Uppsala: Interim Verksamhetschef personlig assistans till kommun i Uppsala

Hitta ansökningsinfo om jobbet Interim Verksamhetschef personlig assistans till kommun i Uppsala i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-12-20 // Varaktighet: Heltid

Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan relevant utbildning och som har flerårig chefserfarenhet inom vård och omsorgsverksamhet, personlig assistans eller hemtjänst är meriterande till en närliggande kommun till Stockholm. Uppdraget startar efter årsskiftet och pågår under våren. Kunden söker en Interim Verksamhetschef under en rekrytering.
I samband med anställning ska du kunna uppvisa belastningsregister.
För att vara rätt person för tjänsten ska du;
– Ha en socionomexamen eller annan relevant utbildning. 
– Ha mångårig chefserfarenhet med ansvar för personal, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. 
– Ha flerårig erfarenhet av vård och omsorgsenhet, helst personlig assistans eller hemtjänst. 
– Som ledare är du kommunikativ och stabil och har ett professionellt bemötande gentemot klienter och kollegor. 
– Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
– Du ska ha god datavana och vara van att arbeta i digitala stödsystem. . 
– i samband med anställning ska du kunna uppvisa giltigt utdrag ur belastningsregistret
– Ha B-körkort.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter för Verksamhetschef inom personlig assistent.  Budget-, personal- och verksamhetsansvar. Du leder och motiverar medarbetare samt fördelar arbetet för att uppnå framgång i verksamheten. 
 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Enhetschef inom socialtjänst

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Enhetschef inom socialtjänst.

Enhetschef till Boendeenhet 2

Läs mer Mar 27
Boendeenhet 2, avdelning vuxna

Är du en tydlig och tillgänglig ledare som är bra på att bygga upp goda samarbeten? Vi söker dig som är intresserad av ett meningsfullt uppdrag i en verksamhet som gör skillnad för andra. Välkommen med din ansökan!

I samband med att nuvarande enhetschef går vidare till nya utmaningar inom kommunen söker vi en ny enhetschef till Boendeenhet 2. Enhetens uppdrag är att följa upp bostadssociala kontrakt och att fatta beslut utifrån socialtjänstlagen. Inom enheten finns också teamet som arbetar med myndighetsutövning gällande Bostad först samt ett team som arbetar med administration. Arbetet bygger i hög grad på samverkan gentemot många partners såväl internt inom förvaltningen som externt med andra.

Ditt uppdrag
Som enhetschef för Boendeenhet 2 kommer du att arbeta i nära samarbete med chefen för Boendeenhet 1. Ni kommer tillsammans att driva utvecklingsfrågor inom området. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet inom enheten utifrån socialnämndens uppdrag och för att se till att lagstiftning, riktlinjer och rutiner följs. Du kommer att ha budgetansvar samt personalansvar för ca 14 medarbetare. Arbetsmiljöfrågor är prioriterat inom förvaltningen vilket innebär att du leder det systematiska arbetsmiljöarbetet och aktivt tillvaratar medarbetarnas synpunkter.

Som enhetschef rapporterar du till avdelningschef och du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för att driva avdelningens utvecklingsområden framåt. Som chef i Uppsala kommun har du ett gediget stöd från kommunledningskontorets staber när det gäller bland annat ekonomi, HR, kommunikation, arbetsmiljö/rehabilitering och IT. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling för att utveckla ett långsiktigt, hållbart och kvalitetssäkrat ledarskap.

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som socionom eller likvärdig högskoleexamen.

Uppdraget förutsätter god kunskap om sociallagstiftning samt övrig lagstiftning som berör verksamheten. Erfarenhet av myndighetsutövning samt erfarenhet inom det bostadssociala området är meriterande. Tjänsten kräver erfarenhet av ledande uppdrag, som exempelvis teamledare, arbetsledare eller annat ledande uppdrag som bedöms relevant för tjänsten. Har du chefserfarenhet så är det meriterande.

Vi söker dig med god ledarskapsförmåga som är lyhörd, tydlig och lugn. Du har en mycket god samarbetsförmåga och uppfattas av omgivningen som kommunikativ och relationsbyggande. Du har ett strukturerat effektivt arbetssätt och är van att arbeta i olika digitala system såsom exempelvis Life Care. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Ann-Christine Dahlén, avdelningschef, 018-727 25 86.
Iréne Lavesson, Hr-specialist, 0178-727 12 91.

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 91.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Interim Verksamhetschef personlig assistans till kommun i Uppsala!

Läs mer Dec 20
Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan relevant utbildning och som har flerårig chefserfarenhet inom vård och omsorgsverksamhet, personlig assistans eller hemtjänst är meriterande till en närliggande kommun till Stockholm. Uppdraget startar efter årsskiftet och pågår under våren. Kunden söker en Interim Verksamhetschef under en rekrytering.
I samband med anställning ska du kunna uppvisa belastningsregister.
För att vara rätt person för tjänsten ska du;
– Ha en socionomexamen eller annan relevant utbildning. 
– Ha mångårig chefserfarenhet med ansvar för personal, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. 
– Ha flerårig erfarenhet av vård och omsorgsenhet, helst personlig assistans eller hemtjänst. 
– Som ledare är du kommunikativ och stabil och har ett professionellt bemötande gentemot klienter och kollegor. 
– Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
– Du ska ha god datavana och vara van att arbeta i digitala stödsystem. . 
– i samband med anställning ska du kunna uppvisa giltigt utdrag ur belastningsregistret
– Ha B-körkort.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter för Verksamhetschef inom personlig assistent.  Budget-, personal- och verksamhetsansvar. Du leder och motiverar medarbetare samt fördelar arbetet för att uppnå framgång i verksamheten. 
 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Enhetschef placeringsenhet 3

Läs mer Nov 7
Avdelning barn och ungdom myndighet

Är du en utbildad socionom med erfarenhet av arbete med familjehemsplaceringar samt har chefserfarenhet? Avdelning barn- och unga myndighet erbjuder nu ett chefsuppdrag vid en nybildad enhet där du har stora möjligheter att vara med och påverka. Varmt välkommen att söka detta viktiga, roliga och spännande uppdrag!

Avdelningen för barn och ungdom myndighet satsar fortsatt framåt. Detta gör vi bland annat genom att anställa flera socialsekreterare och skapa en helt ny enhet inom område placering. Två enheter blir nu tre, vilket möjliggör ett ännu mer aktivt och nära ledarskap i uppdraget som enhetschef. Hos oss får du löpande kompetensutveckling för att utveckla ett långsiktigt, hållbart och kvalitetssäkrat ledarskap och du har kontinuerligt stöd från kommunens staber inom ekonomi, HR, kommunikation, arbetsmiljö och rehabilitering.

Området placering består snart av tre enheter som arbetar tätt tillsammans. Alla enheternas uppdrag är att arbete med barn i stadigvarande familjehemsvård, rekrytering av uppdragstagare såsom familjehem, jourhem och kontaktfamiljer. På enheterna arbetar barnhandläggare, familjehemssekreterare, administratörer, specialpedagoger och en psykolog. Inom placeringsorganisationen finns även ett skolteam som arbetar med skolfrågor för barn/ungdomar som är placerade i andra kommuner än Uppsala kommun. Barnhandläggarna och familjehemssekreterarna arbetar tillsammans i gemensamma ärenden. Familjehemssekreterarna har också ett tätt samarbete med socialsekreterarna som arbetar med att utreda och bevilja bistånd för barn och ungdomar. Totalt arbetar cirka 75 medarbetare inom placeringsorganisationen och sitter samlat i fina lokaler på Bolandsgatan 10. Du kommer ansvara för enhet 3 med cirka 25 medarbetare.

Ditt uppdrag
Placeringsfrågor är i fokus och det finns ett tydligt politiskt uppdrag att öka andelen och stödet till familjehem i egen regi. Nya riktlinjer har nyligen antagits med högre ersättning till familjehemmen. Hela avdelningen arbetar enligt förhållningssättet Signs of safety och arbetar aktivt med att utveckla delaktighet och involvera nätverket i våra ärenden. Ditt ansvar som enhetschef, utöver att driva den fortsatta utvecklingen enligt uppdraget, innefattar även enhetens samlade resultat och ekonomiska utfall. Detta innebär att du ser till att arbetet fördelas på ett sätt som optimerar enhetens kapacitet och används på ett kostnadseffektivt sätt. Du ansvarar också för att rådande lagstiftning, riktlinjer och rutiner följs och säkerställer att arbetet vilar på systemteoretisk grund.

