Uppsala: Studentmedarbetare inom HR till Uppsalahem

Hitta ansökningsinfo om jobbet Studentmedarbetare inom HR till Uppsalahem i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-05 // Varaktighet: Deltid

Välkommen till Uppsalahem! Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer. På Uppsalahem arbetar vi med det som är bland de mest betydelsefulla, människors hem. Vi har en gemensam vision som vi alla samlas runt och det är att bli ett av Sveriges bästa bostadsbolag, för våra kunder och våra medarbetare.

Ditt uppdrag hos oss
På HR strävar vi efter att bidra med förändringskraft, utveckling, lärande, trivsel och välmående inom Uppsalahem. Som studentmedarbetare samarbetar du med hela HR-avdelningen för att skapa goda förutsättningar för vår verksamhet och personal. Du kommer främst att arbeta med rekrytering där du får möjlighet att vara med och anställa våra kommande kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer även innefatta andra utvecklande uppdrag inom HR utifrån verksamhetens behov.

Vem är du?
Vi söker dig som är nyfiken på människor och som utstrålar glädje och engagemang i ditt arbete. Vi ser att du läser en universitetsutbildning inom HR eller liknande. Har du även erfarenhet av att arbeta i fastighetsbranschen eller tidigare erfarenhet av HR-arbete är det ett plus. Då du arbetar en hel del administrativt uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift. Dessutom har du god datavana och grundläggande kunskaper i Office 365. Som person trivs du med att jobba i ett tight team samtidigt som du kan agera på eget initiativ genom att strukturera, prioritera och planera ditt arbete.

Vi på Uppsalahem

Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/).

Om anställningen:

Tjänsten är en visstidsanställning med start omgående och som pågår parallellt under terminerna. Detta är en tjänst på högst 15 arbetstimmar i veckan som delvis kan fördelas enligt dina egna önskemål. Du kan läsa mer om våra studentmedarbetare här: Studentmedarbetare - Uppsalahem (https://xn--karrir-fua.uppsalahem.se/pages/studentmedarbetare-pa-uppsalahem).

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då kan du kontakta HR Partner Gustav Åsbrink, gustav.asbrink@uppsalahem.se (mailto:hanna.sjoberg@uppsalahem.se). Vi gör löpande urval och intervjuer. Om vi hittar rätt person kan vi därför tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-09-30.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

ValueOne söker rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 16
Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? ValueOne söker en engagerad rekryterare till vårt kontor i Uppsala för att fortsätta driva vår framgångsrika interimkonsult- och rekryteringsverksamhet framåt.

Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad.

Om rollen

Rekryteraren är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med rekrytering, search samt urval av kandidater och konsulter inom supply chain. Tillsammans med regionchefen och vår researcher är ni ett engagerat team i Uppsala och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser i region Nord håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vid behov upprätta kravspecifikationer tillsammans med kundansvarig
Skriva och publicera jobbannonser
Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier
Läsa och granska CV
Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter
Genomföra telefon- och Teamsintervjuer
Genomföra intervjuer
Upprätta kandidat- och konsultpresentationer för presentation till kund
Boka intervjuer hos kunder
Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller
Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater

Erfarenheter och kompetens

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och minst två års erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för intervjuprocessen och affärsaspekterna. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad och har en stark drivkraft att nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du resa 2–5 dagar per månad bl.a. till vårt kontor i Stockholm och våra andra kontor i Sverige.

Vi erbjuder:

En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team och ha möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder utrymme för tillväxt baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 786 80 99 alternativt Christer Atterström 070 219 13 66.

Ansök nu

Sommarjobb som Talent Acqusition Partner

Läs mer Maj 17
Nytt
Om tjänsten
Söker du sommarjobb inom rekrytering och HR? Tycker du om inkludering och mångfald och brinner för att ge alla kandidater en wow-kandidatupplevelse? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker just nu en Talent Acqusition Partner till vår branschledande kund! Till att börja med kommer rollen att vara ett sommarjobb med chans till förlängning efter sommaren. Du kommer att arbeta i ett tight team där alla stöttar varandra för att driva processer och rutiner framåt.

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med rekrytering. Du kommer ha daglig kontakt med både kandidater och beställande chefer internt. Du kommer att sköta och ha ansvar för hela rekryteringsprocessen från ax till limpa. Du kommer även att stötta rekryterande chefer i rekryteringar.

Din profil
Vi tror att du är en doer som tycker om när saker går framåt. Utöver det tror vi att du som person brinner för att ge alla du kommer i kontakt med en bra upplevelse gällande rekryteringsprocessen. Vi ser gärna att du antingen studerar HR/personal just nu eller precis blivit klar med en likvärdig utbildning.

Om företaget
Vår kund är ledande i sin bransch och arbetar dagligen för att sätta guldkant på deras kunders vardag. Vår kund strävar efter att vara Sveriges bästa arbetsgivare för alla anställda på bolaget och finns idag i hela Sverige.

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

Rekryterare

Läs mer Apr 26
Vill du bli en del av vårt HR-team där vi varje dag delar kompetens, stödjer och utvecklar varandra och våra processer? Är samhällsuppdraget viktigt för dig? Vi stärker tillsammans Livsmedelsverkets varumärke som attraktiv arbetsgivare och söker nu dig som har erfarenhet av rekrytering och som vill jobba med oss under ett år.

Varför Livsmedelsverket?
Intresset för frågor om mat och dricksvatten är idag stort. Frågor kring mat och dricksvatten berör alla på ett eller annat sätt. På Livsmedelsverket bidrar vi till att maten och dricksvattnet är säkert för Sveriges konsumenter, till att ingen blir lurad om vad maten innehåller och till en hållbar livsmedelskonsumtion. Livsmedelsverket är med och bygger Sveriges civila försvar och har en nyckelroll för en robust livsmedels- och dricksvattenförsörjning.

På Livsmedelsverket arbetar vi effektivt och kvalitetssäkert för att leverera våra uppdrag. För att vara framgångsrika arbetar vi tillsammans som medarbetare, ledare och chefer för att ta ansvar för verksamhetens uppdrag och utveckling ur ett helhetsperspektiv. Genom vårt medledarskap främjar vi engagemang och lärande.

Enheten för HR
Som ett stöd i myndighetens ledningsarbete och verksamhet finns avdelningen för myndighetsstöd, där bland annat enheten för HR ingår. Vårt uppdrag är att stödja Livsmedelsverkets chefer, så att organisationen har den kompetens som krävs för att utföra vårt gemensamma uppdrag och utveckla organisationen för framtida verksamhetsbehov. Enheten för HR består idag av åtta medarbetare och vi drivs alla av utveckling och är lösningsorienterade för verksamhetens bästa. Vi stödjer varandra och är måna om att utvecklas tillsammans i det dagliga arbetet.

Din roll
Vi stärker nu upp vår enhet med en tidsbegränsad tjänst som HR-specialist med inriktning rekrytering. Hos oss får du ett självständigt och utvecklande arbete i en organisation som växer. Du kommer att stötta våra chefer genom hela rekryteringsprocessen från annonsering, urval, telefonavstämningar, intervjuer och referenstagning. I uppdraget ingår även att delta i uppbyggnad av vårt arbete med studenter och utveckling av vårt arbetsgivarvarumärke.

I arbetsuppgifterna ingår även HR-relaterad administration. Du kan även komma att arbeta med övriga frågor inom HR-området.

Din kompetens
Vi söker dig som högskoleutbildad inom HR/personalvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års aktuell erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och har god erfarenhet av att arbeta med chefsstöd. Har du kunskap om och erfarenhet av rekrytering inom staten samt erfarenhet av arbete med övriga HR-frågor är det meriterande. Erfarenhet och goda kunskaper i Officepaketet är självklart. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. 

Du tar tillsammans med dina kollegor ansvar för verksamhetens gemensamma uppdrag och resurser samt målgruppers behov. Vidare gör du genomtänkta prioriteringar i arbetet och levererar i enlighet med uppsatta mål. Du omvärldsbevakar för att inhämta nya perspektiv, upprätthåller relevant kompetens och anpassar ditt arbete till verksamhetens krav och förutsättningar. 

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och som har en förmåga att se helheten i ditt arbete. Du är strukturerad och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna kommunicera med olika målgrupper. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

För att lyckas i ditt arbete agerar du ansvarstagande, samarbetsinriktat och utvecklande. Du är lösningsfokuserad och bjuder in till och är öppen för samarbeten och nya perspektiv som förbättrar våra leveranser. Du trivs med att arbeta i team och du är öppen för nya arbetssätt och delar kompetens och lärdomar för att stärka vår gemensamma förmåga.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Välkommen att kontakta oss
Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Gabriella Åkesson. Representant för Saco-S är Anna Carlbom Härd och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00.

Sista ansökningsdag är 2024-05-12. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/01760.

Ansökan ska vara skriven på svenska.

Mer information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 12 månader, heltid.

Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse

Organisationstillhörighet: Avdelningen för myndighetsstöd/enheten för HR

Placeringsort: Uppsala

Inför intervju
Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.

Vi gör vår bedömning grundat på den information som finns i ansökningshandlingarna, var därför tydlig med att beskriva hur du uppfyller kvalifikationerna.

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Om Livsmedelsverket
Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt,
och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris.
Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll.
Totalt är vi cirka 630 medarbetare, varav drygt 330 i Uppsala och ytterligare 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.

Ansök nu

Rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 11
Vi söker nu för vår kunds räkning en driven Rekryterare!
Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med och tillsammans med dem fortsätta utveckla den framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden. Detta är ett konsultuppdrag med stor chans till anställning. Start omgående!
Du arbetar med search för kandidater och konsulter till våra uppdrag inom vårt specialområde supply chain management. Du arbetar nära rekryterare, kundansvarig samt har viss kontakt med kund. Tillsammans ingår du i ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan.

Arbetsuppgifter
• Söka kandidater/konsulter
• Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater
• Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning
• Genomföra intervjuer
• Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler
• Utföra referenstagningar och andra kontroller
• Granska, upprätta och utveckla kravprofiler
• Skriva jobbannonser
• Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter

Din bakgrund
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet
• Gärna erfarenhet från bemanning, rekrytering och/eller search
• Gärna erfarenhet av Supply Chain-inköp och logistik
• Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller starkt intresse av affärer
• Vi ser gärna sökande med en universitetsutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande.

Personliga egenskaper
• Resultatorienterad, utmanar gärna befintliga arbetssätt
• Utåtriktad med en säljande personlighet
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Du har ett starkt driv och vilja att nå dina mål
• Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande

Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst vår region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från vårt kontor i Nacka Strand vid behov.


Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en dynamisk och spännande miljö med nära och snabba beslutsvägar där tempot är högt. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, personligt bemötande, ständig utveckling och förändring för att möta krav från våra kunder, konsulter och kandidater.
Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 26
Vi söker nu för vår kunds räkning en driven Rekryterare!
Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med och tillsammans med dem fortsätta utveckla den framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden. Detta är ett konsultuppdrag med stor chans till anställning. Start omgående!
Du arbetar med search för kandidater och konsulter till våra uppdrag inom vårt specialområde supply chain management. Du arbetar nära rekryterare, kundansvarig samt har viss kontakt med kund. Tillsammans ingår du i ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan.

Arbetsuppgifter
• Söka kandidater/konsulter
• Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater
• Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning
• Genomföra intervjuer
• Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler
• Utföra referenstagningar och andra kontroller
• Granska, upprätta och utveckla kravprofiler
• Skriva jobbannonser
• Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter

Din bakgrund
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet
• Gärna erfarenhet från bemanning, rekrytering och/eller search
• Gärna erfarenhet av Supply Chain-inköp och logistik
• Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller starkt intresse av affärer
• Vi ser gärna sökande med en universitetsutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande.

Personliga egenskaper
• Resultatorienterad, utmanar gärna befintliga arbetssätt
• Utåtriktad med en säljande personlighet
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Du har ett starkt driv och vilja att nå dina mål
• Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande

Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst vår region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från vårt kontor i Nacka Strand vid behov.


Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en dynamisk och spännande miljö med nära och snabba beslutsvägar där tempot är högt. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, personligt bemötande, ständig utveckling och förändring för att möta krav från våra kunder, konsulter och kandidater.
Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsalahem AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsalahem AB .

Uppsalahem söker Fastighetsförvaltare till Östra distriktet

Fastighetsförvaltare
Läs mer Feb 13
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.

Ditt uppdrag hos oss
Tycker du om att bygga relationer och att arbeta med långsiktiga kundrelationer? Är du i början av din karriär efter avslutad examen från universitet/högskola eller vill du ta nästa steg i karriären och vill utvecklas i en spännande roll som fastighetsförvaltare? Vi söker nu en fastighetsförvaltare som vill vara med och skapa de bästa förutsättningarna för våra hyresgäster och fastighetsbeståndet.

Om tjänsten som fastighetsförvaltare
Som fastighetsförvaltare har du en roll som ger dig stor variation i vardagen med många kontaktytor och intressanta uppgifter. Rollen innebär bland annat att du ansvarar för drift, underhåll, fastighetsteknik. Med fokus på hög servicenivå arbetar du med allt från att driva projekt med varierande komplexitet, vara med i att planera renovering och ombyggnation till att hantera specifika ärenden hos våra hyresgäster.

Som stöd har du hjälp av ett mindre team av förvaltningsassistenter. Du leder det dagliga arbetet i teamet genom gemensam planering, prioritering och regelbundna avstämningar/uppföljningar både enskilt och i grupp. Tillsammans i teamet följer ni hyresgästerna under hela hyrescykeln. Nöjda hyresgäster är viktigt för oss och vi strävar alltid efter att göra det lilla extra. Du tänker ständigt på att utveckla dina bostadsområden, i både stora och små frågor.

Därför är det viktigt att du som person även är flexibel och lösningsorienterad. Rollen innebär många olika kontaktytor och du kommer att ha kontakt med både kollegor, hyresgäster och externa leverantörer. Vi söker dig som gillar att utveckla fastigheter och skapa förutsättningar för våra hyresgäster att trivas.

Hos oss tillhör du ett förvaltningsteam, där du ansvarar för ca 1700 lägenheter och har det totala fastighetsägaransvaret för allt som sker i ditt fastighetsbestånd. Dina fastigheter i den här tjänsten ligger huvudsakligen i Salabackar, Kvarngärdet, Kåbo, men även i centrala delar av Uppsala.

Du kommer ha ett ekonomiskt ansvar för ditt fastighetsbestånd vilket innebär att du har budget- och resultatansvar och jobbar mot ett antal fastställda mål såsom ekonomisk avkastning, serviceindex och hållbarhet.

I rollen kommunicerar du och bygger relationer med våra hyresgäster, entreprenörer, kollegor och övriga externa intressenter. Därför är det viktigt att du är kommunikativ, duktig på att samarbeta och bra på att möta andra människor.

Vem är du?
Som person är du affärsorienterad, bra på relationer och att bygga förtroende hos våra hyresgäster. Du är driven, analytisk och har lätt för att samarbeta. För att trivas hos oss bör du ha ett prestigelöst förhållningssätt.

Vi söker dig som har:

- akademisk examen från universitet eller högskolan, inom relevant område som tex byggingenjör, fastighetsekonomi, samhällsbyggnad.

- meriterande med några års erfarenhet av att arbeta som fastighetsförvaltare.

- mycket goda kunskaper i Office-paketet.

- mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

- B-körkort är ett krav

Det är meriterande om du har kunskaper inom hyresjuridik, fastighetsjuridik, entreprenadjuridik, byggteknik och fastighetsekonomi. Har du arbetat i ett fastighetssystem såsom Xpand är även det ett plus.

För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för service och har ett öga för detaljer. Problemlösning är en naturlig del av din arbetsdag och genom kreativitet och målmedvetenhet hittar du bra lösningar.

Du har ett stort intresse och engagemang för sociala frågor då vi arbetar aktivt för att ge våra hyresgäster ett tryggt och säkert boende.

Vi på Uppsalahem

Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/).

Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. (https://app.teamtailor.com/companies/poC8lvnIKxM/jobs/2258702/edit/Att jobba på Uppsalahem - Uppsalahem)

Om anställningen
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Dagtid (kvällar kan ibland förekomma)
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Distrikt Östra

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Fastighetschef Fredrik Martinsson, fredrik.martinsson@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-03-15.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Säkerhetsansvarig till Uppsalahem

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Feb 8
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Nu söker vi en säkerhetsansvarig som vill vara med och leda och utveckla Uppsalahems säkerhetsarbete framåt, för att nå målet att bli Sveriges främst bostadsbolag.

Ditt uppdrag hos oss
Vi söker nu en Säkerhetsansvarig, med uppdraget att ansvara för det övergripande säkerhetsarbetet på Uppsalahem. Du kommer att ha en central roll som innebär stor grad av proaktivitet då du på ett strategiskt, taktiskt och operativt plan kommer säkerställa att arbetet i verksamheten sker på ett säkert, tryggt och långsiktigt sätt. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa ökad kundnöjdhet, stärkt medarbetarengagemang och större framgång för oss som verksamhet.

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga arbete är att driva bolagets utveckling av trygg- och säkerhetsarbetet. Din roll sträcker sig från att upprätta rutiner och arbetssätt till att vara stöd för medarbetare och chefer vid kris- och incidenthantering. Här är du delaktig och engagerad, redo att inkludera dig och aktivt driva dessa frågor framåt. Med ett coachande förhållningssätt bygger du upp ditt nätverk internt och externt och kan prata med både chefer, ledningsgrupp och verksamhet.

Du kommer arbeta tvärfunktionellt och både finnas som stöd samt samarbeta med övrig verksamhet för att proaktivt och reaktivt kunna hantera och genomföra insatser. Utöver det kommer du att samverka med externa aktörer, såsom myndigheter, kommunen och samhället i stort, för att skapa ett bättre, säkrare och tryggare Uppsalahem!

Ytterligare ansvarsområden, arbetsuppgifter och projekt kommer att tillkomma och anses utgöra naturliga delar i rollens uppdrag.

Dessutom ingår följande arbetsuppgifter i rollen:

- Ansvara för och utveckla trygghetsskapande och förebyggande arbetssätt kring fysisk utrustning gällande exempelvis skalskydd och kameraövervakning

- Proaktivt arbeta med trygghet och fysisk säkerhet i alla våra bostadsområden

- Arbeta med personalsäkerhetsfrågor som civilförsvar, krisledning och brandfrågor

- Säkerställa att relevant lagstiftning efterlevs inom området

- Ansvara för risk- och sårbarhetsanalyser samt åtgärdsplaner

Vem är du?

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ditt engagemang. Tjänsten innebär inte personalansvar men du kommer att behöva ha ett gott ledarskap och förmåga att leda utan att vara chef. Du är en strukturerad och självgående person med god samarbetsförmåga och vill bidra till att skapa ett positivt arbetsklimat samt brinner för säkerhetsarbete. Du har en fallenhet för att bryta ner det komplexa och få med dig andra på ett inspirerande, lättsmält och begripligt sätt.

Vi söker dig som har:

- relevant högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller utbildning från det militära eller till exempel Polishögskolan.

- flerårig erfarenhet av att arbeta med säkerhet och trygghet, såsom: krisberedskap, kontinuitetshantering, risk- och sårbarhetsanalyser säkerhetsskyddsfrågor och/eller totalförsvar i en politiskt styrd organisation eller erfarenhet som polis eller militär.

- erfarenhet av att leda utvecklingsarbete och genomföra utbildningar inom området

- goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

- B-körkort

Önskvärt:

Vi ser positivt på erfarenhet från fastighetsbranschen och har du dessutom erfarenhet av att jobba processutvecklande med samordningsansvar är det meriterande

Vi på Uppsalahem

Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/).

Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. (https://app.teamtailor.com/companies/poC8lvnIKxM/jobs/2258702/edit/Att jobba på Uppsalahem - Uppsalahem)

Om anställningen
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08:00-17:00
Anställningsform: Tillsvidare
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Cykelfabriken (huvudkontoret)

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Jenny Ångman, Hållbarhetschef, jenny.angman@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-03-08.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Uppsalahem söker studentmedarbetare till kundtjänst!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 30
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.

Ditt uppdrag hos oss
Nu söker vi dig som vill arbeta extra vid sidan av studierna både på terminen och sommaren. Dina främsta arbetsuppgifter är att ge personlig service till våra hyresgäster via telefon, mejl och övriga digitala kanaler. Du välkomnar och tar hand om såväl våra hyresgäster som våra medarbetare. Du hittar vägar för att lösa deras ärenden, antingen genom din egen kunskap eller genom att leda dem vidare till rätt avdelning. Då du är bra på service blir arbetet roligt och utvecklade för dig samtidigt som kunden känner sig välkommen och hemma i kontakten med oss på Uppsalahem. Arbetet är omväxlande och du samarbetar med hela organisationen. Trivs du med att vara en del av ett tight team tror vi att du kommer uppskatta den här rollen.

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen har du stort personligt engagemang och är nyfiken på människor. Du trivs med förändring och utveckling och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och hugga i när det behövs.

Vi söker dig som:

- Är studerande på universitet, högskola eller yrkeshögskola

- Uttrycker dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift

- Har god datavana och grundläggande kunskaper i Office 365

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundtjänst alternativt andra serviceyrken där kunden är i fokus. Har du även erfarenhet av att arbeta i fastighetsbranschen är det ett plus.

Vi på Uppsalahem

Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/).

Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. (https://app.teamtailor.com/companies/poC8lvnIKxM/jobs/2258702/edit/Att jobba på Uppsalahem - Uppsalahem)

Om anställningen

Omfattning: Upp till 15 timmar/veckan på terminerna och heltid under sommaren.
Arbetstider: Flexibelt mellan 08.00 och 17.00 (mån-fre)
Anställningsform: Du kommer kontrakteras för en termin i taget samt heltid under sommaren
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Cykelfabriken

Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Sofie Gimeson (Chef kundcenter), sofie.gimeson@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-02-30.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Sommarjobb hos oss på Uppsalahem

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Jan 23
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.

Ditt uppdrag hos oss
Nu söker vi dig som under sommaren 2024 vill vara med och skapa trygga och trivsamma boendemiljöer till våra hyresgäster!

Våra olika tjänster
Fastighetstekniker

Rollen som fastighetstekniker innebär arbete med felavhjälpande underhåll hemma hos våra hyresgäster. Det kan vara alltifrån byte av packning i droppande kranar till att åtgärda lås och dörrar. I din roll har du stort eget ansvar och du planerar din dag utifrån de arbetsordrar du får direkt i din telefon.

Fastighetsarbetare

Som fastighetsarbetare tycker du om att jobba utomhus! Rollen passar dig som gillar fysiskt arbete och som vill bidra till att skapa trivsamma, välskötta och gröna utemiljöer. Du arbetar främst med uteskötsel av våra bostadsområden med bland annat gräsklippning, trimning, underhållsbeskäring av buskar och växter, ogräsbekämpning och sophantering.

Lokalvårdare

I din roll som lokalvårdare bidrar du till våra hyresgästers trivsel genom att arbeta med städning av gemensamma utrymmen såsom trapphus, källargångar och tvättstugor. I rollen har du frekventa möten med hyresgäster där du får nytta av din sociala förmåga.

Vem är du?
Vi söker dig som är positiv, självständig och som är nyfiken på fastighetsbranschen. Du kommer vara Uppsalahems ansikte utåt, därför är det viktigt att du trivs i mötet med andra människor och att du har förmåga att skapa förtroende.

Krav

- Påbörjad/avslutad gymnasieutbildning

- B-körkort

- Förmåga att uttrycka dig väl i svenska i tal och skrift.

Önskvärt

- Har du erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller har du en relevant utbildning till någon utav tjänsterna är det meriterande.

Vi på Uppsalahem
Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (https://www.uppsalahem.se/)

Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. (https://app.teamtailor.com/companies/poC8lvnIKxM/jobs/2258702/edit/Att jobba på Uppsalahem - Uppsalahem)

Övrigt
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 07:00 - 16:00
Anställningsform: Tjänsterna är sommarvikariat med varierande längd där de flera sträcker sig över hela sommaren juni till augusti.

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Beata Ström (HR Partner), beata.strom@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Eftersom vi annonserar i god tid innan sommaren kan det dröja innan du får svar från oss. Vi ber om tålamod och du kan räkna med att få återkoppling senast i april. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-04-03.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Uppsalahem söker Säsongsarbetare

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Jan 23
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Nu söker vi flera säsongsarbetare!

Ditt uppdrag hos oss
Vi är ett härligt gäng som sköter om bostadsområdena runt om i Uppsala. Nu söker vi dig som under 1 april till 30 september vill bli en del av oss och skapa trivsamma och välvårdade boendemiljöer för våra hyresgäster. Du får stor frihet att på egen hand planera ditt arbete. Du arbetar oftast självständigt men ibland hjälps vi åt med varandras områden.

