Uppsala: Ekonomiassistent till företag i centrala Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent till företag i centrala Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Till en internationell, mindre ekonomiavdelning med kontor i centrala Uppsala söker vi en ekonomiassistent/junior redovisningsekonom som vill växa tillsammans med företaget och utvecklas inom redovisning! Missa inte den här möjligheten att få komma till en mycket trevlig arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter på sikt för rätt person. Uppdraget startar som ett konsultuppdrag via oss på SJR med ambitionen att gå över i anställning hos kunden på sikt. Det här uppdraget passar dig som ser en framtid inom ekonomiyrket och vill få möjlighet att bygga en stadig grund att stå på med goda utvecklingsmöjligheter!

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantering av både kund och leverantörsreskontra
- Fakturering
- Kontoavstämningar
- Inkassohantering
- Övriga arbetsuppgifter som tillkommer på en ekonomiavdelning

Lämplig bakgrund
Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och någon tidigare erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Som person behöver du vara orädd och tycka om att arbeta med system. Du räds inte att kommunicera med olika intressenter och vågar ta initiativ och hitta lösningar på problem.

Vad erbjuder vi
En stimulerande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas som ekonom. Du kommer få möjlighet att jobba i ett tight team där man stöttar och lär av varandra och möjlighet till hybridarbete.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnea Järverup. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-9.jpg

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Ekonomiassistent.

Studentmedarbetare - Ekonomiadministratör

Läs mer Nov 6
Institutionen för kliniska vetenskaper
Vill du få in en fot inom ekonomi och lära dig mer om hur arbetet fungerar inom offentliga sektorn? Är du noggrann, gillar ordning och reda och trivs med att ha koll på detaljer? Då kan det här vara en perfekt möjlighet för dig!  Institutionen för kliniska vetenskaper söker en driven och serviceinriktad student med ett hjärta som klappar lite extra för djur. Till vår institutionsadministration söker vi en ekonomistuderande med särskilt intresse för ekonomiadministration, stöd och service.  

Om jobbet
Du kommer vara en viktig del av ekonomigruppen och stöttar teamet och medarbetare vid institutionen med ekonomi-administrativa uppgifter – samtidigt som du får möjlighet att växa och utvecklas i rollen.

Exempel på arbetsuppgifter:


• Leverantörsfakturahantering.
• Stöd till institutionens mottagare av fakturor i e-handelssystemet Proceedo.
• Kontera fakturor enligt gällande regler.
• Kontera beställningar enligt gällande regler.
• Leverantörsfaktura reskontra (avstämningar med leverantörer).
• Kundfakturahantering.
• Ta emot och sammanställa underlag för fakturering.
• Hantering av påminnelse- och inkassoärenden.
• Kundfaktura reskontra (avstämning med kunder).
• Inventering, ta fram underlag.
• Löpande bokföring.

Din bakgrund 

• Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom stöd/serviceyrken.
• Du har grundläggande ekonomikunskaper efter minst 2 års högskolestudier med inriktning ekonomi (redovisning).
• Du har grundläggande datavana, har arbetat med excel och har annan erfarenhet och vana att jobba i olika administrativa datasystem.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och gillar att jobba strukturerat. Du söker självständigt lösningar på olika problem. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt, och trivs i den akademiska tvåspråkiga miljön och har ett positivt sätt som bidrar till vår goda arbetsmiljö. Du är kvalitetsmedveten, analytisk och har ett kommunikativt förhållningssätt som lägger grund för bra samarbete.

Om oss
Hos oss går utbildning, forskning och avancerad djursjukvård hand i hand. Vi utbildar morgondagens veterinärer och djursjukskötare och ger förstklassig vård till sällskapsdjur, tävlingsdjur och produktionsdjur. Vi sprider även kunskap till allmänheten för en bättre djurhållning. Genom att kombinera etablerad kunskap med de senaste forskningsresultaten utvecklar vi framtidens djursjukvård.

Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/

Placering:
Uppsala

Tjänsten är placerad i Uppsala på SLU, institutionen för kliniska vetenskaper och universitetsdjursjukhuset. Arbetet kräver att man nästan uteslutande är på plats.

Anställningsform:
Studentmedarbetare höstterminen 2025 och vårterminen 2026. Som studentmedarbetare är kravet att du studerar 100% vid universitet/högskola under anställningsperioden.

Omfattning:
20%

Tillträde:
Snarast, enligt överenskommelse.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-11-21.

Fackliga kontaktpersoner:
https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/

 


Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet.

SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

Ansök nu

Ekonomiassistent - vikariat

Läs mer Nov 4
Ekonomi

Vi söker en ny kollega som trivs i en varierad roll och som vill vara en del av ett team där vi har roligt tillsammans. Låter det som något för dig? Sök tjänsten som ekonomiassistent!

Om tjänsten
Som ekonomiassistent arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom både kund- och leverantörsreskontra. Du jobbar även med andra löpande arbetsuppgifter som t.ex. registervård, konteringar och avstämningar, filhantering och tidrapportering i mån om tid. Tjänsten kan komma att utökas. Vikariatet är på deltid 80 % och sträcker sig från början av mars 2026 till och med april 2027.

Då Uppsala Vatten är ett bolag i förändring och utveckling är du även med och bidrar till utvecklingen genom att t.ex. effektivisera och digitalisera arbetssätt och rutiner, eller deltar i diverse utvecklingsprojekt.

Du blir en del av ekonomiavdelningen och rapporterar till redovisningschef.

Kvalifikationer

• Gymnasial ekonomisk utbildning, alternativt likvärdig förvärvad arbetslivserfarenhet
• Minst tre års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper i Excel
• Mycket god systemvana. Mycket meriterande med erfarenhet av Agresso (affärssystem) samt meriterande med erfarenhet av Future (debiteringssystem)
• Erfarenhet från arbete inom kommun eller kommunalägt bolag är meriterande
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra gemensamma kärnvärden, vi är lyhörda, framsynta och nyfikna, samt tillämpar dem i din yrkesroll. I arbetet kommer du att komma i kontakt med både leverantörer och kunder, varför du bör trivas med att ha ett stort kontaktnät. För att trivas i rollen tror vi att du är van att arbeta självständigt och snabbt kan ta dig an arbetsuppgifterna på ett noggrant och strukturerat sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Då det är ett tight team är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är inlyssnande och kommunikativ.

Ansökan
Vi gör löpande urval och intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-11-25. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

För mer information om tjänsten kontakta
Redovisningschef Rosanna Toreheim, tfn 018-727 92 97
HR-Partner Agnes Jansson, agnes.jansson@uppsalavatten.se, tfn 018-727 93 23

Vi hanterar rekryteringsprocessen internt och undanber oss vänligen men bestämt kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag.

Övrig information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. Tjänsten är placerad på vårt kontor på Vidings allé men arbete kan också ske från våra andra kontor eller delvis på distans enligt distansavtal.

Om Uppsala Vatten
Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt. Vi bidrar till ett cirkulärt Uppsala.

Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se
Här hittar du information om våra förmåner Våra förmåner | Uppsala vatten (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/jobba-hos-oss/vara-formaner)

Anställningsvillkor
Anställningsform: Vikariat
Omfattning: 80%
Tillträde: Mars 2026
Lönespann: 35 000 – 40 000 kr/mån (heltid)

Ansök nu

Ekonomihandläggare till Hjälpmedel Uppsala kommun

Läs mer Okt 31
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna från heltid som norm är personliga assistenter.

Har du erfarenhet av att arbeta inom ekonomi och som söker att meningsfullt och varierande arbete? Här får du chansen att bidra med din kompetens i en flexibel roll där varje dag bjuder på nya utmaningar. Vi erbjuder självständigt arbete med eget ansvar i kombination nära kollegialt samarbete.  Varmt välkommen med din ansökan!  Hjälpmedel i Uppsala län är en länsövergripande verksamhet. HUL är beläget på Palmbladsgatan 8 i Uppsala och samordnar hanteringen av hjälpmedel i Uppsala län och är ett kompetens- och resurscentrum i avancerade hjälpmedelsfrågor. Vi möjliggör att människor i Uppsala Län kan utföra för dem viktiga aktiviteter trots funktionsnedsättning i sin vardag.Beskrivning av arbetsuppgifterSom ekonomihandläggare bidrar du med administrativt och ekonomiskt stöd i organisationens löpande verksamhet. Du arbetar för att säkerställa struktur, kvalité och effektivitet i ekonomiprocesser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera Kund- och leverantörsreskonta (inklusiver fakturering och inbetalning), löpande bokföring och kontoavstämningar samt delta i månads- och årsbokslut genom att ta fram underlag. Du kommer också sammanställa enklare rapporter och uppföljning till ekonomiavdelningen, delta i budgetarbetet genom att samla in data och följa upp utfall, kontakt med leverantörer och kunder i ekonomirelaterade frågor samt delta i utveckling och förbättring av ekonomiadministrativa rutiner. Vid behov stöttar du övrig administration.KvalifikationerVi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi och har minst två års erfarenhet av arbete inom ekonomi, gärna i en stöttande eller samordnade roll. Du besitter goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du är har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem så som Unit4, Visma eller likande. Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och ditt förhållningssätt och att du ser möjligheter i förändringar. Du kan planera, strukturera och prioriterar arbete. Slutligen ser vi att du kan ta ett ekonomiskt perspektiv där effektivitet står i fokus. Vidare är du en person som kan arbeta självständigt.UpplysningarHar du frågor om tjänsten, kontakta: Karin Iverhed, Verksamhetschef, 018-727 48 46Niklas Dagnesjö, Koordinator, 018-727 76 43Facklig företrädare:Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52Har du frågor gällande registrering av din ansökan eller rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsenheten: 018-726 37 86


Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.


En anställning hos Uppsala kommun kan komma att innebära en krigsplacering.

Ansök nu

ekonomiassistent

Läs mer Okt 14
Arbetsbeskrivning
Engagerad ekonomiassistent till innovativt techbolag i Uppsala


Brinner du för siffror och vill arbeta i en snabbrörlig och internationell miljö? För vår kunds räkning, ett ledande SaaS-bolag (Software as a Service) som förenklar digital handel för välkända varumärken inom sport- och modeindustrin, söker vi nu en driven ekonomiassistent. Du kommer att bli en nyckelperson på ekonomiavdelningen hos ett företag i stark tillväxt, med moderna lokaler i hjärtat av Uppsala.


Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig! Urval och intervjuer sker löpande och rollen kan komma tillsättas tidigare. Vi på Randstad Finance är otroligt stolta över vårt team av ekonomer som varje dag bidrar med sin spetskompetens och engagemang ute hos våra kunder. Ekonomi är en viktig funktion som ibland utmanar oss men också utvecklar och banar väg framåt. Det är just därför vi tycker ekonomi är roligt. Just nu söker vi dig som vill vara med och bidra till vårt team med din kompetens, erfarenhet men också med din personlighet och engagemang för branschen. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig fast månadslön, semester, pensionsavsättning, försäkringar, förmåner och hela tryggheten i kollektivavtalade villkor. Din konsultchef finns alltid nära till hands och kommer att stötta dig i ditt uppdrag.
Du ansöker på www.randstad.se senast 2025-10-30. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Hanna Bahrami, hanna.bahrami@randstad.se 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


Rollen är initialt ett konsultuppdrag på 100%. Då kunden ser på detta långsiktigt och om alla parter är överens finns det möjlighet att bli anställd av kunden och gå över till en tillsvidareanställning.
Start november 2025
Ej hybrid, rollen utgår från kontoret som ligger centralt i Uppsala.

Ansvarsområden
Fakturering
Kundreskontra
Collections
Kundkontakt
Betalningar
Påminnelser
 

Kvalifikationer
Vi letar efter dig som är noggrann, strukturerad och som trivs med att ha många kontaktytor. Du är en problemlösare som inte tvekar att lyfta luren för att reda ut ett ärende och du förstår vikten av att bygga och vårda goda kundrelationer.
Service-minded eftersom det kommer vara en hel del kundkontakt
Svenska och engelska flytande (de flesta av kunderna är internationella). 
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
Goda kunskaper i affärssystem och Excel
Erfarenhet av kravhantering och kundkontakt
En analytisk och lösningsorienterad inställning



Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Ekonomiassistent – gör skillnad i människors liv bakom kulisserna

Läs mer Okt 2
Arbetsgivaren
Colosseumgruppen startades 2018 med ambitionen om att bli Sveriges bästa vårdgivare inom social omsorg. Vår koncern driver idag fyra HVB-hem, stödboende samt skyddat boende i Upplandsområdet. Vi är ett familjärt gäng på 85 medarbetare som brinner för att göra positiv skillnad för utsatta människor! Vår värdegrund bygger på grundpelarna kvalitet, respekt, trygghet och gemenskap.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en noggrann och initiativtagande ekonomiassistent till vårt huvudkontor i centrala Uppsala, för en spännande möjlighet att få vara med och fortsätta utveckla och bygga våra verksamheter. Du blir en del av vårt huvudkontorsteam och arbetar nära våra kollegor inom ekonomi, HR och ledning.
Detta är en perfekt möjlighet för dig som nyligen har avslutat dina studier eller har något/några års erfarenhet och vill utvecklas vidare inom ekonomi i en trygg och stöttande arbetsmiljö.
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med löpande bokföring och leverantörsreskontra, hantera fakturor, utbetalningar och avtal, stötta i budget- och rapporteringsprocesser, vara behjälplig i löneprocessen, bidra med administrativa uppgifter inom ekonomi och HR. Successivt kommer du att få mer ansvar i takt med att du utvecklas i rollen.
Krav
Högskoleexamen inom ekonomi, eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
God kunskap i Excel
Du ska kunna uppvisa ett utdrag ur polisens belastnings- och misstankeregister för arbete på HVB

Meriterande
Erfarenhet av arbete inom det ekonomiska fältet
Erfarenhet av arbete i systemet Fortnox
IT-kompetens (sätta upp nätverk, datorer, mobiler etcetera)
Erfarenhet av lönearbete
Erfarenhet av arbete inom social omsorg (HVB, stödboende, skyddat boende eller liknande)

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer hålls löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från SJR in Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från SJR in Sweden AB .

IT-support till trevligt bolag i centrala Uppsala

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Nov 7
SJR IT söker dig som är ute efter en ny utmaning inom IT-support och kan starta din nya anställning inom snar framtid. Som konsult hos oss på SJR IT kommer du att arbeta med support på plats hos en våra kunder i centrala Uppsala. Uppdraget startar med en konsultanställning hos oss på SJR IT men med avsikt att löpa vidare i en anställning hos vår kund.


Om tjänsten
Vi ser gärna att du har arbetat ca 1-2 år i en IT-support tidigare och har ett stort intresse för både teknik och service. Du kommer att utgå från vår kunds kontor i Uppsala centrum och du blir en del av ett trevligt team om ca 10 medarbetare som gillar att hitta på saker tillsammans även utanför arbetet.

Ansvarsområden
Du kommer tillhöra en supportfunktion där du tillsammans med dina kollegor supporterar kunder med diverse tekniska problem. Ditt arbete kommer främst att vara i Windowsmiljö och du hjälper användare via Active Directory. Du hanterar ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du kommer även att arbeta med felsökning av såväl hårdvara som mjukvara som utförs till stor del via fjärrverktyg.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen, gärna inom IT eller en teknisk inriktning. Du har arbetat i en liknande roll ca 1-2 år och trivs med att supportera andra. Du har erfarenhet och kunskaper inom Windows och Active Directory. Vidare är du flytande i svenska och engelska språket både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du serviceminded, social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är en god problemlösare och flexibel i ditt arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete och trivs med att arbeta strukturerat.

Ansökan
Har du frågor? Tveka inte att kontakta Linnea Järverup. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/05/AddSecure-_FI-woman-smile-headset-screens-1.png

Ansök nu

Kontorskoordinator med HR-intresse

Administrativ assistent
Läs mer Okt 28
Är du en social och utåtriktad person med öga för detaljer och ett genuint intresse för att hjälpa andra? Trivs du med att skapa struktur och bidra till en välfungerande arbetsdag? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Om tjänsten
Hos HZ Bygg blir du en del av ett sammansvetsat team där samarbete och närhet mellan kollegor och avdelningar är en självklar del av kulturen.
Du arbetar i en administrativ och stödjande roll med fokus på att kontoret fungerar smidigt och att medarbetarna får det stöd de behöver i det dagliga arbetet.
Arbetet sker på plats i våra lokaler fem dagar i veckan, måndag till fredag kl. 07–16, en perfekt vardag för dig som är morgonpigg, gillar struktur och trivs med att vara där det händer!


Ansvarsområden
- Ansvara för kontorsadministrativa uppgifter och daglig drift
- Planera och samordna praktiska frågor kopplade till kontoret
-Vara behjälplig med dokumentation, protokoll och rapporter från bland annat byggprojekt
-Kommunicera med underentreprenörer och leverantörer
- Stötta inom HR-relaterade delar, exempelvis uppföljning av sjukfrånvaro och bevakningslistor
-Bidra med hjälp i olika frågor som dyker upp spontant i verksamheten


Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete, gärna från en roll där du haft breda kontaktytor och arbetat med både struktur, service och samordning. Du är van vid att ta ansvar för administrativa processer och trivs med att vara en viktig del av det dagliga flödet.

Du har en gymnasial utbildning med inriktning mot exempelvis administration, ekonomi eller personal, alternativt annan relevant bakgrund. Har du dessutom erfarenhet från byggbranschen är det ett plus.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som gillar att ta ansvar, har god struktur och är van att hålla flera uppgifter igång samtidigt. Du har ett lösningsfokuserat arbetssätt, är serviceinriktad och trivs med att vara den som får saker att fungera i praktiken. Du är självgående, har lätt för att samarbeta och har en positiv inställning även när tempot är högt.
Dessutom har du ett intresse för HR och tycker om att bidra i frågor som rör människor och arbetsmiljö.


Vad erbjuder vi
Hos HZ Bygg får du arbeta i en familjär och jordnära miljö där avståndet mellan människor och avdelningar är kort. Vi arbetar aktivt för en trygg och schysst arbetsmiljö. Kränkande särbehandling och diskriminering accepteras inte.

Vår passion och vårt ansvar är att säkra kvalitet och funktion i alla projekt. Vi uppfyller detta genom att alltid sträva efter en välkomnande arbetsmiljö. En arbetsmiljö som inspirerar till hög arbetskvalitet, effektivitet och sist men inte minst: goda relationer! Vi ska ha kul på jobbet.

Om företaget
HZ Bygg är ett byggföretag med huvudkontor i Uppsala som utför total- och utförandeentreprenader. Genom nära samarbete med våra kunder från start till mål, säkerställer vi tillsammans att varje projekt inte bara möter, utan överträffar förväntningarna. Vi arbetar främst med renoverings- och ombyggnadsarbeten, nybyggnation, samt utför hyresgästanpassningar och kontorsanpassningar – från idé till färdigt objekt. Vår huvudsakliga målgrupp är offentliga beställare, fastighetsbolag samt industrier.

Som ett ledande byggbolag i Uppsala har vi gemensam erfarenhet och teknisk expertis som krävs för att ta itu med både stora och små byggprojekt. Vårt engagemang för utveckling, hållbarhet och innovation gör oss till en pålitlig partner för såväl offentliga som privata sektorn.

Vårt fokus är alltid att tillsammans sträva efter kvalitet och att ständigt utveckla hållbara och funktionella bygglösningar, oavsett om vi bygger kommersiella fastigheter eller utför detaljerade renoveringar. Detta har även gjort oss välrenommerade inom byggbranschen i Uppsala. På HZ Bygg är vi alltid redo att leverera toppresultat tillsammans med våra kunder.

Tillsammans bygger vi en bättre framtid!

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar HZ Bygg med SJR. Har du frågor? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Isabell Bengtsson på isabell.bengtsson@sjr.se alt. 070 899 95 63.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Sista ansökningsdag 2025-11-13. Tillträde enligt överenskommelse. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!


#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/11/konsult_interim_annons-10-1.png

Ansök nu

Accountant till Metacon

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 28
På Metacon är vi mitt i en spännande tillväxtresa där vi bland annat bygger upp ett ekonomiteam som kommer att ha en avgörande roll i bolagets utveckling. Vi söker dig som vill växa med oss, som gillar att vara den som hjälper och leder andra och som drivs av att göra skillnad. Här får du chansen att påverka, utvecklas och bidra till något större.

Om tjänsten
Som Accountant hos Metacon får du en bred roll med möjlighet att påverka både hur vi arbetar och hur din roll utvecklas. Initialt kommer du att arbeta med det löpande redovisningsarbetet, och du blir en viktig del i arbetet med att sätta strukturer och processer när ekonomifunktionen förstärks ytterligare.

Du rapporterar till bolagets Financial Controller och arbetar på Metacons huvudkontor i Uppsala. I dagsläget är delar av redovisningen outsourcad –du blir en nyckelperson när vi tar hem allt arbete internt.

Ansvarsområden
Vara delaktig i att etablera och förbättra redovisningsrutiner och processer
Arbeta med kund- och leverantörsreskontra inklusive betalningar
Delta vid månads- och årsbokslut
Arbeta med momsredovisning och annan skatterapportering
Andra uppgifter inom ramen för ekonomiarbetet kan bli aktuella vid behov

Rollen är under uppbyggnad – du kommer att få vara med och forma den. På sikt finns möjlighet att ta mer ansvar inom områden som analys, controlling eller redovisning, beroende på dina intressen och styrkor.

Lämplig bakgrund
Vi tror att du har:

Akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning
Några års erfarenhet av redovisning eller revision
Grundläggande kunskap om finansiella regelverk
God förståelse för redovisning och ekonomiska flöden
God systemvana, gärna erfarenhet av affärssystem (Monitor är meriterande)
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Erfarenhet av bokslutsarbete eller årsredovisning är meriterande

För att trivas hos oss behöver du vara:

Initiativtagande – du väntar inte på att någon annan ska visa vägen utan är istället den som tar täten när det behövs
Lärande och nyfiken – du vill förstå varför, inte bara hur – och om du inte redan vet svaret så tar du reda på det
Prestigelös – du vet att teamwork är vägen framåt och har lätt att anpassa dig till olika människor
Drivande – du gillar att se saker bli bättre och effektivare både i det lilla och i ett större perspektiv


Personliga egenskaper
Vi tror att du gillar när det händer saker. Du trivs i en miljö där inte allt är färdigt, där du får tänka själv, bygga nytt och se resultatet av ditt arbete. Du är noggrann i grunden, men inte rädd för att prova dig fram.

Du är antagligen i början av din karriär – kanske har du arbetat några år inom redovisning eller revision. Du är nyfiken, vill förstå helheten och ser fram emot att växa med företaget.

Vad erbjuder vi
En chans att växa med ett bolag i framkant inom grön energi
En roll där du får stort inflytande över hur arbetet formas
Nära samarbete med verksamheten och möjlighet att påverka bolagets ekonomiflöden
Engagerade kollegor och en kultur som präglas av ansvar, utveckling och framåtanda

Om företaget
Metacons vision är att bli en ledande leverantör av system för lokal vätgasproduktion i Europa för industri- och transportsektorn. Vi tillhandahåller ledande teknologier och lösningar för produktion av grön vätgas – ett nyckelverktyg för omställningen till ren energi och fossilfri bränsleförsörjning.
Vårt mål är att etablera oss som en av de marknadsledande aktörerna inom fossilfri grön vätgasproduktion för både transport- och industrisektorn. Vi engagerar oss för att fullt ut utnyttja vätgasens potential med målet att kraftigt minska växthusgasutsläpp och därmed bidra till att bromsa klimatförändringarna.
Metacon är börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market och har sitt huvudkontor i Uppsala med verksamhet i flera länder.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Metacon med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Ezitis Holmström på 0766 471657 eller charlotta.ezitisholmstrom@sjr.se. Sista ansökningsdag är 13 november men ansök gärna så snart som möjligt!

Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.

Varmt välkommen med din ansökan!


#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-6.jpg

Ansök nu

Interim Finance Manager i Uppsala

Redovisningsekonom
Läs mer Okt 17
Om tjänsten
Vi på SJR i Uppsala söker nu en Finance Manager för ett interimsuppdrag hos en av våra kunder. Troligtvis har du ett eget bolag och vill gå in som underkonsult alternativt ta anställning hos oss som konsult.

Ansvarsområden
Som senior Finance Manager kommer du att vara navet i vår kunds ekonomiavdelning . Du kommer att ha det övergripande ansvaret för att alla ekonomiska processer fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att arbeta operativt med hela ekonomiflödet –med allt från löpande redovisning och avstämningar till bokslutsarbete och även controlling.

Lämplig bakgrund
Vi ser att du har en högskoleutbildning inom ekonomi alternativt en KY utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver ha flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning och är trygg i din kompetens. Vidare behärskar du svenska i tal och skrift och är även bekväm med att kommunicera på engelska. Du är van att arbeta i olika affärssystem och och har goda kunskaper i Excel.

Personliga egenskaper
Som konsult uppskattar vi om du är prestigelös, trygg i din kompetens och har ett flexibelt förhållningssätt.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnea Järverup. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-62.jpg

Ansök nu

HR-generalist i Uppsala

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Okt 17
Om tjänsten
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta brett inom HR i en Generalist eller Business Partner roll och söker din nästa utmaning inom HR? Då kan vi på SJR ha rollen för dig! Till vår väldigt trevliga kund i Uppsala söker vi dig som vill jobba brett och omväxlande med att stötta verksamhet och dess chefer inom hela HR området. För detta söker vi dig som vill ta anställning hos oss som konsult och det goda möjligheter finns att bli överrekryterad till vår kund efter avslutat konsultuppdrag.
Du får givetvis reda på vilket företag det gäller vid kontakt med oss.

Ansvarsområden
- Agera konsultativt stöd för verksamhet och dess ledare inom hela HR området, både operativt och strategiskt
- Koordinering av HR processer
- Bidra till att utveckla och förbättra HR-rutiner och processer

Lämplig bakgrund
Vi ser att du har en högskoleutbildning inom PA/Beteendevetenskap samt tidigare erfarenhet av att ha arbetat inom HR. Du har en god förståelse och erfarenhet av alla olika HR-processer/områden. Du besitter god systemvana och är flytande i både Svenska och Engelska. Du behöver kunna arbeta självständigt och ha en förmåga att skapa förtroendefulla relationer. Som person är du kommunikativ, lyhörd serviceminded.


Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Linnea Järverup. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/10/SJR-Bild-konsult.--scaled.jpg

Ansök nu

IT-support till trevligt bolag i centrala Uppsala

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Okt 7
SJR IT söker dig som är ute efter en ny utmaning inom IT-support och kan starta din nya anställning inom snar framtid. Som konsult hos oss på SJR IT kommer du att arbeta med support på plats hos en våra kunder i centrala Uppsala. Uppdraget startar med en konsultanställning hos oss på SJR IT men med avsikt att löpa vidare i en anställning hos vår kund.


Om tjänsten
Vi ser gärna att du har arbetat ca 1-2 år i en IT-support tidigare och har ett stort intresse för både teknik och service. Du kommer att utgå från vår kunds kontor i Uppsala centrum och du blir en del av ett trevligt team om ca 10 medarbetare som gillar att hitta på saker tillsammans även utanför arbetet.

Ansvarsområden
Du kommer tillhöra en supportfunktion där du tillsammans med dina kollegor supporterar kunder med diverse tekniska problem. Ditt arbete kommer främst att vara i Windowsmiljö och du hjälper användare via Active Directory. Du hanterar ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Du kommer även att arbeta med felsökning av såväl hårdvara som mjukvara som utförs till stor del via fjärrverktyg.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst en gymnasieexamen, gärna inom IT eller en teknisk inriktning. Du har arbetat i en liknande roll ca 1-2 år och trivs med att supportera andra. Du har erfarenhet och kunskaper inom Windows och Active Directory. Vidare är du flytande i svenska och engelska språket både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Som person är du serviceminded, social, kommunikativ och har lätt för att samarbeta. Du är en god problemlösare och flexibel i ditt arbetssätt. Du är noggrann i ditt arbete och trivs med att arbeta strukturerat.

Ansökan
Har du frågor? Tveka inte att kontakta Linnea Järverup. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/05/AddSecure-_FI-woman-smile-headset-screens-1.png

Ansök nu