Arbetsmiljöfrågor och kompetensförsörjning är prioriterat inom förvaltningen vilket innebär att du leder det systematiska arbetsmiljöarbetet, tillvaratar dina medarbetares synpunkter och ger stöd i kompetensutvecklingsfrågor. Du ingår i området placerings ledningsgrupp tillsammans med dina enhetschefskollegor och områdeschef.

För oss är det viktigt att stimulera till nytänkande, verka för ett öppet klimat, transparens, samarbete över gränserna samt ett helhetstänk. För att skapa förutsättningar för detta verkar vi för att ha en genomtänkt och fungerande introduktion, gott bemötande och teamarbete inom och över enhetsgränserna. Vi har också investerat i gemensam kompetensutveckling, extern handledning och administrativt och digitalt stöd till socialsekreterare.

Din bakgrund
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vidare har du flera års erfarenhet av arbete inom området socialtjänst barn och ungdom samt flerårig chefserfarenhet där ansvar för arbetsledning, uppföljning av verksamhet, personal- och budget ingått. Det är meriterande om du har erfarenhet av familjehemsvård, systemteoretiskt arbetssätt och av arbete i politiskt styrd organisation.

Du arbetar liksom vi digitalt och flexibelt i olika system och vi förutsätter att du har goda kunskaper i Officepaketets olika delar. Vi vill också att du är van att ta fram och analysera statistik. B-körkort är önskvärt.

Du är en ledare som har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Som person är du kommunikativ, har lätt för att lyssna och anpassar ditt sätt att kommunicera i olika situationer. Du är tydlig och säkerställer att dina budskap når fram på rätt sätt.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Charlotta Syrén, 018-727 86 10

Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 04

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Enhetschef till Boendeenhet 1

Läs mer Aug 23
Boendeenhet 1, avdelning vuxna

Är du en tydlig och tillgänglig ledare som är bra på att bygga upp goda samarbeten? Vi söker dig som är intresserad av ett meningsfullt uppdrag i en verksamhet som gör skillnad för andra. Välkommen med din ansökan!

I samband med socialförvaltningens satsningar på kvalitet och arbetsmiljö har boendeenheten vid avdelning vuxen nu delats i två enheter. Vi söker därför en enhetschef till Boendeenhet 1. Enhetens uppdrag är att fatta beslut utifrån socialtjänstlagen gällande tillfälligt boende och bostadssociala kontrakt. Arbetet bygger i hög grad på samverkan gentemot många partners såväl internt inom förvaltningen som externt med andra.

Ditt uppdrag
Som enhetschef för Boendeenhet 1 kommer du att arbeta i nära samarbete med chefen för Boendeenhet 2. Ni kommer arbeta nära tillsammans med att driva utvecklingsfrågor inom området och bygga upp samarbetsformer mellan enheterna. Du ansvarar för att leda och fördela arbetet inom enheten utifrån socialnämndens uppdrag och för att se till att lagstiftning, riktlinjer och rutiner följs. Du kommer att ha budgetansvar samt personalansvar för ca 14 medarbetare. Arbetsmiljöfrågor är prioriterat inom förvaltningen vilket innebär att du leder det systematiska arbetsmiljöarbetet och aktivt tillvaratar medarbetarnas synpunkter.

Som enhetschef rapporterar du till avdelningschef och du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för att driva avdelningens utvecklingsområden framåt. Som chef i Uppsala kommun har du ett gediget stöd från kommunledningskontorets staber när det gäller bland annat ekonomi, HR, kommunikation, arbetsmiljö/rehabilitering och IT. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling för att utveckla ett långsiktigt, hållbart och kvalitetssäkrat ledarskap.


Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som socionom eller likvärdig högskoleutbildning.

Uppdraget förutsätter god kunskap om sociallagstiftning samt övrig lagstiftning som berör verksamheten. Erfarenhet av myndighetsutövning samt erfarenhet inom det bostadssociala området är meriterande. Tjänsten kräver erfarenhet av ledande uppdrag, som exempelvis teamledare, arbetsledare eller annat ledande uppdrag som bedöms relevant för tjänsten. Har du chefserfarenhet så är det meriterande.

Vi söker dig med god ledarskapsförmåga som är lyhörd, tydlig och lugn. Du har en mycket god samarbetsförmåga och uppfattas av omgivningen som kommunikativ och relationsbyggande. Du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt och är van att arbeta i olika digitala system såsom exempelvis Life Care. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Ann-Christine Dahlén, avdelningschef, 018-727 25 86, Aleksander Opgenoorth, enhetschef, 018-727 14 01 eller Iréne Lavesson, HR-specialist, 018-727 12 91

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13


Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 91

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Enhetschef socialjouren

Läs mer Feb 16
Socialförvaltningen, avdelning vuxna

Är du intresserad av ett meningsfullt uppdrag i en verksamhet som gör skillnad för andra?

Gillar du:
- att inspirera?
- att jobba i team med frågor som berör hjärtat och där du känner att du kan påverka och göra skillnad för många?
- att utmanas och utvecklas inom ledarskap?
- en dynamisk miljö som ger möjlighet till ständigt lärande?

Varmt välkommen att söka detta viktiga och spännande uppdrag som enhetschef!

Vi erbjuder dig att med glädje, driv och engagemang - tillsammans med enhetschefer och medarbetare - göra skillnad för dem vi finns till för.

Socialjouren är en verksamhet tillhörande socialförvaltningen i Uppsala kommun. Här arbetar socionomer på kvällar och helger, årets alla dagar. Socialjouren arbetar med råd och stöd men även med akuta biståndsinsatser utifrån lagstiftningen: SoL LVU och LVM. Socialjouren arbetar på uppdrag av samtliga länets kommuner. Vi arbetar också i nära samarbete med andra verksamheter och myndigheter, såsom polis och region. Arbetsgruppen består av 9 erfarna socialsekreterare och därtill några som arbetar på timmar.

Ditt uppdrag
Då nuvarande chef avser gå i pension söker vi en ny enhetschef. Uppdraget består i att leda och driva verksamheten utifrån det uppdrag och avtal socialjouren har, med ansvar för personal och budget. I uppdraget kommer det även att ingå utvecklingsuppdrag för hela avdelningen samt även förvaltningen, vilket medför ett nära samarbete med avdelningschefen. Någon del av arbetstiden bör vara kvällstid.

Arbetsmiljöfrågor och kompetensförsörjning är prioriterat inom förvaltningen vilket innebär att du leder det systematiska arbetsmiljöarbetet, tillvaratar dina medarbetares synpunkter och ger stöd i kompetensutvecklingsfrågor.

Som enhetschef rapporterar du till avdelningschef och du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för att driva avdelningens utvecklingsområden framåt.

Som chef i Uppsala kommun har du stöd från kommunledningskontorets stab när det gäller bland annat ekonomi, HR, kommunikation, arbetsmiljö/rehabilitering och IT. Vi erbjuder löpande kompetensutveckling för att utveckla ett långsiktigt, hållbart och kvalitetssäkrat ledarskap.

Din bakgrund
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av myndighetsutövning. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av socialjoursarbete. Chefserfarenhet är meriterande.
Vi ser gärna att du har kunskaper om schemaläggning samt verksamhetssystem som exempelvis Lifecare och Heroma. Du drivs av att arbeta med utveckling, är nyfiken och van att arbeta digitalt.

Vi söker dig med god ledarskapsförmåga som är lyhörd, tydlig och lugn. Du har en mycket god samarbetsförmåga och uppfattas av omgivningen som kommunikativ och relationsbyggande. Du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Tjänsten ställer krav på körkort samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, välkommen att kontakta:
Ann-Christine Dahlén, avdelningschef, 018-727 25 86
Iréne Lavesson, HR-specialist, 018-727 12 91

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/)

Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering

Nedan visas andra jobb i Uppsala från AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering .

Interim Verksamhetschef personlig assistans till kommun i Uppsala!

Enhetschef inom socialtjänst
Läs mer Dec 20
Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan relevant utbildning och som har flerårig chefserfarenhet inom vård och omsorgsverksamhet, personlig assistans eller hemtjänst är meriterande till en närliggande kommun till Stockholm. Uppdraget startar efter årsskiftet och pågår under våren. Kunden söker en Interim Verksamhetschef under en rekrytering.
I samband med anställning ska du kunna uppvisa belastningsregister.
För att vara rätt person för tjänsten ska du;
– Ha en socionomexamen eller annan relevant utbildning. 
– Ha mångårig chefserfarenhet med ansvar för personal, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. 
– Ha flerårig erfarenhet av vård och omsorgsenhet, helst personlig assistans eller hemtjänst. 
– Som ledare är du kommunikativ och stabil och har ett professionellt bemötande gentemot klienter och kollegor. 
– Du ska ha goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
– Du ska ha god datavana och vara van att arbeta i digitala stödsystem. . 
– i samband med anställning ska du kunna uppvisa giltigt utdrag ur belastningsregistret
– Ha B-körkort.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter för Verksamhetschef inom personlig assistent.  Budget-, personal- och verksamhetsansvar. Du leder och motiverar medarbetare samt fördelar arbetet för att uppnå framgång i verksamheten. 
 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala län!

Socionom
Läs mer Nov 26
Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan likvärd utbildning och som har minst två års erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga till en kommun i Uppsala län. Uppdraget är i närliggande kommun till Uppsala. Uppdraget startar 16 december och pågår under våren på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen eller minst 180 HP/kandidatexamen inklusive socialrätt 30 HP.
– Ha minst fyra års arbetserfarenhet inom området barn och unga med myndighetsutövning.
– Ha minst fyra års erfarenhet av utredning barn och unga (BoU) enligt BBIC.
– Vara väl förtrogen med Socialtjänstlagen.
– Vara självgående inom utredningsarbete, myndighetsutövning inom målgruppen.
– Ha erfarenhet av LVU förhandlingar (ansökan enligt LVU, utredning)
– Erfarenhet av verksamhetssamhetsystemet Pulsen Combine är meriterande.
– Som person är du engagerad, är lojal, och har förmåga att skapa delaktighet för barnet/den unge samt dess familj. Du har vana av att agera snabbt och tänka ut kreativa lösningar. 
– Ha god förmåga till samarbete, ha vana av att vägleda andra nyanställa medarbetare. 
– Kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort, manuell växellåda. 
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter inom utredning för barn och unga. Du kommer att genomföra utredningar och ansvara för att verkställa samt följa upp beslutade insatser för barn och unga. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med andra socialsekreterare och chefer inom enheten. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala län!

Socionom
Läs mer Nov 26
Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan likvärd utbildning och som har minst två års erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga till en kommun i Uppsala län. Uppdraget är i närliggande kommun till Uppsala. Uppdraget startar 16 december och pågår under våren på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen eller minst 180 HP/kandidatexamen inklusive socialrätt 30 HP.
– Ha minst fyra års arbetserfarenhet inom området barn och unga med myndighetsutövning.
– Ha minst fyra års erfarenhet av utredning barn och unga (BoU) enligt BBIC.
– Vara väl förtrogen med Socialtjänstlagen.
– Är självgående inom utredningsarbete, myndighetsutövning inom målgruppen.
– Har erfarenhet av LVU förhandlingar (ansökan enligt LVU, utredning)
– Erfarenhet av verksamhetssamhetsystemet Pulsen Combine är meriterande.
– Som person är du engagerad, är lojal, och har förmåga att skapa delaktighet för barnet/den unge samt dess familj. Du har vana av att agera snabbt och tänka ut kreativa lösningar. 
– Har god förmåga till samarbete, har vana av att vägleda andra nyanställa medarbetare. 
– Kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort, manuell växellåda. 
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter inom utredning för barn och unga. Du kommer att genomföra utredningar och ansvara för att verkställa samt följa upp beslutade insatser för barn och unga. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med andra socialsekreterare och chefer inom enheten. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala län!

Socionom
Läs mer Dec 20
Vi söker
Dig som har en socionomexamen eller annan likvärd utbildning och som har minst fyra års erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga till en kommun i Uppsala län. Uppdraget är i närliggande kommun till Uppsala. Uppdraget startar 16 december och pågår under våren på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen eller minst 180 HP/kandidatexamen inklusive socialrätt 30 HP.
– Ha minst fyra års arbetserfarenhet inom området barn och unga med myndighetsutövning.
– Ha minst fyra års erfarenhet av utredning barn och unga (BoU) enligt BBIC.
– Vara väl förtrogen med Socialtjänstlagen.
– Vara självgående inom utredningsarbete, myndighetsutövning inom målgruppen.
– Ha erfarenhet av LVU förhandlingar (ansökan enligt LVU, utredning)
– Erfarenhet av verksamhetssamhetsystemet Pulsen Combine är meriterande.
– Som person är du engagerad, är lojal, och har förmåga att skapa delaktighet för barnet/den unge samt dess familj. Du har vana av att agera snabbt och tänka ut kreativa lösningar. 
– Ha god förmåga till samarbete, ha vana av att vägleda andra nyanställa medarbetare. 
– Kunna kommunicera på svenska, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort, manuell växellåda. 
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter inom utredning för barn och unga. Du kommer att genomföra utredningar och ansvara för att verkställa samt följa upp beslutade insatser för barn och unga. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med andra socialsekreterare och chefer inom enheten. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Socialsekreterare, barn och unga till kommun i Uppsala

Socionom
Läs mer Nov 4
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har minst sex års erfarenhet av myndighetsutövning inom området barn och unga. Uppdraget är i en kommun norr om Stockholm. Uppdraget startar 1 januari och pågår fram till hösten 2025 på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen 
– Ha minst sex års arbetserfarenhet inom området barn och unga med myndighetsutövning.
– Du ska ha gedigen kunskap och god praktisk tillämpning av följande lagstiftning; Socialtjänstlagen (SoL), Lag med särskild vård av unga (LVU), föräldrabalken (FB) och Förvaltningslagen (FL).
– Erfarenhet av handläggning inom det familjerättsliga området; VBU utredning, snabbupplysning, adoption och faderskap
– Ha en grundutbildning och vidareutbildning i BBIC
– Vara utbildad i MI och tejping 
– Vara utbildad inom Nya Kälvesten eller En varaktig relation och Ett hem att växa i. 
– Ha goda kunskaper och vana av verksamhetssamhetssystemet Viva.
– Du är trygg i ditt arbete och självgående, du har ett professionellt förhållningssätt gentemot barnen/den unge samt dess familj och mot dina kollegor. 
– Ha mycket god förmåga i svenska språket, i både tal och skrift. God dokumentationsvana. 
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort. Resor i tjänsten förekommer.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter inom utredning för barn och unga. Uppdraget avser myndighetsutövning gällande utredning och bedömning av insatser enligt socialtjänstlagen och LVU samt uppföljning av pågående insatser. Du kommer ha särskilt ansvar för ärenden som rör placerade barn och unga. Uppdraget avser även rekrytering, utredning och handledning av uppdragstagare så som kontaktpersoner, kontaktfamiljer och familjehem samt handläggning inom det familjerättsliga området.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
 
Kontaktpersoner

Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460


Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu

Patologer sökes till studie i Uppsala!

Läkare
Läs mer Okt 4
Vi söker
Vi söker just nu efter utbildade patologer för en studie i Uppsala. Om du är utbildad patolog och har erfarenhet av att granska prostatabiopsier och IHC färgningar (Dubbel och trippelfärgning), är detta tjänsten för dig! Uppdraget startar under januari och pågår under våren på några timmar. Uppdraget utförs digitalt. 
Arbetsuppgifter
Du kommer att delta i en studie och vara med och bidra till utvecklingen av nya digitala verktyg för patologer. 
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
Kontaktpersoner

Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460


Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460

Ansök nu