Uppsala: Kundservicemedarbetare till internationellt företag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundservicemedarbetare till internationellt företag i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-05 // Varaktighet: Heltid

Är du en serviceinriktad person med passion för att leverera förstklassig kundsupport? Vi söker just nu dig som vill bli en del av ett företag i framkant där din positiva attityd och produktkunskap gör skillnad varje dag, samtidigt som du bidrar till att ge företagets kunder den bästa möjliga upplevelsen!

OM TJÄNSTEN
Som Kundservicemedarbetare hos vår kund kommer du att spela en central roll i att ge företagets kunder högkvalitativ service. Du kommer dagligen att hjälpa företagets kunder att beställa och planera leveranser via telefon, e-post och webbshop. Du hanterar även frågor och funderingar från kunder gällande restorder, saknade produkter, priser och leveransinformation.

Du kommer framförallt att arbeta i företagets webbaserade program och ärendehanteringssystem och behöver därför ha en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP och har goda kunskaper i Excel. I rollen har du även daglig kontakt med kunder och återförsäljare, och vi ser därför att du är serviceminded och problemlösande i ditt arbetssätt.

Som en del av Uppsalakontoret kommer du att jobba i nära relation med ett glatt och sammansvetsat gäng, samtidigt som ni är en del av ett globalt företag med spännande framtidsvisioner.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration, service eller liknande roller
- Har en god känsla för service och som trivs med att hantera många kontaktytor
- Har förmågan att hantera högt tempo och säsongsvariationer
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem
- Har goda kunskaper i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Lösningsorienterad
- Samarbetsförmåga
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Kundtjänstmedarbetare.

Norsktalande 1st Line Support

Läs mer Aug 16
Om CaspecoDagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg.
Idag erbjuder Caspeco ett restaurangsystem för restaurang- och upplevelseindustrin.Våra produkter består av Bokning, Kassa, Personal och Analys. Idag består vi avcirka 150 medarbetare, har ca 2500 kunder,i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en medarbetare till 1st-line Support för vår fortsatta tillväxtresa.
Din roll som 1st-line SupportVi söker en norsktalande 1st Line Support som ska stötta upp vårt 1st Line Support-team i Uppsala mot våra norska kunder. Vi befinner oss i en tillväxtfas där du kommer ha en viktig roll för vår expansion på den norska marknaden.Som 1st Line Support hos oss kommer du att vara vårakunders första kontakt vid frågor eller eventuella problem som uppstår i deras dagliga drift. Du kommer att hantera ärenden via både telefon, mail och chatt och du kommer att arbeta medhela vårt produktutbud. Förutom ärendehantering kommer du även att hålla i enklare utbildningar och ge vägledning i våra olika system samt arbeta med merförsäljning för att stötta kundernas behov. Våra system inkluderar bland annat:
Bordsbokning och bokningssystem för event, konferens och catering
Moderna och flexibla kassa- och betalningslösningar i iOS miljö och appar
Personalliggare, stämpelklocka, onlineschema och jobbansökningsfunktioner
Lönehantering, e-signering, drickshantering och bokföringsunderlag
Kraftfulla analysverktyg för uppföljning av hela verksamheten

Önskvärda och/eller meriterande kvalifikationer
Utbildning inom IT-Support och/eller erfarenhet av att arbeta i en kundservicefokuserad roll
Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika tekniska plattformar
Utåtriktad, noggrann och strukturerad med en pedagogisk ådra
Talar och skriver flytande svenska samt goda kunskaper i norska språket
Meriterande om du har erfarenhet från restaurang eller hotell

Du ska brinna för kundkontakt och relationer och att ge god service och support på dessa produkter till våra kunder. Du kommer att ingå i vår supportavdelning där alla har olika profiler och specialistområden. På sikt kommer även du kunna specialisera dig.
Du behöver kunna arbeta självständigt och vara bekväm med att ta egna initiativ för att hjälpa kunden på bästa sätt. Du behöver kunna växla snabbt mellan olika frågor och problem samt även kunna hantera ett högt arbetstempo emellanåt.
Vårt erbjudandeHos oss erbjuds du en viktig roll där du är vårt ansikte utåt mot våra kunder.I onboardingen av tjänsten ingår all utbildning och introduktion i system och verktyg som krävs för att lyckas i rollen. Varje nyanställd får även en dedikerad handledare som gör sitt yttersta för att du ska komma in på företaget och i din roll på bästa sätt.ÖvrigtStart: Enligt överenskommelseOmfattning: Heltid Plats: Uppsala
Låter rollen som 1st Line Support intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag!. Vi på Caspeco ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Servicetekniker

Läs mer Sep 6
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och jobba för ett företag som bidrar till människors hälsa och välmående genom innovativa och säkra produkter? Har du arbetat som servicetekniker ett par år och vill testa något nytt? Då kan detta vara rollen för dig!


Just nu söker vi efter servicetekniker för konsultuppdrag hos flera av våra kunder i Uppsala. Uppdraget sträcker sig 6 månader fram med god chans till förlängning eller övergång till kund. Arbetet är på heltid måndag-fredag. Viss beredskapstjänstgöring kan förekomma.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som servicetekniker kommer dina arbetsuppgifter bestå av:


Utföra och dokumentera förebyggande underhållsarbete samt enstaka korrigeringar underhållsarbete
Delta i tvärfunktionella fokuserade arbetsgrupper
Var proaktiv och konstruktiv i planerings- och samordningsarbetet
Ge feedback om utrustning och komponenttillstånd till utrustningsingenjörer
Delta i beredskap på rotationsbasis


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


Tidigare erfarenhet av planerat underhåll gärna från bransch inom läkemedel, livsmedel eller flygteknik. Det kan även vara från andra relaterade branscher.
Flytande kunskaper i svenska och engelska.
Tidigare erfarenhet av att arbeta med OEE samt dess utrustning.
Tidigare erfarenhet av kalibrering
Kunskap kring el

Som person ser vi att du som söker är driven och fokuserad samtidigt som du har en positiv inställning till att arbetet. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och har inga problem med att samarbeta med andra avdelningar och personer.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Växelmedarbetare / trafikledare på 65 % till Uppsala Taxi

Läs mer Sep 12
Nytt
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett vikariat i två år på 65 %. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Uppsala Taxi. Det finns goda möjligheter att Uppsala taxi erbjuder dig en anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Uppsala taxi en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Uppsala Taxi 100 000 AB har servat Uppsalas invånare med taxi dygnet runt sedan 1926 och är det största taxibolaget i Uppsala. De har dagligen 130 bilar körandes i Uppsala med omnejd. De ligger i framkant när det kommer till trafikledningssystem. Växeln är öppen dygnet runt och du kan boka din taxi via telefon, nätet eller i deras app.

Arbetsuppgifter:

I arbetsuppgifterna ingår att ta emot bokningar från kunder via telefon och mail. Det inkommer samtal från kunder som behöver boka olika former av transporter, som du lägger in i företagets datasystem. Bokningar som inkommer via mail och andra system är inte alltid kompletta och du ser därmed till att du får all information som behövs för att bokningen ska vara komplett. Arbetstiderna är förlagda i olika pass och du får ett rullande schema där det förkommer både dag-, kväll-, natt- och helgpass. Du tillhör ett team som präglas av god stämning där ni hjälps åt och stöttar varandra i olika frågor.

Du erbjuds en introduktion för att skapa en förståelse för företagets arbetssätt och system. Du kommer bland annat få en karta över stan och göra olika tester under introduktionen. Detta är en tjänst på 65 % men där det finns chans till att det blir mer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
• Meriterande med arbetslivserfarenhet som kundservicemedarbetare eller liknande
• God lokalkännedom är meriterande

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Du sätter alltid kunden i fokus och lägger ner tid på att skapa god kontakt med dem. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du tar alltid stort ansvar för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundservicehandläggare

Läs mer Sep 12
Nytt
Marknad & Kommunikation

Vill du jobba med kundservice och kommunikation i en framtidsbransch för ett hållbart Uppsala? Då vi ska införa fastighetsnära insamling under 2025 tror vi att trycket på vår kundservice kommer att öka och vi behöver bli fler. Vi söker dig som tycker om att prata med kunder i telefon och har stor vana av att arbeta i professionell kundservice och att jobba i olika system.

Vi söker nu en kundservicehandläggare för en särskild visstidsanställning under 12 månader med start omgående. Tjänsten kan komma att övergå till tillsvidareanställning.

Om tjänsten
Vi är ett team på sju personer som arbetar tillsammans i högt tempo och med glatt arbetsklimat. Vi hjälps åt med svåra ärenden och försöker alltid gå på lösning. Vår verksamhet är lagreglerad och vi är ödmjuka inför det faktum att våra kunder oftast inte kan välja om de vill vara vår kund eller inte.

Ansvarsområde. Vi svarar på frågor, lägger ordrar, hanterar fakturafrågor och alla andra aspekter av att vara kund hos oss. Arbetsuppgifterna är varierande och kvalificerade. Kanalerna in till oss är e-post, telefon, webb och chatt och vi arbetar i flertalet system. Kundservice tillhör avdelningen för marknad och kommunikation och du blir en del av vårt team. Du kommer också att samarbeta nära med våra kommunikatörer och webbansvarige samt handläggarkollegor.

Vi sitter i nyrenoverade kontorslokaler med goda pendlingsmöjligheter vid Uppsala Business Park. Det finns möjlighet till distansarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från kontaktcenter eller kundservice. Framför allt söker vi dig som genuint brinner för service och är framsynt, lyhörd och nyfiken. Du känner att du vill utvecklas med avancerade arbetsuppgifter och är nyfiken på en hållbar framtidsbransch.

Du har mycket god telefon och datorvana samt erfarenhet av att arbeta i olika system. Du har lätt för att ta till dig ny information och lära dig nya system. Det är meriterande med erfarenhet från något av våra system, vi jobbar i ärendehanteringssystemet Lime och fakturerings- och ordersystemet EDP Future och använder Trio CC som växelsystem. Vi ser gärna att du har god förmåga att hantera kundmöten både i telefon och skrift.

Du behöver kunna ge ett ansvarsfullt, professionellt och förtroendeingivande bemötande samt ha förmåga att bemöta kunder i olika situationer. Du är lösningsorienterad och uthållig när du stöter på problem och driver självständigt dina ärenden framåt.

För mer information om tjänsten kontakta
Rekryterande chef, Tiina Konu, 018-7279883, tiina.konu@uppsalavatten.se
Ansvarig rekryterare, Johanna Andersson, johanna.andersson2@uppsalavatten.se

Övrig information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. Du ska därför vara beredd att krigsplaceras inom ramen för Uppsala Vatten och Avfalls roll i totalförsvaret. Uppsala Vatten tillämpar 6 månaders provanställning.

Om Uppsala Vatten
Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt.

Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/)

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till internationellt företag!

Läs mer Sep 5
Är du en serviceinriktad person med passion för att leverera förstklassig kundsupport? Vi söker just nu dig som vill bli en del av ett företag i framkant där din positiva attityd och produktkunskap gör skillnad varje dag, samtidigt som du bidrar till att ge företagets kunder den bästa möjliga upplevelsen!

OM TJÄNSTEN
Som Kundservicemedarbetare hos vår kund kommer du att spela en central roll i att ge företagets kunder högkvalitativ service. Du kommer dagligen att hjälpa företagets kunder att beställa och planera leveranser via telefon, e-post och webbshop. Du hanterar även frågor och funderingar från kunder gällande restorder, saknade produkter, priser och leveransinformation.

Du kommer framförallt att arbeta i företagets webbaserade program och ärendehanteringssystem och behöver därför ha en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP och har goda kunskaper i Excel. I rollen har du även daglig kontakt med kunder och återförsäljare, och vi ser därför att du är serviceminded och problemlösande i ditt arbetssätt.

Som en del av Uppsalakontoret kommer du att jobba i nära relation med ett glatt och sammansvetsat gäng, samtidigt som ni är en del av ett globalt företag med spännande framtidsvisioner.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration, service eller liknande roller
- Har en god känsla för service och som trivs med att hantera många kontaktytor
- Har förmågan att hantera högt tempo och säsongsvariationer
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem
- Har goda kunskaper i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Lösningsorienterad
- Samarbetsförmåga
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Academic Work Sweden AB .

Applikationsingenjör till ledande Marine Jet Power

Applikationsingenjör
Läs mer Sep 11
Nytt
Är du en passionerad teknikentusiast med en stark drivkraft? Nu har du chansen att kliva ombord på ett spännande äventyr hos Marine Jet Power, där din problemlösningsförmåga blir en nyckel i att ta deras banbrytande arbete till nästa nivå. I denna roll kommer du att få arbeta med nästa generation av vattenjetdrift, förfina dina tekniska kunskaper och bidra till att revolutionera framtidens marina framdrivning hos ett expansivt företag som är ledande i sitt slag. Ta chansen att vara med och forma morgondagens teknik – vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Marine Jet Power (MJP) är ett banbrytande företag baserat i Uppsala, med internationella kontor i USA och Sydkorea. MJP utvecklar, tillverkar och levererar marknadsledande vattenjetaggregat och styrsystem för båtar och fartyg, från 7 till 100 meter, med kraftspann från 300 kW till 15 MW. Deras högpresterande produkter används globalt inom patrullbåtar, arbetsfartyg, passagerarfartyg och lyxjakter, och efterfrågan växer stadigt i takt med företagets expansiva utveckling.

I denna strategiskt viktiga roll får du möjlighet att leda utvecklingen av skräddarsydda lösningar, från koncept till leverans, och vara med och automatisera företagets tjänster. Särskilt fokus ligger på axelinstallationer och roterande komponenter, där din expertis inom CAD och teknisk problemlösning kommer att spela en central roll för att öppna upp nya affärsmöjligheter. Som Applikationsingenjör blir du en nyckelspelare i ett engagerat och sammansvetsat team på cirka 15 personer, där samarbetet mellan mekanik och mjukvara är avgörande. Du kommer att arbeta i nära kontakt med andra avdelningar och få en djup förståelse för hela produktionskedjan. Här ges du chansen att verkligen göra skillnad och driva företagets framgångar framåt.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos MJP. Uppdraget kommer att vara på heltid och är långsiktigt. Målet med samarbetet är att du på sikt ska bli överrekryterad direkt till MJP, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
- Om du uppskattar marin ingenjörskonst och marinteknik blir du involverad i många spännande projekt där det finns möjlighet att påverka samt bidra till slutproduktens utformande och prestanda
- En roll hos ett bolag i spännande tillväxtfas där du får arbeta med en rolig produkt som säljs över hela världen
- En arbetsplats med mycket goda förutsättningar till utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Vidareutveckla och ta ansvar för ritningar av axelarrangemang och intagsritningar
* Arbeta internt med att förbättra och snabba upp ritningsprocesserna, med fokus på kvalitet och effektivitet
* Utveckla företagets förmåga att självständigt ta fram ritningar och konstruktioner utan att behöva anlita mellanleverantörer
* Ta en ledande roll i att förse säljteamet med tekniska underlag för projekt
* Bidra till vanliga konstruktionsuppgifter, inklusive ritningar av plåtkonstruktioner och roterande axlar
* Samarbeta nära både kunder och interna team för att säkerställa att projekten genomförs smidigt och effektivt


VI SÖKER DIG SOM
- Har en ingenjörsutbildning med inriktning mot mekanik, maskin eller farkost
- Har erfarenhet från konstruktörsroller, gärna med fokus på axelinstallationer eller roterande komponenter inom industrin
- Har gedigen vana vid CAD-verktyg (SolidWorks är meriterande men inte ett krav)
- Har en stark förståelse för hur förändringar påverkar hela systemet
- Innehar B-körkort
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du har:
- Erfarenhet av att utveckla automatiserade processer
- Erfarenhet av hantering av ritningar
- Produktkunskap eller kännedom om fartyg, vattenjetar eller liknande

Du är en person som tar ansvar, är lösningsfokuserad och har en öppen inställning. Eftersom du kommer att ha nära kontakt med både kunder och kollegor är det viktigt att du trivs med sociala interaktioner och är serviceinriktad. Du angriper problem med en analytisk och logisk metod, och din förmåga att samarbeta smidigt i team är en självklarhet. Dessutom är du alltid nyfiken på att lära dig nya saker och utforska nya idéer.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, kontorstider med flex
* Placering: Fyrislund, Uppsala
* Övrigt: Huvudsakligen arbete på plats men med möjlighet att arbeta hemifrån


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Marine Jet Power presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Ansök nu

Avtalshandläggare till Vattenfall Services!

Samhällsplanerare
Läs mer Aug 29
Är du utbildad inom samhällsplanering, miljö eller fastighetsrätt? Nu finns chansen att bli en del av Vattenfall Services i rollen som Avtal- och tillståndshandläggare i Uppsala. Vi söker en lyhörd, samarbetsvillig och kundfokuserad person. Är det du? Skicka gärna in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vattenfall Services bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för näringsliv och offentlig verksamhet. Som Avtal- och tillståndshanterare kommer du bidra med din specialistkompetens inom fastighetsrätt, miljörätt och fysisk planering.

Du kommer samarbeta med ett härligt team placerat runt om i Sverige från nordligaste Jokkmokk till Trollhättan i söder. Du välkomnas in i en arbetsgrupp med varierande erfarenhet och bakgrund, där klimatet beskrivs som öppet och hjälpsamt. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Arbetet innebär att du bidrar med din specialistkompetens främst inom fastighets- och miljörätt samt fysisk planering. Du kommer framförallt att:


* Upprätta och handlägga avtal- och tillståndsansökningar
* Ansvara för samråd med myndigheter och kommuner
* Samarbeta med entreprenörer och nätägare i frågor som rör ny- och ombyggnation av elnät och tillhörande stationer
* Arbeta med markvärdering vid olika typer av intrång


VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidat- eller högskoleingenjörsexamen inom miljöområdet, exempelvis miljörätt
- Är van datoranvändare och har goda kunskaper i Microsoft Office
- Är flytande i Svenska och Engelska i tal och skrift, då arbetet genomförs på båda språken

Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet inom relevant område, till exempel inom arbete med ledningsrätter, tillstånd, bygglov och/eller avtalshantering
- Artkännedom om växter och djur

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Vattenfall Services på deras hemsida

Ansök nu

Systemtekniker till ledande nWise

Databastekniker
Läs mer Sep 6
Var med och forma en framtid där alla kan kommunicera på lika villkor. Med hjälp av avancerad teknik arbetar nWise för att göra kommunikationsmöjligheter tillgängliga för alla, över hela världen. Vi söker dig med erfarenhet av databaser och applikationsservrar som brinner för att leverera toppresultat inom både teknik och mänskliga behov. Ta chansen att bli en del av något stort – skicka in din ansökan idag och forma framtidens kommunikation med nWise!

OM TJÄNSTEN
nWise gör världen mer tillgänglig för personer som är döva, dövblinda eller hörselskadade. Med deras innovativa MMX-plattform, appar och Real-Time Text-teknik kan människor över hela världen kommunicera på lika villkor – vare sig det gäller vardagslivet, jobbet eller nödsituationer. På nWise kontor i Uppsala arbetar ett engagerat team på cirka 25 personer nära varandra för att skapa, utveckla och underhålla deras banbrytande produkter och system.

I rollen som systemtekniker med fokus på databas- och applikationsservrar kommer du att hantera supportfrågor och ärenden, både genom direkt kundkontakt och via nWise ärendehanteringssystem Jira. Du hjälper kunder genom att felsöka deras problem, ofta med hjälp av Linux för att analysera loggar och identifiera fel. När problemet är identifierat, åtgärdar du det och säkerställer att kunden är nöjd med lösningen. Du kommer också att arbeta operativt med kontinuerlig support och underhåll för kunderna i produktions- och testmiljöer. Din expertis inom DBA och applikationer behövs för att hitta flaskhalsar och optimera systemen. Utöver detta kommer du att delta i utvecklingsprojekt och samarbeta med andra teammedlemmar för att förbättra och utveckla nWise system och applikationer.

Du kommer att arbeta med flera tekniska aspekter:
- Du behöver vara skicklig på databaser och applikationsservrar, kunna identifiera och åtgärda flaskhalsar samt optimera (tunea) systemets prestanda
- Du bör ha erfarenhet av att använda JBoss/WildFly eller liknande Java-webbapplikationer
- Att ha arbetat på en Linuxplattform är ett måste, du ska kunna felsöka och känna dig hemma i denna miljö
- -kunskaper är nödvändiga, och du bör ha erfarenhet av att arbeta med databaser som tex , Oracle eller motsvarande i både utvecklings- och produktionsmiljöer
- Du behöver DBA-kunskaper, inklusive förmågan att installera och konfigurera databaser med applikationsservrar

Du erbjuds
- En flexibel arbetsplats där du som medarbetare har möjlighet att skapa en bra balans mellan arbete och privatliv
- En trygg anställning hos nWise med fina förmåner som tex friskvårdsbidrag, hälsoförmåner, bonus, parkering och försäkringar
- Goda utvecklingsmöjligheter för att fördjupa din tekniska kompetens
- Att bli en del av en trygg organisation där dina initiativ och idéer värdesätts

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Kundkontakt och Support: Ansvar för hantering av supportfrågor och ärenden direkt från kunder
* Installation och Konfiguration: Installation och konfiguration av databaser tillsammans med applikationsservrar och operativsystem
* Felsökning och Debugging: Identifiering och åtgärd av problem relaterade till applikationsservrar, inklusive prestanda, konfigurationsfel och kompatibilitetsfrågor
* Systemadministration och Underhåll: Övervakning och hantering av applikationsservrar, inklusive logghantering, prestandaövervakning och hantering av fel
* Prestandaoptimering: Utför lasttestning och prestandatester för att identifiera och optimera systemets prestanda och lösa eventuella flaskhalsar


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning gärna med inriktning mot IT
- Har erfarenhet av databaser och applikationsservrar som tex JBoss/WildFly
- Har god förståelse för Linux, inklusive avancerad felsökning och navigering i operativsystemets miljö
- Har erfarenhet av i databaser som Postgre, Oracle, My eller liknande
- Har goda DBA-kunskaper med förmåga att installera, konfigurera och optimera databaser och applikationsservrar

Det är meriterande, men inget krav, om du har
- Arbetat i utvecklingsprojekt kopplat till ovan
- Erfarenhet inom nätverksteknik
- Goda kunskaper inom Windows-operativsystemet

Som person är du ansvarstagande, lösningsorienterad och prestigelös. Eftersom du kommer arbeta nära kunder och kollegor är det viktigt att du trivs med sociala kontakter och att du är serviceinriktad. Du har vidare ett strukturerat arbetssätt och är nyfiken på att ständigt lära dig nya saker. Då du kommer att arbeta i team är det även viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga.

Övrig information


* Start: Enligt ÖK
* Omfattning: Heltider, kontorstider
* Placering: Centrala Uppsala
* Beredskap: I rollen kan det senare komma att ingå beredskap


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur nWise presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Ansök nu

CMC-konsult med bakgrund inom kemi!

Kemist
Läs mer Sep 5
Har du en bakgrund inom kemi och vill jobba med läkemedelsutveckling, särskilt utveckling av aktiv substans? Då kan det vara dig vi söker! Just nu vill vår kund utöka sitt team med en CMC-konsult som kommer att arbeta med regulatoriska frågor under utvecklingsstadiet av läkemedel. Här får du möjligheten att arbeta på en arbetsplats med hög kompetens och mycket gemenskap samtidigt som du bidrar till att föra utvecklingen av nya läkemedel framåt!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett företag med ett 20-tal anställda som hjälper sina kunder att hitta rätt i ett komplext och föränderligt regulatoriskt landskap. Medarbetarna har lång erfarenhet från både industri och myndighet och analyserar och tolkar information om regelverk i förhållande till vetenskapliga data för hitta lösningar som driver projektet framåt.

I rollen som CMC-konsult kommer du att arbeta med regulatoriska frågor kopplat till CMC (chemistry, manufacturing and control), med särskilt fokus på utveckling av aktiv substans. Du kommer att arbeta under utvecklingsprocessen av läkemedel och vara rådgivande gentemot kunderna. Detta kommer du att göra tillsammans med ett sammansvetsat team om fyra personer som samtliga besitter hög kompetens och där möjligheterna att lära av varandra är oändliga.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter till överrekrytering direkt av vår kund om samarbetet uppskattas av båda parter.

Du erbjuds
- Att vara del av en arbetsplats som genomsyras av engagemang, gemenskap och kompetens
- Uppdrag som erbjuder mycket variation i det dagliga arbetet
- Stor möjlighet till professionell utveckling och kompetenshöjning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Som CMC-konsult kommer du att arbeta med regulatoriska frågor inom chemistry, manufacturing and control under utvecklingsstadiet av läkemedel. Du kommer att vara en rådgivande part och expert gentemot företagets kunder avseende samtliga aspekter inom det regulatoriska området vilket omfattar bland annat;


* Strategier och långsiktiga planer
* Dokumentation
* Analys av resultat och utredning
* Utvecklingsfrågor


VI SÖKER DIG SOM
- Har en universitets- eller högskoleutbildning inom kemi (analytisk, organisk eller annat för läkemedelsutveckling relevant område)
- Har en relevant forskarutbildning alternativt arbetslivserfarenhet inom ett relevant område
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet

Det är meriterande om du har
- Arbetat med utveckling av tillverkningsmetoder för aktiv substans

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Analytisk
- Intellektuellt nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till internationellt företag!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 5
Är du en serviceinriktad person med passion för att leverera förstklassig kundsupport? Vi söker just nu dig som vill bli en del av ett företag i framkant där din positiva attityd och produktkunskap gör skillnad varje dag, samtidigt som du bidrar till att ge företagets kunder den bästa möjliga upplevelsen!

OM TJÄNSTEN
Som Kundservicemedarbetare hos vår kund kommer du att spela en central roll i att ge företagets kunder högkvalitativ service. Du kommer dagligen att hjälpa företagets kunder att beställa och planera leveranser via telefon, e-post och webbshop. Du hanterar även frågor och funderingar från kunder gällande restorder, saknade produkter, priser och leveransinformation.

Du kommer framförallt att arbeta i företagets webbaserade program och ärendehanteringssystem och behöver därför ha en god datorvana och lätt för att lära dig nya system. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP och har goda kunskaper i Excel. I rollen har du även daglig kontakt med kunder och återförsäljare, och vi ser därför att du är serviceminded och problemlösande i ditt arbetssätt.

Som en del av Uppsalakontoret kommer du att jobba i nära relation med ett glatt och sammansvetsat gäng, samtidigt som ni är en del av ett globalt företag med spännande framtidsvisioner.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundtjänst, administration, service eller liknande roller
- Har en god känsla för service och som trivs med att hantera många kontaktytor
- Har förmågan att hantera högt tempo och säsongsvariationer
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP eller liknande affärssystem
- Har goda kunskaper i Excel
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Lösningsorienterad
- Samarbetsförmåga
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Laboratorieingenjör till växande Olink

Laboratorieingenjör, kemi
Läs mer Aug 31
Nu har du chansen att bli en del av ett framåttänkande och snabbt växande Life Science-företag som tar sig an den viktiga uppgiften att öka förståelsen för mänskliga sjukdomar. På Olink får du arbeta med banbrytande teknik och produkter som spelar en avgörande roll i utvecklingen av precisionsmedicin. Vi söker dig med erfarenhet av laborativt arbete, som vill växa och utvecklas tillsammans med Olink. Ta chansen och sök jobbet som faktiskt bidrar till att förbättra människors hälsa, vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Olink har på några år växt från ett litet företag som erbjudit analys av några hundra proteiner, till en stabil organisation med en stark global närvaro där de nu utför analyser som täcker drygt 5000 proteiner. Deras produkter används inom medicinska områden som hjärt- och kärlsjukdomar, cancer och neurologiska sjukdomar. Under fem år har företaget analyserat mer än en miljon prover och genererat nära 90 miljoner datapunkter för hundratals kunder från både forskningsinstitut och läkemedelsbolag. Som laboratorieingenjör i teamet Analysservice Explore får du en central roll i analysarbetet. Du kommer självständigt planera och genomföra analysarbete med qPCR och/eller NGS, samt ansvara för installation och underhåll av laboratorieutrustning. Du kommer också att skapa och underhålla dokumentation och system för avdelningens kvalitetsarbete. Du blir en del av ett mångsidigt team med kollegor i olika åldrar och med varierande bakgrund och erfarenhet, och välkomnas till en varm och hjälpsam atmosfär där samarbete och ett öppet klimat står i fokus.

Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Olink. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst fram till årsskiftet. Det kan finnas chans till förlängning, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet. För att vara aktuell för detta uppdrag behöver du vara öppen för att arbeta under julledigheten.

Du erbjuds
- Att bli en del av en trygg och spännande organisation där dina initiativ och idéer värdesätts
- Arbete hos en organisation som värdesätter sina medarbetares utveckling högt
- Möjligheten att arbeta på en arbetsplats som våra nuvarande konsulter beskriver som fantastisk

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Självständigt planera analysarbetet enligt givna analysmetoder och instruktioner med qPCR och/eller NGS
* Installation, skötsel och underhåll av laboratorieutrustning
* Skapa och underhålla dokumentation och system för avdelningens kvalitetsarbete


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad universitetsutbildning inom molekylärbiologi, biomedicin eller motsvarande
- Har erfarenhet av arbete inom laboratorium där du fått mycket goda kunskaper i NGS och qPCR
- Har mycket goda kunskaper av pipettering av små volymer ( ? 10 µL) och multikanalspipettering med hög precision i löpande analys
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande, men inget krav, om du har
- Erfarenhet av instrumentansvar
- God kunskap i LIMS

Som person är du självdrivande, kvalitetsmedveten och prestigelös. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och tycker om problemlösning. Vidare bör du vara bekväm med sociala kontakter och eftersom du kommer att arbeta i team är det viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga

Övrig information


* Start: Omgående (Max 1 månads uppsägningstid)
* Omfattning: Heltid, kontorstider
* Placering: Centrala Uppsala
* Övrigt: För att vara aktuell för detta uppdrag behöver du vara öppen för att arbeta under julledigheten


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur Olink presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

Ansök nu