Uppsala: Uppsala: Marknadskoordinator till iPiccolo

Hitta ansökningsinfo om jobbet Uppsala: Marknadskoordinator till iPiccolo i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-06 // Varaktighet: Heltid

Vi söker efter dig som brinner för marknadsföring, kommunikation och produktions-projektledning till tjänsten som Marknadskoordinator till e-handelsbolaget iPiccolo AB. 

Din profil

Du är en driven person som alltid strävar efter att komma i mål och att uppnå att bättre resultat.
Du känner dig hemma i olika digitala miljöer och tar med viss förförståelse lätt till dig olika system, e-handelsplattformar och analysverktyg.
Du är nyfiken, kreativ och öppen för att lära dig nya saker samt pröva olika grepp för att utveckla kommunikationen och e-handelssajterna.
Du ska ha förmåga att driva många olika uppgifter/projekt framåt samtidigt och ha lätt för att samarbeta.
Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya trender, verktyg/system eller andra förändringar som ständigt sker i den digitala världen.
Du tycker om när arbetet har ett högt tempo och ibland korta deadlines.
Du är engagerad och intresserad av försäljning, marknadsföring och ny teknik, som till exempel AI.  
Dina kvalifikationer

Du har en relevant eftergymnasial utbildning från högskola, universitet eller yrkeshögskola.
Du har minst 1–5 års arbetslivserfarenhet inom e-handel/kommunikation/UX.  
Du har viss förkunskap om Google Analytics och gärna Clarity.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Tidigare erfarenhet av personalansvar och/eller leda team ser vi som meriterande 
Dina arbetsuppgifter  

Den här tjänsten har en stor variation av arbetsuppgifter, där du kommer att arbeta nära marknadschefen och ha en viktig roll på marknadsavdelning. Du både driver och är delaktigt i många olika projekt och arbetsområden områden. Uppgifterna kan komma att variera utifrån våra behov över tid. Här följer några av de huvudsakliga uppgifterna som blir dina arbetsuppgifter: 

Att hantera löpande arbete med material och uppföljning av våra varumärkesbyggandekanaler, såsom radio, utomhus/trafikreklam, TV, PR (copy), print, barter, event och sponsring.
Att koordinera / projektleda marknadsavdelningen vid plattformsbyten vid eventuella nyförvärv.
Att koordinera planering, optimering och uppföljning av CRM-kanalen
Att ansvara för hantering av kund-/produktomdömen. Kontakt med partners som Trustpilot/Testfreaks samt uppföljning av betyg och kundnöjdhet. Ansvar för integrationer kring / och utveckling av kundomdömen.
Att driva och utveckla kommunikationen på våra sajter.
Att ha ansvar för att legal-/villkorstexter av olika slag samt företagspresentationer är uppdaterade. Det innefattar copy kring GDPR, cookieregler samt certifieringar mm
Eventuellt personalansvar för copy/design.
Att hjälpa till och ta hand om med allmänt förekommande uppgifter på marknadsavdelningen vid behov.
Anställningsform

Heltid. Provanställning 6 månader tillämpas. 

Tjänstens placering

Tjänsten är förlagd till vårt kontor i centrala Uppsala.  

Förmåner

Vi erbjuder konkurrenskraftig lön, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt flera trevliga personalaktiviteter under året.

Om iPiccolo AB

iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB 14 st olika varumärken inom e-handel. Företaget omsatte drygt 600 miljoner kronor år 2024 och är idag ca 85 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Marknadskoordinator

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Marknadskoordinator.

Marknadskoordinator till Famora Foods

Läs mer Okt 2
Har du erfarenhet av marknadsföring och vill ta ett stort ansvar för ett företags varumärke och marknadsaktiviteter? Som marknadskoordinator hos det familjeägda och framgångsrika Famora Foods får du en central roll där du får driva både strategiska och operativa insatser, påverka viktiga projekt och bidra till företagets fortsatta tillväxt. Här får du arbeta med välkända varumärken som Dave & Jon's smaksatta dadlar och utveckla din kompetens i en roll med goda möjligheter att växa.
Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Famora Foods.

