Uppsala: Aktivitetsledare till Gottsunda Allaktivitetshus

Hitta ansökningsinfo om jobbet Aktivitetsledare till Gottsunda Allaktivitetshus i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-07-04 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen. Förvaltningen består av sex avdelningar. Två avdelningar är kanslier som arbetar på direkt uppdrag av förvaltningens ledning samt handlägger ärenden åt kulturnämnden respektive idrotts- och fritidsnämnden. De två kanslierna ansvarar för den strategiska planeringen inom kulturnämndens och idrotts- och fritidsnämndens ansvarsområden samt bereder nämndärenden. Kanslierna handlägger också stöd och stipendier till det fria kulturlivet, studieförbund, idrottssektorn och föreningslivet i Uppsala kommun samt leder större projekt. Fyra av förvaltningens avdelningar ansvarar huvudsakligen för kulturnämndens egenregiverksamhet: Bibliotek Uppsala, Fritid Uppsala, Uppsala konst och kulturarv samt Uppsala kulturskola.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/

Gottsunda Allaktivitetshus söker en engagerad och kreativ aktivitetsledare som vill göra skillnad – på riktigt. Hos oss får du chansen att vara med och forma en trygg, inkluderande och levande plats där kultur, idrott och fritid möts och där barn och unga står i centrum. Låter det intressant? Då ska du läsa vidare och söka tjänsten redan idag!


Allaktivitetshusen är generationsöverskridande mötesplatser där goda förebilder i alla åldrar bland boende och verksamma inkluderas och tas tillvara som resurser. Allaktivitetshusen präglas av verksamhet som stärker demokratin och möjliggör möten, kunskap, upplevelser och integration. Allaktivitetshusen är trygga och tillgängliga mötesplatser som erbjuder avgiftsfria organiserade aktiviteter till alla, med barn och unga som bas. Verksamheten bidrar till att öka tillgången till aktiviteter för barn och unga i anslutning till skoltiden. Vi arbetar för att skapa organiserade aktiviteter som stärker gemenskap, demokrati och integration. Vår verksamhet bygger på samverkan – med skolan, föreningslivet, myndigheter, fastighetsägare och inte minst med de boende i området. Tillsammans skapar vi en plats där människor i alla åldrar kan mötas, växa och inspireras.


Tjänstgöring på kvällar och helger ingår i tjänsten.


Här kan du läsa mer om våra allaktivitetshus (https://allaktivitetshus.uppsala.se/)Vi finns på Instagram: gottsundaallaktivitetshus


Beskrivning av arbetsuppgifter


Som aktivitetsledare är du en nyckelperson i utvecklingen av Gottsunda Allaktivitetshus.


Du kommer att:



• Planera, genomföra och utvärdera aktiviteter efter skoltid, på kvällar och helger.

• Arbeta nära barn, unga och vuxna för att förstå deras behov och önskemål.

• Vara en inspiratör och möjliggörare – du ser delaktighet och kreativitet som en tillgång.

• Samverka med skola, socialtjänst, polis, föreningar och andra aktörer.

• Bidra till att marknadsföra verksamheten och delta i olika samverkansforum.

• Arbeta både praktiskt och administrativt – med hjärta, hjärna och engagemang.





Kvalifikationer


Vi söker dig som har fritidsledarutbildning, socialpedagogutbildning eller annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet och kunskap i att leda och arbeta med grupper i media och webb. Vi ser gärna att du har projektledarutbildning eller eftergymnasial utbildning där kunskap om barnkonventionen, ungas levnadsvillkor och samtalsmetodik ingår.


Som person är du självgående och tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv upp ditt angreppssätt. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst är du kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.





Upplysningar


Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Maud Uppvall, enhetschef, 018-727 66 02.


Facklig företrädare: Vision, Denise Fjellner, 018-727 88 36.


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Fritidsledare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Fritidsledare.

Fritidsledare till Rosendals fritidsklubb och Gottsunda allaktivitetshus

Läs mer Jul 4
Välkommen till kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen. Förvaltningen består av sex avdelningar. Två avdelningar är kanslier som arbetar på direkt uppdrag av förvaltningens ledning samt handlägger ärenden åt kulturnämnden respektive idrotts- och fritidsnämnden. De två kanslierna ansvarar för den strategiska planeringen inom kulturnämndens och idrotts- och fritidsnämndens ansvarsområden samt bereder nämndärenden. Kanslierna handlägger också stöd och stipendier till det fria kulturlivet, studieförbund, idrottssektorn och föreningslivet i Uppsala kommun samt leder större projekt. Fyra av förvaltningens avdelningar ansvarar huvudsakligen för kulturnämndens egenregiverksamhet: Bibliotek Uppsala, Fritid Uppsala, Uppsala konst och kulturarv samt Uppsala kulturskola.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/

Vill du vara med och skapa trygga, roliga och meningsfulla fritidsmiljöer för barn och unga i Uppsala? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som fritidsledare!


I den här tjänsten får du det bästa av två världar – du arbetar både på Rosendals fritidsklubb och som en del av teamet på Gottsunda Allaktivitetshus. Här får du chansen att vara med och forma verksamheter som bygger på delaktighet, kreativitet och gemenskap – där varje barn och ungdom får möjlighet att växa.


Tjänsten innebär arbete på eftermiddagar, kvällar och helger enligt schema – eftersom det är då ungdomarna är lediga och vi vill finnas där för dem.Hos oss får du:



• En levande och utvecklande arbetsmiljö där du får vara med och påverka.

• Ett starkt team med engagerade kollegor.

• Möjlighet att göra verklig skillnad i ungas liv – varje dag.


Sök tjänsten idag och bli en del av ett meningsfullt och inspirerande sammanhang!





Beskrivning av arbetsuppgifter


Som fritidsledare arbetar du i öppen fritidsverksamhet för barn (fritidsklubb) och aktiviteter för boende i Gottsunda. Du planerar och genomför aktiviteter och projekt tillsammans med kollegor och unga – alltid med deras behov, intressen och idéer i fokus.


Du kommer att:



• Skapa och leda aktiviteter som inspirerar och utmanar.

• Arbeta uppsökande, särskilt i samverkan med skolor.

• Samarbeta med aktörer som Uppsala Ungdomsjour, skolan, socialtjänsten, polisen och föreningslivet.

• Bidra till en verksamhet där alla barn och unga ses som en resurs.

•  Arbeta inkluderande, normmedvetet och med ett främjande perspektiv.

• Vara med och utveckla både lokaler och utomhusmiljöer till trygga och attraktiva mötesplatser.





Kvalifikationer


Vi söker dig som har  utbildning till fritidsledare, socialpedagog eller annan motsvarande pedagogisk utbildning. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av arbete inom öppen fritidsverksamhet och vara trygg i rollen som vuxen förebild. Vi ser att du har erfarenhet av att planera, leda och utvärdera aktiviteter för olika åldrar och grupper. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med barnrätt, lärmiljöer och delaktighet och inflytande. Har du egna intressen inom exempelvis musik, sport, skapande eller teknik ses det som meriterande.


Som person är du noggrann och väl medveten om verksamhetens mål och lägger ner stor vikt för att leva upp till dessa. Vidare tar du ansvar och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Jobbet passar dig som är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. 





Upplysningar


Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Maud Uppvall, enhetschef, 018-727 66 02.


Fackliga företrädare: Kommunal, 010-442 82 09Vision, Denise Fjellner, 018-727 88 36.


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Ansök nu

fritidsledare ( vikariat)

Läs mer Jun 30
Arbetet sker på plats på Domarringens fritidsklubb. Arbetstiderna är förlagda under både dags- och kvällstid. I regel arbetar du 3 kvällar i veckan. Verksamhetstid för fritidsklubben är 13.00 - 18.00 och för tonår 18.30 - 22.00. Under lov- och helgdagar har vi heldagsomsorg mellan 08.00 - 17.00.

Domarringens fritidsklubb är en av de större fritidsklubbarna inom Uppsala kommun och kräver därför en god förmåga till att bygga relationer och att hålla ett helhetsperspektiv

Har du erfarenhet av arbete med barn och unga och vill planera, leda, utvärdera och utveckla fritidsklubbsverksamhet (10-12 år) samt tonårsverksamhet (13-18 år) tillsammans med dina kollegor? Ta chansen och sök till Domarringens fritidsklubb!


Beskrivning av arbetsuppgifter


Som fritidsledare ska du planera, leda, utvärdera och utveckla fritidsklubbsverksamhet (10-12 år) samt tonårsverksamhet (13-18 år) tillsammans med dina kollegor. I dina uppgifter som fritidsledare ingår det även enklare administrativa uppgifter samt och praktiska åtaganden såsom enklare städuppgifter. Uppsökande arbete i skolor samt samverkan med skola, föreningsliv och andra aktörer ingår i tjänsten som fritidsledare.


Kvalifikationer


Vi söker dig som har fritidsledarutbildning eller annan pedagogiskt utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av arbete med barn och unga. Har du även erfarenhet av öppen verksamhet för barn och unga ses det som meriterande.


Som person har du god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människans olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter samt uppnår resultat. Jobbet passar dig som har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och ditt förhållningssätt. Vi ser även att du ser möjligheter i förändringar samt talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen.


Upplysningar


Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Marie Isacson, enhetschef, 0187275434


Facklig företrädare: 


Kommunal, 010-442 82 09.


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Ansök nu

Fritidsledare till Tiunda fritidsklubb

Läs mer Jun 9
Tiunda fritidsklubb

Vill du arbeta i en verksamhet som ger dig möjligheten att verkligen göra skillnad i unga människors liv? Här har du möjlighet att skapa meningsfulla aktiviteter och trygghet för barn och unga, där de kan utvecklas och ha roligt. Genom din närvaro och stöd blir du en viktig förebild för våra barn och unga mellan 10-18 år. Arbetet är varierande, socialt och fylld med glädje och utmaningar. Vill du ha ett jobb där du varje dag bidrar till ungas välmående och utveckling? Välkommen med din ansökan!

Tiunda fritidsklubb och fritidsgård ligger i Tiundaskolan. Här jobbar vi med fritidsklubb för 10-12 åringar samt med ungdomar mellan 13-18 år. Vi jobbar mycket med barn och ungdomars fria tid och ska erbjuda en trygg verksamhet där de kan känna sig trygga och delaktiga av vårt aktivitetsutbud.

Ditt uppdrag
Som fritidsledare kommer du att planera, leda, utvärdera och utveckla fritidsklubbsverksamheten (10–12 år) och tonårsverksamheten (13–18 år) tillsammans med dina kollegor. Du arbetar för att skapa en meningsfull fritid för barn och unga samt för att skapa en utvecklande, stimulerande och trygg miljö. Du förväntas arbeta aktivt med det goda bemötandet och allas lika värde för att alla ska uppleva att de mår bra när de är i verksamheterna.

Din bakgrund
Vi söker dig som har fritidsledarutbildning eller annan pedagogisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Har du kunskaper i andra språk än svenska och engelska ses det som meriterande.

Som person är du flexibel och du kan se möjligheter i förändringar. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Jobbet passar dig som är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Dessutom har du lätt för att samarbeta och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Tanim Rab, enhetschef, 018-727 80 15

Fackliga företrädare:
Kommunal, 010-442 82 09
Vision, Denise Fjellner, 018-727 88 36.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till kultur-, idrotts- och fritidsförvaltningen. Förvaltningen består av sex avdelningar. Två avdelningar är kanslier som arbetar på direkt uppdrag av förvaltningens ledning samt handlägger ärenden åt kulturnämnden respektive idrotts- och fritidsnämnden. De två kanslierna ansvarar för den strategiska planeringen inom kulturnämndens och idrotts- och fritidsnämndens ansvarsområden samt bereder nämndärenden. Kanslierna handlägger också stöd och stipendier till det fria kulturlivet, studieförbund, idrottssektorn och föreningslivet i Uppsala kommun samt leder större projekt. Fyra av förvaltningens avdelningar ansvarar huvudsakligen för kulturnämndens egenregiverksamhet: Bibliotek Uppsala, Fritid Uppsala, Uppsala konst och kulturarv samt Uppsala kulturskola.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Bli en del i vårt team

Läs mer Mar 21
Gluntens Montessoriskola söker medarbetare
Timvikarier och kortare vikariat till Skola och Fritids
Har du tid över? – Kanske du har studieuppehåll. Eller har du nyss börjat en utbildning och inser att du har tid över för att ha ett meningsfullt och värdeskapande jobb på sidan av dina studier? Som vikarie inom skola och fritidshem är du en viktig del av barnens och elevernas vardag. Att jobba som timvikarie är också ett utmärkt sätt att prova på yrket och en chans för oss att lära känna varandra. Varmt välkommen med din ansökan!
Ditt nya jobb
Vi behöver ständigt nya medarbetare som kan arbeta vid behov i våra olika verksamheter. Vi söker därför timvikarier till grundskolan och fritidshemmet. Att arbeta som timvikarie inom Glunten innebär att du erbjuds kortare vikariat. Erbjudandet om arbete kan ibland komma med kort varsel. Vi gör löpande urval och tillsättningar, därför ser vi gärna att du ansöker redan idag.
Din kompetens
Arbetet kräver stor flexibilitet, samarbetsförmåga och ansvarskänsla. För att trivas i rollen behöver du vara lyhörd och mån att ge god service samt ha förmågan att arbeta självständigt. Vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. God svenska i tal och skrift är ett krav.
Välkommen med din ansökan redan idag!
Din ansökan ska innehålla ditt CV och ett personligt brev.
Lön enl överenskommelse.
Vi tar emot ansökan via e-post: ansokan@glunten.se
Referens: Timvikarie 2025
Kontaktpersoner
Titti Hamström, skoladministratör, ansokan@glunten.se
Gluntens Montessoriskola är en fristående skola i Uppsala. Vi har drygt 90 medarbetare och ca 600 barn/elever (inklusive barn i förskolan). Barnen kan börja i förskolan som ettåringar och vara kvar i vår skola till och med årskurs 9. Vi har motiverade elever och engagerade föräldrar. Glunten är en arbetsplats med många engagerade, flexibla och kompetenta medarbetare.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Lärare i fritidshem

Lärare i fritidshem/Fritidspedagog
Läs mer Jul 14
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/

Är du legitimerad lärare i fritidshem? Vill du ha en spännande och utvecklande tjänst? Välkommen att söka till Årsta anpassad grundskola! 


Årsta anpassad grundskola är en av Uppsalas fem anpassade grundskolor. Till hösten kommer Årsta anpassad grundskola att ha 85 elever uppdelade på 12 klasser. På skolan arbetar lärare (klasslärare, idrottslärare och musiklärare, assistenter och vårt EHT-team. På skolan har vi även en pedagoghund som arbetar tillsammans med sin hundförare som är specialpedagog. 


Beskrivning av arbetsuppgifter


Årsta anpassad grundskola söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem till en spännande och utvecklande tjänst. Från hösten kommer vi att ha två fritidshem på skolan; ett för elever upp till 13 år och ett LSS-fritidshem för elever över 13 år. I rollen som lärare i fritidshem får du möjlighet att vara med och utveckla våra fritidshem. Du kommer att arbeta nära skolledningen, handleda och vägleda fritidspersonalen samt ha ansvar för dokumentation såsom olika planer. Till viss del ingår även arbete direkt på fritids.


Du kommer att: 



• Utveckla och driva fritidshemmen på skolan 

• Vägleda, fortbilda och handleda fritidspersonalen 

• Ansvara för dokumentation och planer kopplade till fritidsverksamheten 

• Arbeta aktivt och delvis praktiskt i fritidshemmen 

• Samarbeta tätt med skolledning och övrig personal


Kvalifikationer


Vi söker dig som har utbildning som legitimerad lärare i fritidshem. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta med elever med npf-problematik och intellektuell funktionsnedsättning. Tjänsten innebär att du behöver ha goda kunskaper i att utrycka dig i text. 


Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra, samt att du skapar engagemang och delaktighet.





Upplysningar:


Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Helene Folkunger, rektor, 018-727 01 22. 


Facklig företrädare: Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00. 


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 54 75. 


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Ansök nu

Sjuksköterska i pool

Hemsjukvårdare
Läs mer Jul 15
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna från heltid som norm är personliga assistenter.

Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete där du verkligen gör skillnad? Som sjuksköterska i vår pool blir du en viktig resurs som stöttar upp där behovet är som störst inom våra 22 särskilda boenden. Här får du chansen att bidra med din kompetens i en flexibel roll där varje dag bjuder på nya utmaningar. Varmt välkommen med din ansökan!


Pooltjänsten innebär att du under kortare eller längre perioder arbetar på något av våra särskilda boenden för äldre (SÄBO), beroende på där behov uppstår. Det finns bil att tillgå om du utgår från Fyrisborg eller möjlighet att åka direkt hemifrån till aktuellt SÄBO.


Beskrivning av arbetsuppgifter


Som sjuksköterska hos oss får du möjlighet att göra skillnad genom att med brukaren i centrum bidra med din kompetens, kunnande och engagemang. Din roll kommer innebära arbete med varierande arbetsuppgifter inom ditt område.


I dina arbetsuppgifter ingår:



• bedöma och planera behovet av HSL insatser samt utvärdera behandlingsresultat

• handleda omvårdnadspersonal

• delta i teamsamverkan kring brukare till exempel beträffande fallriskbedömningar och Senior Alert.


Kvalifikationer


Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har minst tre års erfarenhet av arbete som sjuksköterska. Om du har specialistutbildning inom relevant område ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha god dokumentations- och datorvana. Vi ser gärna att du även har cykelvana. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt har körkort. 


Som person tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv upp ditt angreppssätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och ditt förhållningssätt. Vidare arbetar du bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt. 


Upplysningar 


Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Therese Annas-Ljung, verksamhetschef, 018-726 02 77. 


Facklig företrädare: Vårdförbundet, 0771-42 04 20.


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44. 


Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.


Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent.


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Ansök nu

Legitimerad arbetsterapeut till Uppsala kommun

Arbetsterapeut
Läs mer Jul 17
Nytt
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.

Är du legitimerad arbetsterapeut? Hos oss får du arbeta patientnära i fall som kan vara komplexa och unika som kräver din professions fingertoppskänsla. Vi arbetar både med korta insatser och långvariga relationer. Som arbetsterapeut hos oss blir du en del av ett kompetent team där vi uppmuntrar kollegialt lärande. Varmt välkommen med din ansökan! 


Vi har vår arbetsplats på Fyrisborgsgatan 1 och härifrån åker vi ut på hembesök. Här finns omsorgsnämndens legitimerade personal på samma våningsplan. De gemensamma lokalerna ger unika möjligheter till samarbete, kontakter, stöd och utvecklingsarbete inom såväl som mellan professionerna. Den gemensamma lokalen och närheten till kollegorna underlättar då vi träffas i professionsgrupper, olika arbetsgrupper och för gemensam utveckling/utbildning. 


Beskrivning av arbetsuppgifter


Arbetet innebär att ansvara för utredning, bedömning och behandling inom arbetsterapeutens yrkesområde. Du gör individuella aktivitetsbedömningar och bedömer omgivningsfaktorer. En stor del av ditt arbete handlar om att anpassa vardagsmiljö genom utprovning och förskrivning av fysiska och kognitiva hjälpmedel. Du deltar aktivt i utskrivningsprocessen från slutenvården för våra patienter. Vi arbetar förebyggande, aktivitetsbevarande och aktivitetshöjande för att bidra till en bättre hälsa och livskvalitet för våra patienter. Vi har ett gott samarbete och arbetar ofta i team med fysioterapeut och sjuksköterska. I arbetet ingår även handledning och instruktion till patienter, anhöriga, omvårdnadspersonal och studenter.


Kvalifikationer


Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och som brinner för vår patientgrupp. Har du erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i det svenska språket samt B-körkort. 


Som person tar du initiativ och arbetar patientcentrerat för att uppnå resultat. Du klarar av att arbeta ensam och tillsammans med andra. Du är öppen för förändringar och flexibel och ser möjligheter i alla patientrelationer. Det är viktigt att du  har  förmåga att sätta dig in i någon annans situation och ha ett empatiskt bemötande i mötet med patient och anhöriga.


Upplysningar 


Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Gunilla Myrberg, verksamhetschef, 018-727 80 92. 


Facklig företrädare: Sveriges arbetsterapeuter, Eva-Carin Lindgren, 018-727 84 93.





Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44.





Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.





I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Ansök nu

Entreprenadingenjör

Entreprenadingenjör
Läs mer Jul 15
På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med helheten i utvecklingen av vår stad och landsbygd utifrån våra respektive expertområden – allt i en anda av ständig förbättring och utveckling där vi som medarbetare tar en aktiv roll. Gemensamt planerar, bygger och underhåller vi Uppsala kommun för en hållbar och god framtid för alla som bor och verkar här. Vårt mål är att Uppsala ska vara en kommun som fler nya invånare och företag vill vara en del av. Välkommen till oss!

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/

Har du erfarenhet av projekt inom infrastruktur i anläggningsskedet? Då kan du vara den vi söker till uppdraget som entreprenadingenjör. Vi ser fram emot din ansökan!





Beskrivning av arbetsuppgifter


Som entreprenadingenjör kommer du att ta fram förutsättningar för projektens ekonomi, tidsplanering och kvalitet i samarbete med platschefer och projektledare. Du jobbar i projekt i alla skeden från planeringsfasen tills att anläggningen är byggd och överlämnas till förvaltning. Dessa projekt är både investeringsprojekt, exploateringsprojekt och även projekt inom kommunens fyrspårsavtal med staten och regionen.


Dina arbetsuppgifter är varierande och anpassade efter projektens behov. Du kommer bland annat att ta fram tidiga kostnadsbedömningar och kalkyler samt tidsplaner som underlag för projektplaneringsarbetet, stödja projektledarna med kvalitetssäkring av kalkyler och förfrågningsunderlag, stötta platscheferna i den ekonomiska uppföljningen och resursplaneringen. Du kommer även att bistå med kvalitetsuppföljningar på dokumentation samt anläggningar. Till din hjälp i jobbet finns, förutom digitala verktyg, ett stort nätverk av kollegor att få stöd av. Du finns för våra medborgare och välkomnar dialog med dem, myndigheter, affärspartners, berörda fastighetsägare och företag.


Utöver din roll som projektingenjör inom Uppsala spårväg kommer du att bidra till att utveckla våra arbetsprocesser på förvaltningen inom exempelvis masshantering, klimatarbete och arbetsmiljöfrågor utifrån dina styrkor och kompetenser.


Kvalifikationer


Vi söker dig som har utbildning eller kompetens som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har erfarenhet inom anläggningsbranschen som entreprenadingenjör, kalkylator eller motsvarande. Vi ser även att du har erfarenhet av upphandling av entreprenader, av att arbeta med entreprenadkontrakt samt erfarenhet av att arbeta med avtalsuppföljning. Arbetet kräver att du har kunskaper i AMA och MER-anläggning. Kunskaper i entreprenadjuridik (AB04 och ABT06) och kunskaper i tolkning och analys av förfrågningsunderlag och AF-delar är också krav för tjänsten.


Det är meriterande om du har erfarenhet av klimatkalkyler, av masshanteringsfrågor, av byggarbetsmiljöfrågor samt erfarenhet av hantering av kvalitetssystem.


Som person tar du initiativ och sätter igång aktiviteter.  Du uppnår resultat samt arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt.  Jobbet passar dig som lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Dessutom är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Sist men inte minst söker vi dig som har lätt för att ta till dig och se möjligheter med nya idéer, metoder och arbetssätt och driver och implementerar förändring.


Upplysningar


Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Karl Ingelstam, enhetschef, 018-727 44 60.


Fackliga företrädare: 


Sveriges ingenjörer, Sampo Hinnemo, 018-727 40 58


Vision, Linda Lumsby, 018-727 58 13


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727  23 02..


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Ansök nu

Undersköterska till Fålhagen och Innerstaden hemvård

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Jul 14
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna från heltid som norm är personliga assistenter.

Är du undersköterska och vill vara del av en arbetsgrupp med fokus på kvalitetsarbete? Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för människor på riktigt. Vi erbjuder en omväxlande vardag där ingen dag är den andra lik, och där du får möjlighet att röra på dig och arbeta nära brukarna. Varmt välkommen med din ansökan! 


Fålhagen och Innerstaden hemvård finns på Kungsgatan 41 i Uppsala. Här arbetar vi tillsammans för att hjälpa och stödja våra brukare utefter deras individuella behov. Hos oss blir du en del av en kompetent arbetsgrupp.  Vi arbetar enligt modellen ramtid där målet är hög kvalitet och kontinuitet för brukare, mer flexibilitet och bättre arbetsmiljö. Vi lägger stort fokus på kvalitetsarbete.


Verksamheten tillämpar sex-veckors schema med tjänstgöring dag, kväll samt helg.


Beskrivning av arbetsuppgifter


Som undersköterska kommer du att arbeta med mångfacetterade arbetsuppgifter. Du har en viktig roll i direktkontakten med våra brukare där du ger personlig omvårdnad och serviceinsatser som gör skillnad i deras vardag. Du arbetar varje dag för att ge en god omvårdnad med stor hänsyn till brukarens individuella behov. Du utför även uppgifter delegerade från legitimerad personal och dokumenterar enligt socialtjänstlagen. Vår ambition är att du tillsammans med oss utvecklar verksamheten och dig själv i ett nära samarbeta med dina kollegor.


Kvalifikationer


Vi söker dig som är utbildad undersköterska. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Det är meriterande om du har specialistundersköterskeutbildning och/eller erfarenhet av arbeta inom hemtjänsten. Arbetet kräver att du är bekväm med att cykla i alla väder. 


Som person tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och ditt förhållningssätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vidare arbetar du bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst har du förmåga att sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor.


Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Veronica Lundblad, verksamhetschef, 018-727 73 48 eller Daniel Angesjö, verksamhetschef, 018-726 24 32. Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02.Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44.Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Ansök nu

Arbetsmarknadssekreterare till Arbetsmarknadsenheten - stöd till arbete

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jul 4
Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/

Vill du få möjlighet att göra skillnad för människor som i dag står utanför arbetsmarknaden? Är du intresserad av att få coacha, stötta och vägleda mot egenförsörjning? Att bidra till minskad utanförskap för både vuxna och barn? Då kan du vara den vi söker!


Arbetsmarknadsverksamheten är inne i en ständig utveckling med ett tydligt syfte, nämligen att minska andelen uppsalabor som är i behov av ekonomiskt bistånd genom att fler människor ska blir självförsörjande. Arbetsmarknadsverksamheten består av både handläggning, insatser och praktiska verksamheter.


Beskrivning av arbetsuppgifter


Som arbetsmarknadssekreterare inom vår arbetsmarknadsenhet arbetar du med personer som ska ges aktiva kommunala insatser och stöd. Du behöver i första hand identifiera den arbetssökandes styrkor och utvecklingsområden genom ett lösningsorienterat arbetssätt och möta arbetssökande utifrån var denne befinner sig. Din uppgift är att tillsammans med den arbetssökande hitta vägar till arbete eller studier. Utifrån uppdrag från Socialtjänst - ekonomiskt bistånd så upprättar du och den arbetssökande en gemensam arbetsmarknadsplan för hur målet ska uppnås. Du kommer matcha mot insatser och lediga arbeten både inom och utanför kommunen och följa upp. Du kommer även att samarbeta med andra enheter och samverkanspartners inom arbetsmarknadsområdet, ha kontakt med arbetsgivare och arbetssökande för att förbereda inför rekryteringsträffar samt mässor och jobbintervjuer. Andra arbetsuppgifter som ingår är att hantera löpande dokumentation samt göra bedömningar som leder individen framåt.





Kvalifikationer


Vi söker dig som har högskoleutbildning och erfarenhet av arbete med människor i en förändringsprocess. Har du beteendevetenskaplig utbildning och utbildning inom metodiksamtal som MI, arbetsmarkandscoachning eller Case management ses det som meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering, arbetsmarknadsfrågor och handläggning av större ärende flöden.


Som person är du självgående och tar ansvar för dina uppgifter och strukturerar själv upp ditt angreppssätt. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Jobbet passar dig som är utåtriktad, socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer.


Upplysningar


Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Vera Mraz, enhetschef, 018-726 13 80.


Fackliga företrädare: Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44.


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Ansök nu