Uppsala: Produktionsplanerare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Produktionsplanerare i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-27 // Varaktighet: Heltid

AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter.

Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt.

AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Arbetsuppgifter:

I din roll som produktionsplanerare så ansvarar du för planeringen av order i en del av vår produktion. Du har kundkontakt och meddelar våra kunder leveransdatum enligt det du planerar. Du kommer arbeta i grupp där servicekänsla och kundfokus är en central parameter.

Din profil/kompetens:

Vi tror att du har en gymnasieutbildning inom teknik men då personlighet är viktigare än korrekt utbildning kan vi även se till att du utbildas internt hos oss.
För att trivas och bli framgångsrik i denna tjänst krävs det att du är flexibel och trivs i en föränderlig verksamhet. Du är drivande, engagerad och lösningsorienterad.

Du kommer behöva kommunicera internt med produktionen samt externt med våra kunder. Det är också viktigt att du är glad och positiv och har lätt för att samverka med andra människor

Vi erbjuder dig:

AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:

Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. dock senast 31 oktober. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Andreas Carlsson via e-post: andreas.carlsson@aqgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Orderplanerare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Orderplanerare.

Timanställd bokare till vårt avtalsteam

Läs mer Apr 23
Installationspartner i Sverige, IPIS, är ett ungt företag som växer i rekordfart. Under våra tre första år har vi hjälpt över 60 000 kunder runt om i Sverige. Nu söker vi dig som vill vara med att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept och vara en viktigt del av vår fortsatta resa.
Du kommer att bli en del av vårt existerande team där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att boka upp installationer åt våra avtalspartners. Du jobbar främst med telefonen men svarar också på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om våra olika verksamheter och hur branschen fungerar i stort.
Arbetet är varierande men går främst ut på att ge kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mail.
Just nu letar vi efter en timanställd bokare som vill jobba med oss under sommaren. Möjlighet till tillsvidareanställning finns.
Saker som är bra att du är bra på:
För att trivas med rollen hos oss söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att lära dig saker. Du är noggrann och ansvarstagande. Det krävs ingen tidigare erfarenhet utan vi letar efter rätt person till vårt team.
Vi värdesätter din personlighet!
Vem är du?
Är serviceinriktad och en trevlig prick
Gillar att prata med människor
Är ansvarstagande och driven
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära dig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Du kommer att få upplärning och utbildning i våra produkter och kommer att jobba tillsammans med vårt bokningsteam.
Var finns kontoret?
Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala. Låter det intressant! Kontakta oss redan idag.
Intervjuer sker löpande och vi siktar på att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!
Lön & arbetstid:
Timanställning vanliga kontorstider vardagar.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi intervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Heltidsanställda bokare till vårt kontor i Uppsala

Läs mer Sep 25
IP i Sverige AB är ett ungt företag som växer i rekordfart. Under våra tre första år har vi hjälpt över 40 000 kunder runt om i Sverige. Nu söker vi dig som vill vara med att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept och vara en viktigt del av vår fortsatta resa.
Du kommer att bli en del av vårt existerande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om våra olika verksamheter och hur branschen fungerar i stort.
Arbetet är varierande men går främst ut på att ge kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mail.
Just nu letar vi både efter en eller flera heltidsanställda säljare som vill jobba med oss fullt ut men också efter dig som vill jobba som en viktigt extra resurs som timanställd.
Saker som är bra att du är bra på:
För att trivas med rollen hos oss söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att lära dig saker. Det krävs ingen tidigare erfarenhet utan vi ser gärna dig som är ung och vill komma igång med ditt arbetsliv.
Vi värdesätter din personlighet!
Vem är du?
Är serviceinriktad och en trevlig prick
Gillar att prata med människor
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska



Du kommer att få upplärning och utbildning i våra produkter och kommer att jobba tillsammans med vårt säljteam.
Var finns kontoret?
Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala. Låter det intressant! Kontakta oss redan idag.
Intervjuer sker löpande och vi siktar på att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!
Lön & arbetstid:
Heltidsanställning enligt schema. Främst kontorstider vardagar men helger & kvällar kan förekomma.
Timanställning vid behov och enligt schema. Både kontorstider och helger & kvällar.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi intervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Heltidsanställda bokare till vårt kontor i Uppsala

Läs mer Jun 26
IP i Sverige AB är ett ungt företag som växer i rekordfart. Under våra tre första år har vi hjälpt över 40 000 kunder runt om i Sverige. Nu söker vi dig som vill vara med att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept och vara en viktigt del av vår fortsatta resa.
Du kommer att bli en del av vårt existerande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om våra olika verksamheter och hur branschen fungerar i stort.
Arbetet är varierande men går främst ut på att ge kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mail.
Just nu letar vi både efter en eller flera heltidsanställda säljare som vill jobba med oss fullt ut men också efter dig som vill jobba som en viktigt extra resurs som timanställd.
Saker som är bra att du är bra på:
För att trivas med rollen hos oss söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att lära dig saker. Det krävs ingen tidigare erfarenhet utan vi ser gärna dig som är ung och vill komma igång med ditt arbetsliv.
Vi värdesätter din personlighet!
Vem är du?
Är serviceinriktad och en trevlig prick
Gillar att prata med människor
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska



Du kommer att få upplärning och utbildning i våra produkter och kommer att jobba tillsammans med vårt säljteam.
Var finns kontoret?
Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala. Låter det intressant! Kontakta oss redan idag.
Intervjuer sker löpande och vi siktar på att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!
Lön & arbetstid:
Heltidsanställning enligt schema. Främst kontorstider vardagar men helger & kvällar kan förekomma.
Timanställning vid behov och enligt schema. Både kontorstider och helger & kvällar.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi intervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Customer Order Coordinator till ledande Thermo Fisher Scientific

Läs mer Apr 5
För dig med ett högt engagemang och ett genuint intresse för Supply Chain finns nu chansen att arbeta i en bred roll hos en stor organisation som utvecklar, tillverkar och marknadsför diagnostiska test för allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. Här får du möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett starkt företag som är unik på sin marknad och som faktiskt bidrar till att förbättra människors hälsa. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Thermo Fisher Scientific är världsledande inom sin bransch. De finns runtom i hela världen och använder sitt internationella fotfäste för att skapa hälsosammare samhällen. I Uppsala arbetar Thermo Fisher med att tillverka och marknadsföra kompletta blodprovssystem för att stödja klinisk diagnostik och övervakning av allergi, astma och autoimmuna sjukdomar. I rollen som Customer Order Coordinator tillhör du Order Management-teamet som ansvarar för att se till att ordrar utförs i tid och att transporter samt globala exportregler följs enligt företagets policy. Du välkomnas in i en trygg grupp bestående av 6 personer där klimatet i gruppen beskrivs som öppet och hjälpsamt.

Rollen är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Thermo Fisher. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. På sikt finns det goda möjligheter att bli överrekryterad direkt till Thermo Fisher, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* Att bli en del av en trygg organisation med stort utrymme för kreativt tänkande där dina initiativ och idéer värdesätts
* Goda utvecklingsmöjligheter då det finns många spännande roller med ansvar att växa in i
* Arbete hos ett internationellt framtidsbolag där det kommer hända mycket framåt


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Customer Order Coordinator kommer du, tillsammans med dina kollegor, ansvara över att hantera ordrar som skickas in från regioner över hela världen, i enlighet med globala exportregler och företagspolicyer. Vidare kommer du att:


* Registrera, bekräfta och fakturera ordrar i SAP
* Frisläppa ordrar till lageravdelningen
* Boka och administrera transporter till speditörerna
* Kommunicera fraktinformation till kunder och andra inblandade parter
* Ansvara för returhantering
* Sköta granskning och uppföljning av import- och exportdeklarationer
* Bidra till teamets utveckling och förbättringsarbete


VI SÖKER DIG SOM
- Har en akademisk utbildning inom exempelvis Supply Chain, logistik, ekonomi eller annan inriktning som vi bedömer likvärdig
- Har erfarenhet av administrativt arbete i en operativ roll
- Har erfarenhet av kundbemötande
- Är mycket bekväm med Office-paketet
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du:


* Har erfarenhet av arbete inom Supply Chain
* Har erfarenhet av att arbeta i affärssystem, tex SAP


Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och prestigelös. Eftersom du kommer arbeta nära kunder och kollegor är det viktigt att du trivs med sociala kontakter och att du är serviceinriktad. Du har ett struktuterat arbetssätt och vidare är du nyfiken på att ständigt lära dig nya saker.

#

Övrig information


* Start: Senast i maj
* Omfattning: Heltider, kontorstider med flex (38,75 tim/veckor)
* Placering: Uppsala, Fyrislund


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Thermo Fisher Scentific presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Ansök nu

Heltidsanställda säljare till vårt säljteam

Läs mer Feb 1
Svenska Eljouren är ett ungt företag som växer i rekordfart. Nu söker vi dig som vill jobba i ett härligt team där det är full fart.
Du kommer att bli en del av vårt nuvarande säljteam där du får löpande stöttning och utbildning. Du jobbar med att ta emot samtal, svara på mail och andra typer av inkommande kundförfrågningar. Hos oss kommer du att lära dig mycket om Eljourens verksamhet och hur branschen fungerar i stort.
Arbetet är varierande men går främst ut på att ge kunder professionell service, support och rådgivning genom inkommande samtal och mail.
Saker som är bra att du är bra på:
För att trivas med rollen hos oss söker vi dig som är social, kommunikativ och gillar att lära dig saker. Det krävs ingen tidigare erfarenhet utan vi ser gärna dig som är ung och vill komma igång med ditt arbetsliv.
Vi värdesätter din personlighet!
Vem är du?
Är serviceinriktad och en trevlig prick
Gillar att prata med människor
Vill utvecklas och ständigt strävar efter att lära sig mer
Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska

Du kommer att få upplärning och utbildning i våra produkter och kommer att jobba tillsammans med vårt säljteam.
Var finns kontoret?
Vi sitter i schyssta lokaler i Fyrislund i Uppsala. Låter det intressant! Kontakta oss redan idag.
Intervjuer sker löpande och vi siktar på att tillsätta tjänsten så snart som möjligt!
Lön & arbetstid:
Heltidsanställning enligt schema. Främst kontorstider vardagar men helger & kvällar kan förekomma.
Låter detta som en tjänst för dig? Vi intervjuar löpande, välkommen med din ansökan redan idag!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från AQ Group AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från AQ Group AB .

Kvalitetstekniker till AQ M-Tech i Uppsala

Kontrolloperatör, metallprodukter
Läs mer Sep 19
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter.

Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt.

AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Arbetsuppgifter:

I din roll som kvalitetstekniker ansvarar du för upprättande av kontrollplaner och kontrollinstruktioner för våra inköpta artiklar och för vår produktion. Du samarbetar med våra kvalitetskontrollanter i det dagliga kontrollarbetet samt driver förbättringsarbete och processutveckling inom avdelningen.

Du har kund- och leverantörskontakter och jobbar med att driva arbetet vidare för att uppnå våra hårt ställda kvalitetskrav.

Din profil/kompetens:

Vi tror att du har en gymnasie- eller ingenjörsutbildning inom teknik.
Du kan läsa och förstå ritningar samt behärska svenska och engelska i tal och skrift.
För att trivas och bli framgångsrik i denna tjänst krävs det att du är flexibel och trivs i en föränderlig verksamhet. Du är drivande, engagerad och lösningsorienterad.

Du kommer behöva kommunicera internt med produktionen samt externt med våra kunder och leverantörer. Det är också viktigt att du är glad och positiv och har lätt för att samverka med andra människor.

Meriterande:

Erfarenhet av Monitor ERP

Erfarenhet av kvalitetskontroll av svetsade detaljer.



Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 13:e oktober. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Frida Björk via e-post: frida.bjork@aqgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kvalitetskontrollant till AQ M-Tech i Uppsala

Avsynare, metallprodukter
Läs mer Sep 19
Vi söker nu en kvalitetskontrollant som vill vara med och utveckla vår kvalitetsavdelning och säkerställa att vi får hem material i rätt kvalitet från våra leverantörer. Rollen har ett brett kontaktnät inom hela AQ M-Tech och du har en viktig roll i att bygga företagets kvalitetskultur.

I rollen som kvalitetskontrollant har du varierande arbetsuppgifter och får möjlighet att ta mycket eget ansvar. Du kontrollerar ankommande gods och säkerställer att de uppfyller våra egna och våra kunders krav. Det innebär bland annat kontroller av finish och mått. Vid avvikelser skickar du reklamation till våra leverantörer och följer upp dessa för att säkerställa en fortsatt god kvalitet.

Din profil/kompetens:

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet att bedöma finish och/eller erfarenhet av slipning.

Erfarenhet av att läsa och förstå tillverkningsritningar.

Behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

Utbildning på gymnasienivå med inriktning industri/teknik.

Erfarenhet av Monitor ERP.

Som person är du driven, ansvarstagande, flexibel, ordningsam, har en god samarbetsförmåga och värnar om kvalitet och noggrannhet. Du har god förståelse för och gärna erfarenhet av industriell tillverkning.

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. dock senast XX månad. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande NN via e-post: NN@aqg.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Operativ inköpare till AQ M-Tech

Inköpare
Läs mer Aug 21
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter.

Under åren har vi utvecklat ett flertal egna produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt.

Vi utvecklar och tillverkar även våra kunders produkter som en kontraktstillverkare. Våra kunder finns främst inom läkemedel och livsmedelsindustrin.

Om tjänsten

Som operativ inköpare har du ansvaret att säkerställa leverans till våra två produktionsenheter i Uppsala där den ena kännetecknas av ett stort projektfokus och den andra serieproduktion i ett taktat flöde. Du kommer att sitta ihop med flera kollegor och även ha nära kontakt med projektledare, konstruktörer och produktion. Du har dina egna leverantörer som du kan bygga en relation med och har ansvar i samarbete med leverantören över b.la. prisutveckling, leveransprecision och lagernivåer för artiklarna du köper in. Tjänsten är bred och innehåller bland annat:

Inköpsförfrågningar

Orderläggning samt leveransuppföljning

Hantera administration såsom attestera fakturor

Löpande återkoppling till kundansvariga och hantera leverantörsuppföljning

Föra nära dialog med leverantörer om att säkerställa varuförsörjningen

Din profil/kompetens:

Vi tror att du har en gymnasieutbildning inom handel och administration och/eller ekonomi

Har relevant arbetslivserfarenhet inom inköp

God kompetens inom Microsoft Office och vana av affärssystem

Har god svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande:

Erfarenhet av inköp i Monitor ERP-system

Personliga kvalifikationer:

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete framåt. Vi ser också att du är positiv och glad och har lätt för att samverka med andra människor.

Vi erbjuder dig:

AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:

Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 september. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Emil Lindvall via e-post: emil.lindvall@aqgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Lagermedarbetare till AQ M-Tech

Lagerarbetare
Läs mer Mar 17
Om tjänsten

Som logistiker på AQ M-Tech förser du de som arbetar i produktion med alla artiklar och material som verksamheten behöver.

Du kommer främst jobba med plock och paketering där truckkörning även delvis kommer vara en av dina arbetsuppgifter. Skiftarbete kan förekomma.

Arbetet sker ofta i team där alla i teamet ansvarar för att uppnå kvalitetskraven. Det ställs höga krav vad gäller samarbete i grupp, men du har även ett eget ansvar.

Som logistiker förväntas du även arbeta aktivt med förbättringsarbete. Förbättringar är en förutsättning för att kunna möta en av vår tids viktigaste hållbarhetsutmaningar och det finns en övertygelse att framgång skapas genom att ta vara på nya idéer och testa nya vägar. På vår logistikavdelning får du därmed möjlighet att utmana dig själv och dina kollegor genom att kontinuerligt utveckla arbetsmetoderna.

Arbetsuppgifter:

För att lyckas i rollen är det viktigt att vara en lagspelare som tar egna initiativ när det behövs. Som person sätter du säkerheten i första rummet och är lyhörd för feedback. Du värderar laganda och har ett utåtriktat och positivt förhållningssätt gentemot din omgivning. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Din profil/kompetens:

Fullständig gymnasieutbildning

Goda kunskaper i svenska

B-körkort

God fysik då det är ett arbete med hög arbetstakt och tunga arbetsmoment

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt innan den 2 april. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Ulrika Åberg via e-post: ulrika.aberg@aqgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Montör Plaströr till AQ M-Tech i Uppsala

Plastmontör
Läs mer Mar 16
AQ M-Tech AB är ett företag som specialiserat sig på utveckling, konstruktion och tillverkning av kundanpassade tekniklösningar och produkter. Under åren har vi utvecklat ett flertal produkter som har haft sitt ursprung i våra kunders krav och teknikbehov. Företaget har många olika kompetenser vilket gör att vi tillsammans utvecklar kundens idé till en färdig produkt. AQ M-Tech arbetar främst inom MedTech-branschen med tillverkning av egna produkter men också som kontraktstillverkare till världsledande kunder inom läkemedelstillverkning.

Arbetsuppgifter:

Som montör på plaströr har du varierande arbetsuppgifter inom plaströrstillverkning.
Dina arbetsuppgifter är att tillverka plaströr där du utgår från en ritning och ditt ansvar sträcker sig från början av tillverkningsprocessen till den slutgiltiga produkten. Ditt arbete kommer bestå av kapning-, bockning- och sammanfogning av rör samt testning.
Antal, design, mått och funktion skiljer sig från rör till rör vilket skapar variation i ditt arbete.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av ritningsläsning samt grundläggande kunskaper i matematik då ritningarna kräver enklare matematiska uträkningar.



Din profil/kompetens:

Vi söker dig som är praktiskt lagd och som person ser vi att du är fingerfärdig och har ett öga för detaljer då kvalitén är på våra produkter är viktig.

Du är van att planera, arbeta självständigt och ta eget ansvar. Du är även duktig på att ta initiativ samtidigt som du har bra support av arbetsledare och kollegor.

Du är delaktig i gruppen för att skapa en trivsam arbetsmiljö med goda resultat.

Vi erbjuder intern upplärning och ser det som en självklarhet att du som person är nyfiken, driven och engagerad!

Kompetenser/Erfarenhet:

-Ritningskunskap

-Grundläggande kunskaper i matematik

-Erfarenhet av ISO13485 är meriterande

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Stina Åkerblom via e-post: stina.akerblom@aqgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Kvalitetskontrollant till AQ M-Tech AB i Uppsala

Avsynare, metallprodukter
Läs mer Feb 9
Vill du vara med och utveckla vår kvalitetsavdelning?

Vi söker nu en kvalitetskontrollant som vill vara med och utveckla vår kvalitetsavdelning och säkerställa att vi får hem material i rätt kvalitet från våra leverantörer. Rollen har ett brett kontaktnät inom hela AQ M-Tech och du har en viktig roll i att bygga företagets kvalitetskultur.

I rollen som kvalitetskontrollant har du varierande arbetsuppgifter och får möjlighet att ta mycket eget ansvar. Du skriver checklistor för kontroll och hjälper till att arbeta fram rutiner och bra arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Du kontrollerar ankommande gods och säkerställer att de uppfyller våra egna och våra kunders krav. Det innebär bland annat kontroller av finish och mått. Vid avvikelser skickar du reklamation till våra leverantörer och följer upp dessa för att säkerställa en fortsatt god kvalitet.

Din profil/kompetens:

Erfarenhet av att läsa och förstå tillverkningsritningar

Kunna använda mätverktyg

Behärska svenska och engelska i tal och skrift



Meriterande:

Utbildning på gymnasienivå med inriktning industri/teknik

Erfarenhet av mätmaskin

Erfarenhet av Monitor ERP

Som person är du driven, ansvarstagande, flexibel, ordningsam, har en god samarbetsförmåga och värnar om kvalitet och noggrannhet. Du har god förståelse för och gärna erfarenhet av industriell tillverkning.

Vi erbjuder dig:
AQ är ett värderingsstyrt och spännande företag med korta beslutsvägar och prestigelös atmosfär. Hos oss får du möjligheten att utvecklas vidare i en dynamisk koncern där initiativrikedom och genomförandeförmåga uppmärksammas och belönas. Vi värdesätter korta beslutsvägar och tror på att arbeta tillsammans för att uppnå goda resultat.

AQ:s värdegrund: Kunden i Fokus, Enkelhet, Entreprenörsanda, Kostnadseffektivitet, Mod & Respekt.

Din ansökan:
Urval sker löpande därför uppskattar vi om du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 15:e mars. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande Frida Björk via e-post: frida.bjork@aqgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu