Uppsala: ValueOne söker rekryterare till Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet ValueOne söker rekryterare till Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-16 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? ValueOne söker en engagerad rekryterare till vårt kontor i Uppsala för att fortsätta driva vår framgångsrika interimkonsult- och rekryteringsverksamhet framåt.

Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad.

Om rollen

Rekryteraren är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med rekrytering, search samt urval av kandidater och konsulter inom supply chain. Tillsammans med regionchefen och vår researcher är ni ett engagerat team i Uppsala och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser i region Nord håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vid behov upprätta kravspecifikationer tillsammans med kundansvarig
Skriva och publicera jobbannonser
Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier
Läsa och granska CV
Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter
Genomföra telefon- och Teamsintervjuer
Genomföra intervjuer
Upprätta kandidat- och konsultpresentationer för presentation till kund
Boka intervjuer hos kunder
Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller
Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater

Erfarenheter och kompetens

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och minst två års erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för intervjuprocessen och affärsaspekterna. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad och har en stark drivkraft att nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du resa 2–5 dagar per månad bl.a. till vårt kontor i Stockholm och våra andra kontor i Sverige.

Vi erbjuder:

En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team och ha möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder utrymme för tillväxt baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 786 80 99 alternativt Christer Atterström 070 219 13 66.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

ValueOne söker en rekryteringskoordinator till Uppsala

Läs mer Mar 18
Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? Vi söker med början snarast en engagerad rekryteringskoordinator till vårt kontor i Uppsala för att vara med och driva vår framgångsrika konsult- och rekryteringsverksamhet framåt.

Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad.

Om rollen

Rekryteringskoordinatorn är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med search samt urval av rekryteringskandidater och konsulter inom supply chain. Du bokar intervjuer och bistår intervju ansvarig rekryterare. Tillsammans med regionchefen på Uppsala kontoret är ni ett engagerat team och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vid behov upprätta kravspecifikationer
Skriva och publicera jobbannonser
Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier
Läsa och granska CV
Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter
Genomföra telefonintervjuer
Upprätta kandidat- och konsultpresentationer till kund
Boka intervjuer hos kunder
Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller
Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater

Erfarenheter och kompetens

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och gärna viss erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för processen inom rekrytering eller bemanning. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är särskilt meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad, har ett naturligt bemötande av människor och en stark drivkraft av att lyckas nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du vid behov besöker vårt kontor i Stockholm.

Vi erbjuder

En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team med möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Du kommer ges möjlighet till utveckling inom supply chain och rekrytering baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 78 68 099 alternativt Christer Atterström 070 219 13 66.

Ansök nu

Rekryteringsassisent på deltid till Adeccos kund i Uppsala

Läs mer Apr 29
Är du mitt i dina studier och ute efter ett spännande och lärorikt extrajobb inom rekrytering? Vill du få möjlighet att testa dina teoretiska kunskaper i praktiken? Då kan vårt uppdrag hos vår kund i Uppsala vara något för dig!  

Om uppdraget
Som rekryteringsassistent kommer du stötta i hela processerna kopplat till ett antal specificerade funktioner. Rollen innebär ett nära samarbete med HR-partner inom affärsområdet samt en kontinuerlig dialog med berörda chefer. I rollen driver du flera rekryteringsprocesser under en viss tid.

I din roll som rekryteringskonsult kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Driva hela rekryteringsprocessen från start till slut.
- Genomföra search av komplexa kandidatprofiler
- Genomföra kompetensbaserade intervjuer och använda urvalsverktyg som exempelvis arbetspsykologiska tester

Tjänsten som rekryteringsassistent är ett uppdrag på deltid mellan 30-50%. Start sker till hösten i september och väntas löpa 6 mån framåt, chans till förlängning finns. Du blir anställd via oss på Adecco. Urval sker löpande så dröj ej med din ansökan.

Om dig
Vi söker dig som studerar en eftergymnasial utbildning inom HR, personalvetenskap, ekonomi, administration eller ett liknande område, och har minst tre terminer kvar av dina studier. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete eller service är meriterande, och du är bekväm med att använda både telefon och dator som dina främsta arbetsverktyg. Du trivs i en roll där du får möjlighet att interagera med många olika människor och har ett genuint intresse för rekryteringsbranschen. 
Du är nyfiken på att lära dig mer om rekryteringsprocessens alla delar och hur den bidrar till att hitta rätt person till rätt uppdrag. 

Som person är du social, prestigelös och har ett strukturerat arbetssätt. Du anpassar dig lätt till nya situationer, besitter en god prioriteringsförmåga och tar gärna initiativ för att lösa uppgifter på ett effektivt sätt. Din noggrannhet och förmåga att hantera flera parallella processer gör att du levererar arbete av hög kvalitet. Vidare är du positiv, tar ansvar och är lösningsorienterad, vilket gör dig till en värdefull tillgång i teamet. 

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amila Dresevic 073 684 78 61

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Rekrytering, Rekryterare, Talent Acquisition, Adecco, Uppsala

Ansök nu

Rekryterare

Läs mer Mar 25
Enheten för kompetensförsörjning

Vill du vara en del av en helt ny stödfunktion för rekrytering av medarbetare inom vård och omsorg? Det här är en fantastisk möjlighet att vara med och skapa något nytt från grunden. Här får du chansen att prova nya metoder, påverka rekryteringsarbetet och bidra till att skapa långsiktigt hållbara rekryteringsprocesser.

Vi söker rekryterare som har ett coachande förhållningssätt, med vana att arbeta självständigt, effektivt och noggrant. Gillar du också att arbeta resultatorienterat i team och har en vilja att prova nya idéer och metoder för att utveckla och förbättra processer, då är det här rätt roll för dig! Du kommer att ingå i ett team på cirka sju personer som leds av en gruppchef. Stödfunktionen ingår i enheten för kompetensförsörjning inom hr-staben.
Vår vision inom hr-staben är att Uppsala kommun som arbetsgivare ska vara så bra att andra vill ta efter. Vi arbetar aktivt för att stödja våra chefer och ledare så att de kan nå målen med sin verksamhet och lyckas i sitt ledarskap och uppdrag.

Ditt uppdrag
Som rekryterare stöttar du chefer i rekrytering av medarbetare till vård- och omsorgsförvaltningen. Du bidrar till moderna, hållbara och innovativa arbetssätt och är med i arbetet att bygga upp en hållbar och effektiv stödfunktion med fokus på kvalitet i rekryteringsprocesserna och god kandidatupplevelse.

Du arbetar konsultativt och utifrån kompetensbaserad rekrytering, mot målet att tillsammans med dina kollegor skapa ett rekryteringsstöd som möter rekryterande chefers och verksamheternas behov. Du arbetar nära rekryterande chefer, både genom coachning och praktiskt stöd i rekryteringsprocesser.

Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet inom rekrytering, gärna med erfarenheter av volymrekrytering inom större verksamheter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering. Du har examen inom HR, alternativt annan utbildning kombinerad med relevant arbetslivserfarenhet. Du är van att arbeta med digitala verktyg, har en god systemkunskap och ser AI som ett möjligt hjälpmedel i rekrytering. Erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom offentlig sektor är meriterande. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

För att trivas och lyckas i den här rollen ser vi att du är en självgående, flexibel och ansvarsfull person som är van att arbeta i team och arbeta strukturerat. Du har en naturlig coachande förmåga och gillar att skapa ordning samtidigt som du kan anpassa dig till snabba förändringar. Du är lösningsorienterad och tycker om att ge stöd och service.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta:
Catharina Kjösnes, enhetschef, 018-727 82 62.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34.
Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12.
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 91.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Rekryteringsspecialist till kommunalt bolag i Uppsala

Läs mer Mar 19
Är du en erfaren rekryterare som söker ditt nästa heltidsuppdrag? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!
Om uppdraget
Vi söker nu en rekryteringsspecialist till vår kund i Uppsala. Uppdraget ska påbörjas så snart som möjligt och förväntas pågå i cirka sex månader, med möjlighet till förlängning upp till fyra månader. Uppdraget är heltid 100% men det är även möjligt att arbeta i mindre omfattning förutsatt att du kan påbörja uppdraget omgående. Det finns möjlighet till visst arbete på distans då arbetet tillåter det.
Dina arbetsuppgifter
Som rekryteringsspecialist kommer du att avlasta HR-partners med rekrytering, från att behov uppstår till att ny medarbetare är anställd. Du kommer att tillsammans med rekryterande chef göra en kravspec, annonsera, göra urval och återkoppla till kandidater, intervjua kandidater via telefon samt ha djupintervju på plats. Du kommer även att ansvara över tillkommande administration.

Dina kvalifikationer
Minst 3 års erfarenhet av rekrytering där du gjort alla moment i processen
Tidigare ha samarbetat med chef i rekryteringsprocesser
Relevant utbildning så som beteendevetare/personalvetare
Förståelse och erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
Erfarenhet av att ha rekryterat både yrkesarbetare och tjänstemän

Meriterande
Tidigare jobbat med att rekrytera ingenjörer och/eller projektledare
Innehar B-körkort

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-03-25.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Julia Aldén, julia.alden@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073-746 37 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Adeccos kund Swedavia söker rekryterare

Läs mer Jan 28
Är du en serviceinriktad och strukturerad person som älskar rekrytering? Nu behöver Adeccos kund Swedavia förstärka deras rekryteringsteam inför sommarrekryteringarna. Låter det intressant? Då ska du läsa vidare! 

Om uppdraget
Som rekryterare på Swedavia kommer du att driva rekryteringar tillsammans med rekryterande chef enligt vår rekryteringsprocess. I arbetsuppgifterna ingår att skriva annonser, göra urval och tester, referenstagning, schemaläggning och samordning av intervjuer, och ibland genomföra intervjuer med chef. Du är chefens rådgivare och stöd genom hela rekryteringen. 

Swedavia står inför många stimulerande utmaningar framöver och vår förväntan är att du aktivt deltar i vår grupp för att lösa arbetsuppgifterna tillsammans med övriga kollegor. Vi bollar frågor med varandra dagligen och löser små och stora utmaningar tillsammans. Detta är en mångsidig roll som ofta kommer att kräva att du arbetar på eget initiativ och samtidigt säkerställer att styrning och efterlevnad följs. Vi har ett tydligt erbjudande och process för våra rekryteringar och det är viktigt för oss att vi informerar och är tydliga i vår kommunikation både med kandidater och rekryterande chef.

Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco med start vecka 7 i februari, uppdraget är till en början feb-april med möjlighet till förlängning på 50%-80%. 

Om dig
Krav på erfarenhet och kompetens Som person är du driven, noggrann, serviceinriktad och effektiv. Du behöver vara prestigelös och positiv, eftersom arbetsuppgifterna är varierande och din främsta uppgift är att stötta våra ledare. 

Du ska ha:
• många års erfarenhet av rekrytering så du kan arbeta självständigt med rekryteringar på olika nivåer
• utfört alla delar av en rekrytering tidigare, från kravprofilmöten till kompetensbaserade intervjuer
• rekryterat volymrekryteringar, specialister samt chefer tidigare. 
• stor administrativ vana är nödvändigt, likväl som intresse och erfarenhet av att arbeta i olika typer av program och system. 
• Meriterande om du har erfarenhet av att rekrytera till flygplats samt IT roller
• Meriterande om du arbetat i Teamtailor

Du kommer att trivas hos oss om du gillar att ha koll på detaljer, hoppa mellan olika frågeställningar, bygger naturligt relationer med kunder, leverantörer och kollegor, och tycker om att planera och arbeta tillsammans som ett lag för din kunds bästa. Vi använder arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar och eftersom detta är ett konsultuppdrag kommer du att behöva snabbt sätta dig in i arbetet och vi önskar därför att du är erfaren i att tolka testresultat.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 020-12 41 12.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Rekryterare, sommarbemanning, flygplats, Swedavia, Arlanda, Uppsala, Adecco

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Valueone AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Valueone AB .

Sourcing Leader Chemicals

Inköpsledare
Läs mer Maj 19
ValueOne is looking for a Sourcing Leader in Chemicals for an assignment at one of our clients within a Life Science company in Uppsala. Start date is as soon as possible and the assignment runs for one year, with possibilities for over recruitment.

ValueOne is specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

A market salary, which you can influence yourself.
Occupational pension.
Health and care insurance.
Health care allowance.
Personal coaching and career advice.
Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org). 


The role  

As a Sourcing Leader you will lead global procurement by developing sourcing strategies, negotiating supplier agreements, and ensuring regulatory compliance. You will collaborate cross-functionally to support product development, monitor supplier performance, and drive improvements in key procurement metrics.

Main tasks:

Lead the global procurement process.
Develop and implement sourcing strategies to ensure cost-effective and compliant supply.
Identify and qualify suppliers in collaboration with other departments.
Negotiate with global suppliers on prices, delivery times, and agreements to get good terms and follow the rules.
Monitor supplier performance and conduct audits to ensure quality and compliance.
Stay updated on global chemical markets and regulatory changes.
Contribute to new product development by identifying and sourcing new chemicals and intermediates.
Drive improvements in KPIs such as cost savings and sustainability.
Receive, manage, and resolve issues that arise in collaboration with suppliers
Participate in S&OP; meetings to support demand planning and ensure smooth deliveries


This role involves business travel both within the country and internationally.

Experience and competencies  

To succeed in this role, you should hold a Bachelor’s degree in Chemistry, Chemical Engineering, Supply Chain, or a related field. You have at least five years of experience in direct procurement or sourcing. It is meritorious if you have experience within chemical supply markets, with experience in global procurement and chemical sourcing. You are fluent in English, both spoken and written, and preferably have industry experience in Life Sciences, Biotech, or Pharmaceuticals. You are proficient in ERP systems and familiar with procurement analytics tools.

As a person, you are a strong collaborator who takes initiative and works effectively independently. You also demonstrate excellent negotiation skills.

Application  

We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 70 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

Ansök nu

Konsultuppdrag inom leverantörskvalitet för försvarsindustrin

SQE Supplier Quality Engineer
Läs mer Jan 23
ValueOne söker erfarna Supplier Quality Engineers (SQE) för konsultuppdrag inom försvarsindustrin. Har du lett kvalitetsrevisioner (audits) för bedömning av leverantörskvalitet och är insatt i kvalitetsmetoder som PPAP, APQP, FMEA och ISO kan du vara den vi söker. Då vi har uppdrag på flera håll i landet finns även möjlighet till distansarbete.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
Tjänstepension
Sjuk- och vårdförsäkring 
Friskvårdsbidrag
Personlig coachning och karriärrådgivning
Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Vi har för närvarande konsultuppdrag som Supplier Quality Engineer (SQE) och Supplier Quality Manager (SQM) att fylla inom försvarsindustrin i Sverige. Uppdragen ska tillsättas snarast, det är därför en fördel om du kan vara tillgänglig med kort varsel. Möjlighet till distansarbete finns i viss utsträckning

Till detta uppdrag söker vi dig som har mångårig erfarenhet av att bedöma och utvärdera leverantörskvalitet, helst inom tillverkande industri. Kunskaper i kvalitetsmetoder såsom PPAP, APQP, FMEA och ISO är ett krav. Du bör även ha erfarenhet av att leda kvalitetsrevisioner. Även erfarenhet av rotorsaksanalys, FMEA, 8D samt mätsystemanalys är viktigt för rollen. I rollen ingår också att utveckla processer och rutiner inom leverantörskvalitet. Högskole- eller civilingenjörsexamen är meriterande.

Som person är du strukturerad och analytisk. Vidare har du god förmåga att arbeta självständigt och är duktig på att lösa problem. Du bör behärska svenska och engelska väl, både i tal och skrift.

Då det rör sig om arbete inom försvarsindustrin kommer du att genomgå en säkerhetsprövning. Uppdraget kräver därför att du har svenskt medborgarskap.

Ansökan  

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Lotta Muth på telefon 073 388 66 07 alternativt 010 332 29 20. alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu

Supply Chain i Uppsala!

Inköpare
Läs mer Maj 13
Söker du nya utmaningar inom Supply Chain, inköp och logistik i Uppsala?

ValueOne har ett kontinuerligt behov av kompetenta personer inom Supply Chain som vill vara med och växa med våra kunder i Uppsala.

Är du intresserad av att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda olika tjänster och uppdrag inom Supply Chain, inköp och logistik. 

OBS! Detta är en generell annons som inte är kopplad till ett specifikt jobb.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring 
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)


Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig och professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher. Vi jobbar med uppdrag i hela Uppland och ser därför helst att du är flexibel och mobil.

Vi är intresserade av dig som har erfarenhet av:

Inköp på operativ, taktisk och strategisk nivå.
Inköp av indirekt material, bought in services, IT, Marketing, Facility Management, MRO, IM&S.
Category Management.
Supplier Quality, SQE, SQA.
Chefsroller inom inköp, logistik och lager.
Transportkoordinering och orderadministration.
Supply planning och demand planning.
Produktionsplanering och huvudplanering.
Logistikutveckling.
Analys och prognosarbete inom Supply Chain.

Dina erfarenheter

Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft och är resultatinriktad. Akademisk eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, Supply Chain och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Men även du som skaffat dig värdefull kunskap och erfarenhet inom Supply Chain i arbetslivet kan söka tjänsterna.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu

ValueOne söker en researcher till Uppsala

Researcher, rekrytering
Läs mer Mar 18
Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? ValueOne har nu en ledig tjänst till ett föräldravikariat med start i början av april 2025 och pågår fram till slutet av februari 2026. Det vi söker är en engagerad researcher till vårt kontor i Uppsala för att fortsätta driva vår framgångsrika konsult- och rekryteringsverksamhet framåt. Det finns möjlighet att vid behov bli tillsvidareanställd efter föräldravikariatet.

Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad.

Om rollen
Researchern är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med search samt urval av rekryteringskandidater och konsulter inom supply chain. Du bokar intervjuer och bistår intervjuansvarig rekryterare. Tillsammans med regionchefen och nuvarande researcher på Uppsala kontoret är ni ett engagerat team och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm. På sikt så finns det möjlighet för rätt person att bredda ansvaret och genomföra intervjuer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vid behov upprätta kravspecifikationer tillsammans med kundansvarig
Skriva och publicera jobbannonser
Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier
Läsa och granska CV
Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter
Genomföra telefonintervjuer
Upprätta kandidat- och konsultpresentationer till kund
Boka intervjuer hos kunder
Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller
Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater

Erfarenheter och kompetens

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och minst ett års erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för processen inom rekrytering eller bemanning. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är särskilt meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad, har ett naturligt bemötande av människor och en stark drivkraft av att lyckas nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du frekvent besöker vårt kontor i Stockholm.

Vi erbjuder

En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team med möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder utrymme för tillväxt baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 78 68 099 alternativt Christer Atterström: 070 219 13 66.

Ansök nu

ValueOne söker en rekryteringskoordinator till Uppsala

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 18
Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? Vi söker med början snarast en engagerad rekryteringskoordinator till vårt kontor i Uppsala för att vara med och driva vår framgångsrika konsult- och rekryteringsverksamhet framåt.

Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad.

Om rollen

Rekryteringskoordinatorn är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med search samt urval av rekryteringskandidater och konsulter inom supply chain. Du bokar intervjuer och bistår intervju ansvarig rekryterare. Tillsammans med regionchefen på Uppsala kontoret är ni ett engagerat team och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vid behov upprätta kravspecifikationer
Skriva och publicera jobbannonser
Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier
Läsa och granska CV
Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter
Genomföra telefonintervjuer
Upprätta kandidat- och konsultpresentationer till kund
Boka intervjuer hos kunder
Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller
Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater

Erfarenheter och kompetens

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och gärna viss erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för processen inom rekrytering eller bemanning. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är särskilt meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad, har ett naturligt bemötande av människor och en stark drivkraft av att lyckas nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du vid behov besöker vårt kontor i Stockholm.

Vi erbjuder

En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team med möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Du kommer ges möjlighet till utveckling inom supply chain och rekrytering baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 78 68 099 alternativt Christer Atterström 070 219 13 66.

Ansök nu

Supply Chain i Uppsala!

Inköpare
Läs mer Dec 27
Söker du nya utmaningar inom Supply Chain, inköp och logistik i Uppsala?

ValueOne har ett kontinuerligt behov av kompetenta personer inom Supply Chain som vill vara med och växa med våra kunder i Uppsala.

Är du intresserad av att utvecklas karriärmässigt kan vi erbjuda olika tjänster och uppdrag inom Supply Chain, inköp och logistik. 

OBS! Detta är en generell annons som inte är kopplad till ett specifikt jobb.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ?Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring 
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)


Hos ValueOne ges du möjlighet till personlig och professionell utveckling och får ingå i ett erfaret team med stor kompetens. Vi är specialister inom Supply Chain Management och kan erbjuda dig en möjlighet att utvecklas och utmana din yrkeskompetens och ledarförmåga genom spännande uppdrag inom en mängd olika branscher. Vi jobbar med uppdrag i hela Uppland och ser därför helst att du är flexibel och mobil.

Vi är intresserade av dig som har erfarenhet av:

Inköp på operativ, taktisk och strategisk nivå.
Inköp av indirekt material, bought in services, IT, Marketing, Facility Management, MRO, IM&S.
Category Management.
Supplier Quality, SQE, SQA.
Chefsroller inom inköp, logistik och lager.
Transportkoordinering och orderadministration.
Supply planning och demand planning.
Produktionsplanering och huvudplanering.
Logistikutveckling.
Analys och prognosarbete inom Supply Chain.

Dina erfarenheter

Vi söker dig som vill utvecklas inom Supply Chain, oavsett på vilken nivå du befinner dig i din karriär. Som person ser vi gärna att du har en stark egen drivkraft och är resultatinriktad. Akademisk eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, Supply Chain och logistik är meriterande för de tjänster vi söker. Men även du som skaffat dig värdefull kunskap och erfarenhet inom Supply Chain i arbetslivet kan söka tjänsterna.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänsterna löpande. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Lotta Muth på telefon 073 388 66 07 alternativt 010 332 29 20.

Ansök nu