Uppsala: Stabsbefäl/Samordnare till Flygstaben

Hitta ansökningsinfo om jobbet Stabsbefäl/Samordnare till Flygstaben i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-31 // Varaktighet: Heltid

Har du erfarenhet av administrativt stabsarbete? Är du ansvarsfull, strukturerad och noggrann samt har förmågan att se helheten utan att missa detaljerna? Är du resultatorienterad samtidigt som du har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar? Nu har du chansen att söka ett utmanande och utvecklande arbete som stabsbefäl/samordnare på planeringsavdelningen.

Om befattningen

Som stabsbefäl/samordnare kommer du att arbeta med att handlägga inkommande och utgående uppgifter och ärenden, samt stödja chefer i att lägga upp arbetet. Även om perspektivet är långsiktigt är arbetet mycket omväxlande. Du kommer ha arbetsuppgifter där du ena stunden stödjer i att planera för vilka flygbaser som ska nyttjas i framtiden, till att i nästa stund vara inbegripen i arbete som rör Nato eller anskaffningen av nya stridsflygplan. Som stabsbefäl/samordnare kommer du att arbeta i en miljö med trevliga och lösningsorienterade kollegor som alltid siktar på att göra sitt bästa. Inom staben kommer du även få arbeta med allmän stabstjänst på högre stab vilket kommer ge dig erfarenheter och kunskaper för en vidare karriär inom Försvarsmakten.

Benämningen på befattningen kommer att anpassas utifrån om du som anställs är civil eller militär medarbetare, arbetsuppgifterna kommer dock att vara desamma.

Om oss

Flygstaben är flygvapenchefens stöd i att leda luftstridskrafterna, inklusive samtliga flottiljer och skolor i Flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben är ett krigsförband och ska verka i hela beredskapsskalan, vilket innebär att du blir krigsplacerad i din befattning. Planeringsavdelningen ansvarar för luftstridskrafternas operationsplaner och långsiktiga utveckling.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Detta är en tjänst som kräver en mycket god förmåga till överblick av komplexa ärenden och förmåga att tempoväxla. Du kommer att ansvara för alla inkommande och utgående ärenden på avdelningen och jobbar därför nära avdelningens ledning och sektionschefer. Till din hjälp har du stödsystem såsom Outlook, VIDAR, SWECCIS, ISUS och EMILIA.

Arbetsuppgifterna kan även omfatta stöd till andra avdelningar inom Flygstaben. Tjänsteresor kan förekomma.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad, noggrann och förstår vikten av att uppgifter hamnar rätt. Du är en lagarbetare som också kan jobba självständigt och har en förmåga att se helheten. Det krävs att du är resultatorienterad, har en förmåga att anpassa dig till förändrade förutsättningar samt att sätta dig in i nya system. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer

· För dig med mililtär bakgrund krävs, YO eller RO i nivå SO6/7

· För dig som är civil krävs gymnasieexamen samt för arbetsuppgifterna relevant utbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig.

· God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i såväl tal som skrift

· Goda och aktuella kunskaper i Officepaketet

· Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete.

· B-körkort

Meriterande

· Erfarenhet av stabsarbete i kommun, region eller vid statlig myndighet

· Erfarenhet av arbete med ärendeuppföljning

· Erfarenhet av arbete i en samordnande roll

· Erfarenhet av verksamhetsplanering

· Erfarenhet av att arbeta i system VIDAR, PRIO, SWECCIS och ISUS

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt

Anställningsform:  Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.

Sysselsättningsgrad: Heltid

Arbetsort: Uppsala

Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse.

Kontakt

För upplysningar om befattningen, Löjtnant Axel Bennhage Planeringsavdelningen, vx 08-7887500 eller mail, axel.bennhage@mil.se

För information om rekryteringsprocessen, Avdelningsadministratör Yasmine Hamberg, vx 08-7887500, eller mail, yasmine.hamberg@mil.se

Fackliga företrädare

Officersförbundet – OFR/O – Lars-Olof Wretling

Försvarsförbundet – OFR/S – Caroline Nilsson

SACO FM – Borka Medjed Hedlund

SEKO – Jan Salomonsson

Samtliga nås via växeln på 08-7887500

Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-03-04. Din ansökan skall innehålla CV samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent.

Serviceinriktad Customer Support till C2 Vertical Safety

Läs mer Jan 7
Om C2 Vertical Safety
C2 Vertical Safety är specialister inom arbete på höjd och klättring och vi säljer alla produkter som behövs inom området. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd samt sport- och yrkesbutiker. Via vår websida når vi också ut till privatpersoner inom både sport- och outdoorsegmentet.Huvudkontoret finns i Uppsala och rymmer även vårt utbildningscentrum som har 18 meter i takhöjd. C2 har även lokalkontor i södra Sverige. C2 har idag hunnit fylla 20 år och är en av branschens största aktörer. Vi är kända för vår höga kompetens, höga kvalitet och fokus på att lösa kundernas behov.
Serviceinriktad Customer SupportC2 fortsätter att växa och söker nu dig som är en stjärna på administration och service. Vill du arbeta i ett härligt team där kvalitet och gästupplevelse alltid står i fokus?
Då är du välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som Customer Support hos oss blir du en viktig nyckelspelare på vårt kontor i Uppsala. Du kommer att arbeta tätt med våra säljavdelningar och ansvara för bl.a. inkommande samtal och mail. Du kommer att jobba med orderhantering, fakturering, sälj och internt stöd till våra utesäljare. Du ser till att kunderna får en förstklassig upplevelse när de är i kontakt med oss.
Exempel på arbetsuppgifter:
Svara i telefon under företagets telefontider
Order- och offerthantering
Hantera mail i företagets info-korg.
Kundkontakt i samband med utbildning och vid förfrågningar
Kundvård på plats i lokalerna (Fika/ lunch)
Reklamationer & returer
Stötta med PPE administration
Fakturering vid behov
Kundbesök och mässor vid behov

Om dig
Det viktigaste för oss är vem du är som person. Vi tror att du som söker är en serviceminded, öppen, orädd person som gillar att ta egna initiativ. Du är noggrann i ditt arbetssätt och har ett sug att lära dig nya saker. I arbetet ingår enklare administration och är du generellt systemkunnig kommer det inte att vara några problem. Vi ser även att du vill bidra till en trevlig stämning i teamet.
Våra produkter och vår filosofi om kvalitet och säkerhet gäller också oss själva. På C2 är vi ett aktivt team som gillar att hålla oss i trim och anta utmaningar. Att ha roligt tillsammans och utvecklas i teamet är viktigt för oss. Välkommen till ett entreprenörsdrivet företag och ett roligt gäng!
Krav Arbetslivserfarenhet från en administrativ och serviceinriktad tjänst
Talar och skriver både svenska och engelska
Datorvana
Kunskap i Officepaketet
Meriterande Erfarenhet av försäljning
Intresse för våra produkter och tjänster

Övrigt
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Börjegatan 78 i Uppsala.
People Value ansvarar för denna rekrytering.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Hållner på cecilia.hallner@peoplevalue.se
Mer om företaget hittar du på www.c2safety.com.
Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är den 26 Januari 2025.

Ansök nu

Strategisk projektkoordinator för batteriverksamheten

Läs mer Apr 17
Institutionen för kemi - Ångström bedriver forskning och utbildning inom kemiämnet.

Institutionen har 270 anställda och omsätter 300 miljoner kronor. Vid institutionens sex program bedrivs mycket framgångsrik forskning av hög internationell klass. Vi har ett stort antal externt finansierade forskningsprojekt, ofta med internationellt samarbete och vi ser en fortsatt god tillväxt inom vårt ämnesområde. Institutionen har utbildningsuppdrag inom ingenjörs- och civilingenjörsprogram samt masterprogram. Mer information finns på vår https://kemi.uu.se/angstrom. 

På institutionen finns Ångström Advanced Battery Centre (ÅABC), vilket är en av universitetets största forskningsmiljöer. ÅABC koordinerar bland annat kompetenscentret Batteries Sweden och deltar i ledningen för Swedish Electromobility Center, samt har många projekt finanseirade av svenska myndigheter och av EU. Inom forskningsmiljön koordineras även det europeiska storskaliga intiativet Battery2030+ samt Uppsala Universitets verksamhet inom det nationella batteriinitiativet COMPEL. Som strategisk projektkoordinator underlättar du arbetet för de medverkande forskarna, synliggör du forskningen och stimulerar du samarbetet med andra aktörer, både i Uppsala, på andra lärosäten och inom industrin. Arbetet med Battery 2030+ är en huvudsaklig arbetsuppgift.

Arbetsuppgifter 
Som strategisk projektkoordinator kommer du förväntas att arbeta operativt i en dynamisk miljö där det förekommer många interaktionsytor med både akademi och industri i en internationell miljö. Arbetet som strategisk projektkoordinator innebär att vara ett stöd till ansvariga professorer, samt implementera verksamhetsmål för Battery2030+ och andra projekt. Tjänsten består av samordning, uppföljning och rapportering av olika projekt, samt kommunikation. Arbetet innebär att sammanställa relevant forskning och aktiviteter inom batterifältet, i synnerhet de som gäller Battery2030+. Det innebär också att hantera en bredare portfölj av projekt och bemanning av dessa, samt att organisera workshops, konferenser, besök, med mera, samt att hantera kontrakt och avtal i samband med andra organisationer. Arbetet utförs i samarbete med ansvarig forskningsledare samt övrig forskningsadministrativ personal.

Kvalifikationskrav


• Har doktorsexamen inom kemi, fysik, eller materialvetenskap eller kunskaper förvärvade på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga.

• Erfarenhet av batteriforskning (elektrokemi, materialvetenskap eller liknande). 

• Erfarenhet av projektledning.

• Erfarenhet av projektrapportering i portaler.

• Erfarenhet av självständigt arbete.

• Erfarenhet av att utforma forskningsrelaterade rapporter och texter.

• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är initiativtagande, självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är van vid att både jobba självständigt och att samarbeta i team. Du är också kvalitetsmedveten, lyhörd och prestigelös samt kan arbeta flexibelt under tidspress.

Önskvärt/meriterande i övrigt
Stort intresse för utvecklingen av batteriområdet, elektrifiering och elektromobilitet. Erfarenhet av att arbeta professionellt med webb och sociala medier. Erfarenhet av kontrakt- och IP-hantering gentemot externa parter. 

Om anställningen 
Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala

Upplysningar om anställningen lämnas av: Professor Patrik Johansson, mailto:Patrik.Johansson@kemi.uu.se

Välkommen med din ansökan senast den 30 maj 2025, UFV-PA 2025/1185.

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Ansök nu

Network Officer to join our team at the CCB International Secretariat

Läs mer Apr 9
CCB* is recruiting a Network Officer to strenghten the voices of its Member and Observer organizations in joint actions. The role involves acting as a point of contact between CCB Member organizations and the CCB Secretariat, promoting coordination and sharing joint efforts and impacts in the Baltic Sea Region. The Network Officer will also work with supporting Members and Observers’ national and joint international work, including organizational, capacity building, outreach, and financial support for their environmental activities.
You will work closely with the CCB Secretariat team in Sweden and beyond to ensure effective implementation of CCB’s projects and initiatives and support the development of CCB’s strategic and thematic plans.
The CCB Network Officer
Serve as the main liaison and contact person between the CCB Secretariat, Working Area Leaders, Working Group Coordinators and Members & Observers;
Facilitate coordination through the CCB platform to strengthen Members & Observers cooperation;
Maintain direct and permanent in- and outbound communication channels for Members & Observers;
Ensure implementation of CCB Constitution
Represent CCB at relevant events or networking opportunities;
Prepare and coordinate the implementation of the Network Development Strategy.

?Key tasks and responsibilities:
Keep the registry of CCB Members & Observers updated,
Advise on the development and implementation of the Network’s Development Strategy;
Promote CCB Membership/Observership: seeking for new potential Member Organisations; keeping membership criteria updated and visible; supporting on-/offboarding of network Members & Observers;
Coordinate arrangements of General Meetings and Annual Conferences (dates and venues, hosts, etc.), as well as performing the secretary functions for those (circulating documents, taking minutes);
Coordinate the arrangement and support communication & promotion of CCB joint events, incl. Our Common Baltic, River University, Baltic Climate School, etc.;
Regularly liaise with Members & Observers to respond to any questions related to CCB and understand their interests and needs;
Facilitate and promote active participation of Members & Observers in the CCB Working Areas/Working Groups and joint events;
Facilitate and supervise the implementation of relevant CCB policies (e.g. travel, gender), incl. climate footprint of travels/events;
Monitor and coordinate training opportunities for Members & Observers;
Facilitate CCB financial support to Members & Observers, based on their applications and requests;
Facilitate communication of Members & Observers’ news across CCB via the internal newsletter;
Support communication functions by providing information and updates about Members & Observers through CCB’s communication materials and channels, regarding activities relevant to CCB;
Support the CCB Communication Officer’s work as agreed and deemed necessary;
Cooperate with and provide ad hoc support to other staff, as needed.

?Required skills and backgroud:
- Relevant knowledge of global, EU and regional environmental policies, preferably in the NGO sector;
- BSc./MSc. in communication (environmental / intercultural) or social sciences;
- Experience in membership support, working in multicultural environments, and event organization;
- Skills and experience in communication tools and channels, e.g. newsletter tool;
- EU citizenship or residence and work permit to travel for work purposes;
- Proficient in spoken and written English
We would also welcome interest from candidates who have been working in wider/non-marine environmental policy areas, if they can demonstrate relevant skills and knowledge.
?Desirable skills:
Experience of working for a non-profit organization is a merit.
Working knowledge of any other language common in the Baltic Sea catchment area (e.g. Swedish, Danish, Finnish, German, Polish, Latvian, Lithuanian, Estonian and Ukrainian).
If you are an adaptable, people-oriented and solutions-focused professional with advocacy or campaigning expertise, a positive disposition, a passion for environmental conservation, vibrant team spirit and a can-do attitude, we’d love to hear from you!
?Salary: Salary comparable to NGO staff in Sweden and in accordance with the Collective Agreements of the respective unions. Subject to adjustment depending on experience and annual increase.
Location: Flexible, preferably within the Baltic Sea Region. Work from the office in Uppsala, as well as residence in Sweden is appreciated, but not mandatory. Several joint offline events for the whole Secretariat staff and Council expected per year in Sweden.
Travel: Flexibility to travel as required for meetings and events – mostly within the Baltic Sea Region, including occasional events on weekends.
Contract type: Permanent position with 6-month probation period.
?Starting time: As soon as possible, depending on candidate´s availability.
Application and deadline: May 15, 2025. Please send your CV (max. 2 pages) together with a personal letter (max. 1 page) to secretariat@ccb.se.
Applications in English only.
Incomplete applications (e.g. lacking either CV or personal letter) will be not considered.
Any inquiries related to this vacancy announcement should be forwarded to the above email or to Executive Secretary Mikhail Durkin at mikhail.durkin@ccb.se and +46 739 770 793.
In the application and hiring process, CCB will not discriminate against any individual based on race, colour, sex, language, religion, national or social origin, property, disability, age, family status, sexual orientation and gender identity, economic and social situation.
* Coalition Clean Baltic – CCB Being an international network organization, CCB has the advantage of being able to work both at the international and national policy levels as well as with concrete field projects. Four ways to reach our goal are: (1) Advocacy, (2) Information, environmental education and other activities, (3) Concrete co-operation projects in the field and (4) Support to Member Organizations. In order to strengthen its efforts and promote joint action to restore the environment of the Baltic Sea, CCB has 4 main Working Areas that are important for all its members: Eutrophication, Biodiversity, Hazardous Substances and Maritime.
To learn more about CCB, please visit our website: https://www.ccb.se/

Ansök nu

Administratör

Läs mer Apr 16
FOU Socialtjänst

Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster.

Välkommen att söka en tjänst som Administratör till FoU Socialtjänst och angränsande hälso- och sjukvård!

En av våra enheter, FoU-S, behöver nu kompletteras med en administratör på heltid då vår nuvarande administratör går vidare till ett annat uppdrag.

Ditt uppdrag
Som administratör bistår du verksamhetschefen samt medarbetare inom FoU-S med olika administrativa uppgifter och du kommer även ingå i Nära vård och hälsas administrativa nätverk. Arbetsuppgifterna kan t.ex. innebära att du:

• är mötessekreterare
• hjälper till att planera, genomföra och följa upp enhetens utbildningar och evenemang
• sköter viss personaladministration, såsom schemaläggning och tidskorrigeringar, i personalsystemet Heroma
• gör bokningar och inköp
• hanterar fakturor i ekonomisystemet Agresso.


Kvalifikationskrav

• Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning.
• Mycket god datorvana och erfarenhet av Office-paketet. Du har också lätt att lära dig nya IT-system.
• Körkort och körvana.

Som person är du flexibel, strukturerad, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har en utbildning och längre erfarenhet inom administration, samt tidigare erfarenhet av personalsystemet Heroma. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet.

Vår verksamhet
Det övergripande syftet är att ge verksamheterna bättre möjligheter att erbjuda vård och insatser som är likvärdiga och utgår från bästa tillgängliga kunskap.

Verksamheten styrs politiskt av samråd HSVO, (Hälsa, stöd, vård och omsorg), där alla länets kommuner samt Region Uppsala är representerade. FoU-S tillhör organisatoriskt Region Uppsalas förvaltning Nära vård och hälsa som har cirka 1400 medarbetare. Inom FoU-S arbetar regionala utvecklingsledare, vetenskapliga handledare, samt verksamhetschef och kommunikatör. Arbetet bedrivs inom områdena äldre, funktionshinder, social barnavård, missbruk och beroende samt berörd hälso- och sjukvård.

För mer information
Mer upplysningar lämnas gärna av verksamhetschef Nima Najafi, tel: 0186175420 eller mail: nima.najafi@regionuppsala.se.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi vill ha din ansökan senast den 7/5. Bifoga CV och intyg som styrker att du har den kompetens som vi efterfrågar.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd.Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare.Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Ansök nu

Adeccos kund Ragn-Sells i Uppsala söker en administratör

Läs mer Apr 14
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.

Nu stärker Adeccos kund Ragn-Sells deras team och söker en Administratör till Uppsala

Om Ragn-Sells
Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är fler än 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi 2500 personer i hela koncernen och 2021 omsatte koncernen över 7,5 miljarder SEK.

Om uppdraget
Som administratör har du en viktig samordningsroll där du dagligen kommunicerar med kunder, kollegor och samarbetspartners. Du arbetar med förekommande produktionsadministration som fakturering, avvikelsehantering, rapportering och uppföljning samt hantering av in- och utvägningar på vår avfallsanläggning. Du har ett nära samarbete med den lokala transportplaneringen och stöttar vid behov.

Tjänsten som Administratör på Ragn-Sells är ett konsultuppdrag med start omgående och förväntas pågå 6 månader framåt, chans till förlängning finns. 

Om dig
Vi söker dig som har lägst treårig gymnasieutbildning och gärna har erfarenhet av ekonomiadministration och att arbeta i olika IT-system. Du kommer att ha nytta av dina Excel-kunskaper i denna roll. Vidare så har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du noggrann och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att ge service och du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt beteende. Du trivs i en miljö där dagen ibland blir helt annorlunda än du planerat och där många uppgifter ska lösas samtidigt. Du är kommunikativ och samarbetsorienterad och har en vilja att utvecklas samt bidra i förbättringsarbete. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amila Dresevic 073 684 78 61

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, Ragn-Sells, Adecco, Uppsala

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Försvarsmakten

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Försvarsmakten .

Flygtekniker till F16

Specialistofficer
Läs mer Apr 3
Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vårt uppdrag kräver en stor bredd i verksamheten. Som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en säkrare framtid? Vi växer och söker nu en för att stärka upp vårat team! 

Du kommer att arbeta vid Upplands Flygflottilj, F16, och ingå i 52. Flygbaskompaniets 525. Flygplatspluton. Flygplatsplutonen ansvarar för flygbasens ramp och klargöringstjänst. Arbetet sträcker sig från visst administrativt jobb till att genomföra ramp och klargöringstjänst på varierande flygplanstyper. Befattningen innebär att du skall utföra regelbunden behörighetspraktik på annat förband. Tjänsten kräver god fysik och det ges möjlighet till träning under arbetstid.  

Namnet på rekryterande enhet/avdelning/sektion  
525. Flygplatspluton. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter 


• Klargöringstjänst JAS 39 C/D. 


• Betjäning av FM transportflyg och helikoptrar vid verksamhet på Uppsala flygplats. 


• Betjäning av FM stridsflygförband vid verksamhet på Uppsala flygplats. 


• Betjäning av ambulansflyg. 


• Avisning av flygplan och helikoptrar. 


• Genomförande av grundläggande terminaltjänst. 


• Drift och underhåll av tilldelad basmateriel. 


• Stöd till gästande förband vid övning och/eller beredskap. 


• Genomförande av behörighetspraktik JAS39C/D på annat förband. 


• Befattningen innebär att du ingår i flygvapnets insatsförband.  

 
KRAV 
Kvalifikationer 


• Specialistofficersexamen.  


• Flygtekniker lägst nivå B1 alt B2. 


• Klargörings eller intygsbehörighet JAS 39 C/D. 


• Körkort lägst klass B. 

Personliga egenskaper 

Vi söker dig som är initiativrik och finner lösningar för att vara med och utveckla vår verksamhet. Du skall ha lätt för att arbeta självständigt och i grupp. Du ska kunna förhålla dig till de regelverk som styr klargörings och flygunderhållstjänsten samt vara kvalitetsmedveten.  

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. 
 

MERITERANDE 


• Typkurs fpl 39 C/D. 


• Militära moduler. 


• Yrkeserfarenhet från arbete på ett flygunderhållskompani.  


• Goda språkkunskaper i engelska.  


• Körkort klass C alternativt motsvarande militärt förarbevis. 

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). 

Övrigt 
Anställningsform: Tillsvidare, Försvarsmakten kan tillämpa sex månaders provanställning. 
Sysselsättningsgrad: Heltid. 
Arbetsort: Uppsala. 
Befattningsnivå: Militär befattning, specialistofficer. 
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. 

Upplysningar om befattningen 
Rekryterandechef, David Lindström tfn 018-1 96?942?/ 070-734 57 56. 

Information om rekryteringsprocessen 
HR-generalist, Amanda Rahlén 
Mejl: F16-A1-adm@mil.se 

Fackliga företrädare 
OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr) 
OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33. 
SACO, Mikko Aarnio, tfn 070-849 55 06. 
SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95. 

Ansökan  


• Personligt brev 


• CV 


• Aktuell Certificate of Recognition 


• Gymnasiebetyg samt ev. betyg från högskola/universitet. 


• Intyg/betyg från annan meriterande utbildning 

 
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-26.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Hjälpmekaniker till F16

Soldat/Sjöman
Läs mer Apr 3
Försvarsmakten finns för att skydda Sverige. Vårt uppdrag kräver en stor bredd i verksamheten. Som anställd hos oss blir du en viktig del av Sveriges försvar. Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en säkrare framtid? Vi växer och söker nu en för att stärka upp vårat team!

Du kommer att arbeta vid Upplands Flygflottilj, F16, och ingå i 52. Flygbaskompaniets 525. Flygplatspluton. Flygplatsplutonen ansvarar för flygbasens ramp och klargöringstjänst. Arbetet sträcker sig från visst administrativt jobb till att genomföra ramp och klargöringstjänst på varierande flygplanstyper. Befattningen innebär att du skall utföra regelbunden behörighetspraktik på annat förband. Tjänsten kräver god fysik och det ges möjlighet till träning under arbetstid.

Namnet på rekryterande enhet/avdelning/sektion
525. Flygplatspluton

Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Klargöringstjänst JAS 39 C/D.
• Betjäning av FM transportflyg och helikoptrar vid verksamhet på Uppsala flygplats.
• Betjäning av FM stridsflygförband vid verksamhet på Uppsala flygplats.
• Betjäning av ambulansflyg.
• Avisning av flygplan och helikoptrar.
• Genomförande av grundläggande terminaltjänst.
• Drift och underhåll av tilldelad basmateriel.
• Stöd till gästande förband vid övning och/eller beredskap.
• Genomförande av behörighetspraktik JAS39C/D på annat förband.
• Befattningen innebär att du ingår i flygvapnets insatsförband.


KRAV
Kvalifikationer


• Genomförd och godkänd värnplikt, GU, GMU.
• Körkort lägst klass B.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är initiativrik och finner lösningar för att vara med och utveckla vår verksamhet. Du skall ha lätt för att arbeta självständigt och i grupp. Du ska kunna förhålla dig till de regelverk som styr klargörings och flygunderhållstjänsten samt vara kvalitetsmedveten.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet då tjänsten ställer stora krav på omdöme och integritet.



MERITERANDE


• Certifikat enligt de europeiska luftfartsbestämmelserna till flygtekniker kategori A eller B1 (flygplan/gasturbin).
• Genomförd värnplikt, GU, GMU som hjälpmekaniker Fpl 39 C/D.
• Godkända betyg i Svenska 2 (B), Matematik 2 (B) för att kunna söka vidare mot specialistofficersutbildning.
• Erfarenhet från arbete på ett flygunderhållskompani.
• Goda språkkunskaper i engelska.
• Körkort klass BE alternativt motsvarande militärt förarbevis.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

Övrigt
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning. Anställningen sker enligt Försvarsmaktens avtal för gruppbefäl, soldater och sjömän (GSS/K). Den kan inledas med 6 månaders provanställning som övergår i en anställning upp till 8 år.
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Arbetsort: Uppsala.
Befattningsnivå: Militär befattning, Gruppbefäl/Soldat/Sjöman/K.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.

Upplysningar om befattningen
Rekryterandechef, David Lindström tfn 018-1 96 000

Information om rekryteringsprocessen
HR-generalist, Amanda Rahlén
Mejl: F16-A1-adm@mil.se

Fackliga företrädare
OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr)
OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33.
SACO, Mikko Aarnio, tfn 070-849 55 06.
SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95.

Ansökan


• Personligt brev


• CV
• Gymnasiebetyg samt ev. betyg från högskola/universitet.
• Intyg/betyg från annan meriterande utbildning

Välkommen med din ansökan senast 2025-05-26.

 

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Ekonom med fokus personalekonomi

Förvaltningsekonom
Läs mer Apr 10
Hos oss får du möjlighet att arbeta med intressanta arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du ta eget ansvar. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling.

Om befattningen

Flygstabens ekonomiavdelning söker en driven och noggrann ekonom som vill vara en del av vårt team och bidra till att effektivisera och utveckla våra personalekonomiska processer. Tjänsten är placerad i Uppsala och erbjuder en stimulerande och omväxlande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta nära de operativa frågorna. Du kommer att bli en viktig del i ett engagerat team om 16 personer fördelat på 4 sektioner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ansvara för löpande personalekonomiska rapporter och analyser
• Ansvara för personalekonomi, budgetering och uppföljning av lönekostnader
• Utveckla metoder inom området personalekonomi tillsammans med över-, sido- och underordnade enheter
• Följa upp och analysera ekonomiska resultat för att ge beslutsstöd till ledningen
• Delta i olika projekt och initiativ som rör personalekonomi
• Stödja avdelningarna i frågor rörande löner, förmåner och personalrelaterade kostnader
• Utveckla och förbättra processer kring personalbudgetering och kostnadskontroll
• Samarbeta med HR och andra avdelningar för att säkerställa en korrekt och effektiv hantering av personalekonomiska frågor
• Stödja med ekonomiadministration och administration inom avdelningen
• Bistå och samordna aktiviteter samt förbereda möten
• Stödja FS Pers-funktion med att beskriva ekonomiska konsekvenser av olika vägval inom HR- och personalområdet
• Dokumenthantering och övrig förekommande administration.
KRAV

Kvalifikationer

• Akademisk examen inom ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office
• Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i svenska i både tal och skrift.
• B-körkort.
Personliga egenskaper

För att lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel, ansvarstagande och har en hög servicekänsla. Du är strukturerad och initiativrik, du ser möjligheter till förbättringar och utveckling av processer. Du har ett intresse för att utveckla och förbättra ekonomiska processer och har en god förståelse för hur personalekonomi påverkar verksamheten. Du är också en god problemlösare som trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vidare kan du prioritera dina arbetsuppgifter även när det är mycket på gång och full fart i omgivningen. Du har lätt för att samarbeta samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt med återkommande rutinuppgifter. För att lyckas i din roll ges möjligheten att lära känna organisationen och verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

MERITERANDE

• Kunskap om Försvarsmaktens verksamhetsledning och erfarenhet av FM ekonomiarbete
• Erfarenhet av att ha arbetat med SAP/PRIO.
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Arbetsort: Uppsala.
Civil befattning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.

Upplysningar om befattningen

Kontakta Marie Ekman.

Fackliga företrädare

OFR/S Caroline Nilsson

OFR/O Lars-Olof Wretling

SACO Johan Nyström

SEKO Jan Salomonsson

Samtliga kontaktpersoner ovan nås via FM växel på telefon 08-788 75 00.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2025-04-25. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 350 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 5100 medarbetare, civila och militära.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Fordonsmekaniker till Markverkstad Uppsala

Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 2
Har du ett allmänt teknikintresse och tycker om att arbeta varierat? Då kan du vara den fordonsmekaniker vi söker till FMTS Markverkstad Uppsala.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du har möjlighet att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år.

Du tillhör Markverkstad Uppland som är en enhet inom Försvarsmaktens tekniska skolor, FMTS, med ca: 50 medarbetare. Vi bedriver verksamhet i Uppsala och Enköping.

Markverkstäderna har auktorisation för ISO 9001 och tryck ISO 17020.

 

Vill du veta mer om vad Markverkstaden gör? Kolla in denna länk: https://youtu.be/jDWtiZdUfSk

 

Arbetsuppgifter
Som fordonsmekaniker arbetar du huvudsakligen med förebyggande och avhjälpande underhåll samt modifiering och ombyggnad av Försvarsmaktens materiel utifrån fastställda underlag. Förekommande materiel är t.ex. tunga och lätta hjulfordon, bandvagnar, entreprenadmaskiner samt fordon för fälthållning  men även andra förekommande arbeten på Försvarsmaktens materiel och materielsystem.

KRAV
Kvalifikationer


• Du har lägst två- eller treårig gymnasieutbildning inom fordonsteknik, inriktning fordon eller annan utbildning/kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig


• Du har tidigare aktuell erfarenhet av arbete som mekaniker


• Körkortsbehörighet lägst B



Personliga egenskaper
Hos oss är det viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och verksamheten. Vi söker dig som arbetar bra självständigt likväl som i grupp. Som person är du strukturerad och gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Vi söker dig som är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).



MERITERANDE


• Erfarenhet och kunskap av verkstadsdrift och materielunderhåll i Försvarsmakten


• Körkortsbehörighet C/CE


• Datorvana med kunskaper i PRIO/SAP



Övrigt
Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid – varierad arbetstid kan komma att tillämpas
Arbetsort: Uppsala
Tillträdesdatum: snarast efter överenskommelse
Anställningen medför även krav på resor och tjänstgöring såväl inrikes som utrikes.
Tjänsten är en civil befattning
Arbeten med härdplaster förekommer på arbetsplatsen och innebär hälsokontroller.

Upplysningar om befattning
Eimer Jonsson FMTS MV Uppsala:073 091 34 01

Fackliga företrädare

SACO: Håkan Eliasson
OFR-S: Tony Svensson
SEKO: Ulrica Lundh
OFR-O: Anders Norén

 

Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00



Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-22 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
---------------------------------
Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll.

FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar.

Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik.

FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen.
I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Ansök nu

Planeringsbefäl till F 16

Specialistofficer
Läs mer Apr 17
Den här befattningen ger dig konkreta möjligheter att bidra till F 16 förbandsutveckling genom att omsätta dina nuvarande kompetenser från till exempel operationer, operationsberedskap, försvarsplanering och övningar. Befattningen ger dig erfarenheter av stabsarbete och planeringsmetoder på förbandsnivå samt möjlighet att utveckla din kompetens inom taktiska och operativa krav och målsättningar för förband.

Om enheten
Flottiljstaben är den enhet som bereder och ordersätter förbandschefens uppdrag till direkt underställda enheter. Planeringsavdelningen huvuduppgifter är främst att arbeta med långsiktig planering samt samordna förbandets utveckling på längre sikt. Avdelningen leder regelbundet planeringsarbete, med deltagare från övriga avdelningar ur flottiljstaben och förbandets ingående enheter. Avdelningen har ett tätt internt samarbete där stor vikt läggs vid trivsel och ett gott arbetsklimat.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som planeringsbefäl på A5 är dina arbetsuppgifter främst att arbeta med långsiktig planering och leda planlag, med deltagare från övriga avdelningar ur flottiljstaben och förbandets ingående enheter. Du stödjer även övrigt pågående arbetet inom avdelningen i andra planeringsärenden.

KRAV
Kvalifikationer


• Speciallistofficer OR6/OR7
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• God vana av arbete med MS Office

Personliga egenskaper
Du har förmåga att arbeta självständigt och att driva och utveckla frågor inom ditt ansvarsområde. Samtidigt är du en lagspelare som samarbetar väl med andra och sätter gemensamma resultat framför egna. Du trivs med att ha flera frågor i gång samtidigt och har lätt att växla tempo när det krävs. För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande och leveranssäker. Du har god analytisk förmåga – du kan identifiera det väsentliga, urskilja detaljer och sätta dem i ett helhetsperspektiv. Du tar initiativ, är lösningsorienterad och har ett intresse för att förstå och bidra till verksamheten. Vi värdesätter att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Med din kommunikativa förmåga skapar du förtroende och bygger goda relationer på alla nivåer i organisationen.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

MERITERANDE


• Erfarenhet av att arbeta i flottiljstab eller på enhetsnivå
• Erfarenhet från att leda arbetsgrupper
• God kunskap avseende flygvapnets verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta i Försvarsmaktens verksamhetsstödsystem och ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare. Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Uppsala
Tillträdesdatum: Omgående, enligt överenskommelse

Upplysningar om befattningen
Mj Johan Sahlberg, C A5
Mejl: Johan.sahlberg@mil.se 

Information om rekryteringsprocessen
HR-generalist, Clara Brorson
Mejl: F16-A1-adm@mil.se

Fackliga företrädare
OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr)
OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33.
SACO, Mikko Aarnio, tfn 070-849 55 06.
SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95.



Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-19. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Planeringsofficer till F 16

Officer
Läs mer Apr 17
Den här befattningen ger dig konkreta möjligheter att bidra till F 16 förbandsutveckling genom att omsätta dina nuvarande kompetenser från tillexempel operationer, operationsberedskap, försvarsplanering och övningar. Befattningen ger dig erfarenheter av stabsarbete och planeringsmetoder på förbandsnivå samt möjlighet att utveckla din kompetens inom taktiska och operativa krav och målsättningar för förband.

Om enheten
Flottiljstaben är den enhet som bereder och ordersätter förbandschefens uppdrag till direkt underställda enheter. Planeringsavdelningen huvuduppgifter är främst att arbeta med långsiktig planering samt samordna förbandets utveckling på längre sikt. Avdelningen leder regelbundet planeringsarbete, med deltagare från övriga avdelningar ur flottiljstaben och förbandets ingående enheter. Avdelningen har ett tätt internt samarbete där stor vikt läggs vid trivsel och ett gott arbetsklimat.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som planeringsofficer på A5 är dina arbetsuppgifter främst att arbeta med långsiktig planering och leda planlag, med deltagare från övriga avdelningar ur flottiljstaben och förbandets ingående enheter. Du stödjer även övrigt pågående arbetet inom avdelningen i andra planeringsärenden.

KRAV
Kvalifikationer


• Officer OF1/OF2
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• God vana av arbete med MS Office.

Personliga egenskaper
Du har förmåga att arbeta självständigt och att driva frågor inom ditt ansvarsområde. Samtidigt är du en lagspelare som samarbetar väl med andra och sätter gemensamma resultat framför egna. Du trivs med att ha flera frågor i gång samtidigt och har lätt att växla tempo när det krävs. För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande och leveranssäker. Du har god analytisk förmåga – du kan identifiera det väsentliga, urskilja detaljer och sätta dem i ett helhetsperspektiv. Du tar initiativ, är lösningsorienterad och har ett intresse för att förstå och bidra till verksamheten. Vi värdesätter att du är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Med din kommunikativa förmåga skapar du förtroende och bygger goda relationer på alla nivåer i organisationen.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

MERITERANDE


• Erfarenhet av att arbeta i flottiljstab eller på enhetsnivå
• Erfarenhet från att leda arbetsgrupper
• God kunskap avseende flygvapnets verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta i Försvarsmaktens verksamhetsstödsystem och ärendehanteringssystem
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Övrigt
Anställningsform: Tillsvidare, anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetsort: Uppsala
Tillträdesdatum: Omgående, enligt överenskommelse

Upplysningar om befattningen
Mj Johan Sahlberg, C A5
Mejl: Johan.sahlberg@mil.se 

Information om rekryteringsprocessen
HR-generalist, Clara Brorson
Mejl: F16-A1-adm@mil.se

Fackliga företrädare
OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr)
OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33.
SACO, Mikko Aarnio, tfn 070-849 55 06.
SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95.



Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-05-19. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu