Uppsala: Administratör till mottagningsenheten vuxen-beroende

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör till mottagningsenheten vuxen-beroende i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-03-21 // Varaktighet: Heltid

Mottagningsenheten Vuxen-beroende, SCF

Har du erfarenhet av administrativt arbete? Vill du ha ett spännande och omväxlande arbete där du får arbeta både självständigt och i team? Då kan det här vara jobbet för dig!

Mottagningsenheten vuxen är en del av socialtjänstens beroendeenhet för vuxna, som består av tre enheter (varav en enhet har två team) belägna i centrala Uppsala. Verksamheten riktar sig i huvudsak till personer över 21 år och arbetar utifrån lagstiftningen i socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM).

Beroendeenheterna är fördelade på 3 våningsplan. Det finns två receptioner, en huvudreception med telefon samt en reception med tillhörande urinprovtagning.

Enheten har 4 administratörer, varav en administrativ samordnare, som stödjer verksamheten med olika administrativa uppgifter.

Ditt uppdrag
I arbetet ingår traditionellt receptionsarbete samt att stödja verksamhetens handläggare och chefer med administrativa uppgifter. Dessa kan variera utifrån behov.

Arbetet är väldigt varierande, från att vara första ingången till beroendeenheten för medborgare och andra myndigheter, till att stödja chefer och medarbetare på enheten i det dagliga arbetet. Det ingår även att jobba i olika system. Som administratör jobbar du även utifrån rådande lagstiftning, såsom exempelvis sekretesslagstiftningen.

Övriga uppgifter är fakturering, diverse inköp, arkivfrågor samt stöd i olika system, såsom exempelvis Lifecare och Cosmic Link. Vidare finns ett samarbete med övriga administratörer på avdelning vuxen.

Arbetsuppgifterna i det här uppdraget är väldigt varierande och som administratör behöver du vara flexibel utifrån att arbetsuppgifterna kan komma att ändras utifrån enhetens uppdrag.

Du ansvarar bland annat för:

• receptionen, inklusive telefon, mottagande av besök, post
• stöd till chef/handläggare på de olika enheterna
• förfrågningar från myndigheter
• inköp
• fakturahantering
• arkivering/gallring
• upphandlingar
• övrigt stöd till verksamheten utifrån behov.



Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning, någon form av administrativ utbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Har du utbildning och erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha goda datorkunskaper och goda kunskaper i Microsoft 365. Vi ser gärna att du har kunskaper i Heroma, Lifecare, Proceedo och Unit4. Det är även meriterande om du har god kännedom om kommunen och socialtjänstens organisation.

Som person behöver du vara serviceinriktad och flexibel utifrån situationen. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du behöver kunna jobba både självständigt och i team och därför ska du vara bra på att samarbeta och relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

För att lyckas i det här uppdraget är det viktigt att du strukturerar, planerar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person förstår du ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Det är även viktigt att du har förmåga till och tycker om varierande uppgifter och att dagarna kan komma att se olika ut beroende på verksamhetens behov.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Rebecca Palmgren, enhetschef, 018-727 15 73.

Facklig företrädare: Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent.

Serviceinriktad Customer Support till C2 Vertical Safety

Läs mer Jan 7
Om C2 Vertical Safety
C2 Vertical Safety är specialister inom arbete på höjd och klättring och vi säljer alla produkter som behövs inom området. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd samt sport- och yrkesbutiker. Via vår websida når vi också ut till privatpersoner inom både sport- och outdoorsegmentet.Huvudkontoret finns i Uppsala och rymmer även vårt utbildningscentrum som har 18 meter i takhöjd. C2 har även lokalkontor i södra Sverige. C2 har idag hunnit fylla 20 år och är en av branschens största aktörer. Vi är kända för vår höga kompetens, höga kvalitet och fokus på att lösa kundernas behov.
Serviceinriktad Customer SupportC2 fortsätter att växa och söker nu dig som är en stjärna på administration och service. Vill du arbeta i ett härligt team där kvalitet och gästupplevelse alltid står i fokus?
Då är du välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som Customer Support hos oss blir du en viktig nyckelspelare på vårt kontor i Uppsala. Du kommer att arbeta tätt med våra säljavdelningar och ansvara för bl.a. inkommande samtal och mail. Du kommer att jobba med orderhantering, fakturering, sälj och internt stöd till våra utesäljare. Du ser till att kunderna får en förstklassig upplevelse när de är i kontakt med oss.
Exempel på arbetsuppgifter:
Svara i telefon under företagets telefontider
Order- och offerthantering
Hantera mail i företagets info-korg.
Kundkontakt i samband med utbildning och vid förfrågningar
Kundvård på plats i lokalerna (Fika/ lunch)
Reklamationer & returer
Stötta med PPE administration
Fakturering vid behov
Kundbesök och mässor vid behov

Om dig
Det viktigaste för oss är vem du är som person. Vi tror att du som söker är en serviceminded, öppen, orädd person som gillar att ta egna initiativ. Du är noggrann i ditt arbetssätt och har ett sug att lära dig nya saker. I arbetet ingår enklare administration och är du generellt systemkunnig kommer det inte att vara några problem. Vi ser även att du vill bidra till en trevlig stämning i teamet.
Våra produkter och vår filosofi om kvalitet och säkerhet gäller också oss själva. På C2 är vi ett aktivt team som gillar att hålla oss i trim och anta utmaningar. Att ha roligt tillsammans och utvecklas i teamet är viktigt för oss. Välkommen till ett entreprenörsdrivet företag och ett roligt gäng!
Krav Arbetslivserfarenhet från en administrativ och serviceinriktad tjänst
Talar och skriver både svenska och engelska
Datorvana
Kunskap i Officepaketet
Meriterande Erfarenhet av försäljning
Intresse för våra produkter och tjänster

Övrigt
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Börjegatan 78 i Uppsala.
People Value ansvarar för denna rekrytering.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Hållner på cecilia.hallner@peoplevalue.se
Mer om företaget hittar du på www.c2safety.com.
Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är den 26 Januari 2025.

Ansök nu

Strategisk projektkoordinator för batteriverksamheten

Läs mer Apr 17
Institutionen för kemi - Ångström bedriver forskning och utbildning inom kemiämnet.

Institutionen har 270 anställda och omsätter 300 miljoner kronor. Vid institutionens sex program bedrivs mycket framgångsrik forskning av hög internationell klass. Vi har ett stort antal externt finansierade forskningsprojekt, ofta med internationellt samarbete och vi ser en fortsatt god tillväxt inom vårt ämnesområde. Institutionen har utbildningsuppdrag inom ingenjörs- och civilingenjörsprogram samt masterprogram. Mer information finns på vår https://kemi.uu.se/angstrom. 

På institutionen finns Ångström Advanced Battery Centre (ÅABC), vilket är en av universitetets största forskningsmiljöer. ÅABC koordinerar bland annat kompetenscentret Batteries Sweden och deltar i ledningen för Swedish Electromobility Center, samt har många projekt finanseirade av svenska myndigheter och av EU. Inom forskningsmiljön koordineras även det europeiska storskaliga intiativet Battery2030+ samt Uppsala Universitets verksamhet inom det nationella batteriinitiativet COMPEL. Som strategisk projektkoordinator underlättar du arbetet för de medverkande forskarna, synliggör du forskningen och stimulerar du samarbetet med andra aktörer, både i Uppsala, på andra lärosäten och inom industrin. Arbetet med Battery 2030+ är en huvudsaklig arbetsuppgift.

Arbetsuppgifter 
Som strategisk projektkoordinator kommer du förväntas att arbeta operativt i en dynamisk miljö där det förekommer många interaktionsytor med både akademi och industri i en internationell miljö. Arbetet som strategisk projektkoordinator innebär att vara ett stöd till ansvariga professorer, samt implementera verksamhetsmål för Battery2030+ och andra projekt. Tjänsten består av samordning, uppföljning och rapportering av olika projekt, samt kommunikation. Arbetet innebär att sammanställa relevant forskning och aktiviteter inom batterifältet, i synnerhet de som gäller Battery2030+. Det innebär också att hantera en bredare portfölj av projekt och bemanning av dessa, samt att organisera workshops, konferenser, besök, med mera, samt att hantera kontrakt och avtal i samband med andra organisationer. Arbetet utförs i samarbete med ansvarig forskningsledare samt övrig forskningsadministrativ personal.

Kvalifikationskrav


• Har doktorsexamen inom kemi, fysik, eller materialvetenskap eller kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.

• Erfarenhet av batteriforskning (elektrokemi, materialvetenskap eller liknande). 

• Erfarenhet av projektledning.

• Erfarenhet av projektrapportering i portaler.

• Erfarenhet av självständigt arbete.

• Erfarenhet av att utforma forskningsrelaterade rapporter och texter.

• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är initiativtagande, självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är van vid att både jobba självständigt och att samarbeta i team. Du är också kvalitetsmedveten, lyhörd och prestigelös samt kan arbeta flexibelt under tidspress.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Stort intresse för utvecklingen av batteriområdet, elektrifiering och elektromobilitet. Erfarenhet av att arbeta professionellt med webb och sociala medier. Erfarenhet av kontrakt- och IP-hantering gentemot externa parter. 

Om anställningen 
Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Professor Patrik Johansson, mailto:Patrik.Johansson@kemi.uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 30 maj 2025, UFV-PA 2025/1185.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Network Officer to join our team at the CCB International Secretariat

Läs mer Apr 9
CCB* is recruiting a Network Officer to strenghten the voices of its Member and Observer organizations in joint actions. The role involves acting as a point of contact between CCB Member organizations and the CCB Secretariat, promoting coordination and sharing joint efforts and impacts in the Baltic Sea Region. The Network Officer will also work with supporting Members and Observers’ national and joint international work, including organizational, capacity building, outreach, and financial support for their environmental activities.
You will work closely with the CCB Secretariat team in Sweden and beyond to ensure effective implementation of CCB’s projects and initiatives and support the development of CCB’s strategic and thematic plans.
The CCB Network Officer
Serve as the main liaison and contact person between the CCB Secretariat, Working Area Leaders, Working Group Coordinators and Members & Observers;
Facilitate coordination through the CCB platform to strengthen Members & Observers cooperation;
Maintain direct and permanent in- and outbound communication channels for Members & Observers;
Ensure implementation of CCB Constitution
Represent CCB at relevant events or networking opportunities;
Prepare and coordinate the implementation of the Network Development Strategy.

?Key tasks and responsibilities:
Keep the registry of CCB Members & Observers updated,
Advise on the development and implementation of the Network’s Development Strategy;
Promote CCB Membership/Observership: seeking for new potential Member Organisations; keeping membership criteria updated and visible; supporting on-/offboarding of network Members & Observers;
Coordinate arrangements of General Meetings and Annual Conferences (dates and venues, hosts, etc.), as well as performing the secretary functions for those (circulating documents, taking minutes);
Coordinate the arrangement and support communication & promotion of CCB joint events, incl. Our Common Baltic, River University, Baltic Climate School, etc.;
Regularly liaise with Members & Observers to respond to any questions related to CCB and understand their interests and needs;
Facilitate and promote active participation of Members & Observers in the CCB Working Areas/Working Groups and joint events;
Facilitate and supervise the implementation of relevant CCB policies (e.g. travel, gender), incl. climate footprint of travels/events;
Monitor and coordinate training opportunities for Members & Observers;
Facilitate CCB financial support to Members & Observers, based on their applications and requests;
Facilitate communication of Members & Observers’ news across CCB via the internal newsletter;
Support communication functions by providing information and updates about Members & Observers through CCB’s communication materials and channels, regarding activities relevant to CCB;
Support the CCB Communication Officer’s work as agreed and deemed necessary;
Cooperate with and provide ad hoc support to other staff, as needed.

?Required skills and backgroud:
- Relevant knowledge of global, EU and regional environmental policies, preferably in the NGO sector;
- BSc./MSc. in communication (environmental / intercultural) or social sciences;
- Experience in membership support, working in multicultural environments, and event organization;
- Skills and experience in communication tools and channels, e.g. newsletter tool;
- EU citizenship or residence and work permit to travel for work purposes;
- Proficient in spoken and written English
We would also welcome interest from candidates who have been working in wider/non-marine environmental policy areas, if they can demonstrate relevant skills and knowledge.
?Desirable skills:
Experience of working for a non-profit organization is a merit.
Working knowledge of any other language common in the Baltic Sea catchment area (e.g. Swedish, Danish, Finnish, German, Polish, Latvian, Lithuanian, Estonian and Ukrainian).
If you are an adaptable, people-oriented and solutions-focused professional with advocacy or campaigning expertise, a positive disposition, a passion for environmental conservation, vibrant team spirit and a can-do attitude, we’d love to hear from you!
?Salary: Salary comparable to NGO staff in Sweden and in accordance with the Collective Agreements of the respective unions. Subject to adjustment depending on experience and annual increase.
Location: Flexible, preferably within the Baltic Sea Region. Work from the office in Uppsala, as well as residence in Sweden is appreciated, but not mandatory. Several joint offline events for the whole Secretariat staff and Council expected per year in Sweden.
Travel: Flexibility to travel as required for meetings and events – mostly within the Baltic Sea Region, including occasional events on weekends.
Contract type: Permanent position with 6-month probation period.
?Starting time: As soon as possible, depending on candidate´s availability.
Application and deadline: May 15, 2025. Please send your CV (max. 2 pages) together with a personal letter (max. 1 page) to secretariat@ccb.se.
Applications in English only.
Incomplete applications (e.g. lacking either CV or personal letter) will be not considered.
Any inquiries related to this vacancy announcement should be forwarded to the above email or to Executive Secretary Mikhail Durkin at mikhail.durkin@ccb.se and +46 739 770 793.
In the application and hiring process, CCB will not discriminate against any individual based on race, colour, sex, language, religion, national or social origin, property, disability, age, family status, sexual orientation and gender identity, economic and social situation.
* Coalition Clean Baltic – CCB Being an international network organization, CCB has the advantage of being able to work both at the international and national policy levels as well as with concrete field projects. Four ways to reach our goal are: (1) Advocacy, (2) Information, environmental education and other activities, (3) Concrete co-operation projects in the field and (4) Support to Member Organizations. In order to strengthen its efforts and promote joint action to restore the environment of the Baltic Sea, CCB has 4 main Working Areas that are important for all its members: Eutrophication, Biodiversity, Hazardous Substances and Maritime.
To learn more about CCB, please visit our website: https://www.ccb.se/

Ansök nu

Administratör

Läs mer Apr 16
FOU Socialtjänst

Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster.

Välkommen att söka en tjänst som Administratör till FoU Socialtjänst och angränsande hälso- och sjukvård!

En av våra enheter, FoU-S, behöver nu kompletteras med en administratör på heltid då vår nuvarande administratör går vidare till ett annat uppdrag.

Ditt uppdrag
Som administratör bistår du verksamhetschefen samt medarbetare inom FoU-S med olika administrativa uppgifter och du kommer även ingå i Nära vård och hälsas administrativa nätverk. Arbetsuppgifterna kan t.ex. innebära att du:

• är mötessekreterare
• hjälper till att planera, genomföra och följa upp enhetens utbildningar och evenemang
• sköter viss personaladministration, såsom schemaläggning och tidskorrigeringar, i personalsystemet Heroma
• gör bokningar och inköp
• hanterar fakturor i ekonomisystemet Agresso.


Kvalifikationskrav

• Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning.
• Mycket god datorvana och erfarenhet av Office-paketet. Du har också lätt att lära dig nya IT-system.
• Körkort och körvana.

Som person är du flexibel, strukturerad, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har en utbildning och längre erfarenhet inom administration, samt tidigare erfarenhet av personalsystemet Heroma. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet.

Vår verksamhet
Det övergripande syftet är att ge verksamheterna bättre möjligheter att erbjuda vård och insatser som är likvärdiga och utgår från bästa tillgängliga kunskap.

Verksamheten styrs politiskt av samråd HSVO, (Hälsa, stöd, vård och omsorg), där alla länets kommuner samt Region Uppsala är representerade. FoU-S tillhör organisatoriskt Region Uppsalas förvaltning Nära vård och hälsa som har cirka 1400 medarbetare. Inom FoU-S arbetar regionala utvecklingsledare, vetenskapliga handledare, samt verksamhetschef och kommunikatör. Arbetet bedrivs inom områdena äldre, funktionshinder, social barnavård, missbruk och beroende samt berörd hälso- och sjukvård.

För mer information
Mer upplysningar lämnas gärna av verksamhetschef Nima Najafi, tel: 0186175420 eller mail: nima.najafi@regionuppsala.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi vill ha din ansökan senast den 7/5. Bifoga CV och intyg som styrker att du har den kompetens som vi efterfrågar.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd.Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare.Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Adeccos kund Ragn-Sells i Uppsala söker en administratör

Läs mer Apr 14
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Nu stärker Adeccos kund Ragn-Sells deras team och söker en Administratör till Uppsala

Om Ragn-Sells
Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är fler än 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi 2500 personer i hela koncernen och 2021 omsatte koncernen över 7,5 miljarder SEK.

Om uppdraget
Som administratör har du en viktig samordningsroll där du dagligen kommunicerar med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du arbetar med förekommande produktionsadministration som fakturering, avvikelsehantering, rapportering och uppföljning samt hantering av in- och utvägningar på vår avfallsanläggning. Du har ett nära samarbete med den lokala transportplaneringen och stöttar vid behov.

Tjänsten som Administratör på Ragn-Sells är ett konsultuppdrag med start omgående och förväntas pågå 6 månader framåt, chans till förlängning finns. 

Om dig
Vi söker dig som har lägst treårig gymnasieutbildning och gärna har erfarenhet av ekonomiadministration och att arbeta i olika IT-system. Du kommer att ha nytta av dina Excel-kunskaper i denna roll. Vidare så har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du noggrann och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att ge service och du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt beteende. Du trivs i en miljö där dagen ibland blir helt annorlunda än du planerat och där många uppgifter ska lösas samtidigt. Du är kommunikativ och samarbetsorienterad och har en vilja att utvecklas samt bidra i förbättringsarbete. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amila Dresevic 073 684 78 61

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, Ragn-Sells, Adecco, Uppsala

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Uppsala kommun .

Arbetsterapeut till hemsjukvård under 65 år

Arbetsterapeut
Läs mer Apr 14
Hemsjukvård under 65 år

Du som gillar att arbeta med patientärenden som kan vara komplexa, unika och som ofta kräver din professions fingertoppskänsla både i åtgärder och i bemötande.
Du som vill vara med och ytterligare utforma den kommunala primärvården med inriktning mot socialpsykiatri i ordinärt boende. Är du den vi söker? Välkommen till Uppsala kommuns hemsjukvård för personer under 65 år med inriktning mot socialpsykiatri!

Vi har vår arbetsplats på Fyrisborgsgatan 1 och härifrån åker vi ut på hembesök. Här finns omsorgsnämndens legitimerade personal på samma våningsplan. De gemensamma lokalerna ger unika möjligheter till samarbete, kontakter, stöd och utvecklingsarbete inom såväl som mellan professionerna. Den gemensamma lokalen och närheten till kollegorna underlättar då vi träffas i professionsgrupper, olika arbetsgrupper och för gemensam utveckling/utbildning.

Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill arbeta som arbetsterapeut i kommunal primärvård med inriktning mot neurologiska diagnoser och smärtrelaterade besvär samt stress och psykisk ohälsa. Du har ett engagemang för att göra skillnad i patienternas liv genom din kompetens, ditt kunnande och engagemang. Ditt arbete hos oss kommer att vara varierande, självständigt och ansvarsfullt. Du ingår i team med arbetsterapeutkollegor, fysioterapeuter och sjuksköterskor, så det finns ett gott stöd i gruppen. Hos oss arbetar vi tillsammans för att utveckla och förbättra verksamheten.

Arbetet innebär att ansvara för utredning, bedömning och behandling inom arbetsterapeutens yrkesområde. Du gör individuella aktivitetsbedömningar och bedömer omgivningsfaktorer.
En stor del av ditt arbete handlar om att anpassa vardagsmiljön genom utprovning och förskrivning av fysiska och kognitiva hjälpmedel. Du deltar aktivt i utskrivningsprocessen från slutenvården för våra patienter.

I arbetet ingår även handledning och instruktion till patienter, anhöriga, omvårdnadspersonal och studenter. Vi arbetar i förebyggande, aktivitetsbevarande och aktivitetshöjande syfte för att bidra till en bättre hälsa och livskvalitet för våra patienter.

Din bakgrund
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut och som brinner för vår patientgrupp. Har du erfarenhet av kommunal hälso- och sjukvård ses det som meriterande. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av socialpsykiatri. Det är också meriterande om du har kunskaper i Uppsala kommuns hjälpmedelsförskrivning.

Som person är du en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du är empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vidare är du en person som är flexibel och som kan se möjligheter i förändringar. Jobbet passar dig som tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Dessutom har du lätt för att samarbeta relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Gunilla Myrberg, verksamhetschef, 018-727 80 92

Facklig företrädare:
Sveriges arbetsterapeuter, Eva-Carin Lindgren, 018-727 84 93.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg (https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Lärare i svenska och engelska

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 17
Ärentunaskolan

Är du lärare i svenska och engelska och redo för en ny utmaning? Vill du arbeta på en skola med härliga kollegor som stöttar och hjälper varandra i det dagliga arbetet? Då kan det här vara uppdraget för dig!

Ärentunaskolan är en grundskola för årskurs 7-9 belägen i Storvreta, en dryg mil norr om Uppsala. Skolan har cirka 500 elever och cirka 60 personal. Skolan ligger nära Storvreta centrum, naturnära och med utsikt över Fyrisån. I anslutning till skolan ligger två sporthallar samt en fin konstgräsplan.

Här kan du läsa mer om Ärentunaskolan (https://arentunaskolan.uppsala.se/)

Ditt uppdrag
Som lärare kommer du att planera och genomföra undervisning enligt läroplanen. Du förväntas bedriva en anpassad pedagogisk verksamhet utifrån både individens och gruppens behov och förutsättningar samt uppmuntra elevernas kreativitet och kunskapsbyggande. Det ingår även att utveckla samt förfina skolans arbete med att göra undervisningen tillgänglig för alla elever.

Övriga uppgifter som ingår i rollen:

-analysera och följa upp det egna arbetet
-delta i möten med vårdnadshavare
-dokumentera
-hålla utvecklingssamtal
-bedöma elevernas förvärvade kunskaper
-mentorskap i en klass tillsammans med en kollega

Din bakgrund
Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska och engelska i årskurs 7-9.

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom grundskola eller erfarenhet av arbete med elever med NPF är detta meriterande.

Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt och om du även har kunskaper om goda lärmiljöer är det en fördel.

Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du har en god ledarskapsförmåga. Du är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta rektor Andreas Jansson, 079 062 21 77

Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
DIK, Marianne Skoglund, 018-727 57 09
Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 04

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Entreprenadingenjör Uppsala spårväg

Entreprenadingenjör
Läs mer Apr 8
Stadshuset

Har du erfarenhet av projekt inom infrastruktur i anläggningsskedet? Då kan du vara den vi söker till uppdraget som entreprenadingenjör inom Uppsala spårväg. Vi ser fram emot din ansökan!

Uppsala kommun leder arbetet med stadsutveckling. Vi arbetar med en stor variation av projekt och bidrar till att utveckla nya stadsdelar, stationsområden, snabbcykelleder, parker, torg och samhällsservice. Våra projekt spänner över allt ifrån stora stadsutvecklingsprojekt till upprustning av lekplatser. Uppsalas satsningar inom stadsutveckling, tillväxt och hållbarhet.

Stadsbyggnadsförvaltningen består av cirka 600 medarbetare som arbetar i gränsöverskridande processer. Du kommer att tillhöra enheten projektering och entreprenadplanering och samarbeta med kollegor inom hela förvaltningen. Arbetet innebär också samarbete utanför organisationen, till exempel med Region Uppsala och Uppsala vatten.

Vi erbjuder en modern arbetsplats, med kontor i det nya stadshuset, där vi ser varandra och välkomnar olikheter. Vi arbetar både digitalt och på plats, aktivitetsbaserat. En bra balans mellan arbete, familj och fritid är en förutsättning för att lyckas i din roll. I Uppsala kommun arbetar vi tillsammans och välkomnar nyskapande. Resultatet blir att vi gör skillnad för varandra och för våra kommuninvånare.

Ditt uppdrag
Du kommer initialt att arbeta i rollen som projektingenjör i projekt Uppsala spårväg. I din roll kommer du att arbeta med att planera, analysera och följa upp projektet och dess olika delprojekt mot uppsatta mål, med fokus på tid, ekonomi, kvalitet och rapportering. Du kommer att arbeta nära projektledningen och andra intressenter inom och utanför projektgruppen i en samverkansentreprenad. Dina arbetsuppgifter är varierande och anpassade efter projektens behov.

Du kommer i spårvägsprojektet att vara ett stöd till projektledningen genom att förbereda underlag till möten, dokumentera, utveckla planeringsprocesser och rutiner samt bevaka att beslut, regler och bestämmelser efterlevs. Du kommer också att arbeta med kontrakts- och avtalsuppföljning inom en samverkansentreprenad, ekonomisk uppföljning, prognosarbete samt medverka i kvalitetsstyrning och produktionsplanering.

Utöver din roll som projektingenjör inom Uppsala spårväg kommer du att bidra till att utveckla våra arbetsprocesser på förvaltningen inom exempelvis masshantering, klimatarbete och arbetsmiljöfrågor utifrån dina styrkor och kompetenser.

Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning eller kompetens som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För att lyckas i arbetet behöver du ha erfarenhet av att arbeta med stora infrastrukturprojekt, gärna kopplat till stadsutveckling. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med entreprenadkontrakt och avtalsuppföljning. Du behöver ha goda kunskaper i projektmetodik och ekonomisk uppföljning. Har du erfarenhet av arbete inom samverkansentreprenader, kvalitetsstyrning, byggarbetsmiljöfrågor och/eller riskhantering ses det som meriterande.

Som person är du kommunikativ och samarbetsinriktad och är bra på att strukturera, planera, analysera och prioritera. Du är bra på att lösa komplexa frågor och på att anpassa ditt arbete utifrån nya situationer och utmaningar.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Karl Ingelstam, enhetschef, 018-727 44 60.

Fackliga företrädare:
Sveriges ingenjörer, Sampo Hinnemo, 018-727 40 58
Vision, Linda Lumsby, 018-727 58 13.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med helheten i utvecklingen av vår stad och landsbygd utifrån våra respektive expertområden – allt i en anda av ständig förbättring och utveckling där vi som medarbetare tar en aktiv roll. Gemensamt planerar, bygger och underhåller vi Uppsala kommun för en hållbar och god framtid för alla som bor och verkar här. Vårt mål är att Uppsala ska vara en kommun som fler nya invånare och företag vill vara en del av. Välkommen till oss!

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Grundskollärare för årskurs 5-8 till Stavby skola (vikariat)

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 17
Stavby skola

Är du lärare i svenska i kombination med musik och/eller hem- och konsumentkunskap och intresserad av att utveckla ditt ledarskap tillsammans med kollegor? Vill du arbeta på en liten F-9 skola med ett nära samarbete mellan personalen? Då ska du söka den här tjänsten!

Stavby skola är en liten skola cirka 3 mil från Uppsala med cirka 140 elever i årskurserna F-9 med tillhörande fritidshem. Skolan ligger naturskönt med närhet till natur och med goda bussförbindelser. Du kommer ingå i en flexibel och professionell lärargrupp som har eleven i fokus.

Vår ambition är att med god pedagogik, höga förväntningar, delaktighet och samarbete med vårdnadshavare skapa en gynnsam miljö för personlig och social utveckling.

Här kan du läsa mer om Stavby skola (https://stavby-skola.uppsala.se/).

Ditt uppdrag
Som lärare i denna tjänst undervisar du i svenska i åk 5-8 samt i musik och/eller hem- och konsumentkunskap. Du planerar, genomför, utvärderar och utvecklar det pedagogiska arbetet enligt läroplan och övriga styrdokument. Mentorsskap ingår i tjänsten.

Du får möjligheten att göra skillnad för våra elever genom att bidra med din kompetens, kunnande och ditt engagemang för att mottot "den bästa skolan för alla" verka för att skolan når sina mål.

Vi strävar efter ett kollegialt lärande där du i nära samarbete med dina kollegor utvecklar verksamheten. Tillsammans arbetar ni för att alla elever ska trivas och utvecklas utifrån sina individuella förutsättningar.

Din bakgrund
Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska i årskurs 5-8 och musik och/eller hem- och konsumentkunskap. Har du erfarenhet av undervisning i grundskolan årskurs 4-9 är det meriterande.

Som person är du pedagogisk och har förståelse för elevers olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera och du har lätt för att skapa engagemang och delaktighet. Vidare är du en person som är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Sandra Grip Viklund, rektor, 0174-27 01 10.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Ida Holm, 0174-27 01 01.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Förskollärare eller lärare i fritidshem till Tuna skola

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Apr 16
Tuna skola

Har du erfarenhet av att arbeta med elever i behov av stöd? Vill du jobba i en flexibel och professionell lärargrupp där eleven står i fokus? Då kan det vara dig vi söker till Tuna skola!

Tuna skola ligger cirka 3,5 mil från Uppsala i en naturskön miljö. Det går cirka 140 elever i en F-9 organisation. Vi har få klasser, flera årskursblandade. Trygga elever med hög måluppfyllelse. Du kommer att jobba med en flexibel och professionell lärargrupp med eleven i fokus.

Arbetsmiljön präglas av engagerade medarbetare. Tuna skola är en skola där det finns ett utvecklat, gott samarbete i kollegiet för att skapa en bra arbetsmiljö, bedriva en anpassad pedagogisk verksamhet utifrån både individens och gruppens behov och förutsättningar.

Ditt uppdrag
Under skoldagen kommer du att tillsammans med klasslärare planera och genomföra undervisning och aktiviteter som stödjer elevers utveckling mot målen. Du arbetar i helklass tillsammans med lärare, enskilt med elever eller med elever i mindre grupper.

Före och efter skoldagen ansvarar du tillsammans med övrig personal på fritidshemmet för att planera, genomföra och följa upp undervisningen på Tuna skolas fritidshem.

Din bakgrund
Vi söker dig som har förskollärarlegitimation eller lärarlegitimation med behörighet för fritidshemmet. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med elever i behov av stöd och kunskaper om undervisning för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF).

Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Jobbet passar dig som är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga där du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Sandra Grip Viklund, rektor, 0174-27 01 10.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Carina Jordeby och Helena Fornes, 0174-27 01 12.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Yrkeslärare på operatörsutbildning inom Life Science till UJC Boländerna

Yrkeslärare
Läs mer Apr 15
UJC Boländerna - Uppsala Business Park

Har du erfarenhet från Life Science-industrin alternativt utbildning inom maskinteknik eller liknande? Vill du arbeta nära eleverna i ett engagerat och kompetent arbetslag i en efterfrågad vuxenutbildning? Då kan det här vara uppdraget för dig!

Vuxenutbildningen är en dynamisk verksamhet som ständigt arbetar för utveckling och förbättring. Här kommer du rakt in i en kreativ och stimulerande lärandemiljö där ni lärare finns intill eleverna i en specialutformad vuxenutbildning för att möta Life Science-industrins rekryteringsbehov.

Vuxenutbildningen tillhör arbetsmarknadsförvaltningen som arbetar på uppdrag av arbetsmarknadsnämnden. Vår operatörsutbildning finns på Uppsala Business park nära UJC Boländerna där skoladministration, studie- och yrkesvägledning och elevhälsa finns. Skolan har klassrum med modern teknik, ett eget labb och ett metodrum.

Ditt uppdrag
Som yrkeslärare får du chansen att arbeta i ett engagerat arbetslag i en spännande miljö på en efterfrågad vuxenutbildning som ska möta Life-Science- branschens behov av personer med en grundutbildning. Tillsammans med två lärarkollegor och rektor får du samarbeta med aktörer som ligger i framkant inom området. Lokalerna ligger mitt i Uppsala Business Park och inbjuder till samarbete och inspiration med arbetsgivare som finns på plats. Undervisningen sker både i klassrum och i skolans metodsal.

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet från Life-Science, alternativt utbildning inom maskinteknik eller liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Har du påbörjad eller genomförd yrkeslärarutbildning är det meriterande. Det är en fördel om du har erfarenhet av nationella och internationella samarbeten inom Life-Science samt om du har arbetat med undervisning och handledning. Du ska ha yrkesmässiga kunskaper och gärna kännedom och kontaktnät inom Life-Science branschen. Goda kunskaper i Microsoft 365 samt i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Har du kunskaper i digitala lärverktyg för undervisning är det meriterande.

Som person är du pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar och du tar initiativ till aktiviteter för att uppnå resultat. Sist men inte minst är du en person som har en god samarbetsförmåga och som relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Helena Ramqvist, rektor, 018-727 07 89.

Facklig företrädare: Sveriges lärare, Pernilla Södergren, 018-727 32 06 eller Petter Birgersson, 076-807 10 56.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till arbetsmarknadsförvaltningen. Här arbetar vi med arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, vuxenutbildning, konsumentfrågor och introduktion av nyanlända. Målet är att alla ska erbjudas möjlighet till egen försörjning. Därför arbetar vi nära näringslivet och arbetslivets parter för att öka möjligheten för personer att etablera sig på arbetsmarknaden.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu