Uppsala: Rekryterings specialist till kund inom livsmedelsbranschen i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryterings specialist till kund inom livsmedelsbranschen i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-18 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi för kunds räkning en rekryterings specialist med hög serviceanda för ett uppdrag med start i september och under hösten!

Om uppdraget

Kunden arbetar inom livsmedels branschen och ligger under Näringsdepartementet. Kunden har flera enheter ute i landet och totalt 600 medarbetare, varav drygt 330 på huvudkontoret i Uppsala. Ytterligare 270 finns på andra enheter ute i landet!

Omfattning: 100%

Uppdragets start: 1 september tom 31 december

Din placering kommer att vara på HR avdelningen på huvudkontoret i Uppsala.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som rekryterings specialist kommer du ha följande arbetsuppgifter:

- Handläggning av anställningsärenden

- Arbete med regler och rutiner kring anställningar

- Rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning - i detta ingår att kontakta kandidater från Sverige och andra EU-länder.

Arbetet kommer att utföras tillsammans med rekryterande chefer.

Dina kvalifikationer

Personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning

Minst 3 års arbetslivserfarenhet av kompetens baserad rekrytering.

Goda kunskaper i MS Office

God kännedom om lagar och förordningar.

Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Meriterande:
För att axla rollen som rekryterings specialist är det meriterande om du har:

- språkkunskaper i andra europeiska språk än svenska och engelska.

- Erfarenhet av att rekrytera åt offentlig förvaltning.

- Erfarenhet att arbeta i rekryteringssystemet ReachMee

Vi ser att du som person har hög serviceanda , god samarbetsförmåga och arbetar på ett strukturerat och målinriktat sätt. Vi ser vidare att du har initiativförmåga och van att fatta egna beslut.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

ValueOne söker rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 16
Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? ValueOne söker en engagerad rekryterare till vårt kontor i Uppsala för att fortsätta driva vår framgångsrika interimkonsult- och rekryteringsverksamhet framåt.

Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad.

Om rollen

Rekryteraren är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med rekrytering, search samt urval av kandidater och konsulter inom supply chain. Tillsammans med regionchefen och vår researcher är ni ett engagerat team i Uppsala och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser i region Nord håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vid behov upprätta kravspecifikationer tillsammans med kundansvarig
Skriva och publicera jobbannonser
Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier
Läsa och granska CV
Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter
Genomföra telefon- och Teamsintervjuer
Genomföra intervjuer
Upprätta kandidat- och konsultpresentationer för presentation till kund
Boka intervjuer hos kunder
Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller
Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater

Erfarenheter och kompetens

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och minst två års erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för intervjuprocessen och affärsaspekterna. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad och har en stark drivkraft att nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du resa 2–5 dagar per månad bl.a. till vårt kontor i Stockholm och våra andra kontor i Sverige.

Vi erbjuder:

En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team och ha möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder utrymme för tillväxt baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 786 80 99 alternativt Christer Atterström 070 219 13 66.

Ansök nu

Sommarjobb som Talent Acqusition Partner

Läs mer Maj 17
Om tjänsten
Söker du sommarjobb inom rekrytering och HR? Tycker du om inkludering och mångfald och brinner för att ge alla kandidater en wow-kandidatupplevelse? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker just nu en Talent Acqusition Partner till vår branschledande kund! Till att börja med kommer rollen att vara ett sommarjobb med chans till förlängning efter sommaren. Du kommer att arbeta i ett tight team där alla stöttar varandra för att driva processer och rutiner framåt.

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med rekrytering. Du kommer ha daglig kontakt med både kandidater och beställande chefer internt. Du kommer att sköta och ha ansvar för hela rekryteringsprocessen från ax till limpa. Du kommer även att stötta rekryterande chefer i rekryteringar.

Din profil
Vi tror att du är en doer som tycker om när saker går framåt. Utöver det tror vi att du som person brinner för att ge alla du kommer i kontakt med en bra upplevelse gällande rekryteringsprocessen. Vi ser gärna att du antingen studerar HR/personal just nu eller precis blivit klar med en likvärdig utbildning.

