Uppsala: HR Generalist

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR Generalist i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-23 // Varaktighet: Heltid

Vilka är vi?
Vi är kanske inte så kända för dig men allt vi gör har en positiv inverkan på ditt liv, din hälsa och på miljön. Vi analyserar maten du äter, luften du andas och medicinerna du behöver - vi jobbar för att du ska känna dig trygg, vi kallar det Testing for Life. Eurofins är en global ledare inom analystjänster med mer än 62 000 medarbetare runtom i världen. Visste du att i Sverige är vi nära 680 medarbetare? Hos oss finns ett 50-tal olika roller, bland annat labbingenjörer, systemutvecklare, miljövetare och kundsupportmedarbetare. Tillsammans jobbar vi utifrån våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism & Hållbarhet.
Jobbeskrivning
Vill du vara med och driva HR-arbetet i ett växande globalt företag där varje insats gör skillnad? Hos Eurofins får du möjlighet att vara en central del av vårt tajta och kompetenta HR-team bestående av tre HR-generalister, HR-chef och HR-support. Vi söker nu en HR-generalist som vill utvecklas i en bred och ansvarsfull roll, där du får påverka verksamheten både operativt och strategiskt.
En del av rollen innebär att du agerar som HR Business Partner för vår verksamhet i Uppsala, där du arbetar nära både ledning och medarbetare. Du kommer att verka både operativt och strategiskt för att säkerställa att HR-arbetet stödjer företagets mål och främjar en engagerande och hållbar arbetsmiljö.
Vidare kommer du att hantera HR-frågor för hela Eurofins verksamhet i Sverige. Du kommer att bidra till att utveckla och förbättra våra HR-processer, driva rekrytering och kompetensutveckling, samt säkerställa att våra system och processer är effektiva, tillförlitliga och främjar innovation, inklusive integration av AI. Rollen innebär också att du självständigt driver mindre projekt för att förbättra och utveckla HR-arbetet, samtidigt som du stöttar våra ledare i deras vardag. I arbetet ingår även HR-administrativa uppgifter som säkerställer ett välfungerande arbete och en positiv medarbetarupplevelse.
Du är placerad i Uppsala men kommer att stödja hela vår svenska verksamhet. Resor, främst till Lidköping, förekommer i tjänsten.
Vem är du som söker
Trivs i en miljö där samarbete är avgörande, och där du aktivt bidrar i vårt superteam för att uppnå gemensamma mål.
Har en akademisk utbildning inom HR eller motsvarande, samt gärna minst 3 års erfarenhet av HR-arbete, gärna inom rekrytering och kompetensutveckling.
Är självgående och lösningsorienterad, med förmågan att driva projekt och stödja chefer i deras dagliga arbete.
Har erfarenhet av HR-system, gärna som systemägare eller av implementations-/utvecklingsprojekt och digitalisering och ser möjligheter att effektivisera HR-processer.
Kommunicerar tydligt på både svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag, dock senast den 2025-02-09! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar på annat sätt kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Tjänsten avser heltid tillsvidare, provanställning tillämpas. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Hanna Ström, HR Manager
hanna.strom@sc.eurofinseu.com, 010-490 80 62

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Uppsala som HR-specialist/HR-adviser.

Företagsrådgivare arbetsrätt och kollektivavtal

Läs mer Maj 26
Byggföretagen är bransch- och arbetsgivarorganisationen som verkar för en attraktiv, sund och säker byggbransch. Våra medlemsföretag är de schyssta byggarna med kollektivavtal. Vi erbjuder rådgivning och stöd i syfte att stärka medlemsföretagen i deras roll som arbetsgivare. Vill du bli en del av oss?
Vi söker en engagerad och driven företagsrådgivare inom arbetsrätt och kollektivavtal. I denna spännande och utvecklande roll kommer du att rådge och förhandla för våra medlemsföretag i arbetsrättsliga frågor och tvister.
Om jobbet
Som företagsrådgivare inom arbetsrätt och kollektivavtal kommer du att arbeta nära våra medlemmar och hjälpa dem att navigera och tillämpa gällande kollektivavtal inom byggsektorn. Du genomför lokala tvisteförhandlingar med de fackliga parterna och stöttar våra medlemmar i arbetsrättsliga frågor. I arbetsuppgifterna ingår också att hålla både digitala och fysiska informationsträffar och utbildningar. På sikt kommer du även att driva en samverkansgrupp för löne- och avtalsfrågor.
Region Mellan, som tjänsten tillhör, består av 11 medarbetare i mellan Sverige – från Karlstad i väster till Linköping i sydöst. Kollegorna i regionen arbetar i samverkan men har olika ansvarsområden och kompetenser som exempelvis arbetsrätt, kompetensförsörjning och näringspolitik. Vi träffas och samverkar ofta digitalt inom regionen och över våra länsgränser. I våra mindre länsteam samarbetar vi med aktiviteter för att kunna erbjuda bästa möjliga service och nytta till våra medlemsföretag.
Tjänsten är placerad vid vårt regionkontor i centrala Uppsala. Resor förekommer i arbetet, framför allt inom Uppland och Västmanland men även inom hela regionen och till vårt kansli i Stockholm.
Din profil
Du har några års erfarenhet av arbetsrätt och tillämpning av kollektivavtal från byggbranschen, närliggande branscher eller en rådgivande HR roll. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och har en vilja att utvecklas som förhandlare och rådgivare. Vi värdesätter om du har en relevant högskoleutbildning exempelvis inom juridik, byggingenjör eller HR. Det är meriterande om du har erfarenhet av byggbranschens kollektivavtal, arbetsrättslig förhandling och/eller lönefrågor. Vi ser även positivt på om du har erfarenhet av rådgivning, ärendehantering och digitala utbildningar/föredrag i form av webinarier.
Som person är du en ansvarstagande och diplomatisk lagspelare med förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer.  För oss är det viktigt att du kan identifiera dig med organisationens värdeord glädje, engagemang och professionalism. Läs gärna mer om vår kultur och våra värderingar här.
Vi erbjuder
På Byggföretagen kommer du till en stimulerande och utvecklande arbetsplats i en serviceinriktad miljö med god teamkänsla. För oss är balans mellan arbete och fritid viktigt. Vi har en distansarbetspolicy som innebär att du i överenskommelse med chef har möjlighet att arbeta på distans i viss utsträckning.
Vi tillämpar förtroendearbetstid och erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, arbetstidsförkortning, sjukvårdsförsäkring samt gruppförsäkring.
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Din ansökan
Låter det här som jobbet för dig? Skicka då din ansökan till oss senast den 15 juni 2025. Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Lisa Lindau, lisa.lindau@byggforetagen.se, 018 - 566 126.

Ansök nu

Junior HR-partner

Läs mer Jun 5
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din HR-karriär och brinner för att bidra till en positiv arbetsmiljö i en dynamisk bransch? Då kan du vara den vi söker! För vår globala kund inom läkemedelsindustrin söker vi nu en junior HR-partner som ska stärka upp befintligt team!


Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag, för rätt person finns på sikt möjlighet till direkt anställning hos kund. Arbetsplatsen ligger i centrala Uppsala.
Arbetet är på heltid, måndag - fredag. Möjlighet till distansarbete finns delvis.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som Junior HR-partner kommer du att vara involverad i en mängd olika HR-processer. Du kommer att arbeta nära övriga HR-partners i teamet. Detta inkluderar bland annat:


Att bidra i rekryteringsprocesser.
Att stödja chefer i performance management.
Att delta i utvecklingen av HR-policyer och processer.
Att hantera HR-administration.
Att bidra till att skapa en engagerande och inkluderande arbetsplats.
Att ge råd och stöd till chefer och anställda, självständigt och/eller i samråd med senior HRBP.


Kvalifikationer
För den här rollen tror vi att du:
Har en relevant akademisk examen inom HR eller liknande fält.
Har ett par års erfarenhet inom HR.
Har god kunskap om arbetsrätt och HR-processer.
Är kommunikativ, lyhörd och har lätt för att bygga relationer.
Är proaktiv, lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö.
Har utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person ser vi att du har hög flexibilitet, är stresstålig och är van att hantera många parallella processer.


Om du är redo att ta nästa steg i din HR-karriär och vill vara en del av ett företag som gör skillnad, skicka in din ansökan idag! Vi gör urval löpande.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

HR-konsult deltid i Uppsala

Läs mer Jun 16
Vill du göra skillnad som HR-konsult i en rådgivande och självständig roll – på deltid? Nu söker vi dig som har gedigen erfarenhet inom HR och som trivs med att arbeta nära verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi söker nu en HR-konsult på deltid, ca 1-2 dagar i veckan, med start i augusti till vår kund i Uppsala. Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag med fina lokaler och trevliga kollegor, där du kommer vara en värdefull och uppskattad resurs och få bidra med dina kunskaper.

Som HR-konsult kommer du som ensam HR på företaget att spela en viktig roll i att stötta organisationen i olika HR-frågor och ärenden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer framför allt att innefatta:

• Facklig kontakt och förhandlingar
• Stötta chefer med personalärenden och arbetsrättsliga frågor
• Se över rollbeskrivningar, processer och policys

Vem är du? 
För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning inom personalvetenskap, HR eller liknande område, samt minst 5–7 års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal, särskilt inom arbetaryrken (blue collar), och är van vid att hantera fackliga frågor. Du är trygg och bekväm i dialogen med fackliga representanter och har självständigt drivit fackliga förhandlingar. Din kommunikativa förmåga är mycket god, och du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska.

Som person är du konsultativ, lösningsorienterad och har en lugn och trygg framtoning som bygger goda relationer genom tydlig och förtroendeingivande kommunikation. Du är proaktiv och har en god förmåga att följa upp och driva arbetet framåt. 
Du erbjuds
Du erbjuds ett spännande uppdrag som HR-konsult med start i augusti. Uppdraget är löpande utan slutdatum. Behovet är på deltid med en ungefärlig omfattning ca 1-2 dagar i veckan. 
Ansökan
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Darberg på hanna.darberg@jurek.se
Om oss
Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder.
Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Ansök nu

HR-generalist till F 16

Läs mer Jun 19
Upplands Flygflottilj F 16 ansvarar för Uppsala garnison och driften av Uppsala flygplats. Flottiljen ansvarar även för bevakningen av det svenska luftrummet dygnet runt, året runt och leder Flygvapnets stridsflygplan i luften. Just nu befinner vi oss i ett intensivt utvecklingsskede kopplat till ett förändrat omvärldsläge och Sveriges NATO-medlemskap. F 16 växer, och vi söker nu fler kollegor som vill vara med och bidra till vår resa framåt.

Om enheten
Flottiljstaben på F 16 ansvarar för styrning, stöd och beredning och består av engagerade och kompetenta medarbetare, både civila och militära. Inom flottiljstaben finns avdelningen för HR och personalfrågor, A1, som leds av en personalchef och vars uppgift är att stötta förbandets chefer i olika typer av personalärenden. Avdelningen består av 16 medarbetare och är en del av krigsförbandet 16. Flygflottiljen. I gruppen finns bland annat HR-generalister, HR-specialister, Hr-administratörer och Rekryteringskoordinator. I flottiljledningen finns också en HR-chef som, i nära samarbete med personalchefen, ansvarar för att arbetsleda medarbetarna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som HR-generalist kombinerar du operativa och strategiska uppgifter med fokus på verksamhetens behov. Du stödjer flottiljens chefer konsultativt och administrativt med frågor som täcker hela HR-området, exempelvis inom arbetsmiljö, rehabilitering, kompetensförsörjning, långsiktig personalplanering, rekrytering, utbildning, samverkan/förhandling, arbetsrättsfrågor och lönebildning. Andra arbetsuppgifter såsom deltagande i krigsförbandets övningsverksamhet förekommer också.

KRAV
Kvalifikationer


• Högskole-/universitetsexamen inom personal/HR, eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst två års aktuell arbetslivserfarenhet inom HR
• Goda kunskaper inom Officepaketet, särskilt Excel
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort

 Personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs med att växla mellan självständigt arbete och nära samarbete med kollegor och chefer. Du har en god förmåga att kommunicera och skapa förtroende, och du är van att bygga relationer i ett professionellt sammanhang. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och kunna prioritera i ett omväxlande tempo. Du har ett administrativt sinne och uppskattar ordning och reda, men är också flexibel när förutsättningarna förändras.
Hos oss är det viktigt att du är trygg i dig själv och har en lyhördhet för verksamhetens behov. Då F 16 befinner sig i ett skede av utveckling och tillväxt ser vi gärna att du är initiativtagande och bidrar med idéer och förbättringsförslag.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande


• Aktuell erfarenhet av arbete med HR inom offentlig sektor, gärna från Försvarsmakten.
• Erfarenhet av SAP/PRIO

Inom Försvarsmakten jobbar vi alltid som ett lag. Vår organisation bygger på samarbete, anpassningsförmåga och ett gemensamt ansvar för helheten. Det innebär att vi alla är beredda att stötta varandra, ibland även utanför vår egen kompetens- och komfortzon. Därför kan du som medarbetare ibland komma att ställas inför nya typer av uppgifter. Det är en naturlig del av arbetet i Försvarsmakten som tjänar både myndigheten och medarbetarens utveckling väl, och du kommer aldrig ges en uppgift som du inte får förutsättningarna att klara av.


Övrigt
Anställningsform: Vikariat på ungefär ett år
Sysselsättningsgrad: Heltid
Arbetstid: I huvudsak dagtid. Kväll- och helgtjänstgöring kan förekomma vid övningsverksamhet
Arbetsort: Uppsala
Tillträdesdatum: Omgående, enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Befattning: Civil



Upplysningar om befattningen
Chef A1, Madelene Skans
Tel 08-788 75 00

Information om rekryteringsprocessen
HR-Generalist Clara Brorson
Mejl: F16-A1-adm@mil.se

Fackliga företrädare
OFR/O Ärna, Josefine Granberg tfn 0505-45 10 00 (växel nr)
OFR/S, Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33
SACO, Oscar Moberg, tfn 072-984 84 53
SEKO, Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95



Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-06-25. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Senior HR Business Partner

Läs mer Maj 16
Bring more to life.
Are you ready to accelerate your potential and make a real difference within life sciences, diagnostics and biotechnology?
At Cytiva, one of Danaher’s 15+ operating companies, our work saves lives—and we’re all united by a shared commitment to innovate for tangible impact. You’ll thrive in a culture of belonging where you and your unique viewpoint matter. And by harnessing Danaher’s system of continuous improvement, you help turn ideas into impact – innovating at the speed of life.
Working at Cytiva means being at the forefront of providing new solutions to transform human health. Our incredible customers undertake life-saving activities ranging from fundamental biological research to developing innovative vaccines, new medicines, and cell and gene therapies.
At Cytiva you will be able to continuously improve yourself and us – working on challenges that truly matter with people that care for each other, our customers, and their patients. Take your next step to an altogether life-changing career.
Learn about the Danaher Business System which makes everything possible.
We're looking for a Senior HR Business Partner to join Cytiva's global HR team supporting the Downstream business unit. The Senior HR Business Partner will be an onsite role based in Uppsala.
As Senior HR Business Partner at Cytiva, you will be responsible for the short and long-term strategic leadership of all aspects of HR management for the assigned client groups within our Downstream business unit. You will serve as an advisor and counsel to global leadership teams to help them achieve their business goals through effective HR strategy deployment and by providing guidance as needed for effective decision making.
You will also be responsible for providing leadership and direction to the global and local HR teams supporting in the acquisition and development of talent as well as creating and maintaining a highly productive and engaging work environment. Additionally, you will serve as a thought leader and partner in advancing organizational capabilities and effectiveness and will provide lead organizational and talent development efforts.
In this role, you will be responsible for:
Determine organizational implications of business strategy; facilitate organizational diagnosis and metrics to drive organizational effectiveness through talent and organizational capabilities and culture.
Partner closely with the HR Centers of Excellence (COEs) and Regional HR teams to execute programs, processes and practices, including Performance Management, Talent Acquisition, Learning and Development, Compensation Planning, and Organization Talent Review efforts.
Enable leaders to assess and create talent development opportunities and facilitate cross-functional talent movement.
Assess, identify and take action on retention and engagement trends as well as act as an advisor on inclusion and belonging for leaders.
Advise leaders during times of change and partner with the business to develop and implement change management and communication plans.
Partner with regional HR to provide coaching and guidance to leaders on performance improvement, facilitating feedback and other employee relations support.
Utilize Danaher Business System (DBS) tools to identify key targets to improve/metrics to analyze and solve business problems that impact organizational effectiveness.
Lead cross OpCo / Business Unit / Regional improvement projects as assigned.

