Uppsala: Innesäljare B2B

Hitta ansökningsinfo om jobbet Innesäljare B2B i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Arento är på väg uppåt och framåt och söker dig som vill vara med på vår resa. Har du erfarenhet av att utveckla affärer och bygga starka kundrelationer? Då är du kanske vår nya säljare som vill anta utmaningen att utveckla och stärka företagets bilaffärer med kunden i fokus.
Vi vill vara branschens mest omtyckta arbetsgivare. Inte den största – men bäst när det gäller. Därför investerar vi i våra medarbetare och satsar hållbart för framtiden. Hos oss får du korta beslutsvägar och ett team som är väl bekanta med de höga krav som företag har på en fungerande fordonsflotta. Arento är ett helsvenskt bolag som ingår i Sveviakoncernen. Vi hyr ut tjänstebilar, förmånsbilar och personalbilar från marknadens alla bilmärken. Vi engagerar oss i kunders behov och gör kundens vardag enklare genom att hålla vad vi lovar.
Om tjänsten Är du redo att ta din karriär till nästa nivå? I denna dynamiska roll kommer du initialt att stötta vår säljverksamhet administrativt och arbeta som innesäljare. Med tiden kommer du att växa in i en mer självständig roll där du aktivt söker upp nya kunder, gör kalkylberäkningar och tar fram offerter. Du kommer att bygga och upprätthålla långsiktiga affärsrelationer med våra företagskunder, förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Du kommer även att arbeta med upphandlingar, vilket innebär nära samarbete med leverantörer för att ta fram bilmodeller som möter specifika krav. Tjänsten är baserad i Uppsala, men vi arbetar med kunder i både Uppsala och Stockholm samt vissa rikstäckande kunder.
Som säljare hos oss har du ansvaret att göra Arento till kundens självklara förstahandsval när det gäller tjänstebilar, förmånsbilar och bilpoolsbilar. Med kundens behov i fokus och enastående service, samt ett aktivt arbete med att bevaka och bearbeta marknaden, kommer du att arbeta med kundbearbetning och uppsökande verksamhet. Du kommer att identifiera och kontakta potentiella kunder och sälja in vår helhetslösning på ett övertygande sätt. Din uppgift är att skapa nya affärer och vara med och utveckla verksamheten.
Vem är du? Den här möjligheten är för dig som är prestigelös, tålmodig och vill utvecklas till en ännu bättre säljare. Du drivs av att utveckla affären och verksamheten tillsammans med ditt team!
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Erfarenhet och intresse av försäljning och nykundsbearbetning.
Erfarenhet av att sälja till företag (B2B) och skapa långsiktiga affärsrelationer.
Erfarenhet av att arbeta med försäljningsmål och KPI:er.
Kunskap om olika finansieringslösningar.
God datorvana och gärna erfarenhet av att jobba i CRM-system.
Erfarenhet av bilbranschen/leasing av fordon.

Din förmåga att kommunicera effektivt och bygga relationer kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. För att lyckas behöver du kunna arbeta självständigt och i team samt ha en strukturerad och ordningsam arbetsstil. Eftersom tjänsten på sikt innebär mycket kundbesök är B-körkort och svenska i tal och skrift ett krav.
Meriterande är också om du uppfyller nedan:
Erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, operationell leasing och finansieringslösningar.
Erfarenhet av förhandling med både små och stora företag, kommuner och myndigheter.
Intresse och kunskap om olika bilmärken och modeller.

Ansökan Vill du vara med och utveckla Arentos bilaffär? Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Vår rekryteringsprocess består av arbetspsykologiska tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 1/6. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande. Förytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Selma Ahlund via mail på selma.ahlund@arento.se. För frågor angående rekryteringsprocessen kan du även kontakta HR-Specialist Ludvig Zetterman Dahlen på ludvig.zetterman-dahlen@svevia.se.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Innesäljare.

Säljare - start omgående

Läs mer Jan 24
Har du en passion för att bygga starka kundrelationer och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där samarbete och personlig utveckling står i centrum? Då är detta platsen för dig! Just nu söker vi engagerade och drivna säljare på heltid till vårt team i Stockholm.

OM TJÄNSTEN

Hos oss får du inte bara ett jobb – du blir en viktig del av ett vinnande team. Som säljare hos oss kommer du att ha möjligheten att utveckla dina färdigheter, arbeta med marknadens största varumärken och bidra till att leverera enastående resultat till våra kunder varje dag. På Konnect prioriterar vi intern utveckling och för rätt individ finns det stora möjligheter till att klättra inom bolaget. Vi tror på att skapa en stimulerande och stöttande arbetsmiljö där du ges möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med oss.

DET HÄR FÅR DU AV OSS PÅ KONNECT

- Fast timlön, provision utan tak och generösa bonusar
- Tillgång till skräddarsydda utbildningar och kontinuerlig utveckling
- En positiv och stödjande arbetsmiljö
- Möjligheten att snabbt klättra i karriären – vi premierar talang och ambition
- Roliga kickoffs, tävlingar och inspirerande säljevents
VI SÖKER DIG SOM:

- Är passionerad för att skapa och utveckla starka kundrelationer
- Har en kommunikativ, målinriktad och positiv inställning
- Värdesätter teamwork men är också självgående och ansvarstagande
- Är beredd att möta nya utmaningar och arbeta mot ambitiösa mål
- Meriterande med erfarenhet från telefonförsäljning eller butik
ANSÖKAN

Är du redo att ta klivet in i arbetslivet? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team på Konnect! Vi ser fram emot att välkomna dig och stödja dig på din resa mot en framgångsrik karriär.

Jobbtyp: Heltid

Lön: 30 000,00kr - 55 000,00kr per månad

Vi hjälper många av Sveriges vassaste varumärken i deras försäljning. Under tio års tid har vi byggt upp vår verksamhet och breddat vårt tjänsteutbud för att alltid ligga i framkant. Vårt team består idag av över trehundra drivna och talangfulla medarbetare på våra kontor i Stockholm och Barcelona.

Ansök nu

FONIA SÖKER 4 NYA INNESÄLJARE - FASTLÖN+ PROVISION - UPPSALA

Läs mer Maj 13
.

Tjänsten går ut på att via telefon sälja och marknadsföra mobila tjänster till privatpersoner och företag.
 
Karriärmöjligheterna inom företaget är mycket goda, då vi hela tiden växer. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning inom sälj- och kundhantering tillsammans med tävlingar och generösa priser.

Det är ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift men i övrigt krävs ingen tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar på plats.

Du har drivet, vi ger dig de verktyg som behövs för att utvecklas till en prisbelönt säljare!

Om Fonia:

Vi är Fonia. Den flexibla mobiloperatören för konsumenter och entreprenörer.
Vi på Fonia drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Fonias tjänster är speciellt utvecklade för att förenkla vardagen för våra kunder. Vårt  mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och konsumenter - enkelt, smidigt och prisvärt

Vi söker dig som:


* Vill tjäna mycket pengar, är hungrig och framförallt har en vinnarskalle!
* Som person är du driven och söker alltid en lösning på de hinder du stöter på.
* Du är förtroendeingivande och har en vilja att alltid nå de mål som sätts upp. Om du är rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation.
* Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inte ett krav. Din personlighet är det som avgör om du är en passande kandidat, det viktigaste är att du är en glad person med ett leende som lätt smittar av sig!


Vi erbjuder dig:


* En lättsåld produkt som inte kräver någon tidigare säljerfarenhet!
* 15 000 kr fastlön + hög provision + bonus (snittlön 27 500 kr)
* Tävlingar med generösa priser! 
* Karriärmöjlighet inom företaget! 
* Kontinuerlig coaching.
* Säljutbildning och vidareutbildning.
* Stora utvecklingsmöjligheter.


Typ av anställning: Tillsvidare (heltid)

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse

Övrigt: För allas trivsel råder dresscode "propert och städat" på kontoret

Arbetstider: 08:00 - 17:00 måndag-fredag

Läs mer om tjänsten på www.fonia.se 

OBS! Ansök i första hand genom att skicka CV/Personligt brev via den externa webbplatsen. Vi kommer att kontakta de kandidater som vi finner lämpliga så snart vi kan och behandlar ansökningar löpande.

Ansök nu

Säljare mot Företag B2B

Läs mer Maj 8
USM - Uppsala Sales & Marketing AB, är ett säljföretag som vänder sig till företag som söker kostnadseffektiva lösningar för att öka/bibehålla sin kundstock.
Vi har över 30 års erfarenhet av att hjälpa företag med att skapa ett mervärde för sina nya och befintliga kunder.
Vår värdegrund är delaktighet, ärlighet och ansvarstagande vilket speglar hela verksamheten.
Vi söker dig som
- Gillar att jobba självständigt
- Vill jobba som säljare
- Vill utvecklas
- Är social och bra på att uttrycka dig verbalt.
- Är en god lyssnare
- Tar eget ansvar


Du kommer att arbeta som säljare med telefon och email som främsta verktyg.
Du jobbar med egna kundregister och försäljningen sker uteslutande emot företag.
Vi tillhandahåller försäljning inom bland annat konferenser och facklitteratur.
Vi söker främst dig som kan arbeta heltid (8-16).
Givetvis erbjuder vi dig så väl grundlig utbildning, som löpande coachningar och stöd - allt för att du - och vi ska lyckas tillsammans.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

FONIA SÖKER 4 NYA INNESÄLJARE - FASTLÖN+ PROVISION - UPPSALA

Läs mer Maj 5
.

Tjänsten går ut på att via telefon sälja och marknadsföra mobila tjänster till privatpersoner och företag.
 
Karriärmöjligheterna inom företaget är mycket goda, då vi hela tiden växer. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning inom sälj- och kundhantering tillsammans med tävlingar och generösa priser.

Det är ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift men i övrigt krävs ingen tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar på plats.

Du har drivet, vi ger dig de verktyg som behövs för att utvecklas till en prisbelönt säljare!

Om Fonia:

Vi är Fonia. Den flexibla mobiloperatören för konsumenter och entreprenörer.
Vi på Fonia drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Fonias tjänster är speciellt utvecklade för att förenkla vardagen för våra kunder. Vårt  mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och konsumenter - enkelt, smidigt och prisvärt

Vi söker dig som:


* Vill tjäna mycket pengar, är hungrig och framförallt har en vinnarskalle!
* Som person är du driven och söker alltid en lösning på de hinder du stöter på.
* Du är förtroendeingivande och har en vilja att alltid nå de mål som sätts upp. Om du är rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation.
* Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inte ett krav. Din personlighet är det som avgör om du är en passande kandidat, det viktigaste är att du är en glad person med ett leende som lätt smittar av sig!


Vi erbjuder dig:


* En lättsåld produkt som inte kräver någon tidigare säljerfarenhet!
* 15 000 kr fastlön + hög provision + bonus (snittlön 27 500 kr)
* Tävlingar med generösa priser! 
* Karriärmöjlighet inom företaget! 
* Kontinuerlig coaching.
* Säljutbildning och vidareutbildning.
* Stora utvecklingsmöjligheter.


Typ av anställning: Tillsvidare (heltid)

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse

Övrigt: För allas trivsel råder dresscode "propert och städat" på kontoret

Arbetstider: 08:00 - 17:00 måndag-fredag

Läs mer om tjänsten på www.fonia.se 

OBS! Ansök i första hand genom att skicka CV/Personligt brev via den externa webbplatsen. Vi kommer att kontakta de kandidater som vi finner lämpliga så snart vi kan och behandlar ansökningar löpande.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Svevia AB (publ)

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Svevia AB (publ) .

Administratör till vår Ballastverksamhet i Uppsala

Kontorist
Läs mer Apr 23
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Administratör till division Industri och vår bergtäkt i Hovgården, Uppsala. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar
Ditt uppdrag som Administratör
Som administratör sitter du placerad i Hovgården bergtäkt och kommer huvudsakligen att jobba med in- och utvägningar av olika typer av massor, såsom ballast, asfalt och returasfalt. Du arbetar med dokumentation av massor som kommer till våra täkter inom området Uppsala/Stockholm. Du besvarar och hanterar även inkommande samtal angående försäljning och förfrågningar.
Du kommer att fungera som ett ansikte utåt mot våra egna medarbetare, kunder och leverantörer. På längre sikt kan rollen komma att utvecklas vilket innebär att ytterligare arbetsuppgifter kan/kommer tillkomma. Dina främsta arbetsredskap är dator och telefon.

Vem är du?
Du trivs med att jobba med administrativa uppgifter och med människor - det är det allra viktigaste! Vi ser gärna att du som söker har några års erfarenhet av att administrativt arbete och gärna arbetat med system som har inslag av kundhantering. Vi utgår ifrån att du är en hjälpsam, prestigelös och social person som dessutom är ansvarsfull och effektiv i din yrkesroll. Vi tror att din servicekänsla sitter i ryggmärgen och att du möter utmaningar på ett lösningsorienterat sätt.
Som person är du ordningsam och har lätt för kontakt med andra människor. Det är viktigt att du är positiv, engagerad och har lätt för att samarbeta då vi är en liten grupp. Du avlastar dina kollegor med arbetsuppgifter och är en hjälpande hand där det behövs. Vi värdesätter ditt driv och din vilja att lära dig mer.
Det är meriterande om du;
Har arbetat med in- och utvägningar av olika typer av massor
Har erfarenhet av administrativt arbete
Har god datorvana och behärskar grunderna i Office-paketet.

B-körkort är ett krav. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav, du behöver även vara bekväm att kommunicera på engelska. Placering för tjänsten är Uppsala och arbetstiden är 6-15.30 (6-13 på fredagar).
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning på 6 månader.

En del av något större Svevias industridivision är inne i ett expansivt skede, och ambitionerna är höga. Målet är att vara en ledande aktör inom beläggning i Sverige.
Bakom varje väg finns mer än den uppenbara ytan: en hel industri av kunskap och leveransförmåga. Vårt erbjudande är en industriell process. Från sten till färdig väg.
Allt börjar med en täkt, som sedan blir ballast, som i sin tur används i tillverkningen av asfalten, som slutligen läggs ut på vägen. Med över 100 egna bergtäkter, egen produktion av asfalt, bitumenemulsion och termoplast har vi en bredd som ingen annan. I våra laboratorier gör vi materialanalyser och ser till att produkterna når upp till standarder och krav. Och våra skickliga team inom fräsning, asfaltering, tankbeläggning och vägmarkering ser till att leveransen blir komplett.
Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.
Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Har du ytterligare frågor om tjänsten kontakta Platschef, Mojje Kalserud på telefonnummer 0702344061. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 31 maj 2025.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Arbetsledarlärling till Svevia Uppsala

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 28
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en arbetsledarlärling/elevingenjör inom drift och underhåll till vår etablering i Uppsala. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.
Ditt uppdrag som arbetsledarlärling Svevia har fått förtroende att sköta drift och underhåll av de statliga vägarna inom basunderhållsområde Uppsala. Som arbetsledarlärling/elevingenjör har du till uppgift att i samarbete med ordinarie arbetsledare planera, leda och följa upp verksamheten. Detta innebär administrativa arbetsuppgifter men även att fördela både interna samt externa resurser inom projektet. Du kommer att ingå i ett team men arbetet är mycket omväxlande och kräver också självständigt arbete. Som arbetsledarlärling kommer du att genomgå ett utbildningsprogram innehållande både teori och praktik och du kommer att verka som arbetsledare inom driftområdet. Anställningen är en tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Du rapporterar direkt till Platschef och utgår från etableringen i Uppsala. I tjänsten ingår en del resor inom området. Beredskapsarbete ingår i tjänsten där kväll, natt och helgarbete förekommer.
Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten som arbetsledarlärling/elevingenjör ser vi gärna att du har:
En teknisk examen inom utbildningsområdet väg- och anläggning, med betyg som inte är äldre än 5 år Alternativt Arbetat med vägunderhåll under minst 2 år
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt god administrativ förmåga

Din personlighet är viktig för oss! Vi tror att du motiveras av struktur, ordning och reda med en administrativ ådra. Vidare är du trygg och förtroendeingivande, du har ett affärsmässigt arbetssätt med fokus på lönsamhet. Du har en förmåga att skapa goda samarbeten med kunder och medarbetare. Att självständigt lösa problem, ta initiativ och fatta beslut faller naturligt för dig och du värdesätter tydlig kommunikation i alla led.

En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.
Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.
Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll.
Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Vår rekryteringsprocess består av arbetspsykologiska tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 31 maj. Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Entreprenadchef Gustaf Stenberg: gustaf.stenberg@svevia.se. Vid frågor om rekryteringsprocessen kan du vända dig till HR-specialist Anjah Ivarsson anjah.ivarsson@svevia.se
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Arbetsledare till Uppsala

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Apr 14
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en arbetsledare inom drift och underhåll till vår etablering i Uppsala. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.
Ditt uppdrag som arbetsledare
Vi söker nu dig som vill axla rollen som arbetsledare hos oss på Svevia i driftområde Uppsala. Det är en bred och stimulerande roll, där du blir en viktig arbetsledande funktion för våra yrkesmedarbetare och samordnande kontakt för våra inhyrda resurser. Du kommer att arbeta med varierande drift- och underhållsarbeten. I första hand med verksamhetsnära arbetsledning, planering av genomförande, styrning och uppföljning av arbetet. Du stöttar även platschefen i det dagliga arbetet med exempelvis kundkontakter, produktionsstyrning, ekonomiuppföljning och fakturering.
Vi som kommer arbeta med dig är omtänksamma och vi värnar den fina kultur vi har på arbetsplatsen där varje enskild medarbetare berikar och gör oss bättre. Hos oss är samarbete och god kommunikation är framgångsfaktorer.
Tjänsten är heltid och du utgår från Svevias etablering i Uppsala och du rapporterar direkt till Platschef. I tjänsten ingår sommar- och vinterberedskap. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning. Provanställning tillämpas.
Vem är du?För rollen som arbetsledare söker vi dig som har:
Minst 2 års erfarenhet som arbetsledare inom väg- och anläggningsverksamhet
En teknisk examen inom utbildningsområdet väg- och anläggning, avsaknad av utbildning kan kompenseras av minst fem års erfarenhet som arbetsledare inom vägunderhåll
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt intresse för digitala arbetssätt och processer

Det är dessutom meriterande om du har:
Utbildning inom arbete på väg (APV)

Din personlighet är viktig för oss! Vi tror att du motiveras av struktur, ordning och reda med en administrativ ådra. Vidare är du trygg och förtroendeingivande, du har ett affärsmässigt arbetssätt med fokus på lönsamhet. Du har en förmåga att skapa goda samarbeten med kunder och medarbetare. Att självständigt lösa problem, ta initiativ och fatta beslut faller naturligt för dig och du värdesätter tydlig kommunikation i alla led.
En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.
Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.
Varför Svevia? Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll.
Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Vår rekryteringsprocess består av arbetspsykologiska tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 11 maj. Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Entreprenadchef Gustaf Stenberg: gustaf.stenberg@svevia.se. Vid frågor om rekryteringsprocessen kan du vända dig till HR-specialist Anjah Ivarsson anjah.ivarsson@svevia.se
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Vägarbetare till Uppsala

Väg- och anläggningsarbetare
Läs mer Apr 14
Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi fyra vägarbetare inom drift och underhåll till vår etablering i Uppsala. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.
Ditt uppdrag som vägarbetare 
I rollen som vägarbetare arbetar du främst med drift- och underhållsrelaterade uppgifter inom vårt driftområde i Uppsala. Exempel på arbetsuppgifter är:
Vägservice/inspektion
Lagning av potthål
Justering och byte av vägmärken
Mindre anläggnings- och servicearbeten

I tjänsten ingår sommar- och vinterberedskap med ansvar att kalla ut resurser för att ploga, salta och sanda. Vid beredskapsarbetet tar du som vägarbetare ett arbetsledande ansvar och styr arbetet och kommunikationen med Svevias inhyrda resurser. I tjänsten så stöttas du av nära arbetsledning och engagerade kollegor. Du har även digitala hjälpmedel till hands.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med provanställning på 6 månader. På Svevia tillämpar vi individuell lönesättning.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse för vägar och underhåll samt brinner för produktion. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du har god samarbetsförmåga, engagemang och ett strukturerat arbetssätt. Vidare trivs du med att ha eget ansvar och arbetsuppgifter med hög frihetsgrad.
För att vara aktuell för tjänsten som vägarbetare behöver du ha:
Några års arbetslivserfarenhet inom vägunderhåll
B-körkort
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Vana att arbeta digitalt och med digitala verktyg

Det är ett extra plus i kanten, men inget krav, om du dessutom har:
C-körkort
Utbildningen ”Arbete på väg”


En del av något större Svevia är i dag Sveriges största driftentreprenör. Inom drift och underhåll sköter vi bland annat sommar- och vinterväghållningen för hälften av statens vägnät. Och många kommuner, privata företag och vägföreningar anlitar oss för att ta hand om deras vägar och utemiljöer.
Hos oss bidrar du till en större helhet. Vi plogar för barnfamiljen som är på väg till fjällen. Vi gör så att näringslivets varutransporter når fram och ser till att gator, torg och parker är rena och snygga. Dessutom skyddar vi liv på vägen genom vårt erbjudande inom trafikanordningar.
Varför Svevia? Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta och det är lätt att göra sin röst hörd. Samtidigt blir du en del av en praktisk verklighet och ett företag där konkreta resultat skapas med rykande asfaltmaskiner, stora snöplogar och tonvis med armeringsjärn och betong. Med ditt yrkeskunnande kan du göra skillnad på vägen. Och vi sätter alltid säkerheten först – både med omtanke om din egen arbetsmiljö och andras trygghet.  
För dig som vill ta nästa steg i utvecklingen finns det många möjligheter. Både om du vill fördjupa dig inom ditt specifika område eller gå vidare i en arbetsledande position. Tillsammans får vi stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?
Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 11 maj. Urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Entreprenadchef Gustaf Stenberg: gustaf.stenberg@svevia.se.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

KMA-ingenjör

Miljöingenjör/Miljövårdsingenjör
Läs mer Jan 28
Bygg din framtid som KMA-ingenjör hos oss!
Vi vill vara branschens mest omtyckta arbetsgivare. Inte den största – men bäst när det gäller. Därför investerar vi i våra medarbetare och satsar hållbart för framtiden. Hos oss får du korta beslutsvägar och ett team som samarbetar för att ge bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige rätt maskin på rätt plats. Låter det intressant? Vi söker nu en KMA-ingenjör som vill växa tillsammans med oss och bidra till vårt arbete med att skapa en säker, hållbar och effektiv arbetsmiljö.
Ditt uppdrag som KMA-ingenjörSom KMA-ingenjör hos oss får du en varierad roll där du stöttar organisationen med frågor inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Du kommer att:
Medverka i förbättringsarbeten och utveckla processer för att säkerställa att vi uppfyller lagkrav och interna riktlinjer.
Medverka vid interna revisioner.
Följa upp rapportering av olyckor, tillbud och risker för att säkerställa en trygg arbetsmiljö.
Hjälpa kundcentren med deras hållbarhetsarbete.
Stötta chefer och medarbetare i att efterleva krav inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö.
Ansvara för viss utbildningssamordning.

Placeringsorten är flexibel, du väljer vilket av våra kundcenter i Uppsala, Stockholm, Nyköping eller Linköping du vill utgå ifrån.Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med provanställning. Rollen innebär resor och övernattningar på annan ort någon/några gånger per månad.
Vem är du?Vi tror att du är i början av din karriär inom KMA-området och brinner för kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Du har en relevant högskoleutbildning och grundläggande kunskaper inom miljölagstiftning. Du är en strukturerad och lösningsorienterad person som gillar att samarbeta med olika delar av organisationen. Med ett stort intresse för hållbarhet, miljö, säkerhet och kvalitetsfrågor ser du möjligheter att bidra till förbättringar och utveckling. Samverkansytorna i den här tjänsten är många så god kommunikation på olika nivåer är nödvändigt. Vi vill att du bemöter chefer och övriga medarbetare i verksamheten på ett lyhört och förtroendeingivande sätt. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt god datorvana. Då det förekommer resor i tjänsten är B-körkort ett krav. Kunskap och erfarenhet inom miljö- och hållbarhetslagstiftning samt ISO 9001 samt 14001 är meriterande.
Vad vi erbjuder: Ett utvecklande och stimulerande arbete med variation och stort eget ansvar. Arento är ett bolag i en expansiv fas med ett tydligt mål och med en ledning som ständigt strävar framåt i positiv anda. Hos oss blir du snabbt en i gänget. Samarbete ligger i vårt DNA och vi drar prestigelöst nytta av varandras styrkor. Arentos medarbetare trivs och stannar kvar – länge. Med stor kunskap om säkerhet, hantering, skötsel och underhåll finns här alltid någon att fråga. Vi vill vara en arbetsplats för alla. Det är tillsammans vi skapar framgång! Varje kundcenter driver egna frågor och med våra korta beslutsvägar är det lätt att göra sin röst hörd.
Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Rekryteringsprocessen omfattar tester av personlighet- och problemlösningsförmåga, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll.

Ansök nu