Uppsala: BD-Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet BD-Manager i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-22 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en BD-manager till vår Affärsutvecklingsgrupp
Scandinavian CRO (SCRO) är en klinisk kontraktsforskningsorganisation som hjälper läkemedels-, bioteknik-, medicinteknik och IVD företag att genomföra sin kliniska forskning. SCRO startades 2007 och har i dag cirka 35 anställda med huvudkontor i Uppsala samt kontor i Göteborg och Lund. Våra kunder består framför allt av mindre och medelstora företag och de kliniska studierna genomförs i Norden men också i övriga delar av Europa.
Vår vision är att möjliggöra framtidens forskning och att göra skillnad för patienter i behov av nya och bättre behandlingar. Den är också att bygga ett hållbart företag som värnar om individen och har en stark, värdebaserad företagskultur där ledorden är Stolthet, Rörelse och Glädje.
Scandinavian CRO (SCRO) är i en mycket spännande tillväxtfas och behöver stärka affärsutvecklingsgruppen så att vi med full kraft kan fortsätta vår resa mot ett större och slagkraftigare bolag. Nu söker vi efter en affärsutvecklare, BD manager, med erfarenhet inom Life Science till vår affärsutvecklingsgrupp. Tjänstens placeringsort är med utgångspunkt från något av våra kontor i Uppsala eller Göteborg. Som BD-manager finns stora möjligheter att utvecklas och att vara med och utveckla organisationen.
Du har erfarenhet av affärsutveckling inom Life Science, företrädesvis en relevant högskoleutbildning, samt flera års dokumenterat erfarenhet av att utveckla och driva projekt inom Life Science, gärna med erfarenhet av klinisk utveckling inom industri, vård eller på annat CRO.
Som person har du en hög social kompetens och kan lätt anpassa dig till olika miljöer och kulturer. Du skapar resultat och trivs med att arbeta självständigt men är samtidigt en teamorienterad person och har en god förmåga att fa människor att jobba tillsammans och att skapa goda relationer. Du är lyhörd och flexibel och lösningsorienterad.
Givetvis delar du vår vision om ”Enabling future health” och ett SCRO som står för glädje, stolthet & rörelse i ditt dagliga arbete.
Dina främsta ansvarsområden
Ansvara för försäljning och kommunikation med nya och befintliga kunder.
Identifiera nya kunder och samarbeten
Ta fram budget & offertunderlag
Kontakt och kommunikation med underleverantörer
Utveckla och implementera våra försäljningsprocesser, metoder, verktyg och strukturer för att driva försäljning och lönsamhetsökning samt uppnå affärsmål.
Förhandla och sluta kommersiella avtal.
Analysera prestationsmått och försäljningsdata för att följa prestanda, utvärdera vinster/förluster, identifiera trender och göra datadrivna rekommendationer för förbättringar.
Medverka i marknadsföringsaktiviteter

Dina Kvalifikationer
Erfarenhet av Life Science-branschen, företrädesvis både medicinteknik och läkemedel
Du har erfarenhet från att ha jobbat med kliniska studier
Erfarenhet från försäljning av B2B-tjänster inom Life Science-branschen, med erfarenhet av att driva försäljning.
Förståelse för produktutveckling och de utmaningar små och medelstora Life Science-företag står inför
En stark förståelse för försäljningsmetoder och processer
Starka kommunikations- och interpersonella färdigheter, med förmågan att samarbeta effektivt på alla nivåer i organisationen.
Du trivs med att träffa kunder dagligen och har möjlighet att resa inom Europa.
Utmärkta skriftliga och muntliga språkkunskaper i svenska och engelska krävs.

Välkommen med din ansökan senast den 12 Maj 2024, intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor kring tjänsten, kontakta oss på career@scro.se
Mer information om oss finns på vår hemsida.
https://scro.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Account manager

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Account manager.

Account Manager till Royal Streaming

Läs mer Feb 27
Om Royal Streaming:
Royal Streaming är Nordens pionjär inom musiktjänster och har en viktig roll i att forma ljudlandskapet för varumärken över hela Skandinavien. Med fler än 7500 enheter runt om i världen och med ambitiösa tillväxtplaner de kommande åren, fortsätter Royal Streaming att expandera och skapa värde för sina kunder.

Designad musik är att skapa ett musikkoncept som förstärker upplevelsen och genererar en positiv laddning av ett varumärke. Royal Streaming koncept är skapat för att hitta den musik och ljudbild som speglar deras kunder och förstärker deras varumärke.

Detta är arbetsplatsen för dig som är ansvarsfull, driven och som triggas av att arbeta självständigt i en utåtriktad roll samtidigt som du är en generös och omtyckt lagspelare. Du erbjuds en spännande roll med mycket eget ansvar som ger dig möjlighet att vara en viktig del i företagets framgångar.

Om rollen:
Som Account Manager hos Royal Streaming kommer du att vara en länk mellan företagets musiktjänster och kundens vision. Du kommer att navigera hela säljcykeln med en kombination av kreativitet och affärssinne, från första kontakten till signat avtal.
I din roll kommer du få möjligheten att sälja en marknadsledande tjänst inom varumärkesanpassad musik. Detta görs i samarbete med kvalificerade musikdesigners.

Arbetsuppgifterna inkluderar:

- Genomföra strategisk uppsökande försäljning och prospektering.

- Förhandla fram avtal som gynnar både Royal Streaming och kunderna.

- Vårda och bygga långvariga kundrelationer.

Vem är du?
På Royal Streaming prioriteras din personlighet och passion främst! Ditt engagemang, driv och förmåga att samarbeta effektivt med andra värdesätts högt. Vi söker dig som är en målmedveten och tävlingsinriktad person med en naturlig förmåga att kommunicera och bygga relationer. Du är inte rädd för att ta "nej" som en del av processen och är alltid på jakt efter utveckling.

Som en del av teamet på Royal Streaming får du möjligheten att utvecklas och växa, med stöd från erfarna kollegor och ledare. Med rätt attityd och mindset har du alla förutsättningar för att utvecklas och främja din karriär.

Dessutom söker vi någon som:

- Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning (erfarenhet av SaaS är ett plus) och kan hantera hela försäljningscykeln, från prospektering till affärsavslut.

- Är bekväm med att generera leads, prospektera via e-post, kalla samtal och använda sociala nätverk som LinkedIn för att boka möten och genomföra demos.

- Organiserad, strukturerad och säkerställer en effektiv hantering av hela försäljningsprocessen från början till slut.

- Besitter en positiv och omtänksam attityd.

Om detta beskriver dig, då vet du vad du ska göra! Vi ser fram emot din ansökan.

Om Asta Agency

Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Account Manager till Royal Streaming

Läs mer Jan 25
Om Royal Streaming:
Royal Streaming är Nordens pionjär inom musiktjänster och har en viktig roll i att forma ljudlandskapet för varumärken över hela Skandinavien. Med fler än 7500 enheter runt om i världen och med ambitiösa tillväxtplaner de kommande åren, fortsätter Royal Streaming att expandera och skapa värde för sina kunder.

Designad musik är att skapa ett musikkoncept som förstärker upplevelsen och genererar en positiv laddning av ett varumärke. Royal Streaming koncept är skapat för att hitta den musik och ljudbild som speglar deras kunder och förstärker deras varumärke.

Detta är arbetsplatsen för dig som är ansvarsfull, driven och som triggas av att arbeta självständigt i en utåtriktad roll samtidigt som du är en generös och omtyckt lagspelare. Du erbjuds en spännande roll med mycket eget ansvar som ger dig möjlighet att vara en viktig del i företagets framgångar.

Om rollen:
Som Account Manager hos Royal Streaming kommer du att vara en länk mellan företagets musiktjänster och kundens vision. Du kommer att navigera hela säljcykeln med en kombination av kreativitet och affärssinne, från första kontakten till signat avtal.
I din roll kommer du få möjligheten att sälja en marknadsledande tjänst inom varumärkesanpassad musik. Detta görs i samarbete med kvalificerade musikdesigners.

Arbetsuppgifterna inkluderar:

- Genomföra strategisk uppsökande försäljning och prospektering.

- Förhandla fram avtal som gynnar både Royal Streaming och kunderna.

- Vårda och bygga långvariga kundrelationer.

Vem är du?
På Royal Streaming prioriteras din personlighet och passion främst! Ditt engagemang, driv och förmåga att samarbeta effektivt med andra värdesätts högt. Vi söker dig som är en målmedveten och tävlingsinriktad person med en naturlig förmåga att kommunicera och bygga relationer. Du är inte rädd för att ta "nej" som en del av processen och är alltid på jakt efter utveckling.

Som en del av teamet på Royal Streaming får du möjligheten att utvecklas och växa, med stöd från erfarna kollegor och ledare. Med rätt attityd och mindset har du alla förutsättningar för att utvecklas och främja din karriär.

Dessutom söker vi någon som:

- Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning (erfarenhet av SaaS är ett plus) och kan hantera hela försäljningscykeln, från prospektering till affärsavslut.

- Är bekväm med att generera leads, prospektera via e-post, kalla samtal och använda sociala nätverk som LinkedIn för att boka möten och genomföra demos.

- Organiserad, strukturerad och säkerställer en effektiv hantering av hela försäljningsprocessen från början till slut.

- Besitter en positiv och omtänksam attityd.

Om detta beskriver dig, då vet du vad du ska göra! Vi ser fram emot din ansökan.

Om Asta Agency

Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Account Manager till Royal Streaming

Läs mer Jan 10
Om Royal Streaming:
Royal Streaming är Nordens pionjär inom musiktjänster och har en viktig roll i att forma ljudlandskapet för varumärken över hela Skandinavien. Med fler än 7500 enheter runt om i världen och med ambitiösa tillväxtplaner de kommande åren, fortsätter Royal Streaming att expandera och skapa värde för sina kunder.

Designad musik är att skapa ett musikkoncept som förstärker upplevelsen och genererar en positiv laddning av ett varumärke. Royal Streaming koncept är skapat för att hitta den musik och ljudbild som speglar deras kunder och förstärker deras varumärke.

Detta är arbetsplatsen för dig som är ansvarsfull, driven och som triggas av att arbeta självständigt i en utåtriktad roll samtidigt som du är en generös och omtyckt lagspelare. Du erbjuds en spännande roll med mycket eget ansvar som ger dig möjlighet att vara en viktig del i företagets framgångar.

Om rollen:
Som Account Manager hos Royal Streaming kommer du att vara en länk mellan företagets musiktjänster och kundens vision. Du kommer att navigera hela säljcykeln med en kombination av kreativitet och affärssinne, från första kontakten till signat avtal.
I din roll kommer du få möjligheten att sälja en marknadsledande tjänst inom varumärkesanpassad musik. Detta görs i samarbete med kvalificerade musikdesigners.

Arbetsuppgifterna inkluderar:

- Genomföra strategisk uppsökande försäljning och prospektering.

- Förhandla fram avtal som gynnar både Royal Streaming och kunderna.

- Vårda och bygga långvariga kundrelationer.

Vem är du?
På Royal Streaming prioriteras din personlighet och passion främst! Ditt engagemang, driv och förmåga att samarbeta effektivt med andra värdesätts högt. Vi söker dig som är en målmedveten och tävlingsinriktad person med en naturlig förmåga att kommunicera och bygga relationer. Du är inte rädd för att ta "nej" som en del av processen och är alltid på jakt efter utveckling.

Som en del av teamet på Royal Streaming får du möjligheten att utvecklas och växa, med stöd från erfarna kollegor och ledare. Med rätt attityd och mindset har du alla förutsättningar för att utvecklas och främja din karriär.

Dessutom söker vi någon som:

- Har tidigare erfarenhet av B2B-försäljning (erfarenhet av SaaS är ett plus) och kan hantera hela försäljningscykeln, från prospektering till affärsavslut.

- Är bekväm med att generera leads, prospektera via e-post, kalla samtal och använda sociala nätverk som LinkedIn för att boka möten och genomföra demos.

- Organiserad, strukturerad och säkerställer en effektiv hantering av hela försäljningsprocessen från början till slut.

- Besitter en positiv och omtänksam attityd.

Om detta beskriver dig, då vet du vad du ska göra! Vi ser fram emot din ansökan.

Om Asta Agency

Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Sales Executives till FHR Parts

Läs mer Jan 8
OM FÖRETAGET

FHR Parts är en av Nordens största återförsäljare av elektroniska reservdelar och tillbehör samt begagnad elektronik. I dag har FHR omkring 6 000 produkter i sitt sortiment och förser regelbundet hundratals kunder runtom i världen med produkter från sitt sortiment. FHR Parts står för kvalité, expertis, snabbhet och nära relationer till kunderna. Detta grundar sig bland annat i en fantastisk service och att man ser till att kunderna får bästa möjliga support och trygghet vid sina köp. Bolaget tillhör en större bolagskoncern.



OM ROLLEN

Som säljare på FHR Parts så kommer du att börja med en onboarding på cirka 2-3 veckor där du lär dig så mycket som möjligt om produkterna samt lyssnar på samtal och testar att ringa potentiella kunder. I säljarbetet så tar du kontakt med primärt företag som på något sätt har visat intresse för FHR:s produkter. Med andra ord i regel varma leads. Du använder omväxlande telefon, mail, samt LinkedIn m.fl. som kanaler för att nå ut till kunderna. Ledtiderna för affärerna är i regel korta och du blir rikligt belönad för det arbete du lägger ner.

VEM SÖKER VI

Vi söker en person som förslagsvis har jobbat på kundservice ett år, med merförsäljning ett år och nu vill ta nästa steg. Du är självgående och gillar affärer samt har ett naturligt inre driv. Som person är du positiv, trevlig, punktlig samt har ett naturligt sinne för siffror. Du bör bo i nära anslutning till Uppsala eftersom tjänsten utgår därifrån. Pratar du ett annat nordiskt språk än svenska så är det väldigt meriterande.

Om du känner att du att alltid har haft ett driv att jobba med sälj och en naturlig fallenhet för yrket så är du också varmt välkommen att skicka in din ansökan. Personliga egenskaper värderas högt i rekryteringsprocessen.

VAD ERBJUDER VI

Du erbjuds här ett roligt och utvecklande och potentiellt väldigt välavlönat säljjobb. Du har en chef som ger dig bra stöttning och ser till att du utvecklas i din roll för varje dag som går.

FHR Parts är ett bolag som är måna om sina medarbetare och hittar regelbundet på saker som AW, semesterresor m.m. för att skapa en bra personalkultur. Högt till tak är viktigt här och du erbjuds ett generöst friskvårdsbidrag och matkuponger efter du har blivit fast anställd. Möjligheten att jobba mer flexibelt finns även det på sikt.



Ansökan & Lön


Jobbtyp: Heltid
Plats: Uppsala
Lön: Fastlön + Provision
Kontakt: We Quest. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!



We Quest startade 2016 i Stockholm och har haft en väldigt unik resa. Vår ambition sen start har varit att ta en ledande roll som rekryteringsleverantör till vår kunder där de kan förvänta sig top-service och skräddarsydda tjänster utifrån deras unika organisation. Sedan dess har vi tillsatt flera hundratals lyckade rekryteringar och skapat ett namn där vi beskrivs som en snabb, personlig och effektiv partner att arbeta med.
Vi hjälper företag att växa med mindre risk. Stärka sitt arbetsgivarvarumärke. Öka kandidatinflöde. Vi hjälper företag att ta kontroll över din rekryteringsprocess och nå ut till potentiella talanger.

Sökord: Säljare, Elektronik, Reservdelar, Account manager, Roligt, Utvecklande, Högt i tak

KOD: FHR

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från People Value AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från People Value AB .

Inköpare - C2 Vertical Saftey

Inköpare
Läs mer Dec 11
C2 Vertical Safety är specialister inom arbete på höjd och klättring och vi säljer alla produkter som behövs inom området. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd samt sport- och yrkesbutiker. Via vår websida når vi också ut till privatpersoner inom både sport- och outdoorsegmentet.

Huvudkontoret finns i Uppsala och rymmer även vårt utbildningscentrum som har 18 meter i takhöjd. C2 har även lokalkontor i södra Sverige. C2 har idag hunnit fylla 20 år och är en av branschens största aktörer. Vi är kända för vår höga kompetens, höga kvalitet och fokus på att lösa kundernas behov.

Inköpare

Vi söker en driven och erfaren Inköpare för att skapa struktur och effektivitet i vår organisation. Som en nyckelperson kommer du att arbeta nära Business Unit Directors, Product Managers och Celog (ansvariga för lager och logistik) för att säkerställa en smidig inköpsprocess och optimal lagerhantering.

Våra produkter och vår filosofi om kvalitet och säkerhet gäller också oss själva. På C2 är vi ett team som gillar ett aktivt liv och att anta utmaningar. Att ha roligt tillsammans och utvecklas i teamet är viktigt för oss. Välkommen till ett entreprenörsdrivet företag och ett roligt gäng!

Om tjänsten

Som inköpare så är du ansvarig för hela inköpsprocessen och har daglig kommunikation med leverantörer och kunder. Du får gärna vara en vass förhandlare.

Tjänsten ansvarar även för lagerprocessen och hantering av lagerutrymme samt upprättande av prognoser och inköpsunderlag. Optimering av lagerbehållning inklusive uppläggning av produkter och uppdatering av priser. Upprätthålla och utveckla inköps och lagerprocesser.

Om dig

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du som söker är en orädd, strukturerad person som gillar att ta egna initiativ och är van att jobba självständigt.

Du är även social och uppskattar att få jobba med människor i grupp.

Krav

- 2-5 års erfarenhet av inköpsarbete samt lagerhantering

- Goda kunskaper i svenska & engelska, i både text och tal

- Goda kunskaper i Excel

Meriterande

- Erfarenhet av affärssystemet Pyramid

- Erfarenhet av produkter inom industriklättring, rope access eller fallskyddsteknik

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Börjegatan 78 i Uppsala.

People Value ansvarar för denna rekrytering och har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Hållner på cecilia.hallner@peoplevalue.se

Mer om företaget hittar du på www.c2safety.com.

Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är den 29 December 2023.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Customer Project Lead

Key account manager
Läs mer Jul 2
We are hiring!

Outgoing & business-minded Customer Project Lead with a life science background

We are on an exciting journey of growth, and we need you!

Our innovative customers are key for us, and we highly value collaboration with them. We pride ourselves on being open and flexible to new ideas and strive to provide our customers with the best solution, a high-quality service in their drug development.

As we are growing and new customers are finding their way to us, we need an additional highly skilled colleague to guide them in our service offerings and lead their projects to success.

Our customers are partly researchers, so if you have a background in life sciences, coupled with business experience from supporting and selling services to customers, and leading projects, we would love to bring you on.

You are a person who enjoys working in a team, is structured, result & sales oriented, self-going and eager to develop and learn new things. We think that you currently are working with biotechnology sales.

A more detailed description of the position will be provided once we will have the opportunity to meet you, but below you can find a glimpse of what we want you to do:

Strive for Customer Excellence (Success):
- Set up and execute a clear strategy, in line with the company strategy, for targeted customers generating growth.
- Proactively perform & provide critical pre-sales activities to secure a business deal and the understanding of the customer´s challenges and needs.

- Perform post-sales activities for improved execution and planning of next coming projects.
- Together with selected team members, lead customer meetings and drive customer value by presenting our value proposition in an accurate and professional way, generating the best solution for the customer.
- Creating study proposals and quotes based on the best match of our services to the customer needs - with a focus on profitability.

New business opportunities

- Find and identify new customers according to set customer strategy and through agreed working channels.
- Support our market understanding by providing continuous feedback to the organization.

Budget and forecast
- Contribute with important information for the sales budget and forecast.

Qualifications

- A background in life sciences - you hold at least a Master of Science degree and preferably have several years’ experience working in the area. This is key to understanding our customers’ needs and being able to discuss our services with them and propose solutions.
- Experience from interacting with customers in a business environment building key relationships.
- Effective communication including the ability to present, explain clearly, listen to feedback of customers, and negotiate.
- Effective problem-solving skills
- Teamworking skills.
- Analytical skills to monitor the progress of a customer project and identify areas needing adjustment or improvement.
- Good knowledge and skills in Excel/Word.
- Good verbal and writing skills in English.

At Immuneed we are combining remote and onsite work, this position requires traveling from time to time.

If this sounds like an interesting challenge for you, please send your application as soon as possible, at the latest August 12th 2023.

We are reviewing applications on a continuous basis and are looking to hire the right person as soon as possible, so send your application today!

Immuneed, Uppsala

With a unique combination of strong scientific knowledge and a versatile and preclinical platform, we provide tailored solutions in the early stages of drug development, providing the customer with essential information on the efficacy and safety of novel drug candidates.

Ansök nu

Instruktör höghöjdsutbildning till C2

Utbildningskonsulent, företag
Läs mer Jan 11
Om C2 Vertical Safety

C2 Vertical Safety är specialister inom arbete på höjd och klättring och vi säljer alla produkter som behövs inom området. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd samt sport- och yrkesbutiker. Via vår websida når vi också ut till privatpersoner inom både sport- och outdoorsegmentet.

Huvudkontoret finns i Uppsala och rymmer även vårt utbildningscentrum som har 18 meter i takhöjd. C2 har även lokalkontor i södra Sverige. C2 har idag hunnit fylla 20 år och är en av branschens största aktörer. Vi är kända för vår höga kompetens, höga kvalitet och fokus på att lösa kundernas behov.

Om tjänsten

Som instruktör hos C2 får du möjligheten att instruera allt från takarbetare till vindkraftstekniker i en av norra Europas största och modernaste träningsanläggningar. Du blir en del av ett erfaret och inspirerande maskineri för utbildning av industriklättrare.

Du jobbar nära våra kunder där du som instruktör blir det trygga ansikte de möter varje gång de kommer på utbildning. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd men i många olika branscher. Det gör förstås att utbildningarna blir varierade. Du får ansvaret att utbilda dina egna grupper inom bl.a. vindkraft, telecom, fallskydd, rope access & industriklättring.

Vi har högt i tak, både i lokalen och i teamet. Gemenskap och sammanhållning betyder mycket och en självklarhet kring det säkerhetsarbete vi utför tillsammans! Arbetet utgår både från våra lokaler i Uppsala, men det förekommer även utbildningar i övriga delar av landet. I dina arbetsuppgifter ingår att leda våra utbildningar enligt instruktioner från Training Manager & Head Instructor.

Om dig

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi tror att du som söker är en orädd person som gillar att ta egna initiativ och är van att jobba självständigt, tillika strukturerad och pedagogisk. Du är även social och uppskattar att få jobba med människor i grupp.

I tjänsten ingår det årliga medicinska kontroller vilket är ett krav för arbete på hög höjd. Det medför att du naturligtvis behöver vara vid god hälsa.

Våra produkter och vår filosofi om kvalitet och säkerhet gäller också oss själva. På C2 är vi ett team som gillar ett aktivt liv och att anta utmaningar. Att ha roligt tillsammans och utvecklas i teamet är viktigt för oss. Välkommen till ett entreprenörsdrivet företag och ett roligt gäng!

Krav

- Erfarenhet inom industriklättring, rope access eller fallskyddsteknik
- Goda kunskaper i svenska & engelska, i både text och tal
- Resor i Sverige ca 60 %
- B-körkort

Meriterande

- Pedagogisk utbildning eller erfarenhet av att utbilda
- Arbete i ställverksmiljö och/ eller mast och stolparbete. T ex linjemontör
- Har jobbat med fallskydd
- Certifikat inom IRATA, SOFT, SPRAT eller IFMGA/UIAGM examen


Övrigt:

Vi söker flera instruktörer på heltid men även deltidstjänster. Tjänsterna är placerade på vårt huvudkontor i Uppsala eller på vårt lokalkontor i Höganäs.

Denna rekrytering sköts av People Value AB.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia.hallner@peoplevalue.se

Mer om företaget hittar du på hemsidan, c2safety.com (https://www.c2safety.com/).

Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 29 januari 2023, men observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Serviceinriktad Customer Support till C2

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jan 9
Om C2 Vertical Safety

C2 Vertical Safety är specialister inom arbete på höjd och klättring och vi säljer alla produkter som behövs inom området. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd samt sport- och yrkesbutiker. Via vår websida når vi också ut till privatpersoner inom både sport- och outdoorsegmentet.

Huvudkontoret finns i Uppsala och rymmer även vårt utbildningscentrum som har 18 meter i takhöjd. C2 har även lokalkontor i södra Sverige. C2 har idag hunnit fylla 20 år och är en av branschens största aktörer. Vi är kända för vår höga kompetens, höga kvalitet och fokus på att lösa kundernas behov.

Serviceinriktad Customer Support
C2 fortsätter att växa och söker nu dig som är en stjärna på administration och service. Vill du arbeta i ett härligt team där kvalitet och gästupplevelse alltid står i fokus?

Då är du välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Som Customer Support hos oss blir du en viktig nyckelspelare på vårt kontor i Uppsala. Du kommer att arbeta tätt med våra säljavdelningar och ansvara för bl.a. inkommande samtal och mail. Du kommer att jobba med orderhantering, fakturering, sälj och internt stöd till våra utesäljare. Du ser till att kunderna får en förstklassig upplevelse när de är i kontakt med oss.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Svara i telefon under företagets telefontider

- Order och fakturahantering i affärssystemet Pyramid

- Hantera mail i företagets info-korg.

- Kundkontakt i samband med utbildning och vid förfrågningar

- Ansvarig för reklamationer

Om dig

Det viktigaste för oss är vem du är som person. Vi tror att du som söker är en serviceminded, öppen, orädd person som gillar att ta egna initiativ. Du är noggrann i ditt arbetssätt och har ett sug att lära dig nya saker. I arbetet ingår enklare administration och är du generellt systemkunnig kommer det inte att vara några problem. Vi ser även att du vill bidra till en trevlig stämning i teamet.

Våra produkter och vår filosofi om kvalitet och säkerhet gäller också oss själva. På C2 är vi ett aktivt team som gillar att hålla oss i trim och anta utmaningar. Att ha roligt tillsammans och utvecklas i teamet är viktigt för oss. Välkommen till ett entreprenörsdrivet företag och ett roligt gäng!

Krav

- Arbetslivserfarenhet från en administrativ och serviceinriktad tjänst

- Talar och skriver både svenska och engelska

- Datorvana

- Kunskap i Officepaketet

Meriterande

- Erfarenhet av försäljning

- Intresse för våra produkter och tjänster

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med inledande provanställning.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Börjegatan 78 i Uppsala.

Tillträde enligt ök.

People Value ansvarar för denna rekrytering.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Hållner på cecilia.hallner@peoplevalue.se

Mer om företaget hittar du på www.c2safety.com.

Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är den 29 Januari 2023.

Ansök nu

Sales Manager - TdB Labs

Internationell säljare
Läs mer Sep 30
TdB Labs AB is looking for a Sales Manager

TdB Labs AB is a small family-owned biotechnology company based in Uppsala. We specialize in the development, manufacture, and sales of polysaccharides, especially dextran derivatives. In addition to our standard products, we also offer our customers customized products and analytical services. We are ISO 9001:2015 certified and take great pride in delivering high quality products and services and customer focus is always our first priority.

Read more here www.tdblabs.se (http://www.tdblabs.se)

The role

In this role you will be responsible for the commercial operations in the company and identify new business opportunities, with a focus on the industry sector. You will identify new markets, business and growth opportunities within the life science segment. To do this, you will monitor the market and competitors as well as interact with customers to understand challenges and opportunities. You will develop, anchor, and implement strategic plans as well as find strategic partners to open new markets as well as develop old.

We believe that you have a Life Science relevant PhD, MSc or BSc degree: Biochemistry, Molecular or Cell Biology combined with a solid background in sales and business development.

You are a network person that successfully negotiate and close business agreements and operate in close collaboration with the CEO. You build and develop national and international networks and communicate effectively both internally and externally. You actively participate in meetings and conferences and schedule your own business meetings. The role is part of the management team and you will have impact on decision making.

Qualifications

- At least 5 years of experience from a commercial role within the life science industry
- Documented experience of sales and business development
- Experience of working with CRM and other business development tools
- Goal oriented and strong negotiation skills
- Excellent communication skills, fluent in English, both orally and in writing
- High collaborations skills, including teamwork and networking
- Creative, solution-, business- and action-oriented
- Strong wish to join a small company where we expect you to be prestigeless, loyal and flexible


Interested?

Submit your application no later than October 25th at the latest. We review applications on an ongoing basis and the position may be filled before the last application day.

If you have any questions, please contact Charlotte de Belder Tesséus via charlotte@tdblabs.se or on 0768067788.

Ansök nu