Som säsongsarbetare arbetar du främst med uteskötsel där några av dina arbetsuppgifter är:

- Gräsklippning

- Trimning

- Underhållsbeskärning av buskar och växter

- Ogräsbekämpning

- Sophantering och borttransport av grovsopor

- Städning av tvättstugor och soprum

Till din hjälp använder du dig ofta av trädgårdsmaskiner. Även inre skötsel av trapphus, soprum och allmänna ytor ingår i arbetet. Arbetet är fysiskt krävande och vi är ute i alla väder.

Vem är du?
För att lyckas i rollen som säsongsarbetare ser vi att du har:

- En avslutad gymnasial utbildning inom park/trädgård eller fastighetsskötsel.

- B-körkort

- Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vana av att använda dig av trädgårdsmaskiner.

Du kommer vara Uppsalahems ansikte utåt, därför är det viktigt att du har en hög servicenivå med en förmåga att se och möta våra hyresgästers behov. Som person tar du egna initiativ och trivs med ett aktivt arbete. För dig är det naturligt att samarbeta samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt.

Vi på Uppsalahem

Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/).

Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. (https://app.teamtailor.com/companies/poC8lvnIKxM/jobs/2258702/edit/Att jobba på Uppsalahem - Uppsalahem)

Om anställningen
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 07.00-16.00
Anställningsform: Säsongsanställning med start 1 april och som pågår fram till 30 september med möjlighet till förlängning.

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Beata Ström (HR Partner), beata.strom@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-03-01.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Uppsalahem söker en Underhållschef!

Planeringschef
Läs mer Jan 23
Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag.

Ditt uppdrag hos oss
Då vår nuvarande Underhållschef går vidare till ett annat uppdrag inom Uppsalahem söker vi en ny Underhållschef. Som Underhållschef kommer du kliva in i en nyckelroll hos oss med det övergripande ansvaret för att leda och utveckla Uppsalahems underhållsenhet och dess medarbetare. Underhållsenhetens uppdrag är att genomföra underhåll, energieffektiviserings- och renoveringsprojekt över hela Uppsalahems bestånd.

Du kommer rapportera till Fastighetsutvecklingschefen och du kommer ha övergripande budget- och resultatansvar för renoverings,- underhålls- och energieffektiviseringsprojekt.

Du kommer utöver det:

- Ha ett övergripande ansvar för genomförandet av Uppsalahems renovering, underhåll och energieffektiviseringsprojekt från färdig förstudie till effektutvärdering och eftermarknadshantering

- Vara ombud i projekten

- Vid behov vara projektchef i relevanta underhålls-och renoveringsprojekt

- Ansvara för att genomförandet av underhållsrelaterade uppdrag går i linje med affärsplan och verksamhetsplan

- Leda och utveckla underhållsgruppen i linje med målsättningar.

Vem är du?
Vi tror att du är en driven och handlingskraftig ledare som drivs av att skapa förutsättningar för andra att prestera. Du är utvecklingsorienterad, innovativ och har en förmåga att identifiera nya behov och tekniska lösningar. Du sporras av att arbeta mot budget och deadlines, samtidigt som du värdesätter struktur. Du ser alltid till helheten, och har hyresgästen i fokus samtidigt som du har lätt för att få människor att arbeta mot gemensamma mål. Utöver det är du en fena på att kommunicera och skapa relationer, internt som externt. Du har dessutom nära till skratt och tror på att vi genom samarbete gör varandra bättre, då kommer du trivas hos oss!

Vi söker dig som har:

- En civil/högskoleingenjörsexamen inom samhällsbyggnad, bygg och anläggning eller motsvarande utbildning som vi bedömer som likvärdig

- Minst 10 års erfarenhet inom bygg och fastighetsutveckling eller samhällsbyggnad.

- Du har haft en ledande befattning från byggherresidan eller entreprenadsidan med erfarenhet av omfattade projekt inkl. planering och projektgenomförande

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska med förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

- God erfarenhet av och intresse för digitala arbetssätt

- Goda kunskaper i entreprenadjuridik

- Goda kunskaper i entreprenadupphandlingar inom offentlig sektor

- B-körkort

Vi på Uppsalahem
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se (http://www.uppsalahem.se/).

Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder.

Om anställningen
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 08.00-17.00
Anställningsform: Tillsvidare
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Huvudkontoret, Cykelfabriken.

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Sara Westberg, Fastighetsutvecklingschef, sara.westerberg@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-02-19.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu