Uppsala: Rekryteringsspecialist till myndighet i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryteringsspecialist till myndighet i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2023-08-18 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en Rekryteringsspecialist till myndighet i Uppsala. Uppdraget är heltid och startar i början av september och sträcker sig till 31 december med chans till förlängning. Du blir anställd av oss på Dreamwork som konsult men arbetar på plats hos kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som rekryteringsspecialist så kommer du att arbeta med rekrytering och handläggning av anställningsärenden. Du kommer att arbeta med regler och rutiner kring anställningar, rekrytering och kartlägga behovet av kompetensförsörjning. Du kommer att ha kontakt med kandidater både från Sverige och från andra EU-länder. Du kommer att arbeta tätt och stötta rekryterande chefer på myndigheten.

Vidare kan tjänsten innebära:

• löpande personaladministration
• handläggning av anställningsärenden
• arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor
• arbete med rehabiliteringsfrågor
• rekrytering och kartläggning av behovet av kompetensförsörjning
• utvecklingssamtal, lönesamtal och kompetensutveckling
• delta i arbete med att omplacera och avveckla personal
• utformning av rutiner och anvisningar för exempelvis löneuträkning med hänsyn till lagar och avtal



Vem är du?
Vi söker dig med högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet av kompetensbaserad rekrytering. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet av kompetensbaserad rekrytering. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Du har god kännedom om lagar och förordningar inom området. Du har tidigare arbetat med rekryteringsverktyg som tex. Reachmee eller likvärdigt. Vi ser gärna att du tidigare har erfarenhet av att rekrytera inom offentlig verksamhet.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. I och med att du även har kontakt med andra EU-länder så är det meriterande om du kan något annat språk inom EU förutom Svenska och Engelska.
Som person så har du god social kompetens, hög serviceanda och är van att samarbeta. Du är van att arbeta strukturerat och är driven. Vidare är du kvalitetsmedveten, initiativtagare och duktig på att hitta lösningar och ta beslut.

Låter detta som ett jobb som passar in på dig? Då är du välkommen att söka via länken i annonsen, urvalet sker löpande. Notera den korta svarstiden.


Om verksamheten
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 900.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

ValueOne söker rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 16
Vill du vara en del av ett framgångsrikt specialistföretag med stark tillväxtambition? ValueOne söker en engagerad rekryterare till vårt kontor i Uppsala för att fortsätta driva vår framgångsrika interimkonsult- och rekryteringsverksamhet framåt.

Hos ValueOne drivs vi av att frigöra våra kunders potential genom att leverera högkvalitativa lösningar inom Supply Chain Management. Med stark närvaro på marknaden och en passion för att skapa verklig och hållbar förändring, erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och ditt engagemang kommer att uppskattas och göra skillnad.

Om rollen

Rekryteraren är en central del av vårt team i Uppsala. Du arbetar med rekrytering, search samt urval av kandidater och konsulter inom supply chain. Tillsammans med regionchefen och vår researcher är ni ett engagerat team i Uppsala och du har en nyckelroll i att säkerställa att våra uppdrag och leveranser i region Nord håller högsta kvalitet. Du rapporterar till ansvarig för vår kompetensförsörjning i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Vid behov upprätta kravspecifikationer tillsammans med kundansvarig
Skriva och publicera jobbannonser
Söka efter kandidater/konsulter i t.ex. externa nätverk och sociala medier
Läsa och granska CV
Självständigt ansvara för kontakter med kandidater och konsulter
Genomföra telefon- och Teamsintervjuer
Genomföra intervjuer
Upprätta kandidat- och konsultpresentationer för presentation till kund
Boka intervjuer hos kunder
Utföra vissa andra arbetsuppgifter vid behov som t.ex. referenstagningar, personlighetstest och andra kontroller
Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater

Erfarenheter och kompetens

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och minst två års erfarenhet av rekrytering eller bemanning, med förståelse för intervjuprocessen och affärsaspekterna. Erfarenhet inom konsultverksamhet och/eller inom områden som Supply Chain, inköp och logistik är meriterande. Du är kommunikativ, strukturerad och har en stark drivkraft att nå uppsatta mål. I rollen förväntas att du resa 2–5 dagar per månad bl.a. till vårt kontor i Stockholm och våra andra kontor i Sverige.

