig

Ansök nu

Analysspecialist -Leverans och Support

Finansanalytiker
Läs mer Feb 26
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 100 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter två analysspecialister i vår fortsatta tillväxtresa!

Din roll som Analysspecialist

I rollen arbetar du som specialist inom området Analys & Integrationer. Du arbetar nära kunder och partners och med olika team internt på företaget. Området Analys är navet i vårt affärssystem där produkten AIR är ett verktyg som är branschledande och ständigt utvecklas med kunderna och omvärlden. Vi ligger i framkant med tekniska lösningar som t.ex. AI-prognos, jämförelsetjänster och dashboards där krögaren kan generera rapporter och insights för att få koll på sin lönsamhet. Du förstår vilka siffror som är viktiga att ha koll på och varför men även vad du kan göra för att åtgärda dem.

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av två delar:

- Installation och leverans; omfattar uppgifter såsom utbildningar, uppsättning av rapporter och dashboards, konfigurering av importer och integrationer. Du fördelar eller tilldelas uppgifterna och är en nyckelperson i att rutiner, processer och verktyg tas fram och utvecklas för att vi ska kunna överträffa kundens förväntningar.

- Eftermarknad och support; omfattar fördjupad/2nd-line support, specialist på felsökningar, utredningar och mer avancerade frågor. Du bevakar ärenden i ärendehanteringssystemet, ser till att de fördelas och löses i rätt tid och att återkoppling till kund, partner och kollega sker på ett korrekt sätt.

Dina kvalifikationer

För att lyckas i rollen som analysspecialist ser vi att du är en naturlig kontakt för vår interna organisation och vår säljavdelning i synnerhet, du är den första de ringer om de har frågor kring leveransen, vill boka en utbildningsinsats eller specialdemo hos våra kunder. Du har en allmänt konsulterande roll när det gäller att hitta lösningar på förfrågningar gällande kundernas verksamhet.

- Vi söker dig som arbetat i liknande tjänst och/eller verksamhet tidigare. Som kollega på företag specialiserat på analysverktyg eller inom branschen på ett företag som ligger i framkant med att använda rapporter och analyser som ett verktyg i framdriften av företaget

- Du har mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system och plattformar, du behöver även en god teknisk förståelse och kompetens då en del av arbetet kräver djupare felsökning mellan support och utveckling

- Du är en utåtriktad person som bl.a. drivs av att ta egna initiativ till att förbättra, du är bekväm i att ha kontakt med både kunder och partners och ställa de krav som är nödvändiga

- Talar och skriver flytande svenska samt goda kunskaper i engelska språket då vi har internationella kunder

- Har personliga egenskaper såsom strukturerad, samarbetsvillig, lättlärd, noggrann, pedagogisk, prestigelös och utåtriktad

Låter rollen intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

BI Analyst

Företagsrådgivare
Läs mer Jan 25
Om Caspeco

Dagens Caspeco uppstod år 2006 - i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat Excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick - och lönsamheten steg.

Idag erbjuder Caspeco fyra kompletta system för krogar- och upplevelseindustrin. Vi kallar dem Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 150 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en BI Analyst för vår fortsatta tillväxtresa! Vi letar efter en analytisk och kommunikativ person som älskar att dyka in i siffror och skapa ordning och reda. Som en nyckelmedlem i vårt team kommer du att vara hjärnan bakom analysen och uppföljningen av våra SaaS KPI:er på ledningsnivå, samt avdelningsspecifika och projektspecifika KPI:er.

Dina roll som BI Analyst inkluderar:

-
Kontinuerlig analys och uppföljning:
Du kommer att vara spindeln i nätet när det gäller att analysera och följa upp verksamhetsnära KPI:er samt säkerställa att vi alltid är ett steg före i vår strategiska planering.

-
Skapa och utveckla KPI:er och dashboards: Genom att använda din erfarenhet av Excel, PowerPoinrt och PowerBI kommer du att skapa och utveckla kraftfulla verktyg för att mäta framsteg och framhäva framgångar.

-
Utveckla ett datadrivet arbetssätt mellan avdelningar: Din expertis kommer att vara avgörande för att stödja och utveckla hur vi arbetar över avdelningar och system, vilket ger oss en fördel i den datadrivna eran.

-
Utvärdering och implementering av tilläggsförvärv: Du kommer att vara delaktig i utvärdering och implementering av tilläggsförvärv, och därigenom bidra till vår tillväxtstrategi.

-
Bygga en BI-funktion med marknadsintelligence:
Du kommer vara central i att forma och bygga vår BI-funktion och bidra till att upprätta en marknadsintelligencefunktion som ger oss insikter för framtiden.

Dina kvalifikationer:

För att trivas och blomstra i denna roll ser vi att du har:

-
Erfarenhet: 4-5 års erfarenhet från management consulting eller liknande, vilket ger dig en solid grund för att tackla utmaningarna som BI analytiker.

-
Struktur och öga för detaljer:
Du är känd för din strukturerade och detaljorienterade approach, samtidigt som du har utmärkta kommunikations- och samarbetsfärdigheter.

-
Analys: Din starka analysförmåga gör att du kan processa stora och komplexa datamängder, samt prioritera och arbeta med parallella arbetsströmmar, vilket är avgörande för att driva verksamheten framåt.

-
Lösningsorienterad: Din pragmatiska och proaktiva inställning gör dig till en lösningsorienterad problemlösare som tar initiativ och ansvar.

-
Teknisk expertis: Du har omfattande erfarenhet av Excel, Powerpoint och PowerBI, och din förmåga att hantera dessa verktyg på en hög nivå kommer att vara en viktig tillgång.

-
Språkkunskaper: Flytande svenska och engelska i både tal och skrift för att effektivt kommunicera och samarbeta över gränserna.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma företagets framtid? Ansök nu och bli en del av vårt dynamiska team där innovation, kvalitet och datadriven framgång står i fokus!

Ansök nu