Uppsala: Produktuppläggare/Webbassistent till E-handel

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktuppläggare/Webbassistent till E-handel i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2021-09-10 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en driven person för att stärka upp vår webb/it-avdelning. Är du en fena på att skriva säljande texter och redo att ta klivet in på arbetsmarknaden? Då har vi tjänsten för dig.
Vi söker dig som kan utforma textmaterial till vår webbshop. I jobbet ingår att ta fram säljande texter till produkter, beskrivande texter till kategorier och ­engagerande texter till bloggar m.m. Du behöver vara självgående och snabbtänkt. Vi är ute efter någon som kan arbeta systematiskt och gärna har bra koll på on-site SEO. Du tycker om att jobba i ett högt tempo och har ett starkt eget driv. Du kommer jobba i en tajt arbetsgrupp om 3-4 personer. Har du ett intresse för bilar och de produkter vi säljer kommer det underlätta.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Lägga upp nya produkter och sortiment i webbshoppen (75%)
Jobba med on-site SEO-optimering (10%)
Skriva bloggartiklar (10%)
Skriva texter till digitala annonser (5%)



Din erfarenhet
Vana att uttrycka dig precist och felfritt på svenska och engelska i skrift
Innehållsproduktion, främst digitalt
Arbete i digitala verktyg som tex Microsoft Excel, Adobe Photoshop
Vana att jobba både självständigt och i team
Mycket god datorvana



Meriterande:
Intresse & kunskap om bilar och bildelar
Erfarenhet från content- och/eller inhousebyrå
Goda språkkunskaper i norska, finska eller danska
Kunskaper inom produktfotografering och redigering
Goda kunskaper inom övriga Adobe-verktyg
Intresse för och kunskap inom SEO-optimering



Om företaget
SC Styling bedriver försäljning av stylingdelar och tillbehör för bil och lastbil. Företaget grundades 2004 och har bedrivit e-handel sedan starten. Sedan 2018 finns bolaget även representerat på den skandinaviska marknaden. Huvudkontor, lager och butik drivs från Uppsala. Idag är vi ca 15 personer som arbetar heltid i företaget. Läs gärna mer om oss på www.scstyling.com
Arbetet sker vardagar i våra lokaler på Libro Ringväg 29A i Uppsala


Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.
Tillträdesdatum: Omgående eller enl. överenskommelse.
Sista ansökningsdatum: 15 oktober Ansökningar behandlas löpande.
Ansökan skall mejlas till karl@scstyling.com
Skriv ”Produktuppläggare” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Marknadsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Marknadsassistent.

Kommunikation- och marknadsassistent till Corem i Uppsala!

Läs mer Apr 24
För dig som studerar och söker ett kreativt extrajobb finns nu möjligheten att bli en del av Corems tjänsteutvecklingsteam. Vi söker dig som har ett starkt intresse för att skapa digital marknadsföring och besitter ett eget driv. Välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Fastighetsbolaget Corem har en gedigen erfarenhet och passion för att skapa hållbara och innovativa lösningar och erbjuder skräddarsydda fastighetslösningar, med kontorsfastigheter som huvudverksamhet. Corem har sedan starten 2007 förvärvat, förvaltat och förädlat kommersiella fastigheter i Sverige, Danmark och USA.

I tjänsten som Kommunikation- och marknadsassistent kommer du att jobba i ett team inom enheten för tjänsteutveckling som består av community, reception och konferensverksamhet. Här kommer du spela en central roll inom analys av data och marknadsföring. Din förmåga att hitta mönster och identifiera trender kommer att vara viktigt för att förstå Corems kunders behov och optimera deras strategi. Utöver det kommer du arbeta med att skapa material till sociala medier, vara delaktig i planering, marknadsföring och genomförande av event och skriva engagerande texter mot målgruppen.

Du erbjuds
- En dynamisk roll i en verksamhet som jobbar med ständig utveckling
- En roll i ett aktivt bolag där du får möjlighet att bidra till och närvara på spännande event
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utföra enklare marknadsföringsuppgifter såsom att skapa attraktivt material till sociala kanaler
* Analysera data och applicera digitala strategier
* Eventplanering och koordinering, samt genomföra event
* Skriva nyhetsbrev och målgruppsanpassade texter
* Publicering och underhåll av webb- och eventverktyg


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på universitet om minst 50%, med minst ett halvår kvar av studier, gärna med inriktning marknadsföring
- Har en fallenhet för att formulera dig i text
- God förståelse för marknadsföringsstrategier och förmåga att skapa engagerande marknadsföringsmaterial
- Är kreativ och har ett genuint intresse för marknadsföring och kommunikation
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du i någon form jobbat med sociala medier, arbetat i Wordpress och InDesign.

I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi ser att du har en utåtriktad personlighet med god kommunikationsförmåga. Du trivs att arbeta i team, är prestigelös och har förmågan att ta egna initiativ och driva projekt framåt. Du har ett stort intresse för marknadsföring och sälj. Vidare ser vi att du är:
- Strukturerad
- Flexibel
- Samarbetsinriktad
- Självgående

Övrigt:
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Placering: Uppsala Business Park
- Omfattning: Minst 2 dagar i veckan
- Arbetstider: Flexibelt. I dialog med närmsta chef lägger du upp din arbetstid

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Marketing Assistant with a graphic focus

Läs mer Apr 20
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Who
we are and what we do:

At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster.

We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives.

Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity.

We are proud to foster an inclusive workplace. We believe that diversity of experience, perspectives, and supportive work culture will lead to a better work environment for our employees and, ultimately, a better product.

 

What will you do and why:

If you are new in your career within marketing and want to accelerate your career, this is the role for you! This is an entry-level job with a great opportunity to grow in your career–perfect for a person who wants to figure out what area in marketing they want to focus on, whether it would be digital marketing or visual creation. As a marketing assistant at Viedoc, you will report to our Head of Marketing and work on various marketing tasks at a global company.

This means you will:

Organize, structure, and do inventory of marketing materials

Create visual content for Social Media, Web, and Emails according to our existing brand guidelines

Help with the distribution of newsletters, website content, as well as organic and paid social media

Contribute to the follow-up of various projects and campaigns

Analyzing the performance of marketing campaigns as well as tracking marketing metrics / KPIs

Support the department's various projects with administrative tasks, such as transcribing audio, uploading receipts, drafting content, and much more.


 
As a professional, we would like you to have:

An education within Marketing, Communication, Visual Design, or similar areas

Good writing and verbal communication skills in English

Familiar with the Office package: Sharepoint, Teams, Outlook, etc.

Photograph and video-editing skills are preferred but not required


As a person, we would like you to be/have:

A self-driven and flexible team player

A strong will to learn and a positive energy

A combination of an organized and creative mindset, together with a strong passion for achieving outstanding results


 

Office:
In Uppsala (it’s a hybrid position, where you will work both from home and from
the office)

Industry
Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Interested?
If you want to join our incredible team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below.

Ansök nu

Marketing Assistant with a graphic focus

Läs mer Apr 15
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Who
we are and what we do:

At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster.

We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives.

Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity.

We are proud to foster an inclusive workplace. We believe that diversity of experience, perspectives, and supportive work culture will lead to a better work environment for our employees and, ultimately, a better product.

 

What will you do and why:

If you are new in your career within marketing and want to accelerate your career, this is the role for you! This is an entry-level job with a great opportunity to grow in your career–perfect for a person who wants to figure out what area in marketing they want to focus on, whether it would be digital marketing or visual creation. As a marketing assistant at Viedoc, you will report to our Head of Marketing and work on various marketing tasks at a global company.

This means you will:

Organize, structure, and do inventory of marketing materials

Create visual content for Social Media, Web, and Emails according to our existing brand guidelines

Help with the distribution of newsletters, website content, as well as organic and paid social media

Contribute to the follow-up of various projects and campaigns

Analyzing the performance of marketing campaigns as well as tracking marketing metrics / KPIs

Support the department's various projects with administrative tasks, such as transcribing audio, uploading receipts, drafting content, and much more.


 
As a professional, we would like you to have:

An education within Marketing, Communication, Visual Design, or similar areas

Good writing and verbal communication skills in English

Familiar with the Office package: Sharepoint, Teams, Outlook, etc.

Photograph and video-editing skills are preferred but not required


As a person, we would like you to be/have:

A self-driven and flexible team player

A strong will to learn and a positive energy

A combination of an organized and creative mindset, together with a strong passion for achieving outstanding results


 

Office:
In Uppsala (it’s a hybrid position, where you will work both from home and from
the office)

Industry
Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Interested?
If you want to join our incredible team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below.

Ansök nu

Marketing Assistant with a graphic focus

Läs mer Mar 26
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Who
we are and what we do:

At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster.

We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives.

Real change means challenging the status quo – our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity.

We are proud to foster an inclusive workplace. We believe that diversity of experience, perspectives, and supportive work culture will lead to a better work environment for our employees and, ultimately, a better product.

 

What will you do and why:

If you are new in your career within marketing and want to accelerate your career, this is the role for you! This is an entry-level job with a great opportunity to grow in your career–perfect for a person who wants to figure out what area in marketing they want to focus on, whether it would be digital marketing or visual creation. As a marketing assistant at Viedoc, you will report to our Head of Marketing and work on various marketing tasks at a global company.

This means you will:

Organize, structure, and do inventory of marketing materials

Create visual content for Social Media, Web, and Emails according to our existing brand guidelines

Help with the distribution of newsletters, website content, as well as organic and paid social media

Contribute to the follow-up of various projects and campaigns

Analyzing the performance of marketing campaigns as well as tracking marketing metrics / KPIs

Support the department's various projects with administrative tasks, such as transcribing audio, uploading receipts, drafting content, and much more.


 
As a professional, we would like you to have:

An education within Marketing, Communication, Visual Design, or similar areas

Good writing and verbal communication skills in English

Familiar with the Office package: Sharepoint, Teams, Outlook, etc.

Photograph and video-editing skills are preferred but not required


As a person, we would like you to be/have:

A self-driven and flexible team player

A strong will to learn and a positive energy

A combination of an organized and creative mindset, together with a strong passion for achieving outstanding results


 

Office:
In Uppsala (it’s a hybrid position, where you will work both from home and from
the office)

Industry
Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Interested?
If you want to join our incredible team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below.

Ansök nu

Marketing Assistant with a graphic focus

Läs mer Mar 26
Who
we are and what we do:

At Viedoc, we design engaging software that modernizes clinical research so that necessary treatments can reach the people who need them faster.

We accomplish this by combining technology and a creative design to streamline, automate and simplify conventional processes within clinical research. Simply put, Viedoc makes every aspect of a clinical study a bit smoother, resulting in greater discoveries that make a difference, and has the potential to improve lives.

Real change means challenging the status quo - our driving force since we started almost two decades ago. In everything we do, we work for a healthier world, searching for better, more efficient solutions that answer to the needs of both our users and humanity.

We are proud to foster an inclusive workplace. We believe that diversity of experience, perspectives, and supportive work culture will lead to a better work environment for our employees and, ultimately, a better product.

What will you do and why:

If you are new in your career within marketing and want to accelerate your career, this is the role for you! This is an entry-level job with a great opportunity to grow in your career-perfect for a person who wants to figure out what area in marketing they want to focus on, whether it would be digital marketing or visual creation. As a marketing assistant at Viedoc, you will report to our Head of Marketing and work on various marketing tasks at a global company.

This means you will:

- Organize, structure, and do inventory of marketing materials

- Create visual content for Social Media, Web, and Emails according to our existing brand guidelines

- Help with the distribution of newsletters, website content, as well as organic and paid social media

- Contribute to the follow-up of various projects and campaigns

- Analyzing the performance of marketing campaigns as well as tracking marketing metrics / KPIs

- Support the department's various projects with administrative tasks, such as transcribing audio, uploading receipts, drafting content, and much more.

As a professional, we would like you to have:

- An education within Marketing, Communication, Visual Design, or similar areas

- Good writing and verbal communication skills in English

- Familiar with the Office package: Sharepoint, Teams, Outlook, etc.

- Photograph and video-editing skills are preferred but not required

As a person, we would like you to be/have:

- A self-driven and flexible team player

- A strong will to learn and a positive energy

- A combination of an organized and creative mindset, together with a strong passion for achieving outstanding results

Office:

In Uppsala (it’s a hybrid position, where you will work both from home and from
the office)

Industry
Software, Pharmaceutical, Biotech, Medical Device, Consumer Health

Interested?
If you want to join our incredible team, apply for the job! Do you want to know more? Feel free to reach out to the team member responsible for this role below.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Scandinavian Car Styling AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Scandinavian Car Styling AB .

Marketing Coordinator

Marknadskoordinator
Läs mer Feb 5
Är du en driven person som vill utvecklas?
Scandinavian Car Styling AB grundades 2004 och är ett e-handelsbolag som under namnet SC Styling säljer bildelar och tillbehör på nätet. Företaget är idag verksamt i Sverige, Norge, Finland, Danmark och har dessutom en Global e-handel för övriga världen. Huvudkontor och lager är beläget i Uppsala.
I rollen som Marketing Coordinator hos SC Styling kommer du att vara en drivande kraft i vår digitala närvaro, stärka vårt varumärke och öka vår försäljning genom effektiv användning av en mängd digitala kanaler. Du kommer arbeta tillsammans med nyckelpersoner i bolaget och rapportera direkt till Vd.
Dina arbetsområden:
Ansvar för att planera, skapa och genomföra kampanjer i alla våra kanaler i alla länder. (Meta, E-post, Google, On-site, Tiktok, Nyhetsrum)
Ta datadrivna beslut med hjälp av GA4.
Merförsäljningsstrategier: Utveckla och implementera strategier för att öka merförsäljningen genom vår site, e-post, sociala medier och kundtjänst.
Planera och koordinera events.
Ta initiativ till nya marknadsföringsstrategier och metoder för att effektivt nå ut till nya kunder.
Ansvara för SEO strategi.
Utveckla och ansvara för kundklubb.



Vi söker dig som:
Har relevant erfarenhet av digital marknadsföring, inklusive arbete med GA4, SEO, sociala medier och e-postmarknadsföring.
Besitter en stark analytisk förmåga och erfarenhet av att analysera kampanjresultat för att driva beslutsfattande.
Är kreativ, initiativrik och självgående med förmågan att arbeta i en snabbföränderlig miljö.
Behärskar Photoshop.
Talar svenska och engelska flytande samt även hanterar språken i skrift.
Behärskar Office programmen



Det är meriterande om du:
Har kunskap och intresse för bilar
Talar och skriver flytande norska
Tidigare arbetat i Voyado eller Klaviyo
Har erfarenhet av Meta ads manager, Google Ads, Tiktok annonsering



Vad erbjuder vi?
En central roll i ett växande företag med starkt varumärke inom bilstyling.
Möjlighet att arbeta i ett passionerat team med högt i tak där dina idéer uppmuntras.
En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med härliga kollegor.
Konkurrenskraftig lön och förmåner.



Är du den vi söker?
Skicka din ansökan bestående av CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för denna roll. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kommer tillsättas under våren. Mejla din ansökan till marknad@scstyling.com

Ansök nu

Mediakreatör & Sociala medier

Fotograf
Läs mer Feb 28
Vi är en växande internationell e-handel som erbjuder över 75 000 produkter online för personbil- och lastbilsentusiaster. Vi arbetar i högt tempo i en inspirerande miljö där nya idéer och samarbete värderas högt. På SC Styling är vi fast beslutna om att en god arbetsmiljö i samverkan med produktivitet leder till framgång.
Älskar du sociala medier och bilar?
Vi söker en driven och kreativ mediakreatör till vårt team på SC Styling! Som Mediakreatör kommer du att ansvara för att skapa och publicera engagerande och relevant innehåll för sociala medier, nyhetsbrev samt webbsida. Vi söker dig som brinner för bild- och videoproduktion och gärna har en passion för personbil- och lastbilsindustrin.
Dina ansvarsområden kommer bland annat inkludera att:
skapa och publicera bild- och videomaterial för våra sociala medier, nyhetsbrev och hemsida
samarbeta med vårt marknadsföringsteam för att utveckla och genomföra kreativa koncept
föreslå och genomföra förbättringar för vår befintliga innehållsstrategi
hålla dig uppdaterad om trender och nyheter inom branschen och tillämpa detta i ditt arbete
svara och interagera med följare på alla sociala kanaler
medverka på evenemang

Vi söker dig som har:
tidigare erfarenhet av att arbeta som mediakreatör eller liknande
arbetat med TikTok, Instagram, Facebook, Youtube
erfarenhet av bild- och videoproduktion, samt bildredigering
kunskap om sociala medier och hur man skapar engagerande innehåll för olika plattformar
kreativt tänkande och förmåga att utveckla nya idéer och koncept
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
utbildning inom media/kommunikation eller motsvarande

Det är meriterande om du har:
kunskaper i norska eller finska
ett genuint intresse för foto, film och bilar



Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse på plats i våra lokaler Librobäck, Uppsala.

Ansök nu

Kundtjänst till E-handel

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 11
Sätter du alltid kunden i fokus och är bra på att möta människor? Då vill vi gärna träffa dig! Nu har du chansen att jobba med kundtjänst på en framgångsrik e-handel med totalt 17 glada kollegor!
Du blir en del av SC Teamet och alla hjälper till där det behövs. Därför är det viktigt att du är prestigelös och hjälpsam. Du som person är ansvarstagande, noggrann och tycker om att jobba i team. Vidare trivs du i en miljö som präglas av service och försäljning där alla skall vara med och bidra till en trivsam laganda och en väl fungerande arbetsplats. För att trivas i rollen är du van att arbeta under ett högt arbetstempo där kunden är i fokus.
Arbetsuppgifterna består av kundservice via mejl, chatt, sociala medier, telefon och i butik. Då vi är ett växande företag så behöver du vara flexibel som person och hjälpa till där det behövs. På SC arbetar vi som ett lag och alla hjälper till. Det förekommer en del mässdeltagande så 1-2 helger per år kan du komma att arbeta på annan ort.
Tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och teknisk kompetens inom personbilar är meriterande men inget krav. Vi värderar personlighet, social kompetens och eget driv högt. Vi kräver att du som söker jobbet är självgående, lösningsorienterad, nyfiken, positiv och noggrann. Ett annat krav är att du har god ­datorvana. Bil intresse är ett plus men inte heller något krav.
Kan du tala och skriva något av våra skandinaviska grannländers språk är det väldigt meriterande för denna tjänst.
I första hand värderar vi norska språkkunskaper då det är vår största marknad utanför Sverige.
Kort info om företaget:
SC Styling bedriver försäljning av stylingdelar och tillbehör för bil och lastbil. Företaget grundades 2004 och har bedrivit e-handel sedan starten. Sedan 2018 finns bolaget även representerat på den skandinaviska marknaden. Huvudkontor, lager och butik drivs från Uppsala. Vi finns tillgängliga för kunder via mejl, telefon och fysisk butik. Majoriteten av kundmottagningen sker via våra digitala kanaler men också genom telefon. Läs gärna mer om oss på www.scstyling.com
Vi är drömarbetsgivaren du vill ha!
Arbetet sker vardagar i våra lokaler på Libro Ringväg 29A i Uppsala
Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.
Tillträdesdatum: Omgående
Sista ansökningsdatum: Ansökningar behandlas löpande.
Ansökan skall mejlas till karl@scstyling.com
Skriv ”Kundtjänst” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev.

Ansök nu

Lagermedarbetare till E-handel

Lagerarbetare
Läs mer Jan 21
Lagermedarbetare på SC Styling
Är du en person som gillar högt tempo och att röra sig på jobbet? Vill du jobba med ett härligt gäng som brinner för bilar och tillbehör? Då har vi ett jobb för dig! Vi behöver förstärkning på vårt lager i Uppsala. Arbetet består av alla moment inom vår lagerverksamhet såsom plockning, packning, inleveranser, inventeringar etc.
Du blir en del av SC Teamet där alla hjälper till där det behövs. Därför är det viktigt att du är prestigelös och hjälpsam. Du som person är ansvarstagande, noggrann och tycker om att jobba i team. Vidare trivs du i en miljö som präglas av service och försäljning där alla skall vara med och bidra till en trivsam laganda och en väl fungerande arbetsplats. För att trivas i rollen är du van att arbeta under ett högt arbetstempo där effektivitet är i fokus.
SC Styling driver e-handel inom bilstyling och tillbehör. Vi är störst i Skandinavien inom vår nisch och växer nu utanför Sveriges gränser. Vi är idag ca 15 personer som arbetar heltid i företaget vilket gör oss till en snabb och dynamisk organisation.
Arbetsuppgifterna på vårt lager är varierande. Du får bland annat lära dig vårt affärssystem för plockning av orders, massutskrifter och fakturering. Arbetet på lagret delas i regel upp på två moment, in- samt utleveranser. Det är viktigt att du trivs med att ha ordning och reda i din arbetsmiljö för att kunna prestera på topp och undvika fel i produktionen.
Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande men inget krav. Vi värdesätter positiv inställning till arbete och en vilja att hjälpa teamet framåt. Det kan under perioder vara en stressig miljö på vårt lager så det är av största vikt att du kan hantera stress på ett bra sätt. Ett aktivt intresse för bilar samt dator­vana är ett plus men inget krav.
Arbetet sker vardagar i våra lokaler på Libro Ringväg 29A i Uppsala.


Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.
Tillträdesdatum: 1mars eller enl. överenskommelse.


Sista ansökningsdatum 18 februari. Ansökningar behandlas löpande.
Ansökan skall mejlas till karl@scstyling.com
Skriv ”Lagerarbete” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev.

Ansök nu

Kundtjänst till E-handel

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 17
Sätter du alltid kunden i fokus och är bra på att möta människor? Då vill vi gärna träffa dig! Nu har du chansen att jobba med kundtjänst på en framgångsrik e-handel med totalt 15 glada kollegor!
Du blir en del av SC Teamet och alla hjälper till där det behövs. Därför är det viktigt att du är prestigelös och hjälpsam. Du som person är ansvarstagande, noggrann och tycker om att jobba i team. Vidare trivs du i en miljö som präglas av service och försäljning där alla skall vara med och bidra till en trivsam laganda och en väl fungerande arbetsplats. För att trivas i rollen är du van att arbeta under ett högt arbetstempo där kunden är i fokus.
Arbetsuppgifterna består av kundservice via mejl, sociala medier, telefon och i butik. ­Eftersom vi är ett växande företag så behöver man vara flexibel som person och hjälpa till där det behövs. På SC arbetar vi som ett lag och alla hjälper till. Det förekommer en del mässdeltagande så 1-2 helger per år kan du komma att arbeta på annan ort.
Tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och teknisk kompetens inom personbilar är meriterande men inget krav. Vi värderar personlighet, social kompetens och eget driv högt. Vi kräver att du som söker jobbet är självgående, lösningsorienterad, nyfiken, positiv och noggrann. Ett annat krav är att du har god ­datorvana. Bil intresse är ett plus men inte heller något krav.
Kan du tala och skriva något av våra skandinaviska grannländers språk är det väldigt meriterande för denna tjänst. I första hand värderar vi norska språkkunskaper då det är vår största marknad utanför Sverige.
SC Styling bedriver försäljning av stylingdelar och tillbehör för bil och lastbil. Företaget grundades 2004 och har bedrivit e-handel sedan starten. Sedan 2018 finns bolaget även representerat på den skandinaviska marknaden. Huvudkontor, lager och butik drivs från Uppsala. Vi finns tillgängliga för kunder via mejl, telefon och fysisk butik. Majoriteten av kundmottagningen sker via våra digitala kanaler men också genom telefon. Läs gärna mer om oss på www.scstyling.com
Arbetet sker vardagar i våra lokaler på Libro Ringväg 29A i Uppsala
Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.
Tillträdesdatum: 1 december/1 januari eller enl. överenskommelse.
Sista ansökningsdatum: 30:e september. Ansökningar behandlas löpande.
Ansökan skall mejlas till karl@scstyling.com
Skriv ”Kundtjänst” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev.

Ansök nu