Vi erbjuder:

En betydelsefull och utvecklande roll i ett tillväxtföretag där du kommer vara en del av ett engagerat team och ha möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi satsar på din personliga utveckling och erbjuder utrymme för tillväxt baserat på din individuella kompetens och våra verksamhetsbehov.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in personligt brev och CV så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070 786 80 99 alternativt Christer Atterström 070 219 13 66.

Ansök nu

Sommarjobb som Talent Acqusition Partner

Läs mer Maj 17
Nytt
Om tjänsten
Söker du sommarjobb inom rekrytering och HR? Tycker du om inkludering och mångfald och brinner för att ge alla kandidater en wow-kandidatupplevelse? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker just nu en Talent Acqusition Partner till vår branschledande kund! Till att börja med kommer rollen att vara ett sommarjobb med chans till förlängning efter sommaren. Du kommer att arbeta i ett tight team där alla stöttar varandra för att driva processer och rutiner framåt.

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med rekrytering. Du kommer ha daglig kontakt med både kandidater och beställande chefer internt. Du kommer att sköta och ha ansvar för hela rekryteringsprocessen från ax till limpa. Du kommer även att stötta rekryterande chefer i rekryteringar.

Din profil
Vi tror att du är en doer som tycker om när saker går framåt. Utöver det tror vi att du som person brinner för att ge alla du kommer i kontakt med en bra upplevelse gällande rekryteringsprocessen. Vi ser gärna att du antingen studerar HR/personal just nu eller precis blivit klar med en likvärdig utbildning.

Om företaget
Vår kund är ledande i sin bransch och arbetar dagligen för att sätta guldkant på deras kunders vardag. Vår kund strävar efter att vara Sveriges bästa arbetsgivare för alla anställda på bolaget och finns idag i hela Sverige.

Om oss
Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås.

Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

Ansök nu

Rekryterare

Läs mer Apr 26
Vill du bli en del av vårt HR-team där vi varje dag delar kompetens, stödjer och utvecklar varandra och våra processer? Är samhällsuppdraget viktigt för dig? Vi stärker tillsammans Livsmedelsverkets varumärke som attraktiv arbetsgivare och söker nu dig som har erfarenhet av rekrytering och som vill jobba med oss under ett år.

Varför Livsmedelsverket?
Intresset för frågor om mat och dricksvatten är idag stort. Frågor kring mat och dricksvatten berör alla på ett eller annat sätt. På Livsmedelsverket bidrar vi till att maten och dricksvattnet är säkert för Sveriges konsumenter, till att ingen blir lurad om vad maten innehåller och till en hållbar livsmedelskonsumtion. Livsmedelsverket är med och bygger Sveriges civila försvar och har en nyckelroll för en robust livsmedels- och dricksvattenförsörjning.

På Livsmedelsverket arbetar vi effektivt och kvalitetssäkert för att leverera våra uppdrag. För att vara framgångsrika arbetar vi tillsammans som medarbetare, ledare och chefer för att ta ansvar för verksamhetens uppdrag och utveckling ur ett helhetsperspektiv. Genom vårt medledarskap främjar vi engagemang och lärande.

Enheten för HR
Som ett stöd i myndighetens ledningsarbete och verksamhet finns avdelningen för myndighetsstöd, där bland annat enheten för HR ingår. Vårt uppdrag är att stödja Livsmedelsverkets chefer, så att organisationen har den kompetens som krävs för att utföra vårt gemensamma uppdrag och utveckla organisationen för framtida verksamhetsbehov. Enheten för HR består idag av åtta medarbetare och vi drivs alla av utveckling och är lösningsorienterade för verksamhetens bästa. Vi stödjer varandra och är måna om att utvecklas tillsammans i det dagliga arbetet.

Din roll
Vi stärker nu upp vår enhet med en tidsbegränsad tjänst som HR-specialist med inriktning rekrytering. Hos oss får du ett självständigt och utvecklande arbete i en organisation som växer. Du kommer att stötta våra chefer genom hela rekryteringsprocessen från annonsering, urval, telefonavstämningar, intervjuer och referenstagning. I uppdraget ingår även att delta i uppbyggnad av vårt arbete med studenter och utveckling av vårt arbetsgivarvarumärke.

I arbetsuppgifterna ingår även HR-relaterad administration. Du kan även komma att arbeta med övriga frågor inom HR-området.

Din kompetens
Vi söker dig som högskoleutbildad inom HR/personalvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har några års aktuell erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och har god erfarenhet av att arbeta med chefsstöd. Har du kunskap om och erfarenhet av rekrytering inom staten samt erfarenhet av arbete med övriga HR-frågor är det meriterande. Erfarenhet och goda kunskaper i Officepaketet är självklart. Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift. 

Du tar tillsammans med dina kollegor ansvar för verksamhetens gemensamma uppdrag och resurser samt målgruppers behov. Vidare gör du genomtänkta prioriteringar i arbetet och levererar i enlighet med uppsatta mål. Du omvärldsbevakar för att inhämta nya perspektiv, upprätthåller relevant kompetens och anpassar ditt arbete till verksamhetens krav och förutsättningar. 

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är serviceinriktad och som har en förmåga att se helheten i ditt arbete. Du är strukturerad och har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna kommunicera med olika målgrupper. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

För att lyckas i ditt arbete agerar du ansvarstagande, samarbetsinriktat och utvecklande. Du är lösningsfokuserad och bjuder in till och är öppen för samarbeten och nya perspektiv som förbättrar våra leveranser. Du trivs med att arbeta i team och du är öppen för nya arbetssätt och delar kompetens och lärdomar för att stärka vår gemensamma förmåga.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Välkommen att kontakta oss
Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Gabriella Åkesson. Representant för Saco-S är Anna Carlbom Härd och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00.

Sista ansökningsdag är 2024-05-12. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/01760.

Ansökan ska vara skriven på svenska.

Mer information om tjänsten
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 12 månader, heltid.

Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse

Organisationstillhörighet: Avdelningen för myndighetsstöd/enheten för HR

Placeringsort: Uppsala

Inför intervju
Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju.

Vi gör vår bedömning grundat på den information som finns i ansökningshandlingarna, var därför tydlig med att beskriva hur du uppfyller kvalifikationerna.

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Om Livsmedelsverket
Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt,
och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris.
Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll.
Totalt är vi cirka 630 medarbetare, varav drygt 330 i Uppsala och ytterligare 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.

Ansök nu

Rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 11
Vi söker nu för vår kunds räkning en driven Rekryterare!
Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med och tillsammans med dem fortsätta utveckla den framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden. Detta är ett konsultuppdrag med stor chans till anställning. Start omgående!
Du arbetar med search för kandidater och konsulter till våra uppdrag inom vårt specialområde supply chain management. Du arbetar nära rekryterare, kundansvarig samt har viss kontakt med kund. Tillsammans ingår du i ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan.

Arbetsuppgifter
• Söka kandidater/konsulter
• Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater
• Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning
• Genomföra intervjuer
• Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler
• Utföra referenstagningar och andra kontroller
• Granska, upprätta och utveckla kravprofiler
• Skriva jobbannonser
• Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter

Din bakgrund
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet
• Gärna erfarenhet från bemanning, rekrytering och/eller search
• Gärna erfarenhet av Supply Chain-inköp och logistik
• Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller starkt intresse av affärer
• Vi ser gärna sökande med en universitetsutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande.

Personliga egenskaper
• Resultatorienterad, utmanar gärna befintliga arbetssätt
• Utåtriktad med en säljande personlighet
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Du har ett starkt driv och vilja att nå dina mål
• Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande

Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst vår region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från vårt kontor i Nacka Strand vid behov.


Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en dynamisk och spännande miljö med nära och snabba beslutsvägar där tempot är högt. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, personligt bemötande, ständig utveckling och förändring för att möta krav från våra kunder, konsulter och kandidater.
Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryterare till Uppsala

Läs mer Apr 26
Vi söker nu för vår kunds räkning en driven Rekryterare!
Vår kund fortsätter att växa och söker nu dig som vill vara med och tillsammans med dem fortsätta utveckla den framgångsrika search- och rekryteringskonsultverksamhet. Vi erbjuder dig en viktig och utvecklande roll i ett tillväxtföretag med en tydlig position på marknaden. Detta är ett konsultuppdrag med stor chans till anställning. Start omgående!
Du arbetar med search för kandidater och konsulter till våra uppdrag inom vårt specialområde supply chain management. Du arbetar nära rekryterare, kundansvarig samt har viss kontakt med kund. Tillsammans ingår du i ett team som har den viktiga uppgiften att leverera i hela uppdrags- och leveranskedjan.

Arbetsuppgifter
• Söka kandidater/konsulter
• Utveckla strategier och metoder för att hitta rätt kandidater
• Hålla i introduktionsintervjuer för att göra första matchning
• Genomföra intervjuer
• Kommunicera med kandidater och konsulter om kravprofiler
• Utföra referenstagningar och andra kontroller
• Granska, upprätta och utveckla kravprofiler
• Skriva jobbannonser
• Granska, upprätta och utveckla presentationer av kandidater/konsulter

Din bakgrund
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll.
• Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet
• Gärna erfarenhet från bemanning, rekrytering och/eller search
• Gärna erfarenhet av Supply Chain-inköp och logistik
• Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet eller starkt intresse av affärer
• Vi ser gärna sökande med en universitetsutbildning
• Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain Management, Industriell ekonomi eller maskinteknik eller liknande.

Personliga egenskaper
• Resultatorienterad, utmanar gärna befintliga arbetssätt
• Utåtriktad med en säljande personlighet
• God samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Du har ett starkt driv och vilja att nå dina mål
• Du gillar människor, mångfald och tycker att dynamiken mellan det personliga och affärsmässiga inte bara är spännande utan också förutsättningsskapande

Mer om tjänsten
Tillsättning: omgående
Omfattning: heltid
Placering: Du ingår i Resourcing Teamet och stödjer främst vår region norr med kontor i Uppsala men ska även jobba från vårt kontor i Nacka Strand vid behov.


Vi erbjuder
Du kommer att arbeta i en dynamisk och spännande miljö med nära och snabba beslutsvägar där tempot är högt. Vi är kunddrivna och vårt arbete präglas av kvalitet, personligt bemötande, ständig utveckling och förändring för att möta krav från våra kunder, konsulter och kandidater.
Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder, ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Urval kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Poolia Sverige AB .

Upphandlare till myndighet i Uppsala

Upphandlare
Läs mer Maj 16
Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som kan jobbet som upphandlare och som har tidigare erfarenheter från det offentliga.

Omfattning: Heltid 100%, deltid kan också vara aktuellt.
Start: 2024 06 03
Längd: 2024 08 31, eventuellt längre.

Du blir anställd av Dreamwork, alternativt kan möjlighet finnas att fakturera från eget bolag.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vår kund är i behov av upphandlingsstöd under några månader. Arbetsuppgifterna kommer att vara att tillsammans med inköps- och upphandlingsansvarig genomföra direktupphandlingar, inköp och vara delaktig i upphandlingar inom myndigheten. Uppdatering i proceedo gällande avtal och beställningar.

• Göra självständiga upphandlingar
• Göra självständiga avrop från statliga ramavtal.
• Göra självständiga direktupphandlingar och inköp
• Analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
• Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
• Ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och kundregister)
• Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer


Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget, behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från
liknande arbete.
• Goda kunskaper inom LOU/LUF
• Erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag som kan passa dig? Då tycker jag att du söker via länken i annonsen.
Observera kort svarstid och att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Ansök nu

Skolfastigheter rekryterar en Verksamhetskoordinator

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Maj 10
Är du intresserad av kvalitets- och verksamhetsutveckling? Drivs du av att arbeta strukturerat och systematiskt? Vill du vara en del av en spännande nystartad enhet? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Skolfastigheter växer och rekryterar nu en verksamhetskoordinator.
Skolfastigheter befinner sig i en spännande fas med att förse Uppsala kommun med lokaler och miljöer för pedagogisk verksamhet. Det är tack vare sina medarbetare verksamheten kan göra gott för Uppsalas skolor och förskolor. På Skolfastigheter värdesätts trivsel, öppenhet och ärlighet på arbetsplatsen. Du blir en del av en engagerad organisation som står inför spännande utmaningar.

Det här är en tillsvidareanställning hos Skolfastigheter, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tveka inte att skicka in din ansökan och bli en del av Skolfastigheters utvecklings- och analysteam redan idag.

Om tjänsten
I rollen som verksamhetskoordinator har du en central roll i att effektivt koordinera Skolfastigheters processorienterade ledningssystem. Genom att upprätthålla strukturer för ledning och styrning och genomföra kontinuerliga förbättringar säkerställer du att Skolfastigheters arbetsprocesser är optimerade för framgång och tillväxt.

Du blir en del av den nybildade enheten utveckling och analys som förutom denna tjänst består av chef, en verksamhetsutvecklare och en verksamhetscontroller. Detta är en spännande möjlighet för dig som vill vara med på en utvecklande resa från start.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som verksamhetskoordinator kommer du bland annat arbeta med att:

• Bidra aktivt till förvaltningen av Skolfastigheters ledningssystem i SharePoint-miljö, inklusive säkerställa att beslutade arbetssätt beskrivs och hålls uppdaterade
• Ge stöd till verksamhetsutvecklare och se till att alla medarbetare kontinuerligt får information och utbildning om ledningssystemet
• Stödja verksamhetscontroller i utformningen och uppföljningen av bolagets affärs- och verksamhetsplaner
• Delta i och samordna uppföljningen av Skolfastigheters internkontrollplan och riskregister
• Samordna och följa upp Skolfastigheters mål och verksamhetsplaner
• Utveckla det processorienterade arbetssättet, driva förbättringsarbete och genomföra utvärderingar
• Skapa förståelse och kunskap om det processorienterade arbetssättet genom utbildnings- och kommunikationsinsatser
• Delta i interna verksamhetsutvecklingsprojekt och aktivt bidra med omvärldsbevakning inom kvalitet- och verksamhetsutveckling

Vem är du?
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För rollen är det avgörande att du snabbt kan sätta dig in i verksamheten och förstå dess behov. Din lösningsorienterade inställning gör att du ser möjligheter till förbättring och kan driva förändringar för att nå resultat. Din förmåga att se större sammanhang och ett proaktivt arbetssätt gör att du har förmågan att omsätta analyser och strategier till konkreta åtgärder och aktiviteter.

Vi ser även att du har en stark förmåga att samarbeta med olika intressenter och kollegor. Tillsammans med din kommunikationsförmåga och pedagogiska skicklighet kan du inte bara väcka intresse för verksamhetsutveckling utan också skapa en positiv arbetsmiljö där gemensamma mål kan uppnås. Ditt öga för detaljer tillsammans med din helhetssyn gör dig till en värdefull resurs för att säkerställa att både små och stora mål uppnås.

För att trivas i rollen som verksamhetskoordinator söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning med relevant inriktning, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt.

Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling och ledningssystem, samt tidigare arbete som koordinator eller i liknande roller, gärna inom offentlig sektor. I rollen förekommer mycket analys och formulering av text, vilket ställer krav på att du är skicklig på att upprätta rapporter och styrdokument. För att göra detta ser vi att du är flytande i svenska, både tal och skrift. Arbetet kräver även god dator- och systemvana där vi ser att du har goda kunskaper i MS Excel, Powerpoint och Word. Har du dessutom jobbat i MS SharePoint ser vi detta som en fördel.

Om verksamheten
Uppsala Kommun Skolfastigheter AB är ett helägt kommunalt bolag som äger majoriteten av Uppsala kommuns skolor och förskolor. Genom fastigheterna bidrar vi till barn och ungas utveckling. Vårt uppdrag är att skapa ekonomiskt effektiva pedagogiska miljöer som stödjer verksamheternas behov. Skolfastigheter strävar efter att vara i framkant när det gäller både hållbarhet och innovation och har flera samarbeten med både näringslivet och akademin. Vi vill bli bäst i klassen när det gäller trygga och hållbara lärmiljöer!

Idag ingår totalt cirka 140 fastigheter över hela kommunen. Bolaget har haft en stark tillväxt sedan det grundades 2013 och består nu av cirka 95 medarbetare. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång, och det är viktigt för oss att du trivs i vår organisation. Vi är övertygade om att en nöjd och balanserad medarbetare är en framgångsrik medarbetare.

Vi erbjuder våra medarbetare en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och bidra till vår framgångsrika utveckling. Hos oss har du möjlighet att balansera arbetsliv och privatliv genom flexibel arbetstid och möjlighet till distansarbete. Dessutom kan du investera i din hälsa och välbefinnande genom vår hälsoförmån, som ger dig möjlighet att träna till dig ledighet.

Vårt kontor är beläget i nya centrala och moderna lokaler som ger en trivsam och inspirerande arbetsmiljö. Dessa lokaler är utformade för att främja samarbete och kreativitet.

Du kan läsa mer om Skolfastigheter på http://www.skolfastigheter.uppsala.se

Ansök nu

Projektekonom till SLU

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 13
Är du en driven och strukturerad person som vill vara ett stöd till kollegor i ekonomiska frågor? Har du tidigare arbetat med projektredovisning och nu vill få möjlighet att utvecklas ytterligare inom området? Läs då vidare!

Vi söker nu en projektekonom för vår kund SLU Institutionen för molekylära vetenskaper. Uppdraget är på heltid med start från augusti och beräknas pågå i 6 månader, med mycket goda möjligheter till direktanställning för rätt person.

Under uppdraget kommer du vara anställd som en av Poolias uppskattade konsulter. Vi gör ett löpande urval för detta uppdrag, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
SLU – Institutionen för molekylära vetenskaper bedriver forskning inom kemi, molekylärbiologi, livsmedelsvetenskap och mikrobiologi. Forskningen sker ofta i samarbete med industriella partners och har resulterat i flera innovationer, patent och högteknologiska företag.

Vi på Poolia söker nu för SLU:s räkning en projektekonom.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som projektekonom kommer du att arbeta nära forskare för att hantera löpande projektredovisning, budgetarbete och uppföljning för cirka 100 forskningsprojekt gentemot externa finansiärer och uppdragsgivare. Ditt arbete kommer att följa de specifika riktlinjer och regler som gäller för universitetet som statlig myndighet, samt de krav som ställs av varje enskild finansiär.

Du kommer att fungera som en stöd- och kontrollfunktion för forskarna, där du ger vägledning och support i ekonomiska frågor. Dessutom kommer du att leda möten för ansvariga forskare på på institutionen.

Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har:
• Erfarenhet av projektredovisning
• En eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Förmåga att kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift
• Erfarenhet av statlig redovisning är meriterande
• Särskilt välkommet är erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 ERP

Vi söker en person som är strukturerad, noggrann och tar ansvar. Du bör kunna hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och vara motiverad att stötta kollegor på bästa möjliga sätt. Att arbeta i team är inget problem för dig, samtidigt som du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Med god planeringsförmåga och förmåga att prioritera uppgifter strävar du alltid efter att hålla deadlines.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom logistik & inköp

Logistiker
Läs mer Mar 11
Vi söker ständigt efter nya stjärnor inom logistik, orderhantering & inköp för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Vanligt förekommande tjänster:
- Lageradministratör
- Inköpare
- Produktionsplanerare
- Logistiker
- Orderspecialist
- Transportplanerare
- Koordinator

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller ekonomi. Du kanske har arbetat några år inom logistik/orderhantering/inköp eller så har du precis påbörjat din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens. Du har goda kunskaper i Office-paketet, såsom Excel. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i något eller några större affärssystem.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, driven och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom HR

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom HR?

Vi söker ständigt efter nya talanger inom HR för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning och arbetsuppgifter. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Vanligt förekommande tjänster:
– HR-specialist
– HR-generalist
– HR-administratör
– HR-koordinator
– HR-konsult
– HR-chef

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom Ekonomi

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom ekonomi?

Vi söker ständigt efter grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Momsredovisning och deklarationer
• Lönehantering
• Inkassohantering och påminnelser
• Rapportering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har gärna arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan, men vi söker även dig som är nyexaminerad med viljan att utvecklas inom din yrkesroll. Det är mycket meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom ekonomi. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu