Uppsala: Företagssäljare BMW

Hitta ansökningsinfo om jobbet Företagssäljare BMW i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-11 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för nästa steg i försäljningskarriären? Bli en central del av vårt team som Företagssäljare hos Bavaria Bil! Du får ansvar för att aktivt underhålla företagsrelationer, driva försäljning framåt och delta i strategiska aktiviteter. Vi söker en passionerad lagspelare som älskar att överträffa förväntningar och vill vara en del av en positiv och utvecklande arbetsmiljö. Ansök idag och ta chansen att bli en del av vårt fantastiska team i Uppsala!
RollenSom Företagssäljare kommer du att ha en central roll i att ge professionell rådgivning till våra kunder och bidra till att driva vår företagsförsäljning framåt. Ditt ansvar innefattar att aktivt söka och underhålla relationer med företagskunder samt delta i strategiska försäljningsaktiviteter såsom kundevent och mässor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvara för försäljning och lönsamhet på nya och befintliga företagskunder, med fokus på företag med tre personbilar och uppåt.
Proaktivt arbeta för att behålla och utveckla befintliga kundrelationer genom regelbundna kontakter och skräddarsydda erbjudanden.
Identifiera och bearbeta potentiella nya kunder genom strukturerad prospektering och anpassade erbjudanden.
Förhandla fram nya ramavtal och ansvara för avtalsförhandlingar.
Planera och genomföra företagsevent och aktiviteter i samarbete med teamet och samarbetspartners.
Hålla dig uppdaterad om marknadsutveckling, varumärken och modellprogram för att kunna ge relevant information till kollegor och kunder.

I tjänsten ingår viss helgtjänstgöring enligt schema, vanligtvis varannan lördag. Vid event och lanseringshelger kan söndagsarbete förekomma.
Erfarenheter & profilVi letar efter dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och som brinner för försäljning. Du är en lagspelare med en stark drivkraft att leverera resultat och överträffa förväntningar. Din passion och entusiasm smittar av sig på dina kollegor och du trivs i en miljö där utmaningar ses som möjligheter till utveckling.Det är till fördel om du har en god erfarenhet avförsäljning och kundvård.Viktigt är att ha en stark känsla för affärsnytta, med goda datakunskaper samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Eftersom arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att man är prestigelös och har förmåga att bygga relationer på olika nivåer.
Som person ser vi att man är strukturerad och prioriterar sitt arbete på ett effektivt sätt, och följer upp delegerade arbetsuppgifter. Med ett ödmjukt och positivt bemötande arbetar man samarbetsinriktat för att få andra att nå gemensamma mål. Vidare är man tydlig och kommunikativ samt har en pedagogisk förmåga som gör att man har lätt att förmedla sina kunskaper till andra. Viktigt är också att ha känslan och drivet för att kunna effektivisera och utveckla avdelningen.
Om du blir en del av ossVi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att våra medarbetare ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;
En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i fina lokaler.
Representera ett starkt varumärke - BMW.
Arbete i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter och kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
Personalförmåner i form av förmånsbil, friskvårdbidrag, personalrabatter m.m.
Några ord från din blivande chef!
Jag heter Mattias Svedh och har ägnat mig åt försäljning så länge jag kan minnas. Att skapa affärer och bygga relationer med kunder är det som jag verkligen älskar med mitt arbete. Nu ser jag fram emot att få vara en del av ledningen för teamet i Uppsala. Jag kan försäkra dig om att vi har en fantastisk arbetsmiljö där vi alltid tar hand om varandra och har kul tillsammans. Dessutom tillhör vi en stor koncern, vilket innebär att vi har tillgång till en bred kunskapsbas och kloka kollegor som alltid ställer upp för varandra. Jag går till jobbet varje dag med ett leende på läpparna och är stolt över att vara en del av Bavaria Bil. Vill du också vara med i vårt team? Sök tjänsten idag!
AnsökanVi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 5:e maj 2024. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Mattias Svedh,
mattias.svedh@bavariabil.se
0722 51 84 07Ansök nu och bli en del av vår framgångssaga i Uppsala!
Sökord: Försäljning, BMW, Bilförsäljning, BavariaBil, Hedin Automotive, Kundrelationer, Företagssäljare

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Innesäljare.

FONIA SÖKER 3 NYA INNESÄLJARE - FASTLÖN+ PROVISION - UPPSALA

Läs mer Maj 15
.

Tjänsten går ut på att via telefon sälja och marknadsföra mobila tjänster till privatpersoner och företag.
 
Karriärmöjligheterna inom företaget är mycket goda, då vi hela tiden växer. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning inom sälj- och kundhantering tillsammans med tävlingar och generösa priser.

Det är ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift men i övrigt krävs ingen tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar på plats.

Du har drivet, vi ger dig de verktyg som behövs för att utvecklas till en prisbelönt säljare!

Om Fonia:

Vi är Fonia. Den flexibla mobiloperatören för konsumenter och entreprenörer.
Vi på Fonia drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Fonias tjänster är speciellt utvecklade för att förenkla vardagen för våra kunder. Vårt  mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och konsumenter - enkelt, smidigt och prisvärt

Vi söker dig som:


* Vill tjäna mycket pengar, är hungrig och framförallt har en vinnarskalle!
* Som person är du driven och söker alltid en lösning på de hinder du stöter på.
* Du är förtroendeingivande och har en vilja att alltid nå de mål som sätts upp. Om du är rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation.
* Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inte ett krav. Din personlighet är det som avgör om du är en passande kandidat, det viktigaste är att du är en glad person med ett leende som lätt smittar av sig!


Vi erbjuder dig:


* En lättsåld produkt som inte kräver någon tidigare säljerfarenhet!
* 15 000 kr fastlön + hög provision + bonus (snittlön 27 500 kr)
* Tävlingar med generösa priser! 
* Karriärmöjlighet inom företaget! 
* Kontinuerlig coaching.
* Säljutbildning och vidareutbildning.
* Stora utvecklingsmöjligheter.


Typ av anställning: Tillsvidare (heltid)

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse

Övrigt: För allas trivsel råder dresscode "propert och städat" på kontoret

Arbetstider: 08:00 - 17:00 måndag-fredag

Läs mer om tjänsten på www.fonia.se 
https://granbystaden.se/butik/fonia

OBS! Ansök i första hand genom att skicka CV/Personligt brev via den externa webbplatsen. Vi kommer att kontakta de kandidater som vi finner lämpliga så snart vi kan och behandlar ansökningar löpande.

Ansök nu

FONIA SÖKER 3 NYA INNESÄLJARE - FASTLÖN+ PROVISION - UPPSALA

Läs mer Maj 8
.

Tjänsten går ut på att via telefon sälja och marknadsföra mobila tjänster till privatpersoner och företag.
 
Karriärmöjligheterna inom företaget är mycket goda, då vi hela tiden växer. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning inom sälj- och kundhantering tillsammans med tävlingar och generösa priser.

Det är ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift men i övrigt krävs ingen tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar på plats.

Du har drivet, vi ger dig de verktyg som behövs för att utvecklas till en prisbelönt säljare!

Om Fonia:

Vi är Fonia. Den flexibla mobiloperatören för konsumenter och entreprenörer.
Vi på Fonia drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Fonias tjänster är speciellt utvecklade för att förenkla vardagen för våra kunder. Vårt  mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och konsumenter - enkelt, smidigt och prisvärt

Vi söker dig som:


* Vill tjäna mycket pengar, är hungrig och framförallt har en vinnarskalle!
* Som person är du driven och söker alltid en lösning på de hinder du stöter på.
* Du är förtroendeingivande och har en vilja att alltid nå de mål som sätts upp. Om du är rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation.
* Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inte ett krav. Din personlighet är det som avgör om du är en passande kandidat, det viktigaste är att du är en glad person med ett leende som lätt smittar av sig!


Vi erbjuder dig:


* En lättsåld produkt som inte kräver någon tidigare säljerfarenhet!
* 15 000 kr fastlön + hög provision + bonus (snittlön 27 500 kr)
* Tävlingar med generösa priser! 
* Karriärmöjlighet inom företaget! 
* Kontinuerlig coaching.
* Säljutbildning och vidareutbildning.
* Stora utvecklingsmöjligheter.


Typ av anställning: Tillsvidare (heltid)

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse

Övrigt: För allas trivsel råder dresscode "propert och städat" på kontoret

Arbetstider: 08:00 - 17:00 måndag-fredag

Läs mer om tjänsten på www.fonia.se 
https://granbystaden.se/butik/fonia

OBS! Ansök i första hand genom att skicka CV/Personligt brev via den externa webbplatsen. Vi kommer att kontakta de kandidater som vi finner lämpliga så snart vi kan och behandlar ansökningar löpande.

Ansök nu

Innesäljare VA Mark Uppsala

Läs mer Apr 26
Försäljning, kundvård, service och teknisk rådgivning i ett av branschens ledande bolag. Som innesäljare på Ahlsell arbetar du med Sveriges största säljkår och ett enormt utbud av produkter och lösningar.

På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord ansvar, enkelhet och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Våra kunder är proffs som bygger, installerar, reparerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du dagliga utmaningar. Vår uppgift är att göra deras vardag enklare. Och vår kunskap gör det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle.

Välkommen till Ahlsell!
Vi erbjuder
Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle.

Våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark, att arbetet innebär frihet under ansvar och utvecklingsmöjligheterna är stora. För oss är det viktigt att tillvarata våra medarbetares olikheter och vi vill verka för en inkluderande kultur. Våra medarbetares olika bakgrunder, kompetenser och perspektiv är en viktig förutsättning för att vi ska nå framgång. Vi ser därför gärna en mångfald av sökanden. Läs gärna mer om hur vi ser på mångfald och inkludering på vår hemsida: Inkludering och mångfald (ahlsell.se)


Om rollen
Som innesäljare kommer du vara en del av ett professionellt säljteam där du tillsammans med dina kollegor ansvarar för försäljningen till Ahlsells kunder i regionen. Du kommer arbeta för att ge våra kunder bästa tänkbara rådgivning och service genom hela deras köpprocess. Ahlsell är marknadsledande och ett av de starkaste varumärkena i branschen. Att vara en nyckelspelare inom Ahlsell för att förstå kundens behov och hitta rätt lösningar ser du som en spännande utmaning och ett viktigt uppdrag.

Några av dina framtida arbetsuppgifter kommer vara att arbeta med:

Orderhantering
Offertförfrågningar
Rådgivning
Produkt
Avtal
Upphandlingar
Leverantörskontakter

Du jobbar proaktivt genom att ta kontinuerlig kontakt med kunderna för att bibehålla och stärka kundrelationerna.

Om dig
Som innesäljare behöver du vara strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad. Din bakgrund kan variera men ett tekniskt intresse och vana att arbeta administrativt kommer att hjälpa dig i din roll. Vi ser gärna att du har en teknisk säljerfarenhet och teknisk bakgrund inom Vatten, Avlopp & Mark. Du motiveras av att skapa goda relationer och att överträffa kundernas förväntan lika starkt som du brinner för att ro affärer i hamn.

Placering: Ahlsells kontor i Uppsala Syd

Ansökan
Varmt välkommen med Din ansökan till oss. Du skickar in Din ansökan genom att klicka på knappen ansök nedan.

Rekrytering sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. 

Har du frågor är du välkommen att maila fatih.kinali@ahlsell.se


Fackliga representanter för Unionen når du via Lena Bergman, telefon +46727169831. 

Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass är det vårt jobb att göra våra professionella kunders vardag enklare. Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, ca 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

Ansök nu

Innesäljare! Är du vår nästa stjärna?

Läs mer Maj 13
Är du duktig på försäljning eller vill du bli riktigt vass på det? Vill du sälja en produkt som faktiskt hjälper kunden samtidigt som du siktar högt?
Då är rollen som innesäljare hos oss på REKO Marketing perfekt för dig! REKO Marketing fortsätter att växa och vi söker nu drivna personer som vill jobba med sälj. Som innesäljare hos oss på REKO kan du förvänta dig en snabb fot in i teamet. Alla våra coacher och ledare har mångårig erfarenhet inom försäljning. Du kommer att få tydlig feedback som gör att du snabbt kommer in i uppgiften, som innefattar försäljning över telefon, och givetvis en gedigen utbildning som fortlöper så länge din karriär pågår hos oss. Våra metoder har bevisligen gjort oss framgångsrika inom branschen då vi vunnit utmärkelser för ’Årets Säljbolag’, ’Årets Ledare’ och ’Årets Säljare’. Med det sagt så går vi i god för att du kommer få de bästa förutsättningarna för att utvecklas som säljare och människa på många olika plan.
För att lyckas och trivas i tjänsten hos oss så ser vi att du:
• Är social och utåtriktad
• Älskar att vinna och blir triggad av mål
• Brinner för utveckling
• Behärskar det svenska språket obehindrat.
Erfarenhet av försäljning är ett plus men inget krav då vi har lång erfarenhet av att utveckla vår personal från grunden. Vi har lång och lyckad erfarenhet av att utbilda oerfarna säljare till stjärnor och vidareutbilda redan duktiga säljare. Vår personal är vår ryggrad och vi sätter högt värde i skapandet av vår vinnande säljkultur. Det är givetvis lika viktigt för REKO att du lyckas - som det är för dig själv. Vi jobbar alltid för att växa och utvecklas – samtidigt som vi har roligt på vägen. Genom tydlig målsättning, kontinuerliga utbildningar, teambuilding och coachning så kan vi växa tillsammans. Vi erbjuder bl.a. följande:
• En fast lön i grunden plus provision utan tak samt bonusar
• Mycket bekväma arbetstider: 9.00-17:15 mån-fre (37,5h/vecka)
• Kontinuerliga säljutbildningar och individuell coachning
• Kontinuerliga tävlingar som handlar om allt ifrån teknikprylar till utlandsresor.
• Enormt goda karriärmöjligheter då vi befinner oss i ett expansivt skede (t.ex coach, säljledare, admin m.m).
• Möjlighet att jobba på vårt utlandskontor i Spanien (Gran Canaria) där vi har ett sammansvetsat team av svenskar.
• Härliga kollegor, aktiviteter utöver det vanliga, friskvårdsbidrag och mycket mera.


Passar du in på profilen och vill bli en del av REKO? Då ber vi dig skicka in din ansökan innehållande en personlig beskrivning samt ett telefonnummer som vi kan nå dig på. Urval och rekrytering sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan nu! Välkommen in!


Har du frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta Joakim Jaksen på e-post: uppsala@rekomarketing.se eller tel: 072-2009909.


(Nyckelord: Försäljning – Innesäljare –Telefonförsäljare / Telefonförsäljning – Abonnemangsförsäljning – Försäljare / Säljare - Accountmanager - Sälj)


Om REKO Marketing:
REKO Marketing är ett säljbolag med kontor i Uppsala och på Gran Canaria. Sedan vi startade 2013 har vi befunnit oss i en positiv tillväxtfas. Våra kunder är några av Sveriges största bolag inom TV-, telecom- och elbranschen. Vi arbetar med telefonen som verktyg och brinner för försäljning. Vi vägrar att gå i gamla fotspår och våra metoder har bevisligen gjort oss framgångsrika inom försäljningsmarknaden. Vi vill alltid ha ut mer av tjänsten och är allergiska mot lagom. Det är dessutom lika viktigt för oss att du lyckas som säljare som det är för dig.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Bavaria Sverige Bil AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Bavaria Sverige Bil AB .

Servicerådgivare BMW

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 2
Vi söker fler medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse.Här kommer du ingå i ett team bestående av 4 Servicerådgivare som rapporterar till Teamledare – ett mindre team då vi tror på närhet till chef, löpande feedback och att varje medarbetares bidrag syns och uppmärksammas. Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work- ta chansen och bli en del av vårt härliga team!
Rollen
Du kommer ha en viktig roll i mötet med våra kunder och leverans av högkvalitativt servicearbete, där du har ett brett ansvar med varierande arbetsuppgifter. Huvudsakliga ansvarsområden innefattar bl.a:
Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorders och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete.
Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta.
Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner.
Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt prissättning och fakturering.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från motorbranschen, och som har god förståelse för hur arbetsflödet ser ut i en kundmottagning. I och med de interna och externa kontaktytorna befattningen kräver behöver du behärska svenska flytande i tal och skrift. Vi ser också att du har en relevant gymnasial utbildning, god datavana samt B-körkort. Erfarenhet av kundvård och klagomålshantering även inom närliggande branscher är meriterande. Vidare är det också meriterande om du tidigare arbetat i programmen Kobra och/eller Cabas.
Vårt fokus finns hos kunderna och på att tillgodose deras behov genom ett professionellt bemötande, vi ordnar allt – alltid. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser att du är strukturerad samt att du trivs med varierande arbetsuppgifter och stundtals högt tempo. Vidare ser vi också att du är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. Viktigt är också att du är samarbetsinriktad med intresse och förmåga att hjälpa och stötta andra.
Om du blir en av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder:
En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
Kontinuerlig och utveckling i rollen och inom organisationen.
Personalförmåner i form av bl.a. friskvårdsbidrag, förskottssemester, personalrabatter etc.
Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, intervjuer kommer därför hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 20240505.Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader Björn Jangborg via bjorn.jangborg@bavariabil.se, 018-4184546 eller Servicechef Ilkka Gumse via ilkka.gumse@bavariabil.se, 018-4184518.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Kundmottagare / Servicerådgivare / Frontmedarbetare

Ansök nu

Reservdelsspecialist BMW

Reservdelsspecialist/Bildelsspecialist
Läs mer Feb 16
Vi söker fler duktiga medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Är du intresserad av att ta branschen till nästa nivå och arbeta med premiumbilen BMW vars teknik ligger i framkant? Vill du bredda dina kunskaper inom fordonsteknik och bli en del av en avslappnad men professionell företagskultur där driv och engagemang ger mycket tillbaka? Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work® - ta chansen och bli en del av vårt härliga team!

Rollen
Till vår BMW-anläggning i Uppsala söker vi nu en reservdelsspecialist som vill vara med på vår resa att ta branschen till nästa nivå. Teamet som du blir en del av kommer att bestå av 10 Fordonstekniker, 4 Servicerådgivare, 2 Teamledare och 2 reservdelsspecialister som tillsammans arbetar och stöttar varandra för att nå uppsatta mål. Centralt för rollen är att ansvara för att kundernas krav och förväntningar infrias genom att utföra kundservice av hög kvalitet. Arbetet innefattar bl.a.;

Ansvarar du för försäljning av reservdelar och tillbehör i enlighet med direktiv som finns för respektive produkt samt inköp och lagerunderhållning av produkterna.

- Ansvar för försäljning, beställning och plockning av reservdelar och tillbehör.

- Du arbetar med stort fokus på kundkontakt och service, och i din roll ingår att hålla hög kvalité och ett effektivt arbete med kommunikation.

Erfarenhet & profil
Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, vi ser gärna att du;

- Delar vår känsla för kundservice genom ett professionellt bemötande.

- Att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt med ordning och reda.

- Är lyhörd, har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga.

- Förstår vikten av goda relationer med såväl medarbetare som kunder och har både vilja och intresse för att hjälpa andra.

- Intresse för bildelar.

- Data- och telefonvana, gärna med erfarenhet av affärssystemet Kobra.

- Goda kunskaper i Svenska och Engelska, i tal och skrift.



Om du blir en del av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;

- Arbete med ett av världens starkaste varumärke med spännande och högkvalitativa produkter.
- Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
- Goda karriärmöjligheter i en utvecklande miljö av kunniga och engagerade medarbetare i en mycket stark och expansiv koncern.
- Bra personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatt m.m.


Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående och intervjuer kommer hållas löpande. Ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast den 31/3-2024. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Ilkka Gumse på email ilkka.gumse@bavariabil.se / telefon 018-4184518 eller Team Leader Björn Jangborg på email bjorn.jangborg@bavariabil.se / telefon 018-4184546.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: reservdelsspecialist, reservdelsman, reservdelskvinna

Ansök nu

Fordonstekniker BMW

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Feb 2
Vi söker fler duktiga medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Är du intresserad av att ta branschen till nästa nivå och arbeta med premiumbilen BMW vars teknik ligger i framkant? Vill du bredda dina kunskaper inom fordonsteknik och bli en del av en avslappnad men professionell företagskultur där driv och engagemang ger mycket tillbaka? Vi är stolta över att återigen blivit certifierade som en Great Place to Work® - ta chansen och bli en del av vårt härliga team!



Rollen
Till vår BMW-anläggning i Uppsala söker vi nu en duktig Fordonstekniker som vill vara med på vår resa att ta branschen till nästa nivå. Teamet som du blir en del av kommer att bestå av 10 Fordonstekniker, 4 Servicerådgivare och 2 Teamledare som tillsammans arbetar och stöttar varandra för att nå uppsatta mål. Centralt för rollen är att ansvara för att kundernas krav och förväntningar infrias genom att utföra servicearbete av hög kvalitet. Arbetet innefattar bl.a.;

- Utföra service och reparationer.

- Elektronik och felsökning.

- Kundkontakt i samband med merförsäljning.

Du behöver inte veta allt inom ovanstående områden, din inställning och din vilja att lära och utvecklas är viktigare. Även om ditt största fokus kommer ligga på reparationer och underhåll kommer du även emellanåt ha direktkontakt med kunder och därmed vara en viktig del i att bygga våra kundrelationer.

Vem är du?
För tjänsten som Fordonstekniker hos oss ser vi att du har följande kvalifikationer;

- Fordonsteknisk utbildning

- Minst tre års arbetslivserfarenhet som Fordonstekniker

- Erfarenhet från byte av vindrutor

- God datavana

- B-körkort

- Svenska i tal och skrift.

Meriterande är om du tidigare har arbetat med BMW/MINI-bilar, el- och hybridbilar samt har erfarenhet av Kobra eller andra relevanta IT-system.

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, vi ser gärna att du;

- Delar vår känsla för kundservice genom ett professionellt bemötande.

- Trivs med att arbeta självständigt och att du på egen hand kan söka information och hitta lösningar.

- Att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.

- Är lyhörd, har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga.

- Förstår vikten av goda relationer med såväl medarbetare som kunder och har både vilja och intresse för att hjälpa andra.

Om du blir en del av oss
Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;

- En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.

- Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.

- Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.

- Personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatter m.m.

- Marknadsmässig grundlön samt rörlig provisionslön baserat på prestation.

Ansökan
Vi ser fram emot att tillsätta tjänsten omgående, ansök därför redan idag via länken nedan, dock senast 2024-04-31. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Ilkka Gumse 018-4184518, ilkka.gumse@bavariabil.se eller Team leader Lars Vall 018-4184544, lars.vall@bavariabil.se
Välkommen med din ansökan!

Se filmen (https://www.youtube.com/watch?v=aeMwaeUbo9o) om hur det är att jobba som Fordonstekniker på Bavaria.

Sökord: Bilmekaniker, Mekaniker, Tekniker

Ansök nu

Bavaria Uppsala söker Fordonstekniker

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Okt 14
Vi söker fler duktiga medarbetare som tycker det är lika roligt som vi att ge kunder en unik bilupplevelse. Är du intresserad av att ta branschen till nästa nivå och arbeta med premiumbilarna BMW och MINI vars teknik ligger i framkant? Om ditt svar är ja har du hittat rätt, tveka inte att söka tjänsten redan idag!

 

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter

Till vår anläggning i Uppsala söker vi nu fler duktiga Fordonstekniker som vill vara med på vår resa att ta branschen till nästa nivå. Som Fordonstekniker hos oss kommer du att ingå i ett engagerat team med duktiga Tekniker som tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål. Centralt för rollen är att ansvara för att kundernas krav och förväntningar infrias genom att utföra servicearbete av hög kvalitet. Arbetet innefattar bl.a.;


• Utföra service och reparationer.
• Elektronik och felsökning.
• Byten av vindrutor.
• Kundkontakt i samband med merförsäljning.

 

Kvalifikationer

För tjänsten som Fordonstekniker hos oss ser vi att du har följande kvalifikationer;


• Fordonsteknisk utbildning
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som Fordonstekniker
• God datavana
• B-körkort
• Svenska i tal och skrift.

Meriterande är om du tidigare har arbetat som Personlig Tekniker eller med direkt kundkontakt, BMW/MINI-bilar, el- och hybridbilar samt har erfarenhet av Kobra eller andra relevanta IT-system.

 

Personliga egenskaper

Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper, vi ser gärna att du;


• Delar vår känsla för kundservice genom ett professionellt bemötande.
• Trivs med att arbeta självständigt och att du på egen hand kan söka information och hitta lösningar.
• Att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt.
• Är lyhörd, har en positiv inställning och en god samarbetsförmåga.
• Förstår vikten av goda relationer med såväl medarbetare som kunder och har både vilja och intresse för att hjälpa andra.

 

Vi kan erbjuda dig

Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att vår personal ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;


• En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i en mycket stark och expansiv koncern med spännande produkter.
• Kunniga och engagerade kollegor som stöttar varandra i arbetsuppgifterna.
• Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen.
• Personalförmåner i form av friskvårdbidrag, personalrabatter m.m.
• Marknadsmässig grundlön samt rörlig provisonslön baserat på prestation.

 

Ansökan

Vi ser fram emot att tillsätta tjänsterna omgående, ansök därför redan idag via länken nedan eftersom intervjuer kommer hållas löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Servicechef Tommy Paulsson, mail tommy.paulsson@bavariabil.se.

Välkommen med din ansökan!

Se filmen om hur det är att jobba som Fordonstekniker på Bavaria.


Sökord: Bilmekaniker, Bilmek, Mekaniker, Tekniker

 


Om Bavaria
Bavaria startades upp i Norge för 24 år sedan med en vision att förändra kundbemötandet i branschen. Grundarna ville mötas av entusiastiska och engagerade säljare, servicemottagare och mekaniker. De förväntade sig mer än vad som erbjöds. Mycket mer. Därför grundade de Bavaria.

Idag är Bavaria en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss?


Bavaria är en del av Hedin Bil-koncernen som är ett familjeföretag grundat 1985 under namnet Hedin Bil. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2 700 medarbetare. I.A. Hedin Bil driver sin verksamhet på 100 bilanläggningar i Sverige, Norge och Belgien och är återförsäljare för 28 bilmärken. Läs mer om oss på www.bavariabil.se.

Ansök nu