Uppsala: Servicetekniker till Svensk Dos teknikavdelning i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicetekniker till Svensk Dos teknikavdelning i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2021-07-28 // Varaktighet: Heltid

Svensk Dos tillverkar och levererar dosdispenserade läkemedel och har kunder från norr till söder. Svensk Dos grundades 2013 av fyra apotekare från Uppsala, och är sedan 2016 ett helägt dotterbolag till finska Oriola Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I koncernen ingår även läkemedelsdistributören Oriola AB, apotekskedjan Kronans Apotek och supportföretaget ICT Health Support. Vi finns i Fyrislund, Uppsala och har idag drygt 200 anställda. I dagsläget levererar Svensk Dos läkemedel till ca 95 000 patienter i Region Skåne, Norra sjukvårdsregionen, Region Stockholm, Region Gotland samt till patienter inom Kriminalvården. Vi har kollektivavtal med Unionen och är anslutna till Tjänstemannaavtal apotek. Utöver en trevlig arbetsplats har vi bl.a. ett av branschens bästa friskvårdsbidrag.Om tjänsten

Hos Svensk Dos får du varierande och viktiga arbetsuppgifter med fokus på bland annat förebyggande/avhjälpande underhåll av vår finmekaniska och automatiserade anläggning. På underhållsavdelningen kommer du främst att arbeta med felsökning, reparationer och förebyggande underhåll. Som tekniker kommer du också delta i projekt- och installationsarbeten. Här blir du en viktig spelare i ett lag om 5 personer som ska säkerställa en stabil drift av vår produktionsanläggning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med omgående start, förlagd på 2-skift och placerad vid vår produktionsanläggning i Fyrislund, Uppsala.

Om dig

För att lyckas, och självklart även trivas, behöver du ha en gymnasial utbildning med teknisk inriktning samt minst 1–2 års erfarenhet av service- och underhållsarbete eller så har du sedan tidigare erfarenhet av mekaniska eller eltekniska arbetsuppgifter
Att arbeta på Svensk Dos underhållsavdelning kräver att du är serviceinriktad, en god kommunikatör och att du gillar att dela med dig av din kunskap till dina kollegor.
En förutsättning är att du behärskar det svenska och engelska språket i tal och skrift. Eftersom du kommer att ställas inför nya problem och utmaningar är det även viktigt att du är självständig, kreativ och att du har en god initiativförmåga.

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Teknik- och underhållschef Dragan Bogdanovi? på telefon 070- 839 46 12.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Maskinreparatör

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Maskinreparatör.

Reparatör

Läs mer Maj 9
Kranpunkten är ett av Sveriges ledande företag inom uthyrning av lyftmaskiner.
Genom våra kärnvärden kompetens, effektivitet, personlig, säkerhet strävar vi efter att bli den ledande specialisten inom lyftmaskiner i Sverige.
Vi söker dig som är van vid självständigt arbete, stressiga situationer, som tar egna initiativ men samtidigt är ödmjuk i sin vilja att ständigt lära.
Arbetet består av underhåll, reparationer samt service av vår maskinpark. För tjänsten krävs lämplig yrkesutbildning och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Utbildning och erfarenhet av arbete med el och/eller hydraulik är meriterande. Kunskaper i engelska och B-körkort erfordras.
Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad, positiv och med god kommunikationsförmåga.
Tjänsten avser vår verksamhet i Uppsala, men resor i tjänsten kan förekomma.
Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta
Depåchef Niklas Gustafsson, 070-912 20 23

Ansök nu

Vi söker händiga personer som innehar körkort!

Läs mer Mar 22
Innehar du körkort, önskar arbeta med långsiktigt hållbara lösningar samt tillhandahåller en mycket god kundservice? Då har vi jobbet för dig!

Tjänsten innebär att du dels kommer arbeta med installationer samt förebyggande av pumpar. Företagets produkter sträcker sig allt från pumpar, omrörare till turbiner och pumpstationer med tillhörande el- och styrutrustning. Vi söker dig som kommer att arbeta ute i fält och är bosatt nära Uppsala.

Uppdraget innebär att du kommer vara anställd av StudentConsulting och arbeta hos vår kund som konsult. Tjänsten är en provanställning på heltid som kommer löpa i sex månader, arbetstiderna är förlagda måndag till torsdag 07.00 – 16.00 och fredag 07.00 till 15.00, den veckan du har beredskap har du möjlighet att ta hem tjänstebilen. Upplärning kommer att ske av ordinarie personal

Din profil
• B-körkort
• Genomförd gymnasial utbildning (gärna med inriktning el, fordon eller VVS)
• Mycket goda kunskaper i Svenska, både tal & skrift

Vi söker dig som person som är driven till att ta egna beslut, engagerad och är självgående i ditt arbete. Då du kommer arbeta väldigt nära kunder skall du tillhandahålla en kundservice av högsta kvalité för att säkerställa en optimal kundnöjdhet.

Det är meriterande om du tidigare haft liknande tjänster inom fordonsindustrin, fastighetstekniker, kyltekniker, VVS-montör, värmepumpstekniker etc. Det är också meriterade om du innehar goda kunskaper i Microsoft Officepaketet och generellt bra datakunskaper!

Låter denna tjänst intressant? Sök redan idag - urval och tillsättning sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Ansök nu

Fältservicetekniker till Kranpunkten

Läs mer Sep 6
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Kranpunkten AB har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Kranpunkten AB en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Kranpunkten AB är specialister inom lyftmaskiner till bygg och industri, med uthyrningsverksamhet etablerad i hela Skandinavien. I deras maskinpark har de cirka 4000 maskiner som från och med 2020 helt ska ställas om till förnybar och fossilfritt drivmedel. Kranpunkten är sedan flera år tillbaka certifierande enligt miljö-, kvalitets- och arbetsmiljöstandard. Företaget ser sina medarbetare som sin viktigaste resurs och erbjuder karriärmässiga utvecklingsmöjligheter och kompetensförsörjning.

Arbetsuppgifter:

Dina främsta arbetsuppgifter är att utföra service, reparationer och underhåll på Kranpunktens maskiner. Servicekoordinatorn förlägger dina besök hos kunder där en stor del av ditt dagliga ansvar är att överträffa kundens behov. Du är Kranpunktens ansikte utåt och värnar om att ge kunderna god service och tillgodose deras behov. Väl hos kund genomför du felsökningar samt ansvarar för att säkerställa att de uthyrda maskinerna är i drift. Du har tät dialog med kollegor och support som kan bistå med lösningar till de mer komplexa problemen.
Du tillhör depån i Uppsala men utgår från hemmet och besöker kunderna med servicebussen du blir tilldelad.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetslivserfarenhet av motsvarade arbete
• Grundläggande kunskaper inom mekanik, ellära samt hydraulik
• B-Körkort (BE-körkort är meriterande)
• Mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
• Meriterande med liftutbildning och fallskyddskurs

En av dina främsta arbetsuppgifter är att, ute hos kunden, lösa deras problem varav det är av stor vikt att du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du har förmågan att se lösningar framför hinder i ditt arbete och är handlingskraftig vilket innebär att du inte räds för att testa dig fram. Vidare förväntas du ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt. Dina dagar skiljer sig mycket åt varför det är viktigt att du trivs med varierande arbetsuppgifter som kan ändras från dag till dag och är öppen för förändringar under dagens gång. Slutligen är du kvalitetsmedveten eftersom du förväntas följa uppsatta rutiner.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Utgår från hemmet
Lön: Fast lön

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Reparatör, Fälttekniker, tekniker, service, underhåll, reparationer, kund, kundbemötande, mekanik, ellära, el, hydraulik, liftar, hissar, maskiner, bygg, industri, B-körkort, fallskydd, liftkort, Uppsala, Kranpunkten

Ansök nu

Reparatör / Underhåll / Mekaniker till Kranpunkten

Läs mer Jul 19
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Kranpunkten har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Kranpunkten en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Kranpunkten AB är specialister inom lyftmaskiner till bygg och industri, med uthyrningsverksamhet etablerad i hela Skandinavien. I deras maskinpark har de cirka 4500 maskiner som från och med 2020 helt ska ställas om till förnybar och fossilfritt drivmedel. Kranpunkten är sedan flera år tillbaka certifierande enligt miljö-, kvalitets- och arbetsmiljöstandard. Företaget ser sina medarbetare som sin viktigaste resurs och erbjuder karriärmässiga utvecklingsmöjligheter och kompetensförsörjning.

Arbetsuppgifter:

I rollen som reparatör har du en växlande vardag där du ansvarar för att funktionstesta, reparera och serva företagets maskiner och liftar. Maskinerna kan variera från att vara mindre saxliftar till stora bomliftar, teleskoplastare och hjullastare mm. Du ansvarar för att kvalitetssäkra ditt utförda arbete genom egenkontroll och dokumentation.

Du blir en del av ett sammansvetsat team med hög kompetens som tillför positiv energi.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller fordon
• Arbetslivserfarenhet av motsvarande roll, exempelvis last- och/eller bilmekaniker
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• El, motor eller hydralikkunskap (meriterande)

Utöver ovan nämnda krav så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är positiv, flexibel, driftig och lösningsorienterad. I rollen förväntas du ta ansvar och ett stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. I ditt arbete är du grundlig och du tycker om att göra saker ordentligt samt har förmågan att hålla och skapa struktur. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Reparatör, Mekaniker, Underhåll, Serva, Reparera, Funktion, Maskiner, Liftar, Teknik, Göteborg, Heltid, Konsult

Ansök nu

Reparatör / Underhåll / Mekaniker till Kranpunkten

Läs mer Jun 22
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Kranpunkten har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Kranpunkten en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Kranpunkten AB är specialister inom lyftmaskiner till bygg och industri, med uthyrningsverksamhet etablerad i hela Skandinavien. I deras maskinpark har de cirka 4500 maskiner som från och med 2020 helt ska ställas om till förnybar och fossilfritt drivmedel. Kranpunkten är sedan flera år tillbaka certifierande enligt miljö-, kvalitets- och arbetsmiljöstandard. Företaget ser sina medarbetare som sin viktigaste resurs och erbjuder karriärmässiga utvecklingsmöjligheter och kompetensförsörjning.

Arbetsuppgifter:

I rollen som reparatör har du en växlande vardag där du ansvarar för att funktionstesta, reparera och serva företagets maskiner och liftar. Maskinerna kan variera från att vara mindre saxliftar till stora bomliftar, teleskoplastare och hjullastare mm. Du ansvarar för att kvalitetssäkra ditt utförda arbete genom egenkontroll och dokumentation.

Du blir en del av ett sammansvetsat team med hög kompetens som tillför positiv energi.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom teknik eller fordon
• Arbetslivserfarenhet av motsvarande roll, exempelvis last- och/eller bilmekaniker
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• El, motor eller hydralikkunskap (meriterande)

Utöver ovan nämnda krav så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är positiv, flexibel, driftig och lösningsorienterad. I rollen förväntas du ta ansvar och ett stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra, oavsett om det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte. I ditt arbete är du grundlig och du tycker om att göra saker ordentligt samt har förmågan att hålla och skapa struktur. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Reparatör, Mekaniker, Underhåll, Serva, Reparera, Funktion, Maskiner, Liftar, Teknik, Göteborg, Heltid, Konsult

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Svensk Dos AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Svensk Dos AB .

Svensk Dos söker legitimerade receptarier

Farmaceut/Receptarie
Läs mer Jun 28
Svensk Dos är idag Sveriges största dosapotek och vi levererar dosdispenserade läkemedel till ca 100 000 patienter. Våra kunder finns i Region Skåne, Norra sjukvårdsregionen, Region Stockholm, Region Gotland samt till patienter inom Kriminalvården.

Du hittar oss i Fyrislund, Uppsala och vi är ca 250 medarbetare som tillsammans säkerställer leveransen till våra slutkunder. Vi har kollektivavtal med lokala fackklubbar för Sveriges farmaceuter och Unionen samt är anslutna till Tjänstemannaavtal apotek. Utöver en trevlig arbetsplats och fördelarna att vara i en stor koncern, har vi bl.a ett av branschens bästa friskvårdsbidrag.

Svensk Dos grundades 2013 av fyra apotekare från Uppsala, och är sedan 2016 ett helägt dotterbolag till finska Oriola Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I koncernen ingår även läkemedelsdistributören Oriola AB, apotekskedjan Kronans Apotek och supportföretaget ICT Health Support.

Nu söker vi Dig som är legitimerad receptarie med goda farmaceutiska kunskaper och som trivs att jobba med patientsäkerhet och kvalitét.  Du gillar att arbeta i team, är engagerad, flexibel och ansvarsfull och gillar utmaningar samt dela med dig av din positiva energi. Erfarenhet från dosverksamhet eller arbete på öppenvårdsapotek är meriterande men inget krav.

Hos oss kommer du få friheten att arbeta med varierande farmaceutiska arbetsuppgifter som innebär både praktiskt arbete och kontorsarbete. Svensk Dos är en stor arbetsplats där hela dosdispenseringsprocessen finns under samma tak. Allt från att recept och beställningar kommer in från vården vidare till produktion av dospåsar och expedition av hela förpackningar.


Som farmaceut på Svensk Dos får du arbeta inom en spännande, växande dosmarknad. Vi arbetar måndag till fredag med varierande arbetsuppgifter och arbetstider. Majoriteten av arbetspassen är förlagda under kontorstid men vi har även arbetspass som är förlagda tidig morgon och kväll. Visst helgarbete förekommer inför storhelger när röda dagar infaller på en vardag.

Du kommer att arbeta i ett stort härligt farmaciteam, ca 50 st medarbetare, som ansvarar för det farmaceutiska arbetet på Svensk Dos, vilket innebär bl. a att:


• godkänna dosunderlag efter inkommande ordinationsändringar och beställningar från vården
• på ett professionellt sätt hantera kontakter med hälso- och sjukvården, patienter och anhöriga via telefon och meddelanden
• expediera och distribuera dosdispenserade läkemedel samt hela förpackningar
• kvalitetssäkra och utföra helhetskontroll av dospåsar i vår produktionsanläggning
• arbeta noggrant och effektivt enligt gällande rutiner och regelverk

Vi hoppas vi väckt din nyfikenhet och välkomnar dig att skicka in din ansökan

Vi kommer rekrytera löpande och start för tjänsten är snarast möjligt.


Välkommen med din ansökan!

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta:

Linda Kjellin, Arbetsledare Farmaci: 0706-48 04 00, linda.kjellin@oriola.com,

Annika Bergström, Arbetsledare Farmaci : 0730-68 37 36, annika.bergstrom@oriola.com,

Johan Ferm, Arbetsledare Farmaci: 0730-76 52 74, johan.ferm@oriola.com

Ansök nu

Servicetekniker till Svensk Dos teknikavdelning i Uppsala.

Maskinreparatör
Läs mer Jul 28
Svensk Dos tillverkar och levererar dosdispenserade läkemedel och har kunder från norr till söder. Svensk Dos grundades 2013 av fyra apotekare från Uppsala, och är sedan 2016 ett helägt dotterbolag till finska Oriola Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I koncernen ingår även läkemedelsdistributören Oriola AB, apotekskedjan Kronans Apotek och supportföretaget ICT Health Support. Vi finns i Fyrislund, Uppsala och har idag drygt 200 anställda. I dagsläget levererar Svensk Dos läkemedel till ca 95 000 patienter i Region Skåne, Norra sjukvårdsregionen, Region Stockholm, Region Gotland samt till patienter inom Kriminalvården. Vi har kollektivavtal med Unionen och är anslutna till Tjänstemannaavtal apotek. Utöver en trevlig arbetsplats har vi bl.a. ett av branschens bästa friskvårdsbidrag.Om tjänsten

Hos Svensk Dos får du varierande och viktiga arbetsuppgifter med fokus på bland annat förebyggande/avhjälpande underhåll av vår finmekaniska och automatiserade anläggning. På underhållsavdelningen kommer du främst att arbeta med felsökning, reparationer och förebyggande underhåll. Som tekniker kommer du också delta i projekt- och installationsarbeten. Här blir du en viktig spelare i ett lag om 5 personer som ska säkerställa en stabil drift av vår produktionsanläggning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med omgående start, förlagd på 2-skift och placerad vid vår produktionsanläggning i Fyrislund, Uppsala.

Om dig

För att lyckas, och självklart även trivas, behöver du ha en gymnasial utbildning med teknisk inriktning samt minst 1–2 års erfarenhet av service- och underhållsarbete eller så har du sedan tidigare erfarenhet av mekaniska eller eltekniska arbetsuppgifter
Att arbeta på Svensk Dos underhållsavdelning kräver att du är serviceinriktad, en god kommunikatör och att du gillar att dela med dig av din kunskap till dina kollegor.
En förutsättning är att du behärskar det svenska och engelska språket i tal och skrift. Eftersom du kommer att ställas inför nya problem och utmaningar är det även viktigt att du är självständig, kreativ och att du har en god initiativförmåga.

Ansökan

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Teknik- och underhållschef Dragan Bogdanovi? på telefon 070- 839 46 12.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Servicetekniker till Svensk Dos teknikavdelning i Uppsala.

Underhållsmekaniker
Läs mer Jul 27
Svensk Dos tillverkar och levererar dosdispenserade läkemedel och har kunder från norr till söder. Svensk Dos grundades 2013 av fyra apotekare från Uppsala, och är sedan 2016 ett helägt dotterbolag till finska Oriola Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I koncernen ingår även läkemedelsdistributören Oriola AB, apotekskedjan Kronans Apotek och supportföretaget ICT Health Support. Vi finns i Fyrislund, Uppsala och har idag drygt 200 anställda. I dagsläget levererar Svensk Dos läkemedel till ca 95 000 patienter i Region Skåne, Norra sjukvårdsregionen, Region Stockholm, Region Gotland samt till patienter inom Kriminalvården. Vi har kollektivavtal med Unionen och är anslutna till Tjänstemannaavtal apotek. Utöver en trevlig arbetsplats har vi bl.a. ett av branschens bästa friskvårdsbidrag.Om tjänsten

Hos Svensk Dos får du varierande och viktiga arbetsuppgifter med fokus på bland annat förebyggande/avhjälpande underhåll av vår finmekaniska och automatiserade anläggning. På underhållsavdelningen kommer du främst att arbeta med felsökning, reparationer och förebyggande underhåll. Som tekniker kommer du också delta i projekt- och installationsarbeten. Här blir du en viktig spelare i ett lag om 5 personer som ska säkerställa en stabil drift av vår produktionsanläggning.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med omgående start, förlagd på 2-skift och placerad vid vår produktionsanläggning i Fyrislund, Uppsala.

Om dig

För att lyckas, och självklart även trivas, behöver du ha en gymnasial utbildning med teknisk inriktning samt minst 1–2 års erfarenhet av service- och underhållsarbete eller så har du sedan tidigare erfarenhet av mekaniska eller eltekniska arbetsuppgifter
Att arbeta på Svensk Dos underhållsavdelning kräver att du är serviceinriktad, en god kommunikatör och att du gillar att dela med dig av din kunskap till dina kollegor.
En förutsättning är att du behärskar det svenska och engelska språket i tal och skrift. Eftersom du kommer att ställas inför nya problem och utmaningar är det även viktigt att du är självständig, kreativ och att du har en god initiativförmåga.

Ansökan

Sista ansökningsdag är den 2021-08-15. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Teknik- och underhållschef Dragan Bogdanovi? på telefon 070- 839 46 12.

Välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.

Ansök nu

Farmaceut till Kronans Apotek i Storvreta

Farmaceut/Receptarie
Läs mer Apr 20
Vi på Kronans Apotek älskar hälsa och strävar hela tiden efter att utvecklas och se till kundens behov. Är du legitimerad farmaceut och vill jobba på Sveriges mest moderna och kundempatiska apotek, se hit!

Din roll som farmaceut
Nu söker vi en legitimerad farmaceut till Kronans Apotek Storvreta. 
På vårt apotek får du arbeta i ett mysigt ljust lokal med en fin liten egenvårdsavdelning. Som farmaceut på Kronans Apotek är du vår och apotekets expert på receptbelagda läkemedel och receptfria mediciner. Här är vi ett team som bry oss om varandra, ställer upp för varandra och har kund i fokus. V jobbar efter tydliga mål och älskar att nå resultat.  Till er hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Det dagliga arbetet är flexibelt över hela apoteket efter behov med rådgivning, kassa, administration, kvalitétsarbete, lagerhållning, sortiment och kampanjarbete tillsammans med dina kollegor. Här finns det också möjligheter att utvecklas både till egenvårdsansvarig- och/eller lageransvarig. (Beroende på vilka möjligheter som finns på ditt specifika apotek)

Apotekets öppetider är väldigt bekväma, öppet vardagar 9-18, stängt helger och alla röda dagar.

Exempel på arbetsuppgifter 


• Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och för att erbjuda våra kunder en professionell läkemedelsdialog.
• Du hjälper dina kunder till en god läkemedelsanvändning och hälsa.
• Du samarbetar tillsammans med alla dina kollegor för att apoteket ska ha 100 % nöjda kunder.
• Försäljning och rådgivning av receptfria mediciner och egenvårdsprodukter.

Vem är du? 

Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Antingen är du i början av din karriär eller har du längre erfarenhet och vill sprida och inspirera med din kunskap till dina nya Kronans kollegor. Kulturen hos Kronans apotek präglas av öppenhet, driv och positivitet och att jobba tillsammans för hälsa, därför tror vi att känner igen dig i detta. Vi tror att du trivs som allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydliga mål. Du trivs i mötet med kund och genom din lyhördhet och engagemang ger du en service i världsklass! På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och det är tillsammans vi skapar en trevlig, hälsosam och trygg atmosfär där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. För oss är dina farmaceutiska kunskaper lika viktiga som ditt öppna sinne för nytänkande och ditt intresse för service och hälsa. 

Välkommen till vårt gäng
Vi erbjuder dig en öppen arbetsplats med mycket glädje, där du får ta egna initiativ och eget ansvar. Vi tror på motiverade team för att kunna lyckas och därför satsar vi på ett anpassat och digitalt utbud av utbildningar som passar för just dig och din utveckling. För rätt person finns det många spännande möjligheter, inte bara inom Kronans Apotek utan inom hela Oriola gruppen.

Vill du vara med?
Tycker du att detta låter lika spännande som vi tycker att det är. Skicka då in ett motiveringsbrev och ditt CV via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, så skicka din ansökan redan idag! 

Sista ansökningsdag: 2021-05-31
Anställningsform: Deltid Alt. Heltid
Tillträde: 2021-06-01eller enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta apotekschef Abrar Al-azawi på 070–198 14 94  eller abrar.al-azawi@kronansapotek.se 

Säljsamtal undanbedes!
På Kronans Apotek blir du en del av ett friskare imorgon och vi kan erbjuda dig ett hållbart, meningsfullt, inkluderande och utmanande arbete där hälsa står i fokus. Varje dag kan du hjälpa och följa våra kunder genom livet i olika viktiga ögonblick. Som medarbetare är du grundstenen i vår verksamhet. Vi lovar att göra vårt bästa för att stötta din utveckling – och förväntar oss att du gör detsamma med vår.

Ansök nu

Apotekstekniker/Egenvårdsspecialist till Kronans Apotek i Uppsala

Apotekstekniker
Läs mer Apr 19
Vi tror på personlig utveckling! Om du har passion för det du gör, är dedikerad i dina åtaganden, uthållig och pålitlig så kommer vi göra allt vi kan för att skapa förutsättningarna för att du ska ha en lång och rolig karriär hos oss. Hos oss får du verkligen vara med och påverka! Som en del av Oriola-koncernen är vi den enda apotekskedjan i Sverige som medverkar i alla led i läkemedelsförsörjningen. Hos oss får du tillgång till en mångfald av expertis samt utvecklande och inspirerande möjligheter inom hela koncernen.

Vårt mål är 100% nöjda kunder varje dag, antar du utmaningen?Vi på Kronans Apotek älskar hälsa och strävar hela tiden efter att utvecklas och se till kundens behov. Är du apotekstekniker och vill jobba på ett kundnära apotek och bli en del av ett fantastiskt team, se hit!

Din roll som apotekstekniker
Som apotekstekniker på Kronans Apotek är du vår och apotekets expert på receptfria läkemedel och vårt egenvårdssortiment. Nu söker vi vår nya drivna kollega som brinner för god service och bra kundbemötande.  Här blir du en del av ett härligt gäng på 4 medarbetare, varav 3 farmaceuter, som tillsammans arbetar för att nå apotekets mål. Till er hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Som Egenvårdsspecialist arbetar du flexibelt över hela apoteket efter behov med kundmöten, rågivning, kassa, lager, sortiment och kampanj.

Apotekets Öppetider är 9-19 Vardagar, 10-17 Lördagar och 11-16 Söndagar

Exempel på arbetsuppgifter 


• Professionell rådgivning och försäljning av receptfria läkemedel och egenvårdsprodukter.
• Arbeta för bästa möjliga service, positiv atmosfär och för ordning och reda på apoteket.
• Arbeta med och underhålla ett effektivt och fungerande lager på apoteket.
• Etablera/utveckla lokala förmånliga samarbeten på marknaden för Apoteket.

Vem är du?

Vi söker dig som är utbildad apotekstekniker från yrkeshögskola alternativ har gått egenvårdsutbildning via Lernia eller dylikt.  Antingen är du i början av din karriär eller har du längre erfarenhet och vill sprida och inspirera med din kunskap till dina nya Kronans kollegor. Kulturen hos Kronans apotek präglas av öppenhet, driv och positivitet, därför tror vi att du har de egenskaperna. Du trivs i mötet med kund och genom din lyhördhet och engagemang ger du en service i världsklass! Har du även erfarenhet av service och försäljning är det meriterande. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet över hela apoteket därför ställer vi höga krav på att du kan arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Vi tror att nyckeln till framgång ligger i dina personliga egenskaper, drivkrafter och förmågan att lösa nya problem som du ställs inför.Allra viktigast ska du vara en person som vill stanna kvar och satsa på sin karriär hos oss på Kronans Apotek. 

När du blir en av oss

Vi erbjuder dig en öppen arbetsplats med mycket glädje, där du får ta egna initiativ och eget ansvar. Vi tror på motiverade team för att kunna lyckas och därför satsar vi på ett anpassat och digitalt utbud av utbildningar som passar för just dig och din utveckling. För rätt person finns det många spännande möjligheter, inte bara inom Kronans Apotek utan inom hela Oriola gruppen.

Sista ansökningsdag: 20210601
Anställningsform: Deltid 
Tillträde: 06-2021 eller enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta apotekschef  Abrar Al-azawi på 070–198 14 94  eller abrar.al-azawi@kronansapotek.se 

 

Vill du vara med?
Tycker du att detta låter lika spännande som vi tycker att det är. Skicka då in ett motiveringsbrev och ditt CV via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, så skicka din ansökan redan idag! 

Säljsamtal undanbedes! 
På Kronans Apotek blir du en del av ett friskare imorgon och vi kan erbjuda dig ett hållbart, meningsfullt, inkluderande och utmanande arbete där hälsa står i fokus. Varje dag kan du hjälpa och följa våra kunder genom livet i olika viktiga ögonblick. Som medarbetare är du grundstenen i vår verksamhet. Vi lovar att göra vårt bästa för att stötta din utveckling – och förväntar oss att du gör detsamma med vår.

Ansök nu

Svensk Dos söker legitimerade receptarier

Farmaceut/Receptarie
Läs mer Mar 23
Svensk Dos tillverkar och levererar dosdispenserade läkemedel och har kunder från norr till söder. Svensk Dos grundades 2013 av fyra apotekare från Uppsala, och är sedan 2016 ett helägt dotterbolag till finska Oriola Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I koncernen ingår även läkemedelsdistributören Oriola AB, apotekskedjan Kronans Apotek och supportföretaget ICT Health Support. Vi finns i Fyrislund, Uppsala och har idag drygt 200 anställda. I dagsläget levererar Svensk Dos läkemedel till ca 95 000 patienter i Region Skåne, Norra sjukvårdsregionen, Region Stockholm, Region Gotland samt till patienter inom Kriminalvården. Vi har kollektivavtal med Unionen och är anslutna till Tjänstemannaavtal apotek. Utöver en trevlig arbetsplats har vi bl.a. ett av branschens bästa friskvårdsbidrag.Vi söker dig som är legitimerad receptarie: Erfarenhet från dosverksamhet eller arbete på öppenvårdsapotek är meriterande men inget krav. Vem är du? Positiv, flexibel och ansvarsfull som gillar att arbeta i team.

Arbetet innebär varierande arbetsuppgifter med både praktiskt arbete och kontorsarbete. Svensk Dos är en stor arbetsplats med många avdelningar och många medarbetare som tillsammans jobbar mot uppsatta mål för att leverera till kunden.

Som farmaceut på Svensk Dos får du arbeta inom en spännande dosmarknad. Vi arbetar måndag till fredag med varierande arbetsuppgifter och arbetstider. Majoriteten av arbetspassen är förlagda under kontorstid men vi har även arbetspass som är förlagda tidig morgon (från kl.06) och kväll (till kl.22). Vi är lediga röda dagar men helgarbete förekommer i de fall då röda dagar infaller på en vardag, då arbetar vi helgen innan. Du kommer att arbeta i ett stort farmaciteam (ca 50 st) som ansvarar för det farmaceutiska arbetet på Svensk Dos, vilket innebär:


• godkännande av dosunderlag efter inkommande ordinationsändringar från vården
• att på ett professionellt sätt hantera kontakter med hälso- och sjukvården, patienter och anhöriga via telefon och meddelanden
• expedition och distribution av dispenserade läkemedel samt originalförpackningar
• korrigering och kvalitetssäkring av dospåsar i vår produktionsanläggning
• att arbeta noggrant och effektivt enligt gällande rutiner och regelverk
• m.m.

Vi rekryterar löpande och start för tjänsten är snarast möjligt.


Välkommen med din ansökan!

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta:

Linda Kjellin, Arbetsledare Farmaci: 0706-48 04 00, linda.kjellin@oriola.com,

Annika Bergström, Arbetsledare Farmaci : 0730-68 37 36, annika.bergstrom@oriola.com,

Johan Ferm, Arbetsledare Farmaci: 0730-76 52 74, johan.ferm@oriola.com

Ansök nu