Uppsala: Marketing Coordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Marketing Coordinator i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-05 // Varaktighet: Heltid

Är du en driven person som vill utvecklas?
Scandinavian Car Styling AB grundades 2004 och är ett e-handelsbolag som under namnet SC Styling säljer bildelar och tillbehör på nätet. Företaget är idag verksamt i Sverige, Norge, Finland, Danmark och har dessutom en Global e-handel för övriga världen. Huvudkontor och lager är beläget i Uppsala.
I rollen som Marketing Coordinator hos SC Styling kommer du att vara en drivande kraft i vår digitala närvaro, stärka vårt varumärke och öka vår försäljning genom effektiv användning av en mängd digitala kanaler. Du kommer arbeta tillsammans med nyckelpersoner i bolaget och rapportera direkt till Vd.
Dina arbetsområden:
Ansvar för att planera, skapa och genomföra kampanjer i alla våra kanaler i alla länder. (Meta, E-post, Google, On-site, Tiktok, Nyhetsrum)
Ta datadrivna beslut med hjälp av GA4.
Merförsäljningsstrategier: Utveckla och implementera strategier för att öka merförsäljningen genom vår site, e-post, sociala medier och kundtjänst.
Planera och koordinera events.
Ta initiativ till nya marknadsföringsstrategier och metoder för att effektivt nå ut till nya kunder.
Ansvara för SEO strategi.
Utveckla och ansvara för kundklubb.



Vi söker dig som:
Har relevant erfarenhet av digital marknadsföring, inklusive arbete med GA4, SEO, sociala medier och e-postmarknadsföring.
Besitter en stark analytisk förmåga och erfarenhet av att analysera kampanjresultat för att driva beslutsfattande.
Är kreativ, initiativrik och självgående med förmågan att arbeta i en snabbföränderlig miljö.
Behärskar Photoshop.
Talar svenska och engelska flytande samt även hanterar språken i skrift.
Behärskar Office programmen



Det är meriterande om du:
Har kunskap och intresse för bilar
Talar och skriver flytande norska
Tidigare arbetat i Voyado eller Klaviyo
Har erfarenhet av Meta ads manager, Google Ads, Tiktok annonsering



Vad erbjuder vi?
En central roll i ett växande företag med starkt varumärke inom bilstyling.
Möjlighet att arbeta i ett passionerat team med högt i tak där dina idéer uppmuntras.
En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med härliga kollegor.
Konkurrenskraftig lön och förmåner.



Är du den vi söker?
Skicka din ansökan bestående av CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för denna roll. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kommer tillsättas under våren. Mejla din ansökan till marknad@scstyling.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Marknadskoordinator

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Marknadskoordinator.

Sälj- och marknadsansvarig med intresse för väder

Läs mer Apr 18
Avdelning Samhällsberedskap levererar i realtid, dygnet runt och året om, produkter och tjänster till allmänhet, samhällsaktörer och näringsliv. Tjänsterna baseras på expertkunskap och erfarenhet inom SMHIs kompetensområden och syftar till att bidra till minskad sårbarhet i samhället, god samhällsplanering och ekonomisk effektivitet. Till professionella aktörer erbjuder vi branschanpassade och kundintegrerade tjänster.

Till enheten Omvärld och Strategi söker SMHI en sälj- och marknadsansvarig som utifrån SMHIs produktportfölj kan driva affärer och bidra till utveckling av produkterna. I denna tjänst kommer du främst att arbeta med produkter inom entreprenad, vinterväghållning och bygg.

Om tjänsten

I rollen som sälj- och marknadsansvarig arbetar du aktivt med försäljning av skräddarsydda produkter och tjänster. Du har externa kundkontakter med ett övergripande syfte att förstå kundernas behov och med målsättningen att skapa mer samhällsnytta genom att fler kunder väljer eller behåller SMHI som leverantör. Ett arbete som bland annat innefattar nyförsäljning, merförsäljning och omkontraktering, ofta genom anbudsförfarande. En viktig del i kontakten med kunderna är återkommande utbildningar inom vinterväghållning och vägmeteorologi, kurser som du håller i och ansvarar för upplägg och innehåll.

Viktiga uppgifter i ditt arbete är att stärka relationen med rätt beslutsfattare hos potentiella och befintliga kunder, ha stora öron mot kundmarknaden och mot konkurrenter, samt att föra in identifierade kundbehov i SMHIs produkt- och marknadsarbete. Du arbetar för att öka kännedomen och nyttan av SMHIs hela produktportfölj och erbjudanden.

Du arbetar aktivt med framtagning, genomförande och uppföljning av försäljningsplaner och intäktsbudgetar samt med fakturering. Ansvar för att hålla CRM-systemet uppdaterat med aktuella uppgifter om bland annat kunder, affärer på gång, offerter och order är också en viktig del i arbetet.

Som sälj- och marknadsansvarig inom SMHI arbetar du tätt tillsammans med funktionerna prognosproduktion och utveckling. Det kan även ingå övergripande ansvar för utpekade produkter vilket innebär att driva och förvalta produkt- och marknadsplaner. Nära samarbete och dialog med produktägare och andra funktioner för att utveckla produkten och det samlade värdeerbjudandet ingår också i rollen.

Resor i tjänsten förekommer, både i Sverige och internationellt.

Din profil

Du är en person som trivs i möten med människor, allt från nya kundkontakter, samarbetspartners till kollegor; detta ger dig ny energi. Du är affärsorienterad och har lätt för att etablera kontakter och bygga förtroende samt arbetar aktivt med att möta nya kunder.

Som person är du ödmjuk inför andras expertområden och skapar delaktighet i de sammanhang som du ingår i. Du är nyfiken, gillar att lära dig nya saker, är intresserad av väder och den snabba tekniska utvecklingen. 

Du är kreativ och arbetar aktivt för att verksamheten ska utvecklas och att SMHIs kunskap ska kunna bidra till ännu större samhällsnytta.

Du behöver ha:


• Eftergymnasial utbildning med naturvetenskaplig inriktning, gärna med fördjupning inom meteorologi, alternativt annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig av SMHI
• flerårig erfarenhet av säljarbete inom B2B
• erfarenhet av offertarbete och av att skriva avtal
• erfarenhet och mycket god förmåga av att hålla presentationer, muntlig och skriftlig kommunikation
• erfarenhet av arbete i CRM-system
• mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift
• goda kunskaper i Office-paketet eller motsvarande

Det är också bra om du har:


• erfarenhet och kunskap kring produkter och tjänster kopplade till meteorologi
• erfarenhet av affärer inom offentlig eller statlig verksamhet
• goda kunskaper inom LoU och erfarenhet av anbudsgivning vid offentliga upphandlingar
• erfarenhet av produktutveckling och produktansvar

 

Anställningsform: Tillsvidare

Placeringsort: Placering är på SMHIs kontor i Norrköping, Göteborg eller Uppsala. En majoritet av din arbetstid är på kontoret och du har möjlighet att arbeta hemifrån när det passar verksamheten.

Sista ansökningsdag: 12 maj - 2024

Välkommen med din ansökan.

 

SMHI är en svensk expertmyndighet med globalt perspektiv och en livsviktig uppgift i att förutse förändringar i väder, vatten och klimat. Med vetenskaplig grund och genom kunskap, forskning och tjänster bidrar vi till att öka hela samhällets hållbarhet. Varje dag, dygnet runt, året om.

SMHI är en beredskapsmyndighet och som anställd kan du komma att krigsplaceras vid myndigheten.

Tänk på att de handlingar och uppgifter du skickar till SMHI genom din ansökan blir en allmän handling. Detta betyder att allt material i ansökan, inklusive bilagor, kan behöva lämnas ut till den som begär det om uppgifterna inte omfattas av sekretess enligt offentlighets- och sekretesslagen. Tänk på att i första hand skriva det som du bedömer är relevant i förhållande till kraven på tjänsten. Tänk på din integritet och undvik att lämna information som innehåller känsliga personuppgifter, uppgifter om din eller närståendes hälsa, politiska åsikter eller religiös övertygelse.

Ansök nu

Events coordinator

Läs mer Mar 28
We are looking for a resourceful Events coordinator with experience from the life sciences or other knowledge intense industries, to work with virtual and in-person events. All in a dynamic and multicultural environment.

Uppsala Monitoring Centre (UMC) is a non-profit foundation established in 1978 through an agreement between the World Health Organization (WHO) and the Government of Sweden to oversee the technical and scientific operations of the WHO Programme for International Drug Monitoring. Our trusted array of pharmacovigilance products and services, assist national regulatory authorities, the global pharmaceutical industry and other stakeholders to develop new medicines and vaccines and actively monitor the use of medicines and vaccines already on the market.

UMC is currently seeking applications for an Events coordinator in our expanding Outreach section. As a small, close-knit and high performing team, we work collaboratively and support one another. Our mission is to raise awareness of UMC's products and services, engaging with potential new users of our products, to foster relationships with external stakeholders, and to provide services to our extensive user communities. These consist of professionals from the pharmaceutical industry, regulatory bodies, and other key stakeholders in the life sciences sector. Within UMC, we also work closely with Product Management, Customer Engagement as well as other external-facing units.

Opportunities await – for the right candidate. Not only will you contribute to the team's development, but you'll also have the chance to develop in your role. If you're driven, structured, engaged, have experience from the life sciences sector or another knowledge intensive industry and are ready to make a difference, we encourage you to apply.

What you will do

- Manage all practical aspects of UMC’s product-related external events and conferences, face-to-face as well as virtual, from concept until completion.
- Contribute to the development of the strategic planning of the event programme.
- Plan and facilitate administration, logistics and travel arrangements for face-to-face events and conferences.
- Coordinate and host virtual events and webinars as well as provide technical support for other participants before, during and after these events.
- Measure the satisfaction and impact of events and use these insights to improve them.
- Develop original content for event promotion emails, social media campaigns, print advertisements and the UMC website.
- Perform web updates related to UMC’s products and services.
- Assist with other activities and projects, as needed, within the Outreach team.

Who you are

- You have at least a Bachelor’s degree in a relevant field.
- You have experience from the life sciences or another complex and knowledge intense industry, preferably in a Business-to-Business (B2B) setting.
- You have excellent written and verbal communication skills in English (minimum B2 level); proficiency in additional languages is advantageous.
- You have strong organisational skills with a systematic work approach, a meticulous eye for detail and a commitment to quality.
- It is a plus if you have experience in copywriting.
- Your approach at work is one which values collaboration, adaptability, and a willingness to roll up your sleeves and do what's needed to get the job done.
- You have experience from external relationships. You will be in a position where you need to feel comfortable representing UMC as an organisation and building long-term relationships with our stakeholders in a knowledge intense industry.
- You are an effective multitasker able to adapt to changing schedules, and have a results-oriented mindset.
- You have a creative and flexible approach to overcoming obstacles.
- You understand the importance of creating and maintaining good relationships with others.
- You are self-driven and result-oriented.


Uppsala Monitoring Centre (UMC) is a centre for international service and scientific research in the field of pharmacovigilance. We are the WHO Collaborating Centre for International Drug Monitoring, and manage the technical and operational aspects of the WHO Programme for International Drug Monitoring since 1978.

As an independent, non-profit foundation, we support the World Health Organization, regulatory authorities, and other stakeholders who share our vision of advancing medicines safety. Through research and development of new scientific methods, we explore the benefits and harms of medicines for patients, and offer products and services used by health authorities and the pharmaceutical industry worldwide

UMC’s working language is English. We normally apply a probationary period to new appointments.

UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.

Ansök nu

Creator Sourcing Associate

Läs mer Okt 16
Gaming Influencer Marketing. Made Simple.

We're bridging the gap between brands and gamers through our data-driven platform.

Wehype provides an end-to-end solution for scalable and accessible gaming influencer marketing campaigns. We help game publishers and developers promote their games on Twitch and YouTube, from indie games to AAA blockbusters. Our platform supports thousands of content creators worldwide with exciting new sponsorships.

Our mission is to drive the future of how games reach gamers, using the Wehype platform to streamline and simplify influencer marketing within the games industry.

For more information, please visit: www.wehype.com (https://wehype.com/)

Wehype in short:

- ???? 30+ employees in a passionate continuously growing team

- ? State-of-the-art technology built and enhanced in-house.

- ???? A global company with the opportunity to build an international career

- ????? Working with game publishers and developers across the world.

About the role:

We're looking for a Creator Sourcing Associate who thrives in a multicultural, high-energy environment and is passionate about video games and influencer marketing. You will be working closely with our commercial team and will have Sam Martindale as your manager.

We're looking for candidates who are well-organized, detail-oriented, clear communicators and quick learners.

Join our team and help shape the future of gaming influencer marketing!

What you will do

- Work closely with a Campaign Lead to deliver Influencer Marketing Campaigns

- Source Creators for upcoming campaigns

- Support the team with creator och brand contracts

- Use our technology to effectively coordinate the campaigns

Who you are

- You have a passion for gaming and feel at home on Twitch and YouTube

- You are a savvy communicator

- Are very proficient in English - both verbally and written

- You are a doer

- You have outstanding project management skills and nerves of steel, with a problem-solving mindset.

Perks & benefits

- Learn as part of a collaborative team and develop your career in a fast-growing company.
- Premium work gear to get the job done
- Breakfast every day at the Office
- Gaming stations at work
- Wellness grant to cover your gym/yoga/massage costs

Ansök nu

Outreach Lead

Läs mer Dec 19
Life science professional wanted to boost outreach for WHODrug Global

Uppsala Monitoring Centre (UMC) is a non-profit foundation established in 1978 through an agreement between the World Health Organization (WHO) and the Government of Sweden to oversee the technical and scientific operations of the WHO Programme for International Drug Monitoring. Our pharmacovigilance products and services assist national regulatory authorities, the global pharmaceutical industry and other stakeholders to develop new medicines and vaccines and to actively monitor the use of medicines and vaccines already on the market. One of these products, WHODrug Global, is a drug dictionary used for drug coding of adverse event reports by several thousand pharmaceutical companies and Contract Research Organisations (CROs), among others, as well as leading regulatory authorities.

You will be a member of the Outreach team at UMC, which focuses on raising awareness of our products and services, engaging with potential new users, collaborating with external stakeholders and caring for our extensive user communities consisting of pharmaceutical industry, regulators and other stakeholders within life sciences. We work regularly with product management teams, the customer engagement team, our communications team, our WHO collaboration department, and other external-facing units at UMC.

As the Outreach Lead committed to managing and strengthening WHODrug Global outreach work, you will play a vital role in organising strategic and operational initiatives across diverse channels. Your responsibilities include effectively engaging and communicating with both current users and prospective stakeholders, in addition to close collaboration with our dynamic WHODrug user group. Furthermore, you will represent UMC and WHODrug Global at external events, establishing and fostering connections.

What you will do

- Proactively identify and lead outreach initiatives for WHODrug Global, ensuring alignment with UMC's mission and goals.
- Manage and nurture relationships within our extensive WHODrug user community, fostering a sense of collaboration and support.
- Work closely with product management teams to stay abreast of WHODrug Global features and updates, incorporating this knowledge into outreach efforts.
- Lead and coordinate launches and releases of new products, services or features within the WHODrug Global portfolio.
- Collaborate with the communications team, customer engagement team, and other external-facing units at UMC to ensure cohesive and consistent product outreach.
- Represent UMC and WHODrug Global at external events, showcasing the product's value and establishing connections with key stakeholders.
- Continually assess and refine outreach strategies based on user feedback, industry trends, and evolving organisational priorities.
- Manage all aspects of User Group events and webinar programmes, together with our event coordinator.
- Manage email campaigns and newsletters to effectively communicate with potential and existing users of WHODrug Global.
- Perform web updates related to UMC’s products and services.
- Create original content for event promotion emails, social media campaigns, print advertisements and UMC’s website.
- Assist with other activities and projects, as needed, within the Outreach team.

Who you are

- Bachelor's degree in Life Sciences required; a master's degree is a plus.
- You have a proven track record in external-facing roles, with at least five years of experience in areas such as medical affairs or marketing.
- It is a plus if you have had previous experience working with WHODrug Global.
- You have excellent written and verbal communication skills in English (minimum B2 level); proficiency in additional languages is advantageous.
- You have experience speaking in public.
- It is a plus if you have experience working in cross-functional groups, for example launch groups.
- You have strong organisational and project management skills with a systematic work approach, with an eye for detail and a commitment to quality.
- You are a self-starter with a proactive and collaborative work style.
- You are an effective multitasker with adaptability to changing schedules and have a results-oriented mindset.
- You recognise the importance of building and maintaining positive relationships.
- You are proficient in the Microsoft Office suite of products and have experience of navigating Customer Relationship Management (CRM) systems, web Content Management Systems (CMS), and mass email sendout systems.
- You are open to stepping out of your comfort zone, undertaking new tasks, and expanding skill sets.


Uppsala Monitoring Centre (UMC) is a centre for international service and scientific research in the field of pharmacovigilance. We are the WHO Collaborating Centre for International Drug Monitoring, and manage the technical and operational aspects of the WHO Programme for International Drug Monitoring since 1978.

As a non-profit foundation, we support the World Health Organization, regulatory authorities, and other stakeholders who share our vision of advancing medicine and vaccine safety. Through research and development of new scientific methods, we explore the benefits and harms of medicinal products for patients, and offer products and services used by health authorities and the pharmaceutical industry worldwide.

UMC’s official language is English. We normally apply a probationary period to new appointments.

UMC follows the collective agreements between the Swedish Agency for Government Employers and Saco-S and ST. Union representatives are Malin Zaar (Saco-S) and Jessica Avasol (ST), +46 (0)18-65 60 60.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Scandinavian Car Styling AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Scandinavian Car Styling AB .

Mediakreatör & Sociala medier

Fotograf
Läs mer Feb 28
Vi är en växande internationell e-handel som erbjuder över 75 000 produkter online för personbil- och lastbilsentusiaster. Vi arbetar i högt tempo i en inspirerande miljö där nya idéer och samarbete värderas högt. På SC Styling är vi fast beslutna om att en god arbetsmiljö i samverkan med produktivitet leder till framgång.
Älskar du sociala medier och bilar?
Vi söker en driven och kreativ mediakreatör till vårt team på SC Styling! Som Mediakreatör kommer du att ansvara för att skapa och publicera engagerande och relevant innehåll för sociala medier, nyhetsbrev samt webbsida. Vi söker dig som brinner för bild- och videoproduktion och gärna har en passion för personbil- och lastbilsindustrin.
Dina ansvarsområden kommer bland annat inkludera att:
skapa och publicera bild- och videomaterial för våra sociala medier, nyhetsbrev och hemsida
samarbeta med vårt marknadsföringsteam för att utveckla och genomföra kreativa koncept
föreslå och genomföra förbättringar för vår befintliga innehållsstrategi
hålla dig uppdaterad om trender och nyheter inom branschen och tillämpa detta i ditt arbete
svara och interagera med följare på alla sociala kanaler
medverka på evenemang

Vi söker dig som har:
tidigare erfarenhet av att arbeta som mediakreatör eller liknande
arbetat med TikTok, Instagram, Facebook, Youtube
erfarenhet av bild- och videoproduktion, samt bildredigering
kunskap om sociala medier och hur man skapar engagerande innehåll för olika plattformar
kreativt tänkande och förmåga att utveckla nya idéer och koncept
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
utbildning inom media/kommunikation eller motsvarande

Det är meriterande om du har:
kunskaper i norska eller finska
ett genuint intresse för foto, film och bilar



Tjänsten är en heltidstjänst med start enligt överenskommelse på plats i våra lokaler Librobäck, Uppsala.

Ansök nu

Kundtjänst till E-handel

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 11
Sätter du alltid kunden i fokus och är bra på att möta människor? Då vill vi gärna träffa dig! Nu har du chansen att jobba med kundtjänst på en framgångsrik e-handel med totalt 17 glada kollegor!
Du blir en del av SC Teamet och alla hjälper till där det behövs. Därför är det viktigt att du är prestigelös och hjälpsam. Du som person är ansvarstagande, noggrann och tycker om att jobba i team. Vidare trivs du i en miljö som präglas av service och försäljning där alla skall vara med och bidra till en trivsam laganda och en väl fungerande arbetsplats. För att trivas i rollen är du van att arbeta under ett högt arbetstempo där kunden är i fokus.
Arbetsuppgifterna består av kundservice via mejl, chatt, sociala medier, telefon och i butik. Då vi är ett växande företag så behöver du vara flexibel som person och hjälpa till där det behövs. På SC arbetar vi som ett lag och alla hjälper till. Det förekommer en del mässdeltagande så 1-2 helger per år kan du komma att arbeta på annan ort.
Tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och teknisk kompetens inom personbilar är meriterande men inget krav. Vi värderar personlighet, social kompetens och eget driv högt. Vi kräver att du som söker jobbet är självgående, lösningsorienterad, nyfiken, positiv och noggrann. Ett annat krav är att du har god ­datorvana. Bil intresse är ett plus men inte heller något krav.
Kan du tala och skriva något av våra skandinaviska grannländers språk är det väldigt meriterande för denna tjänst.
I första hand värderar vi norska språkkunskaper då det är vår största marknad utanför Sverige.
Kort info om företaget:
SC Styling bedriver försäljning av stylingdelar och tillbehör för bil och lastbil. Företaget grundades 2004 och har bedrivit e-handel sedan starten. Sedan 2018 finns bolaget även representerat på den skandinaviska marknaden. Huvudkontor, lager och butik drivs från Uppsala. Vi finns tillgängliga för kunder via mejl, telefon och fysisk butik. Majoriteten av kundmottagningen sker via våra digitala kanaler men också genom telefon. Läs gärna mer om oss på www.scstyling.com
Vi är drömarbetsgivaren du vill ha!
Arbetet sker vardagar i våra lokaler på Libro Ringväg 29A i Uppsala
Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.
Tillträdesdatum: Omgående
Sista ansökningsdatum: Ansökningar behandlas löpande.
Ansökan skall mejlas till karl@scstyling.com
Skriv ”Kundtjänst” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev.

Ansök nu

Lagermedarbetare till E-handel

Lagerarbetare
Läs mer Jan 21
Lagermedarbetare på SC Styling
Är du en person som gillar högt tempo och att röra sig på jobbet? Vill du jobba med ett härligt gäng som brinner för bilar och tillbehör? Då har vi ett jobb för dig! Vi behöver förstärkning på vårt lager i Uppsala. Arbetet består av alla moment inom vår lagerverksamhet såsom plockning, packning, inleveranser, inventeringar etc.
Du blir en del av SC Teamet där alla hjälper till där det behövs. Därför är det viktigt att du är prestigelös och hjälpsam. Du som person är ansvarstagande, noggrann och tycker om att jobba i team. Vidare trivs du i en miljö som präglas av service och försäljning där alla skall vara med och bidra till en trivsam laganda och en väl fungerande arbetsplats. För att trivas i rollen är du van att arbeta under ett högt arbetstempo där effektivitet är i fokus.
SC Styling driver e-handel inom bilstyling och tillbehör. Vi är störst i Skandinavien inom vår nisch och växer nu utanför Sveriges gränser. Vi är idag ca 15 personer som arbetar heltid i företaget vilket gör oss till en snabb och dynamisk organisation.
Arbetsuppgifterna på vårt lager är varierande. Du får bland annat lära dig vårt affärssystem för plockning av orders, massutskrifter och fakturering. Arbetet på lagret delas i regel upp på två moment, in- samt utleveranser. Det är viktigt att du trivs med att ha ordning och reda i din arbetsmiljö för att kunna prestera på topp och undvika fel i produktionen.
Tidigare erfarenhet av lagerarbete är meriterande men inget krav. Vi värdesätter positiv inställning till arbete och en vilja att hjälpa teamet framåt. Det kan under perioder vara en stressig miljö på vårt lager så det är av största vikt att du kan hantera stress på ett bra sätt. Ett aktivt intresse för bilar samt dator­vana är ett plus men inget krav.
Arbetet sker vardagar i våra lokaler på Libro Ringväg 29A i Uppsala.


Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.
Tillträdesdatum: 1mars eller enl. överenskommelse.


Sista ansökningsdatum 18 februari. Ansökningar behandlas löpande.
Ansökan skall mejlas till karl@scstyling.com
Skriv ”Lagerarbete” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev.

Ansök nu

Produktuppläggare/Webbassistent till E-handel

Marknadsassistent
Läs mer Sep 10
Vi söker nu en driven person för att stärka upp vår webb/it-avdelning. Är du en fena på att skriva säljande texter och redo att ta klivet in på arbetsmarknaden? Då har vi tjänsten för dig.
Vi söker dig som kan utforma textmaterial till vår webbshop. I jobbet ingår att ta fram säljande texter till produkter, beskrivande texter till kategorier och ­engagerande texter till bloggar m.m. Du behöver vara självgående och snabbtänkt. Vi är ute efter någon som kan arbeta systematiskt och gärna har bra koll på on-site SEO. Du tycker om att jobba i ett högt tempo och har ett starkt eget driv. Du kommer jobba i en tajt arbetsgrupp om 3-4 personer. Har du ett intresse för bilar och de produkter vi säljer kommer det underlätta.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Lägga upp nya produkter och sortiment i webbshoppen (75%)
Jobba med on-site SEO-optimering (10%)
Skriva bloggartiklar (10%)
Skriva texter till digitala annonser (5%)



Din erfarenhet
Vana att uttrycka dig precist och felfritt på svenska och engelska i skrift
Innehållsproduktion, främst digitalt
Arbete i digitala verktyg som tex Microsoft Excel, Adobe Photoshop
Vana att jobba både självständigt och i team
Mycket god datorvana



Meriterande:
Intresse & kunskap om bilar och bildelar
Erfarenhet från content- och/eller inhousebyrå
Goda språkkunskaper i norska, finska eller danska
Kunskaper inom produktfotografering och redigering
Goda kunskaper inom övriga Adobe-verktyg
Intresse för och kunskap inom SEO-optimering



Om företaget
SC Styling bedriver försäljning av stylingdelar och tillbehör för bil och lastbil. Företaget grundades 2004 och har bedrivit e-handel sedan starten. Sedan 2018 finns bolaget även representerat på den skandinaviska marknaden. Huvudkontor, lager och butik drivs från Uppsala. Idag är vi ca 15 personer som arbetar heltid i företaget. Läs gärna mer om oss på www.scstyling.com
Arbetet sker vardagar i våra lokaler på Libro Ringväg 29A i Uppsala


Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.
Tillträdesdatum: Omgående eller enl. överenskommelse.
Sista ansökningsdatum: 15 oktober Ansökningar behandlas löpande.
Ansökan skall mejlas till karl@scstyling.com
Skriv ”Produktuppläggare” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev.

Ansök nu

Kundtjänst till E-handel

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Aug 17
Sätter du alltid kunden i fokus och är bra på att möta människor? Då vill vi gärna träffa dig! Nu har du chansen att jobba med kundtjänst på en framgångsrik e-handel med totalt 15 glada kollegor!
Du blir en del av SC Teamet och alla hjälper till där det behövs. Därför är det viktigt att du är prestigelös och hjälpsam. Du som person är ansvarstagande, noggrann och tycker om att jobba i team. Vidare trivs du i en miljö som präglas av service och försäljning där alla skall vara med och bidra till en trivsam laganda och en väl fungerande arbetsplats. För att trivas i rollen är du van att arbeta under ett högt arbetstempo där kunden är i fokus.
Arbetsuppgifterna består av kundservice via mejl, sociala medier, telefon och i butik. ­Eftersom vi är ett växande företag så behöver man vara flexibel som person och hjälpa till där det behövs. På SC arbetar vi som ett lag och alla hjälper till. Det förekommer en del mässdeltagande så 1-2 helger per år kan du komma att arbeta på annan ort.
Tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och teknisk kompetens inom personbilar är meriterande men inget krav. Vi värderar personlighet, social kompetens och eget driv högt. Vi kräver att du som söker jobbet är självgående, lösningsorienterad, nyfiken, positiv och noggrann. Ett annat krav är att du har god ­datorvana. Bil intresse är ett plus men inte heller något krav.
Kan du tala och skriva något av våra skandinaviska grannländers språk är det väldigt meriterande för denna tjänst. I första hand värderar vi norska språkkunskaper då det är vår största marknad utanför Sverige.
SC Styling bedriver försäljning av stylingdelar och tillbehör för bil och lastbil. Företaget grundades 2004 och har bedrivit e-handel sedan starten. Sedan 2018 finns bolaget även representerat på den skandinaviska marknaden. Huvudkontor, lager och butik drivs från Uppsala. Vi finns tillgängliga för kunder via mejl, telefon och fysisk butik. Majoriteten av kundmottagningen sker via våra digitala kanaler men också genom telefon. Läs gärna mer om oss på www.scstyling.com
Arbetet sker vardagar i våra lokaler på Libro Ringväg 29A i Uppsala
Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning.
Tillträdesdatum: 1 december/1 januari eller enl. överenskommelse.
Sista ansökningsdatum: 30:e september. Ansökningar behandlas löpande.
Ansökan skall mejlas till karl@scstyling.com
Skriv ”Kundtjänst” i ämnesraden och bifoga CV samt personligt brev.

Ansök nu