Uppsala: Säljare mot Företag B2B

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljare mot Företag B2B i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

USM - Uppsala Sales & Marketing AB, är ett säljföretag som vänder sig till företag som söker kostnadseffektiva lösningar för att öka/bibehålla sin kundstock.
Vi har över 30 års erfarenhet av att hjälpa företag med att skapa ett mervärde för sina nya och befintliga kunder.
Vår värdegrund är delaktighet, ärlighet och ansvarstagande vilket speglar hela verksamheten.
Vi söker dig som
- Gillar att jobba självständigt
- Vill jobba som säljare
- Vill utvecklas
- Är social och bra på att uttrycka dig verbalt.
- Är en god lyssnare
- Tar eget ansvar


Du kommer att arbeta som säljare med telefon och email som främsta verktyg.
Du jobbar med egna kundregister och försäljningen sker uteslutande emot företag.
Vi tillhandahåller försäljning inom bland annat konferenser och facklitteratur.
Vi söker främst dig som kan arbeta heltid (8-16).
Givetvis erbjuder vi dig så väl grundlig utbildning, som löpande coachningar och stöd - allt för att du - och vi ska lyckas tillsammans.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Innesäljare.

Säljare - start omgående

Läs mer Jan 24
Har du en passion för att bygga starka kundrelationer och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där samarbete och personlig utveckling står i centrum? Då är detta platsen för dig! Just nu söker vi engagerade och drivna säljare på heltid till vårt team i Stockholm.

OM TJÄNSTEN

Hos oss får du inte bara ett jobb – du blir en viktig del av ett vinnande team. Som säljare hos oss kommer du att ha möjligheten att utveckla dina färdigheter, arbeta med marknadens största varumärken och bidra till att leverera enastående resultat till våra kunder varje dag. På Konnect prioriterar vi intern utveckling och för rätt individ finns det stora möjligheter till att klättra inom bolaget. Vi tror på att skapa en stimulerande och stöttande arbetsmiljö där du ges möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med oss.

DET HÄR FÅR DU AV OSS PÅ KONNECT

- Fast timlön, provision utan tak och generösa bonusar
- Tillgång till skräddarsydda utbildningar och kontinuerlig utveckling
- En positiv och stödjande arbetsmiljö
- Möjligheten att snabbt klättra i karriären – vi premierar talang och ambition
- Roliga kickoffs, tävlingar och inspirerande säljevents
VI SÖKER DIG SOM:

- Är passionerad för att skapa och utveckla starka kundrelationer
- Har en kommunikativ, målinriktad och positiv inställning
- Värdesätter teamwork men är också självgående och ansvarstagande
- Är beredd att möta nya utmaningar och arbeta mot ambitiösa mål
- Meriterande med erfarenhet från telefonförsäljning eller butik
ANSÖKAN

Är du redo att ta klivet in i arbetslivet? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team på Konnect! Vi ser fram emot att välkomna dig och stödja dig på din resa mot en framgångsrik karriär.

Jobbtyp: Heltid

Lön: 30 000,00kr - 55 000,00kr per månad

Vi hjälper många av Sveriges vassaste varumärken i deras försäljning. Under tio års tid har vi byggt upp vår verksamhet och breddat vårt tjänsteutbud för att alltid ligga i framkant. Vårt team består idag av över trehundra drivna och talangfulla medarbetare på våra kontor i Stockholm och Barcelona.

Ansök nu

FONIA SÖKER 4 NYA INNESÄLJARE - FASTLÖN+ PROVISION - UPPSALA

Läs mer Maj 13
.

Tjänsten går ut på att via telefon sälja och marknadsföra mobila tjänster till privatpersoner och företag.
 
Karriärmöjligheterna inom företaget är mycket goda, då vi hela tiden växer. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning inom sälj- och kundhantering tillsammans med tävlingar och generösa priser.

Det är ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift men i övrigt krävs ingen tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar på plats.

Du har drivet, vi ger dig de verktyg som behövs för att utvecklas till en prisbelönt säljare!

Om Fonia:

Vi är Fonia. Den flexibla mobiloperatören för konsumenter och entreprenörer.
Vi på Fonia drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Fonias tjänster är speciellt utvecklade för att förenkla vardagen för våra kunder. Vårt  mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och konsumenter - enkelt, smidigt och prisvärt

Vi söker dig som:


* Vill tjäna mycket pengar, är hungrig och framförallt har en vinnarskalle!
* Som person är du driven och söker alltid en lösning på de hinder du stöter på.
* Du är förtroendeingivande och har en vilja att alltid nå de mål som sätts upp. Om du är rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation.
* Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inte ett krav. Din personlighet är det som avgör om du är en passande kandidat, det viktigaste är att du är en glad person med ett leende som lätt smittar av sig!


Vi erbjuder dig:


* En lättsåld produkt som inte kräver någon tidigare säljerfarenhet!
* 15 000 kr fastlön + hög provision + bonus (snittlön 27 500 kr)
* Tävlingar med generösa priser! 
* Karriärmöjlighet inom företaget! 
* Kontinuerlig coaching.
* Säljutbildning och vidareutbildning.
* Stora utvecklingsmöjligheter.


Typ av anställning: Tillsvidare (heltid)

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse

Övrigt: För allas trivsel råder dresscode "propert och städat" på kontoret

Arbetstider: 08:00 - 17:00 måndag-fredag

Läs mer om tjänsten på www.fonia.se 

OBS! Ansök i första hand genom att skicka CV/Personligt brev via den externa webbplatsen. Vi kommer att kontakta de kandidater som vi finner lämpliga så snart vi kan och behandlar ansökningar löpande.

Ansök nu

Innesäljare B2B

Läs mer Maj 8
Arento är på väg uppåt och framåt och söker dig som vill vara med på vår resa. Har du erfarenhet av att utveckla affärer och bygga starka kundrelationer? Då är du kanske vår nya säljare som vill anta utmaningen att utveckla och stärka företagets bilaffärer med kunden i fokus.
Vi vill vara branschens mest omtyckta arbetsgivare. Inte den största – men bäst när det gäller. Därför investerar vi i våra medarbetare och satsar hållbart för framtiden. Hos oss får du korta beslutsvägar och ett team som är väl bekanta med de höga krav som företag har på en fungerande fordonsflotta. Arento är ett helsvenskt bolag som ingår i Sveviakoncernen. Vi hyr ut tjänstebilar, förmånsbilar och personalbilar från marknadens alla bilmärken. Vi engagerar oss i kunders behov och gör kundens vardag enklare genom att hålla vad vi lovar.
Om tjänsten Är du redo att ta din karriär till nästa nivå? I denna dynamiska roll kommer du initialt att stötta vår säljverksamhet administrativt och arbeta som innesäljare. Med tiden kommer du att växa in i en mer självständig roll där du aktivt söker upp nya kunder, gör kalkylberäkningar och tar fram offerter. Du kommer att bygga och upprätthålla långsiktiga affärsrelationer med våra företagskunder, förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Du kommer även att arbeta med upphandlingar, vilket innebär nära samarbete med leverantörer för att ta fram bilmodeller som möter specifika krav. Tjänsten är baserad i Uppsala, men vi arbetar med kunder i både Uppsala och Stockholm samt vissa rikstäckande kunder.
Som säljare hos oss har du ansvaret att göra Arento till kundens självklara förstahandsval när det gäller tjänstebilar, förmånsbilar och bilpoolsbilar. Med kundens behov i fokus och enastående service, samt ett aktivt arbete med att bevaka och bearbeta marknaden, kommer du att arbeta med kundbearbetning och uppsökande verksamhet. Du kommer att identifiera och kontakta potentiella kunder och sälja in vår helhetslösning på ett övertygande sätt. Din uppgift är att skapa nya affärer och vara med och utveckla verksamheten.
Vem är du? Den här möjligheten är för dig som är prestigelös, tålmodig och vill utvecklas till en ännu bättre säljare. Du drivs av att utveckla affären och verksamheten tillsammans med ditt team!
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Erfarenhet och intresse av försäljning och nykundsbearbetning.
Erfarenhet av att sälja till företag (B2B) och skapa långsiktiga affärsrelationer.
Erfarenhet av att arbeta med försäljningsmål och KPI:er.
Kunskap om olika finansieringslösningar.
God datorvana och gärna erfarenhet av att jobba i CRM-system.
Erfarenhet av bilbranschen/leasing av fordon.

Din förmåga att kommunicera effektivt och bygga relationer kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. För att lyckas behöver du kunna arbeta självständigt och i team samt ha en strukturerad och ordningsam arbetsstil. Eftersom tjänsten på sikt innebär mycket kundbesök är B-körkort och svenska i tal och skrift ett krav.
Meriterande är också om du uppfyller nedan:
Erfarenhet av att arbeta med leasingavtal, operationell leasing och finansieringslösningar.
Erfarenhet av förhandling med både små och stora företag, kommuner och myndigheter.
Intresse och kunskap om olika bilmärken och modeller.

Ansökan Vill du vara med och utveckla Arentos bilaffär? Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.
Vår rekryteringsprocess består av arbetspsykologiska tester, intervjuer, referenstagning samt bakgrundskontroll.
Skicka in din ansökan snarast möjligt och som senast den 1/6. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande. Förytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Selma Ahlund via mail på selma.ahlund@arento.se. För frågor angående rekryteringsprocessen kan du även kontakta HR-Specialist Ludvig Zetterman Dahlen på ludvig.zetterman-dahlen@svevia.se.
Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

FONIA SÖKER 4 NYA INNESÄLJARE - FASTLÖN+ PROVISION - UPPSALA

Läs mer Maj 5
.

Tjänsten går ut på att via telefon sälja och marknadsföra mobila tjänster till privatpersoner och företag.
 
Karriärmöjligheterna inom företaget är mycket goda, då vi hela tiden växer. Vi erbjuder kontinuerlig utbildning inom sälj- och kundhantering tillsammans med tävlingar och generösa priser.

Det är ett krav att du behärskar svenska språket i både tal och skrift men i övrigt krävs ingen tidigare erfarenhet av försäljning då vi utbildar på plats.

Du har drivet, vi ger dig de verktyg som behövs för att utvecklas till en prisbelönt säljare!

Om Fonia:

Vi är Fonia. Den flexibla mobiloperatören för konsumenter och entreprenörer.
Vi på Fonia drivs av att förenkla komplexitet. För oss betyder det att tänka nytt och att göra saker annorlunda. Fonias tjänster är speciellt utvecklade för att förenkla vardagen för våra kunder. Vårt  mål är att skapa transparenta och problemfria lösningar för företagare och konsumenter - enkelt, smidigt och prisvärt

Vi söker dig som:


* Vill tjäna mycket pengar, är hungrig och framförallt har en vinnarskalle!
* Som person är du driven och söker alltid en lösning på de hinder du stöter på.
* Du är förtroendeingivande och har en vilja att alltid nå de mål som sätts upp. Om du är rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom vår organisation.
* Tidigare erfarenhet av försäljning är meriterande men inte ett krav. Din personlighet är det som avgör om du är en passande kandidat, det viktigaste är att du är en glad person med ett leende som lätt smittar av sig!


Vi erbjuder dig:


* En lättsåld produkt som inte kräver någon tidigare säljerfarenhet!
* 15 000 kr fastlön + hög provision + bonus (snittlön 27 500 kr)
* Tävlingar med generösa priser! 
* Karriärmöjlighet inom företaget! 
* Kontinuerlig coaching.
* Säljutbildning och vidareutbildning.
* Stora utvecklingsmöjligheter.


Typ av anställning: Tillsvidare (heltid)

Tillträde: Omgående enligt överenskommelse

Övrigt: För allas trivsel råder dresscode "propert och städat" på kontoret

Arbetstider: 08:00 - 17:00 måndag-fredag

Läs mer om tjänsten på www.fonia.se 

OBS! Ansök i första hand genom att skicka CV/Personligt brev via den externa webbplatsen. Vi kommer att kontakta de kandidater som vi finner lämpliga så snart vi kan och behandlar ansökningar löpande.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Usm Uppsala Sales & Marketing AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Usm Uppsala Sales & Marketing AB .

Jobba som säljare! 8-12

Telefonförsäljare
Läs mer Jan 31
USM - Uppsala Sales & Marketing AB, är ett säljföretag som vänder sig till företag som söker kostnadseffektiva lösningar för att öka/bibehålla sin kundstock.
Vi tillhandahåller även tjänster inom utbildning, säljprocesser och konsulting.
Vi har över 30 års erfarenhet av att hjälpa företag med att skapa ett mervärde för sina nya och befintliga kunder.
Vår värdegrund är delaktighet, ärlighet och ansvarstagande vilket speglar hela verksamheten.
Vi söker dig som
- Gillar att jobba självständigt
- Vill jobba som säljare
- Vill utvecklas
- Är social och bra på att uttrycka dig verbalt.
- Är en god lyssnare
- Tar eget ansvar

Du kommer att arbeta som säljare med telefon och email som främsta verktyg.
Du jobbar med egna kundregister och försäljningen sker uteslutande emot företag.
Vi tillhandahåller försäljning inom bland annat konferenser och facklitteratur.
Vi söker främst dig som kan arbeta heltid (8-16).
Givetvis erbjuder vi dig så väl grundlig utbildning, som löpande coachningar och stöd - allt för att du - och vi ska lyckas tillsammans.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Jobba som säljare! 8-12

Telefonförsäljare
Läs mer Nov 7
USM - Uppsala Sales & Marketing AB, är ett säljföretag som vänder sig till företag som söker kostnadseffektiva lösningar för att öka/bibehålla sin kundstock.
Vi tillhandahåller även tjänster inom utbildning, säljprocesser och konsulting.
Vi har över 30 års erfarenhet av att hjälpa företag med att skapa ett mervärde för sina nya och befintliga kunder.
Vår värdegrund är delaktighet, ärlighet och ansvarstagande vilket speglar hela verksamheten.
Vi söker dig som
- Gillar att jobba självständigt
- Vill jobba som säljare
- Vill utvecklas
- Är social och bra på att uttrycka dig verbalt.
- Är en god lyssnare
- Tar eget ansvar

Du kommer att arbeta som säljare med telefon och email som främsta verktyg.
Du jobbar med egna kundregister och försäljningen sker uteslutande emot företag.
Vi tillhandahåller försäljning inom bland annat konferenser och facklitteratur.
Vi söker främst dig som kan arbeta heltid (8-16).
Givetvis erbjuder vi dig så väl grundlig utbildning, som löpande coachningar och stöd - allt för att du - och vi ska lyckas tillsammans.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu