Uppsala: Ekonomiassistent till företag i centrala Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till företag i centrala Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Till en internationell, mindre ekonomiavdelning med kontor i centrala Uppsala söker vi en ekonomiassistent/junior redovisningsekonom som vill växa tillsammans med företaget och utvecklas inom redovisning! Missa inte den här möjligheten att få komma till en mycket trevlig arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter på sikt för rätt person. Uppdraget startar som ett konsultuppdrag via oss på SJR med ambitionen att gå över i anställning hos kunden på sikt. Det här uppdraget passar dig som ser en framtid inom ekonomiyrket och vill få möjlighet att bygga en stadig grund att stå på med goda utvecklingsmöjligheter!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantering av både kund och leverantörsreskontra
- Fakturering
- Kontoavstämningar
- Inkassohantering
- Övriga arbetsuppgifter som tillkommer på en ekonomiavdelning

Lämplig bakgrund
Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och någon tidigare erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Som person behöver du vara orädd och tycka om att arbeta med system. Du räds inte att kommunicera med olika intressenter och vågar ta initiativ och hitta lösningar på problem.

Vad erbjuder vi
En stimulerande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas som ekonom. Du kommer få möjlighet att jobba i ett tight team där man stöttar och lär av varandra och möjlighet till hybridarbete.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnea Järverup. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-9.jpg

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent.

Dansktalande kundtjänstmedarbetare

Läs mer Maj 5
Vill du vara en del av ett engagerat supportteam där du dagligen hjälper människor och löser varierande problem? Ansök senast 6 maj!
I denna roll kommer du att vara en del av vårt prestigelösa team på 5 medarbetare som arbetar för att ge bästa möjliga stöd till våra egenanställda i Europa. Vårt supportteam arbetar tillsammans för att skapa en dynamisk och stöttande arbetsmiljö, där vi ständigt strävar efter att hitta nya sätt att hjälpa våra egenanställda. I rollen kommer du huvudsakligen att hantera våra norska egenanställdas ärenden via telefon, mejl och chatt, och ge både problemlösning och vägledning till egenanställda.
Du kommer att arbeta med vår norska kundreskontrahantering, lönehantering, kravhantering och kreditbedömning samt även avdragshantering och momsfrågor.
Rollen bidrar till vår mission att ge alla egenanställda möjlighet att fokusera på det de gör bäst, samtidigt som du utvecklas och lär dig nya saker varje dag.
Arbetsuppgifter Ärendehantering via telefon, mejl och chatt
Fakturahantering, löneutbetalningar  
Granskning av fakturor och avtal
Kundmöten


Din personlighet och erfarenhet Hos oss genomsyras arbetet av våra värdeord caretaking, ansvarstagande, möjliggörande och premium tech. Caretaking innebär att vi sätter hög service, empati, noggrannhet och god kommunikation i centrum. Vi bryr oss om varandra, lyssnar aktivt och värdesätter förståelse för att tillsammans hitta de bästa vägarna framåt.

Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning, gärna med inriktning på administration eller ekonomi.
Tidigare erfarenhet av liknande roll, serviceyrken / administrativt arbete.
Du kommunicerar obehindrat, både muntligt och skriftligt, på danska och engelska


Meriterande:
Du behärskar även norska och svenska, både muntligt och skriftligt, även engelska.
Du är van vid att arbeta med telefon, mejl och chatt och bemöta kunder på ett professionellt sätt.


För att bli framgångsrik i denna roll behöver du:
Vara lösningsorienterad och snabbt kunna identifiera och lösa problem för att ge bästa möjliga service.
Vara utåtriktad och trivas med att möta människor.
Ha en hög grad av noggrannhet och ansvarstagande, med förmågan att säkerställa att varje ärende hanteras korrekt och effektivt.
Vara möjliggörande och bekväm med att navigera i områden där tydliga svar saknas – du går gärna det extra steget för att hjälpa.
Ha god kommunikation och pedagogisk förmåga för att tydligt kunna förklara och skapa förståelse.
Trivas i ett varierande tempo, där du är anpassningsbar och kan hantera både intensiva perioder och lugnare stunder utan att kompromissa med kvalitet.
Vara trygg i dig själv, med en stabil och positiv attityd som bidrar till både teamets och egenanställdas upplevelse.


Om du känner igen dig i detta kommer du både trivas och lyckas i rollen som en del av vårt engagerade supportteam!

Vilka vi är Frilans Finans är Sveriges ledande egenanställningsföretag. Sedan starten 1999 har vi hjälpt över 100 000 personer att förverkliga sina yrkesdrömmar – utan att behöva starta eget företag. Vi gör det möjligt för människor att på ett enkelt, roligt och tryggt sätt göra sin grej och fakturera utan företag. 2023 omsatte vi 1,6 miljarder och markerade ett nytt kapitel i vår historia när vi börsnoterades.
Trots vår snabba tillväxt är vi fortfarande en familjär organisation med drygt 80 medarbetare som bygger framgång på korta beslutsvägar, starkt samarbete och en engagerande arbetsmiljö. Vi arbetar enligt TEAL-principerna, där självstyre och delaktighet skapar utveckling och motivation för våra medarbetare.
En arbetsplats där du trivs och utvecklas Hos oss får du jobba i ett roligt och kreativt team där du dagligen möter många människor och hjälper dem att lösa varierande problem. Rollen är både lärorik och utvecklande, med möjlighet att bygga en bred kunskap inom ekonomi och egenanställning. Du får insyn i många olika branscher och yrken, samtidigt som du bidrar till att göra skillnad för våra egenanställda.
 Vi sätter medarbetarnas välmående först, eftersom motivation och trivsel skapar en bättre arbetsplats och starkare resultat. Därför erbjuder vi:
Upp till 37,5 timmar arbetsvecka, beroende på om du arbetar heltid eller deltid.
Upp till 5 000 kronor i friskvårdsbidrag per år för att stötta din hälsa.
Friskvårdstimme, upp till en timme i veckan för att träna eller röra på dig – på arbetstid.
Massage på arbetsplatsen. (utöver friskvårdsbidrag)
Upp till 10 000 kronor per år för kompetensutveckling inom ditt område.
Upp till 10 % av din lön under föräldraledighet

Förmånerna är anpassade efter omfattningen av tjänsten. Vi skapar en arbetsmiljö där du både kan växa och må bra – varje dag. 
Villkor Start omgående.
Heltid
Arbetstiderna är i dagsläget 08:45–17:00 och helgarbete förekommer. Arbetstiderna  kan komma att justeras i samband med en eventuell utökning av våra öppettider.
Placering Uppsala eller Stockholm.
Efter upplärning finns möjlighet till viss distansarbete.

 
Tveka inte att söka! Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill vara med på vår resa att hjälpa människor att få kontroll över sitt eget arbete.
Sista ansökningsdag 6 maj – skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Faktureringsadministratör

Läs mer Apr 7
Arbetsuppgifter
Vi söker en Faktureringsadministratör som skall vara en del av vår kunds växande billing team. Billing teamet är på en spännande resa med många nya områden och initiativ. Vill du vara med på resan att organisera, kvalitetssäkra och optimera teamets dagliga arbete så är det här rätt uppdrag för dig.
Teamets främsta fokus just nu är att ständigt förbättra billingprocessen och säkerställa att deras externa och interna kunder får en bra upplevelse samt stödja verksamheten i alla pågående projekt och initiativ. Billing är en del av Business Finance SE där du kommer rapportera till Billing manager.
Billing teamet är ansvarig för att säkerställa och genomföra kvalitetsmässiga faktureringar för både Enterprise och Privat kunder.
Arbetsuppgifter
· Hantera dagliga uppgifter inom Billing
· Hantera billingrelaterade second-lineärenden
· Ta fram rapporter för verksamheten
· Lösa och/eller eskalera incidenter inom företaget
· AdHoc utredningar inom Billing
· Daglig kontroll av systemens fallouts och suspense

Kvalifikationer Du har 1-2 års erfarenhet av faktureringsadministration.
Du har erfarenhet av att arbeta i olika system.
Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.


Personliga egenskaper Vi söker dig som trivs med att jobba i ett högt tempo och som är proaktiv, flexibel och självgående. Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kontakt runt om i organisationen. Du arbetar noggrant och strukturerat.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa under 1,5 år. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Uppsala. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Ekonomiassistent för konsultuppdrag - Uppsala

Läs mer Feb 5
Nu söker vi en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till ett bolag i Uppsala under en föräldraledighet.Detta är ett konsultuppdrag med start senast i början av april och uppdraget löper cirka sex månader med möjlighet till förlängning.
Om rollenDu blir en del av ett relativt slimmat team där du får en väsentlig roll hos kundbolaget.I rollen sköter du huvudsakligen leverantörsreskontransamtidigt som du kommer vara delaktig under ett systembyte.Uppdraget kommer innebära att du förmodligen arbetar hela sommaren.Omfattningen för tjänsten är heltid 100% och du utgår från vår uppdragsgivares kontor i Uppsala.
Vem söker vi?Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet inom leverantörsreskontra och är systemkunnig då bolaget kommer genomgå ett systembyte.Då du även kommer arbeta under sommaren så är det bra om du även har erfarenhet kring andra delar utöver leverantörsreskontran då du kommer avlasta andra kollegor inom andra områden under denna period.Uppdragsgivaren ser helst att du är bosatt i Uppsala.Personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är positiv, social och driven. Du arbetar bra självständigt där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och vid utrymme gärna stöttar dina kollegor.Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!Urval och av kandidater sker löpande, så tveka inte på att ansöka redan idag! Har du någon fråga eller fundering är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig på Newr - Pontus Palmborg, pontus.palmborg@newr.se

Ansök nu

Ekonomiadministratör

Läs mer Apr 9
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiadministratör för ett konsultuppdrag hos en statlig verksamhet i centrala Uppsala. Uppdraget är med start i juli och löper till januari 2026.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.


Vi gör urval löpande, varmt välkommen med din ansökan!

Ansvarsområden
Ekonomiadministration med fakturahantering, kund- och leverantörsfakturor, kontering m m. (Agresso)
Support och hantering av handlingar, diarium och arkivering (Public 360)
Löpande operativt arbete inom ekonomienheten


Kvalifikationer
minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från ekonomiadministrativt arbete, tex. löpande redovisning och kund- och leverantörsfakturahantering
gymnasium eller likvärdig utbildning
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
arbetat som ekonomiadministratör åt minst en statlig myndighet
goda kunskaper i ekonomisystem Agresso
hanterat leverantörsfakturor i Proceedo
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
god data- och IT-vana är en självklarhet

Som person har du god social kompetens, hög serviceanda, god samarbetsförmåga och förmåga att knyta an till sina medarbetare. Vidare ser vi att du har ett strukturerat och målinriktat arbetssätt, mycket god egen initiativförmåga och bekväm med att fatta egna beslut.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Intresseanmälan inför kommande uppdrag som ekonomiassistent

Läs mer Maj 13
Är du ute efter en ny utmaning som ekonomiassistent?

Vi söker ständigt efter nya stjärnor som vill arbeta som ekonomiassistent för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Våra kunder varierar från stora globala företag till mindre företag. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser.

Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil.

Vi ser fram emot att läsa ditt CV!

Om tjänsten
Konsultuppdragen förekommer i Uppsala med omnejd. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kundens behov.

Exempelvis kan arbetsuppgifterna innefatta:
• Registrera och kontera fakturor i system
• Skapa betalningsunderlag
• Betala fakturor
• Kontoavstämning
• Kundreskontra och leverantörsreskontra
• Löpande bokföring
• Assistera och ta fram underlag vid bokslut


Vem är du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller har några års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Du har god vana att arbeta i system och har tidigare arbetat i bland annat Officepaketet. Du kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska, både i tal och skrift.

För att trivas i denna roll ser vi att du är analytisk, strukturerad, målinriktad och noggrann. Vidare är du ansvarstagande och serviceinriktad.

Observera, detta är en annons för spontanansökningar inför kommande konsultuppdrag som ekonomiassistent. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om din profil matchar ett aktuellt uppdrag hos oss.

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från SJR in Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från SJR in Sweden AB .

Interim Redovisningsekonom i Uppsala

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 15
Nytt
Vi vill komma i kontakt med dig som är en erfaren redovisningsekonom och söker uppdrag inom redovisning med start i början av juni. För kunds räkning söker vi dig som är självständig inom redovisning och tycker om att arbeta i ett team.
Detta är ett konsultuppdrag med start i början på juni och som löper på i några månader. Vi söker dig som vill ta anställnings hos oss som konsult alternativt fakturerar du genom ditt egna bolag som underkonsult. Du får givetvis reda på vilket företag det är vid kontakt med oss!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Redovisning, bokslut och rapportering
* Ansvara för vissa områden inom årsbokslutsprocessen
* Kvalitetssäkring av företagets redovisning
* Självständigt driva projekt och även ingå i projektteam
* Arbeta med att föreslå och genomföra ändringar i rutiner och internkontroll för ökad effektivitet

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk utbildning/KY inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av kvalificerad redovisning gärna från större bolag, är självständig i bokslut samt har erfarenhet från något större ekonomisystem. Du är flytande i både Svenska och Engelska.

Personliga egenskaper
För att passa som konsult uppskattar vi om du är en anpassningsbar och flexibel person som tycker om föränderliga miljöer. Vidare är du enkel att samarbeta med och är trygg i din kompetens.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att Linnea Järverup. Vi intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-9.jpg

Ansök nu

Redovisningsekonom till företag i Uppsala

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 6
Om tjänsten
Till vår trevliga kund med kontor i Uppsala söker vi nu dig som är en erfaren redovisningsekonom som tycker om att arbeta i ett team med flera och är ute efter en ny utmaning! Detta är ett konsultuppdrag med start i början på juni och som löper på i några månader. Vi söker dig som vill ta anställnings hos oss som konsult alternativt fakturerar du genom ditt egna bolag som underkonsult. Du får givetvis reda på vilket företag det är vid kontakt med oss!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Redovisning, bokslut och rapportering
* Ansvara för vissa områden inom årsbokslutsprocessen
* Kvalitetssäkring av företagets redovisning
* Självständigt driva projekt och även ingå i projektteam
* Arbeta med att föreslå och genomföra ändringar i rutiner och internkontroll för ökad effektivitet

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk utbildning/KY inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av kvalificerad redovisning från större bolag, är självständig i bokslut samt har erfarenhet från något större ekonomisystem. Du är flytande i både Svenska och Engelska.

Personliga egenskaper
För att passa som konsult uppskattar vi om du är en anpassningsbar och flexibel person som tycker om föränderliga miljöer. Vidare är du enkel att samarbeta med och är trygg i din kompetens.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnéa Järverup. Vi intervjuar löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-42.jpg

Ansök nu

Nätverksingenjör med driv i förändring och framtidens infrastruktur

Nätverkstekniker
Läs mer Apr 17
Vill du vara med och arbeta för ett världsledande företag som skapar produkter som verkligen gör skillnad för människors hälsa och välmående?

Nu har du chansen att bli en viktig del av Fresenius dynamiska infrastrukturteam inom IT och Automation. Som nätverksingenjör hos oss får du vara med och driva och utveckla den IT-infrastruktur som ligger till grund för vår produktion och säkerställer en pålitlig drift. Här får du arbeta tillsammans med erfarna och målinriktade kollegor som ständigt strävar efter att optimera och förbättra våra system – och göra verklig skillnad i en meningsfull verksamhet.

Om tjänsten
Som nätverksingenjör hos oss kommer du att vara med och utveckla, driva och underhålla vårt datanät, som är viktigt för vår produktion och driftsäkerhet. Du blir en del av ett team på 30 kollegor som hela tiden jobbar för att göra vår IT-infrastruktur bättre och mer effektiv.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Bidra med specialistkunskap inom området och förstå både tekniken och verksamhetens behov
-Bidra med erfarenhet och vara den som samordnar och svarar på frågor om området
-Ansvara för att både förvalta och vidareutveckla vår nätverksinfrastruktur – med fokus på säkerhet, tillgänglighet och framtidens behov
-Driva och samordna tilldelade ändringsärenden
-Hantera ärenden som berör tilldelade ansvarsområden, men även generellt inom IT & Automation. Dessa ärenden administreras f.n. i ServiceNow, men andra system kan förekomma
-Delta i projektgrupper efter särskild överenskommelse

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom IT, data-/telekommunikation eller likvärdig kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet
God kunskap inom ämnesområdet med relevant yrkeserfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska då kommunikation och dokumentation förekommer på båda språken

Meriterande erfarenheter inkluderar:
Vi arbetar till stor del med Cisco-produkter så relevanta Cisco-certifieringar är meriterande
Erfarenhet av förändringsledning
Erfarenhet av att ta fram och sammanställa dokumentation
Insikt och förståelse av GMP/Ledningssystem syfte och funktion
Erfarenhet från läkemedelsindustrin eller motsvarande som lyder under regulatoriska krav/regelverk

Personliga egenskaper
Noggrann, kvalitetsmedveten och drivande med en förmåga att följa rutiner och direktiv. Vi söker dig som kan driva projekt från start till mål och leverera resultat effektivt. Vi söker dig med både teknisk spets och ett starkt förändringsdriv. Du vill mer än att bara förvalta, ser nätverk som en möjliggörare för en modern, säker och effektiv IT-miljö. Du trivs i en teamorienterad och kommunikativ roll där ditt engagemang och ansvarstagande gör dig till en viktig del av gruppen.

Vad erbjuder vi
Hos oss blir du en del av ett internationellt företag med stark lokal förankring, där innovation och kvalitet alltid står i fokus. Vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling och karriärvägar som du själv har stor möjlighet att påverka. Vår globala organisation och engagerade arbetskultur har gjort oss till ett Karriärföretag 2023 och 2024, en utmärkelse som vi är väldigt stolta över! I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Vidare erbjuder vi också:

-Kortare arbetsvecka på 38,35 timmar och möjlighet till arbetstidsförkortning
-Friskvårdsbidrag
-Subventionerad lunch
-Förmånscykel
-Förmånlig gruppförsäkring


Om företaget
Fresenius Kabi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget.

Vi har i Sverige två fabriker för tillverkning av intravenösa näringslösningar; parenteral nutrition. Fabrikerna finns i Uppsala, Uppsala Business Park, samt i Brunna, i Kungsängen norr om Stockholm.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Läs mer via www.fresenius-kabi.com

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Fresenius Kabi med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christine Stamfeldt på 070 471 59 16 alternativt Isabell Bengtsson 070 899 95 63. I denna rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård. Sista ansökningsdag 2025-05-21. Tillträde enligt överenskommelse. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-16.jpg

Ansök nu

Fresenius Kabi växer – två systemförvaltare med driv i förändring

Systemförvaltare
Läs mer Apr 17
Om tjänsten
Vi söker nu två systemförvaltare till vårt team inom produktionsnära IT. Här får du en central roll i att driva, utveckla och säkra driften av kritiska system som bidrar till att rädda liv – varje dag.
Tillsammans med engagerade kollegor, i en organisation som värdesätter samarbete och ständig förbättring, blir du en nyckelperson i vår fortsatta tillväxt. Vi söker dig som är en strukturerad systemförvaltare med hjärtat i tekniken och blicken mot framtid och helhet.

Du blir en del av ett kompetent, varmt och sammansvetsat team där samarbete är nyckeln till framgång. Du arbetar nära systemägare, ingenjörer och andra systemförvaltare. Fresenius Kabi har en kultur där man hjälper varandra, lyfter blicken och firar framgångar tillsammans.



Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du ansvarar för att våra kritiska IT-system fungerar smidigt, säkert och i linje med verksamhetens behov. Rollen innebär även ett samordnande och drivande ansvar där du, tillsammans med systemägare och leveransorganisation, leder arbetet med drift, underhåll och vidareutveckling av systemen samtidigt som du säkerställer att regelverk och rutiner efterlevs.

Du är inte bara en viktig kugge i det dagliga, utan också en kraft som hjälper oss att ta nästa steg framåt.
Med ett tydligt förändringsfokus är du en nyckelperson i vår digitala förändringsresa där du kombinerar framtidsfokus med operativ närvaro i det dagliga arbetet. Du fungerar som kontaktpunkt och specialist, koordinerar förvaltningsmöten, hanterar dokumentation, behörigheter och validering, samt agerar stöd vid support- och felsökningssituationer.
Du arbetar nära både verksamhet och teknik, skapar struktur och förutsättningar för genomförandekraft där du även bidrar till planering och budget inom ditt område.

Du blir en del av ett kompetent, varmt och sammansvetsat team där samarbete är nyckeln till framgång. Du arbetar nära systemägare, ingenjörer och andra systemförvaltare. Fresenius Kabi har en kultur där man hjälper varandra, lyfter blicken och firar framgångar tillsammans.



Lämplig bakgrund
• Akademisk utbildning inom naturvetenskap/informationsteknologi, eller likvärdig kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet
• Minst 3-5 års erfarenhet av IT-systemförvaltning, gärna inom produktion eller läkemedelsindustri
• Erfarenhet från läkemedelsindustrin eller motsvarande som lyder under regulatoriska krav/regelverk
• God erfarenhet av att ta fram och sammanställa dokumentation
• Erfaren användare av MS Office (Word, Powerpoint och Excel)
• Van att arbeta metodiskt och strukturerat i en komplex miljö
• Erfarenhet av förändringsledning och samordning av tekniska team
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i både tal och skrift, på engelska och svenska
• Meriterande om du har erfarenhet av SAP, SCADA, PLC eller QC-system


Personliga egenskaper
Som person ser vi gärna att du har en mycket god organisationsförmåga och ett strukturerat, metodiskt arbetssätt. Du har en stark egen drivkraft och ett genuint intresse för förändringsarbete och digital utveckling. Du ser möjligheter där andra ser hinder, och har förmågan att inspirera, engagera och skapa förståelse även i komplexa processer.

Du trivs i rollen som samordnare och initiativtagare – och rör dig naturligt mellan strategiska perspektiv och praktiskt genomförande. Du är prestigelös, nyfiken och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer i organisationen.
Med tydlighet, lyhördhet och struktur bidrar du till att hålla riktningen, även när förändring innebär utmaning.


Vad erbjuder vi
Hos oss blir du en del av ett internationellt företag med stark lokal förankring, där innovation och kvalitet alltid står i fokus. Vi erbjuder möjligheter till kompetensutveckling och karriärvägar som du själv har stor möjlighet att påverka. Vår globala organisation och engagerade arbetskultur har gjort oss till ett Karriärföretag 2023 och 2024, en utmärkelse som vi är väldigt stolta över! I våra medarbetarundersökningar lyfts kollegorna, utvecklingsmöjligheterna och den familjära stämningen upp som några av de bästa sakerna med att arbeta på Fresenius Kabi.

Vidare erbjuder vi också bland annat en kortare arbetsvecka på 38,35 timmar och möjlighet till arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, subventionerad lunch, förmånscykel samt förmånlig gruppförsäkring.

Om företaget
Fresenius Kabi är ett växande företag med cirka 1000 anställda i Sverige och över 40 000 anställda världen över. Vår stolthet för våra produkter genomsyrar hela företaget.

Vi har i Sverige två fabriker för tillverkning av intravenösa näringslösningar; parenteral nutrition. Fabrikerna finns i Uppsala, Uppsala Business Park, samt i Brunna, i Kungsängen norr om Stockholm.

Att vara en del i Fresenius Kabi är synonymt med att vara en del i en miljö med framtidsutsikter. Vi tror på vår personal och är passionerad i vår utveckling av alla våra medarbetare. Läs mer via www.fresenius-kabi.com

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Fresenius Kabi med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christine Stamfeldt på 070 471 59 16 alternativt Isabell Bengtsson 070 899 95 63. I denna rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll. Vid intervju ber vi dig uppvisa examensbetyg och relevanta intyg. För slutkandidat genomförs en nyanställningsundersökning hos vår företagshälsovård. Sista ansökningsdag 2025-05-21. Tillträde enligt överenskommelse. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_655479409-scaled.jpg

Ansök nu

Accounting Manager till GlobalConnect

Redovisningschef
Läs mer Apr 25
Vill du ta nästa steg i karriären i en framtidsfokuserad internationell koncern? GlobalConnect söker nu en Accounting Manager som vill driva och utveckla redovisningsfunktionen i Sverige! GlobalConnect är en ledande leverantör av digital infrastruktur och uppkopplingslösningar i norra Europa. Bolaget är i stark tillväxt och skapar framtidens nätverk för företag och samhällen i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Finland.

Om tjänsten
Som Accounting Manager på GlobalConnect ansvarar du för redovisningsfunktionen i Sverige. I ditt team arbetar 5 personer på vårt fina kontor i Uppsala, du har ett nära samarbete med redovisningsfunktionerna i Norge och Danmark och rapporterar till Head of Group Accounting som är baserad i Norge. Du kan välja att utgå från vårt kontor i Uppsala eller i Stockholm men du förväntas arbeta några dagar i veckan i Uppsala där även AP och AR funktionerna är placerade.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Säkerställa att redovisning och rapportering sker enligt svensk GAAP, IFRS och gällande skattelagstiftning.
• Ansvara för revision och kontakter med revisorer och myndigheter.
• Implementera och driva harmonisering av redovisningsprocesser och interna rutiner i nära samarbete med Group Finance, förbättra effektivitet, transparens och skalbarhet.
• Ansvara för hela livscykeln för företagets anläggningstillgångar – från inköp och bokföring till avveckling – och utveckla processerna för en effektiv och korrekt tillgångshantering.
• Delta i och leda initiativ inom finance för effektivisering och automatisering av processer med stöd av IFS ERP och andra system.

Lämplig bakgrund
• En akademisk examen inom ekonomi
• Flera års erfarenhet av arbete med kvalificerad redovisning
• Du har haft arbetsledande ansvar i tidigare roller, det är meriterande om du haft personalansvar.
• Gedigen kunskap inom redovisningsstandarder (IFRS m m) och skattelagstiftning.
• Erfarenhet av att driva förändring, effektivisering och digitalisering.
• Mycket god systemvana, med fördel inom IFS ERP
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper
Som person är du förtroendeingivande och kommunikativ, du bygger starka relationer med olika intressenter och kan effektivt driva förändring och få stöd för initiativ. Vidare är du flexibel och har förståelse för såväl detaljerna som helheten. Du utmanar befintliga arbetsprocesser och driver förändring i syfte att förbättra och effektivisera.

Vad erbjuder vi
Hos GlobalConnect får du möjlighet att påverka på riktigt, i en roll där du både leder och driver utveckling. Vi erbjuder;
-En nyckelposition i en framtidsbransch i tillväxt
-Ett internationellt sammanhang med korta beslutsvägar
-En kultur som präglas av framåtanda, innovation och samarbete
-Konkurrenskraftigt erbjudande med bra förmåner och utvecklingsmöjligheter

Om företaget
GlobalConnect is owned by EQT and is the fastest growing provider of connectivity solutions and digital infrastructure across Northern Europe. We are the result of recent mergers between Broadnet, GlobalConnect and IP-Only - now operating as one company in Norway, Denmark, Sweden, Germany and Finland. Our 1 600 employees ensure that we are the main challenger on each market by delivering secure and future proof solutions to some of the world’s largest companies as well as to private households. And everything in between.

We have helped develop and digitize societies across the Nordics for more than two decades. Our purpose is what drives us to continue - turning visions into reality by empowering society with connectivity.

Ansökan
I den här rekrytering samarbetar GlobalConnect med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Charlotta Ezitis Holmström, 0766 471 657 alt Charlotta.ezitisholmstrom@sjr.se. Sista ansökningsdag är 2025-05-15, vi arbetar med löpande så vänta inte med din ansökan! Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1033103851-scaled.jpg

Ansök nu