Om företaget
Vår kund är ledande i sin bransch och arbetar dagligen för att sätta guldkant på deras kunders vardag. Vår kund strävar efter att vara Sveriges bästa arbetsgivare för alla anställda på bolaget och finns idag i hela Sverige.

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

Rekryterare

Läs mer Apr 26
Vill du bli en del av vårt HR-team där vi varje dag delar kompetens, stödjer och utvecklar varandra och våra processer? Är samhällsuppdraget viktigt för dig? Vi stärker tillsammans Livsmedelsverkets varumärke som attraktiv arbetsgivare och söker nu dig som har erfarenhet av rekrytering och som vill jobba med oss under ett år.

Varför Livsmedelsverket?
Intresset för frågor om mat och dricksvatten är idag stort. Frågor kring mat och dricksvatten berör alla på ett eller annat sätt. På Livsmedelsverket bidrar vi till att maten och dricksvattnet är säkert för Sveriges konsumenter, till att ingen blir lurad om vad maten innehåller och till en hållbar livsmedelskonsumtion. Livsmedelsverket är med och bygger Sveriges civila försvar och har en nyckelroll för en robust livsmedels- och dricksvattenförsörjning.

På Livsmedelsverket arbetar vi effektivt och kvalitetssäkert för att leverera våra uppdrag. För att vara framgångsrika arbetar vi tillsammans som medarbetare, ledare och chefer för att ta ansvar för verksamhetens uppdrag och utveckling ur ett helhetsperspektiv. Genom vårt medledarskap främjar vi engagemang och lärande.

Enheten för HR
Som ett stöd i myndighetens ledningsarbete och verksamhet finns avdelningen för myndighetsstöd, där bland annat enheten för HR ingår. Vårt uppdrag är att stödja Livsmedelsverkets chefer, så att organisationen har den kompetens som krävs för att utföra vårt gemensamma uppdrag och utveckla organisationen för framtida verksamhetsbehov. Enheten för HR består idag av åtta medarbetare och vi drivs alla av utveckling och är lösningsorienterade för verksamhetens bästa. Vi stödjer varandra och är måna om att utvecklas tillsammans i det dagliga arbetet.

Din roll
Vi stärker nu upp vår enhet med en tidsbegränsad tjänst som HR-specialist med inriktning rekrytering. Hos oss får du ett självständigt och utvecklande arbete i en organisation som växer. Du kommer att stötta våra chefer genom hela rekryteringsprocessen från annonsering, urval, telefonavstämningar, intervjuer och referenstagning. I uppdraget ingår även att delta i uppbyggnad av vårt arbete med studenter och utveckling av vårt arbetsgivarvarumärke.

I arbetsuppgifterna ingår även HR-relaterad administration. Du kan även komma att arbeta med övriga frågor inom HR-området.

Din kompetens
Vi söker dig som högskoleutbildad inom HR/personalvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års aktuell erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och har god erfarenhet av att arbeta med chefsstöd. Har du kunskap om och erfarenhet av rekrytering inom staten samt erfarenhet av arbete med övriga HR-frågor är det meriterande. Erfarenhet och goda kunskaper i Officepaketet är självklart. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. 

Du tar tillsammans med dina kollegor ansvar för verksamhetens gemensamma uppdrag och resurser samt målgruppers behov. Vidare gör du genomtänkta prioriteringar i arbetet och levererar i enlighet med uppsatta mål. Du omvärldsbevakar för att inhämta nya perspektiv, upprätthåller relevant kompetens och anpassar ditt arbete till verksamhetens krav och förutsättningar. 

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och som har en förmåga att se helheten i ditt arbete. Du är strukturerad och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna kommunicera med olika målgrupper. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

För att lyckas i ditt arbete agerar du ansvarstagande, samarbetsinriktat och utvecklande. Du är lösningsfokuserad och bjuder in till och är öppen för samarbeten och nya perspektiv som förbättrar våra leveranser. Du trivs med att arbeta i team och du är öppen för nya arbetssätt och delar kompetens och lärdomar för att stärka vår gemensamma förmåga.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Välkommen att kontakta oss
Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Gabriella Åkesson. Representant för Saco-S är Anna Carlbom Härd och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00.

Sista ansökningsdag är 2024-05-12. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/01760.

Ansökan ska vara skriven på svenska.

Mer information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 12 månader, heltid.

Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse

Organisationstillhörighet: Avdelningen för myndighetsstöd/enheten för HR

Placeringsort: Uppsala

Inför intervju
Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.

Vi gör vår bedömning grundat på den information som finns i ansökningshandlingarna, var därför tydlig med att beskriva hur du uppfyller kvalifikationerna.

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Om Livsmedelsverket
Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt,
och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris.
Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll.
Totalt är vi cirka 630 medarbetare, varav drygt 330 i Uppsala och ytterligare 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.

Ansök nu

Rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 11
Vi söker nu för vår kunds räkning en driven Rekryterare!
Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med och tillsammans med dem fortsätta utveckla den framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden. Detta är ett konsultuppdrag med stor chans till anställning. Start omgående!
Du arbetar med search för kandidater och konsulter till våra uppdrag inom vårt specialområde supply chain management. Du arbetar nära rekryterare, kundansvarig samt har viss kontakt med kund. Tillsammans ingår du i ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan.

Arbetsuppgifter
• Söka kandidater/konsulter
• Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater
• Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning
• Genomföra intervjuer
• Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler
• Utföra referenstagningar och andra kontroller
• Granska, upprätta och utveckla kravprofiler
• Skriva jobbannonser
• Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter

Din bakgrund
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet
• Gärna erfarenhet från bemanning, rekrytering och/eller search
• Gärna erfarenhet av Supply Chain-inköp och logistik
• Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller starkt intresse av affärer
• Vi ser gärna sökande med en universitetsutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande.

Personliga egenskaper
• Resultatorienterad, utmanar gärna befintliga arbetssätt
• Utåtriktad med en säljande personlighet
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Du har ett starkt driv och vilja att nå dina mål
• Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande

Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst vår region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från vårt kontor i Nacka Strand vid behov.


Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en dynamisk och spännande miljö med nära och snabba beslutsvägar där tempot är högt. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, personligt bemötande, ständig utveckling och förändring för att möta krav från våra kunder, konsulter och kandidater.
Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 26
Vi söker nu för vår kunds räkning en driven Rekryterare!
Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med och tillsammans med dem fortsätta utveckla den framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden. Detta är ett konsultuppdrag med stor chans till anställning. Start omgående!
Du arbetar med search för kandidater och konsulter till våra uppdrag inom vårt specialområde supply chain management. Du arbetar nära rekryterare, kundansvarig samt har viss kontakt med kund. Tillsammans ingår du i ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan.

Arbetsuppgifter
• Söka kandidater/konsulter
• Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater
• Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning
• Genomföra intervjuer
• Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler
• Utföra referenstagningar och andra kontroller
• Granska, upprätta och utveckla kravprofiler
• Skriva jobbannonser
• Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter

Din bakgrund
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet
• Gärna erfarenhet från bemanning, rekrytering och/eller search
• Gärna erfarenhet av Supply Chain-inköp och logistik
• Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller starkt intresse av affärer
• Vi ser gärna sökande med en universitetsutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande.

Personliga egenskaper
• Resultatorienterad, utmanar gärna befintliga arbetssätt
• Utåtriktad med en säljande personlighet
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Du har ett starkt driv och vilja att nå dina mål
• Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande

Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst vår region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från vårt kontor i Nacka Strand vid behov.


Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en dynamisk och spännande miljö med nära och snabba beslutsvägar där tempot är högt. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, personligt bemötande, ständig utveckling och förändring för att möta krav från våra kunder, konsulter och kandidater.
Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bemannia Kontor AB .

Arkivarie i Uppsala

Arkivassistent
Läs mer Maj 8
Har du erfarenhet och utbildning inom arkivarbete? Varmt välkommen med din ansökan!Om uppdraget
Vi söker en arkivarie för ett konsultuppdrag på en myndighet i Uppsala. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 10 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid och du arbetar på kundens kontor i Uppsala under kontorstider 08:00-16.30. Möjlighet till viss distansarbete finns vid speciella arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ansvara för att ordna och förteckna de tidigare verksamheternas arkiv i befintlig informationsförteckning. Detta görs enligt den interna verksamhetsbaserade arkivredovisningen, men även i allmänna arkivschemat. Arbetet utförs i huvudsak i Public 360 och du arbetar även med informationsutvärdering och gallringsutredningar.
Dina kvalifikationer
För denna roll behöver du ha en förståelse för traditionellt arkivarbete, såsom förteckning.Arbetsuppgifterna kräver att du ärstrukturerad ochinitiativrik men även lösnings- och resultatorienterad. Du behöver haen god förmåga att förklara och hjälpa till med praktisk tillämpning av gällande rutiner. Utöver detta förväntas du även ha dessa kvalifikationer:
Akademisk utbildning kompletterad med eller inriktad på informations- och arkivvetenskap
Goda IT-kunskaper och kunskaper inom gällande standarder för dokumenthantering och digitalt bevarande
Erfarenhet av arbete med elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem
Goda kunskaper i svenska

Meriterande
Tidigare erfarenhet av arbete i Public 360

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 maj
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna.perjons@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 884 96 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Avdelningschef Ekonomi till Uppsala Arenor och fastigheter

Ekonomichef
Läs mer Maj 13
Nu söker vi en trygg och erfaren avdelningschef inom ekonomi till ett långt uppdrag på ett år med start omgående!
Om uppdraget
Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start omgående och ca 1 år framåt med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara placerad på kontoret i Uppsala och det kommer att finnas möjlighet till distansarbete till viss del.
Rollen som avdelningschef Ekonomi innebär att leda och fördela det löpande arbetet på ekonomiavdelningen och driva strategiska frågor på bolagsövergripande nivå.
I rollen ingår attarbeta brett inom bolaget, med många kontaktytor såsom ledningsgrupp, styrelse och medarbetare. Att skapa och vidareutveckla samt förvalta processer ingår också i denna roll. Som avdelningschef ansvarar du även för löpande förbättringsarbete, du identifierar och prioriterar utvecklingsområden tillsammans med medarbetare och kollegor i ledningsgruppen.Ekonomiavdelningen består av två enheter, redovisning och lön samt businesscontrollers som rapporterar till avdelningschefen.
Dina arbetsuppgifter
Som avdelningschef arbetar du aktivt med businesscontrollers för att förbättra den ekonomiska rapporteringen och planering, inklusive budget och prognoser. Tillsammans med kollegor levererar ni bästa tänkbara stöd och service till bolagets affärsområden och ledningsgrupp i samtliga frågor inom ekonomi och lön. Business controllers rapporterar direkt till denna roll, samt enhetschef för redovisning och lön.I korthet sammanfattas dina arbetsuppgifter:
Ansvara för ekonomifrågor på bolagsövergripande nivå.
Arbeta nära övriga bolagsledningen i frågor som rör ekonomi och lönsamhet.
Rapportering till styrelse och övriga koncernen.
Du leder och fördelar arbetet på ekonomiavdelningen.
Du ansvarar för att utveckla processer och rutiner inom ekonomiavdelningen tillsammans med samtliga medarbetare.
Du driver utvecklingsarbete inom uppföljning och ekonomistyrning tillsammans med business controllers.

Dina kvalifikationer
För att axla rollen samt vara kvalificerad krävs att du har:
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande.
3-5 års erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter.
Du är en trygg ekonom med erfarenhet som controller i botten.
Starka ledaregenskaper.
Svenska flytande i såväl tal som skrift.

Som person ser vi att du är en trygg och utåtriktad ledare. Du har förmåga att se helheten och arbeta mot företagets mål genom att få med dig dina medarbetare. Vi ser även att du är strukturerad, organiserad och har god samarbetsförmåga.

Meriterande
Vi ser att det är meriterande om du arbetat med kommunal verksamhet tidigare i en liknande roll och gärna har erfarenhet som controller sen tidigare.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 20/5
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Avdelningschef Ekonomi till Uppsala Arenor och fastigheter

Ekonomichef
Läs mer Maj 16
Nu söker vi en trygg och erfaren avdelningschef inom ekonomi till ett långt uppdrag på ett år med start omgående!
Om uppdraget
Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start omgående och ca 1 år framåt med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara placerad på kontoret i Uppsala och det kommer att finnas möjlighet till distansarbete till viss del.
Rollen som avdelningschef Ekonomi innebär att leda och fördela det löpande arbetet på ekonomiavdelningen och driva strategiska frågor på bolagsövergripande nivå.
I rollen ingår attarbeta brett inom bolaget, med många kontaktytor såsom ledningsgrupp, styrelse och medarbetare. Att skapa och vidareutveckla samt förvalta processer ingår också i denna roll. Som avdelningschef ansvarar du även för löpande förbättringsarbete, du identifierar och prioriterar utvecklingsområden tillsammans med medarbetare och kollegor i ledningsgruppen.Ekonomiavdelningen består av två enheter, redovisning och lön samt businesscontrollers som rapporterar till avdelningschefen.
Dina arbetsuppgifter
Som avdelningschef arbetar du aktivt med businesscontrollers för att förbättra den ekonomiska rapporteringen och planering, inklusive budget och prognoser. Tillsammans med kollegor levererar ni bästa tänkbara stöd och service till bolagets affärsområden och ledningsgrupp i samtliga frågor inom ekonomi och lön. Business controllers rapporterar direkt till denna roll, samt enhetschef för redovisning och lön.I korthet sammanfattas dina arbetsuppgifter:
Ansvara för ekonomifrågor på bolagsövergripande nivå.
Arbeta nära övriga bolagsledningen i frågor som rör ekonomi och lönsamhet.
Rapportering till styrelse och övriga koncernen.
Du leder och fördelar arbetet på ekonomiavdelningen.
Du ansvarar för att utveckla processer och rutiner inom ekonomiavdelningen tillsammans med samtliga medarbetare.
Du driver utvecklingsarbete inom uppföljning och ekonomistyrning tillsammans med business controllers.

Dina kvalifikationer
För att axla rollen samt vara kvalificerad krävs att du har:
Akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande.
3-5 års erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter.
Du är en trygg ekonom med erfarenhet som controller i botten.
Starka ledaregenskaper.
Svenska flytande i såväl tal som skrift.

Som person ser vi att du är en trygg och utåtriktad ledare. Du har förmåga att se helheten och arbeta mot företagets mål genom att få med dig dina medarbetare. Vi ser även att du är strukturerad, organiserad och har god samarbetsförmåga.

Meriterande
Vi ser att det är meriterande om du arbetat med kommunal verksamhet tidigare i en liknande roll och gärna har erfarenhet som controller sen tidigare.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 20/5
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Bygglovschef till Stadsbyggnadsförvaltningen i Uppsala

Platschef, bygg
Läs mer Apr 15
Nu söker vi en Bygglovschef till ett uppdrag i Uppsala på ett år med start i augusti!
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i augusti 2024 tom aug 2025. Du kommer att arbeta på enhetens kontor och det finns möjlighet till distansarbete 2 dagar i veckan.
Du kommer att arbeta i en arbetsgrupp bestående av enområdeschef samt trebygglovschefer. Chefsansvaret innebär att ta hand om verksamhetsuppdraget och att samarbeta med de andra två cheferna.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som du kommer att arbeta med handlar om att:
Stötta medarbetarna i uppdraget att ge bygglov.
Ge startbesked och slutbesked.
Handlägga tillsynsärenden.
Stötta tillsynshandläggarna.

I uppgiften ingår också att hålla APT, föredra ärenden på nämnden samt hålla koll på arbetsmiljön.


Dina kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av att vara chef och erfarenhet av bygglov mm.
Erfarenhet av myndighetsutövning.
Kunnig i plan- och bygglagen (PBL).
God kunskap i arbetsmiljöansvar.
Mycket goda kunskaper i Svenska, i tal och skrift.

För att axla rollen på bästa sätt ser viatt du som person hargod förmåga att etablera och underhålla relationer både internt och externt. Vi ser vidare att du arbetarnära gruppen, agerar bollplank och är vägledande i det dagliga arbetet med kommunens bästa i agerande och beslut.

Meriterande
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och förmågan att framgångsrikt leda utvecklings- och förändringsarbete är meriterande.


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22/4.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Tierp sökes

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 19
Är du en driven ekonomiassistent med en gymnasial ekonomiutbildning? Sök till tjänsten redan idag.

Om uppdraget

Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund Tierpsbyggen för ett längre konsultuppdrag via oss på Bemannia. Arbetet sker på plats vid Tierpsbyggens huvudkontor tillsammans med 3-5 ekonomiassistenter som arbetar i team, med olika ansvarsområden. Uppdraget beräknas starta omgående och pågå fram till 2025-01-31. Tjänstgöringsgrad: heltid, 100%. Placeringsort: Tierp.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att hantera sedvanliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent tillsammans med ditt team där ansvarsområden är fördelat. Det innebär att man ibland får vara beredd att rycka in i olika områden på ekonomiavdelningen som man normalt inte arbetar med. Du kommer främst att hantera följande områden:

- Kundreskontra

- Hyresavisering

- Fakturering

- Autogiro

- Inkassohantering (Avtal med inkassobolag finns)

- Leverantörsreskontra

- Avstämningar

- Bokföring

Dina kvalifikationer

- Erfarenhet och ekonomiska kunskaper inom bokföring

- En gymnasial ekonomiutbildning

- Några års arbetslivserfarenhet från en ekonomiavdelning

- Du är driven, engagerad, strukturerad, noggrann, stresstålig, kan ha många bollar i luften, är glad och positiv

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-22.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Elvira Henningsson på elvira.henningsson@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 076 013 22 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

HR-konsult till Tierpsbyggen

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Mar 20
Nu söker vi en HR-konsult till Tierpsbyggen

Om uppdraget

Vi söker nu en HR-konsult till Tierpsbyggen för ett längre uppdrag. Uppdraget är på heltid och sker till största delen på plats. Start är så fort som möjligt och minst 6 månader. För rätt person finns möjlighet att bli anställd hos Tierpsbyggen efter uppdraget.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HR-konsult kommer du att hantera en mängd arbetsuppgifter inom HR-området. Du kommer att ansvara för 106 anställda. Du kommer att stötta chefer i hela HR-hjulet.
Som HR-konsult rapporterar du direkt till VD:n.

Du kommer bl a att arbeta med:

- Arbetsrätt

- Rehabilitering

- Personalpolicys

- Lönebildning

- Rekrytering

- Arbetsmiljö

Förutom dessa arbetsuppgifter kommer du även att arbeta med:

- Utveckla, implementera, följa upp och effektivisera bolagets
HR-processer.

- Tillse att lagar, avtal och policys efterlevs i verksamheten.

- Utbilda, coacha och agera rådgivande part till ledare när det kommer till HR-relaterade frågor.

- Driva arbetsrättsliga ärenden och medverka vid förhandlingar relaterade till personalärenden.

- Ansvara för uppföljning av nyckeltal inom HR-området.

- Säkra den strategiska kompetensförsörjningen inom bolaget.



Dina kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet inom offentlig sektor.

- Relevant högskoleutbildning, gärna inom personal- och arbetslivsfrågor.

Viktigt ha erfarenhet av och förståelse för kommunal sektor och kollektivavtalsområdet.

Meriterande

Det är meriterande med flera års erfarenhet av HR och arbetsrättsliga frågor samt erfarenhet av att stötta chefer i personalfrågor.

Du har erfarenhet av att arbeta operativt inom HR, inklusive hantering av rehabiliteringsärenden och svåra samtal

Gå gärna in på https://www.tierpsbyggen.se (https://www.tierpsbyggen.se/) och läs mer.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240315

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu