Uppsala: Platschef Bygg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Platschef Bygg i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-06-17 // Varaktighet: Heltid

Under de senaste åren har vi på Uppsala Fastighetstjänst utökat vår verksamhet och vuxit rejält och det fortsätter att gå bra för oss! Till vår avdelning Bygg/Entreprenad söker vi nu en engagerad och driven Platschef. Varmt välkommen att bli en del av oss!
Om tjänsten
Ditt uppdrag är att driva och leda avdelningens projekt hela vägen i mål. Du ansvarar för tidplaner, kalkyler, inköp och säkerställer att projekten har god ekonomi. Du har kontakt med kunden och det är också du som leder personalen i dina projekt. Personalgruppen varierar beroende på projektets storlek. Du hanterar också kontakten med de underentreprenörer som är involverade i projektet. Till din hjälp har du bra systemstöd och dessutom jobbar du i ett nära samarbete med avdelningens övriga platschefer och avdelningschefen för Bygg/Entreprenad.
Uppsala Fastighetstjänst har en bredd som sträcker sig mellan industrifastig­heter och företagslokaler till bostadsrättsföreningar och privat­bostäd­er. Vi erbjuder total­entre­pre­nad eller utför­ande­entre­prenad i medelstora till stora bygg­projektet för företag, bostads­rätts­­föreningar och privat­personer vilket gör att vi har en stor variation i våra uppdrag. Våra kunder finns i Uppsala och Stockholm med omnejd.
Om dig
För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet av både stora och små entreprenader. Du är van att räkna på jobb och göra kalkyler och du har goda kunskaper inom entreprenadjuridik, arbetsmiljö och byggteknik. Du har även genomgått utbildning inom både BAS-U och BAS-P. Då ekonomistyrning är en central del av det dagliga arbetet ser vi gärna att du har stor erfarenhet av ekonomisk uppföljning.
Som person är du nyfiken och prestigelös. Du är positiv med ett stort driv och söker nu en roll i ett växande företag där ditt engagemang kan göra skillnad. Precis som oss andra på Uppsala Fastighetstjänst älskar du utmaningar!
Vårt erbjudande
Trots att vi har vuxit mycket har vi lyckats behålla en familjär känsla i företaget. Lagandan och gemenskapen är mycket viktig för oss då det är något som får alla att trivas, såväl anställda som kunder. Hos oss är det nära till beslut och som medarbetare har du stora möjligheter att påverka ditt arbete och din utveckling. När det gäller Bygg/Entreprenad är expansion ett uttalat mål och du har företaget med dig i tillväxten.
Övrig information
Tjänsten är på heltid, tillsättning snarast enligt överenskommelse.
???? Du är placerad på vårt kontor i Uppsala.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Magnus Pampman på 070-3068211 alternativt på magnus.pampman@uftab.se.
Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om arbetsgivaren - Uppsala Fastighetstjänst
Uppsala Fastighetstjänst AB är ett mångsidigt och innovativt familjeföretag som verkar inom fastighetsskötsel, trädvård, mark & entreprenad och bygg. Vi arbetar på uppdrag av såväl bostadsrättsföreningar, kommun som privatpersoner vilket gör oss till ett mångfacetterat företag. Uppsala Fastighetstjänsts motto och affärsidé är att tillhandahålla kompetent utförda tjänster med högsta kvalitet och garanterad kundnöjdhet då återkommande kunder är de bästa. Vi är idag över 90 medarbetare och vårt verksamhetsområde är Uppsala och Stockholm med omnejder.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Platschef, bygg

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Platschef, bygg.

Platschef till Sesol i Uppsala

Läs mer Jun 27
Sesol erbjuder dig möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap genom ett gediget utbildningsprogram och kompetenta kollegor som du kan bolla med. Vi erbjuder en familjär organisation där alla jobbar engagerat för att ta gruppen och hela bolaget till nästa steg. Är du en stabil ledare med stor kunskap inom byggbranschen och hjärtat på rätta stället så vill vi prata med dig!
Detta gör livet trevligt hos oss
Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra ett bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämning är något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag.
I Uppsala sitter vi i nybyggda lokaler på Kastgatan. I samma hus finns Nordic Wellness samt deras padelbanor och genom att använda vår rabatt samt de 4000 kr du får i friskvårdsbidrag kommer du ha mycket goda möjligheter att få till din träning i vardagen. I närheten av kontoret anläggs också en mindre park med promenadslinga så att du på ett lätt sätt ska komma ut i friska luften på lunchen. På kontoret i Uppsala arbetar montörer, elektriker, projektansvariga och säljare vilket ger en härlig mix av människor och mycket bra förutsättningar för att lyckas.
Din framtida utmaning
Platschefsrollen hos oss innebär ett totalansvar för installationsavdelningen d v s montörer, elektriker och projektansvariga. Du har ansvar för Uppsala-kontorets prestation och effektivitet och förväntas utveckla och stötta dina medarbetare så att ni tillsammans når de mål som är satta. Förutom personalansvar för de i din grupp har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar den fysiska arbetsmiljön på kontoret, gemensamma utrymmen och lagret samt ansvaret för att arbetsmiljökraven efterlevs vid våra installationer. Genom ett aktivt ledarskap arbetar du främjande och förebyggande med säkerhet, hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar.
Som platschef ansvarar du också för budget, planering, rekrytering och att kontoret når de uppsatta målen Du rapporterar direkt till vår COO och samarbetar tätt med våra kompetenta platschefer i framförallt Södertälje och Örebro. I rollen ingår säkerställande av en mycket god kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning och ett ständigt förbättringsarbete. En god sammanhållning på kontoret skapar du tillsammans med vår försäljningschef och självfallet alla övriga kollegor på kontoret i Uppsala.
Vem är vår perfekta matchning?
Vi letar efter dig som brinner för ledarskap och har en gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda personal. Sesol är ett bolag som agerar på en snabbrörlig marknad och som ledare betyder det att du behöver vara extremt duktig på att kommunicera och inge trygghet, hela tiden med människan i fokus.
Vi vill att du har
Flera års erfarenhet av liknande roll inom Bygg- eller elinstallationsbranschen.
Mycket god erfarenhet av att arbeta med säkerhet inom bygg eller liknande.
Mycket goda ledaregenskaper
Körkort
Svenska i tal och skrift

Det är extra bra om du även har
Relevant eftergymnasial utbildning, t ex byggingenjör
Erfarenhet från solcellsbranschen
BAS P/U
BAM-utbildning
Allmän behörighet el


Bra att veta om anställningenLön: fast lön
Placering: Uppsala
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansvarig rekryterare: Anna Henebäck 0735 236398, anna.heneback@sesol.se
Om Sesol 
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i 17 andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Sesol Cyprus, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

Platschef till Sesol i Uppsala

Läs mer Maj 26
Sesol erbjuder dig möjlighet att utvecklas i ditt ledarskap genom ett gediget utbildningsprogram och kompetenta kollegor som du kan bolla med. Vi erbjuder en familjär organisation där alla jobbar engagerat för att ta gruppen och hela bolaget till nästa steg. Är du en stabil ledare med stor kunskap inom byggbranschen och hjärtat på rätta stället så vill vi prata med dig!
Detta gör livet trevligt hos oss
Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra ett bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämning är något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag.
I Uppsala sitter vi i nybyggda lokaler på Kastgatan. I samma hus finns Nordic Wellness samt deras padelbanor och genom att använda vår rabatt samt de 4000 kr du får i friskvårdsbidrag kommer du ha mycket goda möjligheter att få till din träning i vardagen. I närheten av kontoret anläggs också en mindre park med promenadslinga så att du på ett lätt sätt ska komma ut i friska luften på lunchen. På kontoret i Uppsala arbetar montörer, elektriker, projektansvariga och säljare vilket ger en härlig mix av människor och mycket bra förutsättningar för att lyckas.
Din framtida utmaning
Platschefsrollen hos oss innebär ett totalansvar för installationsavdelningen d v s montörer, elektriker och projektansvariga. Det innebär att du har ansvar för Uppsala-kontorets prestation och effektivitet och förväntas utveckla och stötta dina medarbetare så att ni tillsammans når de mål som är satta. Förutom personalansvar för de i din grupp har du som platschef också ett arbetsmiljöansvar som innefattar den fysiska arbetsmiljön på kontoret, gemensamma utrymmen och lagret samt ansvaret för att arbetsmiljökraven efterlevs vid våra installationer. Genom ett aktivt ledarskap arbetar du främjande och förebyggande med säkerhet, hälsa och trivsel för att identifiera och åtgärda eventuella arbetsmiljöutmaningar.
Som platschef ansvarar du också för budget, planering, rekrytering och att kontoret når de uppsatta målen Du rapporterar direkt till vår CCO och samarbetar tätt med våra kompetenta platschefer i framförallt Södertälje och Örebro. I rollen ingår säkerställande av en mycket god kvalitet och kundnöjdhet genom uppföljning och ett ständigt förbättringsarbete. En god sammanhållning på kontoret skapar du tillsammans med vår försäljningschef och självfallet alla övriga kollegor på kontoret i Uppsala.
Vem är vår perfekta matchning?
Vi letar efter dig som brinner för ledarskap och har en gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda personal. Sesol är ett bolag som agerar på en snabbrörlig marknad och som ledare betyder det att du behöver vara extremt duktig på att kommunicera och inge trygghet, hela tiden med människan i fokus.
Vi vill att du har
Flera års erfarenhet av liknande roll inom Bygg- eller elinstallationsbranschen.
Mycket god erfarenhet av att arbeta med säkerhet inom bygg eller liknande.
Mycket goda ledaregenskaper
Körkort
Svenska i tal och skrift

Det är extra bra om du även har
Relevant eftergymnasial utbildning, t ex byggingenjör
Erfarenhet från solcellsbranschen
BAS P/U
BAM-utbildning
Allmän behörighet el


Bra att veta om anställningenLön: fast lön
Placering: Uppsala
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansvarig rekryterare: Anna Henebäck 0735 236398, anna.heneback@sesol.se
Om Sesol 
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i 17 andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Sesol Cyprus, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

Ansök nu

Platschef till Sh Bygg, sten och anläggning i Uppsala

Läs mer Jun 5
Sh bygg, sten och anläggning är ett av Sveriges äldsta familjeägda entreprenadbolag – med över 100 års erfarenhet av att leverera kvalitativa bygg- och anläggningsprojekt. Vi har byggt vår verksamhet på långsiktiga relationer, gedigen yrkeskunskap och ett hållbart affärstänkande. Nu befinner vi oss i en expansiv fas och har behov av att förstärka vår organisation med ytterligare en platschef som vill vara med och forma vår fortsatta utveckling.
Som platschef har du ansvar för projektens genomförande – från start till överlämning – och säkerställer att uppställda mål inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och ekonomi uppnås.
Övergripande ansvarsuppgifter:
Planera, leda och följa upp byggprojekt i alla skeden
Ansvara för resultat, tidplaner och ekonomi
Coacha och motivera teamet samt skapa en trygg och trivsam arbetsmiljö
Aktivt arbeta med kostnadsstyrning, kundnöjdhet och regelverk
Delta i projekterings-, planerings- och byggmöten

Du arbetar i nära samarbete med engagerade och kompetenta kollegor i en miljö där samarbete, utveckling och yrkesstolthet står i centrum. Som platschef hos oss har du personalansvar över yrkesarbetare.
Vem är du?
Som person är du relationsbyggande, affärsmässig och resultatdriven. Du har en god kommunikativ förmåga samt ett närvarande och tydligt ledarskap. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affärer och ett driv som gör att du når dina mål. Då det dagliga arbetet innebär kontakt med olika aktörer förutsätter vi att du är en person som har lätt för att skapa förtroende och trivs med att bygga långsiktiga relationer med kunder, underentreprenörer och beställare.
I rollen som platschef är det ett krav att du har god ekonomisk kunskap, kunskap i entreprenadjuridik och tekniskt yrkeskunnande. Vi vill även att du uppfyller nedanstående krav:
Dokumenterad erfarenhet gällande styrning av byggproduktion
Är van att fatta beslut och driva projekt framåt mot uppsatta mål
Har förmåga att motivera, coacha och utveckla medarbetare
Kommunicerar tydligt och effektivt på svenska i både tal och skrift
Innehar B-körkort och är flexibel i din geografiska rörlighet

Tjänsten passar dig som har mångårig erfarenhet som platschef i byggbranschen och känner dig trygg i din yrkesroll.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande och varierat uppdrag som ger stimulans där du till stor del kan vara med och påverka din utveckling. Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar, pension och förmånligt friskvårdsbidrag. När du är eller blir en del av Sh kan du förvänta dig en ansvarstagande organisation med ett framåtlutat arbetssätt som sätter människan i centrum. Våra medarbetare vittnar om kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Vi investerar i våra medarbetare långsiktigt och internt. Vi lyssnar på våra medarbetare och arbetar tillsammans för att förbättra. Vi prioriterar säkra och trygga arbetsplatser. Vi är ett Sh som stöttar varandra, här råder god stämning och trivsel.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Din ansökan vill vi ha senast den 29 juni. Vi tillämpar löpande urval och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt eftersom tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om oss
Vi bygger framtid. I över 100 år har vi satsat på långsiktigt och ansvarsfullt byggande. Som ett av Sveriges absolut äldsta familjeägda entreprenadföretag är vi på Sh bygg, sten och anläggning stolta och tacksamma över förtroendet att få vara med och bygga din framtid.
För mer information välkomnar vi dig till https://www.shbygg.se/
Välkommen till Sh bygg, sten och anläggning – Tillsammans bygger vi morgondagens samhälle
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Capto HR så har du ytterligare frågor kring tjänsten eller företaget är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Björn Sweno på 073-444 30 40.

Ansök nu

Platschef till projekt i Norrbotten

Läs mer Apr 22
Är du en platschef/erfaren arbetsledare som har erfarenhet av prefabricerade betongkonstruktioner och har kvalificering i Betongklass 1 (minst Betongklass 2)? Då kan detta vara nästa steg i din karriär!
Rollen som platschef är initialt för ett industriprojekt (Totalentreprenad) inom energisegmentet i Luleå. Det kan vara så att du bor i Uppsala med omnejd, men är  öppen för att pendla till Luleå/Boden för ditt första projekt.
Vår kund är en etablerad aktör inom bygg- och infrastrukturbranschen med verksamhet i Finland och norra Sverige. Med hundratals anställda och expertis inom betongkonstruktion och infrastrukturlösningar, har de blivit en pålitlig partner för industri-, kommersiella och offentliga projekt. Genom innovativa arbetssätt och teknisk spetskompetens strävar de efter att effektivisera processer och skapa hållbara resultat.
Med fokus på kvalitet, säkerhet och miljöhänsyn drivs projekten med ett långsiktigt perspektiv. Företagskulturen präglas av samarbete, engagemang och en vilja att alltid leverera på högsta nivå.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Futuria People men du kommer anställas direkt hos kund.
Om tjänsten
Du kommer även att:
Säkerställa en trygg och effektiv byggarbetsplats med hög kvalitet.
Planera arbetsflödet och följa upp tidsplaner och budget.
Ansvara för dokumentation och rapportering.
Samarbeta nära med interna team, kunder och underentreprenörer.

Tjänsten är på heltid med tillsvidareanställning och planerad start i takt med att nya projekt bekräftas under våren och sommaren. 


Du erbjuds
Frihet under ansvar: En kultur där medarbetare ges stort ansvar och frihet i sitt arbete.
Platt och växande organisation: En stabil, seriös aktör med en platt organisation som expanderar, understödd av en erfaren ledning.
Stark ekonomisk utveckling
Internationell närvaro: Finsk moderbolag med svenskt dotterbolag och en internationell arbetsmiljö.
Digital satsning: Ett IT-orienterat företag med stark satsning på AI.
Geografisk spridning och flexibilitet: Projekt på flera platser i norra Sverige och på sikt även södra Sverige. 

Vi söker dig som har
Erfarenhet av prefabricerade betongkonstruktioner
Minst 5 års erfarenhet inom byggbranschen
Erfarenhet av att tolka AMA och AF-delar
Bas U / Bas P
Betongklass 2 (Helst Betongklass 1 - för rätt person går det att få det via kund)
Tidigare erfarenhet av arbete med myndigheter / myndighetsprojekt
Flytande svenska i tal och skrift
B-körkort
Du bor antingen i närområdet eller är villig att ha ett varierat arbetsschemat om du bor på annan ort i Sverige. Om du bor på annan ort och är villig att resa till Luleå för arbete med detta projekt (på sikt är tanken att det kommer vara nya projekt i andra delar av Sverige):

- Arbetsschemat kan då variera, men kommer i huvudsak vara sju arbetsdagar följt av sju lediga. Arbetsgivaren tar även ansvar för boende samt andra ersättningar i samband med uppdragsavtalet.


Meriterande
 Betongklass 1
 Flytande engelska i tal och skrift

 
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Luleå
Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Casper Byström
Casper@futuriapeople.se

Passar det här in på dig eller känner du någon som skulle passa bättre för jobbet? - Tipsa gärna!
Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan idag!
Futuria People är rekryteringsföretaget som hjälper individer att ta nästa steg i sin karriär och företag att attrahera nya medarbetare. Genom uppsökande rekrytering och kvalitativ annonsering har vi hjälpt hundratals kandidater till ett nytt jobb och en mer stimulerande vardag.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbet.se Sverige AB .

Insamlingsansvarig, privatpersoner

Marknadsplanerare
Läs mer Jul 10
Vill du vara med och göra skillnad i din stad? Vi söker nu en kvalificerad och erfaren nyckelperson för insamlingsarbetet riktat mot privatpersoner. Du får en viktig roll där du arbetar både operativt och strategiskt.
Uppsala Stadsmission arbetar för att stödja människor som lever i utsatthet och utanförskap i Uppsala. Vi värnar om alla människors lika värde, rättigheter och möjligheter och varje människa bjuds in att delta utifrån sina förutsättningar. Inom Stadsmissionen ska det alltid finnas en möjlighet att börja om och göra nya val. Vår vision är att Uppsala ska bli en mänskligare stad för alla.
Vår verksamhet är beroende av gåvor från bland annat företag, privatpersoner, organisationer, stiftelser och fonder. Nu finns en möjlighet för dig som har insamlingserfarenhet att bli en viktig del i det viktiga insamlingsarbetet.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i ett team som jobbar tätt tillsammans. Teamet består av en insamlingsansvarig för företagssamarbeten, insamlingsadministratör, kommunikatör, marknads- och kommunikationschef och volontärsamordnare. Vi jobbar för att öka engagemanget hos privatpersoner och företag för att de ska ge sitt stöd genom gåvor och som volontärer. Du kommer att trivas i rollen om du gillar att bolla högt och lågt med dina kollegor, för tillsammans tänker vi bättre och jobbar smartare. Vi arbetar både praktiskt och strategiskt och genomför våra uppgifter från ax till limpa.
Arbetsuppgifter
I enlighet med vår insamlingsstrategi rekrytera, bearbeta, reaktivera och bibehålla givare till Uppsala Stadsmission.
Arbeta för att öka antalet givare, antalet månadsgivare och gåvobelopp.
Utveckla, planera, genomföra och följa upp insamlingskampanjer mot privatpersoner i postala och digitala kanaler.
Engagera, målgruppssegmentera och återkoppla systematiskt i nära samarbete med kommunikatör.
Ansvara för vårt CRM-system, gåvoregistrering och registervård. Din kollega som är insamlingsadministratör registrerar gåvor, skickar tackbrev m m.
Vara kontaktperson och beställare av systemstödstjänster och byråtjänster.
Ansvara för insamlingsbudget, resultat, uppföljning och rapportering för insamling bland privatpersoner.
Ansvara för att se utvecklings- och förbättringsmöjligheter och genomföra dem i syfte att minimera kostnader och öka intäkter.

Om dig
Som person är du förtroendeingivande, inlyssnande och trivs med att arbeta både relations- och resultatinriktat. I ditt arbetssätt är du flexibel, utvecklingsorienterad och lösningsinriktad. Du är prestigelös och trivs med att samarbeta med andra. För att lyckas i rollen ser vi även att du är analytisk, strukturerad och noggrann.
Vidare har du ett starkt samhällsengagemang, intresse för människor i social utsatthet. Självklart delar du Stadsmissionens värdegrund och vision om ett mänskligare samhälle.
Kvalifikationer
Relevant akademisk utbildning.
Minst tre års erfarenhet av professionellt insamlingsarbete.
Vana att ta ansvar för komplexa frågor och att arbeta både strategiskt, operativt och självständigt för att nå uppsatta resultatmål.
Mycket god vana av att arbeta i Office 365 och med det mycket goda kunskaper i Excel.
Mycket god vana av att arbeta systematiskt med något CRM-system, gärna Microsoft Dynamics 365.

Det är även meriterande om du har ledarerfarenhet och erfarenhet av arbete med testamenten, stiftelse- och fondansökningar och stora gåvor.
Annat viktigt att veta
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 %. Provanställning sex månader. Tillträde enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt.
Med anledning av semestertider kan återkoppling dröja till efter sista ansökningsdag, den 20 augusti 2025.
Kontaktperson för frågor om tjänsten: Marknads- och kommunikationschef Therese Rönnbäck, 0761-09 19 15, therese.ronnback@uppsalastadsmission.se. Tillgänglig för frågor fr o m 11 augusti 2025.
Skicka din ansökan och CV redan idag! Skriv gärna i ditt personliga brev varför du tror att du är rätt person för att arbeta med oss. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.


Uppsala Stadsmission arbetar för människor som lever i utsatthet och utanförskap. Vi bygger på en kristen värdegrund och är en ideell förening. I våra verksamheter erbjuds bland annat öppna mötesplatser, enskilt stöd, arbetsträning och socialt företagande. Vi vill att människor ska återfå kontrollen över sitt liv, känna hopp och livsglädje, samt tillhörighet i samhället. Uppsala Stadsmission strävar efter att skapa jämlika möjligheter och förutsättningar för alla deltagare oavsett ålder, kön, etnicitet, religion, sexuell läggning eller funktionshinder.

Ansök nu

KMA- och produktansvarig kemist

Ytkemist
Läs mer Jul 1
Nu söker vi dig som vill arbeta brett inom kemiproduktområdet- från utveckling till uppföljning med en attraktiv produktportfölj i fokus. Rollen är både operativ och strategisk och passar dig som har en bakgrund inom kemiindustrin och som vill ha en nyckelroll i ett växande och innovativt familjeföretag.
Om tjänsten
Som produkt- och KMA ansvarig hos oss kommer du att spela en central roll i utvecklingen av innovativa kemiska lösningar. Du ansvarar för att vidareutveckla vår produktportfölj, du säkerställer hög kvalitet i teknisk dokumentation samt är företagets kontaktperson gentemot myndigheter och certifieringsorgan. Du har ett nära samarbete med VD och ägare.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Utveckla nya och optimera befintliga kemiska produkter med fokus på miljö, prestanda och kostnadseffektivitet.
Driva labb- och fälttester i nära samarbete med produktion och försäljning.
Säkerställa att bolaget har uppdaterade registreringar hos Byggvarubedömningen, SundaHus, Bra Miljöval, Svanen och Trafikverket.
Upprätta och uppdatera säkerhetsdatablad enligt CLP- och REACH-regelverk.
Fungera som kontaktperson gentemot myndigheter som KEMI, Arbetsmiljöverket och lokala miljöenheter.
Förvalta och utveckla företagets ledningssystem (ISO 9001 och ISO 14001)

Vem söker vi?
Vi söker dig som har relevant utbildning inom kemiteknik, ytkemi, materialteknik eller motsvarande. Du har arbetslivserfarenhet från kemisk industri eller närliggande branscher och är väl bevandrad inom lagstiftning och relevanta certifierings- och bedömningssystem gällande kemiska produkter. Vidare är du van att jobba i projektform. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, övriga europeiska språk är meriterande då många kunder och leverantörer finns inom Europa. B-körkort är ett krav för tjänsten.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven person som tar initiativ och äger hela processen från idé till lansering. Du är strukturerad, noggrann och har en god problemlösningsförmåga. Dessutom är du kommunikativ, relationsskapande och har ett affärsmässigt och kundorienterat förhållningssätt.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder dig en strategiskt viktig roll i ett innovativt och växande företag där du har möjlighet att påverka framtidens produktlösningar. Du blir en del av ett engagerat team med stark sammanhållning och får arbeta i en miljö där din insats verkligen gör skillnad.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
???? Tjänsten är placerad i Uppsala men resor inom Europa kan förekomma.
I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på 073-9816414 eller rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669.
På grund av sommar- och semestertider har vi lång ansökningstid men vi hanterar inkomna ansökningar löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 17 augusti.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Utbildning inom kemiteknik, ytkemi, materialteknik eller motsvarande
Erfarenhet från kemisk industri eller närliggande branscher
Väl bevandrad inom lagstiftning och relevanta certifierings- och bedömningssystem gällande kemiska produkter
Vana av att jobba i projektform
God svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Kunskap i övriga europeiska språk



Om arbetsgivaren - Trion Tensid AB
Trion Tensid är en marknadsledande producent av prestationskemikalier inom områdena graffiti- & färgborttagning, graffitisskydd, rengöringsmedel för fasader och industri samt impregnering för infrastruktur. Med produktion och labb i Uppsala fokuserar vi på utveckling och produktion av högkvalitativa produkter med fokus på hållbarhet, miljö och hälsa.

Ansök nu

Mekaniker, tunga fordon

Lastbilsmekaniker
Läs mer Jun 13
Har du ett intresse av att meka och skruva med tunga fordon och vill ha ett varierat arbete med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan det vara dig vi söker! Här får du jobba i ett familjärt företag med god stämning. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Hos oss får du ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik. Du kommer att utföra service och reparationer av kranar och lastväxlare, både på plats i vår verkstad och ute hos kunder. Du kommer att hantera planerade och akuta åtgärder gällande reparationer, service och förebyggande underhåll. Arbetet är självständigt och omväxlande med god möjlighet till personlig kompetensutveckling.
Vi erbjuder
? Självständigt jobb med stort eget ansvar och möjlighet att planera din egen dag.
? Möjlighet att arbeta med olika typer av fabrikat och problemlösningar.
? Stabilt företag med över 25 års erfarenhet i branschen som förra året slog omsättningsrekord.
? Nyrenoverade lokaler.
? Gemensam frukost och andra spontana aktiviteter tillsammans för att bibehålla en god stämning på arbetsplatsen.
? Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och goda möjligheter till kompetensutveckling.
Om dig
Vi söker dig med kompetens inom fordonsmekanik och som har intresse av att skruva, svetsa och meka med fordon. Vi är öppna för hur du inhämtat din kunskap - det viktiga är att du är kunnig inom området och nyfiken på att lära dig mer! Har du kunskap inom hydraulik är det ett plus. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med skärmaskin. God svenska i tal och skrift, god datorvana och B-körkort är krav för tjänsten.
Som person är du flexibel, självgående och prestigelös. Då det ingår kundkontakt i tjänsten ser vi även att du är serviceinriktad och har god problemlösningsförmåga. Du gillar variation i arbetet och kan hugga tag där det behövs samt ha ett genuint intresse för fordon.
Övrigt
Tjänsten är på heltid, tillsvidare med provanställning.
???? Du är placerad på vår verkstad i Funbo-Lövsta, strax utanför Uppsala.
????Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsulter på Jobbet.se: Lina Haglund på 070-7772373, alternativt Amanda Öman på 076-5313145.
Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Kompetens och intresse inom fordonsmekanik
God svenska i tal och skrift
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Kunskap inom hydraulik

Om arbetsgivaren - Contractormaskiner AB
Contractormaskiner AB grundades 2000 och är ett familjeägt företag med specialisering på service för stora lastbilar och entreprenadmaskiner. Vi arbetar mot hela östra Svealand och är idag auktoriserad verkstad åt de största kranmärkena såsom FASSI, HIAB, PALFINGER, HMF och EFFER men arbetar även med övriga märken. Utöver vår breda kompetens inom kranar, hydraulik och svetsning, har vi även stor kunskap om andra typer av maskiner som en traditionell verkstad inte har, t.ex. geotekniska undersökningsmaskiner. Välkommen till oss med dina problem, vi har haft lösningen i över 25 år!

Ansök nu

Nationsvaktmästare

Fastighetsskötare
Läs mer Jun 23
På Snerikes Bostäder värnar vi om våra områden, vi vill att de alltid ska vara välskötta och trivsamma att vistas i. Nu har vi en rolig roll för dig som vill bidra till just det! Till Nationskvarteret söker vi nu en händig och självgående vaktmästare som kommer att ansvara för både den inre och yttre skötseln i området. Välkommen till Sveriges äldsta studentnation, Snerikes!
Hos oss på Snerikes Bostäder äger och förvaltar vi fastigheter på två områden för Uppsalas studenter, Kvarteret Triangeln och Nationskvartet. Nu söker vi en ny vaktmästare med huvudansvar för Nationskvarteret.
Din vardag
I Nationskvarteret ingår student- och alumnbostäder, kontor, park och själva nationshuset. Som nationsvaktmästare ansvarar du för att ditt område är välskött och trivsamt genom såväl inre som yttre skötsel. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
Plantering, ogräshantering och klippning av gräs och buskar alternativt snöröjning och sandning beroende på säsong
Hantera och åtgärda enklare digitala felanmälningar i området
Montage/reparation av toalettstolar, vattenkranar, diverse armaturer och vitvaror samt luftning av element och enklare underhåll av fjärrvärmesystem m.m.
Byta/ersätta/inköp av förbrukningsmaterial såsom glödlampor, packningar, filter m.m. i samtliga byggnader i området
Ansvara för bland annat månadsprov på brandlarmssystem i området
Genomföra digitala avflyttningsbesiktningar
Underhålla trägolven i nationshuset

Du driver ditt eget område och planerar dina dagar på egen hand. Som stöd har du Kvarteret Triangelns nationsvaktmästare och vid behov hjälps ni åt i varandras områden. Vid arbeten där kompetens saknas internt eller där det blir effektivare att ta in hjälp externt köper Stiftelsen dessa tjänster av entreprenadfirmor.
Din profil
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. För att trivas i rollen är du händig som person och har ett intresse för trädgård och det praktiska arbetet. Du har erfarenhet av liknande arbete som fastighetsskötare/vaktmästare eller motsvarande. B-körkort, datorvana och mycket god svenska är krav för rollen.
Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och flexibel. Du är handlingskraftig och tänker långsiktigt, du har ett helhetsperspektiv och ser vad som behöver göras samtidigt som du har ordning på detaljer. Vidare trivs du i en självständig roll där du får planera och ansvara för ditt eget arbete samtidigt som du har god förmåga att samarbeta med andra.
Annat bra att veta
Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta anvariga rekryteringskonsulter hos Jobbet.se, Hanna Koponen på 073-5920393 alternativt Amanda Öman på 076-5313145.
Vänta inte med din ansökan, rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Krav
Erfarenhet av liknande arbete, som fastighetsskötare/vaktmästare eller motsvarande
B-körkort
Datorvana
Mycket god svenska

Meriterande
Erfarenhet/behörighet inom bygg, el eller VVS



Om arbetsgivaren - Snerikes Bostäder
Södermanland-Nerikes studentnation är Sveriges äldsta studentnation, här är det alltid liv och rörelse. På Snerikes Bostäder äger och förvaltar vi studentnationens fastigheter, som förstås till största delen består av studentbostäder, men även innefattar kommersiella, hyresfastigheter för permanentboende och naturligtvis själva nationshuset!
Syftet med studentbostadsstiftelsens ägande och förvaltning är främst att ge medlemmar av Snerikes studentnation någonstans att bo och trivas under sin studietid i Uppsala.

Ansök nu

Nu söker vi Spolbilschaufför, Asbestsanerare och Fukttekniker

Asbestsanerare
Läs mer Jun 19
FSAB är ett fullserviceföretag inom fastighetsservice och skadeservice. Vi har specialkompetens för att klara av de tuffa krav som ställs på sanering, industriservice och fastighetsjour. Nu söker vi både en spolbilschaufför, fukttekniker och två asbestsanerare till vårt team! Välkommen till oss!
Asbestsanerare
Vi söker två asbestsanerare som innehar full kompetens och utbildning. Du arbetar främst med asbestsanering, även rivning och annan sanering kommer ingå i dina arbetsuppgifter. Tjänsten är på 100% med arbetstider 7:00- 16:00.
För att lyckas i rollen ska du vara noggrann i ditt arbete och arbeta efter de lagar och regler som gäller. Vidare ska du kunna arbeta självständigt men även i grupp.
Krav:
Minst 3-års erfarenhet av arbete med asbest
Godkänd utbildning för asbestsanering
Aktuellt tjänstbarhetsintyg
B-körkort
Förmåga att läsa och förstå det svenska språket
Införstådd med lagar och regler som gäller för asbestsanering

Meriterande:
Arbetat som sanerare och inneha fler kompetenser än asbest



Spolbilschaufför
Som spolbilschaufför arbetar du med slam och avloppsspolningar. Arbetet kan även innebära att vara behjälplig i våra övriga bilar på containerservice och torrsug när behov finns. Tjänsten är på 100% med arbetstider 7:00- 16:00.
Vi söker dig som har erfarenhet av slam och avloppsspolningar. Du ska vara en noggrann och ansvarsfull person samt kunna arbeta självständigt men även i grupp.
Krav:
Godkänd YKB-utbildning
C-körkort
Minst 1–2 års erfarenhet
Fömåga att läsa och förstå det svenska språket

Meriterande:
ADR- utbildning


Fukttekniker
Vi söker även dig som arbetar eller har arbetat som fukttekniker och har några års erfarenhet. I arbetsuppgifterna ingår att göra besiktningar och skriva rapporter samt ställa ut avfuktare vid behov. Tjänsten är på 100% med arbetstider 7:00- 16:00.
Den vi söker ska vara självgående och vara van vid att arbeta digitalt. I arbetsuppgifterna ingår mycket kontakt med kunder och beställare så du behöver vara social och utåtriktad som person.
Krav:
Utbildning inom fukt
B-körkort
Digitalt kunnig
Förmåga att läsa och förstå det svenska språket

Meriterande:
Fler utbildningar inom fukt som kan vara relevanta för tjänsten som fukttekniker

Övrigt
Tjänsterna är på heltid med placering i Uppsala. Arbete på de närliggande orter som några av våra avtalskunder finns på kan också förekomma för alla tre tjänsterna.
Vid eventuella frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Ewa Thalén, FSAB, på ewa.thalen@fsab.eu.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail utan du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV via annonsen.
Med anledning av semestertider har vi lång ansökningstid och återkoppling kan dröja till efter sista ansökningsdag, 8 augusti 2025. Urval sker löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Om arbetsgivaren - Fastighets & Saneringstjänst
Fastighets & Saneringstjänst, FSAB bildades i juni 1999 med ambition att bli ett fullserviceföretag inom fastighets och skadeservice. Vi har specialkompetens för att klara av de tuffa krav som ställs på sanering, bygg, vvs, industriservice och fastighetsjour. Våra kunder finns inom i stort sett alla branscher exempelvis industrier, byggbolag, försäkringsbolag, fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar och privata personer. Vi är miljöcertifierade enligt ISO 14001:2004 samt kvalitetscertifierade enligt ISO 9001:2008. Idag är vi ca 50 anställda och vårt kontor finns i Uppsala.

Ansök nu