Uppsala: Reservdelsspecialist BMW

Hitta ansökningsinfo om jobbet Reservdelsspecialist BMW i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-16 // Varaktighet: Heltid

Vi söker fler duktiga medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Är du intresserad av att ta branschen till nästa nivå och arbeta med premiumbilen BMW vars teknik ligger i framkant? Vill du bredda dina kunskaper inom fordonsteknik och bli en del av en avslappnad men professionell företagskultur där driv och engagemang ger mycket tillbaka? Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work® - ta chansen och bli en del av vårt härliga team!

Rollen
Till vår BMW-anläggning i Uppsala söker vi nu en reservdelsspecialist som vill vara med på vår resa att ta branschen till nästa nivå. Teamet som du blir en del av kommer att bestå av 10 Fordonstekniker, 4 Servicerådgivare, 2 Teamledare och 2 reservdelsspecialister som tillsammans arbetar och stöttar varandra för att nå uppsatta mål. Centralt för rollen är att ansvara för att kundernas krav och förväntningar infrias genom att utföra kundservice av hög kvalitet. Arbetet innefattar bl.a.;

Ansvarar du för försäljning av reservdelar och tillbehör i enlighet med direktiv som finns för respektive produkt samt inköp och lagerunderhållning av produkterna.

- Ansvar för försäljning, beställning och plockning av reservdelar och tillbehör.

- Du arbetar med stort fokus på kundkontakt och service, och i din roll ingår att hålla hög kvalité och ett effektivt arbete med kommunikation.

Erfarenhet & profil
Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, vi ser gärna att du;

- Delar vår känsla för kundservice genom ett professionellt bemötande.

- Att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt med ordning och reda.

- Är lyhörd, har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga.

- Förstår vikten av goda relationer med såväl medarbetare som kunder och har både vilja och intresse för att hjälpa andra.

- Intresse för bildelar.

- Data- och telefonvana, gärna med erfarenhet av affärssystemet Kobra.

- Goda kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift.



Om du blir en del av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;

- Arbete med ett av världens starkaste varumärke med spännande och högkvalitativa produkter.
- Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
- Goda karriärmöjligheter i en utvecklande miljö av kunniga och engagerade medarbetare i en mycket stark och expansiv koncern.
- Bra personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatt m.m.


Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående och intervjuer kommer hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 31/3-2024. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Ilkka Gumse på email ilkka.gumse@bavariabil.se / telefon 018-4184518 eller Team Leader Björn Jangborg på email bjorn.jangborg@bavariabil.se / telefon 018-4184546.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: reservdelsspecialist, reservdelsman, reservdelskvinna

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Reservdelsspecialist/Bildelsspecialist

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Reservdelsspecialist/Bildelsspecialist.

Reservdelsman sökes till Uppsala!

Läs mer Apr 15
Om tjänsten
Är du intresserad av att arbeta både praktiskt, administrativt och socialt? Då kan tjänsten som reservdelsman vara något för dig. Rollen som reservdelsman är ett varierande och roligt arbete för dig som har kunskap om och intresse för bilar. Arbetsuppgifterna innefattar planering och beställning av reservdelar, hantering av inkommande gods och lager, returhantering, intern service till övriga medarbetare, samt andra tillkommande administrativa uppgifter. I rollen som reservdelsman är du en viktig del av verksamheten, eftersom du säkerställer att både bilförsäljning och verkstad får tillgång till reservdelar och tillbehör som efterfrågas. Arbetet sker i nära samarbete med verkstadens olika roller, medarbetarna är glada och stämningen präglas av en teamkänsla. Du erbjuds möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor på en fin och fräsch verkstad/bilåterförsäljare. 

 

Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som reservdelsman är en rekrytering och du kommer anställas direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag!

Din profil
I syfte att lyckas i tjänsten som reservdelsman krävs det att du:
-Har tidigare erfarenhet av reservdelshantering på en bilverkstad.
-Har god datorvana eftersom du i arbetet ska kunna hantera olika reservdelssystem.
-Talar svenska och engelska obehindrat.
-Innehar B-körkort.

Det är meriterande om du:
-Arbetat i reservdelssystem tidigare.

Du som person är:
-Strukturerad, ordningsam och noggrann.
-Serviceinriktad och lösningsorienterad.
-Ansvarstagande och självgående.
-Tekniskt lagd.

 

Om oss
Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Reservdelsman sökes till Uppsala!

Läs mer Mar 12
Om tjänsten
Är du intresserad av att arbeta både praktiskt, administrativt och socialt? Då kan tjänsten som reservdelsman vara något för dig. Rollen som reservdelsman är ett varierande och roligt arbete för dig som har kunskap om och intresse för bilar. Arbetsuppgifterna innefattar planering och beställning av reservdelar, hantering av inkommande gods och lager, returhantering, intern service till övriga medarbetare, samt andra tillkommande administrativa uppgifter. I rollen som reservdelsman är du en viktig del av verksamheten, eftersom du säkerställer att både bilförsäljning och verkstad får tillgång till reservdelar och tillbehör som efterfrågas. Arbetet sker i nära samarbete med verkstadens olika roller, medarbetarna är glada och stämningen präglas av en teamkänsla. Du erbjuds möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor på en fin och fräsch verkstad/bilåterförsäljare. 

 

Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som reservdelsman är en rekrytering och du kommer anställas direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag!

Din profil
I syfte att lyckas i tjänsten som reservdelsman krävs det att du:
-Har tidigare erfarenhet av reservdelshantering på en bilverkstad.
-Har god datorvana eftersom du i arbetet ska kunna hantera olika reservdelssystem.
-Talar svenska och engelska obehindrat.
-Innehar B-körkort.

Det är meriterande om du:
-Arbetat i reservdelssystem tidigare.

Du som person är:
-Strukturerad, ordningsam och noggrann.
-Serviceinriktad och lösningsorienterad.
-Ansvarstagande och självgående.
-Tekniskt lagd.

 

Om oss
Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Reservdelsman sökes till Uppsala!

Läs mer Feb 13
Om tjänsten
Är du intresserad av att arbeta både praktiskt, administrativt och socialt? Då kan tjänsten som reservdelsman vara något för dig. Rollen som reservdelsman är ett varierande och roligt arbete för dig som har kunskap om och intresse för bilar. Arbetsuppgifterna innefattar planering och beställning av reservdelar, hantering av inkommande gods och lager, returhantering, intern service till övriga medarbetare, samt andra tillkommande administrativa uppgifter. I rollen som reservdelsman är du en viktig del av verksamheten, eftersom du säkerställer att både bilförsäljning och verkstad får tillgång till reservdelar och tillbehör som efterfrågas. Arbetet sker i nära samarbete med verkstadens olika roller, medarbetarna är glada och stämningen präglas av en teamkänsla. Du erbjuds möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor på en fin och fräsch verkstad/bilåterförsäljare. 

 

Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som reservdelsman är en rekrytering och du kommer anställas direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag!

Din profil
I syfte att lyckas i tjänsten som reservdelsman krävs det att du:
-Har tidigare erfarenhet av reservdelshantering på en bilverkstad.
-Har god datorvana eftersom du i arbetet ska kunna hantera olika reservdelssystem.
-Talar svenska och engelska obehindrat.
-Innehar B-körkort.

Det är meriterande om du:
-Arbetat i reservdelssystem tidigare.

Du som person är:
-Strukturerad, ordningsam och noggrann.
-Serviceinriktad och lösningsorienterad.
-Ansvarstagande och självgående.
-Tekniskt lagd.

 

Om oss
Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Reservdelsman sökes till Uppsala!

Läs mer Feb 7
Om tjänsten
Är du intresserad av att arbeta både praktiskt, administrativt och socialt? Då kan tjänsten som reservdelsman vara något för dig. Rollen som reservdelsman är ett varierande och roligt arbete för dig som har kunskap om och intresse för bilar. Arbetsuppgifterna innefattar planering och beställning av reservdelar, hantering av inkommande gods och lager, returhantering, intern service till övriga medarbetare, samt andra tillkommande administrativa uppgifter. I rollen som reservdelsman är du en viktig del av verksamheten, eftersom du säkerställer att både bilförsäljning och verkstad får tillgång till reservdelar och tillbehör som efterfrågas. Arbetet sker i nära samarbete med verkstadens olika roller, medarbetarna är glada och stämningen präglas av en teamkänsla. Du erbjuds möjligheten att utvecklas tillsammans med dina kollegor på en fin och fräsch verkstad/bilåterförsäljare. 

 

Tjänsten är på heltid med start omgående eller utefter överenskommelse. Fast lön tillämpas. Arbetet som reservdelsman är en rekrytering och du kommer anställas direkt hos vår kund. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att söka redan idag!

Din profil
I syfte att lyckas i tjänsten som reservdelsman krävs det att du:
-Har tidigare erfarenhet av reservdelshantering på en bilverkstad.
-Har god datorvana eftersom du i arbetet ska kunna hantera olika reservdelssystem.
-Talar svenska och engelska obehindrat.
-Innehar B-körkort.

Det är meriterande om du:
-Arbetat i reservdelssystem tidigare.

Du som person är:
-Strukturerad, ordningsam och noggrann.
-Serviceinriktad och lösningsorienterad.
-Ansvarstagande och självgående.
-Tekniskt lagd.

 

Om oss
Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bavaria Sverige Bil AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bavaria Sverige Bil AB .

Företagssäljare BMW

Innesäljare
Läs mer Apr 11
Är du redo för nästa steg i försäljningskarriären? Bli en central del av vårt team som Företagssäljare hos Bavaria Bil! Du får ansvar för att aktivt underhålla företagsrelationer, driva försäljning framåt och delta i strategiska aktiviteter. Vi söker en passionerad lagspelare som älskar att överträffa förväntningar och vill vara en del av en positiv och utvecklande arbetsmiljö. Ansök idag och ta chansen att bli en del av vårt fantastiska team i Uppsala!
RollenSom Företagssäljare kommer du att ha en central roll i att ge professionell rådgivning till våra kunder och bidra till att driva vår företagsförsäljning framåt. Ditt ansvar innefattar att aktivt söka och underhålla relationer med företagskunder samt delta i strategiska försäljningsaktiviteter såsom kundevent och mässor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för försäljning och lönsamhet på nya och befintliga företagskunder, med fokus på företag med tre personbilar och uppåt.
Proaktivt arbeta för att behålla och utveckla befintliga kundrelationer genom regelbundna kontakter och skräddarsydda erbjudanden.
Identifiera och bearbeta potentiella nya kunder genom strukturerad prospektering och anpassade erbjudanden.
Förhandla fram nya ramavtal och ansvara för avtalsförhandlingar.
Planera och genomföra företagsevent och aktiviteter i samarbete med teamet och samarbetspartners.
Hålla dig uppdaterad om marknadsutveckling, varumärken och modellprogram för att kunna ge relevant information till kollegor och kunder.

I tjänsten ingår viss helgtjänstgöring enligt schema, vanligtvis varannan lördag. Vid event och lanseringshelger kan söndagsarbete förekomma.
Erfarenheter & profilVi letar efter dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och som brinner för försäljning. Du är en lagspelare med en stark drivkraft att leverera resultat och överträffa förväntningar. Din passion och entusiasm smittar av sig på dina kollegor och du trivs i en miljö där utmaningar ses som möjligheter till utveckling.Det är till fördel om du har en god erfarenhet avförsäljning och kundvård.Viktigt är att ha en stark känsla för affärsnytta, med goda datakunskaper samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Eftersom arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att man är prestigelös och har förmåga att bygga relationer på olika nivåer.
Som person ser vi att man är strukturerad och prioriterar sitt arbete på ett effektivt sätt, och följer upp delegerade arbetsuppgifter. Med ett ödmjukt och positivt bemötande arbetar man samarbetsinriktat för att få andra att nå gemensamma mål. Vidare är man tydlig och kommunikativ samt har en pedagogisk förmåga som gör att man har lätt att förmedla sina kunskaper till andra. Viktigt är också att ha känslan och drivet för att kunna effektivisera och utveckla avdelningen.
Om du blir en del av ossVi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att våra medarbetare ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;
En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i fina lokaler.
Representera ett starkt varumärke - BMW.
Arbete i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter och kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
Personalförmåner i form av förmånsbil, friskvårdbidrag, personalrabatter m.m.
Några ord från din blivande chef!
Jag heter Mattias Svedh och har ägnat mig åt försäljning så länge jag kan minnas. Att skapa affärer och bygga relationer med kunder är det som jag verkligen älskar med mitt arbete. Nu ser jag fram emot att få vara en del av ledningen för teamet i Uppsala. Jag kan försäkra dig om att vi har en fantastisk arbetsmiljö där vi alltid tar hand om varandra och har kul tillsammans. Dessutom tillhör vi en stor koncern, vilket innebär att vi har tillgång till en bred kunskapsbas och kloka kollegor som alltid ställer upp för varandra. Jag går till jobbet varje dag med ett leende på läpparna och är stolt över att vara en del av Bavaria Bil. Vill du också vara med i vårt team? Sök tjänsten idag!
AnsökanVi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 5:e maj 2024. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Mattias Svedh,
mattias.svedh@bavariabil.se
0722 51 84 07Ansök nu och bli en del av vår framgångssaga i Uppsala!
Sökord: Försäljning, BMW, Bilförsäljning, BavariaBil, Hedin Automotive, Kundrelationer, Företagssäljare

Ansök nu

Servicerådgivare BMW

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 2
Vi söker fler medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse.Här kommer du ingå i ett team bestående av 4 Servicerådgivare som rapporterar till Teamledare – ett mindre team då vi tror på närhet till chef, löpande feedback och att varje medarbetares bidrag syns och uppmärksammas. Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work- ta chansen och bli en del av vårt härliga team!
Rollen
Du kommer ha en viktig roll i mötet med våra kunder och leverans av högkvalitativt servicearbete, där du har ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a:
Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner.
Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt prissättning och fakturering.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från motorbranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet ser ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Kobra och/eller Cabas.
Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt – alltid. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Viktigt är också att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.
Om du blir en av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder:
En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
Kontinuerlig och utveckling i rollen och inom organisationen.
Personalförmåner i form av bl.a. friskvårdsbidrag, förskottssemester, personalrabatter etc.
Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 20240505.Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader Björn Jangborg via bjorn.jangborg@bavariabil.se, 018-4184546 eller Servicechef Ilkka Gumse via ilkka.gumse@bavariabil.se, 018-4184518.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundmottagare / Servicerådgivare / Frontmedarbetare

Ansök nu

Fordonstekniker BMW

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Feb 2
Vi söker fler duktiga medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Är du intresserad av att ta branschen till nästa nivå och arbeta med premiumbilen BMW vars teknik ligger i framkant? Vill du bredda dina kunskaper inom fordonsteknik och bli en del av en avslappnad men professionell företagskultur där driv och engagemang ger mycket tillbaka? Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work® - ta chansen och bli en del av vårt härliga team!



Rollen
Till vår BMW-anläggning i Uppsala söker vi nu en duktig Fordonstekniker som vill vara med på vår resa att ta branschen till nästa nivå. Teamet som du blir en del av kommer att bestå av 10 Fordonstekniker, 4 Servicerådgivare och 2 Teamledare som tillsammans arbetar och stöttar varandra för att nå uppsatta mål. Centralt för rollen är att ansvara för att kundernas krav och förväntningar infrias genom att utföra servicearbete av hög kvalitet. Arbetet innefattar bl.a.;

- Utföra service och reparationer.

- Elektronik och felsökning.

- Kundkontakt i samband med merförsäljning.

Du behöver inte veta allt inom ovanstående områden, din inställning och din vilja att lära och utvecklas är viktigare. Även om ditt största fokus kommer ligga på reparationer och underhåll kommer du även emellanåt ha direktkontakt med kunder och därmed vara en viktig del i att bygga våra kundrelationer.

Vem är du?
För tjänsten som Fordonstekniker hos oss ser vi att du har följande kvalifikationer;

- Fordonsteknisk utbildning

- Minst tre års arbetslivserfarenhet som Fordonstekniker

- Erfarenhet från byte av vindrutor

- God datavana

- B-körkort

- Svenska i tal och skrift.

Meriterande är om du tidigare har arbetat med BMW/MINI-bilar, el- och hybridbilar samt har erfarenhet av Kobra eller andra relevanta IT-system.

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, vi ser gärna att du;

- Delar vår känsla för kundservice genom ett professionellt bemötande.

- Trivs med att arbeta självständigt och att du på egen hand kan söka information och hitta lösningar.

- Att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

- Är lyhörd, har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga.

- Förstår vikten av goda relationer med såväl medarbetare som kunder och har både vilja och intresse för att hjälpa andra.

Om du blir en del av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;

- En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.

- Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.

- Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.

- Personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatter m.m.

- Marknadsmässig grundlön samt rörlig provisionslön baserat på prestation.

Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast 2024-04-31. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Ilkka Gumse 018-4184518, ilkka.gumse@bavariabil.se eller Team leader Lars Vall 018-4184544, lars.vall@bavariabil.se
Välkommen med din ansökan!

Se filmen (https://www.youtube.com/watch?v=aeMwaeUbo9o) om hur det är att jobba som Fordonstekniker på Bavaria.

Sökord: Bilmekaniker, Mekaniker, Tekniker

Ansök nu

Bavaria Uppsala söker Fordonstekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Okt 14
Vi söker fler duktiga medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Är du intresserad av att ta branschen till nästa nivå och arbeta med premiumbilarna BMW och MINI vars teknik ligger i framkant? Om ditt svar är ja har du hittat rätt, tveka inte att söka tjänsten redan idag!

 

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter

Till vår anläggning i Uppsala söker vi nu fler duktiga Fordonstekniker som vill vara med på vår resa att ta branschen till nästa nivå. Som Fordonstekniker hos oss kommer du att ingå i ett engagerat team med duktiga Tekniker som tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål. Centralt för rollen är att ansvara för att kundernas krav och förväntningar infrias genom att utföra servicearbete av hög kvalitet. Arbetet innefattar bl.a.;


• Utföra service och reparationer.
• Elektronik och felsökning.
• Byten av vindrutor.
• Kundkontakt i samband med merförsäljning.

 

Kvalifikationer

För tjänsten som Fordonstekniker hos oss ser vi att du har följande kvalifikationer;


• Fordonsteknisk utbildning
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som Fordonstekniker
• God datavana
• B-körkort
• Svenska i tal och skrift.

Meriterande är om du tidigare har arbetat som Personlig Tekniker eller med direkt kundkontakt, BMW/MINI-bilar, el- och hybridbilar samt har erfarenhet av Kobra eller andra relevanta IT-system.

 

Personliga egenskaper

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, vi ser gärna att du;


• Delar vår känsla för kundservice genom ett professionellt bemötande.
• Trivs med att arbeta självständigt och att du på egen hand kan söka information och hitta lösningar.
• Att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
• Är lyhörd, har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga.
• Förstår vikten av goda relationer med såväl medarbetare som kunder och har både vilja och intresse för att hjälpa andra.

 

Vi kan erbjuda dig

Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;


• En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
• Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
• Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
• Personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatter m.m.
• Marknadsmässig grundlön samt rörlig provisonslön baserat på prestation.

 

Ansökan

Vi ser fram emot att tillsätta tjänsterna omgående, ansök därför redan idag via länken nedan eftersom intervjuer kommer hållas löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Tommy Paulsson, mail tommy.paulsson@bavariabil.se.

Välkommen med din ansökan!

Se filmen om hur det är att jobba som Fordonstekniker på Bavaria.


Sökord: Bilmekaniker, Bilmek, Mekaniker, Tekniker

 


Om Bavaria
Bavaria startades upp i Norge för 24 år sedan med en vision att förändra kundbemötandet i branschen. Grundarna ville mötas av entusiastiska och engagerade säljare, servicemottagare och mekaniker. De förväntade sig mer än vad som erbjöds. Mycket mer. Därför grundade de Bavaria.

Idag är Bavaria en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss?


Bavaria är en del av Hedin Bil-koncernen som är ett familjeföretag grundat 1985 under namnet Hedin Bil. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2 700 medarbetare. I.A. Hedin Bil driver sin verksamhet på 100 bilanläggningar i Sverige, Norge och Belgien och är återförsäljare för 28 bilmärken. Läs mer om oss på www.bavariabil.se.

Ansök nu