Uppsala: Administratör till projekt inom Ekonomi- och Beslutsstödsystem (75%)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till projekt inom Ekonomi- och Beslutsstödsystem (75%) i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-07-04 // Varaktighet: Deltid

Till vår kund i Uppsala söker nu Adecco en strukturerad och självgående administratör som vill bidra i ett större införandeprojekt i en komplex organisation.

Om uppdraget

Vår kund befinner sig i upphandlingsfasen av ett nytt ekonomi- och beslutsstödsystem och planerar att starta projektets initiala fas efter sommaren. Projektet är omfattande och består av flera delprojekt med egna delprojektledare. Du kommer att arbeta nära den övergripande projektadministratören och stötta delprojektledarna med operativ administration.

Omfattning och tidsperiod

Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco

• Omfattning: 75%
• Start: 1 september 2025
• Planerat slut: 30 juni 2026
• Ort: Uppsala

Möjlighet till förlängning och utökning finns

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

• Uppföljning av delprojekt på operativ nivå tillsammans med projektadministratören
• Ajourhållning av bemannings-, aktivitets-, tids- och kommunikationsplaner
• Insamling och sammanställning av statusrapporter
• Administration av Teams-kanaler och projektverktyg
• Mötesadministration: kallelser, presentationer, protokoll, minnesanteckningar och uppföljningspunkter

Vi söker dig som har:

• Minst 2 års erfarenhet av liknande administrativt arbete
• Mycket goda kunskaper i Microsoft 365, särskilt Teams, SharePoint, Word, Excel, PowerPoint och Outlook
• Vana vid digitalt arbetssätt och samarbete på distans

Meriterande:

• Erfarenhet av projektledningsverktyg som Project Companion eller liknande
• Tidigare arbete i större organisationer i koordinerande eller administrativ roll

Personliga egenskaper

Du är självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta. Du ser vad som behöver göras, erbjuder stöd där det behövs och tar ansvar för dina uppgifter. Du är kommunikativ och trivs i en roll där du får bidra till struktur och framdrift.

Kontaktuppgifter:

Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Amila Dresevic via amila.dresevic@adecco.se alt. 073 684 78 61. Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent.

Administratör

Läs mer Jul 8
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och strukturerad administratör som trivs i en central roll? Vi söker nu en Administratör för att vara en del av en ny funktion som startar den 1 september. I denna roll kommer du att vara "spindeln i nätet" och bidra till utvecklingen av struktur och arbetssätt.


Tjänsten är på 50% av en heltid och beräknas starta den 1 september 2025 och avslutas den 31 januari 2026. Möjlighet till visst distansarbete finns efter överenskommelse.


Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!



Ansvarsområden
Som administratör kommer du att ha ett självständigt arbete. Dina arbetsuppgifter inkluderar att:
Planera och samordna
Arbeta utifrån fastlagda rutiner
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Formulera brev, protokoll och annan dokumentation
Hantera återkommande arbetsuppgifter såsom kopiering, sortering och posthantering
Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Hantera kalender- och mötesbokningar
Utföra reseplanering
Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
Bidra till projektplanering och uppföljning


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig sektor, relevant eftergymnasial utbildning inom kvalificerat administrativt arbete, samt erfarenhet av att arbeta med presentationer av statistik, dataanalys, grafiskt material och bildredigering.


Vi värdesätter också att du har:
God kommunikativ förmåga
Lätt för att se helhet, samband och beroenden
Drivkraft att agera tillsammans med andra mot ett gemensamt mål
Är ordningsam med god struktur och stark drivkraft
Mycket god förmåga att samverka och bygga relationer




Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Amanuens till nätbaserad juridisk översiktskurs

Läs mer Maj 20
Juridiska fakulteten i Uppsala är Nordens äldsta juridiska fakultet och fanns redan när universitet grundades år 1477.

Här finns en utbyggd och väl ansedd grundutbildning och forskarutbildning. Vid fakulteten finns Juridiska institutionen, där omkring 200 personer har sin anställning.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som amanuens på kursen ”Nätbaserad juridisk översiktskurs”, 15 hp. Kursen rör huvudsakligen grundläggande civilrätt och offentlig rätt. Din uppgift är framför allt att ge skriftliga kommentarer på inlämningsuppgifter för att på så sätt hjälpa kursdeltagarna att förstå juridiken och den juridiska metoden. Därutöver kan viss undervisningsrelaterad administration förekomma.

All undervisning sker på distans och du kommer att arbeta i Uppsala universitets lärplattform, Studium. Du deltar även i lärarmöten tillsammans med kursföreståndare och andra amanuenser, på plats eller på distans. Observera dock att du inte får befinna dig på utbytestermin utomlands.

Kvalifikationskrav
Som sökande är du aktivt studerande på juristprogrammet vid Uppsala universitet. Du bör ha goda kunskaper inom de rättsområden som kursen omfattar samt i juridisk metod. God datorvana samt goda kunskaper i svenska krävs. Då arbetet innebär dagliga kontakter med både studenter och anställd personal är det viktigt att du har hög service- och ansvarskänsla samt ett gott ordningssinne. Du bör ha god initiativ- och planeringsförmåga samt en vilja och förmåga att samarbeta med flera olika personalgrupper.

Anställning som amanuens regleras i 5 kap. högskoleförordningen. Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap. 10 §).

Du får inte befinna dig på utbytestermin utomlands.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Vi ser gärna att du har läst termin 1-4 samt termin 6 på juristprogrammet eller att du på annat sätt har förvärvat motsvarande kunskaper inom kursens ämnesområden. Meriterande är även tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt fördjupade kunskaper inom de rättsområden som kursen omfattar.

Om anställningen
Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap. 12 §. Omfattningen är 20%. Anställningen är tidsbegränsad under perioden från 2025-09-01 till 2026-01-28 med möjlighet till förlängning om kursen fortsatt ges i samma omfattning. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Åsa Elmerot, asa.elmerot@jur.uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025, UFV-PA 2025/1554

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Administratör till vår kund i Uppsala!

Läs mer Jul 5
Vill du arbeta i en meningsfull verksamhet där du får bidra till en välfungerande vardag för både kollegor och medlemmar? Vår kund i Uppsala söker nu en engagerad och strukturerad administratör som vill vara en viktig del i deras lokala arbete. Varmt välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund finns i hela Sverige och verksamheten omfattar allt från ceremoniella tjänster till socialt arbete, barn- och ungdomsverksamhet, kulturaktiviteter samt öppna mötesplatser. Just nu är vår kund i en upphandlingsfas av ett ekonomi- och beslutsstödsystem och startar projektet efter sommaren.

I tjänsten som administratör arbetar du i projektet tillsammans med delprojektledare med fokus på att stötta dem med administrativa uppgifter. Du kommer arbeta nära den övergripande projektadministratören, men utför dina arbetsuppgifter självständigt. Du erbjuds en introduktion till ditt arbete. Tjänsten är en projektanställning fram till 2026-06-30 med möjlighet till fortsatt förlängning, du arbetar under kontorstider mån-fre mellan 80-100%.

Du erbjuds
- Flexibilitet kopplat till arbetstider- och plats
- Att arbeta inom en stor, rikstäckande organisation
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bistå den övergripande projektadministratören med uppföljning av delprojekten på operativ nivå
* Uppdatera planer för bemanning, aktiviteter, tider och kommunikation för delprojektens räkning
* Inhämta information och sammanställa statusrapporter för respektive delprojekt
* Administrera delprojektens teamskanaler samt projektverktyg
* Utföra mötesadministration för delprojekten - kallelser, förbereda presentationer, föra protokoll och ta minnesanteckningar, notera uppföljningspunkter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av ett liknande administrativs arbete
- Har mycket goda kunskaper i Office paketet, med fokus på Teams, SharePoint, Word, Excel PowerPoint och Outlook.
- Har god datavana samt vana av digitalt arbete

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet från projektledningsverktyg, Project Companion eller liknande
- Erfarenhet av koordinerings- och administratörsroller, gärna i en större organisation

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Administratör

Läs mer Jul 8
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven och ansvarsfull administratör för ett tidsbegränsat uppdrag på 75% med start 1 september. Tjänsten innefattar breda administrativa uppgifter och är en konsulttjänst. Vi ser gärna att du är handlingskraftig, strukturerad och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, inklusive goda kunskaper i MS Office.


Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Du kommer arbeta nära den övergripande projektadministratören, men det är viktigt att du självständigt utför dina arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
Bistå den övergripande projektadministratören med uppföljning av delprojekten på operativ nivå.
Ajourhålla planer för bemanning, aktiviteter, tider och kommunikation för delprojektens räkning.
Inhämta information och sammanställa statusrapporter för respektive delprojekt.
Administrera delprojektens teamskanaler samt projektverktyg.
Utföra mötesadministration för delprojekten - kallelser, förbereda presentationer, föra protokoll och ta minnesanteckningar, notera uppföljningspunkter.


Kvalifikationer
För att vara aktuellt för denna tjänst ser vi att du som söker:
Behärskar Microsoft 365 med fokus på Teams, SharePoint, Word, Excel, PowerPoint och Outlook.
Minst 2 års erfarenhet av motsvarande administrativs arbete.
Du är van vid ett digitalt arbetssätt.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet från projektledningsverktyg, Project Companion eller liknande.
Har erfarenheter av koordinerings- och administratörsroller, gärna i en större organisation.

Som person ser vi att du som söker har en förmåga att se vad som behöver göras, aktivt erbjuda stöd samt självständigt arbeta med de uppgifter som du ansvarar för. Du har lätt för att samarbeta och skapa relationer och räds inte att
komma med förslag inom ditt område.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Adecco Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Adecco Sweden AB .

Adeccos kund Swedavia söker en senior projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jul 7
Är du en erfaren projektledare med tekniskt intresse, social kompetens och en vilja att bidra till ett innovativt och samhällsviktigt projekt? Nu har du chansen att bli en nyckelperson i Swedavias satsning på autonom snöröjning vid Arlanda flygplats – ett banbrytande initiativ i flygplatsvärlden. Uppdraget genomförs som konsult via oss på Adecco.

Om uppdraget
Swedavia befinner sig i framkant inom teknikutveckling och söker nu en senior projektledare till projektet PSB NG – Autonom drift. Projektet fokuserar på att implementera fjärrstyrda och förarlösa snöröjningsmaskiner (PSB-maskiner) på Arlanda flygplats. Efter flera års tester går projektet nu in i nästa fas där teknik, regelverk, avtal och organisationsförändring ska samordnas och drivas i mål.

Som projektledare kommer du att:

• Ta över och leda en befintlig projektorganisation med specialister, förvaltare och tekniska experter.
• Inleda uppdraget med en förstudie (Q3–Q4 2025) och därefter driva genomförandet fram till augusti 2027.
• Skapa och utveckla projektplaner, affärsunderlag och strategier för implementation.
• Arbeta nära operativ drift, teknikorganisation och externa parter för att lösa kvarstående tekniska och juridiska frågor.
• Delta aktivt i utvecklingen av framtidens autonoma system för flygplatsdrift

Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco. Start augusti och förväntas pågå fram till och med 2027-08-30 med möjlighet till förlänging. Detta är ett uppdrag på heltid och du utgår ifrån Stockholm Arlanda Airport (ARN), 80% närvaro på plats i kontorslokaler airside krävs.

Om dig
Vi söker dig som har:

• Dokumenterad erfarenhet som senior projektledare inom komplexa teknik- eller utvecklingsprojekt
• Stark förmåga att snabbt sätta dig in i nya sammanhang och skapa struktur
• Erfarenhet av att ta över ledarskap i befintliga projektorganisationer
• Mycket god samarbetsförmåga, kommunikativ och trygg i ledarrollen
• Erfarenhet av arbete i gränslandet mellan teknik, organisation och drift är meriterande

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår konsultverksamhet. Du är anställd eller underleverantör hos Adecco Sweden AB.

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
aziza.mehho@adecco.se via Adecco 010- 173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail!

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare/Serviceledare VVS till IVAB

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jun 25
Nu söker vi en erfaren Projektledare/Serviceledare inom VVS till vår filial i Uppsala. Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med en god förmåga att skapa förtroende och bygga relationer? Trivs du i en roll där du får leda projekt samt vara delaktig i att utveckla affären och får vara en del av ett trevligt team med korta beslutsvägar? Då kanske du är den vi söker!

Om tjänsten
Som Projektledare/Serviceledare har du en central och viktig roll att driva och samordna projekt från start till mål. Du ansvarar för att säkerställa att arbetet flyter smidigt och effektivt. Det innebär ansvar för ekonomi, kvalitet, arbetsmiljö och dokumentation samt att projekten genomförs enligt uppsatta mål och tidsramar.

Vanliga arbetsuppgifter:

• Gå igenom projektunderlag med ledande montör och upprätta riskanalys, egenkontroll samt projektmål

• Fördela ansvar och uppgifter inom arbetsgruppen

• Bygga och vårda kundrelationer genom professionellt bemötande

• Bevaka ekonomin i projekten och säkerställa korrekt fakturering och kostnadsuppföljning

• Beställa material

• Säkerställa en god arbetsmiljö genom att följa lagar, regler och företagets verksamhetssystem

• Hantera projektadministration, inklusive dokumentation och rapportering i företagets system

• Vara delaktig i rekryteringsprocesser av nya montörer samt säkerställa god introduktion, leda och motivera

Resor förekommer inom tjänsten.

Vem är du?
Vi söker i första hand dig som haft en likande roll innan och vet vad jobbet innebär. De är viktigt att du har erfarenhet av VVS-yrket och kan hjälpa till att guida våra montörer i deras dagliga arbete samtidigt som du behöver ha god datorkunskap och gärna erfarenhet av fakturering etc. Då vi vill främja en öppen kultur är det viktigt att du som person är prestigelös, lösningsorienterad och orädd för att ta dig an olika typer av arbetsuppgifter. Vi tror att du som person har ett gott kundbemötande och är serviceinriktad. Du behöver också kunna arbeta såväl självständigt som i team.

Krav:
• B-körkort
• Goda kunskaper i Office-paketet samt i övrigt goda digitala kunskaper
• Behärskar svenska väl både i tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Det här kan vi erbjuda dig
Vi erbjuder dig möjligheten att få växa med ett familjeföretag som har 75 års erfarenhet i branschen. IVAB har en stabil ekonomi och kompletterande verksamheter såsom mekanisk verkstad, industriavdelning som utför installationer runt om i Norden samt dotterbolag inom bl.a. stålkonstruktion. IVAB har låg personalomsättning och stor trivsel bland medarbetarna. I Uppsala kommer du till en hemtrevlig lokal med centralt läge. Stämningen och känslan på filialen är mycket fin och familjär, precis som vi vill ha det.?Vi jobbar till stor del mot entreprenad och projekt men ser ett behov av att utöka vår verksamhet mot service för såväl företagskunder som privatpersoner och tänker därför att din roll blir såväl mot projektledning som service – lite beroende på kompetens och intresse hos dig.

Vi erbjuder även:
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag
• Företagshälsovård och hälsoundersökningar
• Förmånsbil/förmånscykel
• Hyra av egen fjällstuga m m

Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Startdatum enligt överenskommelse.

Ansökan
IVAB har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.?Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". Adecco använder tester och ibland videointervju som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan senast den 11 augusti.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen?att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Eriksson, 073-684 71 16 eller?anette.eriksson@adecco.se.?(Semester v 27 t om 30)

Välkommen med din ansökan!

Mer om IVAB
IVAB grundades 1947 i Sjulnäs utanför Piteå och drivs idag av tredje generationen. Verksamheten kan delas upp i fyra delar; verkstad, industri, VVS och sprinkler. Inom VVS är vi auktoriserade vvs-, sprinkler- och gasinstallatörer. IVAB-koncernen har ca 300 anställda. Vi består i dagsläget av huvudkontoret i Piteå, 10 filialer runt om i landet samt dotterbolagenhttps://www.nordtool.se/?ochhttps://norrlandskaindustri.se/. Tillsammans står vi redo att möta dagens och morgondagens krav på ett väl fungerande företag. Läs gärna mer på https://www.ivab.com/

Sökord: IVAB, Infjärdens värme, VVS, VS, Projektledare, Serviceledare, Projekt, Uppsala, Adecco?

Ansök nu

Revisorsassistenter till Folkesson Råd & Revision AB

Revisionsbiträde
Läs mer Jun 18
Nu söker Folkesson i Uppsala två revisorsassistenter som gillar att skapa goda kundrelationer och trivs med att jobba nära kunden.

Om tjänsten
I rollen som revisorsassistent kommer du att revidera kundernas räkenskaper, förvaltning samt förbereda underlag för påskrivande revisor. Du arbetar även med bokslut, årsredovisningar och deklarationer. Du jobbar aktivt tillsammans med kollegor för att hjälpa våra kunder att driva och utveckla sina företag. Arbetet sker både på kontoret och ibland ute hos kund. Tjänsterna är på heltid, en har start under hösten och den andra i januari. Ange i din ansökan vilket du föredrar.

Om dig
Du har en akademisk examen inom ekonomi, gärna med inriktning redovisning och revision. Du kan vara nyexaminerad från högskola/universitet eller ha kortare erfarenhet.

Vi söker en prestigelös, självgående, hjälpsam och glad person som har lätt för att samarbeta. Du ska kunna skapa och vårda goda relationer med våra kunder vilket är centralt i vårt sätt att arbeta. Du är noggrann och strukturerad och har en helhetssyn på arbetsprocessen. Du tar för dig och vågar ta ansvar. Har du vana att arbeta mot uppsatta deadlines och med digitaliserade processer, ser vi det som en fördel.

Vi erbjuder dig
Arbetet är en stor del av livet, därför är det självklart för oss att ha roligt på jobbet. Som medarbetare på Folkesson är du vår viktigaste tillgång och vi prioriterar ett hållbart arbetsliv, dvs att man ska ha balans mellan privatliv och arbete. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, företagshälsovård, flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta hemifrån.
Hos oss är beslutsvägarna korta och det är lätt att vara med och påverka. Du erbjuds stora möjligheter till vidareutveckling både i form av "on the job training" men också genom interna och externa utbildningar.

Om Folkesson
Folkesson är en fristående redovisnings- och revisionsbyrå med stark lokal förankring i Uppland. Vi är lagom stora (ca 45 medarbetare) med en familjekänsla. Vi ser långsiktigt på vår verksamhet och våra korta beslutsvägar gör det lätt att vara med och påverka och utveckla både verksamheten och dig själv. Våra kunder är främst ägarledda företag, men även stiftelser, föreningar, församlingar med mera. Du kommer att arbeta nära kunden och vi är kända för att leverera råd, revision och ekonomitjänster med hög kvalitet som är individuellt anpassade efter kunden. Läs mer på folkessonab.se.

Om ansökan
Folkesson har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök". Adecco använder tester och ibland videointervju som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Urval sker löpande och vi ser fram emot din ansökan senast den 11 augusti.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Eriksson, 073-684 71 16 eller anette.eriksson@adecco.se. (Semester v 27 t om 30)

Välkommen med din ansökan!

Sökord: Folkesson, Revision, Revisorsassistent, Uppsala, Adecco

Ansök nu

Adeccos kund Johnson&Johnson söker en erfaren produktionsingenjör

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Jul 8
Är du en erfaren produktionsingenjör med starkt driv för förbättringsarbete och validering inom en reglerad industri? Vill du vara en del av ett globalt ledande medicintekniskt företag som gör verklig skillnad i människors liv? Då kan detta vara rollen för dig!

Vi på Adecco söker nu, på uppdrag av vår kund Johnson & Johnson, en senior produktionsingenjör till ett spännande uppdrag på plats i Uppsala.

Om uppdraget
Som produktionsingenjör kommer du att arbeta med utveckling, förbättring och validering av tillverkningsprocesser inom en högt reglerad miljö. Du blir en nyckelperson i arbetet med att driva tekniska förbättringar och säkerställa hög kvalitet i tillverkningsflödet.

Leda och delta i utveckling av tillverkningsprocesser och tekniska förbättringsprojekt

• Genomföra valideringar enligt gällande regelverk
• Utföra rotorsaksanalyser och leda arbetet med CAPA (Corrective and Preventive Actions)
• Arbeta tätt med kvalitetsavdelningen och produktion för att säkerställa effektiv och säker tillverkning
• Bidra med teknisk expertis inom processoptimering, materialhantering och produktionsutrustning

Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco med start 18/8 och som förväntas pågå fram till och med 31/12-2025.

Om dig
Krav:

• Civil- eller högskoleingenjör inom materialvetenskap, processteknik, elektroteknik eller liknande
• Minst 8 års erfarenhet från en liknande roll inom tillverkning, gärna från medicinteknik eller läkemedelsindustrin
• Dokumenterad erfarenhet av processutveckling, validering och förbättringsarbete
• Stark analytisk förmåga och vana att arbeta strukturerat med problemlösning
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:

• Certifiering inom Six Sigma eller Lean Manufacturing
• Erfarenhet av högviskositetsmaterial och fyllning/förslutning av glasbehållare
• Kunskap om medicinteknisk förpackning, t.ex. PETG-tråg med Tyvek-lock

Erfarenhet av steriliseringsprocesser (fuktig värme, EO)


Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Amila Dresevic via amila.dresevic@adecco.se alt. 073 684 78 61.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Processoperatörer med teknisk kompetens till Fresenius Kabi

Laborant, biologi
Läs mer Jul 7
Om tjänsten
Som processoperatör på Fresenius Kabi kommer du vara en viktigt del i produktionen. Du kommer att genomsyras av ett nogrannt, effektivt och mycket kvalitetsmedvetet arbetssätt. I rollen som processoperatör kommer du att arbeta med någon av de olika produktionsprocesserna fyllnings, berednings och paketeringsmaskiner. I rollen ingår även att genomför regelbudna kvalitets- och säkerhetskontroller. Har du tidigare erfarenhet av mekanik, tekniskt intresserad eller arbetat mycket med händerna kommer det och vara till en stor fördel i arbetet.

Uppdraget är på heltid med placering i Uppsala. Arbetstiderna är förlagda på 5-skift med helgdrift. Det är ett konsultuppdrag med 6 månaders provanställning och med stor chans till förlängning. För rätt person med rätt inställning finns det mycket stora möjligheter för karriär inom företaget.

Dina arbetsuppgifter
- Dokumentation av tillverkningsprocesser i enlighet med företagets verksamhetssystem.
- Medverkan i kvalificeringsprocesser och rapportering av resultat i testprotokoll.
- Skötsel, rengöring och hantering av utrustning, material och lokaler enligt företagets riktlinjer.

Vid eventuell anställning kommer en bakgrundskontroll att utföras.

Om dig
Vi söker dig med en teknisk bakgrund eller erfarenhet inom produktion och processindustri. Meriterande med erfarenhet inom läkemedelstillverkning samt innehar truckkort. För att trivas och lyckas i denna roll bör du ha följande egenskaper:
- En god lagspelare med utmärkta kommunikationsförmågor.
- Noggrann och detaljorienterad.
- Driven, engagerad och ansvarsfull.

Krav för tjänsten:
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Teknisk, mekanisk eller hantverksmässig erfarenhet från tidigare jobb eller utbildning, vilket är särskilt meriterande på grund av avdelningens tekniska komplexitet.
- Stark förmåga att felsöka.
- Fullständiga gymnasiebetyg.

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Kontaktuppgifter:
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josephine Hjalmarsson via josephine.hjalmarsson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Processoperatörer till Fresenius Kabi

Processoperatör pappersmassa
Läs mer Jul 7
Om tjänsten
Som processoperatör hos Fresenius Kabi kommer du vara en viktigt del i produktionen. Du kommer att genomsyras av ett nogrannt, effektivt och mycket kvalitetsmedvetet arbetssätt. I rollen som processoperatör kommer du att arbeta med någon av de olika produktionsprocesserna fyllnings, berednings och paketeringsmaskiner. I rollen ingår även att genomför regelbudna kvalitets- och säkerhetskontroller. Har du tidigare erfarenhet av mekanik eller liknande kommer det vara till en stor fördel i arbetet.

Uppdraget är på heltid med placering i Uppsala. Arbetstiderna är förlagda på 5-skift med helgdrift. Det är ett konsultuppdrag med 6 månaders provanställning och med stor chans till förlängning. För rätt person med rätt inställning finns det mycket stora möjligheter för karriär inom företaget.

Dina arbetsuppgifter
- Dokumentation av tillverkningsprocesser i enlighet med företagets verksamhetssystem.
- Medverkan i kvalificeringsprocesser och rapportering av resultat i testprotokoll.
- Skötsel, rengöring och hantering av utrustning, material och lokaler enligt företagets riktlinjer.

Om dig
Vi söker dig som brinner för detaljer och nogrannhet. Meriterande med erfarenhet inom läkemedelstillverkning samt innehar truckkort. För att trivas och lyckas i denna roll bör du ha följande egenskaper:
- En god lagspelare med utmärkta kommunikationsförmågor.
- Noggrann och detaljorienterad.
- Driven, engagerad och ansvarsfull.

Viktigt för tjänsten är:
- Goda tal- och skriftkunskaper i svenska och engelska
- Erfarenhet från produktionsarbete
- Fullständiga gymnasiebetyg

Vid eventuell anställning kommer en bakgrundskontroll att utföras.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet!

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josephine Hjalmarsson via josephine.hjalmarsson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu