Uppsala: Redovisningsekonom till Gammadata Instrument AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till Gammadata Instrument AB i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-04 // Varaktighet: Heltid

Vi söker nu en redovisningsekonom till Gammadata Instrument AB i Uppsala. Är du en prestigelös, noggrann och kommunikativ person med ett sinne för siffror och förmåga att tänka logiskt? Vill du fortsätta att utvecklas inom ekonomi och redovisning och söker din nästa utmaning? Då kan detta vara en intressant möjlighet för dig.

Gammadata levererar utrustning och skräddarsydda lösningar för mätning av joniserande strålning och materialanalyser på den nordiska marknaden. Våra kunder är verksamma i flera områden inom forskning, industri, utbildning och myndigheter.

Vi startade vår resa 1987, och har idag ca 30 medarbetare fördelade på kontor runt om i Norden. Vi har dotterbolag i Norge, Finland och Storbritannien. Lokal service och support är viktigt för oss. Vi utför installationer och service på alla produkter vi säljer.
Arbetsbeskrivning:
Som redovisningsekonom på Gammadata kommer du att ha en central roll i företaget och ett nära samarbete med ekonomichef som du även rapporterar till. Ekonomifunktionen består av dig som redovisningsekonom samt ekonomichef. Du kommer att arbeta med allt från löpande redovisning inklusive kund- och leverantörsreskontra till förberedelser för månads- och årsbokslut. Du arbetar också med att utveckla rutiner och processer för att företagets ekonomiska flöden ska fungera smidigt. Har du erfarenhet av lönehantering kommer även det att ingå i dina ansvarsområden, i annat fall kommer detta att outsourcas.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer till exempel att innefatta:

• Hantering av leverantörsfakturor
• Svenska och utländska in- och utbetalningar
• Betalningspåminnelser och räntefakturering
• Löpande bokföring för Gammadata Instrument och det norska dotterbolaget Gammadata Norge AS
• Periodiseringar och avskrivningar
• Avstämning av alla balanskonton varje månad
• Framtagande av underlag till årsbokslut och månadsbokslut
• Framtagande av underlag till årsredovisningar
• Moms-, intrastat- och annan rapportering till myndigheter
• Löpande kontakter med våra externa redovisningsbyråer i de nordiska länderna samt i Storbritannien
Om dig:
Vi söker dig med utbildning inom ekonomi samt flera års erfarenhet av ekonomi- och redovisningsarbete. Du är trygg i dina redovisningskunskaper och har erfarenhet av redovisning i olika valutor, momsredovisning samt balansavstämning. Du pratar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Meriterande är om du har erfarenhet av Visma Business samt av löneadministration.

För att lyckas i rollen ser vi att du som person är noggrann, har god förmåga att planera och tänka logiskt samt besitter stor social kompetens. Vi söker dig som är nyfiken, prestigelös och har en vilja att växa och utvecklas, både i din egen kompetens och med oss som företag. Du trivs med att jobba i ett nära samarbete med dina kollegor, bidrar gärna med dina kunskaper och erfarenheter samtidigt som att du tycker om att ta egna initiativ och vara delaktig i det som händer i bolaget. Då det framåt kan finnas möjlighet att få ett större ansvar för ekonomifunktionen ser vi gärna att du är intresserad av ledarskapsfrågor och vill utvecklas inom det området.
Vi erbjuder:
På Gammadata Instrument AB ges du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull och självständig roll i ett bolag med en öppen kultur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid i Uppsala, med inledande provanställning i 6 månader. Du erbjuds möjlighet till hybridarbete, fri parkering i närområdet, friskvårdsbidrag samt förmånlig sjukförsäkring och pensionsplan. För rätt person kan det framåt finnas goda möjligheter att växa och utvecklas i rollen och på sikt kan du få axla ett större ansvar för ekonomifunktionen.

I den här processen samarbetar Gammadata Instrument AB med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Prokop på emelie.prokop@jurek.se.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Redovisningsekonom.

Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom Ekonomi

Läs mer Mar 11
Är du ute efter en ny utmaning inom ekonomi?

Vi söker ständigt efter grymma ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov. Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Kund- och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Löpande redovisning
• Månads- och årsbokslut
• Momsredovisning och deklarationer
• Lönehantering
• Inkassohantering och påminnelser
• Rapportering

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Eftersom detta endast är en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag, kan arbetsuppgifterna komma att variera sig.

Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har gärna arbetat med liknande arbetsuppgifter som ovan, men vi söker även dig som är nyexaminerad med viljan att utvecklas inom din yrkesroll. Det är mycket meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och har goda kunskaper i Office-paketet.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van att arbeta självständigt såväl som du trivs med att arbeta tillsammans med andra.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag inom ekonomi. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Ekonom till kund i Uppsala

Läs mer Apr 30
Trivs du i en roll där du får ge service till andra och har ett intresse för ekonomisk förvaltning? Läs då vidare!

Vi söker nu en ekonom till vår kund i Uppsala för ett uppdrag på heltid. Beräknad start är i mitten av juni och uppdraget kommer pågå i cirka 1 år. Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter.

Urval och intervjuer genomförs kontinuerligt. Skicka därför in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!

Om tjänsten
I rollen som ekonom kommer dina arbetsuppgifter exempelvis bestå av att:
• Hantera den löpande bokföringen, budget och bokslut för ett antal kunder, huvudsakligen bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar
• Ansvara för att följa upp och analysera kundernas ekonomiska situation och verksamhet
• Handlägga lånefrågor, finansiell planering och andra ekonomiska ärenden
• Presentera och förklara budget och prognos för bostadsrättsföreningarnas styrelser
• Utveckla det långsiktiga samarbetet med kunderna genom att identifiera och tillgodose deras behov
• Vara kontaktperson för kunderna och andra intressenter i ekonomiska frågor

Arbetet är förlagt på kundens kontor i centrala Uppsala. Arbetstiderna kommer vara måndag – fredag kl. 8-17, med viss möjlighet till flextid. Du kommer ingå i ett team på sex övriga ekonomer, en ekonomiassistent och en gruppchef som leder arbetet på plats.

Vem är du?
För att passa för tjänsten söker vi dig som har:
• En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
• Erfarenhet av att arbeta med bokslut, redovisning och andra ekonomiska uppgifter
• Goda kunskaper i MS Office, främst Excel, samt ekonomisystem som Unit4 Business World
• Innehar B-körkort

Vi söker dig som har ett starkt intresse för kundkontakter och service, samt förmåga att kommunicera professionellt och förtroendefullt med olika typer av människor. Du har god förmåga kunna arbeta självständigt, strukturerat och lösningsorienterat samtidigt som du har förmågan att se helheten och arbeta strategiskt med kundens ekonomiska förvaltning.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Ekonom till Uppsala universitet

Läs mer Apr 17
Vill du arbeta med ekonomi, med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en spännande verksamhet, där en dag inte är den andra lik? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som ekonom på Uppsala universitet.

Institutionen för kvinnors och barns hälsa (KBH) är en internationell och mångprofessionell institution med fokus på hälsa och välfärd. Det globala hälsoperspektivet är alltid närvarande, och vi samarbetar över professioner och kliniska områden, både inom utbildning och inom forskning. Läs mer om oss på: https://www.kbh.uu.se/.

Vi söker nu efter en ekonom som ersätter en av våra erfarna ekonomer som snart går i pension. Vi är för närvarande fem medarbetare inom ekonomifunktionen. Som medarbetare hos oss får du möjligheten att arbeta och utvecklas inom ekonomiadministration samtidigt som du får vara en del av verksamheten. Hos oss får du arbeta i en spännande kultur med medarbetare från hela världen samt möjlighet att delta i olika aktiviteter/evenemang, nätverk och utbildningar.

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär att du självständigt driver administrativa frågor kopplade till ekonomi samt ansvarar för uppgifter så som bokslut, uppföljning och analys samt budget. Vidare innebär arbetsuppgifterna att göra redovisningar till externa bidragsgivare, fakturahantering och projektkalkyler, samt att stödja projektansvariga i ekonomi- och inköpsfrågor.

I det dagliga arbetet kommer du att interagera och ha ett nära samarbete med forskare och andra medarbetare inom institutionens stödfunktion. En viktig del i arbetet är således att även ge god service och stöd i olika ekonomiska frågor. Då vi arbetar gemensamt som grupp kan andra administrativa arbetsuppgifter komma att ingå.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har intresse för ekonomi och gillar att ge service. Som sökande för denna anställning behöver du ha en högskoleexamen i ekonomi eller annat relevant område eller en eftergymnasial yrkesutbildning i ekonomi eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Relevant administrativ erfarenhet är ett krav för anställningen.

För att kunna genomföra arbetsuppgifterna krävs det även att du har god datorvana, goda kunskaper i excel, god analytisk och matematisk förmåga. Vidare är även god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på både svenska och engelska ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet som god förmåga till självständigt och strukturerat arbete, egen initiativ- och drivkraft samt förmåga att göra prioriteringar. Vi kommer även lägga stor vikt vid noggrannhet, flexibilitet, stor ansvars- och servicekänsla, god samarbetsförmåga samt förmåga att möta arbetstoppar.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Erfarenhet av arbete i ekonomisystem är meriterande. Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete såsom bokslut, redovisning och uppföljning är önskvärt.


Om anställningen
Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Ekonom Jessica Sandervig, e-post jessica.sandervig@uu.se eller administrativ chef Malin Ghanem, 018-471 6077, malin.ghanem@uu.se.

I denna rekrytering har vi ersatt det personliga brevet med frågor som du besvarar i samband med din ansökan. Svaren kommer att användas som en del i urvalsprocessen.

Välkommen med din ansökan senast den 8 maj 2024, UFV-PA 2024/1326.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Redovisningsekonom i Uppsala

Läs mer Apr 3
Är du ekonom med erfarenhet av hela redovisningsprocessen och söker nya utmaningar? Värdesätter du trivsel på arbetet samtidigt som du är strukturerad, ansvarsfull och prestigelös? Då kan detta vara en stor möjlighet för dig! Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag hos vår kund i en spännande bransch, med fina lokaler och trevliga kollegor där du kommer vara en värdefull resurs i bolaget.

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents alternativt har möjlighet att gå in som underkonsult. Uppdraget förväntas pågå t om årsskiftet med eventuell möjlighet till fast anställning för rätt person och vid intresse. Start omgående eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Som konsult hos oss på Jurek  är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Arbetsbeskrivning

Som redovisningsekonom hos vår kund med fina lokaler mitt i centrala Uppsala kommer du självständigt att ansvara för bolagets redovisning som ska tas hem då den idag är outsourcad till en redovisningsbyrå. Dina arbetsområden kommer att innebära brett ekonomiarbete, och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Löpande bokföring
• Kund- och leverantörsreskontra
• Ekonomisk rapportering
• Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Moms-, skatt- och arbetsgivardeklarationer
• Skapa forecasts

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete där du har arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter. Du talar och skriver obehindrat både på svenska och engelska samt har goda kunskaper i ekonomisystem. Vi ser gärna att du har ett systemintresse och lätt för att lära dig nya. 

För att trivas i rollen ser vi att du som person är trygg i dig själv och dina kunskaper. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, är flexibel och trivs med att arbeta både högt och lågt. Du lockas av blandningen av löpande bokföring och ekonomistyrning och förstår vikten av hela flödet. Vidare jobbar du strukturerat och lösningsorienterat samt väl mot deadlines. Du trivs bra med att arbeta självständigt samtidigt som du är serviceminded och har stor social förmåga.

Ansökan

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se

Om Jurek

Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Interim Business Controller 50% i Bålsta

Controller
Läs mer Apr 30
Är du business controller och har du erfarenhet av verksamheter inom tillverkning, industri eller produktion? Söker du nya utmaningar och är intresserad av att jobba deltid, 50%? Då kan detta vara en stor möjlighet för dig! Vi erbjuder ett stimulerande och intressant uppdrag hos vår kund i Bålsta, där du kommer vara en viktig del i bolaget.

Uppdragets omfattning är 50% och pågår i ca 12 månader med start enligt överenskommelse. Upplägget är flexibelt då du själv kan lägga upp veckorna/dagarna som det passar. Vi ser gärna att du kan vara på plats någon dag i veckan men även det är flexibelt. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents alternativt har möjlighet att gå in som underkonsult. Som konsult hos oss på Jurek är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsbeskrivning
Som business controller kommer du tillhöra ekonomifunktionen i en organisation med ca 60 anställda och självständigt jobba med löpande rapportering och analys av resultat och nyckeltal. Du kommer att ha ett nära samarbete med CFO som du även rapporterar till. Dina arbetsuppgifter kommer framför allt att innefatta:

• Kostnadskontroll
• Rapportering
• Uppföljning och analys av lönsamhet
• Supportera organisationen i ekonomiska frågor
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet och har minst 3 års erfarenhet av att arbeta som business controller, med fördel inom tillverkning, produktion, industri eller distribution. Du har goda datakunskaper, särskilt i Excel och MS Office-paketet. 

För att lyckas i rollen och trivas på uppdraget ser vi att du har stort eget driv och van vid att ta egna initiativ. Du har god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig. Du trivs bra med att arbeta självständigt, har ett prestigelöst förhållningssätt och har god förmåga att samarbeta chefer och kollegor andra kollegor såväl som med externa kontaktytor. 
Du erbjuds
Vi erbjuder ett intressant uppdrag för dig som har erfarenhet av controlling och ekonomiarbete. Uppdragets omfattning är ca 50% och pågår uppskattningsvis i ca 12 månader med start enligt överenskommelse. Upplägget är flexibelt då du själv kan lägga upp veckorna/dagarna som det passar. Vi ser gärna att du kan vara på plats någon dag i veckan men även det är flexibelt.
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.
Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Ansök nu

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Apr 25
Är du en trygg, engagerad och nyfiken HR-konsult som är redo för nästa uppdrag med start i augusti? Har du erfarenhet från det breda HR-arbetet, är trygg i arbetsrätten och trivs när du både får arbeta operativt och strategiskt? Då kan vi ha ett spännande uppdrag för dig!

Arbetsbeskrivning

För vår kund, som är ett service- och installationsföretag, söker vi nu en HR Partner för uppdrag med start i början på augusti och löpande ett år framåt. I rollen kommer du jobba dedikerat mot en specifik region i verksamheten, i tätt samarbete med regionchef, avdelningschefer och filialchefer. Du ingår i regional ledningsgrupp och bidrar med ett proaktivt HR-stöd. I rollen kommer du arbeta högt som lågt, där du både driver de årliga HR-processerna och bidrar till strategi i ledningsgrupp. Du tillhör ett HR-team om fem ytterligare HR Partners och rapporterar till HR-chef.

Vem är du?

Personen vi söker till denna roll har minst fem års erfarenhet från en bred roll inom HR, troligen från rollen som HR Partner/HR Business Partner. Du är van att stötta chefer i hela spektrat av HR-frågor och känner dig trygg som en del av ledningsgrupp. Har du sedan tidigare erfarenhet av organisationer bestående av både kollektivare och tjänstemän ser vi det som ett stort plus. Som person blir du troligen beskriven som öppen, samarbetsvillig och engagerad och har ett proaktivt förhållningssätt. Du delar gärna kunskap och trivs som den del av ett team där humor finns och där man jobbar tillsammans.

Du erbjuds 

Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR, med start i augusti och löpande cirka ett år framåt. Rollen är placerad antingen i Uppsala eller Stockholm, men kommer innebära visst resande mellan lokala kontor i Enköping, Uppsala och Stockholm. Vid frågor rörande uppdraget är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på my.andersson@jurek.se. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande och vi hoppas tillsätta detta uppdrag så snart som möjligt, så visa ditt intresse eller hör av dig direkt om du är nyfiken.

Om oss

Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.

Konsult hos Jurek

År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek
Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek 

Sökord: HR Manager, HR Consultant, HR Business Partner, HR Specialist, blue collar, human resources.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare på deltid i Uppsala

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 2
Nytt
Tycker du att arbeta med service, hjälpa kunder och har ett tekniskt intresse? Trivs du dessutom med att använda telefon och dator som främsta arbetsverktyg och vill arbeta på ett företag som bidrar till människors hälsa och välmående? Vi söker nu en finsktalande medarbetare till en av våra kunders supportteam, ett konsultuppdrag på 50% med start omgående. Varmt välkommen med din ansökan!

Detta är ett konsultuppdrag på 50% där du anställs som konsult hos Jurek Talents. Kanske studerar du och söker att jobb vid sidan av studierna eller av annan anledning söker en deltidstjänst. Hos oss på Jurek är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Arbetsuppgifter

Kontoret består av tjugo medarbetare varav tre jobbar i supportteamet som du kommer att tillhöra. I rollen som kundsupportmedarbetare kommer du framför allt att arbeta med att ta emot och besvara inkommande email och samtal från kunder på finska, engelska och svenska som även ska registreras och dokumenteras i ärendehanteringssystemet. Andra arbetsuppgifter som kan komma att förekomma är att underhålla kundtelefoner, hantera kundleveranser, assistera inom området service och logistik samt kalibrera, felsöka och montera alkoholmätare.

Vem är du?

Vi söker dig med avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande samt som har erfarenhet av att arbeta med kundtjänst eller kundsupport. Du talar och skriver obehindrat på finska, svenska och engelska samt har god datavana och lätt för att lära dig nya system. Vi ser även att du har ett starkt tekniskt intresse.

Som person är du noggrann, prestigelös och jobbar lika bra självständigt som i samarbete med dina kollegor. Du trivs bra och är bekväm med att prata i telefon och strävar alltid efter leverera bästa möjliga service.

Du erbjuds

Vi erbjuder ett spännande uppdrag hos vår kund som värnar om människors hälsa och välbefinnande. Uppdraget pågår initialt i 4-6 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Tjänstens omfattning är deltid 50% och arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid, 4 timmar per dag där du kan välja att konstant arbeta förmiddagar eller eftermiddagar.

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström, hanna.brostrom@jurek.se Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om Jurek

Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu

Löneadministratör i Uppsala

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Apr 18
Är du löneadministratör, har du erfarenhet av arbete i systemet Agda och är tillgänglig omgående? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! 

Vi söker nu en driven och engagerad lönekonsult till vår kund i centrala Uppsala, där du får möjlighet att bidra med din värdefulla kunskap och kompetens. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Recruitment & Consulting alternativt har möjlighet att gå in som underkonsult. Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inregistrering av timvikarier och utlägg i form av kvittohantering, traktamente och diverse administrativa uppgifter. 
Vem är du?
För att lyckas i rollen söker vi dig som har minst två års erfarenhet av löneadministration samt har kunskaper i systemet Agda. Vi ser även att du har goda kunskaper i MS Office samt har talar och skriver obehindrat på svenska. 

Som person är du noggrann, självständig och strukturerad. Du är kommunikativ, har lätt för att uttrycka dig och har god samarbetsförmåga samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. 
Du erbjuds
Uppdraget pågår troligen t om augusti med start i februari. Tjänstens omfattning är deltid 50-75% alt. heltid beroende på ditt önskemål, och arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid. Du erbjuds möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan. 
Ansökan 
Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ansök nu

Business/production controller till läkemedelsbolag i Uppsala

Controller
Läs mer Apr 17
Är du en erfaren controller med erfarenhet av SPC/standardprissättning som söker nytt uppdrag? Är du van vid och trivs med att arbeta i globala organisationer samtidigt som du har erfarenhet av SAP? Då kan detta vara en möjlighet för dig!

Vi erbjuder ett spännande uppdrag hos vår kund inom läkemedelsbranschen med lokaler strax utanför centrala Uppsala. Uppdraget förväntas pågå i minst 6 månader med start omgående. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Detta är ett konsultuppdrag där möjlighet finns att vara underkonsult via oss alternativt anställas som konsult av Jurek. Som konsult hos oss på Jurek Recruitment & Consulting är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsbeskrivning
Som business/production controller hos vår kund inom läkemedelsbranschen kommer du tillhöra finance-avdelningen bestående av 20 personer samt ha ett extra tätt samarbete med en gruppering om fyra kollegor. Uppdraget innebär att arbeta med SPC/standardprisättning samt med business controlling inom produktion. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

SPC/Standardprissättning

• Årlig process för standardpriser inkl. analys och ERP-uppdateringar för samtliga tre siter
• Analys av marginaleffekter av SPC i budgetarbete och femårsplan.
• Löpande uppdatering av nya material och nya produkter.
• Rådgivning till verksamheten, SPC-frågor, produktivitet mm.
• Samarbete inom finance och med andra funktioner (ex. planning) vid samtliga tre siter kring standardprissättning och dess processer
• Kontinuerligt förbättra finansteamets processer med fokus på förbättringar av standardkostnader i genomförandet.
• Delta i nyckel-IT-projekt inklusive SAP ERP-förbättringsprojekt

Business Controller produktion

• WIP-settlement Uppsala.
• Business controller för funktionerna Facility, EHS, PPI – focus på Opex och projekt.
• Forecast, AOP, månadsbokslut, kvartalsbokslut, accruals etc.
• IT Spend Operations (global rapportering).
• Underhålla och skapa interna allokeringar månadsvis, och årsvis i samband med AOP-processen.
• Delta och stötta produktion i produktivitetsprojekt och finansiella beslut.
• Inkuransberäkningar enligt globala policies, hantering av undantag via global process.
• Ad hoc inom samtliga områden, utredningar och analys.

Om dig
För att lyckas i rollen har du med fördel en högskoleutbildning inom ekonomi eller liknande samt minst 5 års erfarenhet som business controller med liknande arbetsuppgifter. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta i internationella bolag och med SPC/standardprissättning. Vidare har du goda datakunskaper och avancerade kunskaper i excel samt erfarenhet av SAP, alternativt stor erfarenhet av liknande system. Då uppdraget avser en global organisation ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska såväl som på engelska.

Vi söker dig som är en trygg, drivande och affärsinriktad person med god förmåga att arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. Du räds inte för att ta för dig och ställa frågor i kombination med att du gärna tar egna initiativ och driver ditt eget arbete framåt. Vidare är du bekväm med flera kontaktytor och trivs bra att ge hjälp och support till kollegor i organisationen. Du har mycket goda kommunikationsfärdigheter såväl muntligen som skriftligen, och har förmåga att sammanfatta och presentera information på ett kortfattat och effektivt sätt.
Du erbjuds
Vi erbjuder ett intressant uppdrag i en spännande organisation som gör skillnad för människors liv. Uppdragets omfattning avser heltid med möjlighet till hybridarbete. Uppdraget påbörjas i slutet av maj/början av juni alt. enligt överenskommelse och förväntas pågå i ca6 månader.
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Ansök nu

Redovisningskonsult till Ekonomibyrån Geab

Redovisningskonsult
Läs mer Apr 16
Är du en redovisningskunnig problemlösare, trivs med att jobba mot deadlines och vill bli en del av sammansvetsade och kompetenta kollegor?

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
På Ekonomibyrån Geab hjälper vi våra kunder med alla tänkbara ekonomiska frågor och en stor del av vårt jobb är problemlösning. Vi är ett litet bolag och du kommer att få arbeta brett, med kunder av olika storlekar och branscher.

Vi jobbar med löpande redovisning, bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Vi arbetar ständigt mot många deadlines och med tvära kast mellan arbetsuppgifter, något vi tror att du trivs med och utmanas av.

Du behöver vara självständig, trygg i din roll och trivas med att ha egna kunder som du ansvarar för, med stöttning från kollegor som alltid finns nära till hans. Ekonomibyrån Geab är ett sammansvetsat gäng, som ständigt lär och utvecklas av varandra.

 

Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning i ekonomi med inriktning mot redovisning, och några års arbetslivserfarenhet. Det är ett stort plus om du har jobbat på flera olika typer av bolag, och i olika branscher, alternativt att din erfarenhet kommer från en redovisningsbyrå.

Din personlig lämplighet är viktig för oss, och som person ser vi att du trivs i ett högt arbetstempo, och med stor variation i arbetsuppgifter. Du trivs också med kundkontakt, och sätter ett stort värde i bygga långsiktiga kundrelationer.

 

Om Ekonomibyrån Geab
Ekonomibyrån Geab är en redovisningsbyrå belägen på Övre Slottsgatan i Uppsala. Byrån har 7 medarbetare, som sitter tillsammans i kontorsmiljö. Ekonomibyrån påbörjade sin verksamhet 1989.

Om ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning, och du blir anställd av Ekonomibyrån Geab. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Boo på charlotta.boo@jurek.se

Ansök nu