Uppsala: Administratör till vår kund i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till vår kund i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-07-05 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta i en meningsfull verksamhet där du får bidra till en välfungerande vardag för både kollegor och medlemmar? Vår kund i Uppsala söker nu en engagerad och strukturerad administratör som vill vara en viktig del i deras lokala arbete. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund finns i hela Sverige och verksamheten omfattar allt från ceremoniella tjänster till socialt arbete, barn- och ungdomsverksamhet, kulturaktiviteter samt öppna mötesplatser. Just nu är vår kund i en upphandlingsfas av ett ekonomi- och beslutsstödsystem och startar projektet efter sommaren.

I tjänsten som administratör arbetar du i projektet tillsammans med delprojektledare med fokus på att stötta dem med administrativa uppgifter. Du kommer arbeta nära den övergripande projektadministratören, men utför dina arbetsuppgifter självständigt. Du erbjuds en introduktion till ditt arbete. Tjänsten är en projektanställning fram till 2026-06-30 med möjlighet till fortsatt förlängning, du arbetar under kontorstider mån-fre mellan 80-100%.

Du erbjuds
- Flexibilitet kopplat till arbetstider- och plats
- Att arbeta inom en stor, rikstäckande organisation
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bistå den övergripande projektadministratören med uppföljning av delprojekten på operativ nivå
* Uppdatera planer för bemanning, aktiviteter, tider och kommunikation för delprojektens räkning
* Inhämta information och sammanställa statusrapporter för respektive delprojekt
* Administrera delprojektens teamskanaler samt projektverktyg
* Utföra mötesadministration för delprojekten - kallelser, förbereda presentationer, föra protokoll och ta minnesanteckningar, notera uppföljningspunkter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av ett liknande administrativs arbete
- Har mycket goda kunskaper i Office paketet, med fokus på Teams, SharePoint, Word, Excel PowerPoint och Outlook.
- Har god datavana samt vana av digitalt arbete

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från projektledningsverktyg, Project Companion eller liknande
- Erfarenhet av koordinerings- och administratörsroller, gärna i en större organisation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent.

Administratör

Läs mer Jul 8
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och strukturerad administratör som trivs i en central roll? Vi söker nu en Administratör för att vara en del av en ny funktion som startar den 1 september. I denna roll kommer du att vara "spindeln i nätet" och bidra till utvecklingen av struktur och arbetssätt.


Tjänsten är på 50% av en heltid och beräknas starta den 1 september 2025 och avslutas den 31 januari 2026. Möjlighet till visst distansarbete finns efter överenskommelse.


Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!



Ansvarsområden
Som administratör kommer du att ha ett självständigt arbete. Dina arbetsuppgifter inkluderar att:
Planera och samordna
Arbeta utifrån fastlagda rutiner
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Formulera brev, protokoll och annan dokumentation
Hantera återkommande arbetsuppgifter såsom kopiering, sortering och posthantering
Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Hantera kalender- och mötesbokningar
Utföra reseplanering
Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
Bidra till projektplanering och uppföljning


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor, relevant eftergymnasial utbildning inom kvalificerat administrativt arbete, samt erfarenhet av att arbeta med presentationer av statistik, dataanalys, grafiskt material och bildredigering.


Vi värdesätter också att du har:
God kommunikativ förmåga
Lätt för att se helhet, samband och beroenden
Drivkraft att agera tillsammans med andra mot ett gemensamt mål
Är ordningsam med god struktur och stark drivkraft
Mycket god förmåga att samverka och bygga relationer




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Amanuens till nätbaserad juridisk översiktskurs

Läs mer Maj 20
Juridiska fakulteten i Uppsala är Nordens äldsta juridiska fakultet och fanns redan när universitet grundades år 1477.

Här finns en utbyggd och väl ansedd grundutbildning och forskarutbildning. Vid fakulteten finns Juridiska institutionen, där omkring 200 personer har sin anställning.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som amanuens på kursen ”Nätbaserad juridisk översiktskurs”, 15 hp. Kursen rör huvudsakligen grundläggande civilrätt och offentlig rätt. Din uppgift är framför allt att ge skriftliga kommentarer på inlämningsuppgifter för att på så sätt hjälpa kursdeltagarna att förstå juridiken och den juridiska metoden. Därutöver kan viss undervisningsrelaterad administration förekomma.

All undervisning sker på distans och du kommer att arbeta i Uppsala universitets lärplattform, Studium. Du deltar även i lärarmöten tillsammans med kursföreståndare och andra amanuenser, på plats eller på distans. Observera dock att du inte får befinna dig på utbytestermin utomlands.

Kvalifikationskrav
Som sökande är du aktivt studerande på juristprogrammet vid Uppsala universitet. Du bör ha goda kunskaper inom de rättsområden som kursen omfattar samt i juridisk metod. God datorvana samt goda kunskaper i svenska krävs. Då arbetet innebär dagliga kontakter med både studenter och anställd personal är det viktigt att du har hög service- och ansvarskänsla samt ett gott ordningssinne. Du bör ha god initiativ- och planeringsförmåga samt en vilja och förmåga att samarbeta med flera olika personalgrupper.

Anställning som amanuens regleras i 5 kap. högskoleförordningen. Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap. 10 §).

Du får inte befinna dig på utbytestermin utomlands.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Vi ser gärna att du har läst termin 1-4 samt termin 6 på juristprogrammet eller att du på annat sätt har förvärvat motsvarande kunskaper inom kursens ämnesområden. Meriterande är även tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt fördjupade kunskaper inom de rättsområden som kursen omfattar.

Om anställningen
Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap. 12 §. Omfattningen är 20%. Anställningen är tidsbegränsad under perioden från 2025-09-01 till 2026-01-28 med möjlighet till förlängning om kursen fortsatt ges i samma omfattning. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Åsa Elmerot, asa.elmerot@jur.uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025, UFV-PA 2025/1554

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Administratör till vår kund i Uppsala!

Läs mer Jul 5
Vill du arbeta i en meningsfull verksamhet där du får bidra till en välfungerande vardag för både kollegor och medlemmar? Vår kund i Uppsala söker nu en engagerad och strukturerad administratör som vill vara en viktig del i deras lokala arbete. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund finns i hela Sverige och verksamheten omfattar allt från ceremoniella tjänster till socialt arbete, barn- och ungdomsverksamhet, kulturaktiviteter samt öppna mötesplatser. Just nu är vår kund i en upphandlingsfas av ett ekonomi- och beslutsstödsystem och startar projektet efter sommaren.

I tjänsten som administratör arbetar du i projektet tillsammans med delprojektledare med fokus på att stötta dem med administrativa uppgifter. Du kommer arbeta nära den övergripande projektadministratören, men utför dina arbetsuppgifter självständigt. Du erbjuds en introduktion till ditt arbete. Tjänsten är en projektanställning fram till 2026-06-30 med möjlighet till fortsatt förlängning, du arbetar under kontorstider mån-fre mellan 80-100%.

Du erbjuds
- Flexibilitet kopplat till arbetstider- och plats
- Att arbeta inom en stor, rikstäckande organisation
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bistå den övergripande projektadministratören med uppföljning av delprojekten på operativ nivå
* Uppdatera planer för bemanning, aktiviteter, tider och kommunikation för delprojektens räkning
* Inhämta information och sammanställa statusrapporter för respektive delprojekt
* Administrera delprojektens teamskanaler samt projektverktyg
* Utföra mötesadministration för delprojekten - kallelser, förbereda presentationer, föra protokoll och ta minnesanteckningar, notera uppföljningspunkter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av ett liknande administrativs arbete
- Har mycket goda kunskaper i Office paketet, med fokus på Teams, SharePoint, Word, Excel PowerPoint och Outlook.
- Har god datavana samt vana av digitalt arbete

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från projektledningsverktyg, Project Companion eller liknande
- Erfarenhet av koordinerings- och administratörsroller, gärna i en större organisation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Administratör

Läs mer Jul 8
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och ansvarsfull administratör för ett tidsbegränsat uppdrag på 75% med start 1 september. Tjänsten innefattar breda administrativa uppgifter och är en konsulttjänst. Vi ser gärna att du är handlingskraftig, strukturerad och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, inklusive goda kunskaper i MS Office.


Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer arbeta nära den övergripande projektadministratören, men det är viktigt att du självständigt utför dina arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
Bistå den övergripande projektadministratören med uppföljning av delprojekten på operativ nivå.
Ajourhålla planer för bemanning, aktiviteter, tider och kommunikation för delprojektens räkning.
Inhämta information och sammanställa statusrapporter för respektive delprojekt.
Administrera delprojektens teamskanaler samt projektverktyg.
Utföra mötesadministration för delprojekten - kallelser, förbereda presentationer, föra protokoll och ta minnesanteckningar, notera uppföljningspunkter.


Kvalifikationer
För att vara aktuellt för denna tjänst ser vi att du som söker:
Behärskar Microsoft 365 med fokus på Teams, SharePoint, Word, Excel, PowerPoint och Outlook.
Minst 2 års erfarenhet av motsvarande administrativs arbete.
Du är van vid ett digitalt arbetssätt.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet från projektledningsverktyg, Project Companion eller liknande.
Har erfarenheter av koordinerings- och administratörsroller, gärna i en större organisation.

Som person ser vi att du som söker har en förmåga att se vad som behöver göras, aktivt erbjuda stöd samt självständigt arbeta med de uppgifter som du ansvarar för. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer och räds inte att
komma med förslag inom ditt område.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Administratör till projekt inom Ekonomi- och Beslutsstödsystem (75%)

Läs mer Jul 4
Till vår kund i Uppsala söker nu Adecco en strukturerad och självgående administratör som vill bidra i ett större införandeprojekt i en komplex organisation.

Om uppdraget

Vår kund befinner sig i upphandlingsfasen av ett nytt ekonomi- och beslutsstödsystem och planerar att starta projektets initiala fas efter sommaren. Projektet är omfattande och består av flera delprojekt med egna delprojektledare. Du kommer att arbeta nära den övergripande projektadministratören och stötta delprojektledarna med operativ administration.

Omfattning och tidsperiod

Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco

• Omfattning: 75%
• Start: 1 september 2025
• Planerat slut: 30 juni 2026
• Ort: Uppsala

Möjlighet till förlängning och utökning finns

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

• Uppföljning av delprojekt på operativ nivå tillsammans med projektadministratören
• Ajourhållning av bemannings-, aktivitets-, tids- och kommunikationsplaner
• Insamling och sammanställning av statusrapporter
• Administration av Teams-kanaler och projektverktyg
• Mötesadministration: kallelser, presentationer, protokoll, minnesanteckningar och uppföljningspunkter

Vi söker dig som har:

• Minst 2 års erfarenhet av liknande administrativt arbete
• Mycket goda kunskaper i Microsoft 365, särskilt Teams, SharePoint, Word, Excel, PowerPoint och Outlook
• Vana vid digitalt arbetssätt och samarbete på distans

Meriterande:

• Erfarenhet av projektledningsverktyg som Project Companion eller liknande
• Tidigare arbete i större organisationer i koordinerande eller administrativ roll

Personliga egenskaper

Du är självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta. Du ser vad som behöver göras, erbjuder stöd där det behövs och tar ansvar för dina uppgifter. Du är kommunikativ och trivs i en roll där du får bidra till struktur och framdrift.

Kontaktuppgifter:

Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Amila Dresevic via amila.dresevic@adecco.se alt. 073 684 78 61. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

Kvalitetstekniker till Olink

Kvalitetsingenjör, kemiteknik/Kvalitetstekniker, kemiteknik
Läs mer Jul 12
Nu har du chansen att bli en del av ett framåttänkande och snabbt växande Life Science-företag som tar sig an den viktiga uppgiften att öka förståelsen för mänskliga sjukdomar. På Olink får du arbeta med banbrytande teknik och produkter som spelar en avgörande roll i utvecklingen av precisionsmedicin. Företagets teknologi, Proximity Extension Assay (PEA), möjliggör analys av nästan 1500 biomarkörer i minimala provvolymer, och detta är bara början på vad som är möjligt. Här får du vara med och göra verklig skillnad inom Life Science. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Olink har vuxit explosionsartat de senaste åren, och företagets produkter används av forskningsinstitut och läkemedelsbolag över hela världen. Med kontor och service-lab i Uppsala och Boston, samt säljare på plats i Europa, Asien och Nordamerika, har Olink etablerat sig som en global aktör inom Life Science. Tekniken används för att förstå sjukdomar som cancer, hjärt- och kärlsjukdomar och neurologiska sjukdomar.

I rollen som kvalitetsingenjör blir du en viktig del av det operativa kvalitetsarbetet på Olink. Ditt arbete kommer bland annat att innebära att granska batchdokumentation och testresultat från QC-laboratoriet, säkerställa att material och produkter uppfyller kvalitetskraven samt följa upp avvikelser och driva utredningar. Du kommer även vara delaktig i förbättringsarbete, där du tillsammans med dina kollegor identifierar utvecklingsmöjligheter och bidrar till att skapa effektiva och kvalitativa processer. Rollen passar dig som trivs med ett strukturerat och metodiskt arbetssätt och som motiveras av att arbeta noggrant och kvalitetsmedvetet. Du kommer ha mycket kontakt med andra funktioner inom produktion och kvalitet, vilket innebär att du får en varierad vardag där du både hanterar detaljer och samtidigt har överblick över kvalitetsflödet. Arbetet sker i en miljö där det är högt tempo och där du som person har möjlighet att påverka och bidra till både förbättringar och det dagliga arbetet. Teamet består idag av 7 personer och kännetecknas av ett öppet och hjälpsamt klimat där sammanhållningen är stark och det är lätt att komma in i gruppen. Här jobbar ni nära varandra i vardagen och det är enkelt att fråga om hjälp eller bolla funderingar. Gruppen har lång erfarenhet inom området, vilket gör att du kommer ha mycket kunskap att lära av och en trygg miljö att utvecklas i.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Olink. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst 6 månader framåt. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning och överrekrytering, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
- Att bli en del av en trygg och spännande organisation där dina initiativ och idéer värdesätts
- Arbete i en föränderlig miljö med högt i tak och stark teamkänsla
- Möjligheten att arbeta på en arbetsplats som våra nuvarande konsulter beskriver som fantastisk

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Granska och godkänna batchdokumentation från QC-laboratoriet
* Säkerställa att testresultat är korrekta och följer fastställda specifikationer, samt dokumentera och rapportera avvikelser vid behov
* Utföra kvalitetsbedömningar av material och produkter
* Delta i utredningar vid avvikelser och bidra med faktainsamling, analys och dokumentation av resultat
* Medverka i förbättrings- och utvecklingsarbete för att optimera kvalitetsprocesser och rutiner
* Samarbeta tätt med kollegor i QC-labbet, produktion och andra kvalitetsfunktioner för att säkerställa ett effektivt kvalitetsarbete genom hela produktionskedjan


VI SÖKER DIG SOM
- Universitetsutbildning inom kemi, biokemi, molekylärbiologi eller liknande
- Tidigare erfarenhet av laboratoriearbete inom Life Science, där du har arbetat efter tydliga metoder och rutiner
- Erfarenhet från en reglerad verksamhet, exempelvis inom GxP eller ISO 13485
- Vana av att skriva och uppdatera styrande dokument, som SOP:ar eller instruktioner
- Arbetat i ERP-system tidigare
- Har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs för att kunna utföra arbetet

Det är meriterande, men inget krav, om du
- Arbetat i en liknande roll tidigare

Vi söker dig som är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett öga för detaljer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och vågar ta initiativ. Du är kommunikativ och trivs i en roll där du får samarbeta med andra, men också självständigt driva dina uppgifter framåt. Du tycker om att arbeta strukturerat, lösningsorienterat och ser möjligheter till förbättring.

Praktisk info
- Start: September
- Omfattning: Heltid, kontorstider
- Placering: Uppsala

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Olink presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Ansök nu

Junior projektledare till Fresenius Kabi

Produktionsingenjör, kemi
Läs mer Jul 5
Vill du ta nästa steg i din karriär och utvecklas i en global koncern som räddar liv varje dag? På Fresenius Kabi i Uppsala får du chansen att arbeta i hjärtat av läkemedelsindustrin – i en högteknologisk produktionsanläggning där kvalitet, innovation och patientsäkerhet står i centrum.

OM TJÄNSTEN
Som junior projektledare kommer du att leda implementeringen av MES på en del av produktionen. Du kommer att samarbeta med andra avdelningar och intressenter för att säkerställa en smidig och samordnad implementering. Rollen innebär även att identifiera och analysera förändringsbehov samt att lösa problem och konflikter.

Du arbetar nära både produktion, teknik, kvalitet och automation – och får möjlighet att leda projekt från idé till implementering.

Du erbjuds
- En unik inlärningsmiljö med stöd från seniora projektledare och specialister
- Möjlighet att arbeta i tvärfunktionella team i en komplex och reglerad miljö
- Tillgång till internationella karriärvägar inom Fresenius Kabi-koncernen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som projektledare kommer du att ansvara för att leda och samordna implementeringen av MES. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar detaljplanering, problemlösning och samarbete med olika avdelningar för att säkerställa att projektet följer schemat och uppnår sina mål.


* Leda implementeringen av MES
* Vara kontaktperson för alla inblandade i projektet
* Detaljplanering av delprojekt, identifiera och analysera förändringsbehov
* Delegera och följa upp aktiviteter
* Rapportera utfall och hantera ändringar


VI SÖKER DIG SOM
- Projektledarerfarenhet från projekt i tillverkande industri
- God förståelse för organisationskultur och förmåga att navigera och påverka den
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter
- Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från läkemedelsindustrin
- Kunskap om LEAN-principer
- Kunskap om GxP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Målmedveten
- Social
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Marknadskommunikatör på deltid till Ngenic

Marknadskommunikatör
Läs mer Jul 5
Gillar du att skapa innehåll, sprida smarta budskap och få saker att hända? Vill du dessutom jobba i ett varmt, prestigelöst techbolag där du får driva egna idéer och vara med på en spännande tillväxtresa? Då kan det här vara extrajobbet för dig! Hos Ngenic får du chansen att kliva in i en bred och flexibel roll där du stöttar upp med kommunikation, digital marknadsföring och kampanjarbete. Det är kreativt, utvecklande och perfekt vid sidan av studierna. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Hos Ngenic blir du en del av ett techbolag som gör verklig skillnad för både människor och miljö. Ngenic utvecklar smarta energitjänster som optimerar styrningen av värmesystem i fastigheter och villor. Med hjälp av egenutvecklade produkter och en avancerad IoT-plattform hjälper de sina kunder att sänka energiförbrukningen, kapa effekttoppar och bidra till ett mer hållbart energisystem. Bolaget har sitt huvudkontor i Uppsala och är inne i en spännande tillväxtfas där man satsar offensivt på att växa både i Sverige och på nya marknader. Här blir du en del av ett mindre bolag med hög kompetens, stort engagemang och en varm, prestigelös kultur. Hos Ngenic jobbar man nära varandra oavsett roll, hjälps åt och värdesätter initiativ. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som studerar och vill kombinera din utbildning med praktisk erfarenhet av kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling hos en innovativ organisation.

I den här rollen blir du en central spelare i Ngenics kommunikations- och affärsutvecklingsarbete. Ngenic har nyligen tagit fram en ny kommunikationsplan med syfte att stärka dialogen med befintliga kunder, attrahera nya och öka konverteringen till fler abonnerande kunder. Din uppgift blir att hjälpa till att driva och konkretisera den planen i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta med att ta fram och följa upp riktade kommunikationsinsatser, säkerställa att budskap når ut i rätt kanaler och bidra till att utveckla kundresan från första kontakt till betalande abonnent. Det kan handla om allt från att skapa nyhetsbrev och kampanjutskick till att utveckla innehåll för kunddialoger och produktinformation, samt analysera resultatet av insatserna för att hitta nya möjligheter till förbättring och konvertering. Du arbetar nära säljteamet och ledningen, och får en ordentlig introduktion till företaget, produkterna och branschen. Till en början kommer du jobba från kontoret i Uppsala för att komma in i verksamheten och lära känna teamet, men därefter finns goda möjligheter till flexibla arbetstider och distansarbete. Det här är ett extrajobb som passar dig som gillar att kommunicera, har god förmåga att strukturera och driva projekt framåt, trivs med att ta beslut och som vill vara med och bidra till ett bolag i tillväxt med hållbarhet i fokus.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Ngenic. Uppdraget kommer att vara på deltid och du förväntas kunna arbeta ca 2-3 dagar i veckan. Dagar och tider kommer vara flexibelt i samråd med Ngenic.

Du erbjuds:
- Ett flexibelt extrajobb med stort ansvar och möjlighet att driva egna initiativ
- Chansen att arbeta nära ledning och säljteam i ett växande techbolag
- Rollen är affärsnära och varierad, där du får arbeta både operativt och strategiskt
- Du blir en del av ett mindre bolag med stort hjärta, hög kompetens och en prestigelös kultur där alla hjälps åt och där dina idéer och insatser gör verklig skillnad
- Värdefull erfarenhet av digital kommunikation och affärsutveckling i ett snabbfotat tillväxtbolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att få en central del i bolagets marknads- och kommunikationsarbete. Ngenic har nyligen tagit fram en ny kommunikationsplan och du blir en nyckelperson i att förverkliga den.


* Vara med och driva Ngenics nya marknads- och kommunikationsplan tillsammans med säljteam och ledning
* Skapa och publicera innehåll till nyhetsbrev och webb
* Stötta vid framtagning av kampanjer, säljmaterial och övriga kommunikationsinsatser
* Följa upp, analysera och bidra till utveckling av bolagets kommunikationsaktiviteter
* Arbeta affärsnära för att stärka bolagets synlighet och konvertera fler kunder till abonnerande användare
* Bidra med egna idéer och initiativ för hur Ngenic kan nå ut till nya och befintliga kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå inom exempelvis kommunikation, marknadsföring eller ekonomi med inriktning mot marknad och har minst 1 år kvar av dina studier
- Är initiativtagande, självgående och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift
- Har ett intresse för hållbarhet, energi eller teknik
- Är bekväm med att driva egna initiativ, ta beslut och prioritera mellan flera uppgifter
- Har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya digitala verktyg
- Är mycket bekväm med både svenska och engelska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av liknande arbete inom kommunikation eller marknadsföring
- Intresse för energibranschen eller smarta hem-lösningar
- Erfarenhet av nyhetsbrev eller digital annonsering
- Erfarenhet av att koordinera externa byråer

Du är en driven och lösningsorienterad person med affärstänk, som gillar att ta egna initiativ och fatta beslut för att driva arbetet framåt. Du trivs i en dynamisk miljö där du får kombinera kreativitet med ett tydligt resultatfokus, och ser möjligheter där andra ser utmaningar. Du motiveras av att ha ägarskap över dina uppgifter och att bidra till både tillväxt och utveckling.

Övrig information
- Start: Augusti/september
- Omfattning: Deltid, 2–3 dagar/vecka
- Placering: Centrala Uppsala samt distansarbete

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Ngenic presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Ansök nu

Administratör till vår kund i Uppsala!

Administratör
Läs mer Jul 5
Vill du arbeta i en meningsfull verksamhet där du får bidra till en välfungerande vardag för både kollegor och medlemmar? Vår kund i Uppsala söker nu en engagerad och strukturerad administratör som vill vara en viktig del i deras lokala arbete. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund finns i hela Sverige och verksamheten omfattar allt från ceremoniella tjänster till socialt arbete, barn- och ungdomsverksamhet, kulturaktiviteter samt öppna mötesplatser. Just nu är vår kund i en upphandlingsfas av ett ekonomi- och beslutsstödsystem och startar projektet efter sommaren.

I tjänsten som administratör arbetar du i projektet tillsammans med delprojektledare med fokus på att stötta dem med administrativa uppgifter. Du kommer arbeta nära den övergripande projektadministratören, men utför dina arbetsuppgifter självständigt. Du erbjuds en introduktion till ditt arbete. Tjänsten är en projektanställning fram till 2026-06-30 med möjlighet till fortsatt förlängning, du arbetar under kontorstider mån-fre mellan 80-100%.

Du erbjuds
- Flexibilitet kopplat till arbetstider- och plats
- Att arbeta inom en stor, rikstäckande organisation
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bistå den övergripande projektadministratören med uppföljning av delprojekten på operativ nivå
* Uppdatera planer för bemanning, aktiviteter, tider och kommunikation för delprojektens räkning
* Inhämta information och sammanställa statusrapporter för respektive delprojekt
* Administrera delprojektens teamskanaler samt projektverktyg
* Utföra mötesadministration för delprojekten - kallelser, förbereda presentationer, föra protokoll och ta minnesanteckningar, notera uppföljningspunkter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av ett liknande administrativs arbete
- Har mycket goda kunskaper i Office paketet, med fokus på Teams, SharePoint, Word, Excel PowerPoint och Outlook.
- Har god datavana samt vana av digitalt arbete

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från projektledningsverktyg, Project Companion eller liknande
- Erfarenhet av koordinerings- och administratörsroller, gärna i en större organisation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Receptionist över sommaren till vår kund i Uppsala!

Receptionist
Läs mer Jul 3
Vi söker en engagerad receptionist för att förstärka vår kunds team i Uppsala över sommaren. Om du trivs i en dynamisk miljö och vill vara ansiktet utåt för vår klient, är detta en perfekt möjlighet för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning dig som under sommaren vill arbeta som receptionist i en trevlig och välkomnande miljö. Som receptionist kommer du att vara företagets ansikte utåt och ansvarar för att ge ett professionellt och välkomnande intryck. Du ansvarar för att ta emot besökare på ett professionellt och varmt sätt, samtidigt som du hanterar administrativa uppgifter med noggrannhet och effektivitet.

Uppdraget sträcker sig över sommaren och har start omgående, du arbetar heltid fram till 29/08.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Välkomna besökare
* Hantera inkommande samtal
* Ta emot och registrera patienter
* Administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har möjlighet att arbeta heltid omgående fram till 29/08
- Har god systemvana
- Har mycket flytande kunskap i svenska och engelska, i både tal och skrift, då arbetet sker på båda språken

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet som receptionist
- Har tidigare erfarenhet av systemen Cosmic, Teleq, 1177 och Visiba Care

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Maskiningenjör till mekaniskt underhåll på Forsmark!

Processingenjör, maskin
Läs mer Jun 27
En utvecklande och samhällsviktig verksamhet väntar dig som startar din karriär hos Forsmark! I denna roll ingår du i teamet som ansvarar för anläggningens mekaniska underhåll. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Forsmarks kärnkraftverk är den största elproducenten i Sverige och producerar en sjättedel av den el som förbrukas nationellt. Forsmarks vision är att leverera fossilfri el varje dag, året runt. I rollen som maskiningenjör blir denna vision tydlig då du varje dag ansvarar för att underhållet håller den kvalitet som krävs för en säker och stabil drift.

I rollen som maskiningenjör på mekaniskt underhåll kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter och ansvarar för mekaniskt underhåll på kort och lång sikt. Du kommer tillhöra området för dieselmotorer eller ventiler, vilket område du kommer specialisera dig inom beror på ditt intresse och din bakgrund. Du kommer arbeta med strategiska, operativa och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer bland annat ansvara för att bedöma komponenters status, planera inför kommande underhåll och arbetsleda tekniker som utför underhållet.

Du erbjuds
- En utbildningsbudget för att stärka din kompetens och utveckling
- Att vara en del av ett företag med stora möjligheter till vidareutveckling
- Lönetillägg för dig som pendlar minst 5 mil till Forsmark, exempelvis för dig som bor i Uppsala, Gävle eller Tierp
- Kollektivtrafik till och från Forsmark som är anpassade efter dina arbetstider

Detta är ett konsultuppdrag där ambitionen är att du efter din konsultperiod blir anställd av Vattenfall på Forsmark.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera och samordna förebyggande underhåll
* Felsökning och planering av avhjälpande underhåll
* Optimering och förbättring av underhållsrutiner och metoder
* Ingå i förnyelseprojekt inom mekaniskt underhåll
* Agera stöd till underhållstekniker och arbetsledare vid planerade avställningar
* Ansvara för leverantörskontakter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller liknande. Tar du examen under 2025 är du också välkommen in med din ansökan!
- Är flytande i tal och skrift i svenska eftersom det krävs för kommunikation och dokumentation
- Har goda kunskaper i engelska

Meriterande är om du har praktisk mekanisk erfarenhet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen kommer alkohol- och drogtest att genomföras samt en läkarundersökning för arbete med joniserande strålning.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Forsmark här:

Ansök nu