Uppsala: Timanställda receptionister till Hotell Duvan & Konferens

Hitta ansökningsinfo om jobbet Timanställda receptionister till Hotell Duvan & Konferens i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2021-11-14 // Varaktighet:

Vi utökar med extrapersonal och söker just nu timanställda receptionister, för i första hand arbetstid förlagd till varannan helg till Duvan Hotell & Konferens.
Vi är ett litet familjärt hotell med 32 rum, 5 konferenslokaler och en restaurang, Restaurang Otto. Hotellet erbjuder pentry för gäster som bor under längre tid, samt gemensamhetsutrymmen och tvättmöjligheter. Hotellet ligger mycket centralt i Uppsala.
Vi söker dig som vill ha ett varierat arbete där du får hjälpa till med lite av varje på hotellet. I huvudsak är det inom reception/bokning, men det kan även bli aktuellt att hoppa in i frukost och housekeeping.
I receptionsarbetet ingår bland annat traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, fakturering med mera. Du går alltid in med inställningen ”Inget är omöjligt” och tycker det är roligt att vara flexibel och är lösningsorienterad. Du har hög positiv energi som sprider sig hos medarbetare och gäster och laget går före jaget. Kommunikation är otroligt viktigt för dig. Du älskar att sälja och se till att gästen får sina förväntningar överträffade.
Tjänsten innebär arbete på dagar och helger (kvällar kan förekomma). Lön enligt överenskommelse. Intervjuer och urval kommer ske löpande. Rekryteringen kan komma att avslutas innan ansökningstidens slut så vänta inte med din ansökan.
Tillträde snarast eller enl. ök.
Kravprofil:
Du kan svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Tidigare erfarenhet från hotellreception/bokning är meriterande, men inte ett krav.
Erfarenhet av bokningssystemet Spectra är meriterande.

Vi följer kollektivavtalet enligt Vård & omsorg och är medlemmar i Arbetsgivaralliansen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Hotellreceptionist

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Hotellreceptionist.

Medarbetare till Reception och Caféverksamhet vid behov

Läs mer Apr 15
Medarbetare till Reception och Caféverksamhet vid behov till Uppsala Kommun Arenor och Fastigheter på Fyrishov
Vill du arbeta med att möta besökare och ge hög service? Då passar detta jobb dig!
Reception/kundmottagning, Café och nyckelhantering söker medarbetare vid behov som är serviceinriktad, engagerad, har en positiv attityd och inställning samt är uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande.
Vi söker dig som vill ha ett roligt och omväxlande extrajobb och kan jobba helger, kvällar och lov. Att kunna identifiera problem och vara lösningsorienterad är också egenskaper vi värderar högt.
Reception/kundmottagning /Caféverksamhet och nyckelhantering på Fyrishov består idag av 6 tillsvidareanställda samt timanställda som arbetar vid behov, vi söker nu förstärkning.
Som anställd hos Uppsala arenor och fastigheter arbetar vi där behovet finns inom verksamheten. Du arbetar tillsammans med teamet iför Reception och caféverksamhet men att arbete med kolleger på andra enheter samt andra arbetsuppgifter förekommer.
Arbetet innebär stor variation och passar dig som trivs med att det ibland kan vara högt tempo och att ge god service.
Arbetsbeskrivning
Du ingår i ett team som arbetar med service och försäljning av alla Fyrishovs produkter inom bad, idrott, café och event. Du kommer att arbeta i receptionen och caféverksamheten på Fyrishov men under sommarmånaderna arbetar du även på serviceställen för vårt utebad samt nyckelhantering med ut- och inlämning av nycklar till anläggningar och fastigheter i kommunen. Arbete på andra enheter med andra arbetsuppgifter förekommer också så att du trivs med att lära dig nytt och vara flexibel ser vi som en stor fördel.
Kundens upplevelse är i centrum och vårt huvudfokus är att ge kunden en bra upplevelse – självklart står du för ett gott värdskap och kundbemötande.
Arbetsuppgifterna är inriktade på försäljning och service men i arbetet ingår även telefonsupport, kassahantering samt nyckelhantering. Du kommer också att få checka in/ut camping- och stuggäster, förbereda och iordningställa konferenslokaler, utlämning av nycklar och liknande.
Arbetstiden är förlagd efter verksamhetens behov och öppethållandetider måndag – söndag mellan 05.45 – 22.30.
Vem är du?
Du är fyllda 18 år och har lägst gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet av service och har vana av att kommunicera på svenska och engelska. Meriterande är om du har dator- och kassavana samt tidigare arbetat med försäljning.
I arbetet kommer du att träffa många olika typer av besökare med skilda önskemål varför det är viktigt att du tycker om att ge bra och snabb service och är lugn och stabil i stressade situationer.
Du är social och gillar att möta/ lära känna nya människor samt att knyta nya kontakter.
Som person ska du kunna hantera ett ständigt flöde av aktiviteter i verksamheten, du har ett stort tålamod och ett vänligt kundbemötande. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta i en händelsestyrd och föränderlig miljö. I rollen ingår även administrativa arbetsuppgifter där du behöver vara noggrann och ha förmåga att kunna planera ditt arbete.
Övrigt
Fyrishov önskar jämn könsfördelning och mångfald inom verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast 2024-05-12. Ansökningarna behandlas löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Eventuella frågor besvaras av Linda Mineur, Teamleader Reception, linda.mineur@uppsala.se
Välkommen med din ansökan!
Krav
18 år fyllda
Erfarenhet av service

Ansök nu

Reservation and Sales

Läs mer Mar 15
Wiks Slott

Kultur och bildning är Region Uppsalas kulturförvaltning och består av enheterna Konstenheten, Kulturutveckling, Region Uppsala folkhögskola samt Wiks slott. Kulturnämnden är förvaltningens politiska styrelse. Målen för Region Uppsalas kulturpolitik är ett rikt konstliv av hög kvalitet, en ökad kulturell delaktighet och en attraktiv livsmiljö.

Vår verksamhet
Wiks slott är en hotell och konferensanläggning som ligger mycket vackert vid Mälarens strand Lårstaviken. Hit kommer gäster för att konferera, äta god mat vandra i parken och under sommaren bada samt njuta av den lugna miljön. Wik är en historisk plats med en riddarborg från senare delen av 1400-talet. Vill du vara med och utveckla Wiks slott som konferensanläggning och besöksmål och samarbeta med ett härligt team är du välkommen att söka jobbet som receptionist och konferensvärd hos oss.

Anläggningen består av flertalet byggnader där Slottet är centrum för verksamheten. Vi har reception i separat byggnad, 54 hotellrum i intilliggande byggnader. Konferenslokaler finns både i Slottet samt i receptionsbyggnaden, Slottet har även en festvåning. Restaurang och uteservering med en magisk utsikt över Mälaren. Området har även en mycket populär badplats under sommaren och en mycket vacker park att besöka där du finner konst samt betande djur samt berättelsestig med många fina historier om Wik. Wik är en mötesplats där natur och kultur möts på ett fint sätt.

Ditt uppdrag
Denna roll erbjuder en unik möjlighet att få arbeta med att driva försäljning och optimera intäkter samt vara en viktig del av vår receptions- och bokningsavdelning. Du behöver vara en kommunikatör av rang som har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla relationer. Det är viktigt att du är flexibel, prestigelös och tycker om att arbeta i en driftsorienterad miljö med högt tempo samt att du uppskattar en blandning av strategiskt och operativt arbete. Din kunskap inom Yield management kommer att tillföra verksamheten mycket kompetens. Helg- och kvällsarbete förekommer.

Vem är du?

• Du har dokumenterad erfarenhet inom försäljning och bokning, helst inom hotell- och restaurangbranschen
• Du är en stark kommunikatör och har en naturlig förmåga att motivera dina kollegor
• Du är resultatorienterad, med en stark analytisk förmåga och ett strategiskt tänkande.
• Du trivs i en miljö med högt tempo och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt
• Du är tekniskt kunnig och har erfarenhet av att arbeta med avancerade bokningssystem



Dina kvalifikationer

• Gymnasieexamen och gärna utbildat dig inom hotell och restaurang (har du läst ekonomi är det meriterande).
• Minst 5 års erfarenhet av arbete inom hotell- och konferensbranschen.
• Erfarenhet av att driva försäljning och vara spindeln i nätet.
• Du har kunskap om Yield Management och CRM system.
• Mycket goda kunskaper i att utrycka sig på svenska och engelska i tal och skrift.



Vi erbjuder
Tjänsten är heltid tillsvidare med en förhoppning om start 1 maj 2024.
Vi erbjuder en trygg och utvecklande arbetsmiljö med mycket goda arbetskamrater och en arbetsgivare som tar väl hand om sina medarbetare

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Ta gärna kontakt med enhetschef Marie Berglund på telefon 070-6116036 eller maila på marie.berglund@regionuppsala.se

Vill du jobba med oss?
Intervjuar sker löpande så skicka in din ansökan snarast.
Sista ansökningsdag är den 12 april 2024.
Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

HotelReceptionist - Dagtid

Läs mer Feb 14
Nu söker vi en receptionist till vår team på Foundry Hotel Apartments.
Arbetet som hotellreceptionist handlar i första hand om att välkomna och ge våra gäster den bästa service. Arbetsuppgifter kan komma att varieras, vi vill skapa ett team där vi hjälps åt, inspirerar och stöttar varandra, allt för att vi skall trivas och få ha roligt på arbetet.
Arbetsuppgifterna är mycket omväxlande och består bland annat av att checka in/ut gäster, kassahantering, bokning, administrativt planeringsarbete och säkerhetsarbete.
Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i tal och skrift samt är van att arbeta både med människor och framför datorn.
Anställningen är i första hand ett ettårigt vikariat på 75%.

Ansök nu

Receptionister vid behov

Läs mer Jan 4
Receptionister vid behov till Uppsala Kommun Arenor och Fastigheter på Fyrishov
Vill du arbeta med att möta besökare och ge hög service? Då passar detta jobb dig!
Reception/kundmottagning och nyckelhantering söker medarbetare vid behov som är serviceinriktad, engagerad, har en positiv attityd och inställning samt är uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande.
Vi söker dig som vill ha ett roligt och omväxlande extrajobb och kan jobba helger, kvällar och lov. Att kunna identifiera problem och vara lösningsorienterad är också egenskaper vi värderar högt.
Reception/kundmottagning och nyckelhantering på Fyrishov består idag av 6 tillsvidareanställda samt timanställda som arbetar vid behov, vi söker nu förstärkning.
Som anställd hos Uppsala arenor och fastigheter arbetar vi där behovet finns inom verksamheten. Du arbetar tillsammans med teamet i Receptionen men att arbete med kolleger på andra enheter samt andra arbetsuppgifter förekommer.
Arbetet innebär stor variation och passar dig som trivs med att det ibland kan vara högt tempo och att ge god service.
Arbetsbeskrivning
Som receptionist ingår du i ett team som arbetar med service och försäljning av alla Fyrishovs produkter inom bad, idrott och event. Du kommer huvudsakligen att arbeta i receptionen på Fyrishov men under sommarmånaderna arbetar du även i kassan för vårt utebad samt nyckelhantering med ut- och inlämning av nycklar till anläggningar och fastigheter i kommunen. Arbete på andra enheter med andra arbetsuppgifter förekommer också så att du trivs med att lära dig nytt och vara flexibel ser vi som en stor fördel.
Kundens upplevelse är i centrum och vårt huvudfokus är att ge kunden en bra upplevelse – självklart står du för ett gott värdskap och kundbemötande.
Arbetsuppgifterna är inriktade på försäljning och service men i arbetet ingår även telefonsupport, kassahantering samt nyckelhantering. Du kommer också att få checka in/ut camping- och stuggäster, förbereda och iordningställa konferenslokaler, utlämning av nycklar och liknande.
Arbetstiden är förlagd efter verksamhetens behov och öppethållandetider måndag – söndag mellan 05.45 – 22.30.
Vem är du?
Du är fyllda 18 år och har lägst gymnasieutbildning. Du har tidigare erfarenhet av service och har vana av att kommunicera på svenska och engelska. Meriterande är om du har dator- och kassavana samt tidigare arbetat med försäljning.
I arbetet kommer du att träffa många olika typer av besökare med skilda önskemål varför det är viktigt att du tycker om att ge bra och snabb service och är lugn och stabil i stressade situationer.
Du är social och gillar att möta/ lära känna nya människor samt att knyta nya kontakter.
Som person ska du kunna hantera ett ständigt flöde av aktiviteter i verksamheten, du har ett stort tålamod och ett vänligt kundbemötande. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta i en händelsestyrd och föränderlig miljö. I rollen ingår även administrativa arbetsuppgifter där du behöver vara noggrann och ha förmåga att kunna planera ditt arbete.
Övrigt
Fyrishov önskar jämn könsfördelning och mångfald inom verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.
Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast 2024-01-31. Ansökningarna behandlas löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Eventuella frågor besvaras av Linda Mineur, Teamleader Reception, linda.mineur@uppsala.se
Välkommen med din ansökan!
Krav
18 år fyllda
Erfarenhet av service

Ansök nu

Welcome Office Agent

Läs mer Okt 17
Clarion Hotel® är inte bara ett hotell för gäster att bo på - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är inte bara en anställd - du är en del av upplevelsen! Lika viktig som gästerna är för oss är du som jobbar med oss. Idag är vi över flera tusen anställda, alla med olika erfarenheter och bakgrunder. Men några saker har vi alla gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion!

Clarion Hotel® är en del av Strawberry.

Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du?

INFORMATION OM HOTELLET/ARBETSPLATSEN

Energy, courage, enthusiasm!
Det är en stor del av vår företagskultur.
Passar du in på ovan ledord och dessutom har en genuin passion för service ?
Vi ser att du har tidigare erfarenhet från arbete i hotellreception.
Då är DU förmodligen den vi söker!

Som WO Agent på Clarion Hotel Gillet rapporterar du till hotellets WO Manager.
Tillsammans med ditt team skapar du oförglömliga gästupplevelser.
På Clarion Hotel Gillet är vi ett härligt gäng som tillsammans erbjuder 161 hotellrum, 23 konferenslokaler, restaurang samt Selma City Spa - allt mitt i centrala Uppsala.
Vår konferensavdelning är en stor del av hotellets verksamhet och vi har möteslokaler med kapacitet för 8 – 200 personer.
Till oss kommer företag och organisationer för konferenser, utbildningar, kickoffer mm.

Tjänsten är extra vid behov , skiftarbete-dag, kväll, helg

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare. I arbetet som receptionist ingår sedvanligt receptionsarbete såsom in- och utcheckning, hantering av telefonväxel , fakturering, bokningar både för individ och grupp samt allmän gästservice. Ovan arbetsuppgifter kan sammanfattas med att du behöver ha viljan till att ha många bollar i luften samtidigt som din service ut till gäst alltid ska prioriteras och hålla en hög nivå.

Talangen

• Du har mycket energi, mod och begeistring
• Du har goda datakunskaper. Tidigare erfarenhet av Cenium är meriterande
• Goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt.

Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag.

Vad väntar du på?!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Diakonistift Samariterhemmet

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Diakonistift Samariterhemmet .

Lärare yrkeshögskoleutbildning i neurosjukvård

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 23
Är du utbildad vårdlärare och skulle vilja undervisa på yrkeshögskolenivå? Eller arbetar du som sjuksköterska, fysioterapeut eller motsvarande och vill kombinera ditt nuvarande arbete med en lärartjänst? Då kan detta vara något för dig.
Samariterhemmet Diakoni är en idéburen stiftelse med kristen värdegrund. Stiftelsens fokus är att bidra till ett medmänskligare samhälle genom att utöva omsorg om enskilda människor, särskilt i utsatta livssituationer. Vi bedriver, utöver utbildning, även verksamheter inom vård och omsorg, verksamheter för äldre (Äldrecenter och samtalsmottagningar) samt verksamheter för personer som lider av problem kopplade till skadligt sexuellt beteende, prostitution och sexköp.
Samariterhemmet Utbildning bedriver i dagsläget främst yrkeshögskoleutbildning. Vi erbjuder, i samarbete med Folkuniversitetet, utbildningarna Specialistundersköterska inom äldrevård med inriktning hälsa och rehabilitering, Specialistundersköterska inom neurologi, neurokirurgi och neurointensivvård, samt Stödpedagog inom funktionshinderområdet. Utbildningarna går på halvfart och bedrivs på distans, med fysiska och digitala studieträffar. Vi behöver till hösten en lärare som ansvarar för specialistundersköterskeutbildningen inom neurosjukvård.
Arbetsuppgifter
Du är ansvarig lärare för utbildningen, bedömer och betygsätter de olika kursmomenten. Du finns till hands för våra studerande, handleder och stöttar dem i deras studier. Du undervisar inom ditt kompetensområde och bistår utbildningsledare/rektor med att ta in externa föreläsare med ”spetskompetens”, bokar in studiebesök samt administrerar och följer upp LIA (Lärande i arbete/praktik). Du är, tillsammans med utbildningsledare/rektor, delaktig i att utveckla utbildningen.
Personliga egenskaper
Du är positiv, drivande och utåtriktad. Du är ansvarstagande, strukturerad och självgående samt har god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten.
Kvalifikationer
-Legitimerad sjuksköterska, fysioterapeut eller motsvarande
-Yrkeserfarenhet inom utbildningsområdet eller närliggande områden såsom akutsjukvård
-Intresse för / erfarenhet av pedagogiskt arbete
-God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
-Goda IT-kunskaper
Meriterande
-Vårdlärarutbildning eller annan pedagogisk utbildning
Tillträdesdag
Efter överenskommelse
Placeringsort
Uppsala, med möjlighet till distansarbete.
Omfattning
Deltid, 50-75%.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med obligatorisk 6 månaders provanställning. Resor kan förekomma i tjänsten.
Sista ansökningsdag
31 maj 2024. Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Upplysningar om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Maria Hovstadius, rektor och utbildningschef.
maria.hovstadius@samariterhemmet.se
076-793 63 34

Ansök nu

Lärare yrkeshögskoleutbildning i neurosjukvård

Yrkeslärare
Läs mer Apr 23
Är du utbildad vårdlärare och skulle vilja undervisa på yrkeshögskolenivå? Eller arbetar du som sjuksköterska, fysioterapeut eller motsvarande och vill kombinera ditt nuvarande arbete med en lärartjänst? Då kan detta vara något för dig.
Samariterhemmet Diakoni är en idéburen stiftelse med kristen värdegrund. Stiftelsens fokus är att bidra till ett medmänskligare samhälle genom att utöva omsorg om enskilda människor, särskilt i utsatta livssituationer. Vi bedriver, utöver utbildning, även verksamheter inom vård och omsorg, verksamheter för äldre (Äldrecenter och samtalsmottagningar) samt verksamheter för personer som lider av problem kopplade till skadligt sexuellt beteende, prostitution och sexköp.
Samariterhemmet Utbildning bedriver i dagsläget främst yrkeshögskoleutbildning. Vi erbjuder, i samarbete med Folkuniversitetet, utbildningarna Specialistundersköterska inom äldrevård med inriktning hälsa och rehabilitering, Specialistundersköterska inom neurologi, neurokirurgi och neurointensivvård, samt Stödpedagog inom funktionshinderområdet. Utbildningarna går på halvfart och bedrivs på distans, med fysiska och digitala studieträffar. Vi behöver till hösten en lärare som ansvarar för specialistundersköterskeutbildningen inom neurosjukvård.
Arbetsuppgifter
Du är ansvarig lärare för utbildningen, bedömer och betygsätter de olika kursmomenten. Du finns till hands för våra studerande, handleder och stöttar dem i deras studier. Du undervisar inom ditt kompetensområde och bistår utbildningsledare/rektor med att ta in externa föreläsare med ”spetskompetens”, bokar in studiebesök samt administrerar och följer upp LIA (Lärande i arbete/praktik). Du är, tillsammans med utbildningsledare/rektor, delaktig i att utveckla utbildningen.
Personliga egenskaper
Du är positiv, drivande och utåtriktad. Du är ansvarstagande, strukturerad och självgående samt har god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten.
Kvalifikationer
-Legitimerad sjuksköterska, fysioterapeut eller motsvarande
-Yrkeserfarenhet inom utbildningsområdet eller närliggande områden såsom akutsjukvård
-Intresse för / erfarenhet av pedagogiskt arbete
-God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
-Goda IT-kunskaper
Meriterande
-Vårdlärarutbildning eller annan pedagogisk utbildning
Tillträdesdag
Efter överenskommelse
Placeringsort
Uppsala, med möjlighet till distansarbete.
Omfattning
Deltid, 50-75%.
Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med obligatorisk 6 månaders provanställning. Resor kan förekomma i tjänsten.
Sista ansökningsdag
31 maj 2024. Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Upplysningar om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Maria Hovstadius, rektor och utbildningschef.
maria.hovstadius@samariterhemmet.se
076-793 63 34

Ansök nu

Samordnare

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Dec 6
- Vikariat på heltid från 1 april 2024 och till i början av hösten 2025
Samariterhemmet diakoni är en idéburen stiftelse med kristen värdegrund. Vårt fokus är att bidra till ett medmänskligare samhälle genom att utöva omsorg om enskilda människor, särskilt i utsatta livssituationer. Vi bedriver idag verksamhet inom vård och omsorg med specialisering inom demensvård, utbildning, en aktiv kyrka, en samtalsmottagning för äldre samt stödverksamhet för människor som hamnat i prostitution.
Ebbagården är ett av Uppsalas mest centrala boenden. Vi arbetar med vård och omsorg av personer med demenssjukdom och verksamheten är Silviacertifierad. Ebbagården har 33 boende, med 11 boende på varje våningsplan. Att det är ett litet boende bidrar till en trivsam och familjär stämning där boenden och anställda trivs. Många anställda har arbetat länge och har hög kompetens.
Arbetsuppgifter
Som samordnare är du vårt ansikte utåt och är ofta den första kontakten för besökare av olika slag. Du arbetar nära verksamheten och tillsammans med verksamhetschef. Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
? Bemanning vid sjukfrånvaro - semesterplanering
? Schemaläggning
? Administration av boendekedjan vid in och utflytt
? Administration av behörigheter och taggar
? Beställning av bland annat , livsmedel och kontorsmaterial
? Posthantering
Då verksamhet är liten, behöver vi alla vara flexibla och ha förmåga att prioritera det dagliga arbetet.
Utbildning/Kompetens
Du ska vara utbildad undersköterska. Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift, samt goda datorkunskaper är ett krav.
Meriterande är erfarenhet av liknande uppdrag och erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdom.
Viktiga personliga egenskaper är att du är strukturerad, ansvarsfull, flexibel, kreativ och glad!
Upplysningar om tjänsten
Verksamhetschef Elisabeth Lönnström, 070–6920982 elisabeth.lonnstrom@samariterhemmet.se
Ansökan
Välkommen med CV och personligt brev senast den 7 januari 2024.

Ansök nu

Förvaltare till vår Fastighetsavdelning

Fastighetschef/Fastighetsdirektör
Läs mer Dec 14
Förvaltare till vår Fastighetsavdelning
Tjänsten är på heltid och tills vidare. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Deltid kan diskuteras om önskemål finns.
Samariterhemmet diakoni är en idéburen stiftelse med kristen värdegrund. Vårt fokus är att bidra till ett medmänskligare samhälle genom att utöva omsorg om enskilda människor, särskilt i utsatta livssituationer. Vi bedriver idag verksamhet inom bland annat vård och omsorg med specialisering inom demensvård, utbildning, en aktiv kyrka, en samtalsmottagning för äldre samt stödverksamhet för människor som hamnat i prostitution.
Vi äger och förvaltar drygt 30 000 kvm i centrala Uppsala. Fastighetsbeståndet består av bostäder, vårdbyggnader och verksamhetslokaler, vilka vi hyr ut externt eller använder i den egna verksamheten.
Roll och ansvar
I rollen som förvaltare arbetar du med att bevara och förbättra fastigheterna och driver tillsammans med dina kollegor utvecklingen framåt. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att förvalta tekniska system och leda projekt inom det tekniska området genom att ta fram beslutsunderlag, göra utredningar, bevaka ny teknik och delta i besiktningar. Nedan följer i exempel på arbetsuppgifter.
arbetsledning av fastighetsgruppen där du själv är operativ och engagerad
skriva ramavtal med entreprenörer i samråd med direktor och ekonomichef
handla upp mindre entreprenader enligt budgetantaganden
kontakt med våra stora kommersiella hyresgäster
underhåll relaterat till lägenheter dokumenteras och överlämnas till vår hyresadministration så att korrekt hantering mot tex HGF kan utföras vid tex hyreshöjning

Ovan angivna uppgifter avser ansvar och kan delvis delegeras till kollegor i fastighetsgruppen
Tillsammans med direktor och ekonomichef:
planera och genomföra åtgärder relaterade till Samariterhemmets riskhantering
planera underhåll och investeringar i den löpande driften
planera underhåll i bostäder och lokaler

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har yrkeshögskoleutbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvat på annat sätt samt flerårig erfarenhet från fastighetsdrift som förvaltare.
Upplysningar om tjänsten
Fastighetskonsult Lars Toll lars.toll@samariterhemmet.se 021-33 31 39 eller direktor Mattias Nordström mattias.nordstrom@samariterhemmet.se 076-110 27 79.
Senast den 7 januari 2024 vill vi ha din ansökan.

Ansök nu

Lärare Specialistundersköterska

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 19
Arbetar du som sjuksköterska, fysioterapeut eller motsvarande och vill kombinera ditt nuvarande arbete med en lärartjänst och undervisa blivande specialistundersköterskor inom neurovård? Då kan detta vara något för dig.

Samariterhemmet diakoni är en ekonomisk och juridisk självständig stiftelse med en kristen värdegrund. Vi är ca 90 anställda som arbetar inom social och diakonal verksamhet, vård och omsorg, hotell och konferens, fastigheter samt utbildning.
Läs gärna mer på www.samariterhemmet.se

Samariterhemmet Utbildning bedriver i dagsläget främst yrkeshögskoleutbildning. Vi erbjuder, i samarbete med Folkuniversitetet, utbildningarna Specialistundersköterska inom äldrevård med inriktning hälsa och rehabilitering samt Stödpedagog inom funktionshinderområdet. Vi ska till hösten starta en specialistundersköterskeutbildning inom neurologi, neurokirurgi och neurointensivvård och behöver förstärka vår arbetsgrupp med ytterligare en lärare. Utbildningen bedrivs på distans, halvfart, med fysiska och digitala studieträffar.


Arbetsuppgifter
Du är ansvarig lärare för utbildningen, bedömer och betygsätter de olika kursmomenten. Du finns till hands för våra studerande, handleder och stöttar dem i sina studier.
Du undervisar inom ditt kompetensområde och bistår utbildningsledare/rektor med att ta in externa föreläsare med ”spetskompetens”, boka in studiebesök samt administrera och följa upp LIA (praktik). Du är, tillsammans med utbildningsledare/rektor, delaktig i att utveckla utbildningen.

Personliga egenskaper
Du är positiv, drivande och utåtriktad. Du är ansvarstagande, strukturerad och självgående samt har god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten.

Kvalifikationer
Leg sjuksköterska, fysioterapeut eller motsvarande
Yrkeserfarenhet inom utbildningsområdet eller närliggande områden såsom akutsjukvård.
Intresse för/erfarenhet av pedagogiskt arbete.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Goda IT-kunskaper.

Meriterande
Vårdlärarutbildning eller annan pedagogisk utbildning.

Tillträdesdag
Efter överenskommelse

Placeringsort
Uppsala, med möjlighet till distansarbete.


Omfattning
Deltid, ca 25-50%.


Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Resor kan förekomma i tjänsten.

Sista ansökningsdag
21 maj 2023. Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.


Upplysningar om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Maria Hovstadius, rektor och utbildningschef.
maria.hovstadius@samariterhemmet.se, 076-793 63 34.

Ansök nu

Lärare Specialistundersköterska

Utbildningsledare
Läs mer Apr 4
Arbetar du som sjuksköterska, fysioterapeut eller motsvarande och vill kombinera ditt nuvarande arbete med en lärartjänst och undervisa blivande specialistundersköterskor inom neurovård? Då kan detta vara något för dig.

Samariterhemmet diakoni är en ekonomisk och juridisk självständig stiftelse med en kristen värdegrund. Vi är ca 90 anställda som arbetar inom social och diakonal verksamhet, vård och omsorg, hotell och konferens, fastigheter samt utbildning.
Läs gärna mer på www.samariterhemmet.se

Samariterhemmet Utbildning bedriver i dagsläget främst yrkeshögskoleutbildning. Vi erbjuder, i samarbete med Folkuniversitetet, utbildningarna Specialistundersköterska inom äldrevård med inriktning hälsa och rehabilitering samt Stödpedagog inom funktionshinderområdet. Vi ska till hösten starta en specialistundersköterskeutbildning inom neurologi, neurokirurgi och neurointensivvård och behöver förstärka vår arbetsgrupp med ytterligare en lärare. Utbildningen bedrivs på distans, halvfart, med fysiska och digitala studieträffar.


Arbetsuppgifter
Du är ansvarig lärare för utbildningen, bedömer och betygsätter de olika kursmomenten. Du finns till hands för våra studerande, handleder och stöttar dem i sina studier.
Du undervisar inom ditt kompetensområde och bistår utbildningsledare/rektor med att ta in externa föreläsare med ”spetskompetens”, boka in studiebesök samt administrera och följa upp LIA (praktik). Du är, tillsammans med utbildningsledare/rektor, delaktig i att utveckla utbildningen.

Personliga egenskaper
Du är positiv, drivande och utåtriktad. Du är ansvarstagande, strukturerad och självgående samt har god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter i verksamheten.

Kvalifikationer
Leg sjuksköterska, fysioterapeut eller motsvarande
Yrkeserfarenhet inom utbildningsområdet eller närliggande områden såsom akutsjukvård.
Intresse för/erfarenhet av pedagogiskt arbete.
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Goda IT-kunskaper.

Meriterande
Vårdlärarutbildning eller annan pedagogisk utbildning.

Tillträdesdag
Efter överenskommelse

Placeringsort
Uppsala, med möjlighet till distansarbete.


Omfattning
Deltid, ca 25-50%.


Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Resor kan förekomma i tjänsten.

Sista ansökningsdag
21 maj 2023. Vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.


Upplysningar om tjänsten
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Maria Hovstadius, rektor och utbildningschef.
maria.hovstadius@samariterhemmet.se, 076-793 63 34.

Ansök nu