The essential requirements of the job include:
We are looking for a consultative Human Resources professional who is experienced with providing a variety of HR solutions to meet business needs. You love analyzing data, identifying continuous improvement opportunities, and excel in building relationships with business stakeholders in a matrixed and collaborative environment.
Bachelor’s degree in Human Resource Management, Business Administration, or a related field.
Several years of experience from business-oriented HR roles.
Demonstrated experience as a cross-functional partner who collaborates well and can indirectly influence in a matrixed environment.
A self-motivated individual who is comfortable operating with minimal direction and who thrives in a dynamic environment as a leader influencing change and transformation.
Credible and savvy business partner who will be perceived as a trusted consultant and functional expert to senior management.
Mission-driven individual with high energy and strong levels of perseverance; works toward both individual and team goals.
Capable of rolling up one’s sleeves to do what it takes to drive results; not hindered by process or ambiguity.
Excellent interpersonal and communication skills. Fluent in both Swedish and English.
Willing to travel approximately up to 10-20% of the time.

Cytiva, a Danaher operating company, offers a broad array of comprehensive, competitive benefit programs that add value to our lives. Whether it’s a health care program or paid time off, our programs contribute to life beyond the job. Check out our benefits at Danaher Benefits Info.
Join our winning team today. Together, we’ll accelerate the real-life impact of tomorrow’s science and technology. We partner with customers across the globe to help them solve their most complex challenges, architecting solutions that bring the power of science to life.
For more information, visit www.danaher.com.
At Danaher, we value diversity and the existence of similarities and differences, both visible and not, found in our workforce, workplace and throughout the markets we serve. Our associates, customers and shareholders contribute unique and different perspectives as a result of these diverse attributes.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Eurofins National Service Center Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Eurofins National Service Center Sweden AB .

Eurofins Pegasuslab AB söker engagerad medarbetare till kundmottagningen!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jun 16
Företagsbeskrivning
En bra inomhusmiljö är en förutsättning för god hälsa och hög livskvalitet. På Eurofins Pegasuslab bidrar vi till detta genom att erbjuda marknadsledande kemiska och mikrobiologiska analyser, rådgivning och utbildning. Vill du kombinera ditt intresse för naturvetenskap med kundservice och bli en del av vårt gäng där vi tillsammans gör ett viktigt arbete för en bättre inomhusmiljö? Då kan du vara den vi söker till vår kundmottagning!
Vilka är vi?
Vi är kanske inte så kända för dig, men allt vi gör har en positiv inverkan på ditt liv, din hälsa och på miljön. Vi analyserar maten du äter, luften du andas och medicinerna du behöver – våra analyser gör vår värld till en säkrare och hälsosammare plats att bo och leva på! Eurofins är en global ledare inom området Testing for life med över 63 000 medarbetare runtom i världen. Tillsammans jobbar vi utifrån våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism & Hållbarhet.
Vad du kommer att göra hos oss?
Du kommer att vara ansiktet utåt i vår kundmottagning. Förutom kundservice består arbetet till stor del av att kalibrera och packa i ordning utrustning, ta emot leveranser, registrera ordrar och prover i våra system. Du ansvarar för att vårt lager är i god ordning, inventerar och gör beställningar. Övriga administrativa uppgifter samt telefonsupport ingår också i tjänsten.
Vem är du som söker?
Du ska ha en avslutad gymnasieutbildning helst från naturvetenskapligt eller tekniskt program. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift är ett krav.
Vi värdesätter dina egenskaper och söker dig som:
Drivs av att ge kunder det där lilla extra och trivs med att hjälpa andra.
Är positiv, har goda kommunikationsfärdigheter och har lätt för att skapa goda relationer.
Är strukturerad, noggrann och har förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Är tekniskt intresserad och lösningsorienterad.
Har goda datorkunskaper och lätt för att lära dig olika system.

Gruppen är viktig för oss varför vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. Vi erbjuder också fina personalförmåner så som friskvårdsbidrag, frukost, förskottssemester och extra semesterdagar.
Ytterligare information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen. Med anledning av sommar och semestrar kan svar dröja.
Anställningsform: tillsvidareanställning, provanställning tillämpas. Tjänsten avser heltid, 100%. Arbetstid: 8-16:30 eller enligt överenskommelse.Tillträde efter överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Annika Engström, Produktionschef, annika.engstrom@etn.eurofins.com.
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:
Sara Johansson, HR-Support, sara.johansson@sc.eurofinseu.com

Ansök nu

Laboratorieassistent till Eurofins BioPharma i Uppsala

Laboratorieassistent
Läs mer Maj 9
Företagsbeskrivning
Till Eurofins BioPharma i Uppsala söker vi nu en driven, positiv och engagerad Laboratorieassistent/Laboratorietekniker! Hos oss får du arbeta i en verksamhet som gör skillnad i samhället – varje dag.
Eurofins finns vid din sida varje dag – från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi samarbetar med världens största företag och säkerställer att deras produkter är säkra, korrekta och spårbara. Vi är en global ledare inom Testing for Life med över 63 000 medarbetare i 62 länder.


Om rollen
Som laboratorieassistent/laboratorietekniker får du en central roll i vårt team. Du registrerar och tar emot prover i vårt eLIMS-system, packar och skickar vidare prover till andra laboratorier samt hanterar labbnära administration. Du sköter labbdisk, kalibrering av pipetter, kontrollerar utrustning och stöttar dina kollegor i det dagliga arbetet.
Du blir en viktig del av vårt team på cirka tio personer, där samarbete, struktur och noggrannhet står i fokus.


Kravspecifikation
? Vad du kommer att göra hos oss
Registrera och ta emot prover i eLIMS
Packa och skicka prover till andra laboratorier
Utföra enklare laboratorieuppgifter och daglig utrustningskontroll
Administrera och dokumentera enligt rutiner
Vara en stödjande lagspelare i labbmiljön

???? Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar du till en bättre värld – på riktigt. Det skapar både motivation och mening i jobbet. Vi erbjuder dig:
En trygg anställning med kollektivavtal
Två extra semesterdagar och flexibel arbetstid
Friskvårdsbidrag och andra förmåner
En inkluderande och trevlig arbetsmiljö
Möjligheter att växa i din yrkesroll

Flyttar du mer än 8 mil? Då kan du få en skattefri flyttbonus på 15 000 kr. Läs mer om våra förmåner på careers.eurofins.com/se.
???? Vem är du som söker?
Du har ett genuint intresse för naturvetenskap
Du har god administrativ förmåga och erfarenhet av IT-system
Erfarenhet från laborativt arbete är ett plus
Du är noggrann, ansvarsfull och trivs med att arbeta självständigt
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift



Ytterligare information
Vi rekryterar löpande, så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Tjänsten avser heltid (40 h/vecka).
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning i 6 månader.
Arbetstider: Dagtid med flextid.
Lön: Enligt överenskommelse.
Start: Enligt överenskommelse.
Med anledning av sommar och semestrar kan svar dröja. Sista ansökningsdag: 8 juni
???? Frågor om tjänsten:
Helena Monie Sjöberg, Business Unit Manager
helena.monie-sjoberg@bpt.eurofinseu.com
???? Frågor om rekryteringsprocessen:
Arvid Weiss, HR generalist
arvid.weiss@sc.eurofinseu.com

Ansök nu

Vi söker Laboratorieingenjör till Eurofins BioPharma i Uppsala

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Apr 9
Vilka är vi?
Eurofins finns vid din sida varje dag – från maten du äter och luften du andas, till de mediciner du litar på. Vi samarbetar med de största företagen i världen för att säkerställa att deras produkter är säkra, att ingredienserna är autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for Life, med mer än 63 000 medarbetare världen över. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen, tack vare innovationer inom teknik och service.
Vår verksamhet grundar sig på våra kärnvärden: Kundfokus, Kvalitet, Yrkesstolthet, Professionalism och Hållbarhet.
Vad kommer du att göra hos oss?
Affärsenheten för mikrobiologisk testning på Eurofins BioPharma är en väletablerad och växande grupp med 14 medarbetare, ledd av en Business Unit Manager. Gruppen har djup expertis inom mikrobiologi, där över 20 % av medarbetarna har doktorsexamen inom området. Enheten är väl rustad för att hantera olika mikrobiologiska testtjänster, och den nya rekryteringen kommer att stärka kompetensen inom mikrobiologisk testning samt granskning och frisläppning av resultat till kunder. Eftersom Eurofins är en del av ett expansivt företag finns möjligheter till personlig och professionell utveckling inom företaget.
Eurofins mikrobiologiska kontraktslaboratorium i Sverige utför analyser för läkemedels- och bioteknikindustrin. Vår vision är att vara den självklara partnern inom mikrobiologi, och våra kunder sträcker sig från stora läkemedelsföretag till små utvecklingsbolag. Vi erbjuder mikrobiologiskt stöd och en heltäckande tjänst inom området, med analyser av produkter som tabletter, geler, krämer, sprutor, vialer och ampuller. Uppdragen varierar, vilket gör arbetet i verksamheten dynamiskt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Granskning av rådata för rutinanalyser.


Utförande av mikrobiologiska analyser och kvalificerad tolkning av resultat.


Deltagande i administrativa och kvalitetsrelaterade uppgifter, såsom avvikelser, CAPA och CC.


Deltagande i verifieringar och valideringar av metoder.

Vem är du som söker?
För att lyckas i denna roll behöver du ha en högskoleutbildning med mikrobiologisk inriktning eller motsvarande, samt flera års arbetslivserfarenhet av laborativt arbete inom mikrobiologi.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att granska styrande och redovisande dokumentation i en GMP-styrd verksamhet, samt kunskap om aktuella farmakopékrav inom mikrobiologi och erfarenhet av deras tillämpning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet kräver att du är kvalitetsmedveten, noggrann och har god samarbetsförmåga. Du är resultatorienterad, flexibel, kan planera ditt arbete självständigt och leverera resultat i tid. Du förstår och analyserar komplexa frågor på ett strukturerat sätt och känner dig trygg i att göra egna bedömningar utifrån din kunskapsnivå. Du är kommunikativ och delar gärna med dig av kunskaper och erfarenheter för att nå gemensamma mål.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Körkort B är meriterande då kundbesök kan förekomma.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det skapar en meningsfull och inspirerande arbetsmiljö, vilket ger hög motivation och engagemang – och gör det extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgångar och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att delta i spännande och utmanande projekt, vilket ger goda chanser att kontinuerligt utvecklas professionellt inom en global koncern med stark tillväxt.
Förutom detta erbjuder vi en mängd förmåner, såsom extra semesterdagar, friskvårdsbidrag och flexibel arbetstid.
Praktisk information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Tjänsten avser heltid, dagtid och är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsorten är Uppsala. Startdatum enl. överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Yusak Budi Susilo, Business Unit Manager, yusak.budisusilo@bpt.eurofinseu.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Arvid Weiss, HR Generalist, arvid.weiss@sc.eurofinseu.com

Ansök nu

Laboratorieassistenter sökes för helgarbete på Eurofins Pegasuslab!

Laboratorieassistent
Läs mer Mar 26
Eurofins Pegasuslab – En del av något större. Eurofins är en global ledare inom laboratorietester och bidrar till säkrare mat, läkemedel och miljö. Med mer än 63 000 medarbetare världen över fokuserar vi på kvalitet, innovation och hållbarhet. Pegasuslab i Uppsala är en del av denna viktiga verksamhet!
Vill du jobba i labb och samtidigt göra skillnad? Nu söker vi engagerade laboratorieassistenter till vårt team i Uppsala! Kanske studerar du just nu och söker ett extrajobb vid sidan av dina studier?
Hos oss på Eurofins Pegasuslab bidrar du till bättre inomhusmiljö genom kemiska och mikrobiologiska analyser. Ett meningsfullt jobb, ett grymt team och möjligheter att utvecklas – låter det som något för dig?
Vad du kommer att göra:
Registrera prover och utföra mikrobiologiska analyser.
Bidra till kvalitets- och förbättringsarbete.

Vi tror att du:
Har en naturvetenskaplig gymnasieutbildning eller motsvarande.
Gillar noggrannhet och struktur – men också teamwork och ett bra tempo!
Har erfarenhet av labb eller produktionsarbete (meriterande men inget krav)
Behärskar svenska, flytande, i tal och skrift

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas. Vi erbjuder också fina förmåner så som friskvårdsbidrag, extra semesterdagar med mera.
Övrig information
Tidsbegränsad anställning (16 h/vecka helgarbete), lördagar och söndagar, under 6 månader med stor chans till förlängning!
Placering i Uppsala, flextid tillämpas.
Rekrytering sker löpande – sök redan idag!

Ansök senast 30 april 2025!
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta produktionschef Gilles Concas, gilles.concas@etn.eurofins.com
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Eurofins HR-avdelning på HR@sc.eurofinseu.com
Eurofins – Testing for Life. Kom och gör skillnad med oss!

Ansök nu

Vi söker en analytisk kemist/laboratorieingenjör till Eurofins Pegasuslab

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Feb 10
En bra inomhusmiljö är en förutsättning för god hälsa och hög livskvalitet. Eurofins Pegasuslab erbjuder våra kunder marknadsledande kemiska och mikrobiologiska analyser, rådgivning och utbildning. Är du en noggrann och engagerad analytisk kemist som trivs både vid laboratoriebänken och med att utvärdera data? Då kan detta vara rollen för dig! Välkommen att söka tjänsten hos oss!
Vilka är vi?
Kanske känner du inte till oss, men vårt arbete har en direkt påverkan på ditt liv, din hälsa och vår miljö. Vi analyserar maten du äter, luften du andas och medicinerna du använder – allt för att skapa en säkrare och hälsosammare värld. Som en global ledare inom Testing for Life, med över 63 000 medarbetare världen över, strävar vi efter högsta kvalitet i allt vi gör. Våra kärnvärden – Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism & Hållbarhet – genomsyrar vårt arbete varje dag.
Vad kommer du att göra hos oss?
Vill du bli en nyckelspelare i ett litet och sammansvetsat team? Som analytisk kemist hos oss på Eurofins Pegasuslab får du en varierad roll där du arbetar med både praktiska och teoretiska uppgifter.
· Praktiskt arbete med rutinanalyser: Uppackning och registrering av luft- och materialprover i vår databas, provberedning och instrumentkörning (GC/MS) samt enklare service av instrument.
· Datautvärdering: Utvärdering av kromatogram i Chemstation/MassHunter för att säkerställa att resultaten är korrekta.
· Tolkning och rapportering: Efterhand som du växer i rollen och får mer erfarenhet kommer du att få möjlighet att tolka resultat, skriva rapporter och ge teknisk support till våra kunder. Detta är en del av den långsiktiga utvecklingen av din tjänst, där du gradvis får mer ansvar.
· Kvalitets- och förbättringsarbete: Du blir delaktig i vårt kvalitetsarbete och i projekt som rör t ex metodutveckling och validering.
Vem är du?
Du behöver ha följande erfarenheter och kompetenser:
???? En naturvetenskaplig examen, gärna inom analytisk kemi eller ett närliggande område.
???? Erfarenhet av att utvärdera kromatogram i exempelvis Chemstation eller Masshunter samt goda kunskaper i statistik och datahantering.
???? Meriterande om du har arbetat med GC/MS tidigare.
????? Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
För att passa i rollen behöver du vara metodisk och kunna arbeta både självständigt och i team. Du tar ansvar för ditt arbete och ser till att leverera resultat i tid och med hög kvalitet. En god kommunikativ förmåga är också viktig, både för att samarbeta effektivt inom teamet och för att hantera kundkontakt på ett professionellt sätt.
Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och söker en person som trivs i en miljö där noggrannhet och analytiskt tänkande är avgörande för framgång.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. Vi erbjuder också fina personalförmåner så som friskvårdsbidrag, förskottssemester och extra semesterdagar.
Ytterligare information
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningen ska vara skriven på svenska. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Anställningsform: tillsvidareanställning med provanställning.
Tjänsten avser heltid, 40 timmar/vecka. Arbetstider: dagtid, flextid tillämpas.
Tillträde snarast efter överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Annika Engström, Produktionschef, annika.engstrom@etn.eurofins.com.
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Anna Ekvall, HR Generalist, anna.ekvall@sc.eurofinseu.com
Välkommen med din ansökan, senast 9 mars!

Ansök nu