Uppsala: FM-koordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet FM-koordinator i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-25 // Varaktighet: Heltid

Thermo Fisher Scientific är ett globalt läkemedel- och bioteknikbolag med fler än 130 000 anställda och en årlig omsättning på över 40 miljarder dollar. I Uppsala finns den största svenska siten för Thermo Fisher med 800 medarbetare och vi är ett huvudsätena för en av våra divisioner globalt. Vi är verksamma inom strategiska, administrativa och affärsutvecklande aktiviteter samt hemvist för forskning och utveckling såväl som toppmodern tillverkning.
Du kommer att vara en del av Thermo Fisher Scientific som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Vi är världsledare inom invitrodiagnostik av allergi och ledare inom autoimmundiagnostik i Europa.
Avdelningen Site service levererar FM-tjänster till vår industrianläggning i Uppsala. Nu söker vi en koordinator för FM-tjänster och lokalsamordning. Letar du efter en spännande och omväxlande tjänst där du får möjligheten att arbeta i en dynamisk verksamhet så kan det vara dig vi letar efter!
Mer om jobbet
Som FM-koordinator arbetar du med drift och utveckling av våra interna tjänsteleveranser. I arbetsuppgifterna ingår att beställa och samordna FM-tjänster såsom avfallshantering, lokalplanering samt städtjänster och du uppmuntras att komma med egna förslag och idéer på åtgärder.
Exempel på arbetsuppgifter:
Kontinuerligt fördela och analysera befintliga lokaler för att säkerställa avdelningarnas behov
Införa och ansvara för bokningssystem för kontorsplatser
Driva och genomföra förbättringsåtgärder
Ansvara för förvaltningen av yttre miljö
Ansvara för operativ drift av avfallshanteringen.
Arbeta med utveckling av avfallshanteringen
Samverka med leverantörer för, bland annat, avfallshanteringen

Du ges stor frihet att på egen hand lägga upp din dag och lösa dina dagliga arbetsuppgifter. Arbetet är omväxlande med mycket sociala kontakter både med våra interna hyresgäster (avdelningar), leverantörer och våra egna kollegor.
Hos oss kommer du att få möjligheten att utveckla dina intressen i en omväxlande, internationell och spännande miljö. Inom Site service arbetar vi enligt principen ”frihet under ansvar” där din egen drivkraft och dina egna ambitioner sätter gränserna för din utveckling.
Vem söker vi?
För att vara framgångsrik i rollen förväntas du vara prestigelös, självständig och strukturerad och ha utbildning inom lokalsamordning eller Facility Management alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. En god administrativ förmåga förvärvad genom några års relevant arbetslivserfarenhet är en förutsättning för arbetet. I kontakten med kollegor är du kundorienterad och du värdesätter goda relationer men är också bekväm i att vara tydlig och ställa krav. Det är meriterande om du har erfarenhet från FM och kompetens inom lokalvård, avfallshantering och lokalsamordning.
Är du intresserad?
Letar du efter ett meningsfullt jobb på ett internationellt företag som har starka värderingar? Vill du ha ett varierande jobb med eget ansvar där du verkligen kan göra en skillnad i människors vardag? Vår vision är att hjälpa våra kunder att göra världen sundare, renare och säkrare. Om detta låter intressant så kan du vara den personen vi söker!
SÖK NU via vår karriärsida https://jobs.thermofisher.com/ , ref. R-01207465.
Välkommen med din ansökan snarast med sista ansökningsdatumet den 18 februari. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Har du frågor kontaktar du:
Petra Norrman, Recruiter Nordics, petra.norrman@thermofisher.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Fastighetsassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Fastighetsassistent.

Uppsalahem söker en studentmedarbetare till förvaltningen

Läs mer Sep 15
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Nu söker vi en studentmedarbetare till förvaltningen!

Om tjänsten
Som studentmedarbetare blir du en del av ett förvaltningsteam. Tillsammans med kollegorna i teamet och på distriktet hanterar du administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter, samt allt som berör hyresgästen från besiktning och uthyrning till övriga löpande ärenden under hyrescykeln. Du arbetar även förebyggande med trygghetsfrågor och har en bra kommunikation med våra hyresgäster.

Vad är en studentmedarbetare?
Som studentmedarbetare studerar du på universitet eller högskola samtidigt som du utför ett kvalificerat arbete hos oss.

Du erbjuds en flexibel tjänst med upp till 15h arbete per vecka. Anställningen är anpassad för att du ska kunna kombinera heltidsstudier med ditt arbete på Uppsalahem. Du arbetar med samma uppgifter som vår ordinarie personal men med en viss anpassning till den begränsade arbetstiden.

Vem är du?
Vi söker vi dig som:

- studerar på universitetet eller högskola

- har B-körkort

- har goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet.

Mer om anställningen
Anställningsform: Du kommer kontrakteras för en termin i taget med möjlighet att även få jobba under sommaren.
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Östra distriktet, Brantingstorg

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då kan du kontakta Fastighetschef Fredrik Martinsson, fredrik.martinsson@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2023-10-13.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Uppsalahem söker studentmedarbetare till förvaltningen

Läs mer Dec 8
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Nu söker vi en studentmedarbetare till förvaltningen!

Om tjänsten

Som studentmedarbetare blir du en del av ett förvaltningsteam. Tillsammans med kollegorna i teamet och på distriktet hanterar du administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter, samt allt som berör hyresgästen från besiktning och uthyrning till övriga löpande ärenden under hyrescykeln. Du arbetar även förebyggande med trygghetsfrågor och har en bra kommunikation med våra hyresgäster.

Vad är en studentmedarbetare?

Som studentmedarbetare studerar du på universitet eller högskola samtidigt som du utför ett kvalificerat arbete hos oss.

Du erbjuds en flexibel tjänst med upp till 15h arbete per vecka. Anställningen är anpassad för att du ska kunna kombinera heltidsstudier med ditt arbete på Uppsalahem. Du arbetar med samma uppgifter som vår ordinarie personal men med en viss anpassning till den begränsade arbetstiden.

Vem är du?

Vi söker vi dig som:

- studerar på universitetet eller högskola
- har B-körkort
- har goda kunskaper i svenska och engelska


Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet.

Mer om anställningen
Anställningsform: Du kommer kontrakteras för en termin i taget med möjlighet att även få jobba under sommaren.
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Huvudkontoret (https://xn--karrir-fua.uppsalahem.se/locations/huvudkontoret)

Nyfiken?

Vill du veta mer om tjänsten? Då kan du kontakta Hanna Sjöberg, hanna.sjoberg@uppsalahem.se eller Jenny Wikström, jenny.wikstrom@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollerna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-01-06.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

VAKTMÄSTARE I UPPSALA

Läs mer Nov 21
ASBRO AB söker en händig person som trivs med fastighetsskötsel och vill jobba hel- eller deltid.
Om tjänsten
Asbro AB är ett fastighetsbolag med hyreslägenheter inom Uppsala. Dina arbetsuppgifter är att ta emot felanmälningar och kunna göra mindre reparationer.
Arbetstiden är förlagd inom kontorstid på vardagar. Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarsfull, initiativtagande och har ett öga för vad som behöver göras. Du drivs av att få saker och ting gjorda och är van vid att ta eget ansvar. Du skall kunna svenska i tal och skrift. Körkort och datorvana samt tidigare vana från liknande arbete. Sex månaders provanställning. Månadslön.
Skicka in din ansökan per email redan idag till: info@asbroholding.com
Eller skicka brev per post till:
Asbro AB
Vattholmavägen 88A
75440 Uppsala

Ansök nu

Fastighetsadministratör till Uppsala kommun Arenor och Fastigheter AB

Läs mer Nov 9
Administration och affärsstöd

Har du erfarenhet från fastighetsbranschen och söker efter ett spännande uppdrag? Uppsala kommun Arenor och Fastigheter AB är ett nystartat bolag där du får stora möjligheter att utveckla arbetssätt och interna rutiner och processer. Vi letar efter dig som vill vara med i arbetet att driva vår affärsmässiga förvaltning av bolagets tillgångar framåt genom att stödja våra tillgångsförvaltare och fortsätta arbetet med att effektivisera administrationen.

Uppsala arenor och fastigheter söker nu en fastighetsadministratör som kommer att arbeta nära tillsammans med administrativa funktioner och tillgångsförvaltare. Tjänsten är placerad på den administrativa bolagsövergripande enheten administration och affärsstöd men du kommer att arbeta inriktat med affärsområde fastighetsutveckling.

Enheten administration & affärsstöd befinner sig i en expansiv fas där vi tillsammans förfinar och arbetar fram nya arbetssätt för att utveckla och stödja våra affärsområden på bästa sätt.

Här kan du läsa mer om Uppsala kommun Arenor och Fastigheter AB (https://arenorochfastigheter.uppsala.se/)

Ditt uppdrag
Arbetet som fastighetsadministratör hos oss innebär, utöver att arbeta med relevanta förekommande uppgifter inom ramen för fastighetsadministration, att utveckla interna rutiner och processer. Du kommer att arbeta i våra fastighetssystem genom att stödja tillgångsförvaltarna men även projektledare.

I tjänsten förekommer hantering av hyresavtal, administrera förvaltningspärmar och övriga avtal som exempelvis elavtal, vatten/avlopp och värme. Det ingår även IT-administration för användare, behörigheter, introducera ny personal, hantera felanmälan med mera.

Du kommer i tjänsten även att ta fram intern- och externkommunikation tillsammans med enhet marknad och kommunikation.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och gärna utbildning inom fastighetsförvaltning. Arbetet kräver att du har minst 2 års erfarenhet från fastighetsbranschen och är van att arbeta i och administrera fastighetssystem, företrädesvis Vitec och Xpand. Vi ser också att du har mycket goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt samt goda kunskaper i Excel och övriga Office-program.

Som person är du flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt samt är serviceinriktad och lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Fanny Rosling, avdelningschef, 0735-98 53 98.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till Uppsala kommun arenor och fastigheter AB. Vi är ett kommunägt bolag som bildades 1 september 2021 genom sammanslagning av flera bolag och förvaltningsenheter, och vi är verksamma inom fastighetsbranschen och besöksnäringen i Uppsala. Bolaget äger, förvaltar, bygger och utvecklar arenor och fastigheter i Uppsala stad och landsbygd. Vi skapar levande mötesplatser i en växande kommun och bidrar till att stärka bilden av Uppsala som en attraktiv kommun att besöka, leva och verka i. Vi bidrar aktivt i arbetet för ökad folkhälsa och utvecklar Uppsala som evenemangsplats. Några av våra välkända och välbesökta arenor och byggnader är exempelvis Fyrishov, Studenternas och Gränby sportfält samt Uppsala konsert och kongress och Stadshuset.

Hos oss finns kollegor i många olika yrkesgrupper med stor samlad kompetens. Tillsammans vill vi skapa en kreativ och stimulerande arbetsplats där vi gör skillnad för Uppsala kommuns invånare, våra idrottsföreningar och deras supportrar, våra hyresgäster och besökare till staden.

Mer information om vårt bolag hittar du på Uppsala arenor och fastigheter (https://https//arenorochfastigheter.uppsala.se)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Phadia AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Phadia AB .

System Test Engineer

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Apr 18
Job Description
Do you have a passion for innovative ideas and groundbreaking discoveries? With over $1 billion invested annually in R&D, at Thermo Fisher Scientific you’ll help solve some of the world’s toughest challenges, from giving cancer patients hope, ensuring safe drinking water and helping law enforcement tackle cases through forensics. We empower our teams to put science into meaningful action and give our R&D colleagues the autonomy, resources and tools they need to take science a step beyond.
System Test Engineer
Location Specific Information
This position is based in Uppsala, where Thermo Fisher develops, manufactures, and markets complete blood test systems to support the clinical diagnosis and monitoring of allergy, asthma and autoimmune diseases. With 1,900 employees worldwide, and 1,000 in Sweden, we are the global leader in in-vitro allergy testing and the European leader in autoimmunity diagnostics.
Read how our R&D professionals in Sweden are enjoying our innovative work atmosphere and the role they are playing in helping humankind: https://www.youtube.com/watch?v=AW6AYxC4l10
Discover Impactful Work
Are you looking for a meaningful job in an international company that has strong values? Would you like to use your knowledge and have a possibility to help our customers how they conduct and diagnose allergies and autoimmune diseases around the world?
We are seeking a System Test Engineer to be part of our development, delivery and launch of new and updated product releases.
A day in the Life
In this role you will be part of the test and verification activities within new development projects as well as maintenance of current systems. You will work closely with the test leads, developers and other interdisciplinary teams and business authorities.
As a System Test Engineer you will
Participate in the planning, execution and reporting of module testing, integration testing, verification, and validation activities within our development projects.
Be responsible for the traceability of the test results within allocated activities.
Write testing documentation.
Collaborate with other specialists to review functional and non-functional requirements, as well as specifications.
Continuous improvement of working practices.
Keys to Success
We are looking for a passionate individual, who is agile, resilient, take ownership for their development and focus on achieving excellence. You never compromise on quality and always act responsibly remembering that our customers always come first. You enjoy collaboration and working in diverse and international teams and embrace the future.
To succeed in the job, it is important that you have a structured way of working and are used to documenting your work. You are a great teammate who finds it easy to collaborate and communicate with others.
Education
Bachelor's degree (B.Sc.) or equivalent required.
Experience
Proven track record in either software, hardware or system testing in a regulated environment. System laboratory environment work.
Knowledge, Skills, Abilities
Proficient English both written and spoken.
Excellent teammate with great inter-personal and communication skills.
Work Environment
You will work from our office in Uppsala, Sweden with possibility for remote work in line with our policies.
Benefits
Thermo Fisher Scientific offers employment with an innovative, forward-thinking organization, and outstanding career and development prospects. We offer an exciting company culture that stands for integrity, intensity, involvement, and innovation! We believe it is not only the salary that matters when you decide to take up employment with us. We also offer a range of attractive benefits, together with a meaningful purpose and an exciting working environment where you can truly develop your potential. We offer competitive remuneration, annual incentive plan bonus, healthcare, and a range of employee benefits such as health benefits, flexible working hours, and a bonus scheme for all employees.
Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Watch as our colleagues explain 5 reasons to work with us. A one team of 100,000+ colleagues, we share a common set of values - Integrity, Intensity, Innovation and Involvement - working together to accelerate research, solve complex scientific challenges, drive technological innovation and support patients in need. #StartYourStory at Thermo Fisher Scientific, where diverse experiences, backgrounds and perspectives are valued.
Apply today! http://jobs.thermofisher.com
Please send in your application, including a cover letter, CV (in one document) in English, apply via http://jobs.thermofisher.com/. Please apply as soon as possible, the position will be filled as soon as suitable candidate is found.
Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, protected veteran status, disability or any other legally protected status.

Ansök nu

Sustainability Engineer

Instrumentmekaniker
Läs mer Apr 15
Do you have a passion for innovative ideas and groundbreaking discoveries? With over $1 billion invested annually in R&D, at Thermo Fisher Scientific you’ll help solve some of the world’s toughest challenges, from giving cancer patients hope, ensuring safe drinking water and helping law enforcement tackle cases through forensics. We empower our teams to put science into meaningful action and give our R&D colleagues the autonomy, resources and tools they need to take science a step beyond.
Sustainability Engineer
Uppsala, Sweden
This position is based in Uppsala, where Thermo Fisher develops, manufactures, and markets complete blood test systems to support the clinical diagnosis and monitoring of allergy, asthma and autoimmune diseases. With 1,900 employees worldwide, and 1,000 in Sweden, we are the global leader in in-vitro allergy testing and the European leader in autoimmunity diagnostics.
Read how our R&D professionals in Sweden are enjoying our innovative work atmosphere and the role they are playing in helping humankind: https://www.youtube.com/watch?v=AW6AYxC4l10
Discover Impactful Work:
Looking for a meaningful job in an international company with strong values? Combine your knowledge in Mechanical Engineering and Sustainability Engineering to help customers worldwide in conducting and diagnosing allergies and autoimmune diseases. You will be responsible for developing hardware requirements and solutions for new products, as well as improving design for legacy products in the life science field, with a focus on Design for Sustainability (DfS). Join us for an exciting and rewarding career, where you can enhance your technical skills and professional growth within one of the world's largest life science companies. Make a real difference in people's lives with this exciting role!
A day in the Life:
As the Instrument & Consumable Sustainability Engineer, you will contribute to our sustainability roadmap, integrating sustainability into product development and driving cultural shifts within Thermo Fisher Scientific’s Immunodiagnostic Division. You will work on strategy creation, capability development, process/tool incubation, and change management. Additionally, you will serve as a Mechanical Engineer, developing mechanical designs and solutions for instrument products. Your focus will be on our design language DfS and the five impact areas: less hazardous, less waste, more energy efficient, responsibly packaged, and extended life. You will collaborate with the DfS team, share design guidelines, and ensure customer requirements are met. Your work will be based in Uppsala, primarily focusing on allergy testing instruments.
Keys to Success:
As a person it’s important that you are curious, self-going, driven and a communicative person. You will interact with many team members both internal at Thermo Fisher and suppliers/partners to Thermo Fisher Globally.
Education
Bachelor of Science or equivalent within Mechanical Engineering, or another relevant technical subject.

Experience
Developing mechanical design specifications and solutions for instrument products, including injection molding, die casting, pneumatics, automation.
Creating instructions and test methods to ensure efficient production of instrument products.
Collaborating across functions to meet requirement specifications.
Conducting prototyping, assembly, and testing (in-house workshop)
Ensuring compliance with international regulatory requirements for product development and design activities, including supporting regulatory and quality management inspections.
Following department procedures and instructions
Participating in troubleshooting and improvements activities for instrument products.
Experience in data-driven decision-making for development.
Familiarity with life cycle assessments and LCA software such as GaBi or similar.
Knowledge of relevant EU Sustainability directives and laws
Understanding of recycling practices for materials and components
Applying design rules for sustainable material choices

Knowledge, Skills, Abilities
Proficient in 3D-CAD software, preferably Creo and Solidworks.
Capable of working independently and taking ownership of processes, projects, and timelines.
Knowledge and experience in Six Sigma methodologies.
Skilled in cross-departmental collaboration within a matrix organization.
Strong self-leadership abilities, including team leadership and presentation skills.
Results-driven and team-oriented, with the ability to influence outcomes as needed.
Good organizational and time management skills, adept at handling multiple concurrent business activities.
Comfortable in an international and dynamic work environment, with strong English language skills.
Enjoys working in a collaborative team that values fun and mutual support in creating exceptional products.





Work Environment
You will work from our office in Uppsala, Sweden with possibility for remote work in line with our policies.
Please send in your application, including a cover letter, CV (in one document) in English, apply via http://jobs.thermofisher.com/. Please apply as soon as possible, the position will be filled as soon as suitable candidate is found.
Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, protected veteran status, disability or any other legally protected status.

Ansök nu

Senior System Test Engineer

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Apr 15
Job Description
Do you have a passion for innovative ideas and groundbreaking discoveries? With over $1 billion invested annually in R&D, at Thermo Fisher Scientific you’ll help solve some of the world’s toughest challenges, from giving cancer patients hope, ensuring safe drinking water and helping law enforcement tackle cases through forensics. We empower our teams to put science into meaningful action and give our R&D colleagues the autonomy, resources and tools they need to take science a step beyond.
Senior System Test Engineer
Location Specific Information
This position is based in Uppsala, where Thermo Fisher develops, manufactures, and markets complete blood test systems to support the clinical diagnosis and monitoring of allergy, asthma and autoimmune diseases. With 1,900 employees worldwide, and 1,000 in Sweden, we are the global leader in in-vitro allergy testing and the European leader in autoimmunity diagnostics.
Read how our R&D professionals in Sweden are enjoying our innovative work atmosphere and the role they are playing in helping humankind: https://www.youtube.com/watch?v=AW6AYxC4l10
Discover Impactful Work
Are you looking for a meaningful job in an international company that has strong values? Would you like to use your knowledge and have a possibility to help our customers how they conduct and diagnose allergies and autoimmune diseases around the world?
We are seeking a Senior System Test Engineer to be part of our development, delivery and launch of new and updated product releases.
A day in the Life
In this role you will be part of the test and verification activities within new development projects as well as maintenance of current systems. You will work closely with the test leads, developers and other interdisciplinary teams and business authorities.
As a Senior System Test Engineer, you will
Lead the planning and setup of our laboratories for development projects.
Coordinate the verification studies by collaborating with project and verification leads.
Lead and plan resources during the verification execution phase.
Participate in the planning, execution and reporting of verification, and validation activities within our development projects.
Be responsible for the traceability of the test results within allocated activities.
Write testing documentation.
Collaborate with other specialists to review functional and non-functional requirements, as well as specifications.
Continuous improvement of working practices.

Keys to Success
We are looking for a passionate individual, who is agile, resilient, take ownership for their development and focus on achieving excellence. You never compromise on quality and always act responsibly remembering that our customers always come first. You enjoy collaboration and working in diverse and international teams and embrace the future.
To succeed in the job, it is important that you have a structured way of working and are used to documenting your work. You are a great teammate who finds it easy to collaborate and communicate with others.
Education
Master’s degree (M.Sc.) or equivalent required.
Experience
Proven track record in either software, hardware or system testing in a regulated environment. Strong knowledge of scientific principles, research methodologies, and laboratory techniques.
Knowledge, Skills, Abilities
Proficient English both written and spoken. Excellent teammate with great inter-personal and communication skills.
Work Environment
You will work from our office in Uppsala, Sweden with possibility for remote work in line with our policies.
Benefits
Thermo Fisher Scientific offers employment with an innovative, forward-thinking organization, and outstanding career and development prospects. We offer an exciting company culture that stands for integrity, intensity, involvement, and innovation! We believe it is not only the salary that matters when you decide to take up employment with us. We also offer a range of attractive benefits, together with a meaningful purpose and an exciting working environment where you can truly develop your potential. We offer competitive remuneration, annual incentive plan bonus, healthcare, and a range of employee benefits such as health benefits, flexible working hours, and a bonus scheme for all employees.
Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Watch as our colleagues explain 5 reasons to work with us. A one team of 100,000+ colleagues, we share a common set of values - Integrity, Intensity, Innovation and Involvement - working together to accelerate research, solve complex scientific challenges, drive technological innovation and support patients in need. #StartYourStory at Thermo Fisher Scientific, where diverse experiences, backgrounds and perspectives are valued.
Apply today! http://jobs.thermofisher.com
Please apply via our career site with your application, including a cover letter, CV (in one document) in English. Please apply as soon as possible, the position will be filled as soon as suitable candidate is found.
Thermo Fisher Scientific is an EEO/Affirmative Action Employer and does not discriminate on the basis of race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, protected veteran status, disability or any other legally protected status.

Ansök nu

Label Creator

Informationsspecialist
Läs mer Apr 4
Thermo Fisher Scientific Inc. is the world leader in serving science, with annual revenue exceeding $40 billion. Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Whether our customers are accelerating life sciences research, solving complex analytical challenges, improving patient diagnostics and therapies or increasing productivity in their laboratories, we are here to support them. Our global team of more than 130,000 colleagues delivers an unrivalled combination of innovative technologies, purchasing convenience and pharmaceutical services through our industry-leading brands, including Thermo Scientific, Applied Biosystems, Invitrogen, Fisher Scientific, Unity Lab Services and Patheon. For more information, please visit www.thermofisher.com.
This position is based in Uppsala, where Thermo Fisher Scientific, IDD develops, manufactures, and markets complete blood test systems to support the clinical diagnosis and monitoring of allergy, asthma, and autoimmune diseases. With 1,900 employees worldwide working with these products, and 1,000 in Sweden, we are the global leader in in-vitro allergy testing and the European leader in autoimmunity diagnostics.
How will you make an impact?
We currently have an opportunity for a Label Creator within the Product Information team! The team creates and updates product information in the form of User manuals, Directions for Use and Labels/Box prints.
What will you do?
You will be part of a group with four people working with labels and box prints. You will work in close contact with colleagues from other departments.
In the role as Label creator, you will:
Create and revise labels/box prints.
Represent Product Information in product development and product care projects, obtaining information required to create the documentation.
Collaborate with other departments and drive activities within area of responsibility.
Contribute to the teams’ optimization of processes and workflows.
Plan, follow up and report progress of activities.

What we are looking for
We are looking for a person who enjoys working with a mix of small and large tasks and activities, individually and in collaboration with others, both within the Product Information team and with colleagues from other groups.
The role will suit you who is flexible and able to quickly adapt to new situations. You can analyze and re-prioritize tasks within short time frames depending on the organization’s demands.
Further, we are looking for someone who:
Has a university degree in the life science field, and/or equivalent experience that may be relevant to this role.
Is proficient in Swedish and English (both written and oral).
Is reliable, accurate and has an eye for details.
Is a good collaborator with clear communication skills.
Is goal-oriented and delivers high quality results within given timeframes.

In addition, it is an advantage if you:
Have design experience, Adobe Creative Suite (Illustrator and InDesign).
Have experience working with labels in a production environment.
Have a technical interest.
Have experience in leading activities in a project setting.

Apply today! http://jobs.thermofisher.com , ref. R-01238304.
APPLICATION DEADLINE: 21st of April
Please apply as soon as possible, the position will be filled as soon as suitable candidate is found.
If you have questions then please contact Petra Norrman, Recruiter Nordics, petra.norrman@thermofisher.com.
At Thermo Fisher Scientific, each one of our 130,000 extraordinary minds has a unique story to tell. Join us and contribute to our singular mission—enabling our customers to make the world healthier, cleaner and safer.

Ansök nu

System Administrator

Systemadministratör
Läs mer Feb 14
Job Description
As part of the Thermo Fisher Scientific team, you’ll discover meaningful work that makes a positive impact on a global scale. Join our colleagues in bringing our Mission to life every single day to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. We provide our teams with the resources needed to achieve individual career goals while helping to take science a step beyond by developing solutions for some of the world’s toughest challenges, like protecting the environment, making sure our food is safe or helping find cures for cancer.
How will you make an impact?
Apply troubleshooting techniques to provide solutions to our customers' individual needs.
Learn and use new technologies.
Build partnerships at all levels of the organization to analyze and translate business requirements into technical requirements.
Together with business community, help to identify business value and to prioritize requirements according to expected business benefits.
Collaborate with developers and subject authorities to establish the technical vision and analyze tradeoffs between usability and performance needs and define concepts under direction of project leaders.
Prepare and implement test plans, communication and training to end users for new functionality.
Ability to automate processes and procedures for new technical environments.


Education & Experience
Computer Science, Information Technology, or other related field of study, or equivalent experience
3-5+ years of professional experience in a multi-layered environment with a main focus with structured and unstructured technical services.
Experience with Windows server, Linux, Oracle, MS Server, NetApp.
Experience with ETL tools, language and interface technologies.
Strong analytical skills required, including a thorough understanding of how to interpret customer business needs and translate them into application and operational requirements.
Understanding of project management lifecycle, including Agile methodology.
Experience with change management iincluding operational and user documentation n a regulated business (medical devices).
Experience with performance & tuning, tackle, high availability and disaster recovery.
Experience with IT security (Active Directory, databases, firewalls).


Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Watch as our colleagues explain 5 reasons to work with us. As one team of 100,000+ colleagues, we share a common set of values - Integrity, Intensity, Innovation and Involvement - working together to accelerate research, solve complex scientific challenges, drive technological innovation and support patients in need. #StartYourStory at Thermo Fisher Scientific, where diverse experiences, backgrounds and perspectives are valued.

Ansök nu

Supplier Quality Manager

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Feb 14
Job Description
SUPPLIER QUALITY MANAGER
Uppsala, Sweden
HOW WILL YOU MAKE AN IMPACT?
Our ImmunoDiagnostics Division (IDD) is looking for a Supplier Quality Manager that is a key role to strengthen the Supplier Quality Assurance activities within the organization.
WHAT WILL YOU DO?
Development and implementation of processes in the quality management system for Supplier Quality to assure compliance to ISO 13485 and applicable regulatory requirements
Risk based selection, classification, qualification, evaluation and monitoring of suppliers, contractors, and consultants of products and services
Monitoring and Improvement of Supplier Quality Performance (metrics) and leadership for periodic Supplier Quality Reviews
Preparation and attendance in internal and external audits of the Supplier Quality processes
Participating in Quality Audits at suppliers
Responsibility for repository of Supplier Quality related documentation
Supporting, participation and management of supplier related changes
Supporting and participating in Product Development and other projects and activities related to selection, classification and qualification of suppliers
Managing of Supplier Complaints and Supplier Corrective Action Reports

IS THIS THE ROLE FOR YOU?
To succeed in this role you should have:
A university degree in Science or Engineering or corresponding work experience
Senior work experience within Quality Management/Quality Assurence/Supplier Quality within the Medical Device or Life Science industry
Strong interpersonal skills, driving cross-functional collaboration
Ability to organize work, can decide about and reach objectives for the processes
Strong analytical problem solving skills
Strong ability to drive tasks/projects to closure in a timely fashion
Excellent verbal/written communication skills in Swedish and English

You are a solid team player who is good at building relationships with other people and has the ability to work across multiple functions and disciplines.
We will review applications on an ongoing basis in order to start the interview and hiring process as soon as possible, so please do not hesitate in making your application.

Ansök nu