Uppsala: En entreprenadupphandlare och en varu- och tjänsteupphandlare, till SGU

Hitta ansökningsinfo om jobbet En entreprenadupphandlare och en varu- och tjänsteupphandlare, till SGU i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-13 // Varaktighet: Heltid

SGU:s uppgift är att ta fram geologisk information som samhället behöver. Hos oss arbetar geovetare med flera med att samla in, dokumentera och anpassa information om Sveriges geologi så att den kan användas inom bland annat samhällsplanering, miljövård och prospektering. För att vi ska kunna göra detta behövs också stöd från kunnig personal inom upphandling, IT, ekonomi, administration, kommunikation med mera. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att skapa en hållbar samhällsutveckling. SGU växer och det innebär krav på att tidigt möta verksamhetens behov och använda myndighetens resurser effektivt.
En spännande tid väntar då vi har fått uppdraget att vidareutveckla SGU:s inköpsfunktion med målen att öka rättssäkerhet och trygghet för den enskilde och för SGU, samt effektivisera och automatisera våra processer. Utvecklingsarbetet omfattar även att implementera hela eller delar av den Nationella upphandlingsstrategin, ta fram ett arbetssätt för hållbara inköp och utveckla arbetssätt för uppföljning av leverantörer och avtal. Nu söker vi två erfarna upphandlare med driv som vill bidra till att vi blir en inköp- och upphandlingsfunktion i världsklass!
Vi erbjuder:
Möjligheten att arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas genom teknik, forskning och internationella samarbeten och bidra till att inventera, utreda och åtgärda förorenade områden så att de inte utgör något hot mot miljö eller människors hälsa
En varierande roll där du både är delaktig i spännande projekt och bidrar till att utveckla verksamheten
Goda utvecklingsmöjligheter i din roll och inom verksamheten, där du erbjuds kompetensutveckling inom din roll
En trygg anställning med bra anställningsförmåner exempelvis möjlighet till utökad semester, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, föräldrapenningtillägg, företagshälsovård och förmånliga pensionsvillkor
Flexibilitet gällande arbete på kontoret och på distans

Arbetsuppgifter
I rollen som upphandlare kommer du självständigt och tillsammans med kollegor att ansvara för upphandling och inköp av komplexa saneringsentreprenader, varor och tjänster. Ditt uppdrag är att säkerställa att upphandlingarna sker professionellt, affärsmässigt och i enlighet med gällande lagar, regler och policys.
Som upphandlare kommer du ha ett brett och variationsrikt arbete där du jobbar mot uppställda mål och tidsramar. Du har helhetsansvar för upphandlingsprocessen, från marknadsundersökning, upprättande av upphandlingsdokument, annonsering, kvalificering och utvärdering av anbud, avtalsskrivning och avtalsuppföljning. Du genomför direktupphandlingar och avrop från ramavtal. På sikt kan arbetsuppgifterna justeras, vilket innebär att du kan komma att göra säkerhetsklassade upphandlingar och därmed själv bli placerad i en säkerhetsklassad position.
Du är delaktig i att ta fram, utveckla och underhålla processer och rutiner för upphandling och inköp samt säkerställa att arbetet följer fastslagna metoder och rutiner. Du bidrar till utveckling av gränssnitten mellan inköp- och upphandlingsfunktionen och övriga delar av verksamheten, där du bidrar med din kunskap om processer och inköp. Du utbildar och informerar verksamheten inom området. Utöver det har du en viktig roll i att skapa och underhålla goda relationer med externa intressenter såväl leverantörer som interna beställare, på olika nivåer.
Kompetens
Vi söker dig som har:
en relevant universitets-/högskoleexamen inom relevant område för tjänsten eller förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig
flera års erfarenhet från att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU som anställd vid, eller på uppdrag av, upphandlande myndighet eller enhet
för tjänsten som entreprenadupphandlare ska du ha flera års erfarenhet av anläggningsentreprenader, vilket även omfattar god kunskap och erfarenhet av att arbeta med AB04, ABT06 och ABK09
mycket goda kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU)
erfarenhet och förmåga av att arbeta med digitala arbetssätt/elektronisk upphandling, exempelvis att du har arbetat med Excel, e-Avrop, Mercell TendSign
mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift

Meriterande erfarenheter och kompetens:
erfarenhet av upphandlingsverktyget e-Avrop
erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete av inköpsprocesser samt framställning av styrdokument
erfarenhet av arbete med behovs- och marknadsanalyser
meriterande för tjänsten som varu- och tjänsteupphandlaren är om du har erfarenhet av att upphandla entreprenad och tekniska konsulter

Personliga kvalifikationer
Utifrån beskrivningen av arbetsuppgifterna ser vi att du självständigt kan planera, genomföra och dokumentera de upphandlingar du genomför från start till slut, likväl drivs av att utveckla och effektivisera våra processer och förändringsarbete i vardagen. Det innebär att vi gärna ser att du har förmågan att, inom givna lagar och regler, finna flexibla lösningar på utmaningar och levererar förväntade resultat med hög kvalité.
Tjänsten kräver att du har en god analytisk förmåga och kan belysa samt analysera frågor i ett större sammanhang - utifrån verksamhetens, organisationens och samhällets perspektiv. I detta ligger fokus på att du kan skapa och underhålla goda relationer, oavsett motpart och nivå, där du har förmågan att utifrån ett integritetsperspektiv svara på de frågor som är relevanta och viktiga för verksamheten i stort. Vi ser därför gärna att du har ett genuint intresse för att bidra till en lärande organisation.
Att arbeta med digitala arbetssätt och elektroniska upphandlingar är av vikt för vår organisation, och därför ser vi att du som person är nyfiken och har en vilja att lära dig nya IT-system/-verktyg, t.ex., att du vill testa dig fram i system eller kommer med förbättringsförslag kring våra digitala arbetssätt.
Om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid där sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Anställningsort: Uppsala, Lund, Göteborg, Malå eller Luleå. Ange i din ansökan vilken ort du önskar.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2023-11-5. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Observera att detta är en förkortad version av annonsen, vänligen klicka på "Ansök här".

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Upphandlare.

Vendor Manager/Leverantörsansvarig till Svenska kyrkan

Läs mer Apr 20
Trivs du i en mångsidig roll med fokus på relationer, strategi och affärsnytta? Som leverantörsansvarig blir du en viktig del i IT-sektionens fortsatta expansion, i en organisation som arbetar för ett bättre samhälle. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av cirka 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar. Många nya initiativ kommer att tas kommande år för att digitalisera och effektivisera administrationen, varpå leverantörshantering blir en avgörande del i det arbetet. Nu söker därför IT-sektionen två leverantörsansvariga som kommer att bidra med stort värde i organisationen framåt.

I rollen som leverantörsansvarig kommer du ditt huvudsakliga ansvarsområde vara att skapa, upprätthålla och hantera långsiktiga relationer med IT-sektionens leverantörer. Du kommer att sätta en struktur och strategi för leverantörshantering och arbetar sedan aktivt för att det efterföljs. Detta innebär att du kommer att vara delaktig i allt från upphandlingar, avtalsskrivningar och utvärdering av leverantörer löpande, där du arbetar tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från bland annat IT-sektionen, rättsavdelningen och inköp. Rollen är ny i organisationen, vilket innebär att du kommer att kunna påverka rollens utformning framåt och bli en viktig del i hur organisationen arbetar nationellt med leverantörer och avtal. För dig som har erfarenhet inom området och är redo för nästa steg är detta en roll där du får chans att påverka, utvecklas och arbeta i en stor organisation som gör skillnad.

Du erbjuds:


* En chans att forma din arbetsroll
* Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
* Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
* En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet


ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som leverantörsansvarig är ditt huvudsakliga ansvarsområde att utveckla och genomföra strategier för leverantörshantering. I detta arbete kommer du exempelvis att...
* Förhandla och hantera avtal
* Övervaka, identifiera och hantera risker i leverantörskedjan
* Arbeta tvärfunktionellt med andra avdelningar för att säkerställa att leverantörernas produkter och tjänster uppfyller önskat behov
* Bygga och upprätthålla långsiktiga relationer med leverantörer


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta strategiskt och strukturerat med leverantörsstrategier, samt ansvarat för dess genomförande
- Har erfarenhet av förhandling och avtalsförvaltning
- Har erfarenhet av att arbeta med ekonomiska data för att underbygga beslut
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, juridik eller liknande, alternativt väger upp med relevant arbetslivserfarenhet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet/kompetens inom IT-området
- Erfarenhet av upphandlingar

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Strukturerad
- Affärsinriktad
- Självgående

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
- Intervjuer med Svenska kyrkan
- Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Upphandlare till Uppsala kommun

Läs mer Apr 8
Upphandlingsstaben

Har du erfarenhet av inköpsarbete och vill ta dig an en ny utmaning? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som upphandlare hos oss på stab upphandling. Vi erbjuder både en trevlig arbetsplats och goda möjligheter till utveckling. Välkommen med din ansökan!

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling.

Vi på stab upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av drygt 40 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp. Upphandlarna jobbar inom olika kategoriteam fördelade på två enheter:

• enhet fastighet och entreprenad, som består av 3 kategorier: fastighet & entreprenad, fordon & transport samt livsmedel
• och enhet varor och tjänster, som består av 4 kategorier: it, tjänster, varor samt vård & omsorg.

Denna tjänst gäller arbete hos enhet varor och tjänster.

Ditt uppdrag
I ditt uppdrag som upphandlare ingår det att genomföra upphandlingar, delta i planering och paketering av upphandlingsuppdrag samt upprätta kontrakt till berörda verksamheter.

Övriga uppgifter som ingår i rollen:

• förhandla med leverantörer
• upphandla ramavtal och kontrakt
• bevaka ny lagstiftning
• ta fram upphandlingsstrategier
• delta i leverantörsmöten
• delta i verksamhetsutvecklingsarbete.

Din bakgrund
Vi söker dig som har KY- eller YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik, eller dig som har akademisk utbildning inom ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har utbildning inom projektledning och lagen om offentlig upphandling (LOU). Arbetet kräver att du har erfarenhet av inköpsarbete och vi ser gärna att du även har erfarenhet av att ha genomfört upphandlingar självständigt. Det är en fördel om du har kunskaper om kategoribaserat arbetssätt och upphandling av it och konsulttjänster.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation eller inom offentlig sektor. Arbetet kräver även att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt goda kunskaper i Microsoft 365.

Som person är du bra på att ta ansvar och driva ditt arbete framåt för att nå resultat. Du planerar, organiserar och prioriterar i ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behöver också vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samtidigt som du har en god pedagogisk förmåga och kan anpassa ditt sätt att förmedla ditt budskap till individen och situationen. Sist men inte minst söker vi dig som samarbetar bra med andra människor och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Manfred Romedal, enhetschef, 018-727 12 75.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 67 03.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Upphandlare

Läs mer Jan 24
Regionkontoret

Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab.

Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region – en region för alla.

Vår verksamhet
Region Uppsala har en centraliserad inköps- och upphandlingsenhet som förutom Regionens egna upphandlingar också ansvarar för att på uppdrag från Varuförsörjningsnämnden genomföra upphandlingar och försörja fem regioner med förbrukningsmaterial. Regioninköp och upphandling finns organisatoriskt placerad på Regionkontoret inom Avdelningen för ekonomi och styrning. På enheten arbetar i dag ett fyrtiotal medarbetare fördelat på tre grupper och en stab, varav drygt 20 är upphandlare. Totalt uppgår inköpen till ca 8 miljarder kronor per år.

Regioninköp och upphandling kommer under våren att fortsätta ett arbete med att förflytta sig mot ett strategiskt arbetssätt. Tycker du, som vi, att inköpsprocessen är en viktig pusselbit för att klara samhällsuppdraget? Vill du medverka till att vi får bästa möjliga sjukvård, medicinteknik och material?

Nu söker vi upphandlare till avdelningen för fastighet, varor, och tjänster där du får genomföra upphandlingar och förvalta avtal till fem regioner.

Ditt uppdrag
Arbetet som upphandlare är stimulerande och omväxlande med många kontaktytor där du utgör en central roll. Arbetet innebär att leda och styra grupper samt att samarbeta med referensgrupper av olika professioner.

I rollen som upphandlare förväntas du att självständigt genomföra och driva upphandlingar för regionens verksamheter. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från framtagande av kravspecifikation, upprättande av upphandlingsdokument, till avtalstecknande, och förvaltning av avtal. I rollen ingår även att vara stöd i upphandlingsfrågor och att tillsammans med kollegorna på enheten utveckla inköps- och upphandlingsverksamheten.

Dina kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning inom ett ämne såsom juridik, ekonomi, teknik, eller en YH-utbildning med inriktning mot upphandling. Alternativt har du förvärvat motsvarande kunskap genom en lång yrkeserfarenhet som upphandlare.

Du har goda kunskaper i Officepaketet samt mycket god svenska i tal och skrift. Du behärskar även engelska.

För rollen är det särskilt meriterande med erfarenhet av IT- och tjänsteupphandlingar. Erfarenhet av Mercell TendSign är även det meriterande.

Din kompetens
Rollen som upphandlare ställer krav på affärsmässighet och analytisk förmåga. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt angreppssätt, och driver dina processer vidare på ett effektivt sätt. Du kan prioritera och hantera flera olika typer av uppdrag samtidigt, vilket inkluderar planering för att sätta upp och hålla givna tidsramar.

Du har erfarenhet av att leda grupper och kan anpassa dig till situationen. Du anspassar ditt bemötande utifrån mottagaren på ett lyhört, tydligt och smidigt sätt. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt.

Vi erbjuder
Tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Region Uppsala tillämpar flexibel arbetsplats vilket innebär att du, inom ramen för ditt uppdrag, har möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan. Du hittar vårt ljusa fina kontor intill Resecentrum vilket erbjuder goda pendlingsmöjligheter.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Sahlstedt, gruppchef, 018-611 26 62.

Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Upphandlare

Läs mer Jan 11
Regionkontoret

Region Uppsalas ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På ledningskontoret finns avdelningar för ekonomi, HR, hälso- och sjukvård, it, kommunikation och information, regional utveckling, säkerhet och beredskap samt regiondirektörens stab.

Region Uppsalas ledningskontor har drygt 800 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss!

Region Uppsala ska främja hälsa och förbättra livskvaliteten hos invånarna. Region Uppsala tar fasta på förmåga till förnyelse och tar ansvar för en hållbar utveckling. Region Uppsala arbetar för ett gott liv i en nyskapande kunskapsregion med internationell lyskraft. En nyskapande region, en växande region – en region för alla.

Vår verksamhet
Region Uppsala har en centraliserad inköps- och upphandlingsenhet som förutom Regionens egna upphandlingar också ansvarar för att på uppdrag från Varuförsörjningsnämnden genomföra upphandlingar och försörja fem regioner med förbrukningsmaterial. Regioninköp och upphandling finns organisatoriskt placerad på Regionkontoret inom Avdelningen för ekonomi och styrning. På enheten arbetar i dag ett fyrtiotal medarbetare fördelat på tre grupper och en stab, varav drygt 20 är upphandlare. Totalt uppgår inköpen till ca 8 miljarder kronor per år.

Regioninköp och upphandling kommer under våren att fortsätta ett arbete med att förflytta sig mot ett strategiskt arbetssätt. Tycker du, som vi, att inköpsprocessen är en viktig pusselbit för att klara samhällsuppdraget? Vill du medverka till att vi får bästa möjliga sjukvård, medicinteknik och material? Nu söker vi upphandlare till Varuförsörjningsuppdraget där du får genomföra upphandlingar och förvalta avtal till fem regioner.

Ditt uppdrag
Som upphandlare genomför du och driver självständigt upphandlingar för regionernas verksamheter. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från framtagande av kravspecifikation, upprättande av upphandlingsdokument, avtalstecknande och förvaltning av avtal. Inom varuförsörjningsuppdraget är kontakt med leverantörer och verksamhet under avtalsförvaltningen en viktig del av arbetet.

I upphandlarrollen ingår också att vara stöd i upphandlingsfrågor och att tillsammans med dina kollegor på enheten utveckla inköps- och upphandlingsverksamheten.

Arbetet som upphandlare är stimulerande och omväxlande med många kontakter och du blir en central person i arbetet. Arbetet innebär att leda och styra grupper samt att samarbeta med referensgrupper bestående av olika professioner.

Dina kvalifikationer

• Högskoleutbildning inom naturvetenskap, teknik eller samhällsvetenskap med relevant erfarenhet från arbete inom inköp och/eller försäljning.
• Annan utbildningsbakgrund, men med lång yrkeserfarenhet från arbete inom inköp och/eller försäljning.
• Vårdutbildning/erfarenhet av arbete inom vården är meriterande.

Du har goda kunskaper i Officepaketet samt mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du behärskar även engelska. Krav på B-körkort.

Din kompetens
Rollen som upphandlare ställer krav på affärsmässighet och analytisk förmåga. Du tar ansvar för dina uppgifter och strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer vidare på ett effektivt sätt. Du kan prioritera och hantera flera olika typer av uppdrag samtidigt, vilket inkluderar att planera, sätta upp och hålla tidsramar.

Du har erfarenhet av att leda grupper och kan anpassa dig till situationen och ditt bemötande utifrån mottagaren på ett lyhört, tydligt och smidigt sätt. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt.

Vi erbjuder
Tillsvidaretjänst på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Inom ramen för ditt uppdrag har du möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan eftersom Region Uppsala tillämpar flexibel arbetsplats.

Vårt ljusa fina kontor finns intill Resecentrum – att pendla hit är enkelt.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gustav Grangert, gruppchef, 018-611 66 98.

Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51. SACO - Leif Sandberg, 0706-741088. Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Upphandlare till kund i Gävle

Läs mer Dec 7
Har du erfarenhet av att arbeta som upphandlare och är redo för en ny spännande utmaning? Är du van att genomföra måltids- och livsmedelsupphandlingar? Då har vi rollen för dig!

Vi söker nu upphandlare till vår kund i Gävle. Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt och kommer att pågå till sista december 2024. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som upphandlare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innebära att genomföra och ansvara för upphandlingsprocesser. Arbetet består i huvudsak av att:
• Självständigt genomföra hela upphandlingsprocesser enligt givna riktlinjer
• Hantera flera måltidsupphandlingar samtidigt
• Planera, organisera och sätta upp mål
• Följa upp och avsluta aktiviteter med noggrannhet

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Relevant högskoleutbildning, är du utbildad kostekonom eller kostvetare är det särskilt välkommet
• Minst 5 års erfarenhet av inköp från offentlig verksamhet
• Erfarenhet av måltids- och livsmedelsupphandlingar
• Kunskaper i upphandlingssystemet Kommers
• Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Som person är du driven, strukturerad och har en god problemlösande analytisk förmåga. Vidare är du handlingskraftig, flexibel och kan arbeta självständigt.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Sveriges Geologiska Undersökning

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Sveriges Geologiska Undersökning .

Vikariat som vaktmästare till Sveriges geologiska undersökning

Kontorsvaktmästare
Läs mer Apr 16
Vill du som erfaren och tekniskt kunnig vaktmästare bidra till att utveckla SGU:s vaktmästeri med hög kundfokus? Då kan denna tjänst vara något för dig ?
Du kommer, tillsammans med ytterligare en person, att svara för SGU:s vaktmästarfunktion inom enheten Servicecenter. Enheten består idag av sju medarbetare som tillsammans arbetar för att strategiskt utveckla serviceutbudet inom organisationen. Utöver vaktmästeriet innefattas enheten av lokalvårdare och reception.
Arbetsuppgifter
Rollen som vaktmästare innebär att ge stöd och service till hela verksamheten. Arbetet är serviceinriktad med tekniska och praktiska inslag. Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
post- och godshantering
varubeställningar och leveranser
reparation och byte av föremål som är trasiga
möblering av lokaler och montering av inventarier
transporter av olika slag
kontroll av larm- och låssystem
kort- och nyckelhantering
ansvar för förråd och lagerutrymmen
teknisk support till interna parter, till exempel agera support till användare av dataprojektorer i konferensrum
kunna täcka upp i receptionen vid behov

Kompetens
Vi söker dig som har :
utbildning på lägst gymnasienivå eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
minst två års dokumenterad erfarenhet av arbete som vaktmästare eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
allmänna datakunskaper inom Microsoft Windows och Officepaketet
B- körkort

Meriterande erfarenheter och kompetens:
erfarenhet av post och pakethantering
erfarenhet av hantverksyrken
truckkort

Personliga kvalifikationer
I rollen som vaktmästare ska du ta egna initiativ, vara lösningsorienterad, noggrann och självgående. Du kommer att ha en daglig kontakt med både interna och externa parter, vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad. Därutöver ser vi gärna att du har ett praktiskt handlag och är tekniskt intresserad, för att klara av att göra reparationer av föremål eller genomföra tekniska arbetsuppgifter. Vi ser att du har en god säkerhetsmedvetenhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna för denna tjänst.
Om anställningen
Anställningsform: Vikariat på heltid , tillträde enligt överenskommelse, vikariatet sträcker sig till och med 31 januari 2025.
Anställningsort: Uppsala
Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning inklusive registerkontroll kommer att utföras på slutkandidat. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 7 maj 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats.
Vill du veta mer, hör av dig via SGU:s växel, 018-17 90 00, till:
Tillförordnad enhetschef Klas Östlund
Våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar, ordförande för Saco-S och Annika Törnkvist, ordförande för ST-geologiska.

Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se
Diarienummer: 411-704/2024

Ansök nu

Vikariat som administrativ receptionist till SGU

Receptionist, telefonist
Läs mer Apr 16
Är du en person som drivs av att ge god service med ett gott bemötande? Är du noggrann, självgående och tar ansvar för ditt arbete? Vi söker nu en serviceinriktad administrativ receptionist för att tillsammans med sina kollegor ansvara för myndighetens servicecenter.
Enheten Servicecenter tillhör avdelningen Verksamhetsstöd, där vi aktivt arbetar med att utveckla arbetssätt och rutiner då efterfrågan av service förändras över tid. Som en del av vårt team är du, som administrativ receptionist, ansiktet utåt internt såväl som externt. Enheten består idag av sju medarbetare som tillsammans arbetar för att strategiskt utveckla serviceutbudet inom myndigheten. Utöver reception innefattas enheten av vaktmästeriet och lokalvårdare.
Arbetsuppgifter
Som administrativ receptionist kommer du att bemanna myndighetens reception, ta emot och registrera besökare, beställa förtäring, besvara mejl och samtal i växel samt förmedla samtalen internt. Du ska ge stöd att söka information på myndighetens webbplats. Beroende på verksamhetens behov kan andra arbetsuppgifter tillkomma, såsom ärendehantering, vara behjälplig i vaktmästeriet, uppdatering av interna dokument och vara behjälplig vid konferenser.
Kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av:
minst två års aktuell yrkeserfarenhet från service med kundkontakter, till exempel reception, växel eller kundtjänst
minst ett års aktuell yrkeserfarenhet att arbeta med Officepaketet och andra administrativa system
vana att hantera dator, smarttelefoner och andra tekniska hjälpmedel
vana att söka information i olika system och på internet
mycket god förmåga att uttrycka dig väl i svenska, i både tal och skrift för att kunna ge god service
god förmåga att uttrycka dig i engelska, i både tal och skrift för att kunna ge god service

Meriterande erfarenheter och kompetens:
erfarenhet av enklare ekonomiadministrativa arbetsuppgifter

Personliga kvalifikationer
Som person har du god förmåga att bemöta människor, och att vara informativ på ett enkelt, kortfattat och trevligt sätt. Du är säkerhetsmedveten, noggrann och ordningsam. Vidare är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta och ta eget ansvar och vill medverka i utveckling av verksamheten. För att lyckas i rollen så behöver du vara flexibel och ha en förmåga i perioder hantera oväntade händelser. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna för denna tjänst.
Om anställningen
Anställningsform: Vikariat på heltid, tillträde omgående eller enligt överenskommelse, vikariatet pågår dock som längst t.om 8 september 2025.
Anställningsort: Uppsala
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 7 maj 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats.
Vill du veta mer, hör av dig via SGU:s växel, 018-17 90 00, till:
Tillförordnad enhetschef Klas Östlund
Våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar, ordförande för Saco-S och Annika Törnkvist, ordförande för ST-geologiska.

Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se
Diarienummer: 411-946/2024

Ansök nu

GIS-utvecklare till Sveriges geologiska undersökning

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 3
SGU är en myndighet som funnits sedan 1858. Trots dess ansenliga ålder är det en myndighet som använder avancerad teknik för att kartlägga våra geologiska resurser. För att tillgängliggöra vår kunskap och information för ökad samhällsnytta krävs IT-lösningar inom ett brett och spännande teknikområde. Allt för att presentera kvalitativa resultat till stöd för samhället, industrin och miljön.
Avdelningen IT och digitalisering består av ett 50-tal personer, experter inom allt från systemutveckling, IT-arkitektur, IT-säkerhet till drift och support. Vi behöver bli fler för att bygga och ta hand om våra framtida lösningar och därför söker vi nu en GIS-utvecklare.
Arbetsuppgifter
Som GIS-utvecklare på SGU arbetar du i team. Teamet arbetar enligt agil metodik i nära dialog med beställare och andra specialister. Teamet ansvarar för utvecklingen av system och komponenter, med inslag av allt från kravanalys, implementation, driftsättning och förvaltning.
Med vår verksamhet inom olika området, med egna utmaningar, så finns det möjlighet till både bredd och omväxling i arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor genom hela processen. Arbetsuppgifterna sker främst i ETL-applikationer men består även av hantering och administration av de olika GIS-plattformarna och konfigurering av webb- och mobilapplikationer för datainsamling.
Kompetens
Vi söker dig som har:
en relevant universitets- och högskoleutbildning med inriktning mot GIS, eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig
aktuell arbetslivserfarenhet och goda kunskaper inom någon/några av följande:
ESRI-plattformen
FME/FME-server
OGC Tjänster/API
databaser och
erfarenhet av agila arbetssätt
god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har någon eller några erfarenheter och kompetens inom:
QGIS
Geoserver
GeoNetworks
Metadata katalog
-server
Postgres/postgis
Python
Webbutveckling
AI/Maskininlärning
GitLab
Teamledare
IT-säkerhet
Enterprise Architect

Enbart CV ska bifogas och i din ansökan kommer du även att besvara fritextfrågor gällande vilka kunskaper och erfarenheter du har inom GIS och systemutvecklingsområdena nedan:
GIS-utveckling
Agila arbetssätt
Teamledare

Personliga kvalifikationer
För denna tjänst är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, där du kan arbeta bra med ditt team och andra interna och externa parter. Vi ser att du är lyhörd, kommunikativ på ett tydligt sätt och har lätt för att se möjligheter i förändringar och ändrade omständigheter. Du ska kunna ta egna initiativ, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att kunna driva arbetet framåt på ett effektivt sätt, både för dig själv och teamet. Vi ser gärna att du trivs med ett mer mål- och resultattänk i din planering, dina prioriteringar och ditt agerande, likaväl som du har förmågan att, utifrån verksamhetens behov, se helheten och agera utifrån ett större perspektiv.
Om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, där sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde v.35 eller enligt överenskommelse.
Antal: 1-2
Anställningsort: Uppsala, Lund, Göteborg, Malå eller Luleå. Distansarbete och tjänsteresor förekommer.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats.
Vill du veta mer, hör av dig till enhetschef Marina Becher eller våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar för Saco-S och Annika Törnkvist för ST-geologiska via vår växel 018-17 90 00.
Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se

Ansök nu

Fullstackutvecklare med fokus på iOS till Sveriges geologiska undersökning

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 3
SGU är en myndighet som funnits sedan 1858. Trots dess ansenliga ålder är det en myndighet som använder avancerad teknik för att kartlägga våra geologiska resurser. För att tillgängliggöra vår kunskap och information för ökad samhällsnytta krävs IT-lösningar inom ett brett och spännande teknikområde. Allt för att presentera kvalitativa resultat till stöd för samhället, industrin och miljön.
Avdelningen IT och digitalisering består av ett 50-tal personer, experter inom allt från systemutveckling, IT-arkitektur, IT-säkerhet till drift och support. Vi behöver bli fler för att bygga och ta hand om våra framtida lösningar och därför söker vi nu en fullstackutvecklare som tycker om att arbeta med hela kedjan men har ett stort intresse för apputveckling inom iOS.
Arbetsuppgifter
Som systemutvecklare på SGU arbetar du i team. Teamet arbetar enligt agil metodik i nära dialog med beställare och andra specialister. Teamet ansvarar för utvecklingen av system och komponenter, med inslag av allt från kravanalys, UX, implementation, test, driftsättning och förvaltning.
Kompetens
Vi söker dig som har:
en relevant universitets- och högskoleutbildning med inriktning mot IT, eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig
aktuell erfarenhet av apputveckling inom iOS
aktuell erfarenhet av Java
aktuell arbetslivserfarenhet och goda kunskaper i systemutveckling inom någon eller några av följande:
Maven/Spring/Spring Boot
JavaScript/TypeScript/React/ Bootstrap
Server/Postgre
Docker/Kubernetes/Rancher
Swift/Swift UI
Tillgänglighetsanpassning
erfarenhet av agila arbetssätt
god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har någon eller några erfarenheter och kompetens inom:
QA
Dev(sec)ops
IntelliJ IDEA
GitLab
GIS
MapKit
Xcode
IT-säkerhet
Teamledare

Enbart CV ska bifogas och i din ansökan kommer du även att besvara fritextfrågor gällande vilka kunskaper och erfarenheter du har inom systemutvecklingsområdena nedan:
Applikationsutveckling i iOS
Back-end
Front-end
Agila arbetssätt
Teamledare

Personliga kvalifikationer
För denna tjänst är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, där du kan arbeta bra med ditt team och andra interna och externa parter. Vi ser att du är lyhörd, kommunikativ på ett tydligt sätt och har lätt för att se möjligheter i förändringar och ändrade omständigheter. Du ska kunna ta egna initiativ, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att kunna driva arbetet framåt på ett effektivt sätt, både för dig själv och teamet. Vi ser gärna att du trivs med ett mer mål- och resultattänk i din planering, dina prioriteringar och ditt agerande, likaväl som du har förmågan att, utifrån verksamhetens behov, se helheten och agera utifrån ett större perspektiv.
Om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, där sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde v.35 eller enligt överenskommelse.
Antal: 1-2
Anställningsort: Uppsala, Lund, Göteborg, Malå eller Luleå. Distansarbete och tjänsteresor förekommer.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats.
Vill du veta mer, hör av dig till enhetschef Marina Becher eller våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar för Saco-S och Annika Törnkvist för ST-geologiska via vår växel 018-17 90 00.
Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se

Ansök nu

Fullstackutvecklare med Java och React-kompetens till SGU

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 3
SGU är en myndighet som funnits sedan 1858. Trots dess ansenliga ålder är det en myndighet som använder avancerad teknik för att kartlägga våra geologiska resurser. För att tillgängliggöra vår kunskap och information för ökad samhällsnytta krävs IT-lösningar inom ett brett och spännande teknikområde. Allt för att presentera kvalitativa resultat till stöd för samhället, industrin och miljön.
Avdelningen IT och digitalisering består av ett 50-tal personer, experter inom allt från systemutveckling, IT-arkitektur, IT-säkerhet till drift och support. Vi behöver bli fler för att bygga och ta hand om våra framtida lösningar och därför söker vi nu en fullstackutvecklare med Java och React-kompetens.
Arbetsuppgifter
Som systemutvecklare på SGU arbetar du i team. Teamet arbetar enligt agil metodik i nära dialog med beställare och andra specialister. Teamet ansvarar för utvecklingen av system och komponenter, med inslag av allt från kravanalys, UX, implementation, test, driftsättning och förvaltning.
Kompetens
Vi söker dig som har:
en relevant universitets- och högskoleutbildning med inriktning mot IT, eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig
aktuell erfarenhet av Java
aktuell erfarenhet av React
aktuell arbetslivserfarenhet och goda kunskaper i systemutveckling inom någon/några av följande:
Maven/Spring/Spring Boot
JavaScript/TypeScript/Bootstrap
Server/Postgre
Docker/Kubernetes/Rancher
Tillgänglighetsanpassning
erfarenhet av agila arbetssätt
god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Det är meriterande om du har någon eller några erfarenheter och kompetens inom:
QA
Dev(sec)ops
IntelliJ IDEA
GitLab
GIS
IT-säkerhet
Teamledare

Enbart CV ska bifogas och i din ansökan kommer du även att besvara fritextfrågor gällande vilka kunskaper och erfarenheter du har inom systemutvecklingsområdena nedan:
Back-end
Front-end
Agila arbetssätt
Teamledare

Personliga kvalifikationer
För denna tjänst är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, där du kan arbeta bra med ditt team och andra interna och externa parter. Vi ser att du är lyhörd, kommunikativ på ett tydligt sätt och har lätt för att se möjligheter i förändringar och ändrade omständigheter. Du ska kunna ta egna initiativ, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter för att kunna driva arbetet framåt på ett effektivt sätt, både för dig själv och teamet. Vi ser gärna att du trivs med ett mer mål- och resultattänk i din planering, dina prioriteringar och ditt agerande, likaväl som du har förmågan att, utifrån verksamhetens behov, se helheten och agera utifrån ett större perspektiv.
Om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, där sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde v.35 eller enligt överenskommelse.
Antal: 1-2
Anställningsort: Uppsala, Lund, Göteborg, Malå eller Luleå. Distansarbete och tjänsteresor förekommer.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 28 april 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats.
Vill du veta mer, hör av dig till enhetschef Marina Becher eller våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar för Saco-S och Annika Törnkvist för ST-geologiska via vår växel 018-17 90 00.
Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se

Ansök nu

Medarbetare till vårt arbete med kartläggning av grundvattenresurser

Geolog
Läs mer Mar 26
Är du intresserad av kartläggning av landets grundvattenresurser? Är du intresserad av att tillgängliggöra information om grundvatten för samhället? Vill du verka för en hållbar vattenförsörjning? I så fall kan det vara dig vi söker!
Vi söker en medarbetare till enheten för hållbar vattenförsörjning på SGU som kan förstärka vårt arbete med såväl insamling som sammanställning och tillhandahållande av grundvatteninformation. Enheten består av 14 engagerade medarbetare med bred grundvattenkompetens. Inom Hållbar vattenförsörjning arbetar vi bl.a. med grundvattenkartläggning, uppföljning av miljökvalitetsmålet ”Grundvatten av god kvalitet”, vattenförvaltning och dricksvattenförsörjning.
Arbetsuppgifter
I arbetet ingår att bidra i hela kedjan från insamling av information om grundvattenresurser till sammanställning och dataläggning och slutligen tillhandahållande av data och information. Insamlingsarbetet kan utgöras av fältarbete men också av sammanställning av befintlig information. GIS-bearbetningar och -analyser utgör en viktig del av arbetet.
Kompetens
Vi söker dig som har:
en naturvetenskaplig eller teknisk utbildning på högskole-/universitetsnivå med inriktning mot hydrogeologi, geologi, hydrologi eller motsvarande relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
goda kunskaper och erfarenhet av arbete i Arc GIS Pro
mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande erfarenheter och kompetens:
erfarenhet av grundvattenundersökningar
erfarenhet av kodning i FME eller Python

Personliga kvalifikationer
Du är en person som trivs med att jobba både självständigt och i team. Du är strukturerad, flexibel och lösningsorienterad med en förmåga att driva arbetet framåt. Du har en mycket god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl dina kollegor som externa samarbetsparter. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna för denna tjänst.
Om anställningen
Anställningsform: Vikariat på heltid om cirka 10 månader dock som längst t.o.m. 31 mars 2025. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Anställningsort: Uppsala.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 april 2024. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem där du ansöker via vår webbplats.
Vill du veta mer, hör av dig via SGU:s växel, 018-17 90 00, till:
Enhetschef Mats Wallin
Våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar, ordförande för Saco-S och Annika Törnkvist, ordförande för ST-geologiska.

Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om SGU
Sveriges geologiska undersökning (SGU) är myndigheten för frågor om berg, jord och grundvatten i Sverige. Vi tillhandahåller geologisk information för samhällets behov på kort och lång sikt. SGU sorterar under Klimat- och näringslivsdepartementet. Vår vision är att Sverige har en hållbar samhällsutveckling, att mark och vattenområden används och utvecklas för de ändamål de är bäst lämpade samt att mineralnäringen och andra naturresursbranscher är livskraftiga och ansvarstagande. SGU har idag cirka 290 anställda varav merparten arbetar i Uppsala. Övriga är stationerade på kontoren i Lund, Göteborg, Malå och Luleå. Läs mer på www.sgu.se
Diarienummer: 411-757/2024

Ansök nu