Uppsala: Gruppchefer sökes till Morgongåva

Hitta ansökningsinfo om jobbet Gruppchefer sökes till Morgongåva i Uppsala. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Uppsala inom den kategorin.

Publicerad: 2024-09-04 // Varaktighet: Heltid

På uppdrag av kund söker vi nu ett flertal Gruppcheferinom lager och logistik.
Vi söker dig som är kvicktänkt, positiv ochflexibel.Du trivs som bäst när du får agera spindeln i nätet och arbeta i ett högt tempo. Du har en tydlig ledarkaraktär och tycker om att ta ansvar, samtidigt som du utan problem hoppar in och stöttar upp ditt team om det behövs.
Du behöver inte ha arbetat som gruppchef tidigaremen vi ser gärna att du haft en liknande tjänst, elleratt duhar erfarenhet av ledarskap på annat sätt.
Arbetstiderna är varierande men på ett fast schema. I denna tjänst kommer du som gruppchef arbeta mycket på golvet/lagret tillsammans med ditt team.Truckkort är inget krav.Tjänsten kräver inte körkort men det är problematiskt att ta sig till denna arbetsplats med kollektivtrafik. Speciellt på helgerna.
Arbetsplatsen ligger i Morgongåva.Start i augusti/september. Detta är en direktrekrytering.
Detta arbete går endast att söka via länken, inte på telefon eller mail.
Om Arena PersonalArena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Du ansöker till tjänsten genom Arena Personals hemsida. Klicka på "Skicka ansökan". Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringen pågår löpande - så ansök gärna snarast möjligen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Uppsala som Arbetsledare, lager

Nedan visas andra jobb i Uppsala som Arbetsledare, lager.

Vi söker en driven, prestigelös Arbetsledare - är det dig vi söker?

Läs mer Apr 25
Nu söker vi på Tranpenad en ny Arbetsledare till vår kund. Som Arbetsledare har du ansvaret för den dagliga driften, med arbetsuppgifter som innefattar både planering, problemlösning och administration. Du kommer ha daglig kontakt med både medarbetare och kunden - ett bra samarbete är med andra ord av största vikt.
Du kommer att arbeta ute i produktion med där du kommer att vara en del av verksamheten samtidigt som du arbetsleder medarbetarna.
Om tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är attfördela ansvar och uppgifterinom arbetsgruppen. Aktivt arbete för att värna om säkerheten på arbetsplatsen. Säkerställa arbetets kvalitet och att tidplaner hålls.
Arbetsuppgifter Fördela arbete & ansvar
Bibehålla och förbättra kvaliteten i produktionen
Coacha och utveckla medarbetare
Värna om säkerheten
Säkerställa kvalitet
Om dig som söker
Vi tror att du som söker har gedigen erfarenhet av lagerarbete, samt är van vid roller i ledande position. Du bör ha stor kännedom inom logistikflöden, samt vara en trygg truckförare.
Då tjänsten innebär ständig kontakt med flertalet kontaktytor bör du ha en stark kommunikativ förmåga. Tjänsten kräver även att du är en prestigelös problemlösare. God systemvana är till stor fördel. Vidare är du är mycket ordningsam och leder dina kollegor genom handling, inte enbart ord!
Krav Truckkort A1-4 + B1-4
Ska kunna jobba kväll
Lagervana
Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande God datorvana
Körkort och tillgång till bil
Erfarenhet av roller i ledande position som exempelvis Teamledare

Vad kan vi erbjuda dig
Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, Actic, SATS och Fitness24Seven!
Övriga villkorArbetstider: 15:00-00:00Omfattning: HeltidLön:Marknadsmässig enligt kollektivavtalStart: Omgående,, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Om Tranpenad GroupSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning.

Ansökan
Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon.
Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

Ansök nu

Gruppchef inom lager till ledande nätapotek!

Läs mer Jul 17
Vår kund, som är ett av Sveriges största nätapotek, letar just nu efter en driven och engagerad ledare som vill axla rollen som operativ gruppchef på deras lager i Morgongåva. För att trivas i rollen ska du vara redo att leda ditt team både operativt och strategiskt i en dynamisk arbetsmiljö. Välkommen in med din ansökan redan idag!



OM TJÄNSTEN

Vår kund är ett av Sveriges största nätapotek och är en leverantör av receptbelagda och receptfria läkemedel, hälsokostprodukter, skönhetsprodukter och andra apoteksvaror. I tjänsten som gruppchef kommer du att tillhöra deras 38 000 kvm stora logistikcenter i Morgongåva och spela en betydande operativ roll för företagets fortsatta utveckling.

Som gruppchef hos vår kund kommer du ha en operativ ledarroll där du arbetar ute i lagret samtidigt som du leder ditt team för att säkerställa att deadlines, satta mål och KPI:er uppfylls. Utöver detta ansvarar du även för fördelningen av de dagliga arbetsuppgifterna. Ditt team består av ca 25 lagerarbetare, samt 6 teamleaders. Då företaget är under utveckling och växer snabbt deltar du, tillsammans med övriga gruppchefer och den driftchef du rapporterar till, aktivt i det fortsatta förbättringsarbetet och ger förbättringsförslag på processer och arbetssätt.

I den här tjänsten kommer stor vikt läggas på dina personliga egenskaper. För att passa i den här tjänsten är du prestigelös nog att hjälpa till i den operativa driften, samtidigt som du är en trygg chef för din grupp. Som ledare är du en viktig förebild och lever som du lär samt uppmuntrar ditt team att följa dig. Utöver detta kommer du vara i en miljö där tempot stundtals är väldigt högt, så det krävs att du kan hålla huvudet kallt och jobba framåt snabbt.

Arbetet sker på plats i Morgongåva.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Operativt arbete i lagret
* Leda och coacha ditt team
* Fördelning av dagliga arbetsuppgifter
* Utveckling och förbättring av processer och arbetssätt


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av arbete inom en logistisk verksamhet, med fördel inom lager
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av en ledarroll
- Är flytande i svenska i tal och skrift, då språken används i det dagliga arbetet

För att lyckas och trivas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Målmedveten
- Stabil

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Uppsala från Arena Personal Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Uppsala från Arena Personal Sverige AB .

Traversförare till Uppsala (extra)

Miljöarbetare/Renhållningsarbetare
Läs mer Sep 10
Nu söker vi fler traversförare till vår kund i Uppsala!
Om tjänstenSom traversförare arbetar du självständigt med att ta emot och transportera inkommande avfall. Med hjälp av en kran hanterar du traversen tryggt och effektivt. I arbetet kommer du att arbeta ensam i ett kontrollrum där du styr över kranen och hanterar de problem som kan dyka upp.
Tjänsten är en extraanställning/behovsanställning om ca 2-3 pass/månad, där behovet kan variera och vara större vissa veckor och lägre andra veckor.
Om digFör att passa i rollen bör du kunna arbeta effektivt men samtidigt noggrant. Du arbetar genomtänkt och tar inga onödiga risker. Du arbetar självständigt men har kontakt med kollegor över radio, vilket innebär att du bör vara duktig på att kommunicera. Vidare trivs du att arbeta med problemlösning och kan enkelt anpassa dig efter nya uppgifter. Det krävs inga förkunskaper för att arbeta i traversen, men det är fördelaktigt om du är lättlärd och tekniskt intresserad.
Krav för tjänsten:- Flytande svenska i både tal & skrift- Avslutad gymnasieutbildning
Meriterande för tjänsten:- Tidigare erfarenhet som traversförare- Utbildning i säkra lyft
ÖvrigtI rollen arbetar du på ett 5-skiftschema, vilket innebär att du bör kunna jobba både dag, kväll, natt, helg och helgnatt.
Tjänsten börjar med en 4 veckors utbildning på heltid, därefter arbetar du efter behov.Du behöver kunna gå utbildning i 4 veckor på heltid för att vara aktuell för tjänsten.Start omgående!
Om Arena PersonalArena Personalär experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO.Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Ansök nu

Ansvarig Servicetekniker/Montör

Montör, el- och teleutrustning
Läs mer Jan 29
Vill du vara med och utveckla Bilbolaget i Uppsala? Nu söker vi deras nya Servicetekniker/Montör som vill bli en del av ett härligt team i Uppsala!

Om tjänsten
Som ansvarig servicetekniker/montör blir du en viktig del av ett team som har till uppgift att se till att teknik och maskiner fungerar som de ska i våra person- och transportbilsverkstäder. Gruppens jobb är att arbeta förebyggande så att vi kan minimera oplanerade driftstopp, därför krävs god teknisk kunskap samt att du är strukturerad och bra på att prioritera och leda arbete.

Bilbolaget Teknik & Service är det bolag som ger service till hela Bilbolagskoncernen inom områdena fastighet, verkstadsteknik, ombyggnationer & reparationer. Vårt mål är att vi tillsammans ska förebygga eventuella driftstörningar och agera för att övriga verksamheten ska kunna arbeta utan avbrott.

Detta är en direktrekrytering där du blir anställd direkt hos Bilbolaget Teknik och Service.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som ansvarig servicetekniker/montör kommer du att leda och fördela arbetet i din arbetsgrupp samt utföra underhåll och service tillsammans med kollegor. Ditt uppdrag inkluderar felsökning av div. teknisk utrustning som finns i fastigheter och verkstäder.

Du kommer även att vara delaktig i större projekt och ombyggnationer där du är ansvarig för att utveckla den tekniska delen. Slutligen kommer du också ha kundkontakt och göra upphandlingar med leverantörer.

Din profil
Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet inom antingen mekanik, el, hydraulik, pneumatik, och/eller industriunderhåll. Har du dessutom tidigare erfarenhet som arbetsledare så är det mycket meriterande då detta är en ansvarsroll.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och för att klara av och hantera rollen som servicetekniker är det viktigt att du är:

-
Strukturerad och organiserad - du behöver kunna planera arbete i förväg och prioritera aktiviteter effektivt. Att kunna sätta upp och se till att teamet håller deadlines är avgörande för gruppens framgång.

-
Stresstålig - du behöver vara lugn och stabil vid högt arbetstempo samt ha förmågan att fokusera på rätt saker.

-
En naturlig ledare - eftersom arbetet innefattar ansvar över gruppen och utvecklingsprojekt behöver du ha god ledarförmåga och vara bra på att skapa sammanhållning i team.

-
Relationsskapande - Du behöver vara lyhörd, utåtriktad och ha social kompetens i yrkesmässiga sammanhang (internt & externt). Du bör vara en lagspelare som gillar att skapa långsiktiga relationer.

Som anställd hos Bilbolaget erbjuds du bra förmåner så som:

- Benefits förmånsportal med friskvård och en mängd bra erbjudanden och rabatter

- Personalrabatter på drivmedel, verkstadsarbeten & reservdelar

- Personal cykel med bruttolöneavdrag

- Tjänstepension

- Hälsoundersökning

- Gruppförsäkring

- Företagshälsovård

- Goda utvecklingsmöjligheter

- Bra arbetsmiljö

Om koncernen Bilbolaget
Bilbolaget Invest Sundsvall AB är moderbolaget som med fem personbilsbolag, ett lastvagnsbolag, ett Teknik & Service bolag, Demia AB och ett Administration & IT bolag har cirka 900 anställda. Koncernens verksamhet sträcker sig från Luleå i norr till Norrtälje i söder, via Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn, Ludvika, Gävle, Sandviken, Uppsala, Östhammar och Norrtälje.

Koncernen ägnar sig dels åt försäljning, service och tilläggstjänster med personbilar, transportbilar, bildemontering och lastvagnar, dels förvaltning av de egna och hyrda fastighetsbestånden. Fordonsaffären omfattar försäljning av både nya och begagnade personbilar, transportbilar och lastvagnar och har fokus på att leverera helhetslösningar som förenklar kundens vardag.

Bilbolagskoncernen ägs av familjen Persson. Martin Persson är styrelseordförande, även syskonen Henrik och Anders jobbar inom koncernen. Familjen Persson har siktet inställt på framtiden och jobbar långsiktigt med att hela tiden modernisera och återinvestera i verksamheten.

Vårt kundlöfte:?Med personlig omtanke
Det är stora ord som vi lovar till var och en av våra kunder och den viktigaste faktorn för långsiktig lönsamhet. Därför behöver vi engagerade medarbetare som har en vilja att göra skillnad i sina arbeten och ge våra kunder positiva upplevelser i mötena med dem.

Vi vill att alla kunder ska känna sig betydelsefulla och att just deras behov är någonting som vi tar på allvar och har lösningar på. Att vara omtänksam handlar om att bry sig om, vilja väl och visa intresse. Vår filosofi är att omtanke i alla led vinner i längden. Och det gäller självklart även oss medarbetare emellan. Om vi lever på det sättet så kommer vi också omtänksamt kunna ta hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jobbcoach/Utbildningscoach

Utbildningsledare
Läs mer Jan 26
Korta fakta om jobbet

Omfattning:?Heltid

Varaktighet:?Tills vidare

Anställningsform:?Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Om jobbet

Arbetslivsresurs söker en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning i våra uppdrag mot TSL och Omställningsfonder, Kommuner och Regioner samt inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult/jobbcoach genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Intervjuer sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.





KRAV:

Arbete: Sammanlagt 7 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid varav minst 3 års dokumenterad erfarenhet av omställning, karriärcoachning och arbetsmarknad.

Utbildning: Coachen ska ha utbildning inom områden som arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

Utbildningen ska ha genomförts på yrkeshögskola, universitet- eller högskola eller annan relevant utbildningsaktör.





Om anställningen

Lön

Lön enligt överenskommelse

Lönetyp:?Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Var ligger arbetsplatsen?

Arbetsplatsen ligger i kommunen?Uppsala?i?Uppsala län.

Arbetsgivaren

Arbetslivsresurs AR AB

www.arbetslivsresurs.se



Postadress

Arbetslivsresurs AR AB

Kungsängsgatan 74

753 18 Uppsala



Kontakt

- Andrea Kodzoman

- Andrea.kodzoman@arbetslivsresurs.se

0708843781

Ansök nu