 Om företaget
Famora Foods AB är ett helägt familjeföretag som drivs av familjen Orang (Famora). Det grundades redan 1987 av Yousef Orang. Med Yousef som styrelseordförande drivs företaget idag i andra generationen av syskonen David (VD), Jonas, Susanna och Elias. Företaget har över 40 anställda och är specialiserat på snacks, nötter och torkad frukt, med särskilt fokus på att rosta nötter och skapa balanserade smaker. 2018 byggde de en toppmodern produktionsanläggning norr om Uppsala, med nötrosteri, dragéringsenhet och automatiska paketeringslinjer. Detta gör att de kan kontrollera hela produktionskedjan och leverera högkvalitativa produkter.
Ett av deras mest kända varumärken är Dave & Jon's, som erbjuder smaksatta dadlar och har blivit en favorit bland deras kunder. Oavsett om det handlar om pris, kvalitet eller innovation, strävar Famora Foods alltid efter att sätta konsumentens intressen i första rummet och leverera produkter som verkligen gör skillnad.
 Arbetsuppgifter
Som marknadskoordinator på Famora Foods får du ett helhetsansvar och en central roll i företagets marknadsarbete och varumärkesaktiviteter. Du är med och driver både strategiska och operativa insatser, från utveckling av marknadsmaterial till att skapa innehåll för sociala medier. Rollen innebär nära samarbete med produktutveckling, externa byråer och andra interna team, samt kontakt med kunder och leverantörer. Här får du vara med och påverka, ta ansvar för viktiga projekt, bidra till företagets övergripande marknadsplan och delta på mässor och event. Rollen erbjuder ett ansvarsfullt och varierande arbete där du får möjlighet att utvecklas. Exempel på arbetsuppgifter:
• Ändring och framtagande av förpackningar, material och displaylösningar
• Vid behov upphandla och samarbeta med design/kommunikationsbyrå
• Skapa marknadsmaterial och produktpresentationer, både tryckt och digitalt
• Contentproduktion och hantering av sociala medier
• Framtagande av bilder och informationsmaterial till kunder och leverantörer
• Projektplanering och deltagande vid mässor och event
• Stötta med andra administrativa uppgifter vid behov

 Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Minst två års erfarenhet inom marknadsföring
• Mycket goda kunskaper inom Adobe Suite
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
• Erfarenhet av livsmedel är meriterande
För att lyckas i rollen som marknadskoordinator är du självgående, kreativ och initiativtagande. Du vågar ta ansvar för dina projekt och driver arbetet framåt med engagemang och beslutsamhet. Du är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du samarbetar med kollegor och externa partners, och du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö. Som person är du driven, nyfiken och lösningsorienterad, med ett öga för detaljer och en förmåga att arbeta strukturerat för att nå resultat.
Övrig information

Start: Enligt överenskommelse Plats: Uppsala Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor? Hör gärna av dig!
info@bravura.se
010-171 47 10
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!

#Nextgen

Ansök nu

Projektkoordinator

Läs mer Aug 18
Uppsala universitet, byggnadsavdelningen
Vi söker dig som vill arbeta i centrum för universitetets lokalförsörjning till stöd för universitetets
forskning och utbildning.

Tjänsten är placerad vid avdelningens stab på Byggnadsavdel­ningen och du kommer att rapportera till enhetschefen.

Byggnadsavdelningen vid Uppsala universitet utgör en avdelning inom universitetsförvaltningen och
ansvarar för att hålla institutioner och andra enheter med ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler
samt ansvarar för universitetets långsiktiga lokalförsörjning.

Avdelningens stab består i dagsläget av åtta medarbetare som arbetar huvudsakligen med avtalshantering, lokaladministration och controllerfunktion för lokalkostnader. I uppdraget ingår även ekonomi- och projektadministration av pågående lokalprojekt samt ansvar för avdelningens ekonomistyrning och uppföljning
av verksamheten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ett av projektkoordinatorns huvuduppdrag är att, i samarbete med avdelningens projektledare, samman­­ställa beslutsunderlag i lokalprojektens olika interna beslutskeden. Projektkoordinatorn ansvarar för den löpande projektspecifika bokföringen under det pågående lokalprojektet till och med det ekonomiska projektavslutet. Detta innebär bl.a. ansvar för projektuppföljnings­verktygets systemstruktur i Excel och registrering i densamma.

I arbetsuppgifterna ingår även att lämna underlag inför tertial- och årsbokslut. Vidare ingår ansvar för ekonomiska underlag till aktiveringar av lokalprojektens investeringar och underlag för ersättningar av avskrivningskostnader. I uppdraget ingår även att ansvara för samman­ställ­ningen av universitets investeringsbudget för beslutade och planerade lokalprojekt. Projektkoordinatorn upprättar underlag till universitetets verksamhetsplan och budgetunderlag som levereras årligen till utbildnings-departementet avseende lokalprojektens investeringar.

Kvalifikationskrav
Du har lägst gymnasieexamen med inriktning på företagsekonomi och redovisning eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flerårig aktuell erfarenhet av beslutshandläggning och löpande ekonomiadministration. Mycket goda kunskaper och vana att arbeta i Officepaketet och framförallt i Excel och Word.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Som person är du strukturerad, noggrann, ansvarstagande och kommunikativ. Du har en god förmåga att samverka och samarbeta med andra samt är lyhörd. Du är initiativtagande och har lätt för att se behov och se till helheten. Du arbetar självständigt och har erfarenhet av att driva och förbättra interna processer. För rollen krävs att du är van med varierade arbets­belastning. Det är viktigt att du kan uttrycka dig obehindrat i svenska språket i både tal och skrift.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Meriterande är om du har arbetat inom projektekonomi- och administration inom lokalprojekt.

Om anställningen
Anställningen är tillsvidare (provanställning tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse dock tidigast 1 november 2025. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Enhetschef och Bitr. byggnadsdirektör Maria Fornstedt, mailadress: maria.fornstedt@uu.se alternativ mobil nr: 070-425 00 54.

Välkommen med din ansökan senast den 1 september 2025, UFV PA 2025/2452

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Marketing Manager - Immuneed

Läs mer Jun 4
Are you a Marketing Manager looking to do more than just drive clicks? At Immuneed, your work directly supports the development of safer and more effective therapies. Our innovative approach to immunotoxicity testing is reshaping preclinical drug development and now, we’re looking for a Marketing Manager who can help us amplify our message and scale our impact.
About the Role
We’re a company in start-up mode, but with a solid marketing foundation already in place. Now we’re looking for someone to take it to the next level. Your work will span the full marketing spectrum, from strategy to execution, and contribute directly to how our services are understood and valued by the market. You’ll shape the strategy, but this is a small, hands-on team, so rolling up your sleeves is part of the job.
You will work cross-functionally across the entire organization, collaborating closely with sales, scientific advisors to ensure clear, consistent, and impactful messaging throughout all touchpoints.
You will: Lead marketing strategy across channels and audiences, translating our scientific value into engaging campaigns and messaging.
Drive campaign execution, from planning to publishing, with support from consultants and internal experts.
Oversee digital platforms including our website, LinkedIn presence, ScienceExchange and more.
Produce content, from thought-leadership posts to slide decks and conference materials, using tools like Canva, PowerPoint and AI tools.
Coordinate internally with sales, scientific advisors, and leadership to ensure consistent, targeted communication.
Leverage analytics tools to measure and optimize impact.
Who You Are
You’re an experienced marketer who thrives in dynamic environments and believes in the power of science-led communication. You’re not only strategic, you're also hands-on, curious, and ready to step in wherever needed to move things forward.
To succeed in this role, you need to be someone who embraces self-leadership. This is a start-up journey, sometimes the road ahead is clear, and sometimes it's foggy. We support each other in finding the way forward, but everyone is expected to take responsibility for their part of the map. You don’t need to know everything from day one, but we hope you’re driven by a sense of curiosity and a desire to continuously learn, experiment, and improve.
Ideally, you bring: A few years of marketing experience, preferably within life sciences, biotech, medtech or pharma.
A solid grasp of digital marketing, including campaigns, SEO/SEM, and CRM.
Hands-on experience with tools like HubSpot, Canva, PowerPoint, and basic analytics dashboards.
Strong communication skills – especially in turning complex scientific information into accessible, engaging content.
Experience working cross-functionally with small, high-performing teams.
Bonus if you have: A degree in Life Science and experience in preclinical research, immunology, or molecular biology.
Familiarity with platforms like ScienceExchange, Scientist.com, or similar marketplaces.

Location: Uppsala, Sweden (Hybrid – minimum 3 days/week onsite) Employment Type: A full-time permanent position with six months of probation time Reports to: CEO
Application
In this recruitment, we are collaborating with SallyQ. If you have any questions, please contact Sandra Bydell Sveder, Senior Recruitment Consultant at SallyQ.
We accept applications until 29th of July, but we will evaluate candidates on an ongoing basis and aim to fill the position as soon as possible. Don’t wait to apply!
About Immuneed
Immuneed provides human-relevant immunological assessments for preclinical-stage drug candidates. Our proprietary platform, ID.Flow, uses fresh human whole blood to reveal immune responses that traditional animal models often miss. By delivering early and physiologically relevant data, we help drug developers make smarter decisions, reduce reliance on animal studies, and accelerate the development of safe, innovative therapies.
We are proud to contribute to the global shift toward more ethical and effective science – and we’re just getting started.

Ansök nu

Campaign Associate

Läs mer Jan 15
About Wehype
At Wehype, our mission is to empower Creators and Games to collaborate seamlessly and grow together. We achieve this by providing a platform that connects Creators and Games from all corners of the world through a rich product experience that supports various activations, including paid sponsorships, rewards, and giveaways.
About the Role
As a Campaign Coordinator at Wehype, you will play a key role in supporting the successful delivery of influencer marketing campaigns on a global scale. Working closely with our Campaign team and internal teams, you will assist in managing the logistics and coordination of campaigns, ensuring they run smoothly and exceed client expectations. This is an excellent opportunity to develop your skills in a dynamic and fast-paced environment while contributing to some of the biggest gaming campaigns in the world.
What You Will Do
Assist Campaign Leads in organizing and managing influencer marketing campaigns across multiple gaming titles.
Support with Creator Sourcing
Handle administrative and logistical tasks, including scheduling, tracking deadlines, and maintaining campaign documentation.
Supporting the team with Creator Contracts
Collaborate with internal teams to gather, organize, and distribute campaign assets and materials.
Monitor campaign progress and performance, compiling data and insights for reporting purposes.
Contribute to brainstorming sessions and help develop innovative campaign strategies tailored to client needs.

Who You Are
Fluent in English, written and spoken, with excellent communication skills.
Highly organized with strong attention to detail and the ability to multitask effectively.
Proactive and eager to learn, with an entrepreneurial mindset.
Comfortable working in a fast-paced environment and meeting deadlines.
Passionate about gaming and the influencer marketing space.
A team player with a collaborative attitude and a willingness to take initiative.

What’s in it for you?
Career Development: Grow your skills and gain valuable experience in a rapidly expanding industry.
Health and Wellness: Enjoy a wellness grant for gym/yoga/massage and daily office breakfasts.
Exciting Projects: Work with iconic games like FIFA, Fortnite, Call of Duty, and more.
Gaming Perks: Access gaming stations at work to enjoy the games you collaborate on or unwind with your favorites.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Jobbakuten Väst AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Jobbakuten Väst AB .

Uppsala: Finsktalande kundtjänst till e-handelsbolag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 29
iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och finska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden via telefon, e-post och chatt.

Ditt fokus kommer att ligga på att ge förstklassig och effektiv service när du besvarar frågor kring beställningar, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är bemanna receptionen, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att ge fantastisk service, personligen samt med dator och telefon som verktyg. Du kan använda finska och svenska i tal och skrift. Du har lätt att hantera flera system och telefon parallellt. Kunskap om produkter som ljuskällor eller 3D-skrivare är av stort intresse för oss. Vana vid användning av AI-språkmodeller är också meriterande.

Förutom effektiv hantering av kundernas ärenden är språknivå och trevlig tonalitet i kundbemötandet viktigt för oss och det kommer att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina uppgifter, kan anpassa tempo efter arbetsmängd och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

Om iPiccolo AB:
iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte över 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.


 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

Friskvårdsbidrag 3 500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
 

Uppdragsgivare:  iPiccolo AB

Ort:  Uppsala

Omfattning:  Heltid med start omgående

Arbetstider : 7:30-16:30 lunch 12-13. Flexibilitet finns

Ansök nu

Uppsala: Kundtjänst, dansktalande eller norsktalande

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 29
Kundtjänst till e-handelsbolag

iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänst/ receptionsmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska, norska och/eller danska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden. Våra ärenden kommer in via telefon, chatt, e-post, webformulär och facebook. Kundärenden hanteras bland annat i ärendehanteringssystemet Customer First.

Ditt fokus kommer att ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är bemanna receptionen, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att ge fantastisk service, personligen samt med dator och telefon som verktyg. Du kan använda svenska, norska och/eller danska i tal och skrift.  Du har lätt att hantera flera system och telefon parallellt. Erfarenhet eller kunskap om ljuskällor är av stort intresse för oss.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina uppgifter och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om iPiccolo AB:

iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.


 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

Friskvårdsbidrag 3.500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Uppdragsgivare:  iPiccolo AB

Ort:  Uppsala

Omfattning:  Heltid med start omgående

Arbetstider : 7:30-16:30 lunch 12-13

 

A

Ansök nu

Uppsala: Finsktalande kundtjänst till e-handelsbolag

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 2
iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänstmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska och finska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden via telefon, e-post och chatt.

Ditt fokus kommer att ligga på att ge förstklassig och effektiv service när du besvarar frågor kring beställningar, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är bemanna receptionen, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att ge fantastisk service, personligen samt med dator och telefon som verktyg. Du kan använda finska och svenska i tal och skrift. Du har lätt att hantera flera system och telefon parallellt. Kunskap om produkter som ljuskällor eller 3D-skrivare är av stort intresse för oss. Vana vid användning av AI-språkmodeller är också meriterande.

Förutom effektiv hantering av kundernas ärenden är språknivå och trevlig tonalitet i kundbemötandet viktigt för oss och det kommer att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina uppgifter, kan anpassa tempo efter arbetsmängd och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

 

Om iPiccolo AB:
iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte över 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.


 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

Friskvårdsbidrag 3 500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
 

Uppdragsgivare:  iPiccolo AB

Ort:  Uppsala

Omfattning:  Heltid med start omgående

Arbetstider : 7:30-16:30 lunch 12-13. Flexibilitet finns

Ansök nu

Uppsala: Kundtjänst, dansktalande eller norsktalande

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 26
Kundtjänst till e-handelsbolag

iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänst/ receptionsmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska, norska och/eller danska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden. Våra ärenden kommer in via telefon, chatt, e-post, webformulär och facebook. Kundärenden hanteras bland annat i ärendehanteringssystemet Customer First.

Ditt fokus kommer att ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är bemanna receptionen, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att ge fantastisk service, personligen samt med dator och telefon som verktyg. Du kan använda svenska, norska och/eller danska i tal och skrift.  Du har lätt att hantera flera system och telefon parallellt. Erfarenhet eller kunskap om ljuskällor är av stort intresse för oss.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina uppgifter och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om iPiccolo AB:

iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.


 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

Friskvårdsbidrag 3.500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Uppdragsgivare:  iPiccolo AB

Ort:  Uppsala

Omfattning:  Heltid med start omgående

Arbetstider : 7:30-16:30 lunch 12-13

 

A

Ansök nu

Uppsala: Kundtjänst, dansktalande eller norsktalande

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 1
Kundtjänst till e-handelsbolag

iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänst/ receptionsmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska, norska och/eller danska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden. Våra ärenden kommer in via telefon, chatt, e-post, webformulär och facebook. Kundärenden hanteras bland annat i ärendehanteringssystemet Customer First.

Ditt fokus kommer att ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är bemanna receptionen, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att ge fantastisk service, personligen samt med dator och telefon som verktyg. Du kan använda svenska, norska och/eller danska i tal och skrift.  Du har lätt att hantera flera system och telefon parallellt. Erfarenhet eller kunskap om ljuskällor är av stort intresse för oss.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina uppgifter och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om iPiccolo AB:

iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.


 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

Friskvårdsbidrag 3.500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Uppdragsgivare:  iPiccolo AB

Ort:  Uppsala

Omfattning:  Heltid med start omgående

Arbetstider : 7:30-16:30 lunch 12-13

 

A

Ansök nu

Uppsala: Kundtjänst, dansktalande eller norsktalande

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 7
Kundtjänst till e-handelsbolag

iPiccolo AB står inför satsningar på flera nya områden, i vår kundtjänst har du en viktig roll att serva kunderna på bästa sätt. Som kundtjänst/ receptionsmedarbetare hos oss ingår du i ett trevligt team. Vi söker nu en kollega som kan ge support till den svenska, norska och/eller danska marknaden och som har ett långsiktigt intresse av att arbeta i en serviceinriktad roll.

Uppdraget

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du främst att arbeta med att besvara inkommande kundärenden. Våra ärenden kommer in via telefon, chatt, e-post, webformulär och facebook. Kundärenden hanteras bland annat i ärendehanteringssystemet Customer First.

Ditt fokus kommer att ligga på att ge förstklassig service och besvara frågor kring order, leveranser, produkter, reklamationer och betalningar. Vi arbetar med kontinuerlig uppföljning på våra kunders upplevelse för att utveckla oss i kundtjänsten.

I tjänsten ingår även att emellanåt vara behjälplig, på andra avdelningar. Arbetsuppgifter som kan vara aktuella är bemanna receptionen, packning och returhantering.

Kvalifikationer

Rollen passar dig som gillar att ge fantastisk service, personligen samt med dator och telefon som verktyg. Du kan använda svenska, norska och/eller danska i tal och skrift.  Du har lätt att hantera flera system och telefon parallellt. Erfarenhet eller kunskap om ljuskällor är av stort intresse för oss.

Språknivån och trevlig tonalitet i kundbemötandet är viktigt för oss och det kommer att genomföras arbetsprov under rekryteringsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ser att du som person är serviceinriktad, kommunikativ och kan hantera olika uppgifter simultant. Rätt person för tjänsten uppskattar variationen av ärenden, tar ansvar för sina uppgifter och är en lagspelare som bidrar i gruppen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning på iPiccolos huvudkontor i Uppsala.

Vi gör löpande urval och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om iPiccolo AB:

iPiccolo AB är ett av Nordens ledande e-handelsföretag. Det startades av två entreprenörer i Uppsala år 2000 och har allt sedan starten haft en god lönsamhet. Det ledande varumärket inom iPiccolo AB är inkClub.com som säljer bläckpatroner, toner, kontorsmaterial, 3D-skrivare, ljuskällor och andra förbrukningsvaror till privatpersoner och företag. inkClub har hög varukännedom i Norden och är etablerat på tio av de största marknaderna i Europa. Över fem miljoner kunder har fram till idag handlat hos inkClub. Idag driver iPiccolo AB elva olika varumärken inom e-handel bland annat även Dammsugarpåsar.nu och Lysman.com.

Företaget omsatte ca 600 miljoner kronor år 2023 och har 110 anställda. iPiccolo är expansivt, kännetecknas av en entreprenörsanda och växer kontinuerligt både genom organisk tillväxt och företagsförvärv. Huvudkontor och distributionscenter för hela den europeiska marknaden ligger centralt i Uppsala.

iPiccolo AB har via medlemskap i Svensk Handel kollektivavtal med Unionen.


 iPiccolo AB erbjuder alla medarbetare:

Friskvårdsbidrag 3.500 kr. per år
Friskvårdstimme varje vecka
Personalrabatt på vårt sortiment
Flexibla arbetstider
Föräldralön
Tjänstepension (allmänna pensionsförmåner enligt gällande lag)
Avtal med Falck Företagshälsovård (ex. influensavaccinering)
Terminalglasögon kostnadsfritt samt rabatterade glasögonbågar hos Synoptik
Uppdragsgivare:  iPiccolo AB

Ort:  Uppsala

Omfattning:  Heltid med start omgående

Arbetstider : 7:30-16:30 lunch 12-13

 

A

Ansök nu