Uppsala: Serviceinriktad Customer Support till C2 Vertical Safety

Hitta ansökningsinfo om jobbet Serviceinriktad Customer Support till C2 Vertical Safety i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-07 // Varaktighet: Heltid

Om C2 Vertical Safety
C2 Vertical Safety är specialister inom arbete på höjd och klättring och vi säljer alla produkter som behövs inom området. Våra kunder består av företag och myndigheter som har verksamhet och medarbetare som arbetar på hög höjd samt sport- och yrkesbutiker. Via vår websida når vi också ut till privatpersoner inom både sport- och outdoorsegmentet.Huvudkontoret finns i Uppsala och rymmer även vårt utbildningscentrum som har 18 meter i takhöjd. C2 har även lokalkontor i södra Sverige. C2 har idag hunnit fylla 20 år och är en av branschens största aktörer. Vi är kända för vår höga kompetens, höga kvalitet och fokus på att lösa kundernas behov.
Serviceinriktad Customer SupportC2 fortsätter att växa och söker nu dig som är en stjärna på administration och service. Vill du arbeta i ett härligt team där kvalitet och gästupplevelse alltid står i fokus?
Då är du välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Som Customer Support hos oss blir du en viktig nyckelspelare på vårt kontor i Uppsala. Du kommer att arbeta tätt med våra säljavdelningar och ansvara för bl.a. inkommande samtal och mail. Du kommer att jobba med orderhantering, fakturering, sälj och internt stöd till våra utesäljare. Du ser till att kunderna får en förstklassig upplevelse när de är i kontakt med oss.
Exempel på arbetsuppgifter:
Svara i telefon under företagets telefontider
Order- och offerthantering
Hantera mail i företagets info-korg.
Kundkontakt i samband med utbildning och vid förfrågningar
Kundvård på plats i lokalerna (Fika/ lunch)
Reklamationer & returer
Stötta med PPE administration
Fakturering vid behov
Kundbesök och mässor vid behov

Om dig
Det viktigaste för oss är vem du är som person. Vi tror att du som söker är en serviceminded, öppen, orädd person som gillar att ta egna initiativ. Du är noggrann i ditt arbetssätt och har ett sug att lära dig nya saker. I arbetet ingår enklare administration och är du generellt systemkunnig kommer det inte att vara några problem. Vi ser även att du vill bidra till en trevlig stämning i teamet.
Våra produkter och vår filosofi om kvalitet och säkerhet gäller också oss själva. På C2 är vi ett aktivt team som gillar att hålla oss i trim och anta utmaningar. Att ha roligt tillsammans och utvecklas i teamet är viktigt för oss. Välkommen till ett entreprenörsdrivet företag och ett roligt gäng!
Krav Arbetslivserfarenhet från en administrativ och serviceinriktad tjänst
Talar och skriver både svenska och engelska
Datorvana
Kunskap i Officepaketet
Meriterande Erfarenhet av försäljning
Intresse för våra produkter och tjänster

Övrigt
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Börjegatan 78 i Uppsala.
People Value ansvarar för denna rekrytering.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cecilia Hållner på cecilia.hallner@peoplevalue.se
Mer om företaget hittar du på www.c2safety.com.
Urval och intervjuer sker löpande, sista ansökningsdag är den 26 Januari 2025.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Administrativ assistent.

Amanuens till Rektorsprogrammet

Läs mer Nov 10
Amanuens
Vill du arbeta som amanuens, med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en internationell miljö? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som amanuens på Uppsala universitet.

Juridiska fakulteten i Uppsala är Nordens äldsta juridiska fakultet och fanns redan när universitet grundades år 1477. Här finns en utbyggd och väl ansedd grundutbildning och forskarutbildning. Vid fakulteten finns Juridiska institutionen, där omkring 200 personer har sin anställning.

Arbetsuppgifter
Amanuensen är det administrativa navet för kursledning, lärare och kursdeltagare. Det huvudsakliga arbetsinnehållet för denna amanuens är att utföra undervisnings­administrativa uppgifter, d.v.s. bistå kursföreståndare och kursadministratörer i arbete med: framtagning och distribution av kursmaterial, schemaläggning, lokalbokning samt lunch- och fikabokning, kontakter med kursdeltagare, kontakter med personalen vid utbildningsvetenskapliga fakulteten, närvarorapportering, administration av Studium samt övrig administration kring kursen. 

Kvalifikationskrav
För anställning krävs att du är aktivt studerande på juristprogrammet vid Uppsala universitet. Goda kunskaper i svenska krävs. Eftersom arbetet innebär dagliga kontakter med forskare, lärare och administrativ personal är det viktigt att du fungerar inom arbetslaget. Anställningen förutsätter god initiativförmåga, stor ansvarskänsla samt en vilja och förmåga att samarbeta med flera olika personalgrupper. Anställning som amanuens regleras i Högskoleförordningen 5 kap. Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap § 10).

Om anställningen 
Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 12. Omfattningen är 20 %. Tillträde 2025-12-15 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala


Upplysningar om anställningen lämnas av:
Kursansvarig Lotta Lerwall e-post: Lotta.Lerwall@jur.uu.se eller
amanuenskollegiets ordförande Johanna Sandahl e-post: johanna.sandahl@jur.uu.se


Välkommen med din ansökan senast den 28 november 2025, UFV-PA 2025/3439

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.


Fackliga företrädare: Saco-S - saco-s@uu.se, Seko - seko@uadm.uu.se, ST (OFR/S) - ofr@uu.se

Ansök nu

Projektkoordinator ReAct

Läs mer Nov 7
Vill du arbeta med ReAct-Action on Antibiotic Resistance och vara en del i att brygga mellan vetenskap och policy och skapa förändring vad gäller en av världens största folkhälsoutmaningar? Vill du arbeta i ett internationellt nätverk med kompetenta och drivna kollegor vid Uppsala Universitet och på andra platser i världen? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart och inkluderande medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka ett vikariat som projektkoordinator hos ReAct på Uppsala universitet.

Arbetsuppgifter:
Projektkoordinatorn kommer att samordna ReActs Ukrainaarbete, vilket ingår i ”The Program for support to Ukraine in the sectors of health, healthcare and social policy 2025–2027”. Detta sker i samarbete med Folkhälsomyndigheten och andra aktörer i Sverige. I tjänsten ingår att utveckla aktiviteter för att stödja strategiska mål i Ukrainas nationella handlingsplanen mot antimikrobiell resistens med fokus på målen för vårdhygien, medvetenhet om antibtiotikaresistens i befolkningen och bland vårdpersonal samt stärkta mänskliga resurser och utbildning. Arbetet kommer att ske genom onlineplattformar, webbinarier, utveckling av informationsmaterial, möten, landsbesök och andra utbyten. En viktig del i detta arbete är att etablera samarbeten inom Uppsala universitet och andra aktörer och institutioner både i Sverige och i Ukraina. Initiativet har påbörjats under 2025 och kommer att vidareutvecklas under 2026-2027. Resor utrikes, inklusive till Ukraina kan bli aktuellt  Tjänsten kan innefatta följande arbetsuppgifter:

Samordna och utföra aktiviteter inom ramen för ReActs project “Support to AMR mitigation in Ukraine”
Utveckla/anpassa/organisera översättning av befintliga utbildningsmoduler om vårdhygien som riktar sig till vårdpersonal och studenter i program för att bli hälsovårdsyrken
Samordna och utveckla kurser för sjukvårdspersonal eller andra relevanta grupper inom områdena antibiotikaresistens och vårdhygien
Utveckla/anpassa/organisera översättning av befintligt material för bredare medvetenhetshöjande aktiviteter om antibiotikaresistens riktad mot allmänhet och civilsamhället
Etablera samarbeten inom Uppsala universitet och med andra aktörer och institutioner både i Sverige och Ukraina
Bidra till ReActs arbete med resultatbaserad övervakning och utvärdering (results-based monitoring and evaluation), delta i uppföljningsmöten, bidra till rapportering
Delta i ReActs pågående insatser att mobilisera medel och diversifiera vår givarbas, ta fram konceptpapper, ansökningar och kommunikation med givare
Delta i samordningsmöten, både internt i ReAct nätverket och med andra aktörer
Bidra till ReActs externa kommunikation med fokus på antibiotikaresistens i humanitära kriser i allmänhet och i Ukraina specifikt
Skriva rapporter, bidra till dokumentation i uppföljnings- och utvärderingssyfte (M&E)
Bidra till ReActs resursmobilisering, genom att utarbeta konceptpapper, ansökningar och ordna möten med givare
Andra administrativa uppgifter eller andra bidrag till ReActs arbete utifrån behov
Arbetsuppgifterna kan anpassas beroende på bakgrund och kompetensområden

Kvalifikationskrav

Akademisk examen inom medicin, omvårdnad eller folkhälsa eller annat område relevant för tjänsten
Tidigare erfarenhet av projektkoordinering och/eller resultatbaserad övervakning samt utvärdering och/eller mobilisering av finansiella medel
God pedagogisk förmåga samt tidigare erfarenhet av utveckla och ge undervisning online eller på plats
Utmärkta kunskaper i ukrainska och engelska i tal och skrift
Tidigare erfarenhet från arbete i Ukraina eller med hälsosektorstöd till Ukraina
Centrala personliga förmågor är: god strategisk förmåga, samarbetsförmåga,    organisations- och koordinationsförmåga, engagemang för ReActs vision och värderingar, flexibilitet samt förmåga och vilja att arbeta självständigt och i team med varierande arbetsuppgifter i en internationell miljö 

Önskvärt/meriterande i övrigt

Erfarenhet av att arbeta med implementering av nationella handlingsplaner mot antimikrobiell resistens, helst på sjukvårdsstrukturnivå eller i projekt med fokus på infektionsförebyggande och kontroll, medvetandehöjande och/eller utbildning
Erfarenhet från undervisning på läkar- eller sjuksköterskeutbildningar
Erfarenhet av internationellt arbete (humanitärt hjälparbete, utvecklingssamarbete, utbyten eller annat jämförbart)
Tidigare erfarenhet av kommunikation och insamling
Kunskaper i andra språk, särskilt svenska är också meriterande

Om anställningen
Tjänsten är ett vikariat från 1 januari till 31 augusti 2026. Omfattningen är deltid, 20-80%. Startdatum januari 2026. Plats: Uppsala, Sverige. Sökande från utlandet med relevant bakgrund och expertis kan eventuellt komma ifråga för delar av denna tjänst.

Upplysningar om anställningen lämnas av: Anna Sjöblom, enhetschef ReAct, anna.k.sjoblom@medsci.uu.se +46739866637

Välkommen med din ansökan senast den 3e december 2025, UFV-PA 2025/3377.

Observera att detta är en förkortad version av annonsen. För att se den fullständiga annonsen vänligen klicka på ”Ansök här” eller se Uppsala universitets hemsida: https://uu.se/jobb/
Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.


Fackliga företrädare: Saco-S - saco-s@uu.se, Seko - seko@uadm.uu.se, ST (OFR/S) - ofr@uu.se

Ansök nu

Kursamanuens psykiatrikurs inom läkarprogrammet

Läs mer Nov 6
Vill du arbeta med undervisning inom läkarprogrammet, med stöd av kompetenta och trevliga kollegor i en internationell miljö? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som amanuens på Uppsala universitet.

Institutionen för medicinska vetenskaper är en stor klinisk institution med ca 250 anställda och över 900 personer som är anknutna via Akademiska Sjukhuset. Institutionen har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inom en rad områden. Forskningen äger rum i nära anslutning till den kliniska verksamheten vid Akademiska sjukhuset och omfattar såväl grundläggande studier kring sjukdomsorsaker som utveckling och utvärdering av förbättrad diagnostik och nya behandlingsmetoder. Mer om institutionens verksamhet finns på http://www.medsci.uu.se

https://www.uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/formaner/

Arbetsuppgifter
Vi söker en kursamanuens. Huvuduppgiften är administration av undervisningen i Psykiatri och Barn- och ungdomspsykiatri på läkarprogrammet på termin 7. Administrativt arbete med schemaläggning, planering av studentmottagning, tentamen samt planering av nya kurstillfällen ingår. Du deltar i undervisningen och är ett stöd till både studenter och våra lärare. Du arbetar i flera olika digitala plattformar, bl.a. hantering av e-tentor (tex Inspera, Studium, Timeedit).

Kvalifikationskrav
Som sökande är du aktivt studerande på Läkarprogrammet eller annan utbildning inom Medicinsk- farmaceutiska fakulteten vid Uppsala universitet. 

Arbetet som amanuens innebär många sociala kontakter, varför det är viktigt att ha en mycket väl utvecklad samarbetsförmåga samt förmåga att kommunicera på ett lyhört sätt. Terminens början och slut är arbetsintensiva och många arbetsuppgifter ska hanteras samtidigt på kort tid vilket innebär att mycket stor vikt också läggs vid personliga egenskaper som noggrannhet, struktur och flexibilitet. 

Goda kunskaper i svenska krävs samt god förmåga av att arbeta i flera olika datasystem.

Önskvärt/meriterande i övrigt:

- Erfarenhet av undervisning, särskilt i Problembaserat lärande (PBL) och i psykiatri
- Godkänd psykiatrikurs på läkarprogrammet
- Erfarenhet och skicklighet i de administrativa systemen Studium, Inspera och Timeedit
- Erfarenhet av att vara amanuens

Om anställningen 
Anställning som amanuens regleras i Högskoleförordningen 5 kap. Enbart den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap §10). 

Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 12. Anställningen är tidsbegränsad under perioden från 2026-01-19 till 2026-06-07. Omfattningen är 50 %. Tillträde 19 januari 2026. Placeringsort: Uppsala.

Upplysningar om anställningen lämnas av: Professor Robert Bodén, robert.boden@uu.se

Välkommen med din ansökan senast 26 november 2025, UFV-PA 2025/3371.

 

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser.


Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet
https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/


Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd.


Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.


Fackliga företrädare: Saco-S - saco-s@uu.se, Seko - seko@uadm.uu.se, ST (OFR/S) - ofr@uu.se

Ansök nu

Administratör / Office Coordinator | Manpower | Forsmark

Läs mer Nov 5
Är du en administratör eller office coordinator som trivs med att stötta chefer och team i det dagliga arbetet? Vi på Manpower söker nu en strukturerad och serviceinriktad administratör till ett spännande konsultuppdrag hos vår kund i Forsmark. Uppdraget passar dig som har god systemvana, erfarenhet av administration och vill bidra med struktur och energi i en viktig stödfunktion. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ort: Forsmark
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Uppdragslängd: 6-12 månader med möjlighet till förlängning
Anställning: Konsultanställd via Manpower

Om jobbet som Administratör / Office Coordinator

I rollen som administratör / office coordinator kommer du att vara ett viktigt stöd för enheter och chefer i organisationen. Du arbetar med att samordna möten, ta anteckningar och protokoll, hantera dokumentation och bistå med beställningar och tillträden. Du kommer även att arbeta i olika administrativa system och bidra till uppföljningar och rapportering.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

* Boka och koordinera möten och konferenser
* Sammanställa agendor och underlag
* Skriva protokoll och mötesanteckningar
* Stötta chefer och team med administrativa uppgifter
* Hantera dokumentation och systemstöd
* Beställa material och hantera tillträden
* Bidra till uppföljningar och rapporter

Den vi söker

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning med administrativ inriktning och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van att arbeta självständigt, är ansvarstagande och trivs i en roll där du får nätverka och samarbeta med andra. Du har god systemkunskap och erfarenhet av att arbeta i affärssystem samt Officepaketet.

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

* Gymnasial utbildning med administrativ inriktning
* Erfarenhet av dokumenthantering och protokollföring
* Goda kunskaper i Outlook, Excel och övriga Officeprogram
* Erfarenhet av arbete i affärssystem
* Stark servicekänsla och vana att arbeta i stödfunktion
* Förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar
* Flytande i tal och skrift på svenska och engelska

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansökan

Urval sker löpande, så börja med att klicka "Ansök nu" nedan och ladda upp ditt CV idag. Vi kan inte ta emot ansökningar via mejl.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektadministratör till vår globala kund i Uppsala

Läs mer Nov 5
Vill du vara med och bidra till utvecklingen av framtidens Life Science-lösningar? Önskar du få möjlighet att arbeta i en internationell miljö med engagerade kollegor som brinner för teknik, kvalitet och innovation? Vi söker nu för kunds räkning en engagerad projektadministratör för ett långsiktigt konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid med beräknad start så snart som möjligt och kommer att pågå i första hand under ett år, med goda möjligheter till förlängning för rätt person.

Under uppdraget kommer du bli anställd som en av Poolias mycket uppskattade konsulter. Vi genomför urval och intervjuer löpande. Varmt välkommen in med just din ansökan!

Om tjänsten
Kunden i fråga är en ledande aktör inom Life Science och bidrar till att utveckla lösningar som förbättrar människors hälsa världen över. Här blir du del av en global organisation med stora möjligheter till lärande och utveckling. Som projektadministratör kommer du att tillhöra avdelningen Manufacturing Science and Technology (MSAT) – en roll för dig som trivs i en händelserik vardag och vill stötta erfarna projektledare i spännande förändrings- och teknikprojekt. Som projektadministratör blir du en nyckelperson i projektens vardag. Du ger administrativt och praktiskt stöd till projektledare inom områden som projektuppföljning, dokumenthantering och planering. Du kommer bland annat att:

- Ge dagligt stöd till projektledare i transfer- och förändringsprojekt

- Stödja projektledarna med planering, resursfördelning och uppföljning

- Följa upp projektens tidsplaner, milstolpar och ekonomi

- Koordinera och förbereda projektmöten – ta fram agendor, mötesprotokoll och beslutsunderlag

- Stötta vid projektkommunikation, t.ex. informationsflöden och statusrapporter

- Boka resurser och hålla ordning på linjeorganisationens planering

- Hjälpa till vid workshops och uppföljningsmöten, inklusive dokumentation och materialhantering

- Vara delaktig i förbättringsarbete kring projektverktyg, processer och rutiner

Arbetet bedrivs i nära samarbete med både svenska och internationella kollegor, och resor till Stockholm och USA kan förekomma.

Vem är du?
För rollen som projektadministratör söker vi dig som trivs i en stöttande och koordinerande roll, och som uppskattar att arbeta i en teknisk och dynamisk miljö. Du har en god administrativ förmåga, gillar struktur och ordning, och tycker om att samarbeta i team.

Kvalifikationer:

- Erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna inom projektorganisation

- Erfarenhet av dokumenthanteringssystem, gärna inom Life Science eller annan reglerad verksamhet

- Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift

- Goda kunskaper i Office-paketet (Word, Excel, PowerPoint)

- God erfarenhet av att arbeta i SharePoint

Meriterande:

- Erfarenhet från Life Science eller annan GMP-reglerad verksamhet

- Teknisk eller naturvetenskaplig bakgrund

- Erfarenhet av dokumentationssystem (Veeva, Magic eller PLM)

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från People Value AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från People Value AB .

Operational Excellence Manager till Scibase - Uppsala

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Okt 24
Vill du vara med och forma framtidens produktion inom medicinteknik – i ett bolag där innovation och kvalitet går hand i hand?
SciBase växer snabbt och söker nu en driven och kommunikativ Operational Excellence Manager som vill ta ansvar för att utveckla våra produktionsprocesser i takt med att vi skalar upp mot högvolymsproduktion.
Hos oss får du en nyckelroll i ett internationellt medtech-bolag med korta beslutsvägar, stort engagemang och produkter som gör verklig skillnad för patienters hälsa. Det här är en kombinerad strategisk och operativ roll där du får både påverka framtida produktionsstrategier och själv driva förbättringsprojekt på golvet.
Produktionen sker inhouse i Uppsala och omfattar flera processteg – från maskinbearbetning och montering till testning och avsyning.
Om rollen
Som Operational Excellence Manager blir du en nyckelperson i vår fortsatta utveckling. Du ansvarar för att driva och stötta Lean- och förbättringsinitiativ, samt leda processutvecklingsprojekt kopplade till automation och industrialisering. Du arbetar nära Operationschef, produktionschef och team för att identifiera möjligheter, samla in och analysera data och omsätta insikter i konkreta förbättringar.
Exempel på ansvarsområden:
Analysera produktionsflöden ur ett Lean-perspektiv och driva förbättringsinitiativ.
Leda processutvecklingsprojekt inom automation och industrialisering.
Göra strategiska analyser, exempelvis inför inhouse vs outsource-beslut.
Delta i utformningen av våra lokaler för optimalt material- och produktionsflöde.
Säkerställa att processer uppfyller krav enligt ISO 13485 och GMP.
Bidra aktivt i Operations ledningsgrupp och SciBase fortsatta utvecklingsresa.

Om dig
Vi söker dig som kombinerar tekniskt kunnande med ett starkt förbättringsdriv och en positiv, jordnära attityd. Du trivs lika bra i strategiska diskussioner som i produktionsmiljön och har förmåga att omvandla analyser till verkliga resultat.
Vi tror att du har:
Minst 10 års erfarenhet av produktion och Lean-arbete.
Erfarenhet av att leda och driva projekt.
Tekniskt kunnande, gärna civilingenjör eller motsvarande bakgrund.
Erfarenhet från reglerad industri, exempelvis medicinteknik, elektronik eller Life Science.
Goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi värdesätter personliga egenskaper som samarbetsförmåga, initiativkraft, struktur och uthållighet.
Vad vi erbjuder dig 
Hos SciBase blir du en del av ett ambitiöst och engagerat team där ditt bidrag verkligen gör skillnad.
Låter det här som rätt roll för dig?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 9 oktober – vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Supply Chain & Logistics Manager till SciBase – Uppsala

Logistikchef
Läs mer Okt 21
Supply Chain & Logistics Manager till SciBase – Uppsala
Vill du arbeta i ett innovativt svenskt medtechbolag där du får påverka hela flödet, från leverantör till kund? SciBase växer och söker nu en driven och strukturerad Supply Chain & Logistics Manager som vill utveckla våra processer inom inköp, lager och logistik.
Hos oss får du en nyckelroll i ett internationellt bolag med korta beslutsvägar och starkt engagemang. Rollen kombinerar strategiskt ansvar och operativt inflytande – du leder och utvecklar hela kedjan från leverantör och inköp till lager, produktion och distribution.
Du ansvarar för att bygga en effektiv och kvalitetssäkrad leverantörskedja, säkerställa leveransprecision och driva förbättringar i våra flöden. Du leder ett mindre team (1–2 personer) som arbetar med operativt inköp, orderhantering och logistik.
Om SciBase
SciBase är ett svenskt medicintekniskt bolag med rötter i Karolinska Institutet. Vi utvecklar och tillverkar avancerad teknik baserad på elektrisk impedansspektroskopi (EIS) för användning inom huddiagnostik. Vår produktplattform Nevisense används världen över för att förbättra tidig diagnostik och prevention inom dermatologi. Vi är ett engagerat team med global räckvidd, baserade i Uppsala och med nära samarbeten med partners i Europa och USA.
Dina huvudsakliga ansvarsområden
Leda och utveckla SciBase supply chain-strategi från inköp till leverans
Ansvara för strategiskt inköp – säkerställa rätt leverantörer, priser och kvalitet
Vidareutveckla processer för supplier quality assurance och leverantörsutvärdering
Utveckla arbetssätt för operativt inköp, order, distribution och skeppning
Säkerställa regelefterlevnad enligt ISO 13485 och GMP
Utveckla och effektivisera lokaler, flöden och affärssystem (Visma)
Driva ständiga förbättringar enligt Lean-principer
Leda och implementera förbättringsprojekt och förändringar inom området

Om dig
Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och trivs i en bred roll där strategi möter praktik. Du har erfarenhet av både inköp och logistik – gärna från medicinteknik, elektronik, tillverkande industri eller annan reglerad miljö. Du är van att ta ansvar, driva förbättringar och skapa ordning i komplexa flöden.
Vi söker dig som har:
Mer än 10 års erfarenhet av inköp och leverantörsarbete för producerande verksamhet, inklusive prisförhandling
Kompetens inom operativt inköp och nettobehovsplanering
Intresse och vana av att arbeta i affärssystem (gärna Visma)
Tekniskt kunnande, gärna civilingenjör eller motsvarande utbildning
Erfarenhet från reglerad industri (Life Science, ISO 13485, GMP)
Kunskap om Lean- och förbättringsarbete
Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Personliga egenskaper vi värdesätter högt är initiativförmåga, samarbetsförmåga, struktur och en vilja att driva förändring.
Vi kommer löpande att intervjua kandidater. Varmt välkommen med din ansökan senast den 9 november 2025.

Ansök nu

Processoperatör till SciBase

Processoperatör, metallindustri
Läs mer Sep 4
Vill du vara med och bidra till tidig upptäckt av hudcancer och bättre hälsa världen över?
SciBase är ett globalt medicintekniskt bolag specialiserat på tidig upptäckt och prevention inom dermatologi. SciBase utvecklar och säljer Nevisense, en unik patientnära plattform som kombinerar AI (artificiell intelligens) och avancerad EIS-teknik för att förbättra den diagnostiska noggrannheten och därmed säkerställa förebyggandet av hudsjukdomar.
Vårt åtagande är att minimera patienters lidande, göra det möjligt för läkare att förbättra och rädda liv genom snabb upptäckt och minska sjukvårdskostnaderna.
Baserat på mer än 20 års forskning vid Karolinska Institutet i Stockholm, är SciBase ledande inom dermatologisk utveckling.
Om rollen
Som processoperatör i Uppsala blir du en nyckelperson i produktionen av våra medicintekniska produkter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att omfatta:
Montering, avsyning, bearbetning och testning
Arbete i mikroskop i renrum/kontrollerad miljö
Dokumentation och kvalitetskontroller enligt fastställda instruktioner
Aktivt deltagande i förbättringsarbete och utveckling av våra processer
Möjlighet att eftermiddags/kvällsskift kan införas framöver

Du arbetar i ett sammansvetsat team där man snabbt ser resultatet av sitt arbete – både i produktionen och i företagets övergripande mål.
Vi söker dig som
Är noggrann, tålmodig, fingerfärdig och nyfiken på att lära dig nya moment
Har lätt att ta in och följa instruktioner, och gärna ställer frågor när något är oklart
Har god samarbetsförmåga, är flexibel och trivs med att vara en del av ett team
Behärskar svenska väl i tal och skrift, samt har grundläggande förståelse i engelska

Meriterande:
Erfarenhet från medicinteknisk produktion enligt GMP och ISO:13485
Erfarenhet från industri/produktion
Tekniskt intresse

Vill du kombinera noggrant hantverk med meningsfullt arbete? Sök tjänsten redan idag och bli en del av ett team som gör skillnad!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum den 21 september 2025.

Ansök nu

Product Specialist - Senzime AB

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Sep 4
Senzime - A global medical device company
At Senzime, our mission is to safeguard every patient's journey, from anesthesia to recovery. We are an innovative medical device company specializing in precision-based patient monitoring solutions. We market an innovative portfolio of solutions, including the TetraGraph, for real-time neuromuscular blockade and recovery monitoring.
Our success is built on the strength of our team. We believe in fostering a culture of transparency, integrity and accountability, we are committed to creating a workplace where everyone feels heard and valued.
Join Our Team as a Product Specialist!
We are looking for a Product Specialist to strengthen our global Marketing team. This is a great opportunity for someone who is passionate about medtech, enjoys working close to both products and markets, and wants to grow into a future product leader.
About the role
As Product Specialist, you will support our global marketing team in executing marketing strategies, creating engaging content, and ensuring our distributors have the tools and training they need to succeed. You will be part of a dynamic and international environment where collaboration across sales, technology, regulatory, and marketing is key.
This role is instrumental in ensuring smooth execution of tactical activities.
Key responsibilities
Create compelling product content for marketing and sales purposes
Organize and deliver distributor training sessions
Develop and update product materials such as manuals, presentations and sales tools
Collaborate with sales teams to gather feedback on product performance and customer needs
Support key projects, product launches, and related marketing campaigns
Conduct market research and competitor analyses
Maintain and update the product database
Provide input to Technology team on product improvements based on customer and market insights
Support compliance activities with the regulatory team
Monitor and report on product key performance indicators (KPIs), metrics, and trends

Qualifications
Bachelor’s degree in Marketing, Business, or a related field
2+ years of experience in product management, marketing, or similar role
Strong organizational and communication skills
Proficiency in Microsoft Office Suite
A collaborative mindset and ability to manage multiple tasks simultaneously
Previous experience from medtech or life science is a plus
Fluent in English

What we offer
At Senzime, you’ll join an ambitious, passionate, and international team where your contribution makes a real impact. We offer a dynamic work environment with opportunities to develop and grow, both professionally and personally.
Does this sound like the right role for you?
Apply as soon as possible but at the latest September 21st – we look forward to hearing from you!

Ansök nu

Operatör till Senzime

Elektronikmontör
Läs mer Jul 2
Operatör till spännande medtech-företag – Var med och skapa framtidens vårdlösningar!
Vill du arbeta med högteknologiska produkter som gör skillnad på riktigt? Senzime, ett ledande svenskt medtech-bolag, söker nu en engagerad operatör som vill vara en del av vårt dynamiska team. Här får du möjligheten att jobba med banbrytande teknik som förbättrar patienters liv och bidrar till att minska komplikationer vid kirurgiska ingrepp.
Om tjänsten:
Som operatör hos Senzime kommer du att vara med i tillverkningen av vår topprodukt, TetraGraph – ett avancerat system som digitalt och kontinuerligt mäter neuromuskulär blockad. Du blir en del av ett mindre men sammansvetsat team på ca 8 personer och arbetar på vårt huvudkontor i Uppsala tillsammans med 25 andra medarbetare.
Vi erbjuder:
Självständigt arbete i ett familjärt och stöttande team
Möjlighet att vara delaktig i hela produktionskedjan
Flexibla arbetstider
Arbeta med en produkt som verkligen gör skillnad i vården

Arbetsuppgifter:
Tillverkning av TetraGraph och övriga uppgifter i produktionen
Packning och kontroll av produkter inför leverans
Se till att ordrar blir korrekt skeppade

Vi söker dig som:
Har en avklarad gymnasieutbildning
Talar och skriver flytande svenska och engelska
Har ett stort tekniskt intresse och vilja att utvecklas

För att trivas hos oss är du:
Självgående och trivs med att ta ansvar
Kvalitetsmedveten med ett öga för detaljer
Prestigelös och flexibel, du är alltid redo att hugga i där det behövs

Vill du vara med och skapa framtidens vårdlösningar?
Skicka in din ansökan senast den 10 Augusti 2025.

Ansök nu

Tekniker - Hydraulik , Käcks hydraulservice

Hydraulreparatör
Läs mer Jun 19
Käcks Hydraulservice - Din framtida arbetsplats!
Käcks Hydraulservice är ett familjeföretag med hjärta och passion för hydraulik! Grundat 1979, och nu i generation två, har vi blivit en pålitlig partner inom service och reparation av hydrauliska system. Vi är stolta över att leverera högkvalitativa tjänster till en rad kunder – från stora företag till privatpersoner – och våra duktiga tekniker hjälper till med allt från kranar och lastväxlare till industriella applikationer.
Vi är ett litet men sammansvetsat team där du får möjlighet att arbeta med både traditionella och innovativa hydraullösningar. Vi sätter stort värde på att göra våra kunder nöjda och alltid leverera med ett leende – och vi söker nu nya talanger som vill vara en del av vårt växande företag!
Gå med i vårt team som Hydraultekniker
Är du en nyfiken tekniker som är redo att ta din kunskap inom hydraulik? Vill du vara med och säkerställa att moderna hydrauliska system fungerar felfritt och effektivt?
Vi söker nu en skicklig tekniker till vårt team. Hos oss får du möjlighet att arbeta med avancerade hydrauliska system i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö.
Generellt
Som tekniker hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt tekniska team och ha ansvar för att installera, underhålla och reparera hydrauliska system. Du kommer att arbeta med både förebyggande och akut underhåll på hydrauliska system och komponenter som används i olika industriella applikationer. Hos oss kommer du att arbeta nära andra tekniker och få möjlighet att utvecklas inom ditt yrkesområde.
Ansvarsområden
Installation, felsökning och reparation av hydrauliska system och utrustning
Genomföra regelbundet underhåll och inspektioner för att säkerställa driftseffektivitet
Arbeta med ritningar och tekniska manualer för att identifiera och åtgärda fel
Utföra trycktest och säkerställa att system och komponenter fungerar enligt specifikationer
Samverka med andra tekniker för att lösa tekniska problem
Dokumentera arbetsuppgifter och underhåll enligt gällande rutiner och säkerhetsföreskrifter


Vi söker dig som
Har en utbildning inom mekanik, hydraulteknik eller motsvarande
Är självgående, noggrann och trivs med att ta ansvar för ditt arbete
Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, och kan läsa teknisk engelska
Är nyfiken och strävar efter att utvecklas inom arbetsplatsen


Meriterande
Erfarenhet av arbete med hydrauliska system, gärna inom mobilhydraulik
Lastbilskort
Truckkort
Datorvana


Vi erbjuder
Ett varierande och självständigt arbete med stora utvecklingsmöjligheter
Ett familjärt och stöttande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete
Möjligheten att arbeta med avancerad teknik i en växande och innovativ bransch
Möjlighet till utbildning

Är du redo att ta nästa steg i din karriär som tekniker - hydraulik?
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag 10 Augusti 2025, men observera att intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu