Uppsala: Marknadskommunikatör på deltid till Ngenic

Hitta ansökningsinfo om jobbet Marknadskommunikatör på deltid till Ngenic i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-07-05 // Varaktighet: Deltid

Gillar du att skapa innehåll, sprida smarta budskap och få saker att hända? Vill du dessutom jobba i ett varmt, prestigelöst techbolag där du får driva egna idéer och vara med på en spännande tillväxtresa? Då kan det här vara extrajobbet för dig! Hos Ngenic får du chansen att kliva in i en bred och flexibel roll där du stöttar upp med kommunikation, digital marknadsföring och kampanjarbete. Det är kreativt, utvecklande och perfekt vid sidan av studierna. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Hos Ngenic blir du en del av ett techbolag som gör verklig skillnad för både människor och miljö. Ngenic utvecklar smarta energitjänster som optimerar styrningen av värmesystem i fastigheter och villor. Med hjälp av egenutvecklade produkter och en avancerad IoT-plattform hjälper de sina kunder att sänka energiförbrukningen, kapa effekttoppar och bidra till ett mer hållbart energisystem. Bolaget har sitt huvudkontor i Uppsala och är inne i en spännande tillväxtfas där man satsar offensivt på att växa både i Sverige och på nya marknader. Här blir du en del av ett mindre bolag med hög kompetens, stort engagemang och en varm, prestigelös kultur. Hos Ngenic jobbar man nära varandra oavsett roll, hjälps åt och värdesätter initiativ. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som studerar och vill kombinera din utbildning med praktisk erfarenhet av kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling hos en innovativ organisation.

I den här rollen blir du en central spelare i Ngenics kommunikations- och affärsutvecklingsarbete. Ngenic har nyligen tagit fram en ny kommunikationsplan med syfte att stärka dialogen med befintliga kunder, attrahera nya och öka konverteringen till fler abonnerande kunder. Din uppgift blir att hjälpa till att driva och konkretisera den planen i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta med att ta fram och följa upp riktade kommunikationsinsatser, säkerställa att budskap når ut i rätt kanaler och bidra till att utveckla kundresan från första kontakt till betalande abonnent. Det kan handla om allt från att skapa nyhetsbrev och kampanjutskick till att utveckla innehåll för kunddialoger och produktinformation, samt analysera resultatet av insatserna för att hitta nya möjligheter till förbättring och konvertering. Du arbetar nära säljteamet och ledningen, och får en ordentlig introduktion till företaget, produkterna och branschen. Till en början kommer du jobba från kontoret i Uppsala för att komma in i verksamheten och lära känna teamet, men därefter finns goda möjligheter till flexibla arbetstider och distansarbete. Det här är ett extrajobb som passar dig som gillar att kommunicera, har god förmåga att strukturera och driva projekt framåt, trivs med att ta beslut och som vill vara med och bidra till ett bolag i tillväxt med hållbarhet i fokus.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Ngenic. Uppdraget kommer att vara på deltid och du förväntas kunna arbeta ca 2-3 dagar i veckan. Dagar och tider kommer vara flexibelt i samråd med Ngenic.

Du erbjuds:
- Ett flexibelt extrajobb med stort ansvar och möjlighet att driva egna initiativ
- Chansen att arbeta nära ledning och säljteam i ett växande techbolag
- Rollen är affärsnära och varierad, där du får arbeta både operativt och strategiskt
- Du blir en del av ett mindre bolag med stort hjärta, hög kompetens och en prestigelös kultur där alla hjälps åt och där dina idéer och insatser gör verklig skillnad
- Värdefull erfarenhet av digital kommunikation och affärsutveckling i ett snabbfotat tillväxtbolag

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att få en central del i bolagets marknads- och kommunikationsarbete. Ngenic har nyligen tagit fram en ny kommunikationsplan och du blir en nyckelperson i att förverkliga den.


* Vara med och driva Ngenics nya marknads- och kommunikationsplan tillsammans med säljteam och ledning
* Skapa och publicera innehåll till nyhetsbrev och webb
* Stötta vid framtagning av kampanjer, säljmaterial och övriga kommunikationsinsatser
* Följa upp, analysera och bidra till utveckling av bolagets kommunikationsaktiviteter
* Arbeta affärsnära för att stärka bolagets synlighet och konvertera fler kunder till abonnerande användare
* Bidra med egna idéer och initiativ för hur Ngenic kan nå ut till nya och befintliga kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå inom exempelvis kommunikation, marknadsföring eller ekonomi med inriktning mot marknad och har minst 1 år kvar av dina studier
- Är initiativtagande, självgående och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift
- Har ett intresse för hållbarhet, energi eller teknik
- Är bekväm med att driva egna initiativ, ta beslut och prioritera mellan flera uppgifter
- Har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya digitala verktyg
- Är mycket bekväm med både svenska och engelska

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av liknande arbete inom kommunikation eller marknadsföring
- Intresse för energibranschen eller smarta hem-lösningar
- Erfarenhet av nyhetsbrev eller digital annonsering
- Erfarenhet av att koordinera externa byråer

Du är en driven och lösningsorienterad person med affärstänk, som gillar att ta egna initiativ och fatta beslut för att driva arbetet framåt. Du trivs i en dynamisk miljö där du får kombinera kreativitet med ett tydligt resultatfokus, och ser möjligheter där andra ser utmaningar. Du motiveras av att ha ägarskap över dina uppgifter och att bidra till både tillväxt och utveckling.

Övrig information
- Start: Augusti/september
- Omfattning: Deltid, 2–3 dagar/vecka
- Placering: Centrala Uppsala samt distansarbete

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Ngenic presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Marknadskommunikatör

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Marknadskommunikatör.

Uppsalahem söker en kommunikatör med fokus på foto och film (Vikariat)

Läs mer Apr 3
Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem.
Ditt uppdrag hos oss
Vi söker en kommunikatör, för ett vikariat, som vill arbeta med foto, rörligt material och internkommunikation hos oss på Uppsalahem. I arbetet kommer du planera och genomföra kommunikationsinsatser som riktar sig både internt och externt. Du producerar informationsfilmer, fotograferar medarbetare och skapar texter för webb och intranät. En del av arbetet innebär att utveckla och underhålla den kommunikativa delen av Uppsalahems intranät samt att säkerställa att information når medarbetarna genom olika interna kanaler. Du fungerar som en kommunikativ resurs i projektgrupper och stöttar det interna digitala förändringsarbetet.
Som kommunikatör rapporterar du till kommunikationschefen och blir en del av ett engagerat team med tre kommunikatörer. Vi arbetar nära varandra och stöttar varandra i våra olika roller och uppdrag.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa och producera informationsfilmer samt fotomaterial för olika kanaler
Skriva och publicera texter för webb, intranät och andra interna plattformar
Stötta chefer i internkommunikation och ta fram ledarmaterial
Utveckla och implementera kommunikationsplaner och budskap
Säkerställa att information når ut genom Uppsalahems interna kommunikationskanaler
Delta i projektgrupper och bidra med kommunikativ expertis
Vem är du?
Vi söker dig som:
Har en relevant högskole-/universitetsutbildning inom kommunikation, journalistik, foto eller film
Något/några års yrkeserfarenhet av kommunikationsarbete inom exempelvis internkommunikation, journalistik, foto eller film
Har mycket god kunskap gällande Adobe Acobat Suite (Adobe Premiere, Adobe Photoshop och Adobe After Effects), Sharepoint och har dokumenterad erfarenhet av att fota, filma och redigera.
Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
Har B-körkort

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du kommer att få arbeta i nära dialog med hela vår verksamhet och du har därför förmågan att skapa goda relationer. Samarbete ser du som en självklarhet för både arbetsglädje och goda resultat. Som person är du även självgående, duktig på att prioritera, strukturera och få saker gjorda. Rollen innefattar en del grafiskt arbete och det är därför bra om du har ett öga för färg och form. I ansökan vill vi också att du bifogar eller länkar till din portfolio med relevanta arbetsprover.
Vi på Uppsalahem
Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se.
Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder.
Om anställningen
Omfattning: Heltid Arbetstider: Vardagar 08.00-17.00 Anställningsform: Vikariat om cirka 1 år Start: I mitten av augusti Placering: Cykelfabriken
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Kommunikationschef Linda Ryttlefors, linda.ryttlefors@uppsalahem.se. Vi går igenom ansökningarna löpande så rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-05-04.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Creator Success Specialist - Short Form Content

Läs mer Maj 16
About Wehype
At Wehype, our mission is to empower creators and games to collaborate seamlessly and grow together. We achieve this by providing a platform that connects creators and games from all over the world through a rich product experience that supports various activations, including paid sponsorships, creator codes, and giveaways.

About the role:
We're looking for an Creator Success Specialistwho thrives in a multicultural, high-energy environment and is passionate about video games and influencer marketing. You will be working closely with our commercial team and will have Matilda Winbergas your manager.
We're looking for candidates who are well-organized, detail-oriented, clear communicators and quick learners.
Join our team and help shape the future of gaming influencer marketing!Location: Uppsala/Stockholm
What you will do
Work closely with a Campaign Lead to deliver Influencer Marketing Campaigns
Being our expert on Short-Form content
Source Creators for upcoming campaigns
Help Creators succeed in their campaigns
Establish and maintain creator communication and planning
Plan and validate content for the campaigns.
Negotiate rates and commissions with creators.
Use our technology to effectively manage the campaigns - including overseeing invitation and onboarding of influencers, handling logistics, and monitoring sponsored content.

Who you are
You have extensive knowledge of Short-Form content on Social Media
You are a lifelong gamerand feel at home on Twitch and YouTube
You are a savvy communicator
Are very proficient in English - both verbally and written
You are a doer
Experience in digital marketing, advertising, and/or social media
You have outstanding project management skills and nerves of steel, with a problem-solving mindset

Perks & benefits
Learn as part of a collaborative team and develop your career in a fast-growing company.
Premium work gear to get the job done
Breakfast every day at the Office
Gaming stations at work
Wellness grant to cover your gym/yoga/massage costs

Ansök nu

LF Uppsala söker marknadskommunikatör

Läs mer Sep 12
LF Uppsala

Är du en stjärna på att skapa innehåll, redigera och publicera på intranät och webb, i automatiserade kunddialoger och på sociala medier – text, bild och rörligt? Jobbar du med eventmarketing, från strategi till produktion och fysiskt genomförande? Förstår du internkommunikationens betydelse och storhet och är van att ha många kunder - såväl interna som externa?
Då har vi jobbet för dig!
Mer om jobbet
Som marknadskommunikatör på Länsförsäkringar Uppsala jobbar du i en miljö med högt tempo, snabba beslut och nära relationer – ett grymt kul ställe att jobba på! Vår vision är lika viktig som varm: att skapa trygghet och förverkliga drömmar. Vi är inne i en spännande utveckling och tillväxtresa där det digitala och det lokala och nära står i fokus. Där tradition möter nytänkande i en växande bransch. 

Nu söker vi dig som vill och kan lyfta vår affär och kommunikation till nya nivåer. Vi söker dig som nyfiket och engagerat testar dig fram, som affärsmässigt hittar metoder och lösningar och som handlingskraftigt genomför dem.  Rollen är bred och vi tror att du ser dig själv som generalist – det vill säga du kan mycket om det mesta! Du ingår i ett team som samlat har stor kompetens inom marknadsföring och kommunikation där arbetsmiljön är kreativ och händelserik med många intressenter och kunder.  

Tjänsten är på heltid och utgår från Muningatan 1 i Uppsala.
Vem är du?
Vi söker dig som:
•    har ett stort intresse för nya medier och ny teknik, är uppdaterad om det senaste och ligger själv i framkant som användare.
•    har erfarenhet av performance marketing - driva marknadsaktiviteter som genererar digital försäljning och digitala konverteringar 
•    är en snabb och stilsäker skribent med förmåga att paketera budskap för rätt kanal och rätt målgrupp
•    kan skapa grafiskt material för både analoga och digitala kanaler 
•    skapar och genomför kreativa event 
•    är en fena på strukturerad projektledning och van beställare av byråtjänster
•    högre utbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap, marknadsföring eller motsvarande
•    minst tre års erfarenhet av liknande roll 
Du är prestigelös och kommunikativ och har lätt för att skapa nätverk och att samarbeta, och du tar alltid utgångspunkt i verksamhetens långsiktiga strategi och affärsmål i ditt arbete. 

Dina kunskaper
Du har goda kunskaper och arbetar obehindrat i Microsoft office, Adobe Creative Suit och Meta business. Kunskap i Episerver, Google Analytics, Google Ads och DV360 är meriterande. 

I urvalet lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och vi värdesät¬ter mångfald i vår verksamhet. För att uppnå en så fördomsfri rekrytering som möjligt använder vi oss av tester i processen.
Vill du veta mer?
Hör gärna av dig till Karin Stenbrink, kommunikationschef, telefon 018-68 55 60. Facklig kontaktperson för Forena är Gunnar Rydvall, telefon 018-68 55 58.
Välkommen med din ansökan senast 29 september. Vi kallar till intervju löpande.

Sista ansökningsdag: 2024-09-29

Ansök nu

Digital kommunikatör

Läs mer Aug 22
Är du expert på att producera och publicera digitalt innehåll, med rätt tonalitet, träffsäkra ordval och tonläge? Älskar du att skapa texter som bygger varumärke och förtroende? Är du en fena på att skapa säljande innehåll? Kul! Fortsätt läsa.
ARBETSUPPGIFTER
Som digital kommunikatör hos Personlig Almanacka har du en varierande vardag. Du kommer arbeta i flera olika kanaler där textbehov finns, främst nyhetsbrev, blogg och texter till vår e-handel. Du ansvarar även för våra utskick av nyhetsbrev och marknadsautomationer. Du planerar, skriver, projektleder översättning samt publicerar dina material.
Du blir en nyckelperson i arbetet med att utveckla attraktiv kommunikation för våra målgrupper. Tillsammans med dina kollegor upprättar du en publiceringskalender, där din del blir fokus på det skrivna ordet. Du behöver även färdigheter i publiceringsverktyg, nyhetsbrevsprogram, lättare bildbehandling, projektledning med mera.
VEM SÖKER VI?
För att trivas i rollen behöver du vara en skicklig skribent som är van att formulera texter för olika målgrupper. Du vet hur du strukturerar innehåll för webb utifrån SEO och journalistiska principer för webbtexter. Du har också koll på hur man med små medel anpassar ett grundinnehåll till olika digitala kanaler samt vet hur man leker med texten för att driva trafik.
Du behöver ha erfarenhet av nyhetsbrev, där du strategiskt tänkt ut målgrupp, format budskap och skickat mailet vid rätt tidpunkt och till rätt person.
Som person är du ansvarstagande, prestigelös och självgående samtidigt som du är lyhörd och serviceinriktad. För att trivas med oss behöver du också tycka om att bolla och förankra idéer liksom att arbeta i grupp då du blir del av flera olika team på Personlig Almanacka.
Du gillar även att hålla dig uppdaterad om de senaste nyheterna kring digital marknadsföring och nya verktyg för att driva mer trafik till vår hemsida.
KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning inom kommunikation, gärna digitalt fokus
God erfarenhet av innehåll och textproduktion
Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska
Van att skriva för många olika kanaler och anpassa texterna efter tilltänkt målgrupp.
Har ett SEO-tänk i ditt skrivande
Erfarenhet av nyhetsbrevsverktyg och utskick



MERITERANDE
Kunskaper inom verktyg som Google Tag Manager och Google Analytics
Kunskaper inom Marketing Automation


OM OSS OCH TJÄNSTEN
Personlig Almanacka är ett svenskt bolag som säljer 100% analoga pappersalmanackor och skrivböcker i en 100% digital webbutik. Försäljningen sker till hela vida världen.
Vi erbjuder en arbetsplats med inspirerande miljö, marknadsmässig fast månadslön, försäkringar och tjänstepension. Såklart även friskvårdsbidrag. Tjänsten är ett föräldravikariat på 10 månader med chans till förlängning, på heltid med tillträde enligt överenskommelse, dock senast december.
OBS! Tjänsten kommer att utgå från vårt huvudkontor i Storvreta strax utanför Uppsala.
ANSÖKAN
Maila CV och personligt brev till jobb@personligalmanacka.se, senast den 22 september. Märk mailet med "Digital kommunikatör"

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

Kvalitetstekniker till Olink

Kvalitetsingenjör, kemiteknik/Kvalitetstekniker, kemiteknik
Läs mer Jul 12
Nu har du chansen att bli en del av ett framåttänkande och snabbt växande Life Science-företag som tar sig an den viktiga uppgiften att öka förståelsen för mänskliga sjukdomar. På Olink får du arbeta med banbrytande teknik och produkter som spelar en avgörande roll i utvecklingen av precisionsmedicin. Företagets teknologi, Proximity Extension Assay (PEA), möjliggör analys av nästan 1500 biomarkörer i minimala provvolymer, och detta är bara början på vad som är möjligt. Här får du vara med och göra verklig skillnad inom Life Science. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Olink har vuxit explosionsartat de senaste åren, och företagets produkter används av forskningsinstitut och läkemedelsbolag över hela världen. Med kontor och service-lab i Uppsala och Boston, samt säljare på plats i Europa, Asien och Nordamerika, har Olink etablerat sig som en global aktör inom Life Science. Tekniken används för att förstå sjukdomar som cancer, hjärt- och kärlsjukdomar och neurologiska sjukdomar.

I rollen som kvalitetsingenjör blir du en viktig del av det operativa kvalitetsarbetet på Olink. Ditt arbete kommer bland annat att innebära att granska batchdokumentation och testresultat från QC-laboratoriet, säkerställa att material och produkter uppfyller kvalitetskraven samt följa upp avvikelser och driva utredningar. Du kommer även vara delaktig i förbättringsarbete, där du tillsammans med dina kollegor identifierar utvecklingsmöjligheter och bidrar till att skapa effektiva och kvalitativa processer. Rollen passar dig som trivs med ett strukturerat och metodiskt arbetssätt och som motiveras av att arbeta noggrant och kvalitetsmedvetet. Du kommer ha mycket kontakt med andra funktioner inom produktion och kvalitet, vilket innebär att du får en varierad vardag där du både hanterar detaljer och samtidigt har överblick över kvalitetsflödet. Arbetet sker i en miljö där det är högt tempo och där du som person har möjlighet att påverka och bidra till både förbättringar och det dagliga arbetet. Teamet består idag av 7 personer och kännetecknas av ett öppet och hjälpsamt klimat där sammanhållningen är stark och det är lätt att komma in i gruppen. Här jobbar ni nära varandra i vardagen och det är enkelt att fråga om hjälp eller bolla funderingar. Gruppen har lång erfarenhet inom området, vilket gör att du kommer ha mycket kunskap att lära av och en trygg miljö att utvecklas i.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Olink. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst 6 månader framåt. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning och överrekrytering, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
- Att bli en del av en trygg och spännande organisation där dina initiativ och idéer värdesätts
- Arbete i en föränderlig miljö med högt i tak och stark teamkänsla
- Möjligheten att arbeta på en arbetsplats som våra nuvarande konsulter beskriver som fantastisk

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Granska och godkänna batchdokumentation från QC-laboratoriet
* Säkerställa att testresultat är korrekta och följer fastställda specifikationer, samt dokumentera och rapportera avvikelser vid behov
* Utföra kvalitetsbedömningar av material och produkter
* Delta i utredningar vid avvikelser och bidra med faktainsamling, analys och dokumentation av resultat
* Medverka i förbättrings- och utvecklingsarbete för att optimera kvalitetsprocesser och rutiner
* Samarbeta tätt med kollegor i QC-labbet, produktion och andra kvalitetsfunktioner för att säkerställa ett effektivt kvalitetsarbete genom hela produktionskedjan


VI SÖKER DIG SOM
- Universitetsutbildning inom kemi, biokemi, molekylärbiologi eller liknande
- Tidigare erfarenhet av laboratoriearbete inom Life Science, där du har arbetat efter tydliga metoder och rutiner
- Erfarenhet från en reglerad verksamhet, exempelvis inom GxP eller ISO 13485
- Vana av att skriva och uppdatera styrande dokument, som SOP:ar eller instruktioner
- Arbetat i ERP-system tidigare
- Har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs för att kunna utföra arbetet

Det är meriterande, men inget krav, om du
- Arbetat i en liknande roll tidigare

Vi söker dig som är noggrann, kvalitetsmedveten och har ett öga för detaljer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och vågar ta initiativ. Du är kommunikativ och trivs i en roll där du får samarbeta med andra, men också självständigt driva dina uppgifter framåt. Du tycker om att arbeta strukturerat, lösningsorienterat och ser möjligheter till förbättring.

Praktisk info
- Start: September
- Omfattning: Heltid, kontorstider
- Placering: Uppsala

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Olink presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Ansök nu

Junior projektledare till Fresenius Kabi

Produktionsingenjör, kemi
Läs mer Jul 5
Vill du ta nästa steg i din karriär och utvecklas i en global koncern som räddar liv varje dag? På Fresenius Kabi i Uppsala får du chansen att arbeta i hjärtat av läkemedelsindustrin – i en högteknologisk produktionsanläggning där kvalitet, innovation och patientsäkerhet står i centrum.

OM TJÄNSTEN
Som junior projektledare kommer du att leda implementeringen av MES på en del av produktionen. Du kommer att samarbeta med andra avdelningar och intressenter för att säkerställa en smidig och samordnad implementering. Rollen innebär även att identifiera och analysera förändringsbehov samt att lösa problem och konflikter.

Du arbetar nära både produktion, teknik, kvalitet och automation – och får möjlighet att leda projekt från idé till implementering.

Du erbjuds
- En unik inlärningsmiljö med stöd från seniora projektledare och specialister
- Möjlighet att arbeta i tvärfunktionella team i en komplex och reglerad miljö
- Tillgång till internationella karriärvägar inom Fresenius Kabi-koncernen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som projektledare kommer du att ansvara för att leda och samordna implementeringen av MES. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar detaljplanering, problemlösning och samarbete med olika avdelningar för att säkerställa att projektet följer schemat och uppnår sina mål.


* Leda implementeringen av MES
* Vara kontaktperson för alla inblandade i projektet
* Detaljplanering av delprojekt, identifiera och analysera förändringsbehov
* Delegera och följa upp aktiviteter
* Rapportera utfall och hantera ändringar


VI SÖKER DIG SOM
- Projektledarerfarenhet från projekt i tillverkande industri
- God förståelse för organisationskultur och förmåga att navigera och påverka den
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Utmärkta kommunikations- och presentationsfärdigheter
- Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från läkemedelsindustrin
- Kunskap om LEAN-principer
- Kunskap om GxP

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Målmedveten
- Social
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Administratör till vår kund i Uppsala!

Administratör
Läs mer Jul 5
Vill du arbeta i en meningsfull verksamhet där du får bidra till en välfungerande vardag för både kollegor och medlemmar? Vår kund i Uppsala söker nu en engagerad och strukturerad administratör som vill vara en viktig del i deras lokala arbete. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund finns i hela Sverige och verksamheten omfattar allt från ceremoniella tjänster till socialt arbete, barn- och ungdomsverksamhet, kulturaktiviteter samt öppna mötesplatser. Just nu är vår kund i en upphandlingsfas av ett ekonomi- och beslutsstödsystem och startar projektet efter sommaren.

I tjänsten som administratör arbetar du i projektet tillsammans med delprojektledare med fokus på att stötta dem med administrativa uppgifter. Du kommer arbeta nära den övergripande projektadministratören, men utför dina arbetsuppgifter självständigt. Du erbjuds en introduktion till ditt arbete. Tjänsten är en projektanställning fram till 2026-06-30 med möjlighet till fortsatt förlängning, du arbetar under kontorstider mån-fre mellan 80-100%.

Du erbjuds
- Flexibilitet kopplat till arbetstider- och plats
- Att arbeta inom en stor, rikstäckande organisation
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bistå den övergripande projektadministratören med uppföljning av delprojekten på operativ nivå
* Uppdatera planer för bemanning, aktiviteter, tider och kommunikation för delprojektens räkning
* Inhämta information och sammanställa statusrapporter för respektive delprojekt
* Administrera delprojektens teamskanaler samt projektverktyg
* Utföra mötesadministration för delprojekten - kallelser, förbereda presentationer, föra protokoll och ta minnesanteckningar, notera uppföljningspunkter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av ett liknande administrativs arbete
- Har mycket goda kunskaper i Office paketet, med fokus på Teams, SharePoint, Word, Excel PowerPoint och Outlook.
- Har god datavana samt vana av digitalt arbete

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från projektledningsverktyg, Project Companion eller liknande
- Erfarenhet av koordinerings- och administratörsroller, gärna i en större organisation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Receptionist över sommaren till vår kund i Uppsala!

Receptionist
Läs mer Jul 3
Vi söker en engagerad receptionist för att förstärka vår kunds team i Uppsala över sommaren. Om du trivs i en dynamisk miljö och vill vara ansiktet utåt för vår klient, är detta en perfekt möjlighet för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för vår kunds räkning dig som under sommaren vill arbeta som receptionist i en trevlig och välkomnande miljö. Som receptionist kommer du att vara företagets ansikte utåt och ansvarar för att ge ett professionellt och välkomnande intryck. Du ansvarar för att ta emot besökare på ett professionellt och varmt sätt, samtidigt som du hanterar administrativa uppgifter med noggrannhet och effektivitet.

Uppdraget sträcker sig över sommaren och har start omgående, du arbetar heltid fram till 29/08.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Välkomna besökare
* Hantera inkommande samtal
* Ta emot och registrera patienter
* Administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har möjlighet att arbeta heltid omgående fram till 29/08
- Har god systemvana
- Har mycket flytande kunskap i svenska och engelska, i både tal och skrift, då arbetet sker på båda språken

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet som receptionist
- Har tidigare erfarenhet av systemen Cosmic, Teleq, 1177 och Visiba Care

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Maskiningenjör till mekaniskt underhåll på Forsmark!

Processingenjör, maskin
Läs mer Jun 27
En utvecklande och samhällsviktig verksamhet väntar dig som startar din karriär hos Forsmark! I denna roll ingår du i teamet som ansvarar för anläggningens mekaniska underhåll. Varmt välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Forsmarks kärnkraftverk är den största elproducenten i Sverige och producerar en sjättedel av den el som förbrukas nationellt. Forsmarks vision är att leverera fossilfri el varje dag, året runt. I rollen som maskiningenjör blir denna vision tydlig då du varje dag ansvarar för att underhållet håller den kvalitet som krävs för en säker och stabil drift.

I rollen som maskiningenjör på mekaniskt underhåll kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter och ansvarar för mekaniskt underhåll på kort och lång sikt. Du kommer tillhöra området för dieselmotorer eller ventiler, vilket område du kommer specialisera dig inom beror på ditt intresse och din bakgrund. Du kommer arbeta med strategiska, operativa och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer bland annat ansvara för att bedöma komponenters status, planera inför kommande underhåll och arbetsleda tekniker som utför underhållet.

Du erbjuds
- En utbildningsbudget för att stärka din kompetens och utveckling
- Att vara en del av ett företag med stora möjligheter till vidareutveckling
- Lönetillägg för dig som pendlar minst 5 mil till Forsmark, exempelvis för dig som bor i Uppsala, Gävle eller Tierp
- Kollektivtrafik till och från Forsmark som är anpassade efter dina arbetstider

Detta är ett konsultuppdrag där ambitionen är att du efter din konsultperiod blir anställd av Vattenfall på Forsmark.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planera och samordna förebyggande underhåll
* Felsökning och planering av avhjälpande underhåll
* Optimering och förbättring av underhållsrutiner och metoder
* Ingå i förnyelseprojekt inom mekaniskt underhåll
* Agera stöd till underhållstekniker och arbetsledare vid planerade avställningar
* Ansvara för leverantörskontakter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller liknande. Tar du examen under 2025 är du också välkommen in med din ansökan!
- Är flytande i tal och skrift i svenska eftersom det krävs för kommunikation och dokumentation
- Har goda kunskaper i engelska

Meriterande är om du har praktisk mekanisk erfarenhet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen kommer alkohol- och drogtest att genomföras samt en läkarundersökning för arbete med joniserande strålning.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Forsmark här:

Ansök nu